|
||||
|
||||
איך אתה מסביר את העובדה שעם כל היצרנות המוגברת (ואני מודע לה...) והסבתות שסורגות מפעלים בגיל 85 ,עדיין העסק לא דופק? אם אצלכם עובדים יותר מבכל מקום אחר (אפס אחוזי אבטלה) למה העסקים לא פורחים? למה הקיבוץ מפריט? ההסבר שלי, כמביט מקרוב, אבל מבחוץ (כמה מחבריי הטובים...), הוא : א. "החינוך האלטרנטיבי". נכון שזה עובד בכמה מוסדות, אבל הרבה מהחבר'ה לא מסיימים בגרות נורמלית, היסטוריה כללית, מתמטיקה, תנ"ך. כל ה"בינתחומי" הזה נותן חותמת על בגרות של הרבה ילדים שלא יודעים מי זה הרצל. או מה זו נגזרת. לפעמים אפילו חותמת אין. ב. קהילה סוציאליסטית, בה היישוב מסבסד את כל הצרכים של אדם בנוייה על ההנחה הבסיסית שההשקעה תוחזר על ידי אותו אדם. אם הדור הצעיר עוזב (כמו שקורה הרבה) משקיעים הרבה ולא מקבלים תמורה. ג. משקים חקלאיים בישראל הם לא עסק רווחי. (מדינה שבה מים הם לא בדיוק אחד המשאבים הטבעיים החזקים שלה, רצוי שתעלה את מחיר המים ותתמקד בתחומים אחרים. לא נעים - אבל כן, לוותר על החקלאות בארץ.). ד. כשלא הייתה ברירה ועלית לארץ חסר כל, קבוצה חזקה היתה רעיון לא רע. כיום, קבוצה סוציאליסטית לא הומוגנית (לא "גרעינים עירוניים" ו"כפרי היי-טק" בני 10 משפחות) היא כמובן עניין רע לחזקים ולמוצלחים ובבחינת זכייה במפעל הפיס לנכשלים ולנזקקים. לא עבד ברוסיה ולא עובד גם בלהבות חביבה. *** השנאה למוסד הקיבוצי לא נוצצת בעיני כפי שהיא לכותב המאמר. הרעיונות על גבם מושתת הקיבוץ הם רומנטיים מאוד. הם רק צריכים לגלות את הכלכלה המודרנית (ודי להביט בילד קיבוץ שנכנס לראשונה בחייו לסופרמרקט או הולך בפעם הראשונה לכספומט כדי להבין במה מדובר...). |
|
||||
|
||||
אני לא צריך את המאמר הזה כדי להכיר את הבעיות של התנועה הקיבוצית. העסק "לא דופק" מאותן הבעיות, שיש במשק הישראלי. מפעלים מיושנים, חקלאות לא רווחית וניהול כושל. לגבי המפעלים הישנים, אין הרבה מה לעשות. הרבה תעשיות מסורתיות (מתכת, עץ, טקסטיל) בארץ מפנות את מקומן בעקבות תחרות ממדינות אחרות וכלכלת השוק החופשי וגם הקיבוצים יאלצו להסתגל לכך. החקלאות זאת בעיה של כל המדינה, ומתישהו יצטרכו להחליט האם קיום חקלאות הוא אינטרס של המדינה אפילו כאשר הוא לא מוצדק כלכלית. גם אם כן, החקלאים, כולל הקיבוצים, יאלצו להתקדם למאה ה21 ולהפסיק להסתמך על עבודת כפיים זולה תוך מעבר למיכון מתקדם, אם ברצונם להיות רווחיים. הניהול הכושל הוא בעיה חברתית בקיבוץ. קשה לפטר מנהל כושל ולא ניתן לפטר עובד לא יעיל. הפתרון הקיים הוא יותר ויותר מנהלים שכירים עם חוזה אישי. התוצאות עלובות, גם הם לא מסוגלים להתמודד עם עובד ותיק, שלא מוכן לקבל הוראות מ"שכיר", בעיקר כאשר כל חבר קיבוץ רואה את עצמו כבעל המפעל. לא חסרה לי ביקורת על התנועה הקיבוצית. אני מניח, שאם לא הייתה לי ביקורת הייתי נשאר שם. דוקא החינוך הטוב שקיבלתי שם (בגרות ריאלית של 30 יחידות) עזר לי מאוד לעזוב. פעם הקיבוצים מנעו מהתלמידים לעשות בגרות על מנת למנוע מהם לעזוב בסוף הלימודים. היום גם שם מבינים, שבלי חינוך טוב אף אחד לא ישאר. עזיבת הדור הצעיר היא באמת בעיה קשה וכנראה ללא פתרון. הסבים בנו את הקיבוץ מתוך אידאולוגיה, ההורים שלנו המשיכו מתוך האידאולוגיה של הוריהם תוך ויתור על דעותיהם. הבודדים שעזבו הוקעו. אנחנו לא מחויבים יותר, ואני כמו שלושת אחי עזבתי. והנה הבעיה האמיתית. לא רק הדור הצעיר עוזב. כל החזקים עוזבים והחלשים, המשכילים פחות, המוכשרים פחות, האמיצים פחות, נשארים. המגמה הזאת תמשך ככל שהמצב יחמיר וזהו מעגל המזין את עצמו. |
|
||||
|
||||
האם אתה מסוגל לצייר, בקווים כללים, תוכנית הוגנת לפירוק קיבוץ שחבריו מעונינים בכך? |
|
||||
|
||||
קיבוצים קטנים כבר התפרקו למעשה. (קיבוץ ייט''ב לדוגמא) קשה לי להאמין, שישוב קיים עם עשרות משפחות יתפרק מרצונו. לכל היותר ימכרו את נכסיו ויחלקו בין החברים הנשארים והמקום יהפוך לישוב קהילתי. בכמה קיבוצים עושה רושם, שזה מה שהולך לקרות. |
|
||||
|
||||
דוקא מכל הקיבוצים ייטב לא התפרק! אני שכנה שלהם והם אחד הקיבוצים השיתופיים ביותר שקיימים! |
|
||||
|
||||
ייט''ב (יד יצחק טבנקין) התפרק וקם מחדש עם אנשים חדשים יותר מפעם אחת. אני שמח לשמוע, שגם אחרי ההתפרקות האחרונה הוא הוקם מחדש. |
|
||||
|
||||
כתלמידה בבית ספר תיכון קיבוצי אני חייבת להגיב על הנקודה הראשונה (א). בתיכון בו אני לומדת, תיכון קיבוצי שלומד 5 ימים בשבוע עד השעה 15:00, אחוז הזכאים לבגרות גבוה מאוד. אחוז גובה מאוד של תלמידים לומדים שני מקצועות מוגברים (פיסיקה, מחשבים, כימיה, ביולוגיה, פילוסופיה, אומנות, תאטרון ועוד) וכמו כן קיימת חובה להגיש עבודת גמר בהיקף של 4-5 יח' (קיימת גם עבודה פנימית למאחרים) על מנת לקבל תעודת גמר. אומנם אני מושבניקית אבל אני יוצאת מבית ספר תיכון קיבוצי עם 31 יח' לימוד, בניהן 6 יח' בהיסטוריה! |
|
||||
|
||||
אני רק רציתי לשאול אתם בבית ספר קיבוצי אתם לומדים על הספר תרנגול כפרות בשיעור סיפרות? למה יש שם הרבה ביקורת עליכם בעיקר יחס לא טוב לעולים המזרחים ולדת |
|
||||
|
||||
בכיתה שלי לא למדו את "תרנגול כפרות" אבל אני בטוחה שלמדו אותו בכיתות אחרות. תראה, אי אפשר ללמוד הכל (בתיכון ובמיוחד בשיעורי ספרות). בית הספר עובד לפי תוכנית לימודים של משרד החינוך מאחר ואנחנו נבחנים באותה הבגרות כמו שאר התיכונים. עולים מזרחים? ? ? לגבי הדת: אחד המסלולים המוגברים בבית ספר הוא 5 יח' תלמוד. בנוסף, בערבי ראשון, מתקיימים מפגשים של בית המדרש "אלול" שפתוחים לכל התלמידים ולהורים. |
|
||||
|
||||
הספר מדבר בעיקר על חבורת ילדים עולים חדשים מעיראק ועל היחסים ביניהם לאנשים בקיבוץ ובגלל זה כתבתי עולים מזרחים. היחס אליהם היה בדרך כלל עם זלזול למשל קראו להם ''אסיאתים'' כמו מילת גנאי ולעגו לתרבות שלהם וזה כולל גם דת יהדות מסורתית אבל לתרבות אירופית הם התייחסו כמו לדבר קדוש תרתי משמע במקום בית כנסת בקיבוץ היו להם תמונות של סטאלין הרוצח. עכשיו אני שמח לשמוע שהיום יש יותר ''פלוראליזם'' קיבוצניקי |
|
||||
|
||||
תראה, גם היום ''עולים מזרחיים'' לועגים ומזלזלים ב''עולים מחבר העמים לשעבר''. אני לא אומרת שהקיבוצניקים הם צדיקים גדולים אבל בו לא נשכח שרוב החברה הישראלית מורכבת מאנשים שמזלזלים, פוגעים ולא מכבדים אחד את השני. רוב האנשים שהגיעו לקיבוץ השאירו את אירופה מאחוריהם ומההכרות שלי עם אנשים שעלו מפולין הבנתי שאירופה היא לא דתם. תדע שהיום אנשים שעלו מפולין לא מוכנים לקבל את הרעיון שהנכדים שלהם, שנולדו בארץ, יבקשו אזרחות פולנית. אני חושבת שזה סימן להתנתקות מאירופה שהם הכירו, אירופה אנטישמית שבטח ובטח לא הייתה בשבילם דבר קדוש. אכן, מעטים הקיבוצים בהם יש בתי כנסת אבל אם היית רואה את חגיגות החגים בקיבוצים היית רואה שהיהדות בא לידי ביטוי באופן אחר. ההגדה של פסח כללה הרבה שירי אביב, בשבועות היו מציגים את הפירות והיבול של המשק, זו עדין יהדות, כנראה לא כמו שלך. את הויכוח על היהדות כדאי שנשאיר לפעם אחרת. הנקודה על התמונות של סטאלין מגוחכת ואינה נכונה. |
|
||||
|
||||
בקיבוצים רבים נהגו להציג כ"יבול" השנה החולפת את התינוקות שנולדו במשק באותה השנה. מזכיר קרבנות למולך, לא יהדות (-: |
|
||||
|
||||
מלאו אסמינו בר, יקבינו יין בתינו הומים, הומים מתינוקות ובהמתנו פורה, מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה ואין, ואין עדיין... מאז היותי ילד קט (לפני מאות שנים), צרם לי הקטע הזה של התינוקות ההומים לתפארת מדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
לי תמיד הפריע ''נלבישך שלמת בטון ומלט''. |
|
||||
|
||||
למה תמיד מצטטים "נלבישך שלמת בטון ומלט", ושוכחים את ההמשך: "ונפרוש לך מרבדי גנים" ? |
|
||||
|
||||
טוב, זה ההבדל בין אדם נשך כלב, וההפך. אבל מה שנכון, לא פיר להיות חכמים על ראיית עולם של דורות קודמים. אז מעכשיו (ולחמש הדקות הקרובות) זה לא יקרה יותר- בחיי זקנו של הנביא. |
|
||||
|
||||
מה גם, שנדמה לי שלא "בתינו" המו מתינוקות, אלא רק בתי הילדים, לא? |
|
||||
|
||||
מצטרפת למעיר. ביהדות, הרבה מאוד טקסים דווקא כן בעלי אלמנטים פגאניים. פדיון הבן, ברית המילה (ועל זה יכסחו אותי, אני מניחה), קניין האשה בחופה, מנהג בידוק הבתולים וכיוצא באלה. |
|
||||
|
||||
את לא כזו מעניינת. אינטלקטואל אמיתי כבר בירר את הסוגיות הללו לפני עשור, זה לא ממש בון-טון. |
|
||||
|
||||
כמובן שלא רק הקיבוצניקים חטאו בגזענות. השאלה היא האם באופן יחסי, היה יותר זלזול בעולים בקיבוצים מאשר במקומות אחרים. אני לא התכוונתי לכך שאירופה או לאומיות פולנית הייתה דתם אלא לתרבות האירופית שהייתה דומיננטית בקיבוצים. האם יש קיבוצים דתיים? ואם כן לאיזה זרם משתייכים? אני זוכר שקראתי בעיתון כלשהו שאחרי מותו של סטאלין, הקיבוצים התאבלו על מותו של "שמש העמים". האם זה נכון? |
|
||||
|
||||
בחלק מקיבוצי ''השומר הצעיר'' היו גילויי אבל ציבוריים על מותו של ''שמש העמים'' כמו גם במספר קטן של קיבוצים אחרים. לפי סיפורי אימי, בעין חרוד היו מספר קומוניסטים, שלקחו את זה קשה, אבל רוב החברים לא התעניינו בנושא מעבר למותו של ראש מדינה גדולה. |
|
||||
|
||||
תודה על התשובה. ועוד שאלה: האם באותם ימים ידעו על מעלליו הרצחניים של "שמש העמים"? מה הייתה התגובה לנאומו האנטי-סטאליניסטי של כרושצוב(?), המזכ"ל החדש? |
|
||||
|
||||
בעין חרוד זה עבר ללא התענינות מיוחדת, סביר, שחלק מהחברים נהנו לרדת על המיעוט הקומוניסטי, אבל אין לי עדויות בנושא. לפי סיפורי אבי, ביגור, שבה היו גילויי אבל לאחר מותו של סטלין, נאום כרושצ'וב התקבל כרעם ביום בהיר. החברים פשוט לא יכלו להאמין. לפני הנאום מן הסתם היו שמועות, אך סביר שהיחס אליהן היה כאל ''פרופגנדה מערבית''. ממקורות אחרים שמעתי, שקומוניסטים אדוקים נקרעו בין הצדקת סטלין, (לא היתה לו ברירה) דבקות ברעיון תוך התנערות מסטלין (גרוזיני פרימיטיבי שהרס את הקומוניזם) או הפניית עורף לקומוניזם. אני מניח, שזה היה נכון גם לקיבוצים. בכל מקרה בקיבוצי ''השומר הצעיר'' נשמרה האהדה לקומוניזם, אך לא לסטלין. |
|
||||
|
||||
המחשה מעניינת של הקרע הזה אפשר לראות בסרט "נועה בת 17" של יצחק (צפל) ישורון, שבו בני משפחה אחת מסתערים זה על זה, בוויכוח בעד ונגד סטאלין. |
|
||||
|
||||
אני מכירה קיבוץ אחד ש''מתתהדר'' בתואר ''קיבוץ קומוניסטי'' והוא יד חנה, קיבוץ שנמצא אחרי כפר יונה אם אני לא טועה. |
|
||||
|
||||
התנועה הקיבוצית כולה מושתתת על עקרונות סוציאליסטיים- מארקסיסטיים (שלא לומר קומוניסטיים) מובהקים. כל קיבוץ שעוד לא התפרק לחלוטין ושעדיין מחזיק באידיאולוגיה ובעקרונות השיתופיים עונה להגדרה "קומוניסטי", לפחות ברמת התפיסה העצמית. בקיבוץ שלי עדיין חוגגים את חג הפועלים בדגלים אדומים, למרות שהיום קומוניזם= סטאלין= רוצח המונים בתפיסה הקולקטיבית. |
|
||||
|
||||
אתה טועה ידידי. קיבוצי השומר הצעיר היו מבוססים על גוון מסויים של תפיסה מרקסיסטית. מה שהיה פעם חבר הקבוצות, מעולם לא היה מרקסיסטי. הקיבוץ המאוחד היה אף הוא בעל גוון מרקסיסטי מסויים אבל מאד מסויים. רק להבהרה: גרעין השקפתו של מרקס הוא אנטי לאומי. כל ההתנהלות של התנועה הציונית לאורך הדורות, היתה אנטי מרקסיסטית בעליל. זה שחלק מהם זימרו מונחים ממרקס -אז זימרו. הרבה מהמלל של הגישות השונות בתנועה הציונית לדורותיה , היה מלל ריק. |
|
||||
|
||||
יש בארץ ששה-עשר קיבוצים דתיים, והם משתייכים לזרם "הקיבוץ הדתי". האתר של תנועת הקיבוץ הדתי: http://www.kdati.org.il. |
|
||||
|
||||
יש זרם קיבוצי נפרד שנקרא "הקיבוץ הדתי", ואליו משתייכים הקיבוצים הדתיים. עוד פרטים אפשר למצוא כאן http://www.mishkei.org.il/religion.htm |
|
||||
|
||||
יש כמה וכמה קיבוצים דתיים. הנה אתר הקיבוץ הדתי: |
|
||||
|
||||
בשגרירות הפולנית מדווחים על כאלף פניות של ישראלים בחודש לקבל אזרחות. בשגרירות הגרמנית על כחמשת אלפים פניות בחודש. |
|
||||
|
||||
כמה מהן מתקבלות? אזרחות פולנית נראית השקעה טובה. יש לפולין סיכוי טוב להצטרף לאיחוד האירופאי תוך שנים ספורות. כנ"ל לגבי צ'כיה, הונגריה, סלובניה וקרואטיה. |
|
||||
|
||||
מה לגבי רומניה? שקלתי בעבר להינשא פיקטיבית לשכנתי הרומניה המשוגעת פרידה בכדי להנות מהאזרחות הרומניה שלה עליה לא ויתרה. האם כדי לעשות זאת? |
|
||||
|
||||
פרידה? זו לא ההיא שמפריעה לך לישון? |
|
||||
|
||||
היא רק מפריעה לי לראות צחי בוקששטר, מי שמפריע לי לישון זה החתולים הפסיככופטיים שלה. אבל זהו הימים הקשים נגמרו, מצאתי עבודה ויותר לא אצטרך לעשות עבורה שליחויות תמורת מזון. |
|
||||
|
||||
עבודה חדשה? מזל טוב. מה הפעם? |
|
||||
|
||||
מצאתי ג'וב בתעשיית הפורנו של ראשון לציון, אני כותב דיאלוגים, קטעי קישור עלילתיים, ביקורות (על המאחורה של הקופסה של הקלטת) ואיפיונים בשביל הפרסומות בעיתונות. אם תתקל בסרט סאדו בשם ''פינקוס הקטן'' שמבוסס על השיר הידוע (פינקוס הקטן שאהב את הוד מעלתה), זו עבודת הביכורים שלי (אצלנו בתעשיה מעדיפים לקרוא לזה בתולים אבל לא משנה). |
|
||||
|
||||
אולי אצלכם הוא הפך לפינקוס (הגיוני), אבל לקטן ההוא עם הוד מעלתה קראו דווקא פינקס. |
|
||||
|
||||
סרטי פורנו רבים מקבלים שמות של יצירות מוכרות בעיוות קל, עכשיו למשל אני עובד על סרט בשם בשמלה אדומה וביריות. פינקוס הקטן זה שם שנתן לסרט קודמי בתפקיד, נתן ברוש מנוחתו עדן (הוא מת במהלך נסיון להגיע לריגוש מיני ע"י מניעת מעבר חמצן למוח, הצליח לו קצת יותר מידי, כמה חברים ותיקים טוענים שהוא היה מכור לעניין וזה השפיע על משחקי המילים שלו). נ.ב האם ידעת שיונה אליאן קשת שיחקה פעם בסרט פורנוגרפי (בתור ניצבת ולא בתפקיד פעיל, כמה חבל)? |
|
||||
|
||||
ספר, ספר! איזו חברת כנסת הופיעה בעירום בסרט ישראלי? |
|
||||
|
||||
נובאמת. נעמי בלומנטל מהליכוד, ולא בעירום מלא אלא רק חלקי (עליון) בסרט ''אבו-אל-בנאת'' אא''ט. |
|
||||
|
||||
שמתי לב שעוד לא סיפרת באיזה סרט פורנו שיחקה יונה. |
|
||||
|
||||
קראו לו פינקוס, לפחות בתרגום לעברית של סיפוריו. מן הסתם הארה''בים מבטאים את זה פינקס. |
|
||||
|
||||
סיפוריו של מי? |
|
||||
|
||||
ראניון. ''ברנשים וחתיכות'' וכו'. |
|
||||
|
||||
ואני לתומי חשבתי שלפינקוס קראו בתרגום לעברית ''תקע - שקע'' |
|
||||
|
||||
קראו לו פינקְס (כמו ורודים), שזה קיצור של פינקרטון, כמדומני. ובעברית נטולת ניקוד, פינקְס הפך לפינקָס. אורי קציר סרק לבלוגו את הסיפור כולו. |
|
||||
|
||||
אני מאוד אוהבת את התוכנית של בוקששתר, במיוחד את השפים ההונגרים והתורכים שמתארחים שם. אולי תבוא אלי פעם לצפות יחד? אני אגיש לך מים מקנקן בריטה, כמו שצחי עושה. |
|
||||
|
||||
וגם תשתמשי רק בשמן זית ישראלי, כמו בעונות הראשונות של "טעמים" ותדגישי בפנינו את תווית מועצת השמן? |
|
||||
|
||||
אני לא אדגיש כלום - רק אציב את הבקבוק בזווית הנכונה (כמובן, בהנחה שהוא לא יסתיר את התווית של חומץ הבלסמי). |
|
||||
|
||||
אודה לך אם תוכלי לארגן איזה 2 או 3 אוזים מעושנים בשביל יושקו. לי בבית יש תמ"י 4 כשהיה לי בריטה הייתי שוכח להחליף את הפילטר. |
|
||||
|
||||
יושקו? אתה משקיע את האמפתיה שלך בכלבים? בגלל זה אני מקבלת ממך כזה יחס :-) יהיו בשרים מעושנים, רוסטביף, זיתים דפוקים, ירקות העונה, חצילים כבושים, לחמים בכל צורה וצבע ושוטה הכפר הגלובלי. |
|
||||
|
||||
א. יושקו הוא תנין המחמד שלי. ב. אווז מעושן הוא שם קוד לחזיר, אני אישית נמנע מאכילת חזיר כיוון שאני שומר כשרות, יושקו לעומת זאת חוגג. ג. סבבה, קבענו. ד. האם זוהי יציאה מהארון של השוטה? |
|
||||
|
||||
מכיר את התוכניות בערוץ 8 שבהן שפים מומחים מדריכים בטלפון את הבשלנים המתחילים, עד להכנת סופלה מושלם? כך בדיוק אני והשוטה הגלובלי, רק שהסופלה יוצא ככה-ככה. אם כך, קבענו. ואני מקווה שהוצאת את שיני הארס של יושקו. |
|
||||
|
||||
אני מכיר תוכנית כזו ב BBC Prime (נדמלי שקוראים/קראו להfriends for dinner). הביאו אותה גם לערוץ 8? ערן בילינסקי, מנוי ב YES. |
|
||||
|
||||
אכן כן. אין אהובות עלי מתוכניות בישול - הכל תמיד מצליח להם, כל התאונות הן מקסימום ברמה של מינון אבקת הג'לטין, וכולם תמיד מחייכים בסוף ולועסים, לועסים, לועסים, בחברת האנשים האהובים עליהם בתבל. |
|
||||
|
||||
שנים של חיזור נלהב ובלתי פוסק מביאות לי, בסופן, הזמנה לארוחת ערב בשיתוף עם עם מר פופק? עד שנפטרתי מבעלי זנב וירקות-שורש במקום אחר, את לא יכולה להתאפק ומזמינה את בעל הקשקשים מרמת-גן? ג'זוס. |
|
||||
|
||||
ולתומי חשבתי שאני מסייעת לשניכם להתחיל ידידות מופלאה. אחרי שהליבידו המתפרץ שלי זכה לתגובות פושרות שכאלה, תכננתי לפנות לתחום ההיכרויות החברתיות. אבל מילא, אתה לא חייב לבוא. ממילא גם פופק בטח יבטל בגלל שהתנין שלו חטף שפעת או משהו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי רומניה, אבל ברוב מדינות אירופה, לא ניתן לקבל אזרחות ע''י נישואים לאזרח. ניתן לקבל אשרת תושב בתנאי שהזוג עובר להתגורר במדינה. אחרי מספר שנים ניתן לבקש אזרחות ובד''כ זה כרוך בוויתור על האזרחות הישראלית. (לא אסון גדול, חוק השבות מבטיח לך את החזרתה מתי שתרצה) |
|
||||
|
||||
הפונים לקבלת אזרחות במדינות מרכז ומזרח אירופה לא עושים זאת על בסיס נישואין לאזרח זר אלא על בסיס "סבא שלי היה פולני/רומני/גרמני" (מחק את המיותר). דווקא לגבי פולין יש לי פחות נתונים, אבל לגבי גרמניה אני יודעת שרוב הבקשות מתקבלות - כל מי שיש לו מסמך שהוא צאצא לאזרח גרמני, מקבל אזרחות בתהליך של חודשים ספורים. במקרה של הישראלים הם אפילו לא מתעקשים על ויתור על האזרחות הישראלית כמו במקרים רגילים בגלל "הרגישות". |
|
||||
|
||||
אני יודע, ככה השגתי אזרחות גרמנית... בכל אופן, לפי "חוק השבות" הגרמני, מי שמקבל אזרחות גרמנית מתוקף ה"דם" (אבא, אמא, סבא, סבתא גרמני/ה) לא נדרש לוותר על אזרחותו. מי שמקבל אזרחות מתוקף ישיבתו בגרמניה מספיק זמן (למשל ע"י נישואים לאזרח) נדרש לוותר על אזרחותו הקודמת. אני לא יודע, אם בסעיף זה יש הקלות לישראלים/יהודים. |
|
||||
|
||||
בבית הספר שלי (בי''ס קיבוצי אף הוא) מלמדים ולומדים את ''תרנגול כפרות'' בהתאם לתכנית הלימודים הארצית, שתקפה גם- למרבה הפליאה- בקיבוצים ובמושבים. וכיוון שכבר הזכרנו את ספרו הידוע של אלי עמיר, חשוב לציין שלצד הביקורת על החברה הקיבוצית, הספר (כמו דמותו של נורי, גיבור הספר, וכמו עמיר עצמו) מלא סימפתיה לקיבוץ, ולצד הכעס הניכר בו על הדריסה התרבותית, הפטרוניות וכו' יש בו הערצה מסוימת לאורח החיים הערכי, הציוני, לליברליות ולשיתוף. |
|
||||
|
||||
מתנצל, אמרתי בקצרה ''נכון שזה עובד בכמה מוסדות'', והתכוונתי לכך, שכמובן זה לא ככה בכל המקומות. אני מוכן לשים כסף על זה שאת לא בוגרת מוסד ''מעיין'' או מעלה אפריים. אולי אופק. בקיצור, אני יודע שיש מגמה של שיפור, אבל בהרבה מקומות שעדיין ''שומרים על המסורת'' המצב הוא כפי שתארתי. זה נובע מאותה סיבה שבגללה עד לפני עשרים שנה העיתון היחיד שהקיבוץ הכיר היה ''על המשמר'' והמילה ''פילוסוף'' היתה נרדפת למילה ''מרטין בובר''. בכל אופן הכוונה היא לא 'להפיץ סטינגות' אלא להצביע על בעיות שאכן קיימות בהרבה קיבוצים (לא אומר שאין קיבוצניקים מצליחים ומגניבים.). |
|
||||
|
||||
כרגע זיכתי בכסף וירטואלי. אני לא בוגרת מוסד ''מעיין'' או מעלה אפריים. בעיות קיימות בכל בית ספר. גם בבתי ספר עירוניים יש לו מעט בעיות שנובעות מהאוכלוסייה שמגיעה לבית ספר. אני חושבת שבתי הספר הקיבוציים, עם כל הסתימות, הם בתי ספר ברמה גבוהה, גם מבחינת האנשים שמגיעים וגם מבחינת הלימודים. |
|
||||
|
||||
אם הוא הציע לשים כסף על כך שאת לא בוגרת מעין או מעלה אפרים, ואת באמת לא בוגרת אחד המוסדות האלה? |
|
||||
|
||||
אבל היא גם לא בוגרת אופק... |
|
||||
|
||||
אוי! שוב הטעויות האלה! דוקא אני בוגרת "מעין" מימיו שאחרי המוסד (תיכון אזורי) והרמה שם מאוד גבוהה. כמו (ואולי יותר) כל בי"ס מכובד בכל מקום אחר. מעטים סיימו בלי בגרות, ורובם עם בגרות של הרבה נקודות. ואשר למעלה אפרים בטח התכוונת למוסד אפרים, כי מעלה-אפרים זה עיירה בבקעת הירדן... |
|
||||
|
||||
אבי, אני חיי בקיבוץ כבר שש שנים במעמד של תושב חוץ ואני רואה את ההתנהלות שלהם, אני למוד ניסיון לומר לך שהטפיל האמתי זה לא אותו בחור ישיבה שלומד כל יום כל היום מתוך אמונה שאותן תפילות מגינות על עם ישראל ובסוף חודש מביא הביתה 1500 ש"ח בשביל להאכיל חמישה או שישה פיות, הטפיל האמתי של החברה הישראלית זה הקיבוצים, לומר שקיבוצניק עובד הרבה שנים אחרי גיל הפרישה זו פרופגנדה קטנה, נכון שיש מקרים של זקנים שעובדים אבל מה זה אומר?? בשביל אדם זקן להמשיך לעבוד זה בפירוש גלולה להארכת חיים!! תאמין לי, אותו זקן כשהוא היה צעיר בשיא כוחו הוא לא עבד, במקרה הטוב הוא השתלב בתור מנהל וזאת התשובה לשאלה שלך מדוע "העסק לא דופק"?! אבי, העסק לא עבד בגלל שנתנו לאנשים ללא רקע, ללא יכולות וללא כישורים להוביל מערכת רק בגלל שהוא "חבר קיבוץ" וזה הסיבה שהעסק לא מתרומם... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |