|
||||
|
||||
לענ''ד הח'ברה שלך שכחו מזמן את ההבדל שבין תפילה להפגנה. אני לא עושה לך מצעד גאווה בבני ברק ואת אל תתפללי לי בכיכר דיזינגוף. |
|
||||
|
||||
אדרבא! בוא ניקח את שיטתם ונעביר את כל הישיבות החרדיות לקו הגבול, שישמרו עלינו בלימוד ובתפילות. |
|
||||
|
||||
למה להסתפק בכיפת ברזל? אפשר גם שטריימל פלדה, ספודיק טיטניום וקולפיק טונגסטן. |
|
||||
|
||||
עכשיו?! אני עושה את זה כבר איזה חצי מאה. |
|
||||
|
||||
אז עדיין יש להתחיל לדבר על הא' ב' של אמונה? __ שוב אני מדגישה. לא מתיימרת לשפוט ולהצביע על מה זה קרה לנו. רק עניתי למה שהוא כתב "הכי הרבה תפילות." |
|
||||
|
||||
איזה יופי. ממש אותו הדבר: מצעד "גאווה" ותפילה. לאן הגענו? איזה עם בעולם מתנגד לתפילה? בושה וחרפה. |
|
||||
|
||||
המרצחים השפלים, חיות האדם, הם מאוווד אוהבים תפילה. אולי כדאי שלא נהיה כמוהם? |
|
||||
|
||||
בגלל שהיטלר היה צמחוני אז כדאי שלא להיות צמחוני? מה קשור? |
|
||||
|
||||
אני כלל לא בטוח שהיטלר היה צמחוני. טבעוני בוודאי שלא היה לאור יכולתו לחסל עוגות קצפת עם ביצים וחלב במהירות הבזק, וגם צמחוני בספק לאור העובדה שהוא אכל קותלי חזיר בהמלצת רופאו ד״ר מורל. ובכלל - האידיאולוגיה הנאצית הייתה אנטי צמחונית /טבעונית ורדפה את חבריה ואפילו מתכון צמחוני יכול היה לשלוח את הצמחוני למחנה ריכוז. |
|
||||
|
||||
היטלר אהב בעלי חיים. אז,אסור לאהוב בע"ח בגלל כך? |
|
||||
|
||||
מניין לך שהיטלר אהב בעלי חיים? הביוגרפיה שלו לא מראה כך. ובכלל - אין איסור שלא לאהוב בעלי חיים, יש איסור לצער בעלי חיים. מאחר ושאלותייך הן שאלות לוגיות, אני בטוח שיש כאן איילים שיסבירו את טעותך בהשוואות הללו. |
|
||||
|
||||
לא חושב שהיה באמת חובב כלבים. נהג לטייל עם הכלבה האלזסית שלו בלונדי, מטעמי פעילות גופנית אני חושב. בהקשר זה חשוב לציין שלפני מותו הרעיל את הכלבה כדי לבדוק את יעילותם של גלולות הציאניד שספק הס''ס לו ולרעייתו הטרייה, לפני שירה לעצמו ברקה. בכלל אצל בעלי אישיות פסיכופטית, יש חיקויים, לעתים מוצלחים למדי של אמפטיה אנושית. |
|
||||
|
||||
הרי לך עוד ׳אוהב כלבים׳ : ׳ השחקן המנוח אלן דלון ביקש להיקבר עם כלבו - שעדיין בחיים׳. — |
|
||||
|
||||
זה מסוג הדברים שכדאי לבדוק בשבע עיניים. השחקן הזה היה ידוע בחיבתו לבע''ח בכלל. |
|
||||
|
||||
לפי טמקא האיש היה בטוח שכלבו ימות משברון לב לאחר מותו שלו כך שבעיניו (הסניליות במקצת לדעתי) זה היה מעשה חסד: "דלון הצהיר... על כוונותיו המטרידות: "אם אמות לפניו, אבקש מהווטרינר שייקחו אותנו ביחד. שירדימו אותו בזרועותיי. אני מעדיף לעשות את זה מאשר לדעת שהוא ימות בסבל על הקבר שלי". |
|
||||
|
||||
לא יודע, זה נשמע לי נרקסיזם קיצוני, ובגיל כזה אפילו קצת פתטי. די תואם את הסטריאוטיפ על שחקנים. |
|
||||
|
||||
מסכים. באמת נראה שדלון היה שחקן סטראוטיפי. חידה - מה משותף לאלן דלון, דניס הופר ומאט דיימון? |
|
||||
|
||||
אגב, בניגוד למה שכתוב בויקיפדיה העברית, הספר ''המשחק של ריפלי'' דווקא כן תורגם לעברית בהוצאת כתר. אמנם זה קרה אחרי מותה של המחברת פטרישיה הייסמית (כנראה שהיורשים פחות אנטישמיים ממנה). |
|
||||
|
||||
Hitler's dogs: The Nazis and their pets – DW – 06/08/2020
Jun 8, 2020 — Hitler admired wolves. He liked his friends to call him by the nickname "Wolf |
|
||||
|
||||
לא היה צמחוני. סבל מבעיות בריאות ובפרט עיכול שיתכן שהחלו כאשר נפגע קשה למדי משאיפת גז מרעיל במלה''ע הראשונה. גם סדר היום הלא סדיר שלו וחוסר שינה לא תרמו. היה מכור לתרופות, זריקות וסמים ולרופאים בכלל. במסגרת זו גם ניסה להקפיד על תפריט קל שאיכשהו השתלב אצלו עם זלילת עוגות ודברי מתיקה. מאחר והיה ער בלילות, התעורר בשעות מאוחרות וארוחת הצהריים שלו היתה בעצם ארוחת בוקר קלה של פסטה ותבשילי ירקות. בשלב מסויים שכנע את עצמו שזהו התפריט שאוכלים החיילים בחזית. איאן קרשו השווה את התפריט הספרטני שלו לעופות, פסיונים ובקבוקי השמפניה והברנדי בליווי סיגרים שהובאו לצ'רצ'יל אל מיטתו. איאן קרשו תאר את בריאותו בשנים האחרונות כמצב שבו אישיותו הפסיכופטית הלכה ווהשתלטה על מצבו הפיזיולוגי והיה ברור שהוא סובל ממצב דמוי פרקינסון ההולך ומשתלט עליו. זה התבטא ברעידות בלתי נשלטות של אחת מידיו ובמינון ההולך וגדל של סמי הרגעה שהזריק לו רופאו האישי, ד''ר מורל. היטלר לא הרבה לאכול בשר וגם לא שתה אלכוהול או עישן. אאז''ן הוא גם השתעמם מאוד במשך השעות הארוכות שנכח באופרות של ואגנר והתפריט הקולנועי החביב עליו היה מיוזיקלס וסרטים מצויירים מארה''ב. אחד הפרטים שריתקו אותי היה שהמגעים הידועים שלו עם יהודים היו טובים והוא לא טען אחרת. הרופא שטיפל באמו חולת הסרטן, סוחר האמנות שמכר את ציוריו והקצין שהמליץ על הענקת דרגה ומדליה לחייל היטלר, היו כולם יהודים. הניחוש שלי היה שהאנטישמיות הפסיכופטית שלו היתה פוליטית במקורותיה. הוא התרשם מאד מן הפופולריות של ראש העיר האנטישמי של וינה, קרל לואגר. ממנו למד כנראה שהאנטישמיות היא משתלמת פוליטית. |
|
||||
|
||||
המקורות שהוא אכל בשר או לפחות אכל בשר עד תחילת מלחמת העולם ה-2 מופיעים בעיקר אצל רוברט פיין, כך למשל :'בשלב מתקדם של המלחמה עבר היטלר במצוות רופאו, Theodor Morell, לדיאטה שכללה כמויות קטנות של קותלי חזיר, חמאה, שומן חזיר וחלבון ביצה'. למרות הביקורת המוצדקת עליו, גם קרשו ואחרים רבים גורסים שזאת הייתה דיאטה ולא צמחונות אידיאולוגית. הוא כן שתה לעיתים רחוקות ברנדי כשהוא מוהל אותו בתה. במלחמת העולם הראשונה ליבו אטום היה לנוכח ההרג של אלפים ועשרות מחבריו, אבל נפתח כאשר כלבו הראשון פסקל נעלם. הוא אהב חיה כשהיא כנועה, ורק כלב עמד בתנאי זה. הוא אהב את 'בלונדי' בגלל 'שרק לו הוא ציית'. בשנת 1926 הכה את כלבו האלזסי פרינץ באכזריות לעיניה של מימי רייטר, נערה בת 16 שהתעניינה בו (37) ואותה ניסה להרשים. אותה נערה העידה: "הוא הצליף בכלבו כמו משוגע עם שוט הרכיבה שלו באחזו בכלב בחוזקה בקולר. הוא נהיה נלהב מאוד... לא יכולתי להאמין שאדם זה יכול להכות כך חיה ללא רחם - חיה שלפני רגע אמר שאינו יכול לחיות בלעדיה" |
|
||||
|
||||
זאת התשובה המלאה שלך? אני התכוונתי לזה שאנשים מאמינים בדרך כלל חושבים שהחוקים האלוהיים (כפי שנמסרים להם על ידי חכמי הדת) הם עליונים על כל חוק אחר. ואז אם חכם הדת אומר להם, לדוגמה, שאלוהים אמר שהם יהרגו כופרים, הם הורגים כופרים. זה קרה הרבה מאוד לאורך ההיסטוריה עם דתות שונות, כולל יהודים. אנחנו הרי המצאנו את הג'נוסייד. |
|
||||
|
||||
ובעודנו מדברים, הנה דוגמה חמה מהתנור ל יהודים משיחיים הורגים כופרים. |
|
||||
|
||||
אין כזה דבר אלימות מתנחלים. אמור מעתה- טרור מתנחלים. לאט לאט (ועכשיו הרבה יותר מהר) אנחנו הופכים ליותר ויותר דומים לשכנינו. אם יהודים שמים נפשם בכפם כשהם נכנסים לישובים בשטחי הרש''פ, עכשיו גם ערבים ישראלים שמים נפשם בכפם כשהם נכנסים להתנחלות. אגב תשעה באב, חשבתי שוב על כך שבכל התקופות (הקצרות) בהיסטוריה שליהודים היתה ריבונות בא''י, הם (אנחנו) היו מאוד רצחניים. |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על הצביעות. למוסלמים מותר בתל אביב. אבל האפליה נגד היהדות בפרהסיה. זה כן. מגעיל עד לשמים. תרתי משמע. |
|
||||
|
||||
הנה התשובה! ה 7 באוקטובר זה עונש מאלוהים על זה שלא הרשו בתל אביב תפילות בהפרדה ביום כיפור. ברור כמו 2+2. (כן, היה זה לא טוב, היה רע לתפארת, אם יהיה זה שנית אל יהיה זה אחרת) |
|
||||
|
||||
אני לא כמוהו ששפטתי 'למה' זה קרה. רק ה' יודע. אבל עניתי על מה שהוא אמר "הכי הרבה תפילות".. אם כבר מדברים על תפילה? אז אני שוב שואלת: איזה עם אחר בעולם עשה את האנטי תפילה המכוער כמו שהיה ביו"כ? === "כשהן עולים, עולים עד לרקיע, כשהם יורדים יורדים עד לתהום" |
|
||||
|
||||
יהודי שרוצה להתפלל בלי להפריע לציבור הרחב, כפי שהמוסלמים עושים, לא נתקל בשום קושי. כך, לדוגמא, אני רואה מדי פעם מכונית בשולי הכביש כשבעליה מתפלל ערבית (אופס! שוב הערבים המניאקים נדחפים) או מה שזה לא יהיה, ואין פוצה פה ומצפצף מילולית ומטאפורית. אפילו השוטרים לא מטרידים את עבריין התנועה הזה, כי מי יעז להפריע ליהודי להתפלל במדינת היהודים? כאשר, במסגרת מלחמת התרבות מנסים לקיים תפילה המונית במרכז חילוני למהדרין, מה שמהווה גם אצבע בעין וגם מטרד להולכות רגל, וזאת כאשר מכספי המסים ש(גם) הציבור החילוני משלם בונים עבור שומרי המצוות בתי כנסת לצורך זה, וכאשר התפילה נערכת בפומבי לא מתוך הכרח כמו במקרה של המוסלמים שמתפללים בד"כ ליד מקום עבודתם כי המסגד הקרוב נמצא 50 ק"מ מהם, הפירוש ההסביר היחיד הוא שמדובר בפרובוקציה, והתגובה בהתאם. אגב, אפליה קיימת דווקא לטובת הנוצרים שרק להם מותר לגדל חזירים בארץ הקודש, בעוד היהודים חייבים להסתפק באלה שממלאים את הכנסת. לעומת זאת, אם את רוצה להתלונן על החופש שיש למואזין לטנף את המרחב הציבורי בזיהום ווקאלי, אני איתך. |
|
||||
|
||||
עיריית תל אביב מציגה: אפליית יהודים במרחב הציבורי ניסים סופר | 20/06/2024 שמונה חודשים לאחר שאסרה את קיומה של תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בגלל הפרדה מגדרית, מתירה עיריית תל אביב תפילה מוסלמית בהפרדה מלאה תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף שפוצצה ביום כיפור 2023. צילום מסך מתוך יוטיוב השבוע חוגגים המוסלמים את חג הקורבן (עיד אל-אדחא), וכחלק מאירועי החג בתל אביב נערכה תפילה המונית בפארק ביפו. כמדי שנה, גם הפעם ערכו המוסלמים את תפילתם בהפרדה מגדרית, עם מחסומים המציינים את קו ההפרדה בין נשים לגברים. אירוע זה שב והוכיח, והפעם באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי עיריית תל אביב אימצה מדיניות עקבית של אפליה פסולה כנגד יהודים, תוך פגיעה קשה בעיקרון השוויון, ועושה שימוש מניפולטיבי ומכוון באכיפה בררנית, כדי לקדם אפליה זו. |
|
||||
|
||||
בפארק ביפו... למיטב ידיעתי, בבני ברק לא אוסרים תפילות יהודים ברחוב, בהפרדה למהדרין מן המהדרות, אלא שמשום מה דווקא שם לא מעוניינים לנצל את האפשרות המפתה הזאת (ואפילו להיפך, כפי שלמדנו בזמן הקורונה). לעומת זאת כיכר דיזנגוף היא בדיוק המקום המתאים לתפילות. |
|
||||
|
||||
הנקודה היא לא שניסו לערוך את התפילות, אלא השפלות של ההתנגדות והאש נגד זה. |
|
||||
|
||||
הנקודה היא לא ההתנגדות נגד זה, אלא שניסו לערוך את התפילות במקום ההוא. לטעמך התנגדות לתהליכי ההדתה ולשינוי המרחב הציבורי היא ''שפלות'', אבל את בטח מסוגלת לפחות להבין - אם כי כמובן לא להסכים - שבעיני התינוק שנשב''ז שלי ה''שפלות'' היא קיום הפרובוקציה וקריאות ה''געוואלד'' הבלתי נמנעות כשהיא מצליחה. |
|
||||
|
||||
ההתנגדות היתה להפרדת נשים במרחב הציבורי. לא לתפילה. מספיק עם השקרים האלה. תעשו מיזוגניה כמה שאתם רוצים ב-ד' אמותיכם ובבתי הכנסת, לא במרחב הציבורי של עיר ליברלית ושוויונית שמכבדת את נשותיה כמו את גבריה. |
|
||||
|
||||
כהרגלך את מפיצה דברים שאינם אמת. אפאחד לא פוצץ תפילות ביוה"כ 2023. היו מפגינים שניסו להפריע והיו ויכוחים וצעקות והמשטרה הוזעקה. התפילה התקיימה למרות שהמתפללים הפרו את תקנת הציבור האוסר הצבת מחיצות הפרדה במקום ציבורי. הפרת החוק היתה קשורה רק בעקיפין להפרדה מגדרית. אפאחד לא אוסר עליך להתפרד ולהסתדר כרצונך בתפילה שלך. מה שאסור לך זה להציב מחיצות. איסור המופר בראשי חוצות ברוב המקומות בארץ. גם סיפורי המוסלמים שלך מריחים משקר וגזענות. מאחר ונשים מוסלמיות אינן מתפללות בציבור ואינן נכנסות למסגד, איני מבין איזה צורך יש למוסלמים במחיצות הפרדה. מה שעצוב זה הגזענות הבלתי מודעת שלך. את חושבת שברגע שתגידי "ערבי" או "מוסלמי" מייד אעבור לדום ואתיישר עם המשנה האנטישמית שלך. למה בדיוק את חושבת שצריך להפריע לי שמוסלמים גברים התכנסו בפארק הירקון כדי לחגוג את חג הקורבן? אם הם לא מפרים שום חוק או תקנה, למי זה צריך להפריע? אתם מפרים את החוק ומבצעים הדרה מגדרית תחת כל עץ רענן ובכל יום ושעה. מישהו מפריע לכם להשים את החוק לקלס בב"ב, ירושליים או בית שמש? ממתי תפילה בחוצות העיר הפכה למצווה ביהדות? אפאחד לא מפריע לך להתפלל גם בלב ת"א. זהו חופש הדת ובשביל זה הציבור מממן בתי כנסת. חופש הדת אינו אומר שתוכלי להתפלל איך שאת רוצה, איפה שאת רוצה ומתי שאת רוצה. זוהי אנארכיה. תפקידן של רשויות הציבור הוא להסדיר ולנהל את חופש הדת שלך. כאשר תפילה הופכת להפגנה וכאשר תפילה ציבורית הופכת להפרת הסדר הציבורי (כיכר דיזינגוף) או מסכנת את ביטחון הציבור (על הר הבית), זה תפקידן של הרשויות לקבוע מתי ואיך תוכלי לממש את חופש הדת שלך. אבל מה אני בא בטענות אלייך? הנה שמעו איך רוה"מ מסית נגד השמאל: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו". המאזין תכף ישתכנע שחברי הכנופיות של השמאל הקיצוני התפרצו אל קדושת המקום של ירושליים, בני ברק או קריית ארבע וניתצו שם את המחיצות. הרי כל המהומה פרצה בגלל שעיריית ת"א נתנה אישור להתפלל בחגי תשרי בכיכר דיזינגוף, בכיכר המדינה ועוד. התנאי היה שלא יוצבו מחיצות הפרדה. יכלו המתפללים לעמוד בהפרדה ולהתפלל כרצונם. אבל היה חשוב להם דוקא להציב מחיצות בניגוד לתקנות הציבור. אני אישית הייתי מעדיף לעבור בהבלגה על הפרת התקנות הזאת ולא להטריח את השוטרים בימי החג. לאחר החג העיריה היתה צריכה להודיע שבגלל זילות החוק לא יתנו יותר אישור כזה. ההפרעות היו מיותרות ומזיקות. האיסור של העיריה היה נכון. |
|
||||
|
||||
יש זילות חמורה בקדושת התפילה כשהיא פרוצה לד׳ כיווני האוויר. תפילת הציבור - בשונה מתפילת היחיד - מתכנסת ׳לבית מקדש מעט׳ ובית מקדש זה מתבזה כשהוא מוצב בכיכר צינה החשקנית או בכל כיכר אחרת ברחובה של עיר 1. —— 1 רחובה של עיר - יש בה קדושה, שמתפללין בה בתעניות. וחכמים פליגי על סתם מתניתין ואמרי: רחובה של עיר אין בה משום קדושה, הואיל ואין מתפללין בה אלא באקראי בעלמא. והלכה כחכמים : ׳בְּנֵי הָעִיר שֶׁמָכְרוּ רְחוֹבָה שֶׁל עִיר, לוֹקְחִין בְּדָמָיו בֵּית הַכְּנֶסֶת׳. |
|
||||
|
||||
לא קשור לביזיון הלאומי והבינלאומי שהיה היום הקדוש ביותר. |
|
||||
|
||||
יום כיפור הוא לא היום הקדוש ביותר. כל שבת יותר קדושה מכל יום כיפור. את יורה את כדורייך לדמויות ללא ראשים. תנוח דעתך שיש לאלוהים מספיק סיבות לכסח את ילדיו היהודים מלבד אותה דרמה כיפורית דאשתקד. |
|
||||
|
||||
אני קורא עכשיו את ספרו של יהושפט הרכבי "חזון, לא פנטזיה" על מרד בר כוכבא, מרד שכידוע רבי עקיבא היה מתומכיו העיקריים, ומסתבר שגם אז היו לשי"ת סיבות טובות להראות לנו כמה רחום וחנון הוא. וזה היה לפני מצעד הגאווה הראשון! אגב, ספר מומלץ לימי הקיץ החמים. |
|
||||
|
||||
בר כוכבא נכשל רק אחרי שרבי עקיבא הסתייג ממנו כי מרד בה'. לא יודע אם יהושפט הזכיר זאת. |
|
||||
|
||||
יש לך סימוכין לקביעה הזאת? |
|
||||
|
||||
עוד לא סיימתי את הספר כך שאיני יודע. מכל מקום, אני מבין שלשיטתכם עם ישראל עבר את המשבר הגדול ביותר בתולדותיו (לפחות עד שהציונים המתפקרים המיטו עלינו את היטלר) בגלל שאיש אחד, שבמקרה גם היה המשיח בעיני חכם הדור, חטא. וכל זאת, בזמן שהעם נלחם על קידוש השם ושילם על כך ביוקר רב. אם זה כך, במקומך הייתי נזהר מאד מלהקשיב לחכמי הדור הנוכחי, שמתניהם קטנות מהזרת של רבי עקיבא. ואשר לי, אם הייתי צריך לבחור בין האל הרחום והחנון הזה לבין אלוהי האצטקים והמאיה, הבחירה היתה פשוטה: הם אחראים למותם של הרבה פחות ילדים ממנו. |
|
||||
|
||||
לא היו עוונות אז? עוד לגבי בר כוכבא האם הספר שלך מזכיר את אלעזר המודעי? |
|
||||
|
||||
אפפעם לא אהבתי את התזה של הרכבי על בר כוכבא ורבי עקיבא. אני נוטה לדעה הגורסת שהרכבי כתב על בר כוכבא והתכוון למנחם בגין. הטענה המרכזית נגד קנאי המרד הגדול ונגד שמעון בן כוסבא נשיא ישראל, בתארו המלא, היא שהם לא השכילו להבין את עוצמתה האימפריאלית של רומא. העניין הוא שלא רק הם לא הבינו, גם רבים אחרים לא הבינו. עצמת האימפריום היתה סמוייה מן העין והיה קשה לתפוס אותה. העובדה שאנשים כמו יוסף בן מתיתיהו ורבן יוחנן בן זכאי תפסו אותה, אינה אומרת שזו היתה תפיסה נפוצה. עושה רושם שגם החשמונאים שהקימו את הקשר בין יהודה לרומא, לא הבינו נכון את יחסי הכוחות. האימפריום הרומי לא נבע מיתרון צבאי או טכנולוגי כלשהו, מיתרון בכוח אדם או בכוח כלכלי. שמעתי כמה פעמים אומרים שהאימפריום הרומאי נבע מנכונותם להשקיע יחס בלתי פרופורציונלי כלפי אוייבי האימפריה. אצלנו ההוכחה לכך היא במצדה שם הרומאים שלחו לגיון שלם ועוד כוחות עזר רבים כדי להכרית כנופיית שודדים בת אלף איש שהסתתרו במצודה בשולי המדבר. הכוונה היא שהרומאים לא חסכו בכוח שהשתמשו בו כדי לדכא כל שביב של מרד. מדוע היה קשה להבחין בכך? מפני שלא חסרו מקרים בהם המורדים ברומי הצליחו (כמו ביער טויטובורג בקרב חרן או בפלישת הפרתים בשנת 40 לפנה"ס). הן בזמן המרד הגדול והן בזמן בר כוכבא, רומי היתה במצב קשה ונראה היה שהיא מתפוררת. ובפרט, מרד בר כוכבא פרץ תחת נסיבות שהן הפוכות למה שתארו הרכבי ויוסי שריד. א. האדריאנוס היה הלניסט ופעל בנוקשות כנגד היהודים הדתיים ולטובת המתיוונים והלא יהודים הפאגאנים. הכוונות שלו לבנות מקדשים ליופיטר ואפרודיטה על חורבות המקדש והגזירות שלו כנגד המילה (ההלניסטים ראו במילה מנהג ברברי הקרוב לסירוס) כמעט שלא הותירו ברירה ליהודים אלא למרוד. ב. הדריאנוס שניצב בפני מרד כולל של עמי המזרח, החליט לסגת מפרתיה וארמניה ואף לוותר על חלקים ממסופוטמיה לטובת הפרתים ובלבד שישיג שקט במזרח ההלניסטי. כך שהדריאנוס שהיה מוכר לבני דורו של בר כוכבא לא היה המצביא המנצח כפי שהוא מתואר היום, אלא דווקא כקיסר הפשרן והנסוג לטובת שלום האימפריה. למעשה ההישג הצבאי הבולט ביותר של הדריאנוס היה דיכוי המרד של בר כוכבא. גם מערכת היחסים בין ר' עקיבא לבר כוכבא לא בדיוק ברורה. ע"פ התלמוד הירושלמי ברור שר' עקיבא היה מחסידיו של בר כוכבא ואף ראה בו המלך המשיח. כל השאר הוא בחזקת פרשנות לא ברורה. התלמוד הבבלי (מסכת יבמות) מספר על 24000 ממטדיו של ר' עקיבא שמתו. אבל לא ברור אם מתו כלוחמיו של בר כוכבא או שמתו במגיפה לאחר דיכוי המרד. |
|
||||
|
||||
אז,יש לנו כאן עוד בורות. לא רק שיום כיפור כאילו "אחרי(?) שמחת תורה" בלוח לפי ה"ידיעון" ה"עשיר" שלך, אלא שאתה גם מוסיף עוד דבר לא נכון כאילו ששבת "יותר" קדושה מיום כיפור. אולי קצת פחות התנשאות? |
|
||||
|
||||
>> "לא רק שיום כיפור כאילו "אחרי(?) שמחת תורה" בלוח לפי ה"ידיעון" ה"עשיר" שלך". ^ כנראה לא שמת לב לזהות הכותב. >> "אלא שאתה גם מוסיף עוד דבר לא נכון כאילו ששבת "יותר" קדושה מיום כיפור". ^ נכון מאוד, ביהדות הפרשנית - אורתודוקסית, שבת (אוֹת הִוא לְעֹלָם) יותר קדושה וחמורה מיום כיפור ומכל יום אחר. אציע לך לשאול כל בר סמכא אורתודוקסית ולחילופין את מרן גוגל 1 שליט"א. -------------- 1 נוסח שאלה: 'מה קדוש יותר יום כיפור או שבת?' |
|
||||
|
||||
הודעה שמתחילה ב"אז,יש לנו כאן עוד בורות" ומסתיימת ב"אולי קצת פחות התנשאות?" מסמלת יפה מאד את הגישה החרד"לית הכללית. כה לחי. |
|
||||
|
||||
כבר מצאת אחרי הקשקושים, עם אחר בעולם שהשבית תפילה לאלוקים בחג? |
|
||||
|
||||
מה עם אליהו הנביא שהשבית את תפילתם של כוהני הבעל או אם תפילת כוהני הבעל אינה נחשבת בעינייך, מה בדבר טבח 85 מכוהני העיר נוב בידי שאול המלך ודואג האדומי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |