כארבע שנים לאחר הגשת הצעת חוק בנושא, כשנתיים לאחר קבלת אישור מפעיל וירטואלי ראשון וכשנה לאחר מכרז התדרים, מתעצמת התחרות על כיסו של צרכן הסלולר הישראלי. מפעילים וירטואליים, אשר קונים זמן אוויר בסיטונאות מאחת מחברות הסלולר ומשתמשים לפחות חלקית בתשתיתה, החלו למכור חבילות ללא הגבלת שימוש במחירים הנמוכים ממאה שקלים לחודש. זאת לאחר ש"רמי לוי סלולר" הצליח לגייס עשרות אלפי לקוחות עם חבילה זולה המתומחרת בפשטות. בתגובה הודיעו חברות הסלולר על חבילות ללא הגבלה משלהן, אם כי במחירים גבוהים יותר.
לאור כניסת המפעילים הוירטואליים והשקת החבילות הזולות, חוו מניות חברות הסלולר ירידות חדות, המלוות בעליית תשואת האג"ח, מה שמצביע על ירידה באמון השוק ביכולת החזר החובות של החברות. חובות אלו (לרבות של בזק, הבעלים של פלאפון), נאמדים כיום בכ-15 מיליארד ש"ח.
|
קישורים
|