|
||||
|
||||
נתניהו עומד ב(אי) מילתו ומשקר גם בהשבעת הכנסת, באומרו שהממשלה המנופחת הזו עולה 85 מיליון, כשלמעשה היא עולה 900 מיליון שקל. זה אגב מתגמד יחסית להישג האחרון של שופרו ותלמידו לענין אי אמירת אמת, מיקי זוהר, שהצהיר רק שלשום כי "שום עסק לא קרס ולא יקרוס" במשבר הנוכחי. |
|
||||
|
||||
המספרים הללו קצת מוגזמים. הם מניחים שהממשלה תחזיק מעמד שלוש שנים. אבל זהו רק חלק מהעלות. יש גם עלות להזזות משרדים. |
|
||||
|
||||
הבנתי אגב שלאחרונה הם דוקא הוסיפו איזה סעיפון שנותן לממשלה 4 שנים, הלא כן? |
|
||||
|
||||
אבל זו הנחת העבודה, אין סיבה לתת הנחה להנחה הזו. |
|
||||
|
||||
אאל"ט, נתניהו ציין במפורש שה-85 מיליון ש"ח זה לשנה. לי יותר צרם השני מיליארד ש"ח שחבל לנתניהו לבזבז על הבחירות והדמוקרטיה שלנו. א. בסופו של דבר מי שאחראי על הבזבוז הזה זה נתניהו. ב. הוא מחליט כמה יעלו הבחירות. ג. אם הוא היה מתפטר כבר אחרי הבחירות הראשונות לא היה צורך בבחירות נוספות. כמו תמיד ביבי עושה ספין על המציאות. גם מי שמוצא בתוך עצמו את התמימות להאמין בצורך הפוליטי של ממשלת הבלון הזו, לא יכול להתעלם מכך שהשרים שביבי בחר לממשלתו נבחרו לפי מפתח של ליחוך פנכה ותמיכה אישית במלחמתו בשלטון החוק ולא לפי התועלת שהביאו לציבור. הממשלה הנפוחה היא בעיה בפני עצמה בלי קשר לזהות השרים. בעיה גדולה עוד יותר ממנה היא העובדה שהממשלה הנפוחה הזאת משרתת אך ורק את הצרכים האישיים של נתניהו ולא שום דבר אחר. כהרגלו נתניהו שכנע את הסנצ'ו פנצ'ה שלו כי ממשלה נפוחה היא הכרח פוליטי ואז הפך את ההכרח על ראשה של כ"ל. אם כל התועבה הזו נדרשה כדי לתגמל את רגב, אוחנה ואדלשטיין, מי מתומכי גנץ ישאר עמו אחרי הפארסה הזאת? במילים אחרות, הממשלה הנפוחה אינה הכרח פוליטי קיומי, היא עוד טריק שנועד לדפוק את שותפיו החדשים. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אבל מהבחינה הזו צריך עדיין לתת קרדיט לגנץ וצריך לזכור שחצי הממשלה שלו לא תלוי בנתניהו (לדוגמה: מבחינת הפנכה). |
|
||||
|
||||
אני לא משוכנע שזה נכון - לא קורים מקרים שהחלטה מובאת להצבעה בין השרים? אם זה כך, אז הצד שמחזיק ברוב קובע דה פקטו את תפקוד הממשלה. ואז גנץ צריך להשוות את מספר השרים כדי להוות משקל נגד בהחלטות שלא מוצאות חן בעיניו. ובדיוק חשבתי על זה כשנתניהו הכניס היום בדקה ה-99 שר 19 מהצד שלו לממשלה בניגוד לסיכומים קודמים. מעניין, לא? |
|
||||
|
||||
לגנץ יש כרגע 17 שרים אבל עוד קול נוסף לפי ההסכם הקואליציוני עד שימנה את השר ה־18. אם שר מהצד של גנץ מצביע בניגוד לדעתו, גנץ יכול לפטר אותו. כמובן שהשר לשעבר יכול להצטרף לנתניהו בכנסת ולהגדיל את הרוב שלו. אבל השאלה היא האם נתניהו יצליח לגייס 70 חברי כנסת כדי להפיל את הממשלה. עד אז גנץ ראש ממשלה (או ראש ממשלה חליפי) עם אחריות מלאה על חצי מהאצבעות בממשלה. |
|
||||
|
||||
סעיף „ממשלת חילופים״ (13א) בחוק יסוד: הממשלה. ר’ תת־סעיף (ד): סעיף 13מספר השרים המזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה יהיה שווה למספר השרים המזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה החלופי; ואולם לא היה מספר השרים שווה כאמור, תקבע הממשלה מנגנון הצבעה שלפיו כוח ההצבעה של כלל השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה בממשלה יהיה שווה לכוח ההצבעה של כלל השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי, או כללים לעניין אופן קבלת ההחלטות שיבטיחו יחס כאמור. (2) הוראות פסקה (1) רישה לעניין מספר השרים יחולו גם על ועדות שרים, למעט על ועדות שרים שזהות חבריהן נקבעה בחוק, אם החוק האמור אינו מאפשר לממשלה למנות להן חברים נוספים. גנץ היה צריך להשתמש בזה ומראש למנות מספר קטן יותר של שרים. לא חסרים כיבודים אחרים לאנשי גוש הקטן שלו (ראשי ועדות, לדוגמה). |
|
||||
|
||||
אין לי שום ענין להמשיך לסנגר על גנץ ממילא. אני לא מצליח באמת למצוא שום הגיון בשום מעשה שלו ובשום משפט שהוא אומר לאחרונה. זה ממש מצב קפקאי שמעודד תיאוריות קונספירציה שאולי יכולות להסביר משהו מהפארסה ו/או הטרגדיה הזאת. |
|
||||
|
||||
בסדר. אבל, כמו כל פוליטיקאי שהצליח להגיע לכנסת: אל תזלזל בו. עם כמה שזה מפתה, תן לו את הקרדיט שהוא חשב כבר על הדברים הבסיסיים. |
|
||||
|
||||
כעומק הקרדיט, עומק האימה ממה שיוצא לו מהפה. יותר קל לישון בלילה בהנחה שהוא פשוט טמבל (או בובה על חוט). |
|
||||
|
||||
לא. כרגע הוא השיג מבחינתו את הכי טוב שהוא היה יכול להשיג, בהתחשב בנסיבות (אפשר בהחלט לטעון שבנסיבות הללו הוא היה יכול להשיג יותר, אבל זה כבר דיון אחר). בינתיים אני הייתי רוצה לתת לו ולשריו להוכיח את עצמם במעשים. |
|
||||
|
||||
ובינתיים, כדי שתרגיש קצת יותר טוב (ואני מקווה שזה לא נדוש): בשטח איירפורט סיטי בירושלים (3, 4). |
|
||||
|
||||
הבה ניתן, אבל דיברתי על הדיבורים שלו - הנאומים שלו ריקים מתוכן, מנותקים מהמציאות, והמעשים שלו עד עכשיו בדיוק הפוכים למה שהוא אומר שהוא עושה. הנתק הזה מפחיד יותר מכל ספקולציה על כוונותיו או רגשותיו. זה כמו שאני אתן לך סטירה ואצעק שכואב לי, או שאני אמכור לך סוסיתא ואכריז שזה פורשה. או אכריז שזו שעת חירום נוראית וחייבים לקום ולעשות משהו ואז אלך לשתות קפה בים עם חברים ואנתק את הטלפון שלי ליומיים. את האחרון נהוג בדרך כלל לתרץ בחומרים כימיים מסוימים, וזו ההרגשה שמתקבלת בכל פעם שגנץ פותח את הפה1. 1 כשביבי פותח את הפה ומשקר, אני כבר יכול לזהות את התבנית ולהבין גם את מטרת השקר. אצל גנץ אפילו זה עוד לא ברור. הוא הכי דומה למארח מ'ווסטוורלד' שמדקלם את סיפור הרקע שלו כשהוא כבר מחוץ לפארק הרלוונטי. וזה spooky as hell. |
|
||||
|
||||
גנץ לא אמר כלום עוד מהרגע שנכנס לפוליטיקה. הוא היה סכריני. בסדר. עכשיו הוא ואנשיו בממשלה והם ימדדו במעשיהם. הם לא יכולים להתחמק סתם בדיבורים ריקים. מבחינתי מה שהוא אומר די מסתדר עם הסיבה המוצהרת שלו: בערך. נסנן את התירוץ של הקורונה. ברור שהוא לא יכול להגיד במפורש שביבי כופף לו את היד. אבל לכאורה הוא הצליח להשיג הישג משמעותי מנתניהו בכניסה לממשלה. עכשיו צריך לראות איך יתפקד משרד המשפטים מול המשרד לבטחון פנים, וכדומה. |
|
||||
|
||||
א. ממש לא ניתן שום כלום. הבעיה ביחסים בין הבוחר לנבחר היא שהם ללא refund. נתת לו קולך? אי אפשר לקחת אותו חזרה. האיזון מגיע בכך שלנבחרים אין הזדמנות שנייה. אם הוא בגד בך פעם אחת, עשה ככל יכולתך להפילו. אם הוא רוצה להוכיח עצמו כמשרת ציבור בוחריו, יעשה זאת בעצמו, ללא שום אשראי או תמיכה. ב. מאוד הזדהיתי עם תיאורך על הסכיזם בין מסה ומעש אצל גנץ. אני בטח אפתיע אותך כשאומר שהוא ממש מזכיר לי את עמיר פרץ. הוא אומר את כל הדברים הנכונים, אבל שום דבר שהוא עושה, אינו קשור לאמירות האלו. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהוא טמבל. כמו כל המגלומנים הוא מאמין שיכולותיו המופלאות אותן יעמיד לרשות הציבור מכסות על כמה מגרעות בהסכם. כך גם שמולי, לדוגמא: איש טוב, לא טיפש, אבל בטוח שההבדל בין התפקוד שלו כשר הרווחה לבין התפקוד של כל אחד אחר במקומו הוא בגודל שמצדיק כל מעשה נבלה בדרך. |
|
||||
|
||||
אני גם לא חושב. אני עייף. רוצה לישון. בלילה. בשקט. אתה לא עוזר. |
|
||||
|
||||
כפי שכתבת בעצמך בהמשך, הפריטטיות אינה מחייבת ניפוח הממשלה, אפילו לפי ההסכם הקואליציוני. עד עכשיו חשבתי שניפוח הממשלה היה תנאי בל יעבור של נתניהו וכעת מתברר שגנץ היה שותף מלא לתועבה הזו. האם יתכן שגם גנץ חשב שללא השוחד המיניסטריאלי הח"כים שלו עשויים לבגוד בו? אם מדובר כאן בהסכם בין סוררים ששום דבר מלבד עשייה לביתם אינו מוכר להם, קשה לי להבין על מה אתה מבסס את הפתח הצר שהותרת לכך הממשלה הזו עשוייה להתגלות כברכה במסווה? אני אמרתי לך שאיני מאמין בממשלה פריטטית בה אחד הצדדים הוא נפל מוסרי. כעת אתה יכול עדיין לקוות לטוב מברית בין שני צדדים רקובים? נזכרתי בפתיל קצר ביני לבין הפונז לפני הבחירות האחרונות תגובה 713922 בשלב ההוא (פרשת המימד החמישי) כבר התברר שגנץ אינו צדיק אפילו בדורותיו ובהחלט יודע לעשות לביתו. הסכמנו אז שאפשר עדיין להצביע כ"ל כאשר נטען שם שהסיכוי שגנץ יגיע בתוך זמן קצר לרמת השחיתות של הר"ל נתניהו, הוא אפסי. והנה מתברר שעוד לפני שהוקמה הממשלה המשותפת כבר הזדרז גנץ לחתום על כל מערכת השחיתות שהקים הביבי ואולי אפילו מרצונו. לביבי לפחות עומדת לזכותו אימת הדין. האם לגנץ יש תירוץ כלשהו מלבד סכלות הטוענת שניתן להציל משהו מתוך שותפות עם אוחנה לוין ואמסלם? |
|
||||
|
||||
ספקולציה: יכול להיות שהוא התחייב כאן מול נתניהו בהסכמה לא כתובה. לנתניהו יש יכולת אכיפה חלקית של ההסכמה הזו עד זמן הקמת הממשלה. מזמן הקמת הממשלה: איך מסלקים שר מכסאו? יש לך דוגמה לשר או שרה מגוש כחול לבן שנראה לך שגנץ יכול לצמצם? |
|
||||
|
||||
ספקולציה - לא הבנתי את דבריך. מה ההקשר? לא מבין ולא מתעניין בקונסטרוקציה החדשה שהוקמה כדי להבטיח שביבי יוכל להמשיך להלחם בשלטון החוק מתוך הרשות המבצעת וכדי שכעבור שנה וחצי גנץ יוכל לשאת באשמת התוצאות. עד עכשיו, למיטב ידיעתי רוה"מ יכל לפטר כל שר, כל זמן שזו אינה ממשלת מעבר. אין רשימה מסודרת של שרי כ"ל עם הרזומה שלהם ולכן לא אתן רשימה. לדעתי הקרדנציות הנדרשות לשר הן ניסיון של כמה שנים ברמה הלאומית (גנץ, אשכנזי, ניסנקורן ואולי אסף זמיר) או לחילופין לפחות קדנציה מלאה של ח"כ כאשר אותו ח"כ גם עשה משהו משמעותי באותה קדנציה. נראה כי לשיטתי, לפחות מחצית השרים של כ"ל יכולים לחכות עוד קדנציה לכס המיניסטר. |
|
||||
|
||||
בינתיים יש רשימה בטמקא. ביטון, טרופר, ינקלביץ, כהן2x ,שוסטר, שי יכולים לחכות. חה"כ תמנו-שטה מקרה קשה, מועמד סקטוריאלי במשרה רגישה. תלוי כמה קולות מהסקטור הביאה. |
|
||||
|
||||
ראש הממשלה יכול לפטר כל שר מהבלוק שלו. ראש הממשלה החלופי יכול לפטר כל שר מהבלוק שלו. יש כאן שתי רשויות. |
|
||||
|
||||
באיזה עולם הם לא תלוים בנתניהו? כשביבי ירצה ולא בזמן אחר הולכים מיד לבחירות. בשניה שזו המוזה שלו ולו זה הכי נוח הממשלה הזאת מתפרקת בום טראח וכל בעלי התפקידים (חוץ מנתניהו) עפים מהתפקיד שלהם על פי רצונו של הדיקטטור. ישראל חדלה להיות דמוקרטיה - אתם פשוט עדיין לא התרגלתם לרעיון. |
|
||||
|
||||
לכאורה, אם ביבי מפרק את הממשלה גנץ הופך אוטומטית לראש הממשלה (אמרתי לכאורה, כן?). |
|
||||
|
||||
לכאורה. לא יקרה. מההסכם הקואליציוני הזה אפשר לעשות אוריגמי. ביבי יכול לעשות מה שמתחשמק לו ואין מי שיכול לעצור אותו חוץ מהציבור (שלא מספיק רוצה לעצור אותו). |
|
||||
|
||||
אלמוני: להפגנות אתה מגיע? |
|
||||
|
||||
לפעמים, כן. אבל זה סתם בשביל ההרגשה של כאילו עושים משהו. הפוליטיקה הישראלית כבר עברה את נקודת האל חזור מדמוקרטיה אל משהו אחר. ההפגנות הללו לא עושות שום דבר ולא מזיזות לאף אחד. |
|
||||
|
||||
גם אני חי בהרגשה שזה המצב. ועד שלא נגיע להפגנות בנוסח צרפת זה לא ישתנה. |
|
||||
|
||||
אני חושב על הבחירות הבאות. בפרט: מה עושים כדי שמצביעים מהגוש שלי לא יהיו מיואשים. הפגנות יכולות לעזור בכך שהם מראות אחרים עם דעות דומות. |
|
||||
|
||||
לדעתי להפגנות החוזרות כל שבוע, שוב ושוב, לא רק שאין אימפקט אלא יש להן ערך שלילי. הן מזמן הרגילו את הציבור שהפגנות זה סתם עניין שבועי (או אפילו משהו שקורה כמה פעמים בשבוע) על ידי אותו קהל צעקני נודניקי שחופר בראש ונמאס לשמוע, אפילו עם מסכימים עם טענות הבסיסי שלו. סליחה על הציניות, אבל הפגנות האורלי-בר-לב הללו הן תרנגולת הדמוקרטיה הישראלית שממשיכה לרוץ בלול כמו משוגעת אחרי שכבר הורידו לה מזמן את הראש. |
|
||||
|
||||
*אם וכו׳... |
|
||||
|
||||
לא בהכרח. בדיוק לפני כמה שבועות הצטרפו אלינו הרבה אנשים. אבל בסדר. הקוטרים המסכנים ימשיכו בשלהם. |
|
||||
|
||||
הממשלה הנפוחה היא הכרח פוליטי קיומי של נתניהו. אם אי אפשר לצ'פר את אוחנה, רגב, אדלשטיין, לוי-אבקסיס, גמליאל ואמסלם באמצעות משרדים ותפקידים, למה להם להמשיך לתמוך בנתניהו? |
|
||||
|
||||
מה זה עוזר לו אם ברקת, סער, שטייניץ, הנגבי ודיכטר מחכים לו במדרגות עם סכין (כפי הנראה מפלסטיק) בין השיניים? |
|
||||
|
||||
האם הם יכולים להקים ביחד קואליציה מספיק יעילה כנגדו כדי להשיג הישגים? |
|
||||
|
||||
זה עוזר לו משום שליכודניק שיעשה כמה ציוצים נגד ראש הממשלה יעוף מכל המדרגות והבייס הליכודי, חברי הכנסת של הליכוד ומרכז הליכוד יתהפכו עליו תוך שניה. הנאמנות למנהיג העליון ביבי הראשון לשמו הפכה להיות תופעה תרבותית שלא מאפשרת פוליטיקה רגילה של התגוששות בין פוליטיקאים. ביבי זה הליכוד והליכוד זה ביבי. אחרי הבגידה של גנץ בבוחריו, אפשר אפילו להגיד שביבי זו מדינת ישראל ומדינת ישראל היא ביבי. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא היה מתפלא כבר גם אם היה ממנה את קאיה1 לשרה בממשלה, במחווה לקיסר אחר. 1 לו עוד היתה מתהלכת בינינו |
|
||||
|
||||
כתבה בערוץ 13: ביבי ידע ב29 במרץ שהקורונה נבלמת והמשיך לשקר ולהפחיד מדי ערב במסיבות העיתונאים. בתוך הכתבה גם מראים שעלה הרעיון של סגר חלקי על הני ברק וירושלים ונדחה לטובת חיזוק הסגר הכללי. |
|
||||
|
||||
עם כל הכבוד לערוץ 13 ב 29 במרץ מספר החולים הקשים היה 66 והגרף נמצא בתחילת עלייתו עד למספר כמעט משולש. איש לא ידע באמת מתי זה ייעצר. אם עיתונאי ערוץ 13 טוענים שנתניהו ידע כבר אז שהקורונה נבלמת, הם השקרנים. חבל ששכחו לספר לנו אז, בתחילת מרץ שהקורונה נבלמת. |
|
||||
|
||||
נכנסת לכתבה? הם מביאים שם הקלטות של אנשי משרד הבריאות שטוענים שהעקומה משתטחת, באותו תאריך. לאף אחד לא היה ספק שמספר המתים יעלה ואף ישולש, זה איש קש - עד מאתיים זה לא עד עשרת אלפים. |
|
||||
|
||||
מהקישור שלך אי אפשר היה להיכנס לכתבה, ואיני יודע מה בדיוק נאמר שם, וזה גם לא כל כך חשוב. היו כל מיני אנשים וגם ''מומחים'' כמו לס שטענו שמדובר בהגזמה. אבל אני לא יכולתי להאמין לדבריהם כי הוכח, שבהערכות שלו לס טעה טעויות קולוסליות מוכחות. איש לא ידע, וה''מומחים'' לא ידעו יותר טוב מאחרים. כפי שאני זוכר את המצב הוא היה אובייקטיבית מפחיד, והיה צריך להיערך לאפשרות הרעה. |
|
||||
|
||||
כן אפשר, יש בקישור וידאו שבלחיצה על 'play' אפשר להשמיע אותו (לי אפילו אין פייסבוק וזה עובד לי). אבל מאחר שכמו שאתה עצמך מציין, הנתונים שאני מביא, כולל הקלטות של אנשי משרד הבריאות, לא חשובים בעיניך, וניגפים בפני המחקר האובייקטיבי שלך שכותרתו "כפי שאני זוכר את המצב", אז די ברור מי כאן נסמך על נתונים ומי חי בסרט האישי שלו. |
|
||||
|
||||
אגב, גם רוטשטיין קשקש שמדובר בשפעת, ואחר כך הודה בעצמו שטעה. לס בכלל לא הודה בטעותו. הוא כל הזמן צודק בצעקות. |
|
||||
|
||||
מדובר על אנשים מתוך המערכת שייעצו ישירות לראש הממשלה, לא כאלה אזוטריים יותר או פחות מהתקשורת. |
|
||||
|
||||
המומחים מתוך המערכת שאני מכיר כי הם הבולטים ביותר הם פרופ' גרוטו ועוד מפורסמת ששכחתי את שמה. גם הם אמרו אז שהקורונה נבלמה? |
|
||||
|
||||
תצפה לבד, בשביל זה שמתי קישור, לא בשביל לסכם עבורך את הנתונים ולהגיש בכפית. |
|
||||
|
||||
לא ראיתי תחילה שהקישור ששמת הוא בעצם סרטון וחשבתי שמדובר רק בתמונה מטושטשת, ועמך הסליחה. עכשיו כשחזרתי לשם ראיתי שמדובר בסרטון קצר וצפיתי בו מתחילתו ועד סופו. אין שום סימן לכך שראש הממשלה היה יכול לדעת שהמגיפה נבלמה. שמעתי שם מישהו אומר שכאשר מספר החולים קשה ירד לפחות מ 100 אפשר יהיה לעשות הקלות. אני חושב שכאשר המספר עבר את השיא וירד לפחות מ 100 זה כבר היה בעיצומן של הקלות. אז מה בדיוק הטענה? ובכלל בוודאי נאמרו שם עוד הרבה דברים. איך אפשר להסיק מאמירה של מישהו אחד שמשתתף בדיון מסקנה כל כך גורפת? זו פשוט רמיה של ערוץ 13. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהחלק המעניין בסרטון הוא התגובה של נתניהו להמלצות. "אני מקווה שזה נכון, אבל אנחנו לא יודעים שזה נכון. זה יכול לבוא באופן פתאומי, פתאום תראה שזה קופץ בחזרה". לזה עונה המומחה "אבל הסיכון הוא מוגבל" ונתניהו עונה: "אבל המחיר שלי הוא לא כזה גבוה". אני רוצה להתעכב על "המחיר שלי". המחיר של מי? על מי מסתכל נתניהו כשהוא אומד את המחיר? אם הוא מסתכל על עצמו ועל דב אנשלוביץ, זה נכון. המחיר הוא באמת לא גבוה. אבל אם הוא מסתכל על כל מי שהוא לא עובד מדינה או פנסיונר- אותו "האיש הרזה" שהוא דיבר עליו כשר אוצר- הוא שם על האיש הרזה הזה משקולת בטון של מאתיים קילו. המחיר עבור האיש הרזה היה מאוד גבוה. |
|
||||
|
||||
לפני שאענה ברצוני להתייחס עוד לטענה של ערוץ 13 לפיה נתניהו ידע שהמגיפה נבלמה. כשאני מתבונן בגרף החולים הקשים ממש באותו יום מספרם עלה בשלושים אחוז, והיה עד אז במגמת עליה מתמדת. איני יודע מי הדובר, אך אני מנחש שהיה מישהו מהאוצר שהם בדיונים כאלה מייצגי המשק ולכן בוודאי ידרשו את פתיחת המשק כמה שיותר, אבל לנוכח המספרים שציינתי מדובר בהצעה מסוכנת בעליל נכון לאותו רגע. מכאן אפשר להסיק שנתניהו ידע? זו ממש חוצפה. אשר למחיר ולמוצר, אתה שוב ושוב חוזר להזכיר את המחיר האישי שלי, אבל ברור שגם אני ובוודאי ראש הממשלה שאחראי על כולם מתייחס למחיר כולו כולל אלה שמשלמים מחיר יותר גבוה. אז המחיר הוא גבוה, אבל הסיכוי שאם תשלם אותו תמנע עשרות אלפי מתים כמו שקרה ועדיין ממשיך לקרות באיטליה בריטניה וארצות הברית הופך את המחיר הזה למחיר כדאי. |
|
||||
|
||||
שום דבר בתגובה שלך לא עונה למה שאמרתי. בתגובה לכך שאומרים לו שהסיכון מוגבל, נתניהו עונה שהמחיר לא גבוה. אני לא יודע באיזה עולם 25% אבטלה זה מחיר לא גבוה. הסיבה היחידה שהטונים שלי נמוכים היא שאני המשכתי לעבוד כרגיל. לו הייתי נדפק אישית מהחלטתו של ראש הממשלה הייתי פחות מנומס. |
|
||||
|
||||
מחיר אינו תלוי באוויר לבדו. מחיר של מאה שקלים הוא יקר לארטיק וזול למכונית. אני מקווה שאחרי הבהרה זו הבנת את תשובתי בתגובתי הקודמת. אתה אומר שלו נפגעת אישית היית פחות מנומס, ולעומת זה לו זה היה קורה לי הייתי בכלל עובר להצביע למשותפת. מותר לך לומר כל דבר על עצמך, אבל חדל לחזור שוב ושוב ולומר מה אני הייתי אומר או עושה אילו. אמרתי לך זאת מספר פעמים, ובכל זאת אינך חדל מכך. אז אם אני משקר מה זה יעזור אם תאמר זאת שוב ושוב? בסדר. הבנתי. |
|
||||
|
||||
>> חדל לחזור שוב ושוב ולומר מה אני הייתי אומר או עושה אילו. אמרתי לך זאת מספר פעמים, ובכל זאת אינך חדל מכך. ?? |
|
||||
|
||||
צר לי. טעות שלי. עשית זאת בתגובות קודמות, וכיוון ששוב התחלת לקשר הערכות כלליות לבעיות אישיות שעוללה הקורונה, המוח שלי קישר זאת מיד לתגובות האלה למרות שהפעם, בניגוד לתגובות ההן לא התייחסת אלי, ודיברת רק על עצמך. אתה רואה. לפעמים אני לא קורא את כל תגובותיך ולפעמים אני קורא יותר ממה שאתה כותב. |
|
||||
|
||||
אני מקבל את ההתנצלות, ועדיין חושש מהמקרה הבא בו לא תבין אותי נכון. אני מציע שפשוט תקרא אותי יותר לאט. מצדי אני משתדל לא להאריך בתגובות אליך, ולא לערבב מספר נושאים בתגובה אחת. |
|
||||
|
||||
אולי תתחיל לצרף abstract לתגובות שלך. |
|
||||
|
||||
אני חושב שקל לסלוח לי. הפעם האחרונה שעשית זאת הייתה ממש בתחילת פתיל זה, ואתה יכול לראות את הערתי זו כמכוונת למה שכתבת ממש בתחילת הדיון הזה בתגובה 719744 "אם הוא מסתכל על עצמו ועל דב אנשלוביץ, זה נכון. המחיר הוא באמת לא גבוה" עכשיו ספרת על הקשר בין הבעיה האישית שלך לגישה הכללית במאבק בקורונה, והדבר הזה כמעט התבקש. |
|
||||
|
||||
עזוב את זה. הנקודה שלי היא שאומרים לו שזה ארטיק, והוא עדיין חושב שזה לא יקר לשלם מאה שקל. - או שהוא חושב שמאה שקל בשביל ארטיק זה לא יקר. - או שהוא חושב שזה לא ארטיק, ולעזאזל מה שאומרים המומחים. - או שהוא יודע שזה ארטיק, יודע שזה יקר, אבל יש לו אג'נדה נסתרת. |
|
||||
|
||||
תגובה 719788 |
|
||||
|
||||
לא ולא. נתניהו עונה לכך שהסיכון הוא מוגבל בכך שהמחיר לא גבוה. מבחינתו המחיר לא גבוה עבור סיכון קטן! מאה שקל הוא מחיר לא גבוה בשבילו לארטיק. מה היה מחיר לא גבוה מבחינתו עבור סיכון גדול אנחנו יכולים רק לנחש. |
|
||||
|
||||
''סיכון מוגבל'' הוא תחום רחב מאד. הוא כשלעצמו יכול להכיל גם ארטיק וגם מכונית. מטוס נוסעים אולי לא. אולי הסיכוי שמספר המתים יהיה כמו באיטליה בריטניה וארצות הברית הוא קטן, אבל הוא לא אפס, ולכן ראוי לשלם מחיר כזה על מנת שאפילו סיכוי קטן לא יהיה. |
|
||||
|
||||
>> לשלם מחיר כזה על מנת שאפילו סיכוי קטן לא יהיה אפשר לשלם מחיר גבוה כדי למנוע סיכוי קטן לסיכון גדול. אי אפשר לקרוא לו מחיר נמוך. |
|
||||
|
||||
הכל ייחסי. הוא נמוך יחסית למה שמשיגים בעזרתו. |
|
||||
|
||||
סליחה מראש שלא שמעתי את ההקלטה. האם ברור על איזה מחיר דובר שם, כלומר אילו אלטרנטיבות נשקלו באותו דיון? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג. בקישור של הפונז נשמעים רק משפטים בודדים מתוך הדיון. |
|
||||
|
||||
אז איך אתה יכול לנהל שיחה בשאלה אם המחיר גבוה, נמוך או מתאים? כמו שאתה עצמך אומר, 100 ש"ח הם מחיר גבוה לארטיק ונמוך למטוס קרב דור 5. |
|
||||
|
||||
השיחה היא על הגישה של נתניהו. במשפטים המעטים שראיתי היא היתה מאוד ברורה. הוא לא אומר שהמחיר גבוה, אבל אנחנו חייבים לשלם אותו. הוא אומר שהמחיר נמוך, ועוד בתגובה לכך שאומרים לו שהסיכון מוגבל. אני חושב שזה מאוד דומה לצוללות המיותרות- המומחים לעניין אומרים שלא צריך אותן, ונתניהו התעקש. אולי המחיר לא היה גבוה פר צוללת, אבל מיליארדים זה בכל מקרה מחיר גבוה לתקציב הבטחון. וכאן- 25% אבטלה הם בכל מקרה מחיר גבוה למשק, המומחים אומרים שלא צריך1, אבל נתניהו התעקש. ___________________ 1 להגיד בפה מלא "הסיכון מוגבל" זה לשים את הביצים על השולחן. הרי עד היום אף מומחה לא אומר בפה מלא את הדבר הברור כשמש שילדים כמעט ולא מידבקים בקורונה. "לא מצאנו מקרים אבל אי אפשר לדעת" זה הכי טוב שראיתי. |
|
||||
|
||||
אצלי ההודעה של אריק נגמרת כך: "הסיבה היחידה שהטונים שלי נמוכים היא שאני המשכתי לעבוד כרגיל. לו הייתי נדפק אישית מהחלטתו של ראש הממשלה הייתי פחות מנומס.". החלק שמדבר עליך ועל המשותפת נכתב כנראה בפיקסלים שרק חכמים רואים. האם תואיל בטובך לצטט אותו שוב בצבע רגיל? |
|
||||
|
||||
אצלך תמיד שמועה על מחדל של איש שמאל היא בטון יצוק, וסיכום מידע של מישהו בראש וועדה רשמית ומקצועית של משרד הבריאות הוא ''מישהו בסרטון''. עם זה שהכתבה האמיתית היתה יותר ארוכה ומפורטת מהסרטון שקושר (היא היתה כעשר דקות, ובה היה ברור אפילו יותר שהנתונים האלו היו רשמיים ומגובים על ידי ראשי מערכת הבריאות), הסרטון מבטא היטב את הבעייה, למרות שאתה כצפוי לא מצליח להבחין בה. מכאן ואילך אתן לשאר הקוראים כאן לצפות ולחוות דעתם. |
|
||||
|
||||
מי היה הדובר? האם היה מהאוצר או ממשרד הבריאות? מה אמרו בדיון הזה גרוטו וסדצקי, שהם הדמויות המככזיות מטעם משרד הבריאות? ברור לי מהסרטון שהדובר לא היה אחד מאלה. |
|
||||
|
||||
לפחות גלה לי באיזו תכנית ומאיזה תאריך, ואשתדל למצוא בעצמי את הכתבה במלואה. |
|
||||
|
||||
ממש אתמול בערב, חדשות 13. |
|
||||
|
||||
כרגע זה לא עולה. כשאפשר יהיה, אשתדל לצפות. |
|
||||
|
||||
ההיא ששכחת את שמה נקראת פרופ' סיגל סדצקי, שהתפרסמה בשעתה בעניין הסכנה מחשיפה לטלפונים סלולאריים. |
|
||||
|
||||
אבל נזכרתי. תגובה 719728 |
|
||||
|
||||
סדצקי |
|
||||
|
||||
אכן חברת החדשות של ערוץ 13 כהרגלה עושה את העבודה ומביאה את העובדות הרלאבנטיות. הדיון שהוצג בקטע היה אכן הדיון עם אנשי המקצוע שבו ביבי גבש את האסטרטגיה במהלך הקורונה. הםוליטיקאים קבלו את איתותי האזהרה על פנדמיה (מגיפה עולמית) טיפין טיפין. החל מ-2002-2003 ארגון הבריאות העולמי החל להזהיר מפני מוטציות מדבקות. בהמשך החשש מפני מוטציה מדבקת-על של שפעת העופות גרם לקריאה להקמת מרכזים למלחמה במגיפות (CDC). החששות הללו הביאו לפיתוח מודלים מתמטיים שנועדו לחזות את התפשטות המגיפה. הפוליטיקאים כהרגלם בכל מה שאינו מיידי התעלמו. כאשר בסוף 2019 הגיעה הידיעה מסין על מוטציית הקורונה החדשה, נעשה שימוש במודלים הללו כדי להעמיד את הפוליטיקאים על מימדי הסכנה. זוהי הסיבה שנתניהו ובר סימנטוב שרי הבריאות בפועל התייעצו עם פרופ' שעשוע ומישהו בשם אלי וייסמן (אאז"ן). מתמטיקאים ופיזיקאים שהסימולציות ההן הן בתחום התמחותם. לרוע המזל, כל הסימולציות הללו היו שגויות. אפשר לראות זאת בארה"ב שם הסימולציות נבאו 200,000 מתים. כאשר התברר שעקומת ההתפשטות האקספוננציאלית משתטחת כמעט מייד, היה צריך לתקן את המודלים והגיעו לחישוב של 80,000 קרבנות. התברר שגם המודל המתוקן היה שגוי. מתברר שזה ממש לא פשוט לחזות את מימדי המגיפה (כל אחד יכול להווכח בכך מול התמונה האקראית לכאורה של הקורונה במדינות השונות). זהו הרגע הקריטי אותו חשפה הכתבה.מקורביו הפיזיקאים של נתניהו, עמדו ב-29 במרץ על כך שעקומת ההתפשטות היא שטוחה ביחס לתחזיות והציעו לנתניהו למתן את אמצעי ההסגר כדי לצמצם את הנזק המשקי. הם הציעו סגר ממוקד על ירושליים ובני ברק במקום על כל המדינה. כאן נכנסה לפעולה המומחיות של ביבי. ביבי ידע שסגר על חרדים בלבד אינו בטווח האפשרויות הפוליטיות שלו, הוא ידע שהערכות החירום של בתי החולים עומדת על כרעי תרנגולת ולמעשה מגיפה בכל סד"ג תביא לאסון (כפי שאכן קרה) והוא ידע שמדענים טועים לא פחות מרבנים. לכן, הוא החליט לקבל על עצמו את הנזק הכלכלי ולהחמיר את הסגר האוניברסלי במקום להקל בו. בחוכמת הדיעבד זו היתה שגיאה שגרמה נזק כלכלי מיותר. בראייה פוליטית זו היתה החחטה סבירה לגמרי שהתבססה על הנתונים והסיכונים כפי שהיו ידועים באותו זמן. בראייה נקודתית אני לא מוצא פגם בהחלטתו של נתניהו. בראייה כוללת יותר נחשפים המחדלים האמיתיים א. הפקרתו של משרד הבריאות מטעמים פוליטיים לשר נבער שניהל את המשרד משל היה מדובר בגמ"ח ולא במשרד אסטרטגי שהיה אמור לטפל בהיבטים האסטרטגיים של היערכות וכוננות בתי החולין בארץ. עזות המצח והמוקיונות של ליצמן עברו כל גבול כאשר טען שחש שהאמצעים של בר סימנטוב מוגזמים והזהיר אותו. סימנטוב הסתמך על מודלים שגויים. על אלו מודלים התבסס החוש של ליצמן? על המודלים של הרב קנייבסקי? ב. העסקה הפוליטית של הימין הדתי לאומי עם החרדים, שהפכה את המגזר החרדי לאוטונומיה המנהלת את עצמה? גם אם ביבי לא היה חרד לגורל הבלוק שלו ומהמר על סגר לחרדים (ומן הסתם היה מוסיף גם את הערבים לצרכי הסתה), לא בטוח שהיה ניתן לכפות את הסגר הזה בניגוד לרצונם של מנהיגי האוטונומיה הזו וארגוניה הסוררים. ג. מתברר שהציבור שילם את שכרו המיניסטריאלי של ליצמן (ומי יודע כמה פקידים מגזריים מיותרים שבאו עמו), בזמן שמי שניהל את המשרד היה המנכ"ל. נכון ההבדל בין שכר ח"כ לשכר השר לא אסטרונומי ונכון שגם השר החדש אינו רופא, אבל מה בנוגע להפרדה שבין סמכות לאחריות? ד. נראה שביבי כבר עמוק בתוך אחד מהסימפטומים האופייניים לדיקטטורות: עקיפת המנהל והממסד של המדינה לטובת רשת של חברים ומקורבים אישיים. אני משער שפרופ' שעשוע ייעץ לביבי בהתנדבות. אבל כאשר יעלה הצורך להזרים כספי ציבור לאחת מחברותיו של שעשוע, זו תהיה כמובן רדיפה אישית לטעון שמדובר בשוחד. מומחים כמו שעשוע ווייסמן אמורים לייעץ למומחים המקצועיים של משהב"ר ולא אישית לדיקטטור הגדול. ה. אתה בהחלט רשאי להגיד ששוב הציבור הרחב שילם על צרכיו הפוליטיים והמשפטיים של נתניהו. אני אומר שזו דרכו של העולם ובפרט של הפוליטיקה. ו. בראיית הסכנה של הגל השני ושל הפתוגנים הבאים בתור וכאשר דרכי הפעולה של המערכת בגל הראשון הולכים ונחשפים, אומר שגודלה של הממשלה הנוכחית אינו בבחינת אבסורד סאטירי אלא תמרור דרכים בכיוון אליו הולכת המדינה. |
|
||||
|
||||
עד לפרשנות שלך, תיאור העובדות בכתבה מתאים מאד למה שאני ראיתי. |
|
||||
|
||||
טרחתי לפרט את העובדות, מפני שאני משתדל למעט בהתכתבות עם אנשים שאיני מסכים איתם אפילו על העובדות. אני מעוניין במיוחד בדעותיך בנוגע לפרשנות שלי. אני לא רואה בחכמתי את המילה הסופית בכל דיון. אם יש פרשנות מנוגדת או הפוכה, אשמח לדעת. לדעתי זו מטרת הדיון ולא להתווכח עם אלו שדעתם בלתי ניתנת לשינוי. |
|
||||
|
||||
עכשיו ברור שנתניהו הוא שניהל את האסטרטגיה של משהב''ר. לא ברסימנטוב (שהוא פקיד ציבור שאין לו סמכות החלטה) ולא ליצמן שהוא העו''ס של המשרד. דוקא כאשר התברר העניין הזה מעל כל ספק, מעניין אותי לברר איתך את הפרשנות של החלטת ביבי להעמיק את הסגר האוניברסלי בסוף מרץ. אין ספק שהחלטה זו גרמה ישירות להעמקת הנזק המשקי של הסגר. בכל זאת בניגוד לך (אני חושב) שההחלטה באופן נקודתי היתה סבירה וכשרה ציבורית. לגבי ההתנהלות ארוכת הימים שהביאה את ישראל למצב שבו היה צריך להחליט את ההחלטות הקשות האלו, כנראה שאנו באותה דעה. לכן התזה שלי היא שאין מה לבוא בטענות אל נתניהו בנוגע להחלטותיו בזמן הגל הראשון של הקורונה. |
|
||||
|
||||
מודה שלא ראיתי את הכתבה. אבל אני רוצה להעלות שיקול אחר: עד כמה סגר על בני ברק היה יכול להיות אפקטיבי ללא ההלם של הסגר הכללי? מבחינת התחושה של התושבים. פולה חריפה כמו סגר חייבת לקבל לגיטימיות. וכשהיא יותר חלקית, היא מעוררת יותר תחושת קיפוח. (וכן, היה כאן כמובן מחדל הסברתי חמור של הממשלה מול החרדים) |
|
||||
|
||||
בנקודת הזמן הנידונה בכתבה (ובפתיל), האוכלוסיה הכללית כבר היתה בסגר חלקי (עד 30% עובדים כמדומני). תחושת הקיפוח הפסיכולוגית של מאה אלף אזרחים אמורה לעניין פסיכולוגים, לא אפידמיולוגיים וכלכלנים, והיא מתגמדת מול המצוקה הנפשית האיומה של מיליון ומשהו מובטלים ושמונה מיליון אנשים כלואים עם משפחתם. באיזה עולם אלה נראים בעיניך שקולים? |
|
||||
|
||||
הטענה שב- 29 היה ידוע שמגיפת הקורונה ניבלמה היא _חוכמה בדיעבד_. בתאריך 29 לא היה עדיין ברור מה מהלך המגיפה, בוודאי שלא ברור שהמגיפה ניבלמה. זה שביבי עשה מניפולציות של איומי המגיפה היא עובדה נכונה, אבל זה לא אומר שעדיין ב- 29 מרץ לא היה צריך לעשות צעדים נוספים לבלימת הקורונה. הסיטואציה הייתה שלאחר פורים נראה שהמגיפה מתגברת , הייתה סבירות שההתגברות היא מפני שבפורים היו רבים שחגגו והדביקו במחלה זה את זה. |
|
||||
|
||||
לא ראיתי אבל אני זוכר היטב מה היה המצב ב- 29 מרס, ערפל קרב גדול. מומחים כאילו אמרו כך ומומחים אחרים אמרו ההיפך. המגיפה נראתה כאילו יכולה להתפתח לכיוון לא צפוי. רק שבועיים לאחר פסח הייתה התבהרות במצב , כלומר רק אחרי הפסח התברר שאיננו עומדים בפני שבר רפואי סטייל איטליה-ספרד-צרפת-ארצות הברית. |
|
||||
|
||||
תגובה 719723 רלבנטית מאד גם כאן. |
|
||||
|
||||
לא שיניתי דעתי. ברור היה לי שיש מחלוקות בין אנשי מקצוע. במצב של חילוקי דעות כאילו היה עדיף לחשוב על ההערכה הפסימית. הארכת סגרים בשבועיים בערך ב- 29 מרס לא יכולה היתה לגרום לנזק כלכלי או פוליטי מעבר לנזק שכבר נעשה ב- 29 מרס. מאיגך, אי המשך הסגר לשבועיים או החרפתו, באותו זמן היה עלול לגרום נזק קשה, אפילו אם היו מומחים שאמרו אחרת. מה שהדאיג אותי באותו תאריך היה שבן משפחתי היה כלוא אז בבית אבות ולא יכולתי לעזור לו בשום צורה. לא יכולתי אפילו ליצור קשר טלפוני איתו כדי לברר את מצבו ולתת לו הנחיות או סיוע. לא יכולתי להגיע פיזית לבית האבות. היה אז מצב מיאש , בכלל לא מצב רגוע שאודותיו אתה טוען. אני ידעתי כבר אז שבית האבות יכול להיות מלכודת מוות עבורו, כי הטיפול בחוסים לקוי וכושר ההדבקה שם מזעזע. |
|
||||
|
||||
אל תאשקש אותי, לא כתבתי שהמצב היה רגוע. ולגבי בתי אבות - אכן אז רק התחיל מחדל ה(אי) טיפול הספציפי בהם, כשכבר היה ברור מעל לכל ספק שהם המקומות הכי מסוכנים לדייריהם. |
|
||||
|
||||
תרשה לי לתקן אותך: התמונה שתקשורת ההמונים הציגה היתה של ערפל קרב גדול. אמנם נכון שהרבה דברים לא ידועים עדיין על האפידמיולוגיה של המחלה אבל היו כמה עובדות בסיסיות ידועות מזמן. לדוגמה: הדו"ח של ה CDC הסיני מ 14 לפברואר1. אמצע פברואר, כן? כשבאיטליה היו רק 3 מקרים ידועים. הקיצוניות של התפלגות מקרי המוות מקורונה על פני הגילאים היתה ברורה כשמש. בדו"ח הזה, שמבוסס על 44,672 מקרים מאומתים, ומתוכם 1023 הסתיימו במוות, ההתפלגות לפי גילאים היתה: בגילאי 0-9 416 מקרים ואפס מקרי מוות בגילאי 10-19 549 מקרים ומקרה מוות אחד בגילאי 20-29 3619 מקרים ו 7 מקרי מוות בגילאי 30-39 7600 מקרים ו 18 מקרי מוות בגילאי 40-49 8571 מקרים ו 38 מקרי מוות בגילאי 50-59 10008 מקרים ו 130 מקרי מוות בגילאי 60-69 8583 מקרים ו 309 מקרי מוות בגילאי 70-79 3918 מקרים ו 312 מקרי מוות בגילאי 80+ 1408 מקרים ו 208 מקרי מוות אם לרכז- מתוך 1023 מקרי מוות היה אחד בלבד בגילאי 0-19, 25 בגילאי 20-39, 168 בגילאי 40-59, ו 829 - 81% מסך כל מקרי המוות- בגילאי 60+ הסיכוי של מקרה בגיל 80+ להסתיים במוות היה 14.8%. של מקרה בגיל 0-19 שואף לאפס. העובדות היו ונשארו שהמחלה לא מסוכנת לילדים. הם גם נדבקים פחות, וגם מאלה שנדבקים שיעור התמותה אפסי. בני 20-39 נדבקים יותר, אבל גם אצלם שיעור התמותה נמוך מאוד (0.2%) בני 40-59 הם בסיכון גבוה יותר ושיעור התמותה אצלם מתקרב ל 1%, בני 60-69 הם כבר בסיכון גבוה פי שלשה מזה, ועבור בני 70+ המחלה היא קטלנית ביותר, עם שיעור תמותה של כ 10%. אחר כך הגיעו הנתונים מאיטליה וממדינות אחרות שאישרו את הנתונים הסיניים. לאור העובדות הללו, האם החשיבות העליונה של שמירה על המבוגרים בבתי האבות זו חכמה בדיעבד? נכון ל–19 באפריל, נפטרו בישראל 170 חולי קורונה, מתוכם 150 בני 70 פלוס (88%), ומהם לפחות 61 מתו בבתי אבות. הסיכוי של בן 70 פלוס בדיור מוגן למות מקורונה היה גבוה פי 10 מזה של אלה שחיים בקהילה2. ואני כתבתי כאן ב 15 למרץ שאני צופה שנגמור את הסיבוב הזה בארץ עם אלפי מקרים בודדים, גג 10,000, ו 300 מקרי מוות. ב 29 למרץ עדכנתי כלפי מעלה ל 20,000, וציפיתי שהנתונים יאפשרו לשחרר את הסגר אחרי הפסח, וליתר בטחון שבוע אחרי. כמה ימים אחר כך עדכנתי בחזרה לאזור 15,000. הכל באותה סביבה. אני כזה אפידמיולוג דגול? לא נראה לי. המספרים דיברו. מי שהקשיב לאקטואליה אולי קיבל ממנה ערפל, אבל העבודה של התקשורת היא להעצים את הדרמה בכל סיפור. מי שהסתכל על המספרים ראה תמונה ברורה. ____________ 1 הדו"ח. והיום אני מצטער שלא הסתכלתי על המקור, אלא רק על העיבוד שלו בתקשורת. 2 הסיכוי להידבק בבית אבות גדול פי 10 |
|
||||
|
||||
אחת האכזבות והכשל של ימי הקורונה הם אצל האקטואליה ותקשורת ההמונים, שהפכה מגוייסת ושידרה בדיוק מה שהשלטון רצה, ערפל קרב כולל, בלי שום ניתוחי נתונים מעמיקים, בלי מגוון דעות, ועם המון המון היסטריה ופאניקה מוגזמות ומזיקות. כולל התעלמות מובהקת ומכוונת מהתהפוכות והשחיתויות הפוליטיות שעברו תחת הרדאר התקשורתי, ועד אי סיקור מאד לא מאוזן של הפגנות של מאות ואלפי אנשים נגד השחיתויות הנ''ל. הניחוש שלי - גם הם מפחדים. וכנראה בצדק. |
|
||||
|
||||
בדבריך שני פרטים לא נכונים. נתניהו דיבר על עלות שנתית נוספת. לא ציינת את המילה "שנתית" ולא את המילה "נוספת". המילה הראשונה מפחיתה את ה 900 ל 300, והמילה השנייה, אם נניח הממשלה מנופחת פי שניים, מפחיתה את הסכום ל 150. אז זה כבר 150 לעומת 85. ואחרי שהעמדנו את ההשוואה על המספרים הנכונים, השאלה היא לאיזה צד נוטה האמת. |
|
||||
|
||||
בכל מקרה, העלויות הישירות הן הכסף הקטן. ההזזות של עובדים ממשרד למשרד עולות לא מעט. גם בכסף, וגם בחוסר יעילות. |
|
||||
|
||||
פה דוקא עקבתי את נתניהו, שבכוונת מכוון נתן את המספרים ביחידות הלא נכונות, כדי להעצים את הדמגוגיה. אז אתה מוזמן לבוא אליו בטענות. אחרי שבראש ביצעתי את הנרמולים ועדיין השקר נשאר בתוקף גם בלי הדמגוגיה, החלטתי להשאיר את הדמגוגיה והשקר יחדיו (והרי לכך נועדו), ולתת לקוראים הנבונים כאן לבצע את החישובים לבד. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי שום דבר. |
|
||||
|
||||
צ''ל 'עקבתי אחר נתניהו'. השאר נראה לי ברור. |
|
||||
|
||||
את השגיאה שציינת תקנתי בעצמי. לא היא גרמה לי לאי הבנת כל התגובה. |
|
||||
|
||||
בישראל של נתניהו, נתניהו עוקב אותך. |
|
||||
|
||||
בפינת השקר היומי - הפעם בונוס, כמה שקרים בנאום אחד. |
|
||||
|
||||
קראתי את הכתבה הזאת עוד קודם. כל מה שאמר נתניהו הוא או עובדות מוצקות או דברים שנתונים לשיפוט והערכה של כל אחד. כל מה שנאמר על ידי ''הצד השני'', או שהם שקר או שהם נתונים לשיפוט של כל אחד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |