כמה שעות צפית בטלוויזיה במהלך אוגוסט (כולל תוכניות מוקלטות)? 1595
לא צפיתי כלל בטלוויזיה 67 16%
5 שעות או פחות 80 19%
5 עד 10 שעות 39 9%
10 עד 20 שעות 55 13%
20 עד 50 שעות 72 17%
50 עד 100 שעות 42 10%
100 עד 200 שעות 29 7%
200 עד 744 שעות 11 3%
מעל 744 שעות 35 8%

430 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

167477
סדרות וסרטים המופצים דרך המחשב נחשבים?
169294
כן.

בסקר ששואל כמה מיץ אתה שותה בשבוע, צריך להוסיף לחישוב גם את בקבוקי הפרימור שאתה נוהג לגנוב מהסופר.
5 שעות או פחות 167486
ככה זה כשאורזים בית.
לגיל הרך 167488
אני לא צופה בטלוויזיה כמעט בכלל כבר שנים, אבל זו בחירה שלי ואינני סבור שזה צריך מאוד לעניין איילים אחרים.

מצד שני, עכשיו כשיש עימי גם ילדונת חמודונת בת 8 חודשים, אני ורעייתי מתחילים להתלבט בשאלות שבקרוב תהיינה רלוונטיות: האם להגביל צפייה בטלוויזיה, כמה להגביל, והאם לעודד צפייה בקלטות וידאו מסוג "מוח מוח לי קטן, דינ-דנ-דונג" או בערוץ הפעוטות המופלא (שלצערי לא נחשפתי אליו עד כה).

היתה כתבה במוסף "הארץ" לא מזמן על הערוץ הזה ("ביפ"?), מלווה בכתבת-נגד של הורה המנסה לגדל פעוט *בלי* הערוץ, מה שמעורר תימהון כנראה בקרב רבים. אני מודע כבר לפיתוי העצום הכרוך בלזכות בשעת שקט ע"י שתילת הרך מול המסך המרצד, אבל דווקא הפיתוי הזה, והקלות בה נקלט השתיל, מעוררים בי רתיעה מסויימת. ואני לא בטוח שהשתכנעתי מהיתרונות האינטלקטואליים העתידיים המובטחים מצפייה בצבעי-פסטל זורמים תוך האזנה לוריאציות-גולדברג מנוגנות על אורגן בשלושים דולר של ימהה.

סתם, אולי זה באמת טוב והוכח במחקרים רבים. אשמח לקבל תגובות ודעות.
לגיל הרך 167489
סליחה, נדמה לי ששם הערוץ ''הופ''. בכתבה נטען שזהו ערוץ בערך יחיד מסוגו בעולם.
ערוץ הופ 167494
אחת הסיבות שלא כדאי להיות בארה''ב...
עד כדי כך.
ערוץ מדהים, שמפתיע שלא חשבו על כמותו כאן, בארץ האפשרויות וכו'.
יש בו הכל, לכל טווח הגילאים, וההתעניינות בו גוברת ככל שהילד מתבגר.
מומלץ בחום, ולא רק מול האלטרנטיבות.
אני ''מייבא'' קבוע קלטות באורכים של שעות של הערוץ בשביל הילדים.
ערוץ הופ 167499
כמה שעות ביום צופים צאצאיך בקלטות המיובאות? ומה לדעתך טוב בערוץ, לא מול האלטרנטיבות? (אני לא שואל מקנטרנות, אני באמת רוצה לדעת).
ערוץ הופ 167500
כמו שאמרתי, זה תלוי בגיל. הצפיה ה''כבדה'' (מעל חצי שעה עד שעה ביום) התחילה בגיל שנתיים, אם אני זוכר נכון. אז נוצרה היכולת לעבד תוכניות כמו ''דפנה ודודידו'' - גם להורים וגל לילדים, על סיטואציות משפחתיות מנקודת ההתבוננות של הפעוט, וכן הסידרה ''קאיו'' - אנימציה קנדית מדובבת עם רעיון דומה. פינות יצירה למיניהן, שמחייבות את ההורה לשבת עם הילד מול הטלויזיה ולהתחיל לגזור, להדביק ולצבוע (לא ממש מנוחה...).
הרעיון בערוץ הוא לרוב דווקא של פעילויות משותפות, למרות שיש תוכניות שמסבירות את עצמן לבד (ושעתיים ביום של שקט להורה זה לא סיבה לנקיפות מצפון).
ערוץ הופ 167503
שעתיים של שקט ביום: חשוב ומועיל לכולם, וודאי לא סיבה לנקיפות מצפון. השאלה היא מה המחיר, אם יש כזה.
ערוץ הופ 167506
כמובן שיש מחיר, אבל לדעתי הוא נמוך. מבחינה חינוכית, אין כאן מסרים אלימים או לא רצויים אחרים - היוצרים והעורכים עושים פשוט עבודה מעולה (ואתה יכול לראות הרבה מהתוכניות ותכניהן באתר הערוץ - hop.co.il).
התשלום היחיד שאני משלם הוא פיתוח התלות בערוץ. אבל אחרי התלות באינטרנט מהיר וקוקה קולה, זוהי תלות נסבלת יותר.
ערוץ הופ 167557
האם הילדה בת השנתיים הולכת לגן?
ערוץ הופ 167572
כן.
יש ילדים בגיל שנה שהולכים לגן.
ערוץ הופ 167573
ויש ילדים בגיל שלוש שהולכים לחדר, ללמוד עברית.
ערוץ פופ 167574
ויש ילדים בגיל חמש עשרה שהולכים לחדר, לשמוע מוזיקה.
ערוץ פופ 167575
ויש ילדים בגיל חמש עשרה שהולכים לאולפן, ללמוד עברית.
ערוץ הופ 167577
ויש ילדים בני 3 חדשים שהולכים לגן, ולא אני לא מתחכם כמו כמה תגובות פתטיות. השאלה היתה רצינית - אם הילדה הולכת לגן ונהנית שם ממספיק גרויים שונים, מה רע בקצת טלויזיה בבית?
ערוץ הופ 167584
רוב הילדים בני השנתיים כבר הולכים לגן, יש לא מעט ילדים שמתחילים ללכת לגן כבר מגיל שנה.
ערוץ הופ 167678
"אני לא מתחכם כמו כמה תגובות פתטיות"- מה "פתטי" בתגובה 167573, תגובה 167574, ותגובה 167575?
ערוץ הופ 167580
הילדים שלי בגן מגיל מוקדם מאוד: מס' 1 - שבעה חודשים, מס' 2 - מגיל חודשיים.
ערוץ הופ 167894
Actually there are quite a few of them. However, only on digital cable (at least in NYC).
ערוץ הופ 167895
אני לא בניו יורק, אבל יש לי כבלים דיגיטליים, ולא מצאתי משהו שמתקרב (חוץ מרצועות שידור זניחות בבוקר בשני ערוצים).
ערוץ הופ 167910
Time Warner?
לגיל הרך-ההבט הפרגמטי המצער 167507
והיה ואתה וזוגתך אנשים עובדים,
ואין לכם סיוע צמוד ממקור חיצוני.סבתא סבא וכדומה.
זה נראה לי כמעט בלתי אפשרי לתפעל משק בית ממוצע ללא הפתרון של טלויזיה כשמר טף.

אני לא מאמין ביתרונות האינטלקטואלים.
סך הכול עוד שטיפת מוח.אבל לגדול העולם של היום מצריך התמודדות עם שורה נרחבת של שטיפות מוח.

but if you can't beat them join them
לגיל הרך-ההבט הפרגמטי המצער 167515
מסכים עם הפרגמטיות שלך. מה שכן, לפחות יש לדאוג לכך יצפו בקלטות (לפחות יש קצת שליטה על התוכן ואין פרסומות), ורצוי להעביר מהר את הקטעים של הפרומואים והפירסומות בהתחלת הקלטת.

אנחנו ביטלנו את הכבלים אחרי שהבן הגדול התחיל לדבר בטונים של "הרעים" בסדרות המצוירות‏1.

1 קודם אוכל את המרק ואז- אשתלט על העולם !!!
לגיל הרך-ההבט הפרגמטי המצער 167523
אנחנו עוד תחת הגילאים של הופ,
כך שדיה צרה .
לגיל הרך-ההבט הפרגמטי המצער 167559
רק עוד דוגמא למלחמה האבודה.
את המלחמה בבובות הברבי המזויעות הפסדנו בבליץ קריג אחד,של הדודה המיתולוגית מחו"ל,שניצבה בתחילת הקיץ עם מתנה לבתנו בת הארבע.ערכה שלמה של בובות מצוידות לתפארת הקפיטליזים לדורותיו.בובות שהפכו בהרף עין לצעצועים המועדפים עליה במשך שבועות רבים.

כך שאני לגמרי לא בטוח מה יותר גרוע,משחק בקונבנציות שחוקות,שמבחינתה מסדר את העולם בקטגוריות מגדריות קשות.בשפתה דברים של בנים ודברים של בנות או צפיה בטלביזיה?
לגיל הרך-ההבט הפרגמטי המצער 167585
קריבו,
אלו בסך הכל בובות. העובדה שהבת שלך נמשכה אליהן מיידית ולזמן רב, מוכיחה שכבר טבוע בה מושג כללי לגבי מהו יפה ומושך, עוד לפני המשחק עם הברבי.
ואל תדאג, ללא תמיכה, גם ברבי זו תיזנח לטובת הדבר הבא בתור.
לגיל הרך-ההבט הפרגמטי המצער 167617
כמה נוסטלגיה יכלה להיות לילד עוד 20 שנה ואתה הרסת!

-נראה לי שלכל ילד יש תהליך של התבגרות שבתחילתו הוא ילד שנוהה אחר כל מה שנראה חזק ושליט ואח"כ במהלך השנים מתפתח מנגנון "האיכות" שקובע מה "ילדותי", "מזויף", וכו' כחלק מתהליך ההתבגרות והבנת העולם

זה שהילד מחקה את הרעים אומר שעוד כמה שנים הוא יתחיל אולי לחשוב מה גרם לו לאהוב אותם כ"כ
"קודם אוכל את המרק ואז - אשתלט על העולם !!!" 168403
אני מנחש שהוא חיקה את הסדרה "פינקי והמוח"
זו לחלוטין לא נראית כמו סיבה לדאגה..
את\ה מוזמן לצפות קצת בפרק ולהבין..
סדרה זו היא די פארודיה
קשה להאמין שהבן ינסה להשתלט על העולם,
בעיקר כשהוא רואה שוב ושוב מה קורה בסוף ל"רעים" :)
"קודם אוכל את המרק ואז - אשתלט על העולם !!!" 168436
ראשית - זו היתה רק פאראפרזה,
שנית - אין לי בעיה שבני ישתלט על העולם ( רק בגלל שלי זה לא הצליח לא צריך למנוע ממנו להגשים את חלומו), רק שיעשה את זה בקולו הטבעי בבקשה.

שלישית-התוכניות דווקא היו משהו פחות פארודי במכוון, בדיוק מהסוג שפינקי והמוח שמות ללעג.

נדמה לי שמה שהקסים אותו זה המכונות המסובכות שתמיד היו ברשות הרעים. באמת, איך ילד יכול שלא לרצות שתהיה לו מין קרן מוות אימתנית או קסדת מיינד קונטרול להשתלטות על הוריו ואחיו?
לגיל הרך 167542
גם לי אין טלויזיה בבית.
לגבי שטיפת המוח שגורסת שצבעי פסטל בליווי מוסיקה יגרמו לילד שלך להיות סופרמן:
אם יש לך ילד אתה לא גדלת על "ביפ". ורוב הסיכויים גם שכשהיית ילד היו רק ערוץ אחד ושניים. זה לפחות המקרה שלי ושל עוד אנשים רבים , ומדהימים, ומלאים, ועשירים (נפשית) שאני מכירה.
אז cut "de" bullshit
לגיל הרך 167561
גם החמש שעות שצפיתי היו שטוזונים וסבא טוביה. לאורך כל הטיסה ראינו דפנה ודודידו וקונצונים ועכשיו אנחנו בגמילה (היא עוד לא יודעת שגם כשתהיה כאן טלוויזיה הם לא יבואו).

קראתי את הכתבה במוסף הארץ ולדעתי היא היתה אובייקטיבית והציגה את הערוץ בצורה טובה. מעטים המקרים בהם נתקלתי בתכנים שלא אהבתי מערוץ ''הופ'' ורובם היו בסופי השבוע, כשבלאו הכי בקושי היה לנו זמן לצפות.

באשר לקלטות ''התינוק המחונן'', פעם אחת בחיי זרקתי קלטת לפח, פשוטו כמשמעו. היא נקראת ''התינוק הצוחק'' ופרט ללימוד שגוי של מילים ועלבון לאינטיליגנציה, לא מצאתי בה הרבה. היו שתי קלטות שבהן נעזרתי כשרציתי לעשות דברים אחרים בבית, הן לא הזיקו אבל גם לא חיבבתי אותן יותר מדי. אותן ואת ההבעה הפאתטית מזילת הריר שנלווית אליהן.
לגיל הרך 167562
זה המקום להזכיר את קלטת ה"בייבי מוצרט" שנשארתי פעור פה ומזיל ריר מולה במשך כחצי שעה? כל הצעצועים הקופצים/טסים/גולשים/הולכים פשוט ריתקו אותי. זה קלטת למבוגרים זה, לא לילדים. טוף, אולי גם.
לגיל הרך 167564
אם זו ההשפעה שלו על מבוגרים, האם עלי לחשוף את ילדי (ההיפותטיים, תודה ששאלתם) אליו?
לגיל הרך 167566
כמובן. וגם את הילדים של שכניך, והילדים בגן, ובערים אחרות, ובמדינות אחרות, ואז נשתלט על העולם בעזרת בובות משורבבות לשון שצועקות "בוהאהאה!" ורכבות מעץ.
לגיל הרך 167567
בדיוק על זה דיברתי.
והאמת היא שברגע שאתה קולט שאתה מזיל ריר על תמונה של תפוח ורקע שחור, שמי שהגה אותה עשה מזה מליונים, אתה חובט בעצמך עם מחבת ומתנתק.
לגיל הרך 167570
חובט בעצמי עם מחבת ומתנתק? אני הייתי פונה אליו ומנסה להשיג זכויות הפצה!
לגיל הרך 167589
אני פחות מסכים לתיאור הזה של בייבי מוצארט/באך כמיינד קונטרולר. לדעתי (ולדעת ילדי) זה היה קרוב להיזרק לפח (אחרי התינוק הצוחק), בשל חוסר בהפעלות.
לגיל הרך 167599
מסכימה איתך. לא זכור לי שצפיתי בקלטת לאחר שהילדה עברה את גיל 10 חודשים. כמו שאמרתי, זו היתה האלטרנטיבה הנוחה בשבילי לסדר את הבית ולהדיח כלים בלי לדאוג לתינוקת.
לגיל הרך 167568
אני דווקא חושב על ביבי מוצארט כקלטת קידום מכירות לצעצועים הללו, משהו כמו הפאואר ריינגרס. בכל אופן הצעצוע הזה עם הצרצרים(?) שעולים במדרגות הוא מדהים.
האנשים שעולים במדרגות 167669
מביאים לתינוק שלי את הסעיף.
הוא בן חצי שנה (כמעט) וצופה בבייבי מוצרט ובייבי באך פעמיים ביום (ולפעמים אפילו נרדם איתן).
יש לו מספר קטעים שמחרפנים אותו: העולים במדרגות והקטע עם הנקודות הכחולות במוצרט, וצעצועי המנהלים המתכתיים בבאך.
מה שכן, כמו שכתבו כאן, זה נותן כחצי שעה של שקט, וכשמדובר בתינוק שלי - זה המון.
להופ הוא עדיין לא התחבר - הוא צעיר מדי, ולא מבין את הדיבורים.
אבל נדמה לי שהסקר היה על הרגלי הצפיה של המבוגרים שבינינו. אז ככה -
מאז שהסתיימו השידורים החוזרים של "חברים", אני צופה רק בשידורים החוזרים של "סקס והעיר הגדולה", שמחה על העונה השניה של "המגן" ומחכה כבר לסיום של "24" המנדנדת.
אה, וגולשת ב- http://www.tve.co.il
האנשים שעולים במדרגות 167673
טוב, אם אתם מתעקשים, גם אני אחלוק מידע אישי חסר תועלת. מה 'כפת לי, אני. יש לי כינוי פיקטיבי.

אז ככה: כלל לא ציפיתי בטלוויזיה עד ששמעתי לפני זמן-מה על חידוש שידורי "מופע שנות השבעים" - ומאז אני משתדל לא לפספס. בכלל לא ברור לי למה, אבל אני מאד אוהב את הסדרה. כך שהתשובה שלי היא "עד 10 שעות".
מופע שנות השבעים 167691
אכן סדרה חביבה. אני נוהג לעשות את ההתעמלות היומית מולה, מה שמוסיף לי כשעה וחצי טלוויזיה בשבוע.
מופע שנות השבעים 167695
סדרה נהדרת. חבל שהיא כבר לא משודרת בערוץ 2, כך שגם חשוכי הכבלים שבינינו (אני!) יוכלו להנות.
מופע שנות השבעים 167924
מה הקטע עם שיר הפתיחה:
Hanging out!
Down the Street -
the same old thing!
We did last week
Not a thing to do -
but to talk to you
woaho yeah!
Hello Wisconsin!
?
האם זו פארודיה על הכלום או שזה הכלום עצמו? שאלה קשה ומטרידה..
חוץ מזה, נכון שהיה אתמול פרק גדול?
מופע שנות השבעים 167926
בתור מי שלא שוהה דרך-קבע בתחומי ארצנו הקטנטונת, אני חייב לשאול: מה זה הדבר הזה, מופע שנות השבעים? זה מאמריקה (ויסקונסין)? (כי גם באמריקה, כאמור, אני לא ממש בעניינים).
מופע שנות השבעים 167931
למיטב עניות דעתי, זוהי עוד סיטקומית, חסרת כל יחוד או אופי כלשהו. היא עוסקת בחייהם של חמישה בני נוער בויסקונסין בשנות ה70, כשהיא מתרכזת בעיקר בשיחותיהם במרתף ביתו של אחד מהם. כמעט לא תראה אותם עושים משהו מועיל (עבודה, לימודים...) או מגבשים תובנות מעניינות כלשהן. סתם, חבורת כלומניקים שעוסקים במיזמוזים, עקיצות, רכילות ודמיונות. אבל המשחק טוב והדיאלוגים מצחיקים מאוד, לפחות אותי. מצד שני, אותי גם כרוב כבוש מסוגל להצחיק לפעמים, אפילו אם הוא לא ממש מתאמץ, אז כדאי שתשאל מישהו קצת יותר אנין.
אגב, במחשבה נוספת, יוצא לי לצפות בסידרה כמחצית מן הזמן שציינתי לעיל.
מופע שנות השבעים 168001
זה גם קיים בערוץ אחד לפחות בארה''ב. אם הייתי רואה את הסדרה, הייתי זוכר איזה ערוץ.
מופע שנות השבעים 168007
אתמול זפזפתי בטלוויזיה החדשה, רק כדי לראות מה יש ואיך רואים ונתקלתי בזה. אם זה יקרה שוב, אני אבדוק באיזה ערוץ.
מופע‏1 שנות השבעים 168010
רביעי בשמונה בפוקס.
1 בהזדמנות זו אני רוצה לפנות בקריאה נרגשת למתרגמי-הטלוויזיה: מספיק לתרגם show כ"מופע"!
הזחת מופע 168012
מה התחליף הנכון?
הזחת מופע 168016
TV show – תכנית טלוויזיה. לדוגמא: "Fox's fall schedule includes 8 new shows". בעברית: "לוח שידורי הסתיו של 'פוקס' כולל 8 תכניות חדשות". בתרגומית: "לו"ז הנפילות של השועל כולל 8 מופעים חדשים".
"תוכנית שנות השבעים"? 168019
אבל SHOW זה גם "הופעה" כמו בברודוואי. נדמה לי ששם התוכנית משחק על המתח בין שתי המשמעויות ‏1.

1 מעולם לא ראיתי את התוכנית, כל זה עפז.
''התכנית ההיא של שנות השבעים'' 168022
אינני חושב שהמשמעויות באנגלית (ארה''בית) די מובחנות כדי לאפשר משחק כזה.
''התכנית ההיא של שנות השבעים'' 168026
רגע, ואיך מתרגמים PROGRAM? והמשפט הבא:

Our next program is The Seventies Show

לעומת

Our next show is a program about translations of TV shows in the middle east.
"תכנית שנות השבעים ההיא"‏1 168030
אם מוכרחים לתרגם את ההיבריד, הייתי אומר "תכניתנו הבאה היא 'תכנית שנות השבעים"'. השני יתורגם "תכניתנו הבאה היא תכנית על תרגומים של תכניות טלוויזיה במזרח התיכון".

1 למקרה שזה לא היה ברור מהפרסומים הזרים שעיינת בהם, שמה המקורי של התכנית הוא
That 70s Show
ולא The Seventies Show.
"תכנית שנות השבעים ההיא"‏1 168031
"אותה תוכנית משנות השבעים?"
"תכנית שנות השבעים ההיא"‏1 168037
היא לא *מ*שנות השבעים. התפקיד ש"seventies" ממלא כאן הוא כנראה הכי קרוב לשם-תואר (קודם טעיתי כשחשבתי שיש apostrophe אחרי ה-s). אני גם לא רואה במה "אותה" עדיפה (להיפך, היא מוסיפה את המשמעות של זהות). על כל פנים, אני לא רוצה שיישתמע שאני מחייב תרגום מילולי של שמות. רק רציתי להצביע על הבעיה בתרגום "[TV] show" ל"מופע", בעייה שקיימת גם בשמות המתורגמים של תוכניות אחרות וגם בתרגום מלל-התכניות עצמן.
"תכנית שנות השבעים ההיא"‏1 168043
התרשמותי היא שזו "That 70's Show" על משקל "או, זו אותה תוכנית משנות השבעים." זו אמורה קודם כל להיות פארודיה על תוכניות כאלה כגון "Happy Days," (גם שם יש בחור מופרע שגר בביתה של משפחה מהוגנת-לכאורה).

בפרומואים נוהגים לומר הרבה "it's that 70's show," ומשחקים על המשמעות _הזו_.

שוב, זו התרשמותי שלי, והיא לא מחייבת.
168046
בכל אופן אין שם גרש (apostrophe).
ימד''ב אומר שכן 168049
ימד''ב אומר שכן 168052
לא, זה הגרש של השמטת ה-‏19, לא גרש-השייכות, שהיה עשוי לבוא לפני האות s.
ימד''ב אומר שכן 168156
אה! לגרש שייכות התכוונת.

כן. אולי זה משחק מלים? (איך יורדים מהעץ עכשיו?)
"תכנית שנות השבעים ההיא"‏1 168034
המקור שלי הוא זר במובן משונה ( העיתונים) ולכן לא היכרתי את המקור. בוודאי שתרגומך יותר מדוייק ( אם כי מסורבל).
''התכנית ההיא של שנות השבעים'' 168033
המשדר הבא הוא "תוכנית שנות ה-‏70".
''התכנית ההיא של שנות השבעים'' 168036
משדר! כמובן !
''התכנית ההיא של שנות השבעים'' 168039
מה שהנבוך אמר. סחתיין עליכום!
המשדר הבא הוא "תוכנית שנות ה-‏70" 168337
משפט כזה יכול להישמע בימינו רק בערוץ הראשון.
המשדר הבא הוא "תוכנית שנות ה-‏70" 168346
אם אתה אומר. (אין לי TV).
מופע‏1 שנות השבעים 168020
עכשיו זה כבר לא יעזור.
ברגע ששם תופס, הוא נשאר אפילו אם הוא מטומטם ולא כל שכן כשהוא לא איום ונורא, כמו במקרה הזה.
הרבה מתרגמים משתדלים להמנע מאינגלוז ומעדיפים לבחור במילה הגיונית יותר.
במקרה של סדרות מיובאות, כשהמתרגם לא מצליח לתרגם את שמה לשביעות רצונו, מוטלת המשימה על אנשי הערוץ המסוים ואז התוצאה עלולה להיות הרבה יותר גרועה.
לדוגמא - התוכנית "Real men", תורגמה בערוץ E! ל - "אחלה גבר" והמגזין "Passengers", הפך ע"י אנשי AXN ל"דאחקות".
מופע‏1 שנות השבעים 168372
לא רוצה להרוס את דיון התרגומים אבל בערוץ 3 קוראים לתוכנית פשוט "שנות ה- 70". אני חושב שכשהתוכנית שודרה בחינוכית 2 קראו לה "מופע שנות השבעים" אבל אז אף אחד לא צפה בה בכל מקרה.
אני צפיתי (ואני לא אף אחד!) 168377
ונכון, קראו לה ככה.
מופע‏1 שנות השבעים 168038
בהזדמנות זו אני רוצה להצטרף לקריאה הנרגשת למתרגמי הטלוויזיה: מספיק לתרגם bold כ"אמיץ(ים)"!
בקשה 168040
אלמ"תט‏1 אבל זה יחסוך לי קצת תגובות אם כל מתלונן יכתוב הצעה חליפית.
אולי נועזים? חוצפנים?

1 אני לא מתרגם תוכניות טלוויזיה
בקשה 168041
למה לחסוך בתגובות? כמה שיותר תגובות באייל- כך אני אבלה יותר זמן כאן במקום ללמוד למבחן שלי.

אני תמיד טענתי ש"היפים והאמיצים" צריכים להיות "היפים והנועזים"- ואם אנחנו כבר בעניין חסכונות, אז עם התרגום הזה, היה יכול להיחסך ממני החלק הראשון של המשפט שאני זוכה לשמוע מדי פעם: "על איזה אומץ מדברים שם בכלל? זו סידרה מטופשת".
טוב, אז הינה עוד תגובה 168142
על איזה תעוזה מדברים שם בכלל? זו סידרה מטופשת
בקשה 168066
והקישור המתבקש: הדיון הנצחי ב"עין הדג" על שגיאות תרגום בסרטים וסדרות טלוויזיה. http://www.fisheye.co.il/story.php3?id=234&NewOn...
בקשה 168127
Thanks for the link….I had a good laugh.
When I watch English movies with Hebrew subtitles I find myself listening as well as reading, and comparing the translation is an added pleasure…I highly recommend.

מופע‏1 שנות השבעים 168042
הקריאה שלך מסוכנת. הם עוד יחליטו להחליף את ה-o ב-a ואז יהיה לנו קהל של נעלבים.

וחוצמזה, הנה הזדמנות לתת קישור לאתר "תרגומון": http://www.targumon.co.il
מופע‏1 שנות השבעים 168044
אני בזמנו נהגתי לקרוא לה "The Bald and the Pitiful."

*מתכופף*
מופע‏1 שנות השבעים 168045
ובעברית: "היפים והמוצ...". טוף, לא משנה.
כמה נמוך אפשר לרדת? 168719
והיום, ביפים והאמיצים‏1, היה דיאלוג קצר וחביב בין מייסי (שחזרה מהמתים) לבין אמה סאלי (שאותה אף פעם לא הרגו. מענין למה). במהלך השיחה מייסי ציינה ששתתה קפה עם חבר ב"אינסומניה". התרגום: "הייתי בבית קפה עם חבר שסבל מנדודי שינה".

בכלל, התרגום של הסדרה הזאת פשוט על הפנים בחודשים האחרונים, שזה די מפתיע- אפשר לחשוב מה כבר יש לתרגם שם, ממילא כל הדיאלוגים חוזרים על עצמם.

1- אל דאגה, אני לא באמת הולכת לתת כאן תקציר יומי.
כמה נמוך אפשר לרדת? 168792
מדוע את הצעירה להרוג ואת האם לא?

אם לפשט: זקנה מתה — כלב נשך אדם.
צעירה מתה בדמי ימיה — אדם נשך כלב.
צעירה מתה בדמי ימיה וחוזרת מהמתים — אדם נשך כלב, הכלב הפך לכלב-אדם ומטיל אימה על תושבי עיירה מרכז-אמריקנית מבודדת עד עצם היום הזה.
כמה נמוך אפשר לרדת? 168935
לסאלי היה לא מזמן התקף לב, לא? (ז"א ש"כמעט" הרגו אותה.)
מופע שנות השבעים 167954
אתה יודע מה זה, לקבל אימייל מהאייל ולראות שמישהו הגיב על הודעה שלך במילים "נכון שהיה אתמול פרק גדול?", כשהוא מדבר על סדרה (נהדרת!) שאתה לא יכול לראות כי לא הצלחת לשכנע את אמאבא שחייבים כבלים/יס בבית?

אין לך לב, אתה.
מופע שנות השבעים 167958
סליחה. שכחתי שמה שכתבת בעצם היה שאת לא יכולה לראות את הסדרה. מצטער. עתה, במשך 24 שעות אחשוב על מעשיי, במקום לכתוב באייל.
הצעת גישור 167960
תקליט לה את הפרקים הבאים.
מופע שנות השבעים 167961
עזוב, בשבילי מספיק שלא תראה את הסידרה שבוע, לאות הזדהות. :)
להבהרה 167744
כשאת כותבת "מביאים[...] את הסעיף" ו"קטעים שמחרפנים", זה במובן שלילי ( צועק ובוכה) או חיובי ( צוחק ונהנה)?
אולי זה קשור למוסיקה ולא לוידאו?
מצאתי! מצאתי! ערוץ כמו שחלמנו.ערוץ להורים שעתיד ילדיהם חשוב להם. 167786
אני אומנם אינני אמא, אך בחופשת הקיץ עסקתי, לדאבוני (מה לא עושים בשביל כסף?) בשמרטפות על שני ילדים מתוסכלים.
וכיוון שכך, נאלצתי להשלים עם עובדת החיים המרה כי זאטוטים לעד ייתלהבו מכמה מוטציות יורקות אש (ואולי לא רק זאטוטים??? זה כבר דיון אחר בנושא שכתבתי עליו מאמר מרתק).
כך נאלצתי להתבונן בכל היוגי הו, ג'קי צ'אן פוקימון שמוקימון וטימטומון.
אבל... ברגע שהעוללים עצמו את עיניהם (מתי זה קרה? בכתוביות הסיום של הפאואר ריינג'רס) שלטטתי בהנאה ולפתע מצאתי ערוץ גאוני.
בטח שמעתם עליו, על ההכלאה בין ערוץ 6 לערוץ 8, והוא ערוץ 7. גזור ושמור, הקלט וצפה. הערוץ הנורמאלי היחיד שקיים במחוזותינו.
שופע מידע והומור, תוכניות על חיות ובני אדם, עובדות עם דעות, שאלות ותשובות, רק עברית ועברית. תוכניות מרתקות לילדים, שעשועוני מידע, ובקיצור: הקץ למורדים! הקץ ליוגי הו, סוף סוף ערוץ שלא מתיימר להחדיר סקס סמים ורוקנרול למוחם התמים (או אולי "התמים") של ילדים בני שש.
הורים, אני ממליצה בחום.
חוצמזה, גם אתם תיהנו (תראו שבמהרה תיגמלו מהטלטאביז).
מצאתי! מצאתי! ערוץ כמו שחלמנו.ערוץ להורים שעתיד ילדיהם חשוב להם. 167788
הערוץ נקרא "לוגי" (עם 8 קטן במקום חולם), ולא "ערוץ 7" (השם הזה שמור למקום אחר לגמרי).
המקום אכן חביב להפליא, אבל בביקור מקרי, נתקלתי גם ב"עולמו של ביקמן", שהיא תוכנית מופלאה, משעשעת, מצויינת ומומלצת, אבל בהחלט לא בעברית.

ואגב - עובדות עם דעות?
מצאתי! מצאתי! ערוץ כמו שחלמנו.ערוץ להורים שעתיד ילדיהם חשוב להם. 167790
כן, כן, מיהרתי אז נסחפתי (עובדות עם דעות). המעבדה של ביקמן היא עם כתוביות, אני חושבת שזה נחשב (לא?) מילא, תודה שהזכרת לי את שם הערוץ החביב, גם לי זה נשמע לא מצלצל, ערוץ 7...
מצאתי! מצאתי! ערוץ כמו שחלמנו.ערוץ להורים שעתיד ילדיהם חשוב להם. 167794
אה, כתוביות נחשב? אז גם ערוצים 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10 ואפילו AXN - כולם בעברית, עברית, עברית.
לא?
הי, לא התייחסת לסוגריים 167799
כתבתי שם "(לא?)", וכך שללתי את עצמי ואת השטויות שלי בנונשלנטיות (לא?)
לגיל הרך 176626
ההמלצה שלי היא לגור בשכונה חרדית בלי טלויזיה.
לפני סוכות הסתובבתי בשכונה בסנהדריה. זה היה לילה, הרחובות היו צרים, פה ושם הייתה סוכה על הכביש ואנשים ונשים עברו על פני. אני פונה ימינה, נכנס לרחוב קטן ואפל, בסופו נמצא היעד שלי, ורואה שני ילדים שוכבים על הכביש וחופרים. זה היה אתר בניה קטן כמה בלוקים וקרשים וחול וחצץ. הם היו לבושים בחולצות משובצות ומכנסים ארוכים ונראו רציניים מאד.
- ערב טוב, פניתי אליהם, מה אתם עושים?
- מחנה. הם ענו לי.
- לילה טוב.
והמשכתי.
ילדים חרדים לומדים המון כבר בכתה ב' וג' הם גומרים את בית הספר ב14:30, 15:30. הם לבושים באופן מסודר ואת זמן הפנוי הם ממלאים בעצמם. חייהם קשים, והאחיות לרוב מגדלות את התינוקות ילד אחרי ילד. אך את עוצמתם האישית הם שומרים.
זה היה כבר 19:00 בערב, אך הם היו עדיין עסוקים בלבנות את המחנה.
והיה מחננו טהור 176738
לא רק בגיל הרך, עסוקים כל הזמן בלבנות את המחנה.
פסוקו של יום 167516
הייתי רוצה לדעת אם tova רואה טלוויזיה ומה היא חושבת על המכשיר.

אח שלי שגר בארה"ב מטיל חרם זה שנים על ערוצי הטלוויזיה ואין לו מכשיר מחובר אפילו לערוצי חדשות. הבן שלהם צופה בקלטות מיובאות מהארץ בלבד.

מי שחושב שערוץ 2 זה תת רמה מוזמן לבחון לקט משלל ערוצי הטלוויזיה היפאנים.
הפעמים היחידות שאנו מדליקים את הטלוויזיה הן לאחר שקורה משהו מספיק חשוב על מנת שישודר ב B.B.C. אבל אז תמיד מופיע איזה אחמד שמסביר לצופים למה ישראל אשמה בדלדול אוכלוסית הדולפינים במיצרי ברינג ואני סוגר את המכשיר תוך סינון מילים לא יפות בעגה המקומית.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167576
שהאופציה האחרונה היא בלתי אפשרית.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167579
זה הרעיון.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167581
למה בלתי אפשרית?
הסבר פניך לתייר! 167583
גם אתה, איזי!
כי 744 שעות 167674
זה מספר השעות בחודש אוגוסט.

והבנתי בעצמי שזה הרעיון, אבל בכל זאת, תמיד צריך להיות איזה אחד שיודיע את זה לכולם, והיה לי מוזר שאף אחד לא לקח את התפקיד על עצמו במשך זמן כה רב...

- פיטר מגלה רוח התנדבותית
היית אמור להגיב "כי יש רק 24 שעות ביום" 167675
ואז הייתי עונה ''אז תקום שעה קודם''.
אין לך את זה.
טוב, 167698
פעם הבאה שיש לך בדיחה, תתכנן אותה ככה שהיא תתאים לכל מיני תשובות.

הנה דוגמה, סלחו לי על העוף בבקשה:

Why can't you eat soup in the Matrix?
There's no Spoon 167701
אני אקח את זה כהרמה להנחתה.
היית אמור להגיב "כי יש רק 24 שעות ביום" 167852
הנה, גיליתי את מקור תחושת הדז'ה וו: תגובה 152926.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167622
ראה דיון 1009, שאלה 22.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167640
תגיד, מה עם קישורים ישירים לשאלות? קשה טכנית?
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167647
השאלות נמצאות בתוך טבלה (HTML Table). ב-IE שלי לפחות, anchors של HTML לא עובדים כשהיעד הוא בתוך טבלה (מובילים לתחילת או סוף הטבלה).
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167746
במוזילה, ה''עוגנים'' עובדים טוב מדי, וכאשר דף כבד נטען, ואתה כבר מתחיל לקרוא כמה תגובות חדשות, פתאום כל העסק קופץ לך למעלה ל''עוגן'' הראשון, בסוף הטעינה.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 167753
אני מניח שאתה מתכוון לעוגנים לתגובות (#12345 וכו') - הם אינם נמצאים בתוך טבלה.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 168694
מודה ומתוודה, הצבעתי לאופציה האחרונה בטעות - ניסיתי לחשב ממוצע של שלוש שעות ביום ויצא לי 900. לא יודעת למה. אפילו נבהלתי מכך שכמות הצפיה שלי היא המקסימלית בסקר.
אז מה רואים? (זהירות - פירוט משעמם של הרגלי הצפיה בטלוויזיה! אפשר לדלג לפסקה האחרונה.) מלבד סטארגייט ס"ג-‏1 אין אף תכנית שאני אנסה באופן אקטיבי לא לפספס, אבל גם סטארגייט לא זוכה להיות מוקלטת. האמת היא שחבל לי שאין לי אף סדרה שאני ממש אוהבת עד לרמת הקלטה, כי זה מראה שהסדרות בהן אני כן צופה לא חשובות לי מספיק, ומכאן שאני מבזבזת את זמני כשאני צופה בהן.
אני מנסה לא לפספס את הטוק-שואו השבועי של ביל מאהר, ושומרת לו אמונים עוד מימי התכנית היומית כל לילה ב-ABC, עד לפליטת הפה שגרמה להעפתו מהערוץ. אני צופה ב Sex and the city מתוך שאט נפש עצמית, מודעת לגמרי לדביליות של הסדרה, אבל אוהבת לצפות בה (כנ"ל בנוגע לשידורים חוזרים של סיטקומז אחרות למיניהן, שלעיתים אני צופה בהן בשעות הערב המוקדמות מתוך שאט-נפש עצמית). אני אוהבת את חוק וסדר ואת הספין-אוף SVU, אבל בשניהם לא יוצא לי ממש לצפות.
מה עוד? בעקבות לחץ מצד בעלי אני מצטרפת אליו ל"מונק" פעם בשבוע. בנוסף, הסדרה החדשה של "קומדי סנטרל" - "רינו 911" - מצחיקה מאוד. בהרבה דברים אני צופה בתקופות - פתאום למשך חודש אני צופה ב"מה לא ללבוש", ואז פתאום היא נראית לי איומה ואני לא צופה בה יותר לעולם. או, למשל, היתה לי שנה במהלכה צפיתי באדיקות ב"Junkyard wars", עד שנשבר לי. גם ג'ון סטוארט בא והולך.
בימי ראשון, אם אני בבית - בבוקר אני צופה בתכניות האקטואליה של NBC כמו כל ניו-יורקר טוב, ואחה"צ צופה ב-PBS - הם לרוב משדרים את כל הפרקים של איזו סדרה תיעודית-היסטורית במשך כל היום, ואני תופסת מה שתופסת ("ההיסטוריה של ניו-יורק","אסיאתים בארה"ב", "מלחמת האזרחים האמריקאית", "מלחמת העצמאות האמריקאית", ופעם אחת - את כל הפרקים של "המלון של פולטי" ברצף).
והמון סרטים. יש לנו ארבעה ערוצי אינדי, והם מקור להנאה בלתי פוסקת. את הרוב גם מקליטים.

כבר היו לי תקופות בלי טלוויזיה. לא היה חסר. אבל אם היא כבר כאן, ובמילא אני צופה בחדשות, אפשר להפיק ממנה שעתיים-שלוש של הנאה ביום. אני יודעת שאין לי זמן לחלוטין, אבל אותו הדבר תופס לגבי האייל, וכבר השלמתי עם זה שגם כשיש דד-ליין בוער בעבודה, אני מסוג האנשים שיבלו שעה על האייל ושעה מול הטלוויזיה, מלאים רגשות אשם. נו שיהיה.

ואיך היה בארץ? כיף נורא. בהזדמנות אני אכתוב כאן משהו על הרגלי הלבוש המבהילים של בנות ישראל.
הרגלי לבוש? 168700
כמו ב"מכנסיים שמתחילות נורא נמוך"? אני חושבת שכבר כתבת.

ובכל מקרה, עכשיו זה משתפר - הצטרפו אליהם גופיות רשת מכוערות אחושלוקי.

_________
העלמה עפרונית נשארת עם הקו ומחכה להשכמה מוקדמת הרבה יותר מדי.
זהירות - גועל נפש 168706
כשכתבתי על המכנסיים בזמנו הייתי, הו, כה תמימה. לא ידעתי כמה נמוך זה עוד יכול ללכת. (ויש לי עוד הרבה להגיד, אבל פה זה באמת לא המקום)

___________
נגה, שראתה להרבה יותר מדי בחורות בשבוע האחרון את החריץ
זהירות - גועל נפש 168754
זה עוד כלום. בביקורי האחרון בקניון איילון ראיתי מגמה חדשה ומסוכנת, גם אם מצומצמת עדיין - חולצת בטן מלווה במכנסי-גיזרה-נמוכה שיורדים מקו הביקיני. הייתי בשוק, הלם וזעזוע. מקורותי בעולם האופנה הישראלי מדווחים לי שכפי שחששתי, לא היתה זו סנונית בודדה. כן ירבו (:
זהירות - גועל נפש 169463
אין ספק יש דברים שגורמים לך להרהר האם לא צודקים חרדי מאה שערים הדורשים צניעות.
אבל רק לרגע.
אחר כך אתה שואל את עצמך למה אנחנו לא חיים ב''דובי-לנד'', שם מותר ללכת עירומים ברחוב.
דובי-לנד 169480
אני לא שואל את עצמי. גם כך כמות הגברים העירומים שאני נאלץ לראות במסגרת חיי הרגילה, פעם פעמיים בשנה, עוברת בהרבה את הקיבולת הנפשית שלי.
אך אם מדובר על עירום נשי בלבד, טוב, אם כך אז יש על מה לדבר... איך מצטרפים לצוות ההקמה?
מאה שערים 169806
הירהור קל בכיוון צדקתם של שומרי העיר דווקא כן חלף בראשי אתמול בסופר, כשראיתי ילדה בת 9-10 בליווית אמהּ (ככל הנראה), במכנסיים אופנתיים - חשופת שת (באופן חלקי כמובן). הסתכלתי באם ותהיתי מה עבר לה בראש כשהיא מדדה לילדה רכה זו מכנסיים אלו בחנות?
אציין, שכברוב הדברים, גם כאן לא גיבשתי לי עמדה מושכלת בנושא, כולל מה אני הייתי עושה כאב לו ילדתי היתה עומדת על רכישה אומללה זו. זו היתה צרימה של ערב, לא יותר.
מאה שערים 169816
"ההורים אובדי עצות", לפי הכתבה הזו מהניו-יורק טיימס (תרגום מתוך המהדורה המודפסת של "הארץ"):
הגיל האידאלי 169819
אכן, לא קל להיות הורה. טוב, אולי זהו רק גל חולף.

בעניין קרוב: ההתייחסות לסוף גיל ההתבגרות כגיל האידאלי מבחינת הלבוש וההתנהגות, הינה משני הצדדים. גם מן הגילאים הקטנים יותר, שילדותם חלפה לה מהר מדי, אך ביחוד בשנים האחרונות, גם מצד בני ובנות גילאים מבוגרים יותר. זה בא לידי ביטוי בדחיית שלב ההתמסדות והבחירה במקצוע, התנהגויות שונות, לבוש וכמובן בטיפולים אסטטיים המנסים לקרב אל גיל זה.
גם הגימלאים של היום כבר אינם הזקנים העייפים של פעם, אלא מקבילים לצעירים מהם ב20-30 שנים של פעם (בעצם להם עצמם?).
טוב, זה כבר נושא אחר בו אין לי שום ידע מיוחד.
זהירות - גועל נפש 169829
זה מה ששואל גם שחר אבן צור
זהירות - גועל נפש 169489
את יכולה להירגע - האופנה הזו תחלוף בקרוב מאוד. חברה אופנאית מוסרת לי שאת מקומה תתפוס אופנה ספורטיבית נינוחה בקווים מרושלים.

(באמת).
זהירות - גועל נפש 169535
אף פעם לא הבנתי איך זה עובד, אופנות. כל יום יש בעיתון עוד תמונה של דוגמנית על מסלול, וכתוב "בחורף הקרוב נלבש X", כש-X הוא קומבינציה של סגנונות, צבעים ובדים. אם נאסוף מלוא החודש תמונות שכאלו, נגלה שאין שום קשר בין הקומבינציות הללו. אז מה הקטע?
שלא לדבר על זה שלא הבנתי איך אנשים נתפסים לאופנות האלו בסופו של דבר.

(דובי, לובש אותו סוג בגדים כבר שלוש שנים, ולפני זה לבש רק ג'ינס וטי-שירט לבנה, מטעמי עיוורון צבעים וחוסר טעם משווע)
זהירות - יוק 169772
במקרה שלי, באמת יכול להיות ששיניתי אופנה בשלושת השנים האחרונות. בחיי, אין לי מושג --- שאלו את אמא שלי. (ולאחרונה, את חברה שלי)
זהירות - גועל נפש 169803
אופנה זה לא דבר שנוצר עבור המין שלנו אלא עבור המין השני בלבד. להן חדשות האופנה אומרות משהו ומכוונות.
לצורך הדוגמא, מספיק להשוות את מס' הנעליים הממוצע שיש לגבר לעומת זה שיש לאישה.
169805
וזה, באופן חצי רשמי, נכנס לרשימת עשרת הגדולים של התגובות היותר מיותרות שזכיתי לקרוא באייל.

ברכות!
זהירות - גועל נפש 169808
יש לי חבר שיש לו כ20 זוגות נעליים פעילים, מעט יותר משל חברתו. אבל כללית אתה כמובן צודק בעניין זה.
זהירות - גועל נפש 169847
ועל זה נאמר בלעז - בולוקס.

חוץ מזה, תראה כמה עניבות יש לאנשים מסוימים.

(דובי, עם משהו כמו 8 זוגות נעליים, אבל זה בגלל שהוא מסרב לזרוק את הישנים)
גברים מרכלים הרבה יותר. וגם בוכים בלילה. 169938
זה הוכח מחקרית? פוליטית? מדעית? ג'נדריאלית?
או במילים אחרות, האם העובדה שאתה סר טעם תורמת משהו למראה הכללי שלך?
זהירות - אופנה בלתי אפשרית 170651
שלום ג'ים לנדוור.
מזל טוב ואיחולים לבביים על היבחרותך כנציג המין הגברי.
משימתך הראשונה במסגרת תפקידך (אם תסכים לקבל אותה) היא להתחיל להרים טלפונים למנכ"לי תעשיית אופנת הגברים מסביב לעולם ולשכנעם לסגור את העסק. הסבר להם שאין ציבור קונים למרכולתם.

אם תהרג, תתפס לובש משהו מעבר לג'ינס או חולצת T, תעז לקצוץ את שערך באופן המזכיר אופנה כלשהי או תחטא בגיהוץ בגדיך, הבורג של המין שלנו יכחיש כל קשר למעשיך.

תגובה זו תועבר לאי השדים בעוד 5 שניות. 4... 3...

______
בפרק הבא - ג'ים חוזר בזמן לימים בהם גברים השתמשו באיפור כבד. משימתו תהיה להצביע עליהם, לגחך ולפקפק בגבריותם.
נו, באמת. 170657
כמה גברים מתענינים בחידושי אופנה ועוסקים בבגדים באופן אובססיבי?
נו, באמת. 170659
אני צופה בשידורי הערוץ שמוקדש לעניין באופן אובססיבי.
נו, באמת. 170661
כמו הרבה אחרים, אבל לא בגלל ענין הבגדים.(-;
יש. קיבלתי ''נו, באמת''. 170667
כמה? לא יודע. זה גם מאוד תלוי איפה או מתי (אולי בחברה הישראלית קצת פחות מאשר באירופה, למשל). שאל את ראשי תעשיית אופנת הגברים מסביב לעולם שסופרים את הכסף.

גבר ישראלי? אופנה? טפו! אנחנו נותנים צ'פחות על העורף, מרימים רהיטים כבדים, מגדלים כרס, מפצחים גרעינים, שותים בירה, מדברים על מילואים וצועקים על הטלוויזיה בזמן משחקי הכדורגל. אין לנו זמן לחשוב על מה אנחנו לובשים.

ברור שבישראל יש פחות גברים שאכפת להם מאופנה. הרי מדובר בגברים אמיתיים שכותבים תגובות באייל בסגנון תגובה 169803.

ברור שגבר מחוברת, שמחזיק בסטראוטיפים שמגדירים בשבילו איך מתנהג גבר ואיך מתנהגת אישה, ושרוצה להגדיר את עצמו כגבר שבגברים, יתנהג בהתאם לסטראוטיפים המקובלים בחברה שלו (ואולי גם ימצא לעצמו נשים שעונות על הסטראוטיפים המקובלים) ויחשוב שזאת המציאות היחידה האפשרית.

ברור שאז קל להגיע למסקנה שאופנה זה לא דבר שנוצר עבור המין הגברי אלא עבור המין השני בלבד ושזו אמת אינהרנטית למושג אופנה. אך מה לעשות שהמושג אופנה לא נוצר היום ולא אתמול, ושלא חסרות תרבויות במהלך ההיסטוריה בהם הגברים היו "טווסיים" יותר מהנשים. גם לא חסרות היום תרבויות בעולם, בהן יביטו בגבר הישראלי ולא יבינו את מאותגרותו האופנתית (או למה הוא חושב שאופנה היא עיסוק "לא גברי").
נו, באמת. 170704
בדיוק כמו שהשפים המובילים בעולם הם גברים, כך ישנם לא מעט מעצבי אופנה ומכתיבי טרנדים שהם גברים. זה שאתה לא רואה אותם סביבך בלבנט המקומי, עדיין לא אומר שמספרם באוכלוסייה הכללית מופחת.
נו, באמת. 170708
אני דיברתי על מעצבי אופנה ומכתיבי טרנדים? דיברתי על האיש הממוצע. אנשי מקצוע יש בכל תחום.
נו, באמת. 170736
אם יש אנשי מקצוע, כנראה שיש ביקוש...
(אתה בכח מנסה להיות גבר אטום וחסר יכולת הבנה בסיסית?)
נו, באמת. 170853
אם נעקוב אחר השתלשלות ההודעות מתגובה 169803 של ארז, ועד לתגובה 170736 שלך, ונפעיל אותו הגיון, נגיע למסקנה שמכיוון שרובם (הגדול מאוד) של העוסקים בזנות הינם נשים, כנראה שהזנות נוצרה (בעיקר) עבור המין הנשי.
נו, באמת. 170864
הגיון נכון. אני אפסיק לנסות להסביר, זה בהחלט חסר טעם.
נו, באמת. 170870
לא, זהו שההיגיון פגום (בשני המקרים).
העובדה שחלק יחסי של נותני שרות מסוים נמנה על קבוצה זאת או אחרת, אין בה להעיד על חלקה היחסי של אותה קבוצה בין מקבלי אותו שרות.
מכאן אפילו רוב הקונדיטורים הינם בלונדינים תכולי עיניים, אין בכך ללמד על האם לשוודים עיניין ב(צריכת) עוגות.
טענתו של ארז כי האופנה אינה מיועדת לגברים, היא במקרה הטוב מופרזת(1), אבל עובדת קיומם של מעצבי אופנה (גברים) לא היא המפריכה אותה.

___
(1) להערכתי אפשר להחליף את הז'(2) בכ'
(2) האות, האות, ראש כחול.
נו, באמת. 170872
אני לא חושב שיש מה להסביר. פשוט היתה שם טעות (טיעון הביקוש רלוונטי, אך טיעון המין של בעלי המקצוע לא רלוונטי). זה שיש יותר שפים גברים, לא מעיד על כך שהאכילה נועדה (בעיקר) לגברים, גם אם מישהו חושב שזה מעיד שהבישול דווקא כן.
לא נחמד להגיד למישהו שהוא אטום, בגלל שהוא *כן* הבין את הנקרא.
נו, באמת. 175653
לא יודע מה זה "אובססיבי", אבל אני, לפחות, נותן ליריעות הבד שאני עוטה על גופי את אותה תשומת לב שאני נותן לחתיכות החומר האורגני שאני תוחב לפי או לביטים המקודדים שאני מקרין על רשתיותי, ואם יוצא לי במקרה להציץ ב-FTV או באיזה קטלוג אני טורח לקבל רעיונות. אני לא טיפוסי?
נו, באמת. 175773
יש הבדל בין מי שמקפיד על לבושו (גם אני לפעמים עושה זאת) לבין מי שאופנה היא חלק מעולמו והוא מקפיד לעקוב אחריה ולהתעדכן בה.
הרגלי לבוש? 168752
אגב "מכנסיים שמתחילות נורא נמוך"‏1, בזמני זאת היתה האופנה הנפוצה בקרב חייליה (הזכרים) של פלוגת המפקדה. הבדיחה אמרה שטבח (או אולי נהג, גם הזכרון כבר לא מה שהיה) כדי להשתין, פותח כפתור בחולצה.

____
1 אני יודע שמכנסיים לא מתחילות אלא מתחילים, אבל כך במקור.
מוזר לי שאף אחד עדיין לא שם לב 176200
לא יודע מה אתכם, אבל במהלך אוגוסט אני כל יום צפיתי בערוץ "הקוביות" במשך 3 שעות רצופות.
היות ומשודרים בו 12 ערוצים בו"ז --> צברתי 36 שעות TV כל יום.

ומה*צפייה* הזו אפילו הרווחתי צ'ופר ‏1 - *האזנה* לגלגל"צ.

1 - למישהו יש מושג מה מקור המילה הזו?
צ'ופר 176221
1 ניחוש ראשוני: מ"משופר".
צ'ופר 176637
עד כמה שידוע לי, מקור המילה הוא דווקא מספרדית וזהו סלנג למין אוראלי. לכן, כנראה, חברה דרום אמריקאית שלנו נשנקה כששמעה שלאחת החתולות שלנו קוראים צ'ופי.
צ'ופר 176640
בספרדית זה פשוט הפועל "למצוץ".
אולי זה תרגום של ה"מציצה" הירושלמית לספרדית?
צ'ופר 176664
וואלה, על זה לא חשבתי.
אולי באמת המציצה היא תוצר של הניב הספרדי הירושלמי.
צ'ופר 176641
chupar בספרדית הוא הפועל "למצוץ", בכל שימוש אפשרי שלו :-) , לא נראה לי ממש קשור לשימוש בשם העצם צ'ופר בסלנג בעברית.
צ'ופר 176797
דווקא לקבל צ'ופר (במשמעות הספרדית) נחשב על ידי רבים כצ'ופר (במשמעות הישראלית) רציני. במיוחד אם מדובר בחיילים שלא רואים הרבה בית.

(דובי, תוהה אם הוא נשמע רציני או לא)
צ'ופר 436916
לכאורה דווקא קשור. המשמעות בספרדית היא גם ללקק,
ו Chupa Chups זו חברת סוכריות-על-מקל (נוסדה ב-‏1958).
יכול להיות שהיו נותנים סוכריות לילדים בתור chupar, או בעברית - "לקקן".. ומזה הגיע הצ'ופר של ימינו.
צופה קבוע 167606
הסדרות בהן אני צופה הן די קבועות, וכמעט אני לא נתקל בדברים חדשים בעיתון תוך מלמול לעצמי "כדאי לנסות?", או לחלופין, במקרה ופספסתי סדרה מסויימת, ישנה דרך מעניינת לצפות בה לאחר מכן, דרך שבוודאי מוכרת לרוב גולשי האתר.

ובקיצור:
יום ראשון, Alias, בערוץ 2.
יום רביעי, 24, בערוץ 10.
ראשון-חמישי, מופע שנות השבעים, בערוץ 3.

לא יותר, לא פחות.
צופה קבוע 167613
מה הקטע עם אליאס? מלודרמה די-רדודה, עם קטעי אקשן לא משכנעים. מה אנשים מוצאים בה?
צופה קבוע 167630
את ג'ניפר גארנר.
כנ''ל 167703
כל יום חדשות כולל שישי ובד"כ שבת.
יום א' Alias ו Scrubs (יש לציין שAlias מכילה כמעט את כל הטעויות הפיזיקליות שאופיניות לסרטי פעולה - קליעים מנצנצים, ליזרים נראים באויר, משתיקי קול לרובים אולטרא-סוניים, חריגה מכל חוקי האופטיקה הגאומטרית, מכוניות עם דלק נפיץ ועוד)
יום ב' הכספת.
יום ג' מליונר. (אפשר לקרוא לזה חובות מקצועיות)
חריגות:
ניסיתי לראות את אסתי ונמאס.
לאחרונה ראיתי את המשאית והיה נחמד.
המתחזים 167739
יוצא לי לראות לפעמים את "המתחזים", מין דוקו-ראליטי טי וי לייט של הבי בי סי. זה לא רע, רק שזה בשעות מטורפות.

אגב אליאס, שאלה\\השווצה: מתי הבנתם ש
<ספיילר למי שלא עוקב>

סוכן ה ק ג ב זה בעצם האימא?

(תשובה משוויצה)- מהרגע הראשון.
המתחזים 167752
11 (אולי 11 וחצי) בלילה זה "שעות מטורפות"?
call me crazy, but yes 167767
טוב, צריך לחשב: 167619
בערך מגיל 14 כמות שעות הטלוויזיה שלי הלכה והצטמצמה פלאים ‏1 עד שבשלב מסויים כבר הפסקתי לראות בכלל. (כן, אפילו את "חברים" האולטימטיבית. מי היה מאמין?)
בזמן שחיכיתי לגיוס, פתאום גיליתי עולם שבו משדרים את אותה אולטימטיבית 3(!) פעמים ביום, ולפעמים גם היה יוצא לי לראות את כל השלושה.‏3

זה נהיה מסודר אחרי שהתאפסתי על עצמי בצבא - יום ראשון ושני, פותחים ב"משחק החיים"‏4 ומסיימים ב"סקס והעיר הגדולה". אממה? באופן חד משמעי, בכל פעם שהייתי בבית, לא הייתי חושבת בכלל לפתוח את הטלויזיה בשעות האלו. בבית רואים רק את "כוכב נולד". פתרון מופלא לפתיחתו של חמשוש שליו.

יש לפירוט הלא-מאד-מעניין-הזה גם פואנטה-
אני לא חושבת שצריך להיות פנאטים. רוצה לומר, טלויזיה זה יופי של פתרון לרגעים שבהם רוצים לבהות במשהו זז ולא לחשוב יותר מדי. פתרון אינסטנט כזה. לא תמיד אני רוצה לשתות מרגריטה איכותית, לפעמים בא לי סתם קולה.

1 סביר להניח שזה היה פועל יוצא של העובדה שפתאום היו לי דברים הרבה יותר טובים לעשות. ‏2
2מצד שני, גם לפני זה לא הייתי רואה המון.
3דווקא לא מסובך - מתעוררים לפני השידור של הצהרים, חוזרים הביתה לתוכנית של הערב, והולכים לישון אחרי זו שבלילה.
4 לא חייבים להגיב על זה.

_________
העלמה עפרונית, חולה ובלי גימ"לים.
טוב, צריך לחשב: 167620
בתור אחד שהיה ביותר מדי מסעדות מקסיקניות, ומשועבד קשות לקולה: קולה עדיפה על מרגריטה (רק שזה יהיה קוקה קולה, ואז זה עוקף כל מרגריטה איכותית).
טוב, צריך לחשב: 167660
אני פתאום שמתי לב שאני רואה "סקס והעיר הגדולה" 7 פעמים בשבוע!
(א-ה שידור חוזר בערוץ 3
ו שידור חוזר בערוץ 2 של העונה הלפני אחרונה
א' בעזרת נפלאות הרשת - הפרק החדש של העונה החדשה.
כך שביום שבת אני לא רואה, אבל בשביל פיצוי ביום ראשון פעמיים).
אפס עגול 167751
הטלוויזיה הלכה לעולמה. בלחץ-מה על זוגתי, הקפאנו את החיבור ל-YES, ועכשיו עבר כמעט חודש בלי טלוויזיה (ובלי DVD, כפועל יוצא).

התוצאה: עליה בשימוש ברדיו והאזנה למוסיקה בכלל, אימון גופני, קניית ספרים וקריאתם, ומסאז'ים בכפות הרגליים.

אבל הטלוויזיה החדשה בדרך. אבוי.
20 השעות שלי 167769
רק ערוצים 1 ו-‏2. שידורים חוזרים של הסימפסונס, תוכנית הבישול של בוקששתר, תוכנית הבישול של אהרוני, תוכנית הבישול של אוליבר (מישהו יכול לזהות כאן תבנית?). זה נותן שמונה שעות בחודש. אמה מה, השאלה היתה על אוגוסט, ובסופו היתה אליפות העולם באתלטיקה, שנראה לי שגירדה ממני עוד איזה 10-12 שעות. באסה‏1.

1 כי הרי ככל שמספר השעות נמוך יותר, השוויץ גדול יותר, לא?

נ.ב.
עכשיו נזכרתי שחדר הכושר עולה לי בעוד כשלוש וחצי שעות בשבוע, חלקם סבל לא קטן (ערוצי מוזיקה שונים). שיקרתי בסקר.
לא נורא 167777
אני ממתין. יש גיהנום מיוחד עבור אלה המשקרים בסקרי האייל.
20 השעות שלי 167869
תוכנית הבישול של אהרוני נורא משעממת (אבל זה בעצם לא רע לנמנום של שבת בבוקר).

הז'אנר המועדף שלי הוא תוכניות עיצוב הבית בבי.בי.סי פריים (חדרים משתנים, חדרי פנטזיה, עשה זאת בעצמך, פולשי הבתים, שתי תוכניות שונות של עיצוב גינה ושתיים של מצוד אחר עתיקות). לזה ייקרא השראה, גם אם מעולם לא טרחתי לצבוע את האח הוויקטוריאנית בצבע דמוי שיש או לרפד מעל המיטה בקטיפה בצבע בורדו.

חוץ מזה, רק סדרות קבועות (פעם היה "חברים" בש.ח, אח"כ היה "שבתות וחגים"). מתגעגעת לרצועת השידור בערוץ 2 בשבת בבוקר (תוכנית נשים, תוכנית ספרות ותיק תקשורת), אבל היא הסתיימה מזמן.
לזה צריך להוסיף זפזופים מדי פעם, עם עדיפות לערוצים 3 , 8 ו-‏24. אם כי באחרון אני לא ממש צופה. זה הכל.
אבל אותה צמה 167985
התוכנית של אהרוני אכן פחות כיפית מאלו של בוקששתר, חיים כהן וג'יימי אוליבר (לא הייתי מרחיק לכת עד ''משעממת''). יתרונה הוא שאפשר באמת ללמוד ממנה, ובאמת לנסות מתכונים ממנה, באחוזי הצלחה סבירים.
אמריל לגסי 168011
מומלץ, אם אתה נתקל בו. תוכנית כיפית, מתכונים נהירים - הרבה מהם על הצד הפיקנטי/חריף. ניסית כמה מהם בהצלחה סבירה.
אמריל לגסי 168013
זו העת להזכיר, למי שלא יכנס לקישור, שלאמריקאים יש ערוץ בכבלים, כולו על טהרת תוכניות אוכל.

כן, וזה קיים לפחות שלוש שנים.

מפחיד, לא?
זה עוד כלום, 168048
יש גם ערוץ גולף.
זה עוד כלום, 168051
יש גם ערוץ מזג-אוויר.
אוכל יהודי גורמה 168050
ב-יס ב"ערוץ החיים הטובים" יש תוכנית של אוכל יהודי גורמה.
ענק.
פשוט ענק.
ויש להם גם אתר למתכונים http://www.jewz.com/
אם כבר אתרי מתכונים 168054
בתור חובב סושי, אצטרף גם אני לחגיגה ואתן את הלינקים הבאים:
אמריל לגסי 168067
אם אנחנו כבר בארה"ב, אמורה להיות שם תוכנית America's Test Kitchen. אני יודע עליה מכלי שני - דרך הספר שיצא ממנה, The Best Recipe, שאני ממליץ עליו בחום עליון לכל מבשל בינוני ומעלה, למרות המחיר הכנראה גבוה, ועוד עם משלוח מחו"ל. מדובר בהרבה יותר מאוסף מתכונים (מוצלחים) - זה ספר שממש יעשה אותכם מבשלים טובים יותר.
אמריל לגסי 170006
מתכון קל למרק עגבניות מוקרם, מאחת התוכניות האחרונות (אולי תצטרך להרשם).

אבל אותה צמה 168155
אם כבר התוכנית של גיל חובב הייתה הכי קלה למתכונים. עד היום אני מכין את האפונה עם סויה ועוף בבלזמי שלו בכל פעם שבא לי להזכיר לעצמי כמה אני שונא אוכל עם טעם.
אבל אותה צמה 168308
החומץ בלסמי הזה, טיפה אחת יותר מדי בסלט - ואתה מוריד חמישה קילו מדפנות הקיבה.
לדעתי דפנות הקיבה זוכות להערכה מוגזמת 168559
לגונקל יש אולקוס והוא מסתדר איתו מצויין.
מאז שיש יס, די הרבה 167897
כי מנסים, ובודקים, ונדבקים לערוצים החדשים.
הרבה סרטים (בערוצי הסרטים של יס יש יופי של סרטים)
נדבקנו ל"המרוץ למיליון" בערוץ 19. חולני, אבל קסום.
24 ביום רביעי זה ממש קוד הקודשים. חוצמזה, מה שבא, בשעות שבהן כבר קורסים מול הטלוויזיה: סקס והעיר, שידורים חוזרים של ER, קצת וויל וגרייס, לפעמים איזה דוקומנטרי ביס פלוס, ובסוף השבוע שעבר סדרה של תכניות על אוכל בערוץ ההיסטוריה.
אז רואים אצלנו לא מעט טלוויזיה (הערכתי כ- 60 שעות בחודש) אבל כמעט לא רואים את מובילי הרייטינג בישראל: לא "כוכב נולד", לא שרון, לא אסתי.
מאז שיש יס, די הרבה 167898
רק דוקומנטרי ביס פלוס? כשהייתי בארץ הייתי מחובר רק לערוץ הזה: הסדרות הבריטיות שהוא שידר ברצף פשוט היו האיכותיות ביותר (אולי הוא התקלקל בינתיים?)
מאז שיש יס, די הרבה 167950
יס+ ערוץ משובח
ויש להם רצועה דוקומנטרית על סקס. הפתרון האידיאלי לאלה שכבר גמרו לקרוא את המאמרים בפלייבוי.
עניין של שעות הצפייה. 167952
בשעות שבהן אני מתפנה לשבת לי הטלוויזיה (23:00 והלאה) יש שם הרבה דוקומנטרי. מעבר לכך, סדרות צריך להתחיל לראות מתישהו, ולראות באיזושהי מידה באופן קבוע, ואני ממש לא צופה קבוע אלא צופה מזדמן (פרט ל- 24 שכבר הזכרתי)
167908
people must be bored watching so many hours of tv.
לא נכון. 167956
אין לי טלוויזיה 168581
א. למי יש זמן?
ב. כשמזדמן לי בגלל העבודה לישון בבית מלון עם טלוויזיה אני נדהם מכמה נמוך אפשר לרדת (רמז: נמוך מאד)
ג. מי שמסוגל להנות מזה - בעיה שלו. אני מחזיק כמה סרטים בDVD (כל הסרטים של האחים כהן וכמה שיותר של וודי אלן) ומתבדר מהם שוב ושוב מפעם לפעם.
ד. בשביל הילדים יש לי כמה סרטים של דיסני (בעיקר הקלאסיים עד שנות ה-‏70) ב-DVD.
ה. אני די בטוח שכל אחד עם אינטלגנציה סבירה שיתנתק מהטלוויזיה לכמה חודשים, לא יוכל להבין איך הוא אי פעם עיכל את הזבל האורגני הזה.
ו. נשבר לי מאנשים שאומרים: "אבל אני רואה רק נשיונאל ג'אוגראפיק" בעיקר כי אני לא מאמין להם. אם היתה לי טלוויזיה בבית אני מניח שהיה יוצא לי לראות בעיקר זבל. לכן אין לי.
ז. כמה פרסומות אפשר לסבול?
ח. מוזיקה וספרים זה הרבה יותר כיף.

בקיצור - זירקו את הטלוויזיה ושפרו את חייכם!

יוני
אין לי טלוויזיה 168582
גם אצלנו נרשם שיפור ניכר באיכות החיים בעקבות הפרידה מהמכשיר מטמטם-השכל.
אם מותר לשאול- אין לך טלויזיה, באיזה מוניטור אתה משתמש ל-דויד? [רעיון לא יקר מדי יתקבל בברכה].
אין לי טלוויזיה 168586
מסך 17 אינץ' רגיל לגמרי. האמת שבסרטי WideScreen זה די קטן, אבל לא נורא, אני לא ממש בקטע של סרטי אקשן הלומי אפקטים אז זה פחות מפריע לי.
אם אני אזכה בלוטו או משהו אני מניח שאקנה מקרן. מקרן טוב עולה היום בארץ כ-‏2000 דולר שזה ממש מעבר ליכולת שלי בשביל כמה סרטים בחודש.

בשביל זה יש קולנוע...

יוני
אני לא יודע לקרוא 168591
א. למי יש זמן.

ב. כשמזדמן לי לשבת בתור לרופא עם עיתון לאשה, אני נדהם מכמה נמוך אפשר לרדת (רמז: נמוך מאד)

ג. מי שמסוגל להנות מזה - בעיה שלו. אני מחזיק כמה סיפורים עם תמונות ומתבדר מהם שוב ושוב מפעם לפעם.

ד. בשביל הילדים יש לי כמה סרטים של ספרי ילדים עם תמונות גדולות.

ה. אני די בטוח שכל אחד עם אינטלגנציה סבירה שיפסיק לקרוא לכמה חודשים, לא יוכל להבין איך הוא אי פעם עיכל את הזבל האורגני הזה.

ו. נשבר לי מאנשים שאומרים: "אבל אני קורא רק טולסטוי ודוסטויבסקי" בעיקר כי אני לא מאמין להם. אם היתי יודע לקרוא אני מניח שהיה יוצא לי לקרוא בעיקר זבל. לכן אני לא.

ז. כמה מודעות אפשר לסבול?

ח. מוזיקה וריקודים זה הרבה יותר כיף.

בקיצור - תפסיקו לקרוא ושפרו את חייכם!

הבור הגאה
lol 168613
אני לא יודע לקרוא 168627
היטבת לנסח זאת!
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168672
ההבדל בין קריאה לטלוויזיה הוא שבקריאה אתה בוחר את הספר שאותו אתה קורא, ובטלוויזיה יש לך בחירה בין כמה תוכניות בודדות שרובן מתאפיינות בכך שהן פונות למכנה משותף רחב ככל האפשר וזאת על מנת למכור כמה שיותר פרסומות.

אני מעדיף לנצל את מעט הזמן שיש לי בצורה מקסימאלית, והסיכוי שאני אהנה מתוכנית שבמקרה מוקרנת בזמן הפנוי שלי שקול בערך לסיכוי שאני יאהב את התקליט האחרון של סלין דיון.

אני לא טוען שאין טלוויזיה טובה: מאד אהבתי לראות את סימפסונס לדוגמא. אבל מיום ליום זה נעשה יותר ויותר קשה לברור את התוכניות המעניינות מהסך הכל האינפנטילי.

יוני
גם אני יודע לראות טלוויזיה 168677
אצלי בטלוויזיה יש כמה עשרות ערוצים (ואני בחבילה הבסיסית של Yes + ערןץ "יס פלוס"), כך שבכל רגע נתון יש לי מבחר של הרבה יותר מ"תוכניות בודדות". כמחצית מהתחנות (ואולי אפילו יותר) אינן משדרות פרסומות כלל, ועל כן בוודאי ובוודאי שאינן מוכרות פרסומות.

אני מארגן את הזמן שלי כך שהזמן הפנוי שלי יהיה בין השאר כאשר התוכניות החביבות עלי משודרות בטלוויזיה.

אני לא טוען שאין טלוויזיה גרועה: אני משתדל בעקביות לא לצפות ב"קחי אותי, שרון", אבל משנה לשנה המבחר שעומד לרשותי רק גדל, ואיתו גם התוכן.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168731
אתה מטיף מוסר לכל מי שמבזבז את זמנו על תוכניות זבל ועדיין לא מקפיד על שגיאות הכתיב שלך (אומרים: "אני אוהב" ולא "אני יאהב").
ובאנלוגיה לדבריך, אני לא באמת מאמינה לך שאתה רואה רק את הסרטים שציינת (וודי אלנים וכו') משום שסרטים רוויי אפקטים לא חביבים עליך, אלא משום שאין לך את הציוד הדרוש לכך (מסך "17).
אז מה הבעיה שלך? 168753
בנוסף למה שיש לערן מלמעלה, יש לי מכשיר פלאים, קוראים לו "וידאו" (אתה יכול למצוא כאלה ב http://zap.co.il/models.asp?sog=E-VCR יותר זול מהשילוב של DVD + מחשב + מסך 17 אינץ') בעזרתו אני יכול להקליט תוכניות טובות, שמשודרות במשך כל היום והלילה, ולראות אותן בזמני הפנוי.
אז מה הבעיה שלך? 168760
אני לא חושבת שצריך מחשב בין הדויד והמסך. אבל מסך 17 אינץ' זה באמת קצת קטן.

כדי להקליט כמה תוכניות טובות אתה צריך להיות מנוי על המון אקסטרות בנוסף לחבילת הבסיס, לא?

אבל וידאו זה בהחלט רעיון טוב. במיוחד אם הוא מהסוג שאפשר להקליד לתוכו את הקוד של התוכנית, וכך להימנע מהקלטת הפרסומות.

אגב, כשראיתי טלויזיה באנגליה, התוכנית היחידה שדאגתי להקליט בזמן נסיעות לנופש, היתה הסופראנוס. אבל הקלטות אחרות, "נקודתיות"- כל ה"בלשים" הבריטים- מורס, דאלגליש, וכו. ופרייזר כמובן.
אז מה הבעיה שלך? 168763
פתאום הרגשתי שלא אמרתי מספיק ברור ש: באנגליה יש בחמשת הערוצים הרגילים מספיק תוכניות טובות, ולא צריך להיות מנוי על כבלים או לווין. ואילו כאן, כשיוצא לי לראות טלויזיה אצל אחרים או במלון- נראה לי שממש אין הצדקה להחזיק טלויזיה רק בשביל הערוצים הרגילים.
נכון. 168764
אם היה בארץ את חמשת הערוצים הבריטים ה''רגילים'' (לא כבלים ולא לווין), לא היה צריך כאן שום דבר אחר חוץ מערוץ או כמה לדברים ישראלים בלבד.
נכון. 168766
בהחלט. אגב, הם קוראים לערוצים הרגילים terrestrial .
נכון. 168781
גם אנחנו. קוראים להם ככה. רוב האנשים פשוט לא יודעים את זה.
אנחנו. אבל רוב האנשים לא. אוקיי. 168798
אז איך אתם, באגודה הסודית קוראים לזה? ארצי, יבשתי, טרסטריאלי?
אנחנו. אבל רוב האנשים לא. אוקיי. 168829
המרצה שלי התייחס לזה כטרסטריאלי, אבל הוא סתם אנגלו-סקסי, אז לא נדבר עליו. עם זאת, אם למישהו יש כאן את חוק הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, אני בטוח שהמילה המקובלת תופיע שם איפשהו.

(פעם ידעתי את התשובה לשאלה בעצמי, היום שכחתי)
אנחנו. אבל רוב האנשים לא. אוקיי. 168857
זה בטוח כאן, איפשהו.
אתה מוזמן לחפש.
אנחנו. אבל רוב האנשים לא. אוקיי. 168934
תודה.

התשובה: קרקעי. (סעיף 37ב של חוק הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, התש"ן)
אז מה הבעיה שלך? 168765
לשאלתך, לא. בערוץ הראשון יש זירת הפשע, סימפסונס וחוק וסדר, בערוץ עשר יש חוק וסדר, מונק ו-‏24, בערוץ 3 יש את "שנות השבעים" ודרו קרי (ביום שישי), בערוץ 23 ובבי.בי.סי יש תוכניות טובות לפעמים, בהולמארק יש שידורים חוזרים של חוק וסדר, וסה"כ יחד עם הסרטים והחדשות, זה הרבה יותר יותר ממה שאפשר לצפות בשבוע.

לוידאו שלי יש גם כפתור fast forward ככה שאפשר לדלג על הפירסומות...
אז מה הבעיה שלך? 168892
פרייז'ר- סידרה מעולה, שמשום מה החליטו בטלעד לתקוע אותה בשעה 1 בלילה (בימי ראשון). אין לי מושג על סמך מה הם החליטו את ההחלטה המגוחכת הזאת.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168759
צפייה בטלוויזיה לא צריכה להיעשות באופן ספונטני ברגע נתון שבו אתה בוחר את התוכניות המשודרות בו, אלא בהחלטה מראש לראות את מה שאתה אוהב על סמך לוח המישדרים.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168793
אין שום סיבה לסמוך על לוח השידורים. למשל, משום מה החליטו האנשים האחראים על לוחות המשדרים שמלודרמה עם האקשן הלא-משכנע, אליאס, היא ה-דבר בטלוויזיה, והמליצו עליה מאד. לא מרשים. אותו הדבר על הקומדיות דרג ז' שוטטות ואחד-העם אחד.

לעומת זאת, לולא הייתי קופץ בין ערוצים בשעמום, לא הייתי מגלה סדרות עם זמני-שידור לא מחמיאים כמו MAD TV ו-Futurama, בהן לא עודכנו עד-כדי-כך אנשי לוחות המשדרים.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168795
מעניין. אני לא מהמזפזפים, ולשבת מול הטלוויזיה עם זפזפן לרוב מוציא אותי מדעתי. סדרה כמו futurama (את Mad TV אני שונאת) מופיעה במדריך, ואני אסמן לי אותה בטלוויזיה כדי לוודא שבשעה היעודה הטלוויזיה תעבור אליה (מה חבל, ד"א, שאין יותר פרקים חדשים בסדרה). זפזופ, לדעתי, יביא לאחת משתי תוצאות עצובות - אני אפספס משהו שהיה שווה צפיה, או - יותר גרוע - אני אתעכב על משהו שלא היה שווה צפיה. אם יש סדרה שלא ראיתי מעולם והיא כ"כ טובה, אני כבר אשמע עליה מחברים.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168844
אז יוצאת כמובן בהנחה שצופים בעיקר בסדרות בטלויזיה.

בזמנו, כשהייתה לי טלויזיה רב ערוצית, בדרך כלל זיפזפתי, ולא תכננתי מראש, פשוט מפני שלא הייתה ממש שעה קבועה בה צפיתי בטלויזיה, והיא לא הייתה חשובה מספיק שאתכנן במיוחד לצפות במשהו (גם כשכבר סימנתי תוכנית/סרט שרציתי לראות, משום מה משהו יצא, ופיספסתי).

נכון לאז, נהגתי לזפזפ ולנחות בעיקר על נשיונל ג'יאוגרפיק, ערוץ 8, ארטה, sky ויורוספורט.

כיום אני ללא טלויזיה רב ערוצית, ובאנטנה כאן קולטים רק ערוץ 1 (ערוץ 2 לא נקלט בכלל). בדרך כלל יוצא לי לראות "מבט" "רואים עולם" "הסיפור האמיתי" "מבט שני" ו"מהיום למחר", אם כי יוצא לי לצפות בטלויזיה משהו כמו פעמיים-שלוש בשבוע, לא יותר.
עכשיו כשהייתה אליפות העולם באתלטיקה קלה יצא לי לצפות יותר, ולהתגעגע מאוד להגשה ולפרשנות של יורוספורט.
אדיקטיביות 168827
וזה נכון גם לדברים מהנים אחרים. אסור בתכלית האיסור לעשותם בגחמה של רגע, מתוך כניעה ליצר ושלא מתוך תוכנית ותכלית. מצווה על כל אחד מאיתנו להיאבק עד כלות כוחותיו בכל בדל צילו של האנושי שבו. במיוחד יש לאסור מלחמה על השטן הגדול, הספונטניות, היא אם כל חטאת. ואם נכשל חלילה אדם, ודירדר נפשו לידי עונג נמהר, יקפיד הוא וייסר את עצמו וישמור נפשו שמא הנאה רבה מדי יפיק הוא מן המכשול עד כי לא יוכל לחדול.
(-:

תגידו, התחלקתם על השכל? האומנם הטלויזיה היא שורש כה הרבה רע בעולמכם? מה רע באמריקה הטובה והישנה שמילאה תפקיד זה בנאמנות ובשקידה עד כה? האומנם לופתת הקופסא הזוהרת את נפש כל אייל ומביאתהו בעורמה למחוזות אליהם לא רצה הוא להגיע, כפּוּשר על גדרה של חטיבת ביניים? האומנם רבים ממגיבי האייל הם בעלי אישיות אדיקטיבית, עד כי כל חלוק נחל לעיוורונם הוא מכשול? ומה בעצם איכפת לי מכל זה? לא ברור.
_________________
אפופידס, שהכיר פעם לחבריו לעבודה את ‏1Snood, כדי שייהנו וישחררו מדי פעם את ערוצי המחשבה, וגילה לתדהמתו, שלאחר זילזול ראשוני במשחק, הפך הוא לכמה שבועות לעיקר עיסוקה של החברה.
אדיקטיביות 168830
"האומנם הטלויזיה היא שורש כה הרבה רע בעולמכם? מה רע באמריקה הטובה והישנה שמילאה תפקיד זה בנאמנות ובשקידה עד כה? "

ומאיפה באות התוכניות בטלוויזיה אם לא מאמריקה?
הלאה האימפריאליזם התרבותי של מעצמת הרשע!
אדיקטיביות 168831
טלויזיה היא אכן דבר ממכר, לרוב האנשים.
ולדעתי היא גם נמצאת די קרוב לשורשי הרוע בעולם המודרני.
אבל היות שכתבת קטע יפה ומצחיק, נפטור אותך הפעם בנזיפה בלבד.
[מסקנה: לא חשוב מה אומרים, אלא איך אומרים? המ..]
אדיקטיביות 168840
לא התייחסתי לטלויזיה כדבר רע (ואכן הזבל רב בה מהטוב) אלא לצורת הצפייה של יוני - לפתוח מתי שבא לו ולזפזפ במקום לראות תוכניות לטעמו שהוא יודע על קיומן מראש.
אדיקטיביות 168936
גם אני ככה. יש לי זמן? אין לי מה לעשות? אני יושב מול הטלוויזיה, מזפזפ בין כל שני הערוצים הזמינים לי. יש משהו מעניין? רואים. אין? מכבים והולכים לחפש משהו אחר לעשות.

מה הבעיה?
אדיקטיביות 168944
שום בעייה. הצפייה בטלויזיה מהנה יותר כשאתה צופה במיוחד במה שאתה אוהב לראות ואז אין בסיס לטענה של יוני שכשמזפזפים לא מוצאים דברים טובים.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168843
האזנה לרדיו לא צריכה להיעשות באופן ספונטני ברגע נתון שבו אתה בוחר את התוכניות המשודרות בו, אלא בהחלטה מראש לשמוע את מה שאתה אוהב על סמך לוח המשדרים.
אני כן יודע לראות טלוויזיה 168933
יש הבדל בין האזנה למוזיקה ברדיו שיכולה להתבצע בכל זמן שהוא לבין צפייה בטלויזיה המבוססת על תוכניות מסוימות עפ''י טעם אישי.
אני לא יודע לקרוא 168757
מה שמזכיר לי את תגובתו הנאה של כליל לתגובה 147496
תמהני אם יש לזה שם.
שם 168769
בעצם הצעתו של עוזי - ''תגובת מראה'' מתאימה.
סתם, כי בא לי לברבר 169121
אבל נזכרתי במאמר ישן שהתפרסם פה באייל:
דיון 102
הצעה לסקר 170811
"כל כמה זמן לדעתך צריך לפרסם סקר חדש?"

ויפה שעה אחת קודם.
אם כבר טלוויזיה 171413
נכנסתי לאחד מהדיונים המרגיזים האלה עם בעלי, והנה הטריוויה להיום: מאיזו שנה שודר "הבית של פיסטוק" בחינוכית?
תודה מראש.
אם כבר טלוויזיה 171438
אם אני לא טועה, 1982.
אם כבר טלוויזיה 171457
לפי מקורותיי, 1980 דווקא (זה גם מתיישב עם העובדה שהתכניות הראשונות צולמו בש/ל והאחרונות בצבע).
ולפי מיטב זכרוני 171495
1981. (זה לא כדי לעשות ממוצע. זה היה החופש הגדול לאחר שלי בין כיתה ב' לג' ומאז אני זוכר את תחילת התוכנית.)
עפ''י הימדב 171496
זה 1982 ובכל זאת זה זכור לי מ1981.
תודה לכולם! 171500
(ניצחתי בויכוח)
תודה לכולם! 171627
סוף סוף ויכוח אחד בו את מנצחת. ברכותי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים