|
||||
|
||||
הכלכלן המפורסם ריצ'ארד קווסט: "הנה שאלה בשבילך: למה שתירה ברצון לעצמך בשתי הרגליים? " |
|
||||
|
||||
מתוך הלינק שלך: Let’s be quite clear about this: If these measures go forward as planned, there will be an effect. It will be felt. You cannot tinker around, undermine the foundations of a country’s unwritten constitution, based on practice and history, and not expect to have a result. It’s as simple as that.”
Many people say it's a matter of democracy. That is the core - but there is also the core of judicial certainty. You need to know that if you sign a contract, if you make an investment, if you commit yourself, that the law tomorrow will not have perversely changed from the law today. And these laws being put forward will change that," he claimed. Asked about the argument that the economists who are warning about the reforms are causing the problem rather than the reform itself, Quest replied, "That’s just a circular argument that it was the economists who did it because the economists’ forecast is ‘The sky is falling! The sky is falling!’ and it wouldn’t have fallen if they hadn’t said it. Absolute [nonsense]. That is absolutely the definition of blaming the messenger for the message. This government clearly was elected and clearly can reform. The problem here is that there is a consensus of opponents, who all say this will be very damaging to the economy |
|
||||
|
||||
750 שקל? מי צריך לעבוד? התשלום למשתתפי ההפגנות |
|
||||
|
||||
הבעיה היחידה שם היא שכתובת השולח מטושטשת. כי אני מפגין בצומת הגומא ואין לי מושג למי אני צריך לפנות כדי לקבל את התשלום. אתה יכול בבקשה לעזור לי? אתה יכול לנסות לאתר את המקור ללא הטשטוש? |
|
||||
|
||||
זה פייק ושקר. כל אחד יכול לכתוב הודעות שקריות בוואטסאפ וצלם אותן. |
|
||||
|
||||
זונות. אצלנו משלמים רק 600. |
|
||||
|
||||
מחר צילום מסך שלך בערוץ 14 כהוכחה שמשלמים למפגינים. |
|
||||
|
||||
זה יגדיל בהרבה את כמות המשתתפים בהפגנות (-; |
|
||||
|
||||
1. "הכלכלן המפורסם" הוא עיתונאי כלכלי ב-CNN. ע"פ ויקיפדיה, הוא בעל תואר ראשון בלבד, במשפטים. 2. הבנת שהוא מזהיר מפני ההשלכות ההרסניות של הרפורמה המשפטית שיוזמת הממשלה? זה כתוב במשפט הראשון של הכתבה שקישרת אליה. |
|
||||
|
||||
עכשיו כשהאפקט הכלכלי לא מוטל בספק, השאלה על הפרק היא שאלת האשמה. הצד שנועה מייצגת כאן טוען שהאשם ב''שמאל'' ש''הוציא את דיבת הארץ'', לא במעשי הממשלה. לצערי אני חושב שזה יהיה הקו שביביסטים רבים יאמצו כשהמשבר הכלכלי יורגש בחריפות. |
|
||||
|
||||
שלב א: הרפורמה המשפטית לא תזיק לכלכלה, להפך היא תחזק אותה. שלב ב: הרפורמה המשפטית לא תזיק לכלכלה בטווח הארוך, להפך היא תחזק אותה. בינתיים אולי יהיו זעזועים זמניים. שלב ג: אין נזק לכלכלה. סה"כ כמה נתונים ספקולטיביים זניחים כמו שער הדולר או מדדי הבורסה הורעו, אבל זה בגלל המחאות ולא פעולות הממשלה (כך נמסר לנו משר האוצר, שקרא בעיון את הדוחות של חברות הדירוג). זה יעבור, ולא צפויה פגיעה בנתונים מאקרו-כלכליים כמו התוצר, גרעון הממשלה או יחס חוב-תוצר. צריך להעביר את הרפורמה המשפטית כמה שיותר מהר על מנת ליצור וודאות במשק. ירידה בהשקעות בהייטק בישראל? איזו ירידה בהשקעות הייטק בישראל? אנחנו לא שמענו על שום ירידה בהשקעות בהייטק בישראל. שלב ג: הפגיעה במדדים המאקרו כלכליים נגרמה ע"י קמפיין שקרי של השמאל. מדובר בפגיעה זמנית, והממשלה פועלת ללא לאות כדי לשפר את המצב במהירות האפשרית. לדוגמא, רק אתמול הכנסת העבירה חוק שיחייב את נגיד בנק ישראל לקבל את אישור שר האוצר לפני שהוא מעלה ריבית, וזאת על מנת למנוע פגיעה במשקי הבית. שלב ד: הפגיעה בכלכלה הישראלית מקורה באנשי שמאל אנרכיסטים שגרמו למשקיעים להדיר את רגליהם מישראל. הכנסת פועלת להעביר חוקים שיתנו לממשלה ארגז כלים להתמודד עם התופעה. |
|
||||
|
||||
אני זוכרת שראיתי את הראיון, ובפירוש חזר על הדברים שהכלכלה תרד רק כש/כי "אומרים כך" (דהיינו, מובילי המחאה שהתריעו). |
|
||||
|
||||
הראיון הזה עם יונית לוי? הוא לא אמר שום דבר כזה. תסתכלי שוב. והציטוט שלך בהודעה הפותחת של השרשור, על "למה לירות לעצמך בשתי הרגליים", היא מה שקווסט אמר על ממשלת ישראל, שמתכננת לירות לעצמה בשתי הרגליים עם הרפורמה המשפטית. |
|
||||
|
||||
That’s just a circular argument that it was the economists who did it because the economists’ forecast is ‘The sky is falling! The sky is falling!’ and it wouldn’t have fallen if they hadn’t said it. Absolute [nonsense]. אז מי אומר "The Sky is falling" ?__ המוחים. |
|
||||
|
||||
לא המוחים, אלא הכלכלנים. כך כתוב בדיוק בציטוט שהבאת. |
|
||||
|
||||
כלכלנים שהם נגד הרפורמה. |
|
||||
|
||||
ברור שהכלכלנים נגד הרפורמה, על זה בדיוק הוא מדבר. מדובר בפרשן כלכלי שמסביר למה לרפורמה יהיו השלכות שליליות על המשק הישראלי, ומתפלא על כך שהממשלה לא מקשיבה לאזהרות הכלכלנים בעניין. המוחים (מפגינים, טייסים במילואים, וכו') לא מוזכרים בכלל בראיון. למה הבאת את הראיון הזה? כנראה פספסתי לגמרי את הסיבה. |
|
||||
|
||||
כלכלנים שהם נגד הרפורמה בגלל אידאולוגיה. |
|
||||
|
||||
המילה ''אידאולוגיה'' לא הוזכרה אפילו פעם אחת בראיון או בכתבה בעקבותיה. אין בה גם שום זכר לטיעונים אידאולוגיים. |
|
||||
|
||||
בטח שלא הוזכר, אבל אנחנו יודעים שאותם כלכלנים שהתריעו - היו נגד הרפורמה, ולאו דוקא מתוך ''כלכלה''. דוגמת מחאת ההייטקסטים בוול סטריט לאחרונה, וכדומה. |
|
||||
|
||||
ש: איפה מופיע בתנ"ך הציווי לחבוש כיפה? ת: כתוב "ויצא יעקב מביתו". ש: איך זה מראה על ציווי לחבוש כיפה? ת: יעקב איש ירא שמים, נראה לך שיצא מביתו בלי כיפה!? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אולי אפשר לבקש, כשמציעים יוטוב, לדעת קודם מי המקור? תודה. |
|
||||
|
||||
זה קטע מ"היהודים באים" - סידרה סאטירית ששודרה בערוץ 1. אין בו שום דבר לא צנוע, אבל את עלולה למצוא בו יחס לא נאות לדת (הוא מגחך על מנהג נישוק המזוזה). סנטימנט דומה (אזהרה: עלול לפגוע ברגשותייך) מובע כאן. |
|
||||
|
||||
תודה, כן סדרה שלועגת ליהדות. |
|
||||
|
||||
אני משער ש''סאטירה'' זה לא מושג שמלמדים במוסדות בהם התחנכת. |
|
||||
|
||||
לא ברור לי מאיפה הגיעה התגובה המזלזלת (שלא לצורך) הזאת, אבל לרוב האנשים הדתיים/כיפה סרוגה שפגשתי היה חוש הומור בריא והרבה אירוניה עצמית. לא פחות, ולעיתים קרובות אף יותר, מהצד השני. |
|
||||
|
||||
נועה ככל הנראה אינה שייכת ל"רוב האנשים הדתיים/כיפה סרוגה שפגשת" אלא למי שרואה ב"היהודים באים" "סדרה שלועגת ליהדות" (הדגשה שלי) ועל כך עניתי מה שעניתי. אגב, למיטב הבנתי היא גם לא באה מחוגי הכיפות הסרוגות אלא השחורות, אבל לענייננו זה פחות חשוב. ובכיין, בעיניים שלי המנהג לנשק מזוזות ראוי בהחלט להיות נושא לסאטירה, ואם העמדה הזאת נתפסת כזלזול (שלא לצורך!) במי שחושב אחרת, שיהיה. |
|
||||
|
||||
לבקש אפשר תמיד שכן שערי הבקשות לעולם לא ננעלו. יחד עם זאת, בקשתך דלעיל נדחית על הסף 12. ------- 1 בהתאם לחוקת האייל, לא תהיי רשאית לבקש בקשה עתידית מעין זאת בששת החודשים הקרובים. 2 החלטתי זאת אינה ניתנת לביקורת סבירותית. |
|
||||
|
||||
ובנוסח אחר, איך יודעים שמשה רבנו חבש מגבעת כשניתנה התורה לישראל? כתוב "וירד משה אל העם" איש נכבד כמשה לא ירד אל העם בלי מגבעת. |
|
||||
|
||||
היה מלך באתיופיה, לפני שה' אמר לו להופיע התור שליחו כמושיע. רק הוספתי לתוקף ההומור. |
|
||||
|
||||
ציפורה אשתו היתה כושית, אבל חז"ל מסבירים (לאו דוקא שחורה, אלא) שזו היתה צורה להגדיר על 'כלילות' - וודאות יופי בהקשר הזה. כלומר, היא "טוטאלית" יפה ללא ספק (כשם ששחרותו של כושי היא 'וודאית' בעורו. (או בלי כחל ושרק.. קוסמטיקה). __ אולי בעידן המודרני ניתן היה להוסיף שלא עברה בוטוקס או ניתוח-פלסטי... וכד'. |
|
||||
|
||||
אשתו: לא ברור. אבל היה לו קרוב משפחה משם: תגובה 672525. |
|
||||
|
||||
כושית סמבה, בילי בילי במבה, לילית הכושית ומהודו ועד כוש. |
|
||||
|
||||
ארץ כוש המקראית היא נוביה מדרום למצריים, אבי ציפורה יתרו כוהן מדיין, ומדיין לפי חלק מהחוקרים היא שם [יש הטוענים שמעבר לים האדום בצפון סעודיה] |
|
||||
|
||||
במגילת אסתר, מהדו ועד כוש. יתכן ש'כוש' הכוונה לכל או רוב מדינות אפריקה. חוץ מהעובדות שהמחוזים והמדינות השתנו תמיד. והמדרש לגבי שלשת בניו של נח שהתפרסו לאירופה, אסיה ואפריקה ידוע. אגב, המילה אפריקי, שמקורו מיוונית מוזכר בחז''ל. |
|
||||
|
||||
„אפריקה״ של זמן חז״ל הייתה אזור תוניסיה, או ליתר דיוק: הפרובינקיה הרומאית אפריקה שהוקמה באותו מקום אחרי שהם החריבו את קרתגו. מקור המילה אינו מיוונית אלא מברברית או אולי אפילו מכנענית (תושבי קרתגו – קרת־חדשת – היו, הרי, מבני עם קרוב לבני עמנו ודיברו שפה דומה לשפתנו) – „עפר״. שלטונם של הפרסים במצרים כלל גם את מצרים העילית ולכן הגיע עד כוש (וכלל גם את אזור „לוב״, כלומר: קירנאיקה. הפסוק הזה מרמז על נקודת מבט שונה לחלוטין מזו שיש לנו היום. היום אנחנו מסתכלים על האימפריה האחמנית מנקודת מבט הרבה יותר יוונית (שכן משם הגיעו חלק גדול מהתיאורים ההיסטוריים של האימפריה הזו). אנחנו היינו מתארים אותה כמשתרעת „מהודו ועד יוון״ או אולי אפילו רק „האימפריה שכמעט כבשה את כל יוון״. |
|
||||
|
||||
אגב, הנוצרים, איירו את משה רבנו עם 'קרניים' כי לא הבינו מה הפירוש 'כי קרן עור פניו' דהיינו להקרין. |
|
||||
|
||||
לא חושב שזה אשמת הנוצרים. זה בגלל תרגום אונקלוס, תרגום התנ''ך ליוונית. (הדוגמה הידועה ביותר לקרניים האלו הוא פסל משה בכנסיית פטרוס בשלשלאות ברומא). |
|
||||
|
||||
לא תרגום אונקלוס (שהוא בכלל לארמית) אלא הוולגטה והשפה היא לטינית. הבעיה היא לא בתרגום ללטינית אלא בתרגום מלטינית לאנגלית: בלטינית, כמו בעברית, אותה מילה (cornutam) משמשת לקרניים של תיש ולקרני אור - מקריות מעניינת בהתחשב בכך שמרבית הקרניים בעולם החי אינן ישרות אלא מעוקלות. המתרגם של הוולגטה לאנגלית הוא זה שהחליט על הפירוש "horned" ולא "shining". |
|
||||
|
||||
אז מיכלאנג'לו הסתמך על האנגלית? |
|
||||
|
||||
המממ. |
|
||||
|
||||
Cornutam נשמע מאד דומה לקרן. אם גם בלטינית יש את אותו צמד משמעויות - יש סיכוי טוב שיש למילים מקור1 משותף. 1 גם המילה מקור, היא איבר של חיה |
|
||||
|
||||
מקור משותף, אבל צריך להיות מאוד עתיק. המילה קיימת גם במקור המשוער של השפות ההודו אירופיות (horn האנגלית נוצרה גם היא ממנה) וגם שפות שמיות עתיקות שונות מכירות אותה. |
|
||||
|
||||
חצי כן חצי לא. זה לא אונקלוס אלא תרגום השבעים. נכון שגם ביוונית זו אותה מילה. הנוצרים אכן ''השתלטו'' (תרגמו גם את הנביאים והכתובים) והשתמשו בתרגום ומשם הטעות. |
|
||||
|
||||
אגב, למשל ''עין תחת עין'' השיבוש בעולם נובע מהתרגום שלהם, מכיון שלא קיבלו את התלמוד. |
|
||||
|
||||
אז, דוקא התרגום אונקלוס הוא "זיו אפוהי" הפסוק. ולא "קרניים". |
|
||||
|
||||
כן, טעיתי. התבלבלתי בין תרגום אונקלוס לתרגום השבעים. אמרו לי כאן שביוונית כמו בעברית, קיים הפירוש הכפול לקרן וזה מקור הטעות בלטינית. |
|
||||
|
||||
לא הנוצרים אלא מיכלאנג'לו, גם אלקסנדר הגדול כונה בערבית ,דוקרנן-שתי קרניים, ויש המפרשים ששניהם מתייחסים לרע, אל השמש המצרי, גם הוא בעל קרניים. |
|
||||
|
||||
ואו, טוב לדעת שיש עוד מישהו כמוני שנתקע עם הבדיחות של ספר החידוד והבדיחה מאת דרויאנוב (ב3 כרכים אני חושב). |
|
||||
|
||||
את לא רואה איך הנחת המבוקש הורסת את הטיעון שלך? |
|
||||
|
||||
למישהו יש הסבר מה המטרה של שלטים באנגלית בהפגנות, למי מיועדים? |
|
||||
|
||||
לעיתונות הזרה, ודרכה לדעת הקהל - בעיקר היהודי אבל לא רק - בעולם. (וכדי להקדים רפואה למכה: מבחינת הדמוקרטיה אין שום פגם בנסיון לרתום למאבק קהלים שאינם ישראלים, ובמיוחד כאשר מדובר שמכה שניחתה עלינו במידה לא מועטה ממימון שהגיע מחו"ל, וייתכן שבעקבות המחאה הוא מופסק, לפחות בחלקו) |
|
||||
|
||||
(למיטב שיפוטי הקישור בהודעה הקודמת אינו אמור להוות בעיה עבורך, והוא מדגים את הצלחת המחאה בחו''ל). |
|
||||
|
||||
אני גאה לומר שהשתתפתי בקמפיין שליחת מכתבים לדנצ'יק. אם כי אני כתבתי ב-2 באוגוסט, וב-4 באוגוסט כבר התפרסם בכלכליסט שהוא מפסיק את תרומתו, אז כנראה שהוא לא חיכה לי. |
|
||||
|
||||
מה לא חיכה? אתה היית הקש ששבר את גב הגמל. ______ מכתבים היום מגיעים ממש מהר, אתה יודע. |
|
||||
|
||||
משהו כמו שהנטורי קרתא מוחים בניו יורק נגד המדינה? |
|
||||
|
||||
"לעיתונות הזרה"... ___ חור בספינה. גם השלט "אפרטהייד" באנגלית. |
|
||||
|
||||
המחאה מצביעה על החור בספינה, אבל מישהו אחר גרם לו. |
|
||||
|
||||
השלטים לא ''מצביעים'', אלא הם הם הרס, בעצמם. |
|
||||
|
||||
איפה עובר הגבול מבחינתך בין מחאה לגיטימית לבין "חור בספינה"? מבחינת שלטים- שלט שכתוב עליו "דיקטטורה" הוא בסדר או לא? כזה שכתוב עליו "ביבי הורס את המדינה"? כזה שדורש שוויון בגיוס? על השלט שלי כתוב "עילת השחיתות". הוא לגיטימי בעיניך? או שרק שלטים באנגלית הם לא בסדר? |
|
||||
|
||||
אני יודע שזאת עמדתך ומציג לפנייך עמדה אחרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |