משרד הבריאות הורה לעצור את שידורי הטלוויזיה של תשדיר שהכין, המתריע על הנזקים מאכילת חטיפים עתירי מלח, ימים ספורים לאחר שמסע הפרסום התחיל. סרטון הפרסומת גם לא מופיע באתר משרד הבריאות, אך הוא עדיין קיים ביוטיוב ובפייסבוק.
התשדיר הראה בבירור חטיפי במבה, ביסלי, בייגלה ותפוצ'יפס כגורמי נזקים בריאותיים, אך לא נקב בשמם. לפי "כלכליסט", חברות המזון הפעילו לחץ על משרד הבריאות בהקשר למסע הפרסום.
לדברי משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "יצאנו בהיקף מוגבל בנוגע לקמפיין הזה באופן מתוכנן ובחינה מתמידה של האפקט שאנחנו יוצרים. אנחנו ממשיכים לעבוד במסגרת הוועדה, ושמחים במקביל על שינוי התודעה מצד התעשייה והרצון שלהם לפעול לשינוי". עוד אמר בר סימן טוב: "פנינו לא למלחמה. אנחנו לא מחפשים להכחיד את תעשיית המזון ולא שאנשים יפסיקו לאכול. אנחנו רוצים ליצור שינוי יחד עם התעשייה ויש פה הזדמנות גדולה לתעשייה כי הרבה מאד דברים כבר קורים - לא רק בעקבות ההתערבות שלנו. רואים את השינוי בבחירות של הציבור, והתעשייה מבינה בעצמה שנדרש פה שינוי. אנחנו שמחים מאד על שינוי הגישה של התעשייה. הציבור רוצה לדעת מה הוא אוכל ושהוא אוכל בריא. בסוף הציבור לא מחפש להפסיק לאכול, והתפקיד שלנו זה לעזור לתעשייה להשתנות - כפי שקרה במהלך להפחתת הנתרן ממוצרים שונים".
|
קישורים
|