ההסכם שהושג לפתרון הבעיה בכנסיית המולד הוא לדעתך... | 987 | ||||||||||||||||||||||||||
|
ההסכם שהושג לפתרון הבעיה בכנסיית המולד הוא לדעתך... | 987 | ||||||||||||||||||||||||||
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מה היה קורה בכל ארץ אחרת בעולם עם חבורה של מחבלים היו ניכנסים לבית כנסת או לכנסיה עם נשק, מחזיקים חטופים ומסרבים להיכנע. אני כבר רואה איך כל מדינה אחרת הייתה עושה איתם משא ומתן, אני רואה איך היו מעיבירים אותם לאיטליה או למקומות אחרים. מזמן לא שמעתי על טמטום כמו פה, קבוצה של מחבלים ניכנסת לתוך כנסיה קדושה לנצרות, העולם מאשים את ישראל ודורש מישראל לשחרר אותם. האפפיור אומר את אותו הדבר. האם רק אני רואה את העקום פה? |
|
||||
|
||||
פעם ראשונה שאני שומע שהם מחזיקים שם חטופים. |
|
||||
|
||||
הם מחזיקים שם נזירים, וגם אזרחים שלהם. זה שהם שיחררו חלק מהנזירים לא קשור. |
|
||||
|
||||
האם ישראל צרה על המקום וסיכנה את חייליה לשם הצלת בני הערובה המסכנים? האם ישראל העבירה אוכל מתוך התחשבות בבני הערובה הרעבים? |
|
||||
|
||||
ישראל צרה על המקום כדי לעצור מחבלים. ישראל נכנסה לשטח כדי לעצור מחבלים. המחבלים סירבו לקבל את מה שישראל הציאה לכניס כמו תרופות וכדומה. ומה הקשר בכלל לסיבה שישראל עשתה זאת? השאלה היא מה היה קורה עם זה היה קורה בכל מדינה אחרת. אני אשמח לשמוע על מדינה שעשתה מה שישראל עושה |
|
||||
|
||||
ישראל נכנסה לשטח הרשות בפעולה מלחמתית כוללת הקרויה "חומת מגן". בבית לחם באופן ספציפי היא צרה על כנסיית המולד משום שיש שם מספר מבוקשים.(הרי צה"ל עצמו טען שרוב האחרים ישוחררו לאחר חקירה קצרה). עד כאן אמרנו דברים ברורים שלא מחדשים דבר. לא שמעתי על תרופות ואינני יודע מה זה "וכדומה"(לוף?). שמעתי שכולם שם רעבים מאוד,המבוקשים,האזרחים,הנזירים. האם לטענתך הם היו מסרבים ללחם וגבינה? התמזל מזלם הרע וראש הרשות לא היה עמם ,לכן לא קיבלו מכל טוב.גם המצאם של בני ערובה אמיתיים מבחינת ישראל(3-4 רבנים?) יכול היה לעזור בענין האוכל. ולעצם הענין:אתה שואל מה הקשר בכלל לסיבת התנהגותה של ישראל. ואני שואל מה הקשר בכלל, בין האנלוגיה שלך למציאות בבית לחם? האם לא על זה דנו? על שימושך במילה חטופים,או בני ערובה? ישכאן סיטואציה כה מורכבת בה שני הצדדים טיפסו על עץ גבוה,ועתה זקוקים לעזרה חיצונית כדי לרדת(ראה עתה ממש כיצד נתקע הענין עקב קושי למצוא מי שיושיט סולם,איטליה?). ההשוואה שלך בין בית כנסת או כנסיה לכנסיית המולד היחודית בעולם הנוצרי, היא אינדיקטור טוב לחיפוש חיים קלים במציאת אנלוגיה. כתבי הקודש תארו האחזות בקרני המזבח של רוצחים,אין זו תופעה לא מוכרת בעולם הדתי.ישראל לא השכילה למנוע צבאית את מנוסת המבוקשים לכנסייה שהיא סמל עולמי,כמרי הכנסייה העובדים בקהילת בית לחם וימשיכו לעבוד בה,במצב שנוצר היו חייבים להביע סולידריות (לפחות כלפי חוץ)עם המבוקשים,זוהי חובתם הדתית גם אם לא כולם בחרו בה בשמחה. מה שלא מסתדר עם ראייתנו עלול להיות עקום,או שמא מורכב יותר מהאנלוגיות שאנו מסוגלים לבנות. |
|
||||
|
||||
טוב ישראל צרה על המקום משום שמספר ''מבוקשים'' שאני נוהג לציין כמחבלים, שהגיעו אם נשק שכנראה לא מצאו ברחוב, שאינם כולם שוטרים או כוחות הגנה שלהם מותר לקחת איתם נשק, החליטו כי כנראה שם הם יהיו מוגנים מישראל כיוון שהמקום הזה מוכר בעולם כמקום קדוש לנצרות, הם ידעו שאם יכנסו למסגד המצב לא יהיה שווה. לפי מה שראיתי בתקשורת ונאמר על ידי הנזירים שיצאו משם , המחבלים החזיקו את האנשים שם וסירבו לתת להם לצאת באיומי נשק, מרגע זה האנשים שם הופכים להיות חטופים. שוב לפי התקשורת שיתכן ושיקרה ישראל רצתה להכניס מזון ותרופות למקום אולם המחבלים סירבו לתת להכניס דברים מכל סוג למתחם. אני לא יודע אם הם היו מוכנים ללחם וגבינה, אני בטוח שאם הם לא היו ניכנסים לשם באיומי נשק הם כלל לא היו רעבים עכשיו, אולי כי הם היו יושבים בבית כל ישראלי ושבעים שם ממנות של בתי הסוהר. לא יודע מה זה אצלך לוף אבל למחבל שמסתגר במקום כל שהוא לא מגיע ארוחת גורמה ממסעדה צפון תל אביבית. הדיון היה על מספר דברים, הראשון היה האם מקרה דומה היה קורה במדינה אחרת, כל שהיא בעולם כולו, ואני שוב מציין , אנינ אשמח לדוגמה ממדינה אחת שבה נעשה דבר כזה. החלק השני היה על הניסוח שלי והסברתי למעלה למה אני רואה בהם חטופים ובאחרים בני ערובה, אם אינם בני ערובה הרי שהם יכולים לצאת ולא לרעוב או כל דבר דומה, כמו שישראל ציינה הם ישוחררו לאחר חקירה, אז אין להם מה לפחד, בטח לנזירים מהמקום. ההשוואה שלי תקינה לחלוטין, זה שהמקום קדוש יותר לא נותן למחבלים אופציה של שיחרור לכיוון עזה או טיסה לאיטליה או כל ארתץ אחרת, וכך גם לא היה קורה בכל מדינה אחרת. לא הבנתי למה זו היא חובתם הדתית להראות סולדריות עם מוסלמים שניכנסים בכוח נשק לכנסיה קדושה ביותר . |
|
||||
|
||||
נו, אף אחד לא מתווכח שזאת הייתה פשלה שצה"ל לא מנע מהמחבלים כניסה לכנסיה. למראת שאם היו רוצים למנוע את זה, זה היה עולה בחיי חיילים רבים, אבל זה לא העניין. העניין הוא, האח יונתן, (ואתא משום מה לאורך כל הדרך בורח מזה),שמחבלים פלסטינאים=ערבים חמושים נכנסו לאתר קדוש וחיללו אותו בתמיכה, או לפחות באפס התנגדות --ולו במלים--של הרשות הפלסטינית. צה"ל יכל בקלות רבה ביותר--כן,כן--רבה ביותר--לסיים את המשבר הזה תוך חצי שעה--אמנם עם כמה וכמה הרוגים משני הצדדים, אבל לסיים אותו.במקום זאת, מדינת ישראל בחרה בדרך המשא ומתן מתוך ה ת ח ש ב ו ת בקדושת האתר ובדעת הקהל הבינלאומית. והעניין הוא, שאני לא שמעתי אף מילת ביקורת על הפלסטינאים כמעט מאף מקום בעולם--כל הביקורת הייתה על ישראל. בזה מדובר! זה העניין! שדעת הקהל האולמית כבר מזמן שמה עלינו פס אדום ואנחנו תמיד האשמים, ופלסטינאים תמיד המסכנים--(למרות שבמציאות שנינו מסכנים). הכמרים היו חייבים להזדהות עם המבוקשים????? הכמרים היו חייבים להזדהות עם המבוקשים????? לפי איזה דת זה בדיוק???? חבורת גברים עם נשק נכנסת לכנסיה, מחללת אותה, מבזה אותה, דורסת ברגל גסה את כל הערכים האנושיים והדתיים העולה על הדעת, וכמרים חייבים להזדהות איתם??? אולי כן--לצורך הישרדות, למרות שגם כאן עולה השאלה מה חשוב יותר לאותם הכמרים--לעבור על סדר היום על חילול אולטימטיבי ומוחלט של קודש הקודשים או לשמור על חייהם בכל מחיר--כל זאת בקונטקסט של דבריך על הכמרים, האח יונתן.אז אל תמכור לנו לוקשים על איך הכמרים האלה הזדהו עם ה"מבוקשים"--בשמחה או לא... |
|
||||
|
||||
אלכס, טיפ קטן להמשך השתתפותך באייל: סימן שאלה אחד עובד יותר טוב מארבעה וחמישה! |
|
||||
|
||||
אני מסכים עמך שהיה כאן חילול הקודש,אלא שכמו שכתבתי לרועי המצב היה מורכב יותר מהאופן הפשטני שהוא ניתח אותו. על כך נסובו הערותי.אני אציין אותן שוב: א.בית לחם היא עיר פלשתינית והכמרים חיים בתוך עמם,ויחיו בתוכו גם ביום שאחרי,הרקמה הדקה של יחסים בין נוצרים למוסלמים בעיר, עלולה היתה להקרע לו הכמרים היו נראים כמי שמצדדים בפומבי בישראל. ב.אחיזה בקרנות המזבח כדי להציל את חייך מקובלת היתה כמנהג גם בדת היהודית מימי קדם. ג.אני לא אחראי לדעת הקהל העולמית,וגם לא לדעת האפיפיור.אני ממליץ שתפנה אליהם עם תלונתך. ד.בכביש היה חכם ולא צודק.לך ולרועי חשוב יותר להיות צודקים. לשמחתי ממשלת ישראל העדיפה את החכמה,השימוש המושכל בכוח,(לא שצה"ל לא היה כוחני,אך הוא נמנע מהפעלת מלוא כוחו)ואף השיגה מבחינתה הישג לא מבוטל ,לעומת הרשות שיצאה מזה רע,גם בעיני עצמה. נ.ב אני שמח לגלות שאתה כיהודים רבים הזדעזעת מהרמיסה ברגל גסה של קודשי הנצרות,אני מקווה שזה לא משום שהרגל הגסה היא מוסלמית,במקרה זה. מי יודע אולי תתפתח פעם אפילו רגישות לקודשי האיסלאם,ואנשים ימנעו לעלות ברגל גסה עם אלף שוטרים להר הבית,למטרה פוליטית(אתר מקודש מה לעשות גם למיליוני מוסלמים)וגם עראפאת וגם שרון יבואו למקומות קדושים בצנעה צליינית הנובעת מכוונה טהורה. |
|
||||
|
||||
אני תוהה אם אי פעם המוסלמים יפתחו רגישות לקודשי היהודים, שבסך הכל רוצים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר, אפילו שנבנה עליו מסגד בעבר. אני גם תוהה כמה רגישות הייתה לפלסטינית שהחריבו את קבר יוסף, או לוואקף שחופר מתחת להר הבית תוך השמדת ממצאים ארכיאולוגיים חשובים. מכיוון שישראל, עד כה, לא פגעה במבני דת, ומכיוון שהיא עושה מאמצים ניכרים לאפשר למוסלמים להתפלל במקומות הקדושים להם למרות הסיכונים הבטחוניים בכך - אני חושב שקצת מוזר להפנות את האצבע המאשימה דווקא כלפיה. |
|
||||
|
||||
הפרשן לעניני תורה ויראה (בעל טור שבועי בפא"צ) מציע פתרון יעיל, מהיר ובר סמכא לבעית הבעלות על ארץ ישראל בכלל ועל הר הבית בפרט. בהשראת מורו ורבו, מן הסתם. |
|
||||
|
||||
שאלו אותי השבוע באינטרנט את השאלה הבאה, ואין לי עליה תשובה טובה: "This is off topic, but as you are an Israeli in Israel, I would like to know why Israelis allow Arabs to desecrate the Temple at will? I read in the JP that they have turned Solomons Stables into a mosque? Why is this allowed and why hasn't the Al Aqusa (sp?) been physically moved off the Temple Mount. Just to volatile to even consider? מישהו יכול לעזור? אולי שאל ת'אייל?
I would really appreciate an Israeli perspective on this. Thanks " |
|
||||
|
||||
אנא פרט ונמק |
|
||||
|
||||
אני מניח, שרוב הפוליטיקאים (ואולי גם רוב הציבור הישראלי) מעדיפים מסגד על הר הבית מאשר מקדש. ''הסרת'' מסגד אל אקצא וכיפת הסלע מהר הבית היתה מן הסתם מביאה לנסיונות חוזרים ונשנים להקים מקדש במקום ולחדש את הפולחן היהודי שם. |
|
||||
|
||||
צריך להפסיק ולהתיפיף . חייבים לחסל את כל המנוולים האלה. ושהעולם יקפוץ לנו. איזו צביעות: האם בוש היה משחרר אותם לו היו רוצחים אמריקאים ? |
|
||||
|
||||
קדימה, סע כרגע לקפריסין- הם במלון פלמינגו, בלרנקה. המלון העמיד לרשותם קומה שלמה (אם כי עוד לא הוחלט אם מותר להם לרדת לבריכה). |
|
||||
|
||||
לא אתפלא אם הם ינצלו את ההזדמנות ויגיעו ללבנון שאינה רחוקה, כדי להשלים את השכלת הטרור שלהם. |
|
||||
|
||||
לדברי מר י. (מנהל המלון)- “They are normal guests of the hotel and can go where they want, but for their security they will be restricted to their rooms except when they go for lunch or dinner,” Mr Josephides said. They would be dining in private. "הם יכולים ללכת לאן שירצו, אך יהיו מוגבלים לחדריהם..."המ. |
|
||||
|
||||
את התמונה הזו מרוחה על העמוד הראשון של הניו יורק טיימס. כמה נקודות היא שווה, לא בדעת הקהל העולמית אלא בחוצות עזה, קהיר וקראצ'י? אם כבר לינקקתם לני"ט, במגזין מתפרסמת כתבה ענקית על יניב שגיא, לוחם בפלס"ר צנחנים. |
|
||||
|
||||
לא שיש לי בעיה עם זה. מעניינת בסך הכל - במיוחד מעניינת אם מתאמצים להיות אמריקאי שקורא אותה מעל קנקן קפה מגעיל. ''לא ידעתי שהיהודים השתלטו גם הניו יורק טיימס,'' חשב לעצמו ג'ון בעודו מרים את הכוס אל שפתיו. |
|
||||
|
||||
רק כדי לוודא - ההנחה שלך שכל כתבה פרו-ישראלית תתקבל כתעמולה ציונית, היא ביקורת על הקהל האמריקאי, או על ישראל? |
|
||||
|
||||
האמריקאים שקוראים את הטיימס הם בד''כ אלה שיודעים טיבו של קפה טוב. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון שהם אמריקאים ממוצא איטלקי? |
|
||||
|
||||
שלום למר פופק הניחבד! קבר קמה זמן אני מחפס אותחה בשביל מה שכתבתה בעיניני משקאות.ואיך שהיתחילו פו לדבר עלהקפה ישר ידעתי שתבו.יעני ברמן.אולי אתה יחול לעזור. בעינין של להחזיר את הקבינס שהיה בעם משקה. ואני לו שתיתי מימנו.היתבישתי ליקנות. למה לו היה לי ג'ינס. רק לבשנו אז גברדין, |
|
||||
|
||||
למרבה הצער פוטרתי מתפקידי במשרד ראש הממשלה ואף פיצויים או מכתב פיטורים (שלא לדבר על שעון זהב סימלי או איזה מינוי מכובד) לא זכיתי לקבל. בכל אופן בשל מעמדי הנחות, לפי שעה לא אוכל לסייע בידך אולם רשמתי את בקשתך ומייד לאחר שאשוב לגדולתי ואסיים את המשימות הדחופות של השבת הזיפ למדפי המרכולים והקריסטל קולה בבקבוק זכוכית כבד לקיוסקים אני אתפנה לטפל בה. בינתיים הרשה לי להמליץ לך על שתיית מים. דע כי שתיית מים רבים אינה גורמת להשמנה והיא טובה מאוד לעור הפנים. כמו כן מים הם המשקה הזול ביותר שניתן למצוא ובמקומות מסוימים אתה יכול למצוא מיים פשוט זורמים ללא השגחה נתונים לשתיה של כל מאן דבעי למשל בפארק הגדול הזה שבין תל אביב לרמת גן, מול הלונה פארק. |
|
||||
|
||||
ואני ממליצה על שתיית עראק - זה ישרוף לשניכם את כל נפיחות-הקשקשנות!! |
|
||||
|
||||
לא שזה הופך אותו לפחות מומלץ לשתיה, אם הקיבה שלך עשויה מנירוסטה. |
|
||||
|
||||
לפחות, בפעם האחרונה שבדקתי - שתיתי עראק מעורב עם מיץ אשכוליות, ולא שמן מכונות. אגב - למישהי פה יצא לנסות פעם וודקה צ'כית 70 אחוז עם לימונדה? טעם החיים!! |
|
||||
|
||||
כצאצא לילידי פולניה אני מעדיף וודקה, הסוג הרגיל עם ה 45% מספיק לי בהחלט ואני מעדיף אותה ללא תוספות של מיצים טיבעיים (זה גורם לי להרגיש נשי משהו ואין דבר שאני פוחד ממנו יותר) או משקאות אנרגיה כפי שנוהגים הצעירים לשתות (זה גורם לי להרגיש זקן שזה קצת פחות מפחיד אבל יותר מדכא). |
|
||||
|
||||
גם אני פולניה לצערי, אבל עובדה בלתי-נעימה זו ניתנת תמיד לתיקון - באמצעות עינטוזים לטברנות, זלילת סטייקים בסחוג (שיגרמו שוק טראומטי לאמא שלי אם היא תנסה אותם פעם) וצפייה בבריזה, למשל. ואתה פוחד להרגיש נשי? או קיי... פחד *כזה*, חמודון, הוא ההוכחה להיותך הומוסקסואל מוכחש... צא מן הארון, ותכיר בעובדה: אנו הנשים מושלות בעולם!! :-)) דורית. |
|
||||
|
||||
למרבה הצער אני שונא טברנות, שונא מוזיקה מזרחית, אני שונא אוכל מזרחי ומחובר לכבלים אנלוגיים (לפחות אני לא משלם). אינני מוצא שום דבר שלילי בלהיות פולני ואינני מוצא שום דבר חיובי במזרחיות מזויפת. מיותר לציין שאין לי שום בעיה לקבל אנשים שהעדפותיהם התרבותיות או הקולינריות שונות משלי כל עוד הם מקבלים את זכותי לחשוב אחרת מהם. באשר להומוסקסואליות המודחקת שלי1, לא הבנתי מה הקשר שלה עם שליטת הנשים בעולם, ניראה לי שההפך הוא הנכון, אישה יכולה לגרום לי כיום לעשות כל דבר שתחפוץ תמורת חיוך וכמה מילים טובות (על מין אוראלי כתמורה לסחיבת משאות כבדים, חילוץ מכוניות וחטיפת מכות מבריונים עבור נשים מזדמנות ויתרתי כבר לפני שנים). אם אגלה שאני יכול להסתדר טוב יותר עם גברים, הן תאבדנה את השליטה הזו בי ואחרי, בעולם כולו. ==================================== 1 לא שיש בדברים כדי לאשר או להכחיש את היותי הומוסקסואל מוכחש, עלי לברר סופית את הנקודה לפני שאצא בהצהרות גורפות, אם כי יתכן שזה יסביר את חוסר יכולתי להגיע לסיפוק מיני ב 17 השנים האחרונות. |
|
||||
|
||||
אם כך, איך ולמה נשפכה לך מרדומה על המקלדת? |
|
||||
|
||||
אני עובד כמלצר וסלקטור במסעדה טריפוליטאנית. השכר שלי מורכב מטיפים ושאריות ולכן זה מה שיש לי במקרר ואת זה אני נאלץ לאכול. |
|
||||
|
||||
אופס - נדמה לי, שניצחת אותי בהגיון שבנקודה הזאת... קורה. |
|
||||
|
||||
אין לי הנחה מסודרת וגם לא ביקורת של ממש. לי אישית רווח לקרוא את הכתבה. ההרגשה שלי השתפרה, האמון שלי נסק, המצפון (במקרה זה המילה מצפון משמשת כפחד מדעת הקהל האמריקאית - מושג שלמען האמת הוא מטופש יותר ממצפון גרידא) שלי נרגע. זה היה מפתיע ומשמח לגלות שמישהו שהוא לא ישראלי אולי צלח שבעה עמודים (מעניינים) אלה וזכר מהם את הרעיון הכללי. מה שמעים טיפה על העניין הוא שנדמה שבעצם כתבה זה לא יכולה לעורר אמון. אני לא מפקפק באמיתות הדברים הכתובים שם - רק שאם אני מעלה בדעתי דובר של איזה משרד הסברה ישראלי (יש דבר כזה?) שיותן לו לשכתב את הטקסט, קשה לי לחשוב על פסיק אחד שישונה. עכשיו - זה כיף לחיות במקום שבו האמת (ונניח שדיווחים עיתונאיים בעיתון של מדינה שלישית מתקרב לאמת*) זהה לתעמולה. פשוט רווח לי. לשאלתך: הכתבה נכתבה בידי אדם שיש לו דעה מאוד מוצקה על העניין, ולא קשה לראות את זה. לדעתי במקרה הזה יש מימד תעמולתי, ואותי אישית מעניין לחשוב מה יחשוב מי שיקרא את הכתבה הזו כשבידו השניה יש קנקן קפה מגעיל - ונדמה לי שהוא לא יקרא את הדברים כפשוטם. יש לו פחות סיבות להאמין לזה משלי יש. זה הכל. * אולי רון בן יעקב רמז משהו באשר למעמדו של העיתון שבו נקראים הדברים - אני מודה שלא לגמרי הבנתי (כשאני לא מבין מה אומרים לי יש לי תחושה שצוחקים עלי, אז אני קצת מתבייש לשאול). |
|
||||
|
||||
לא רמזתי אלא דיברתי ברורות. בד''כ קוראים את הטיימס אנשים קצת יותר מתוחכמים, שבנוסף לכמיהתם לקפה טוב (ומפרקולטור אפשר להפיק קפה טוב) הם לא אלה שבקלות אפשר למכור להם לוקשים, כמה שלא יעטפו אותם בסכרין. ישנם קוראים יהודים, אגב, שמתייחסים אליו כאל עיתון האויב, הליברלי מדי לטעמם, אולי כמו שתמיחסים להארץ. |
|
||||
|
||||
אני מרגיש ממש כמו אלכסנדר טאקו-בל. |
|
||||
|
||||
כרונולוגית אני אענה לך לפני שאענה לדובי, למרות שהוא מחכה יותר זמן ממך - וזאת מכיוון שתגובה ארוכה שלי אליו נעלמה, ואיתה (עד כמה שאני מבין במחשבים) גם המחשב, בעצם. ! מאחר ששני המחשבים שבהם אני משתמש ביום יום (לא באותם ימים) יצאו מכלל פעולה (לא בגלל וירוסים, אלא בגלל עקרונות פיסיקליים שחבל שהתעלמתי מהם) חיברתי מחשב נייד (מיושן קמעה) לקיר וגם בדקתי איתו דואר. תיבת הדואר שלי הייתה מוצפת בספאם, ולמרבה הצער לא ביטלתי את אפשרות הפריוויו. לאחר שבדקתי את הדואר, המחשב התחיל להתבכיין לי בקשר לכל מיני קבצים שנדרסו, אבל אני המשכתי בשלי ואף כתבתי תגובה באייל, ואז התחלתי עוד אחת, אם כי כאמור היא לא תזכה לראות אור - המחשב השתגע ויש יסוד די טוב להאמין שבדיקת הדואר גרמה לכך. זהו, בינתיים - דיווחים בהמשך. נ.ב: תודה על הרעיון - אם כי נראה שאיחרתי באימוצו. |
|
||||
|
||||
למרות שגם אימילך הקליברי נכלל ברשימת שולחי הוירוסים אלי, (שכבר כוללת כמחצית ממשתתפיו הקבועים של האיל) אני מסרב להכנע לטרור הוירטואלי הזה ומשאיר את אימילי המפורש לשימוש הקהל הרחב. אין כמו דואר מבוסס רשת, לכל היותר יפילו את השרת של האוניברסיטה העברית. |
|
||||
|
||||
אולי יסכימו מנהיגי האתר לשנות את כתובת הדואר למבקשים זאת, באופן כזה שיחול גם על דפים ישנים? לא שינוי גדול דווקא; כפי שהסבירו קודם, שינוי קטן יספיק כדי להיפטר מפגיעתם הרעה של הרובוטים. |
|
||||
|
||||
אולי העורכים פשוט יחליפו את כל ה-@ בסימן אחר, $ או #, בכל כתובות האייל? וירוס קלז מסרב לעבור מן העולם וזה מעייף. |
|
||||
|
||||
אולי תתעניינו בעובדה שהמחשב הנייד התם פורמט1, וזאת אכן לאחר שנפגע מהוירוס. למרבה המזל הוא שיכן בעיקר תוכנות למטרות הדגמה ולא קבצים בלתי ניתנים להחלפה, כך שהעניין הסתכם בכאב ראש מיותר בלבד. התקינו אנטי וירוסים, קוראים יקרים - הסכנה אכן קיימת (עד עכשיו לא האמנתי שוירוסים ממש עושים משהו), ואתם עלולים לאבד מידע חיוני, תוכנות וכן הלאה. 1 נהגה Foor-Mat |
|
||||
|
||||
אפשר לשאול באיזו תוכנת דואר אתה משתמש? |
|
||||
|
||||
הא גרזן, קום שחט1. 1 ככה כותבים את זה? |
|
||||
|
||||
אצל ביאליק כותבים את זה ''הא צוואר, קום שחט''. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
גרינברג, הה? נרשם ויטופל. |
|
||||
|
||||
ברשותכם או בלעדיה אתייחס לנושא הכדורגל, מכיוון, שאין לי מושג על איזה הסכם מדובר כאן. אז ככה: לדעתי השערוריה עוברת כל גבול. באמת- שוחד חולק במדינה הזאת, ואני - סנדקית היקום!! - לא קיבלתי שום עמלות ממנו?!? וזה עוד בזמן, שב"יס" הקרינו את הסנדק על חלקיו?!?? צדק!! צדק!! צדק!! צדק!! בשובבות דורית. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כלומר - ברור לי, שזה אתה. אני יודעת. ומלבד זאת - אני הראש שלי מהבוקר באקסטה - לא הייתי רוצה לערבב. רוצה להצטרף?? |
|
||||
|
||||
או פשוט תלמידה של מילשטיין? |
|
||||
|
||||
על משקל בלונדה? חס ושלום. אני ממוצא פולני אמנם (נו, מה אפשר לעשות), אבל שערותי חומות הן, כ... לא חשוב. כשוקולד. את מילשטיין פגשתי פעם. הבנאדם כמעט הקיא דם מרוב שניסה להוכיח, בהיסטריה רבתי, שהוא צדק ולא מאיר פעיל, וששרון נישק ב-73' את מי האגם המר הגדול וראה, כי מרים הם (או משהו כזה). ואני שואלת: Who Cares???? עאלק, כל הזקנים האלה... למה לא סוגרים את כל הישישים האלה באיזה מוסד-תשושים, או משהו כזה? שיפסיקו כבר להפריע לנו לכייף!! |
|
||||
|
||||
DD זה המדה של החזיה? |
|
||||
|
||||
אין לי קשר לאלמוני הנ''ל,גם אני קשור לפולניה(מצד האב) לכן אינני שואל על חזיות. |
|
||||
|
||||
איך שהיית מ ת לדעת!!!!! לכולם - "האלמוני" עוסק, השכם והערב, בפעילות מסויימת אחת. ולבד... |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הייתי מפרטת יותר, אבל אז דובי - או שימחק את התגובה שלי, או שייאלץ לשים אזהרה בשער: הכניסה למבוגרים מעל גיל 18 בלבד... |
|
||||
|
||||
כשאהיה גדול אדע מה זה PS2, אבל נשמע שיקל על אייל לעבור בקוף של מחט מאשר לעוסקים בPS2 להכנס לגן-עדן. |
|
||||
|
||||
זהו ניסיון לבדיקת חשבוני ב''אייל''. |
|
||||
|
||||
אתה באוברדראפט עצבני. אם לא תסדיר את חובך עד סוף השבוע, נאלץ לפנות להליכי הוצאה לפועל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני מתנצל על שגיאת הכתיב בהודעה הקודמת, נשפכה לי מרדומה על המקלדת. |
|
||||
|
||||
זה סוג של צורב חיך אדום ועתיר שמן, משהו בין סלט טורקי של לאריסה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שהיא מעדיפה פירושקי. (מצטער, ניסיתי להתאפק, לא הצלחתי) |
|
||||
|
||||
חשבתי לתומי שזהו הדבר הבא בתחום הפֵטיש. כנראה שנצטרך להסתדר עם מה שכבר יש. |
|
||||
|
||||
בקטע של הפeטיש אני מאוד שמרני. קצת לטקס, קצת עור, מגפיים עם עקבים גבוהים ותפילין עם מסמרי ברזל. ממש קלישאה מהלכת. נ.ב איך הכנסת את הניקוד? |
|
||||
|
||||
במילה פטיש יש צירה, איך הוא הגיע לשם? |
|
||||
|
||||
מעבירים את המקלדת למצב CAPS LOCK, מבלי לעבור לאנגלית. שמים את את הסמן לפני (מצד שמאל של) האות אותה רוצים לנקד. לוחצים על shift+key, כאשר key הינו מקש מן השורה הראשונה (זו שבה נמצאות הספרוֹת), למעט backspace. כדי לבטל ניקוד אות, שמים את הסמן לפניה ולוחצים על backspace. הערות: 1) זה עובד גם בWORD, כך שניתן להקליד את הניקוד בפונט גדול, להדפיס, לגזור ולהדביק בשורה שמעל מקשי הספרוֹת. 2) בפעם הראשונה יש לעשות זאת בנוכחות מבוגר. ב ה צ ל ח ה ! |
|
||||
|
||||
אם מישהי מעוניינת... |
|
||||
|
||||
הצטרפתי לדעת המיעוט, שההישג מבחינת ישראל גדול מההישג מבחינת הרש"פ, מכיוון שבהסכם פוטנציאל חיובי למדינת ישראל ורע לרש"פ. המלחמה האמיתית, בה כבר ברור שישראל מפסידה (כבר הפסידה?), היא החזית ההסברתית/מדינית. אולי בהסתכלות צבאית יש לפלסטינאים ניצחון מסויים, אבל זה ניצחון שהסתיים ביצירת תקדים חיובי למדינת ישראל. אם עד עכשיו היה ניתן "לנטרל" פעיל טרור ע"י "סיכול ממוקד" או מאסרו, עכשיו יהיה יותר קל לגרש אותו למדינה רחוקה. בנוסף, אפשר לנצל את הגירוש מהבחינה ההסברתית נטו: * ארה"ב מחוייבת עפ"י חוק לדרוש הסדרת רוצחי אזרחים אמריקאיים... * אדם אשר נפגע ישירות מהטרור של אחר המגורשים, מגיש בבלגיה תביעה ודורש את הסגרת המגורש לבלגיה. * עידוד העיסוק בעברם של המגורשים באמצעי התקשורת במדינה אליה הם מגורשים. כמובן, את מי אני משלה. די ברור ששוב ישראל תפספס הזדמנויות הסברתיות, כמו בעבר, בהווה ובעתיד. ההפסד ההסברתי של ישראל נובע מהרושם המוטעה שזו חזית משנית ואיזוטרית (צרפת? זאת לא איזו עיר בגליל?), ומההנחה השגויה שניתן לנצח את הטרור באמצעים ישירים, ולכן לא צריך לתת משקל גבוה לנזקים בחזיתות האחרות. |
|
||||
|
||||
אם כבר, השם צרפת נזכר בתנ"ך - צרפתה אשר לצידון, אליה הגיע אליהו הנביא (או אלישע? שכחתי), מזוהה בעיירה צרפנד, בלבנון (צפונית לליטאני - לא שייכת לגליל), בקרבתה היה אסון השייטת לפני ארבע וחצי שנים. |
|
||||
|
||||
צרפנד זה לא הבסיס הזה ליד כפר חבד? |
|
||||
|
||||
בתחומי מדינת ישראל היום היו 3 כפרים בשם צרפנד אחד שבקרבתו נמצא מחנה צריפין היום (צרפנד אל-עמר) אחד ליד נס-ציונה, שאם אינני טועה נהרס עוד ע"י הבריטים (צרפנד אל-חרב) - אתר palestineremembered מגלגל את האחריות עלינו, אך ככל הזכור לי זה אחד משני כפרים שניטשו בתקופת המנדט (השני הוא לטרון), והשם "אל-חרב" מנציח זאת. אחד מצפון למושב הבונים, ממש ממערב לכביש החוף (התפרסם בגלל שתושבי ג'סר זרקא ניסו להקים מחדש מבנה שנהרס בשטח ולטענתם שימש כמסגד) עוד אחד ששכחתי אבל צרפנד האמורה לעיל היא יישוב אחר בלבנון. אומרים שהשם העברי "צרפת" לארץ פרנצא נלקח בגלל האותיות המשותפות (ובמקרה כזה, אפילו יותר דומה כאשר לוקחים את הצורה הערבית צרפנד). |
|
||||
|
||||
ע"פ האתר הזה: סרפנד הנ"ל אכן נשרפה ע"י הבריטים בשנות העשרים (כנקמה על רצח חיילים שלהם) - ואז קיבלה את שמה, אך ננטשה רק ב-48'. זאת כאמור גרסת האתר, שהוא כמובן אתר תעמולה פלסטיני. ראוי להקפיד ולכתוב "אלח'ראב" כדי שיודעי הערבית בקהל יבינו שהשם הוא מלשון "חורבן" ולא מלשון "מלחמה" ("חַרְבּ"). |
|
||||
|
||||
האם אין קישור באנגלית במקרה? בכל אופן תודה על העזרה |
|
||||
|
||||
מוזר - עד כמה נפוץ השימוש בספרות "אנגליות" (שבאנגלית קוראים להם Arab Numerals) במקום בספרות "ערביות" בטקסטים ערביים? או שזה בכלל עניין של גופן? |
|
||||
|
||||
שאלה מעניינת. עד כמה שידוע לי, בשימוש יומיומי משתמשים ברוב ארצות ערב כמעט רק בספרות מזרחיות ("ערביות"). יוצאות דופן הן ארצות צפון-אפריקה, שבהן משתמשים בעיקר בספרות מערביות ("אנגליות"). לגבי מצרים איני בטוח. עם זאת, חיפוש ברשת העלה מעט מאד אתרים המשתמשים בספרות מזרחיות. הדבר אפשרי (אין כאן בעיית פונט), כפי שאפשר להווכח למשל כאן:http://www.arabia.com/wanees/faq/arabic/ , אבל כנראה שהוא כרוך בקשיים טכניים (אחרת קשה לי להסביר מדוע הנוהג הזה נדיר כל-כך). לפי מיטב ידיעתי, גם בארצות שבהן נהוג להשתמש בספרות המזרחיות, הציבור (וודאי הציבור המשכיל) מכיר ומזהה את הספרות המערביות - כך שלבוני האתרים אין כנראה סיבה להתאמץ במיוחד כדי להפיק ספרות מזרחיות. עוד נקודה מעניינת - כשחיפשתי ספרות מזרחיות, חלק ניכר מהדפים (המעטים) שמצאתי היו דפים בפרסית דווקא. ייתכן שבאיראן הספרות המערביות מוכרות פחות, והשימוש בהן אינו קביל. אם למישהו יש מידע מוסמך יותר בנושא - אשמח לשמוע. |
|
||||
|
||||
אקספלורר בחלונות מציג את הספרות לפי הלוקאל: אם הלואקל שלך הוא ארץ ערבית בה נהוג להשתמש בספרות אינדיות 1, _כל_ הספרות יוצגו כאינדיות, ללא קשר לאיך שהן נכתבו (שהוא זהה). מכיוון שרוב הדפים הערביים באינטרנט נכתבו בקידוד חלונאי, בקוד המקור של הדפים לא תמצא ספרות שונות מהספרות הערביות 1 המקובלות, כך שחיפוש באינטרנט לא יעלה לך כלום. 1 ספרות אינדיות: הספרות שמשמשות בשפה הערבית ספרות ערביות: הספרות שמשתמשים בהן בכתיבה עם אותיות לטיניות |
|
||||
|
||||
הפוסל - במומו פוסל. ראוי היה לי להקפיד ולכתוב ''צרפנד'' ולא ''סרפנד''. אם כבר אז כבר. |
|
||||
|
||||
עובדיה הנביא - לא הצלחתי להדביק (עברית הפוכה) מי שרוצה: פסוק כ': "וגלות... לבני ישראל אשר כנענים, עד צרפת, וגלות ירושלים אשר בספרד ירשו את ערי הנגב" |
|
||||
|
||||
אתר סנונית הוא אתר נהדר, אבל כדי לנטרל את בעית העברית ניתן להשתמש בכלי הזה: http://telem.openu.ac.il/cgi-bin/util/CGIHeb |
|
||||
|
||||
"ויהי דבר ה' אליו לאמור,קום לך צרפתה אשר לצידון וישבת שם,הנה ציויתי שם אשה אלמנה לכלכלך".(מלכים א',י"ז,ח'-ט'). בבית לחם אכן הסתיים העינין עם הישג הסברתי.בניגוד לג'נין למשל,הצטירה כאן ישראל כמי שמסוגלת לרסן את כוחה,(גם איפוק נכון הוא כוח).כמי שמגלה רגישות מסוימת,לרגשות הדתיים של רבים בעולם.(כמובן שהיו גם מי שהתאכזבו כי רצו מטעני עלוקה לדלתות,ופעולת קומנדו נועזת,עם התנצלות על שני נזירים הרוגים וכמה איקונות מרוסקות מן המאה ה-4,שלא לדבר על נפגעים שלנו.) עראפאת יצא כמי שאינו מיטיב לכבד ולשמור על המקומות הקדושים,שהרי אנשיו הפכו אותם למתחם צבאי. זה לא מפתיע שלא מפרגנים ל-13 באירופה הנוצרית.בכלל 13 זה מספר ביש מזל שאף מדינה נורמלית לא תרצה,ולכן יפצלו אותם. |
|
||||
|
||||
למה השארתם אותי כל כך הרבה זמן כיחיד שחושב שעיקר ההישג בפתרון כנסיית המולד - הוא של ישראל? בגלל שהייתי לבד, פחדתי לנמק את דעתי, ועכשיו כבר אני לא זוכר מהי ולמה. אנסה לאלתר: כל האבדות סביב הכנסייה - הם פלשתינים. בני הערובה שהוחזקו בכנסייה יודעים מי היו שובייהם. נראה שבסיכומו של דבר, רובו ככולו של הנזק ההסברתי שנגרם בפרשה - הוא לצד הפלשתיני. כפי שהערת, יש באירופה עתה עיסוק (מסויים) במעשיהם של ה13 ולא במה שעשינו אנו להם. מעמדו של ערפאת נפגע כ"מגן המקומות הקדושים". הגליית המבוקשים נתפסת בצד הפלשתיני כהשפלה וככניעה של ערפאת, שמצטרפת להפקרתו את מבוקשי המוקטעה והפסדו בעניין וועדת ג'נין - כחלק מהסדר שיאפשר לו לצאת מן המוקטעה. ויש עוד, אך נראה לי שההישג גדול יותר מאשר אם היתה מתבצעת, למשל, פריצה או אם היינו מחכים לכניעה, עם אפשרות שחלק מבני הערובה היו מתים מתת תזונה שם. |
|
||||
|
||||
אם היא תתפרסם סימן שאני קיים ואם לא אז פחות. |
|
||||
|
||||
טוב, אני קיים. לא משהו. זה שונה ממה שהבטיחו בצד השני. |
|
||||
|
||||
כמי שחי בארה''ב .לא ראיתי כי ההסברה הישראלית שמה מספיק דגש על כניסת מחבלים חמושים למקום קדוש מאוד לנוצרים. גם לא לשרפת קבר יוסף .. עליך לדעת כי האיסלם אינו מכבד שום דת אחרת חוץ מהאיסלם.. צהל היה צריך להצהיר קבל עם ועדה. כי למחבלים יש אפשרות אחת להיכנע או למות אין משא ומתן עם מרצחים צמאי דם חסרי כבוד כלפי דתות אחרות. כנ''ל לגבי אלה ששרפו את קבר יוסף .רק יד קשה וחזקה כלפי מרצחים שפלים אולי תוכל לעצור את הגל הגואה של האיסלם בכל העולם . ששם לו למטרה חיסולה של מדינת ישראל ושל העולם החופשי |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |