אלפי פעילי חיזבאללה נפגעו בהתפוצצות מכשירי תקשורת שנשאו 4231
אלפי מכשירי זימונית ("ביפר") שהיו בשימוש בידי פעילי חיזבאללה בלבנון ובסוריה התפוצצו אתמול (ג'). לפי דיווחים, לפחות 11 אנשי חיזבאללה נהרגו ואלפים נפצעו, מהם מאות שנפצעו קשה.

ישראל לא נטלה אחריות על הפעולה, וארצות הברית הכחישה כל מעורבות. בהודעת חיזבאללה נמסר כי בארגון "רואים באויב הישראלי את האחראי לתקיפה הזו שפגעה גם באזרחים והובילה להרוגים ופצועים… האויב יקבל את עונשו על התקיפה."
קישורים
כ-‏3,000 נפצעו, לפחות 9 נהרגו: "חיזבאללה קיבל את מכשירי הקשר בימים האחרונים" - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

772026
רעש התופים והחצוצרות מבליע קצת את העובדה שהניצחון הטקטי הזה הוא כישלון אסטרטגי, די דומה למה שקרה ב"מכת ברק" עם ה"השמדנו את המטרו של עזה" שרק "מלטה יוק" עולה עליו בחוסר דיוק. אני משער שהרעיון היה להפעיל את הפיצוצים בתור השלב הראשון במתקפה הגדולה על לבנון, ואז היתה להם השפעה דרמטית על יכולת השליטה של מפקדי החיזבאללה על מה שקורה בשטח.

אם הידיעה בטמקא נכונה, התזמון נכפה על צה"ל בגלל החשש שהעסק עומד להתגלות, אבל ההצלחה לא נוצלה להישג של ממש ע"י פתיחה במבצע גדול.

בימים כתיקונם הייתי מעריך שיש סיבה טובה לאי ניצול ההצלחה, אלא שעם הממשלה הנוכחית וראשה לא אתפלא בכלל אם ביבי קילל בשקט את התזמון אבל החליט בלי יותר מדי לבטים שגלנט לא ינהל שום מבצע גדול שעלול להצליח כך ששום "סדין אדום" לא נשמע בקשר.

I could be wrong there, but I don't think so
772031
אני מסכים איתך, זה מסוג היכולות שהן ברמת "האמצעים המיוחדים", שאתה אמור להפעיל אותם רק כשיש להם השפעה ישירה על מלחמה מיידית.
קל לחשוב שאכן יכולה להיות לשימוש כזה השפעה אסטרטגית או כפתיחה למלחמה מאסיבית, או למשל תוך כדי מלחמה, אחרי יום-יומיים, כשאתה זורע כאוס מיידי בכוחות האויב ויכול לנצל אותו להישגים משמעותיים של כיבוש/התקדמות כוחות/השמדה אינטנסיבית של יכולות שיגור משמעותיות.

זה, כמו רוב ניהול המלחמה הזו, לא ינוצל לשום אסטרטגיה אמיתית.
חוץ מהאסטרטגיה הידועה של "נמשיך להילחם בצפון ובדרום לנצח‏1".

(ויש כאן גם הישג טקטי של למסמס זמנית לפחות את כניסתו של סער לממשלה).

1 לָנֶצַח, למען הסר ספק.
772032
ואם כבר כוונות להישגים טקטיים - מה חשב חיזבאללה שישיג מהתנקשות בבוגי יעלון?
באותו זמן לא היה לא כבר שום תפקיד חשוב המערכת הבטחון או השלטון.
(הציניקנים יאמרו שאפילו להיפך - הוא היה ממובילי המחאה נגד הממשלה, אז אפשר לומר בשקט שפגיעה בו לא היתה מעציבה או משפיעה על ממשלת ישראל כהוא זה).
סמל מחלוקת 772033
נראה שהוא היה סמל שלטון סמלי מאוד.
772068
הישג תודעתי.
772050
הניחוש שלי הוא שמרגע שצה"ל פותח בהתקפה מלאה על החיזבאללה, יכולת השליטה של המפקדים (ועוד יותר מכך, יכולת השליטה שהיתה להם ערב ההתקפה) פחות משנה; הם עוברים למוד גרילה (כולל שיגורי טילים לעורף ישראל לפי החלטות ספוראדיות). מה שקובע עד כמה חיי צה"ל יהיו קשים זה עד כמה היטב הם הכינו מראש את עצמם למוד הזה. ואם כך, הבזבוז הוא לא נורא.
772067
עפ"ז הטקטיקה של חיזבאללה היא להביא את מערכות ההגנה למצב של רוויה, וזה מחייב תיאום בין הרבה מפעילים. אמנם אפשר להתגבר על הבעיה בעזרת טיימרים אבל גם זה מחייב רמה מסוימת של תאום ומגדיל בהרבה את פרק הזמן שנדרש בין קבלת ההחלטה לביצוע, ואני לא יודע כמה רקטות וטילים מצויידים בטיימרים ו/או כמה זמן לוקח להתקין כאלה.

מעניין אם העלי הזריז נרשמו כבר הזמנות לכמה מאות אלפי טיימרים (הה, הה, ושנאסראללה יבדוק טוב אם הם לא מהסוג שמתפוצץ בעצמו).
772070
אם מה שאתה רוצה זה שהרבה טילים ישוגרו יחד, עדיף בהרבה פרוטוקול קבוע מראש שכל אחד מפעיל עצמאית, מאשר שנסראללה יודיע בביפרים לכולם "שלוש, שתיים, אחת, ש-גר" לא? בפרט לנוכח עליונות ישראל בלוחמה אלקטרונית.
772071
פרוטוקול קבוע מראש עלול להיחשף, ואם בחדשות יגידו "בשעה 9:00 נפסיק את שידור האח הגדול כדי שכולכם תגיעו בניחותא לממ"ד, כי החמאס עומד לשגר 23,365 טילים בשעה 9:05 בדיוק" פחות אנשים ייפצעו בריצה למקלט, ובכך מספר הנפגעים מירי יצומצם ב90%.

מעבר לכך, פלישה ללבנון בלי שלפיקוד החיזבאללה יש דרך נוחה לקבל בזמן קצר מידע על מי/מה/איפה/כמה ("למה" הם בטח יודעים) מעניקה לפולש יתרון גדול. מישהו שעשה עלי רושם רציני טען ביוטיוב שאחת הסיבות להצלחה של אוקראינה בכיבוש חבל קורסק היתה שהגנרלים הרוסיים פחדו לדווח לפוטין את המצב לאשורו.

לומשנה. אני מקבל את דעת רוב הפרשנים שההחלטה נעשתה משיקולים סבירים של חשיפה אפשרית.
ברור שזה שי ניצן - לא? 772055
אתה באמת חושב שזה מקרה שדקה לפני שהבעל של גאולה אבן נסנכ לממשלה ומציל את נתניהו הבעל של שקמה ברסלר הורס לו את התוכניות?
ברור שזה שי ניצן - לא? 772069
צודק. הזוג הזה הורס את המדינה.
ברור שזה שי ניצן - לא? 772072
למניעת אי הבנות: אני מתכוון כמובן לזוג ברסלר/שוורצמן.
Beep Beep 772060
ביפ ביפ!


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים