בתשובה לארז לנדוור, 05/06/16 14:52
מאמר שטחי ומלא פגמים 678121
נהפוך הוא- ההיסטוריה הציונית אינה מיתולוגיה. ואשר לחשיבות ירושלים, התנועה הציונית לא היתה הומוגנית. היו כאלה שירושלים היתה בעלת חשיבות משנית בעיניהם, והיו הרבה אחרים. אפילו בן גוריון, שכידוע זרק את התפילין שלו לים כששט באניה לכיוון פלסטינה, אמר למבקשי עצתו אחרי מלחמת ששת הימים, תשמרו את ירושלים ותחזירו את השאר.
ההתכחשות שלך למקום היחודי של ירושלים בקרב עם ישראל נראית לי כמו נסיון להרגיש נעלה מעל ההמון הרגשני. אבל זה לא באמת מוחק את מה שאי אפשר למחוק מהלב והזכרון. תמצא דרך אחרת להרגיש מעל כולם (אפרופו התנשאות, כן?)
מאמר שטחי ומלא פגמים 678123
אני לא מדבר על המצב שאחרי ששת הימים. אני מדבר על התנועה הציונית עד להקמת המדינה. כפי שציינתי, העיר לא היתה חשובה למנהיגי התנועה כולל בן-גוריון. (לגבי המיתולוגיזציה הציונית של ההיסטוריה היהודית דיברתי כאן לא פעם ואני מפנה אותך לחשבון הלאומי של בועז עברון.)
אני לא מתכחש ליחודה של ירושלים בקרב הדת היהודית שישראל מאז 1967 הפכה אותה לערך לאומי כביכול. היחוד הזה לא מונע או שולל הסדר חלוקה של העיר ש"קדושתה" אינה מכוונת לקלנדיה או שועפט.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678126
כבודם של ראשוני הציונות במקומו מונח, אבל הם לא יכולים לקבוע לנצח את דמות המדינה וערכיה.
לא אכפת לי למסור את השכונות הערביות במזרח העיר, אבל בפעם האחרונה ששמענו על העמדה הפלסטינית, הם רצו את כל העיר העתיקה חוץ מהרובע היהודי. ולא היו מוכנים לשום פשרה על הר הבית.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678160
ביוזמת ז'נבה הוסכם על כך ש"כל השכונות הישראליות במזרח ירושלים יהפכו לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. היישובים הישראלים הסמוכים לירושלים אשר נמצאים היום מעבר לקו הירוק (מעלה אדומים, גבעת זאב וגוש עציון) יסופחו לישראל גם הם. בגבולותיה החדשים, ירושלים תהיה עיר עם רוב יהודי מוחלט ומוצק.

כ- 220 אלף אזרחי מזרח ירושלים יהפכו לאזרחי המדינה הפלסטינית ויאבדו את מעמד תושב הקבע של ישראל ממנו הם נהנים היום.

הכותל המערבי והרובע היהודי יהיו בריבונות ישראלית מלאה. העיר העתיקה תהיה פתוחה לתנועה פנימית לכל הנכנסים בשעריה. מובטחת הגישה החופשית של ישראלים להר הבית."
רגע של עברית 678164
המילון העברי-עברי ברשת "מילוג" מגדיר "הוסכם" כך:
1.הסכימו עליו.
2.הוחלט.

לאור הפירושים הנ"ל, דומני שהשימוש במילה 'הוסכם' בצמוד ל'יוזמת ז'נבה' מוגזם למדי.
ודאי שהפירוש "הוחלט" מופרך כאן, מאחר ואף אחד לא לקח שום החלטה אופרטיבית בנוגע ליוזמה ההיא. גם לגבי ההסכמה, ויקי ומקורות אחרים יראו אי-הסכמה רחבה לגבי אותה הסכמה. תנחשו בעיקר מאיזה צד.
אולי "ביוזמת ז'נבה הוצע" מתאר בצורה טובה הרבה יותר את סטטוסה של אותה יוזמה ואת הרלבנטיות שלה למציאות בשטח.
רגע של עברית 776013
השהיה או השעיה.
—————-
תגובה 13 -
רגע של עברית 776029
''התראה'' ו''התרעה'' יותר מבלבלות.
רגע של עברית 776030
מוסיף את "רוחש" / "רוכש" (כבוד, למשל).
רגע של עברית 776032
אותי תמיד שעשעו רכבות המסע (שמסיעות נוסעים) ורכבות הנושאים (שנושאות משא).
רגע של עברית 776040
יפה! לא הכרתי.
רגע של עברית 776174
לובי 99 דורש לא לתת לכי"ל להמית עלינו עוד אסון סביבתי.
רגע של עברית 776175
דווקא נחמד!

פעמים רבות, גם באייל, ולאחרונה אתמול בכתוביות תרגום בטלויזיה, נתקלתי ב"הועיל בטובו"
רגע של עברית 776192
גם ''מתעקבת'' לפעמים מתאים לנשים על עקבים גבוהים.
רגע של עברית 776199
אתה מזכיר לי בדיחה על ספרו הנודע של עגנון על ההוא שחווה מפגש לא נעים עם מכבש ''והיה יעקוב למישור''.
רגע של עברית חרדית 776285
אינעל דינה, זה עברית ערסית או עברית ערבית?

רגע של עברית חרדית 776307
שילוב השפות החביב עלי בעברית(?) הוא
יאללה דוואי (Yallah davaii) במשמעות Vamos.
רגע של עברית חרדית 776309
וואי, הבנתי מילה וחצי מתוך כל המשפט האחרון.
רגע של עברית חרדית 776310
יאללה הערבי ודוואי הרוסי מתחברים לביטוי בעברית מדוברת שמשמעותו כמו vamos הספרדי.
רגע של עברית חרדית 776315
ופירושים לכל המילים הללו?
יאללה אני יודע.
את הביטוי והמילים האחרות אני לא מכיר.
רגע של עברית חרדית 776316
דוואי ברוסית זה קדימה, במובן של בוא נתקדם.
ו vamos בספרדית זה בוא/ו נלך, כמו vamos a la playa בואו נלך לים.
רגע של עברית חרדית 776318
מבחינה דקדוקית Vamos זה (אנחנו) הולכים - צורת הווה גוף ראשון רבים של הפועל “ללכת” (בספרדית מקובל להשמיט את שם הגוף כאשר מנטיית הפועל ברור על מי מדובר). משתמשים במילה גם במשמעות של “יאללה, זזים מפה”.
רגע של עברית חרדית 776319
אם כך ואמוס ודוואי הם בעלי משמעות דומה מאוד.
בעברית יש "נזוז?".
אאז"נ בגשש היה "יאללה נתחפפמוס" ששואל מואמוס..
רגע של עברית חרדית 776324
כשטיילתי בדרום אמריקה, נשאלתי על ידי מישהו איך להגיד “!Vamos¡” בעברית. ההצעה שלי הייתה “יאללה, קדימה!”
אחרי זה הוא שאל אותי מה הפירוש המילולי של המילים בעברית, ואמרתי שזה בערך “!Vamos, Adalante¡”. משום מה זה שעשע אותו והוא שאל איך להגיד בעברית “!Vamos, Atras¡”. עניתי שזה “יאללה, אחורה!” אבל שאף אחד לא יגיד את זה בשום סיטואציה.
רגע של עברית חרדית 776349
בטירונות למדנו שלא אומרים ''נסיגה'' אומרים ''חבירה לאחור''
רגע של עברית חרדית 776355
חה! הזכרת לי נשכחות.
רגע של עברית חרדית 776358
לי יצא להשתתף בתרגול של “קרב נסיגה והשהיה” במסגרת קורס מ”פים (אני הייתי בפלוגה ששימשה לתרגול החניכים, לא חניך בקורס).
רגע של עברית חרדית 776366
מזל שהמ"כ שלי מהטירונות לא שמע על זה, אחרת בטח היינו נאלצים לתרגל חפירה לאחור.
רגע של עברית חרדית 776323
''דוואי'' בפירוש הראשוני הוא ''תן'', ובשימוש הנפוץ בא אחריו פועל, וה''דוואי'' הוא הזמנה לעשות משהו, בפרט ביחד, שאותו מתאר הפועל. המקבילה הכי טובה בעברית היא ''הבה'', שגם הוא בפירושו הראשוני ''תן'', ואני חושד ש''הבה'' נולד בעברית המתחדשת כתרגום שאילה מ''דוואי''.
Vamos Ramos! 776336
חובבי כדורגל ספרדי או דרום אמריקאי מכירים היטב את vamos. התרגום המקובל לעברית איצטדיונית הוא דִיוֹ.
Vamos Ramos! 776342
היידה יפו!
רגע של עברית 776191
חביב. אני מקווה שלא יתקנו.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678193
אני: הפלסטינים תובעים את כל העיר העתיקה חוץ מהרובע היהודי, ולא מוכנים לפשרה על הר הבית.

אתה: הכותל והרובע היהודי בבעלות ישראלית מלאה. גישה לישראלים להר הבית.

שני ניסוחים, תוכן זהה- ישראל מוותרת על רוב העיר העתיקה ועל הר הבית.
אם זה הוויתור המקסימלי שהפלסטינים מסוגלים לו- לא יהיה הסכם.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678748
"כ- 220 אלף אזרחי מזרח ירושלים יהפכו לאזרחי המדינה הפלסטינית ויאבדו את מעמד תושב הקבע של ישראל ממנו הם נהנים היום"

1. מה המשמעות הכלכלית/תעסוקתית מבחינת מדינת ישראל וירושלים?
2. הם יסכימו בכלל? אם משהו שואל אותם בכלל.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678779
מעניין שכשביילין שואף לכך ש"220 אלף אזרחי מזרח ירושלים יהפכו לאזרחי המדינה הפלסטינית" השמאל קורא לו "איש חזון" וכשליברמן שואף לכך ש300,000 אזרחי "המשולש" יהפכו לאזרחי המדינה הפלסטינית, השמאל קורא לו "פשיסט".
מאמר שטחי ומלא פגמים 678800
או שקדושת ירושלים עומדת לנגד עיניהם או שמדובר באנטישמיות או בגזענות נגד ערבים.
מנסיוני הממושך והאינטימי עם המחנה אני חושש שמדובר בסמטוחה בסגנון המנה המשולשת במוסד היפואי האותנטי אסלי אורגינלי כולל הביצה.
הכל מתערבב כבר בנסיון הראשון להבין על מה מדובר.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678139
אתה מתחיל להיות מגוחך. מנהיגי התנועה קראו לה ציונות בגלל... ציון.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678161
סמלים זה דבר אחד ומדיניות ריאלית זה דבר אחר. תקרא קצת היסטוריה ותראה שלמנהיגי הציונות לא היה חשוב במיוחד מירושלים והם היו מוכנים גם לא לכלול את העיר העתיקה בדרישתם.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678171
אם סמלים זה דבר אחד ומדיניות ריאלית זה דבר אחר היית אמור לצדד בכך שירושלים לעולם לא תהייה בירת פלסטין אבל הצביעות והנאורות מונעות ממך מלהביט בצד השני.
בלי ציון אין ציונות, תפנים.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678172
מדיניות ריאלית מצדדת בפיתרון של ירושלים המערבית והרובע היהודי כבירת ישראל לצד מזרח העיר כבירת פלסטין.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678175
מדיניות ריאלית מצדדת בטרנספר של הערבים לאחת מ-‏20 מדינותיהם, סיפוח יהודה שומרון וחתימה על הסכם שלום עם כל מדינות ערב תמורת נרמול יחסים מצד ישראל.
מדינה יהודית אחת ו-‏20 מדינות ערביות זה ריאלי?
מאמר שטחי ומלא פגמים 678176
לא בדרך שלך.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678178
מ.ש.ל.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678177
עזוב "בירת פלסטין". "פלסטין" זה כבר לא ריאלי. זו הזיה משיחית ומסוכנת.
הפתרון הריאלי הוא דה-נציפיקציה ודה קולוניאליזציה של האומה הערבית, וחזרתם של הערבים למולדתם בחצי האי ערב, כפי שנעשה לאומה הגרמנית אחרי מלה"ע II.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678180
הו סיריל. מי יגול עפר מעיניך?
מאמר שטחי ומלא פגמים 678194
אולי רבין יעורר בך כיסופים לציון:
"כבן לעם היהודי שחלם אלפי שנים לחזור לנחלת אבותיו, בן לעם שגלה מארצו בשואה, אני בן לעם שתמונת הילד עם הידיים המורמות בגטו ורשה חוזרת אליו בלילות.
הכותל המערבי הוא לי מוקד געגועיו של העם היהודי, ואבני הכותל השותקות, שהיו המלט והדבק של עם ישראל לדורותיו, דיברו אלי באותם רגעים יפים ועצובים, מכל חלום ושיר. אתם חוזרים מחר-מחרתיים לביתכם, אתם חוזרים אל ארצות מגוריכם. מה תספרו לבני משפחותיכם? מה תגידו לילדיכם? איזו בשורה תביאו מהשבוע הזה בירושלים? מהקונגרס הזה? ממדינת ישראל? ספרו להם שהייתם בבית, שבאתם לבקר בבית שלכם, אפילו אתם יושבים כבר שנים ודורות בבואנוס איירס, ומלבורן, בניו יורק ובלוס אנג'לס, בלונדון ובבריסל, כאן זה הבית שלכם. אנחנו ידענו את צערכם בשעות המצוקה שלנו ואנחנו ידענו את גאוותכם בימי הניצחון וההישגים שלנו."
הקונגרס הציוני 1993.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678196
גם שרון נאם נאומי'' כיסופים וגעגועים'' .גם בגין,בן גוריון והרשימה ארוכה כגלות ישראל.
אין להביא ראיה מנאומי פוליטיקאים.שקרים אומנותם.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678248
אלמלא היה מדובר בסמל המורשת לשלום בכבודו ובעצמו לא הייתי טורח.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678253
רבין.כן.אגב רבין- שמע סיפור.

בוקר יום א' - 20 לאפריל 1920, התקבצו כשישים אלף ערבים לחגוג את זיארת נבי מוסא בהנהגת החוסיינים.אחיו הצעיר של המופתי,חאג אמין אל חוסייני * הסית את ההמונים בהניפו תמונה של פייסל :"זהו מלככם!" ההמון צעק "פלסטין היא ארצנו,היהודים הם כלבינו!" ונהר אל תוך הרובע היהודי...
לפתע זכר חליל סכאכיני " הפך הזעם לטירוף" רבים שלפו פגיונות ואלות וזעקו " דת מוחמד קמה בחרב ! טבחו ביהודים! ...

שניים מאנשיו של ז'בוטינסקי הצטיידו באקדחים,לבשו חלוקים לבנים ונכנסו לעיר העתיקה באמבולנס של בית החולים הדסה כדי לארגן את ההגנה במקום.אחד מהם היה נחמיה רבין,יליד אוקראינה שגוייס על ידי בן גוריון לגדודים העבריים. שם הוא פגש את רוזה האדומה לבית משפחת כהן.הם התאהבו והתחתנו. " נולדתי בירושלים" אמר בנם יצחק רבין לימים.

( סיימון סבאג מונטיפיורי " ירושלים- ביוגרפיה" )

כמה מקסים ששנים אחר כך הוא עצמו מייבא את ממשיכי דרכו של המופתי לתוך הארץ + רובים.רק שהפעם הוא כבר גר בתל אביב ולא בירושלים.

* בנאום שהמופתי הנבל האנטי היהודי נשא בברלין ב1943 ביום השנה להצהרת בלפור אומר חוזה מדינת הפלסטינים דהיום כך " הם חיים ממש כטפילים בקרב העמים,מוצצים את דמם,משחיתים את מוסרם...ברור שגרמניה גמרה אומר למצוא לסכנה היהודית פתרון נחרץ אשר יבער את הנגע שהיהודים מייצגים"
את השואה שהתגלתה לאחר מכן במלוא זוועתה הוא מצדיק כי" לא הייתה דרך לתקן את דרכי היהודים"
מאמר שטחי ומלא פגמים 678254
פלסטין? לא סוריה הדרומית?
מאמר שטחי ומלא פגמים 678256
המופתי הוא הרי אבי האידיאולוגיה ה''פלסטינאית''.
מאמר שטחי ומלא פגמים 678198
אני מעדיף ציטוט אחר שלו: התנ"ך הוא לא קושאן על ארץ ישראל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים