בתשובה לאלכס, 05/06/02 16:37
חכם או צודק? 71926
אני מסכים עמך שהיה כאן חילול הקודש,אלא שכמו שכתבתי לרועי המצב היה מורכב יותר מהאופן הפשטני שהוא ניתח אותו.
על כך נסובו הערותי.אני אציין אותן שוב:
א.בית לחם היא עיר פלשתינית והכמרים חיים בתוך עמם,ויחיו בתוכו גם ביום שאחרי,הרקמה הדקה של יחסים בין נוצרים למוסלמים בעיר, עלולה היתה להקרע לו הכמרים היו נראים כמי שמצדדים בפומבי בישראל.
ב.אחיזה בקרנות המזבח כדי להציל את חייך מקובלת היתה כמנהג גם בדת היהודית מימי קדם.
ג.אני לא אחראי לדעת הקהל העולמית,וגם לא לדעת האפיפיור.אני ממליץ שתפנה אליהם עם תלונתך.
ד.בכביש היה חכם ולא צודק.לך ולרועי חשוב יותר להיות צודקים.
לשמחתי ממשלת ישראל העדיפה את החכמה,השימוש המושכל בכוח,(לא שצה"ל לא היה כוחני,אך הוא נמנע מהפעלת מלוא כוחו)ואף השיגה מבחינתה הישג לא מבוטל ,לעומת הרשות שיצאה מזה רע,גם בעיני עצמה.
נ.ב
אני שמח לגלות שאתה כיהודים רבים הזדעזעת מהרמיסה ברגל גסה של קודשי הנצרות,אני מקווה שזה לא משום שהרגל הגסה היא מוסלמית,במקרה זה.
מי יודע אולי תתפתח פעם אפילו רגישות לקודשי האיסלאם,ואנשים ימנעו לעלות ברגל גסה עם אלף שוטרים להר הבית,למטרה פוליטית(אתר מקודש מה לעשות גם למיליוני מוסלמים)וגם עראפאת וגם שרון יבואו למקומות קדושים בצנעה צליינית הנובעת מכוונה טהורה.
חכם או צודק? 82136
אני תוהה אם אי פעם המוסלמים יפתחו רגישות לקודשי היהודים, שבסך הכל רוצים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר, אפילו שנבנה עליו מסגד בעבר. אני גם תוהה כמה רגישות הייתה לפלסטינית שהחריבו את קבר יוסף, או לוואקף שחופר מתחת להר הבית תוך השמדת ממצאים ארכיאולוגיים חשובים. מכיוון שישראל, עד כה, לא פגעה במבני דת, ומכיוון שהיא עושה מאמצים ניכרים לאפשר למוסלמים להתפלל במקומות הקדושים להם למרות הסיכונים הבטחוניים בכך - אני חושב שקצת מוזר להפנות את האצבע המאשימה דווקא כלפיה.
פתרונות פשוטים לבעיות מורכבות 82138
הפרשן לעניני תורה ויראה (בעל טור שבועי בפא"צ) מציע פתרון יעיל, מהיר ובר סמכא לבעית הבעלות על ארץ ישראל בכלל ועל הר הבית בפרט. בהשראת מורו ורבו, מן הסתם.

חכם או צודק? 84186
שאלו אותי השבוע באינטרנט את השאלה הבאה, ואין לי עליה תשובה טובה:
"This is off topic, but as you are an Israeli in Israel, I would like to know why Israelis allow Arabs to desecrate the Temple at will? I read in the JP that they have turned Solomons Stables into a mosque? Why is this allowed and why hasn't the Al Aqusa (sp?) been physically moved off the Temple Mount. Just to volatile to even consider?

I would really appreciate an Israeli perspective on this. Thanks "

מישהו יכול לעזור? אולי שאל ת'אייל?
ריאל פוליטיק 84190
84191
אנא פרט ונמק
חכם או צודק? 84197
אני מניח, שרוב הפוליטיקאים (ואולי גם רוב הציבור הישראלי) מעדיפים מסגד על הר הבית מאשר מקדש. ''הסרת'' מסגד אל אקצא וכיפת הסלע מהר הבית היתה מן הסתם מביאה לנסיונות חוזרים ונשנים להקים מקדש במקום ולחדש את הפולחן היהודי שם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים