|
||||
|
||||
אני לא מוצא פה כמעט משפט אחד שמחזיק מים. יש לך מקורות למי מן הטענות הללו? מה שאני קראתי אומר אחרת. (ע"ע, למשל, באנציקלופדיה "אריאל" כרך 1, שנקרא אמנם "ארץ ללא עם" אבל התוכן שלו סותר מיני ובי את הכותרת). אני לא אתייחס, ברשותך, לגזענות האוריינטליסטית הבוטה ("...מתוך דחף מיני" וגו'). אבל מה שמתמיה אותי הוא ההתעקשות לבסס תורה משפטית על מיתוסים. אתה יודע מה, אולי לחלקם יש איזשהו בסיס. אבל מה אם אתה טועה באחד הפרטים הללו? האם תתנדב להגר משום שהעובדות ההסטוריות דורשות זאת? האם החיים שלך כאן מבוססים על "אמת הסטורית" ולא על נסיבות חיים? והערה לסיום - אם אתה רוצה לעורר כעס ורגשות מצוקה, אתה עושה עבודה טובה. אבל אם אתה מנסה לנהל דיון רציונאלי, אולי מוטב שתמנע מתורות קונספירציה גסות ומן הצורך הנואש שלך לנסות להעליב כל הזמן. ולא, ארגוני זכויות אדם לא מנסים להשמיד את המדינה על ידי הצפתה במהגרי עבודה מוסלמיים. זו טענה שמעידה על הדובר, ולא דברים טובים. |
|
||||
|
||||
או שאתה תמים, או שאתה חלק מארגוני השנאה המנסים להשמיד את מדינת היהודים שים לב לפרוטוקול ישיבת ועדת הפנים מלפני 5 שנים. איך וילן טען ש"מדובר פה על 288 איש, ומפחידים אותנו שמחר זה זרם של אלפים ועשרות אלפים" (בהערת אגב, די מזכיר את רבין והקטיושות) איך מיכאל בבלי (נציג האו"ם) הסביר ש"האו"ם רואה בכולם פליטים מסיבה פשוטה. הם לא יכולים לחזור לסודאן מבלי לסכן את חייהם, ולו משום שהם היו בישראל" (1!), ומכאן שהבאתם לכאן מובילה בהכרח להתשקעותם: "פתרון קבע זה פתרון שאיננו פתרון ארעי במעשיהו, אלא פתרון לחיים" ושוב מדגיש ש"אנחנו מדברים על כ-340 איש" סיגל רוזן (מאחד מארגוני השנאה) מרגיעה גם היא: "רק מי שנמצא בסכנת חיים באמת באמת גדולה, מעיז ועובר את הגבול ומגיע לישראל. לראייה, במשך שנתיים הגיעו רק 300 לארץ, וזה אומר משהו" (היום מגיעים 300 בלילה). --- 1 כלומר למרבה האבסורד, עצם העובדה שסודנים שוהים במדינת ישראל (שהיא מדינת אוייב של סודן) הופכת את חזרתם למולדתם למסוכנת עבורם - ואותם לפליטים. |
|
||||
|
||||
זה בהחלט ייתכן שטענותיו לא מחזיקות מים, והעניין התמוה על הדחף המיני צורם גם לי בעיניים, אבל בהתחשב בכך ש: 1. הצד השני מתעקש להכחיש כל זיקה יהודית היסטורית לארץ הזו, כולל קיום בית המקדש פעם (וזה כולל מתונים כאבו מאזן) 2. הריסת עתיקות יהודיות והשמדתן, מעזה ועד הר הבית, היא חלק ברור למדי מ-1. 3. הציונות *תמיד* הסתמכה על קשר היסטורי לארץ ישראל דווקא, ולא לאוגנדה; 4. וזה כולל את האמירה של בן גוריון ש'התנ"ך הוא הקושאן שלנו", 5. אמירות ששימשו להצדיק הגירה לארץ-ישראל על אפם וחמתם של מקומיים שישבו פה קודם*, הרי שאם אתה מתעקש שאין לך שום זכות על הארץ חוץ מזה שבמקרה נולדת פה (או לא, כמו חלק ניכר מתושבי ישראל ואזרחיה), אתה מבטל את כח הזכות ומשאיר לעצמך את זכות הכח - במילים אחרות, אתה אומר "אני מודה שאני גנב, אבל אני פה אז אשאר כאן". *גם אם רבים מהם לא הרבה קודם. |
|
||||
|
||||
לגבי הדחף המיני כגורם עיקרי בהתפשטות אימפריאלית, אמרו כבר כובשים “The greatest happiness is to scatter your enemy, to drive him before you, to see his cities reduced to ashes, to see those who love him shrouded in tears, and to gather into your bosom his wives and daughters.” ומומלץ גם הספר הזה
|
|
||||
|
||||
אני מכיר את הציטוט (שאמיתותו מפוקפקת קצת), וגם את התיאוריות של קיגן וטרני-היי. אבל לא ראיתי סיבה מיוחדת שבגללה הכובשים הערבים שונים משאר כובשיםף גם לו הייתי מסכים לתיאוריה הזו (שהיא מאוד אנכרוניסטית כשלעצמה ומתבססת במידה רבה על חוסר יכולתו של בן המאה העשרים המערבי להבין את הרגשות והתחושות של מאות אחרונות, ולפיכך הנטיה למצוא מכנה משותף שהוא-הוא המסביר הכל). |
|
||||
|
||||
יצר המין כמניע ליצר הכיבוש שוכלל והגיע לדרגות ייחודיות אצל הכובש הערבי, זאת ע"י המנהג לשאת 4 נשים (שגורם ל3 גברים להיות מתוסכלים מינית), וההבטחה השמימית ל72 בתולות (וכמובן, אחת הדרכים להגיע לגן עדן היא ע"י עיבורן של נשות כופרים) אנכרוניזם? הקריאה לאנוס ולעבר נשים "כופרות" קיימת ונפוצה גם בעת המודרנית, ע"ע אחמד סעיד ("היהודים לים והנשים לנו") נגלה אל-אימאם ("לאנוס נשים יהודיות"), ושייח' אבו חומאם אל עתרי ("לחטוף ולאנוס נשות כופרים"). |
|
||||
|
||||
הטענה הזו צריכה הוכחה. יש לא מעט תרבויות בהן הייתה פוליגמיה, ולמיטב ידיעתי נדיר עד בלתי אפשרי לגמרי למצוא תרבות שבה כל הנשים נשואות בתא פוליגמי, או אפילו רובן. אתה טוען טענות - תוכיח. הצבא האדום אנס יותר נשים גרמניות מהנואמים האלה וכל חילם, והיפנים גם אנסו נשים סיניות בכמויות עתק. כבר בשירת דבורה מפנטזות השרות על כך שסיסרא וחילו יחזרו עם 'רחם רחמתיים לראש גבר'. הקריאה קיימת, אבל לא נראה לי שהיא מרכז התיאולוגיה המוסלמית-קיצונית, או שאפשר לגזור ממנה השלכה על *המניע* של הכיבוש המוסלמי הגדול. |
|
||||
|
||||
לא *המניע* של הכיבוש המוסלמי, אבל בהחלט *המניע* של הכובשים |
|
||||
|
||||
המניע העיקרי היה הזכות לשמור על הביזה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |