|
||||
|
||||
להגיד אותו דבר בהרבה מילים: אותה שאיפה נצחית1 לשלום שמלווה את העם היהודי אלפי שנים נשמעת לי חלולה יותר ויותר בשלושים האחרונות. נראה לי כאילו ערכים אחרים מקודמים על חשבון השלום, ומעמדו בסולם הערכים הולך ומתדרדר אחור. אני חושב שהתפיסה של אביר הקרנפים אודות חזונם של נביאי ישראל היא תוצאה של הסחף הערכי הזה. אני חושב שחותמי מגילת העצמאות מימין ומשמאל לא חלמו שכך יפרשו את עמוד התווך המוסרי שהם הציבו, המגדלור שהם שאפו שיאיר את דרכנו. יוצא שהמילים היפות נשארות אבל כולם יודעים שהן התרוקנו מתוכן. נדמה לי שאנחנו הורגים יותר ויותר פלסטינים עם חלוף השנים, וגרוע מכך- נדמה לי שבכל מבצע בעזה היחס של הרג חפים מפשע שנתפס על ידנו כהומאני הולך ועולה. כלומר- אנחנו מוכנים לשלם יותר ויותר דם של חפים מפשע עבור כל אויב שאנחנו הורגים. נראה לי שהאידאולוגיה הדתית לאומית הופכת למרכזית יותר ויותר, על חשבון האידאולוגיה הציונית הסוציאליסטית כמובן, אבל גם על חשבון האידאולוגיה הימנית הליברלית, ותוכיח ההתפלגות של חברי הכנסת מהליכוד היום לעומת הכנסת השמינית2 נראה לי גם שהאידאולוגיה הדתית לאומית בעצמה מתנערת אט אט מהממלכתיות ומעיזה להציג יותר ויותר את הליבה הבלתי מתפשרת שלה. ההתבטאויות של אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ' מראות לדעתי את התהליך הזה, שבו הציונות הדתית הולכת ומחדדת את הערכים שמבדילים אותה מהציונות הלא דתית. תהליך שמזכיר לי את ההתערטלות ההדרגתית של הרובוט המחסל בסרט הראשון בסדרת "שליחות קטלנית" מחזותו האנושית, עד שהוא נותר עם שלדת המתכת הנוצצת והלא אנושית שלו בלבד. אתה טענת שהשמאל הוא כולו שלילת הימין ואין לו זכות קיום עצמאית. נראה לי שהימין הופך בעצמו לשלילת הערבים. בוא ננסה תרגיל - נראה אותך מגיב להודעה הזו כשאתה מדבר רק על "אנחנו" בלי להזכיר את "ההם" (הערבים, השבדים, כל מי שהוא לא "אנחנו"). ____________ 1 אני הייתי הולך על "אוהושה שלום במרומיו..." אבל אפשר להרחיק אחורה עד ברכת כהנים, הטקסט המקראי הקדום ביותר שנמצא. 2 13 מתוך 39 המנדטים של הליכוד בכנסת השמינית היו של המפלגה הליברלית. נעדרו לחלוטין בני דמותם של אלקין וחוטובלי. תשווה כאן את הרשימה בכנסת השמינית לרשימה היום. |
|
||||
|
||||
מזווית מסויימת אני מסכים לאבחנה שהעלית. כשמסתכלים על העוגה המזרח-התיכונית רואים שהפרוסות הולכות ומתרחקות מהמרכז וחברותיהן. כל ציבור הולך ומקצין לכיוונו. מגמת ההיפרדות כוללת ציבורים שגם אם חיו בשלום יחסי במשך תקופה מסויימת, מסתבר ששמרו מסיבות שונות על גחלת העוינות. עוינות הדדית זה שם המשחק העכשווי. מכל החתיכות בעוגה הים תיכונית שכוללת ערבים, יהודים, חילוניים, דתיים, לאומנים, נאורי הכרך, מלומדים, אספסוף וכו' יש אחת שבולטת במידת התועלת וההומאניות שהביאה לתושבי האזור. זה אנחנו, הציונים. הציונות מהווה זרקור של צדק, מוסר וערכים אנושיים במקום שבו זרם מאותה דת שוחט זרם אחר. כל פיסת קרקע שעברה לידי הציונים שחררה את תושבי המקום מדיקטטורה, טירוף אלים ובורות עתיקה. לא רק הנמר חושב כך, בימים אלה ניתן לשמוע בכירים ערביים שמצביעים על ישראל כסמל ונקודת השוואה לתאוות הדם שמסביב. הציונות יונקת חלק גדול מערכיה מהיהדות שמאמינה ורודפת שלום. הוותרנות, נסיונות הפשרה, הושטת היד, היוזמות לשיתופי פעולה -לצד השירים והחינוך לשלום, סובלנות וקבלת האחר אמורים לעורר בך גאווה לנוכח העליונות הצבאית והכלכלית. עליונות שתרבויות אחרות היו מנצלות כדי להבטיח לאזרחיהם חיים בטוחים ועתיד נקי מדאגות. |
|
||||
|
||||
הציונות גם ינקה חלק גדול מערכיה מאירופה, כולל הנאורות, ההשכלה, השיוויון, הליברליזם וכדומה. יש לי אפילו חשש שההשפעה של תנועות אירופאיות מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה העשרים על ערכי הציונות היתה יותר מכריעה מערכים דתיים עתיקים. מה שלא יהיה, שתי ההשפעות האלו היו מעמודי התווך של הציונות וכדאי לא להתעלם מאף אחד מהם ולנכס את כל העוגה לשני. |
|
||||
|
||||
התנועות שאתה מתייחס אליהן היו תנועות לאומיות דמוקרטיות, לא הזוועה הנוכחית שנקראת ''רב תרבותיות'' שהיא אנטי לאומית ואנטי דמוקרטית. |
|
||||
|
||||
בגדול מסכים מלבד הערות שוליים קיצוניות. נראה לי שחלק מהתנועות שציינת הושפעו מהתרבות היהודית החקרנית המפקפקת והשואלת -ובעיקר ההומאנית. לא ניכסתי את הציונות לדת בלבד. בהקשר הזה אני רואה ביהדות כתרבות. מכיוון שנראה שהסכמנו באופן כללי וברור לשנינו שמדובר בתופעה מצומצמת שנתונה לאיומי כליה מצד החתיכות האחרות נשאלת השאלה כיצד משמרים ומגינים על הציונות והיהדות מפני השאר. השלב הראשון הוא להגדיר מי הם ''השאר'' ומה האיום מכל קבוצה. למיטב הבנתי מחלות מנטליות אוטואימוניות שסחפו קבוצה מתוך התרבות היהודית לידיהן של קבוצה שמתנגדת לציונות מהווה את האיום הגדול ביותר ואחראית לנזקים אדירים ברכוש ובנפש שספגו הצדדים המעורבים. המחלות המנטליות מערימות על מערכות ההגנה בשיבוש הגדרות ומושגים תוך התחזות מובילי דיעה לנושאי סיגנלים ממערכות מסדר גבוה (בינה, מוסר, ערכים הומאניים) ושיתוק תהליכי בקרה ומשוב. במישור הרוחני המחלה האוטואימוניות מעמעמת תקוות כמוסות (שיום אחד יהיה כאן שלום אמיתי) והופכת את ערכי הציונות והמציאות למישור שטחי נטול זמן וחסר צבע. במציאות מעוותת וחסרת טעם וסיבה אף אחד לא ימצא צידוק או מניע להלחם על מה שטוב. הקבוצות האחרות נתונות בסערה שעוד תלך ותתעצם (תרשום) ואין לדעת לאן תפנה. ברור שבשלב מסויים העוינות או חלקים ממנה יופנו שוב כלפי הציונות והיהדות ולכן כדאי למהר וללמוד על מחלות מנטליות אוטואימוניות, הדרכים החוקיות והמוסריות לטיפול בבעיה לפני שיהיה מאוחר. השלב הראשון הוא טיפול בשיתוק תהליכי בקרה ומשוב כדי לאפשר לאלה שעדיין נלחמים על שפיותם להיאחז מחדש באמיתות ולהיחשף למגוון דיעות כדי לצרף אותם מחדש לציונות והיהדות. כל ההגדרות והכלים כולל פאשיזם, הומאניזם, כהניזם, סוציאל נציונאל, ציוניזם, נאורות שהזדהמו בתהליך השיבוש המכוון דורשים בחינה מחודשת ובחירת עמדה רלוונטית למה שעכשיו וכרגע. זאת הקריאה ומי שיתעורר בזמן ויברר עם עצמו יישאר חסין וחופשי. השאר ייסחפו מבלי דעת אחרי קבוצה זו או אחרת לעיתים קרובות בניגוד גמור לערכים שהאמינו בהם עד לא מזמן. |
|
||||
|
||||
נו, טוב, הרי ברור שמי שלא חושב כמוך סובל מאיזו מחלה. אני מניח שהצעד הבא הוא "סרטן בלב האומה", ומשם הדרך לריפוי ידועה לכולנו. אותם "נזקים אדירים" הם לא, חלילה, פרי הבאושים של המשיחיות ההזויה בנוסח "עוצו עיצה" של החבר'ה היקרים שלך, ולא קשורים בשום פנים ואופן למדיניות החביבה עליך, אלא הם תוצאה של אותו נגע סמולני אוטו-אימוני, חבורה של "אידיוטים שימושיים" שבמודע או לא מכרו את נשמתם לשטן. אם רק היינו מאחדים שורות עם נערי דומא והסביבה, כל האורקים הפולשים היו מבינים שמקומם אינו כאן, חוזרים להם לכור מחצבתם אי שם בין מכה למדינה, והכל היה בא על מקומו בשלום. מאד סביר, מאד הגיוני, והכי טוב: מסדר לך מראש את האליבי ליום בו חלומות העיוועים שלך ושל חבריך יתנפצו על ראשי כולנו. אפילו את הנחמה הקטנה של "אמרנו לכם" אתה שודד מאיתנו. |
|
||||
|
||||
צפיתי שהצורך התעשייתי בשיתוק תהליכי בקרה יביא את המאמינים להיאחז בענפים הנמוכים בשיח במקום לטפס לראשו ומשם לרדת לשורש העניין רק שלא צפיתי את המהירות. להזכירך, שורש העניין שלפנינו הוא שלילת הגוף. זה לא שהקאנו אותם החוצה. המחנה מיוזמתו הצטרף למלחמה התודעתית נגדנו וחבר לערבים במשימתם הדתית, לאומנית והגזענית להשמידנו. השמעתי את עמדת רוב הציונים כלפי האיום שמשתקף מפעילות המחנה והסברתי את פשרו. כאמור, מחלה מנטלית אוטואימיונית. אנחנו הגוף המתגונן בסיפור הזה. אם לנו לא מותר לעסוק בסיבות להתפרצותה, במתן שמות לזיהוי הסימפטומים של המחלה ובריסון התפשטותה - למי כן? המחנה לא באמת נמצא ומזמן לא נתפס ככזה שמחזיק בעליונות מוסרית שתקבע כיצד לדון בקריאות פרופסורים להחרמת המוסד שמשלם את משכורתם או כיצד לכנות מפיצי עלילות דם שמקבלים את משכורותיהם מחו"ל. אני מתגונן מפני הכיבוש התקשורתי והמימון הזר. לפי הערבים כמיעוט מאויים במרחב המזרח תיכוני שמורה לציבור כזה הזכות לפעול בכל דרך ובכל מחיר להסרת הכיבוש, כולל מע"מ. אותה אלימות חייתית של "מיעוט" נתמכת ע"י יהודים וראה פלא. קצפך יוצא דווקא נגד דברים ששום הסתה לאלימות, לא ברמיזה ולא בקריצה עלול להשתמע מהם. הענף שמיהרת לתפוס מדגים עד כמה המחלה ערמומית וחמקמקה מפני מודעות החולים שלקו בה בחומרה כזו או אחרת. היא כה בלתי מודעת שאפילו ליצן חצר 1 עלול לעטות מסכת פנים רצינית ולהשתיק בלהט תהליכי בקרה טבעיים. 1 עמדתי כלפי הליצנות הובהרה וזמינה בתגובה 669522 בכל זאת אוסיף. ליצן או ג'וקר הוא היחיד בחצר המלך שחופשי לתרגם ללא חשש ומורא את הלכי הרוח, האווירה ורחשי הקהל. אך למרות הצחוק תפקידו דורש אומץ לפעול באיום תמידי מחרב פיפיות. ליצן חנפן או כזה שנזהר מדי בכבוד המלך יאבד את אהדת ציבור וימעל בתפקידו כאחראי על הקשר והתרגום התיאטרלי והבלתי אמצעי שלשמה נשכר מלכתחילה. הסכנה הכפולה שנובעת מהדואליות הם חלק מהסיבות שהג'וקר מופיע בשני ראשים. |
|
||||
|
||||
ביום בו תכיר באפשרות שהחולקים עליך אינם חולים, אינם בוגדים ואינם "רוצים להשמידנו"1 תוכל לעלות לכיתה א'. עד אז, חוששני שתצטרך להסתפק בארגז החול בגן עליזה, יחד עם הדחליל ושאר חבריך לדיעה. אינני מתכוון להמשיך לכתוב בפתיל הזה, ואני מקווה שגם לא בפתילים אחרים שעוסקים בפוליטיקה. כל פעם אני נופל מחדש, אבל אולי יש תקווה. _____________ 1- השד יודע למה אני טורח להבהיר למי שעשוי לתהות: אני חי בארץ האומללה הזאת, ונטיה לאובדנות אף פעם לא היתה הבעיה שלי (יש הרבה אחרות, לא לדאוג). |
|
||||
|
||||
חבל שאתה פורש לפני השיא. התרשמתי שדווקא התקדמנו. שי תנחומים צנוע https://www.youtube.com/watch?v=Uy2tEP3I3DM |
|
||||
|
||||
הבעיה העיקרית היא שהם כן רוצים להשמידנו - הערבים פיזית (השמדה), והאירופאים רוחנית ותרבותית (''שמד''). והבעיה המשנית היא שמי שעוזר להם - בזדון (בוגדים) או מתמימות (''אידיוטים שימושיים'')- בא מקרבנו. |
|
||||
|
||||
שמת באותה קטגוריה רוצחי המונים יחד עם גורמים שרוצים להפוך את התרבות בארץ לתרבות מערבית. אני חושב שצריך לפעול לשנות את התרבות הערבית, שהיא בעיני די ברברית, לכיוון יותר ליברלי. זה אומר שאני רוצה להוציא אותם לשמד? אני מקווה שאתה לא שם את זה באותה קטגוריה עם מישהו שרוצה להרוג את כל הערבים. |
|
||||
|
||||
עבורם, אתה רוצה להוציא אותם לשמד. למה נראה לך הם כל כך שונאים את האירופים והאמריקאים? זה לא רק בגלל התערבות במלחמות פנימיות בין הערבים והמוסלמים. |
|
||||
|
||||
באותה קטרגוריה? בעיני רבים, השמדה רוחנית חמורה יותר מאשר השמדה פיזית. |
|
||||
|
||||
זה אותם "רבים" שיעדיפו לרצוח את הבת שלהם (סליחה, "להשמיד אותה פיזית") כדי שלא תצא לתרבות רעה (כלומר "תושמד רוחנית")? |
|
||||
|
||||
זה נהוג אצל החברים שלך, לא אצלנו. אצלנו יושבים עליה שבעה. |
|
||||
|
||||
1. כל הכבוד "לכם", המשאית עם הצל"שים תקועה בפקקים בגהה, כבר מגיעה. 2. שים לב שאצל אלה שיושבים שבעה זה לא "חמור יותר". 3. שוב יצאת מנוול, כל הכבוד. רק לפני שתי הודעות כתבתי לך מה דעתי על תרבויות בעלות מנהגים ברבריים כאלה, ובכל זאת היה דחוף לך להיות חלאה ולכתוב "החברים שלך". בינתיים נראה שהם קרובים יותר אליך מאשר אלי. |
|
||||
|
||||
אתה בחרת להיות חבר שלהם, לא אני. |
|
||||
|
||||
אז אם נסכם את הטיעון שלך, הכל עובר עלי וקקה בידי? שיהיה סוף שבוע מוצלח, חביבי. |
|
||||
|
||||
הדברים נראים מאוד ברורים במבט ראשון, קבוצה יהודית מסיונרית שמשחקת לידהם של אויבי ישראל. תרים בבקשה את היד ותצביע בכיוון מנהיגות הקבוצה, אלו ששווה להתחיל לטפל בהם באופן חוקי, חקירות ומעצרים. בצד היהודי, לא ערבים. או תציע כיוון אחר כלשהו לטיפול בבעיה. |
|
||||
|
||||
הכי פשוט להשתמש בהגדרות ובשמות מדוייקים לתופעות ומעשים. משם הכל יתיישר בזמן קצר. זה לא יקרה ביום אחד כי התקשורת נכבשה בידי המחנה שדואג לפמפם ביטויים והגדרות שקריות ולחסום בכוחניות דיעות נוגדות אג'נדה תוך סילופם. לפי הסימנים וכפי שחזיתי לפני שנים, אנחנו בתחילת תהליך טבעי שבו הסדקים שכבר נפערו במסכת השקרים יתרחבו ובהמשך המומנטום החומה תיפול והשמש שוב תזרח על השיח שהיה אמור להיות ציבורי. ציבורי ולא במובן האספסופי אלא בהיותו במה וייצוג הוגן לקשת הדיעות והרצונות. במציאות התקינה, מנכ''לי עמותות הקרן לישראל חדשה שקיבלו שכר עבור הפצת עלילות דם ואנטישימיות יהגרו מבושה. לי ברור שבעלי המאה שמתגוררים בשכונות ''נקיות'' מזרים יזרקו אותם לכלבים. כרגע האדונים עסוקים בבניית חומות ומבדוקים, ממש בלב הנאור של אירופה ההומאנית- זאת שתרמה לארגוני ייבוא המסתננים לישראל. לא חומות מפני פיגועים כמו בישראל אלא סתם כזה, מפני החשש מזרים. |
|
||||
|
||||
אין לך מושג כמה אני מתפעם מהתגובה הזו, אתה רוצה לשנות את השיח זה פשוט... חמוד, אין לי מילה אחרת. הבעיה היא שבזמן שמדברים על דיבורים על השיח, מישהו באמת שיתק את מנגנוני הבקרה. היום ממנים את הקיסר לאבי היקום מחר יבוטל בג"צ. כדבריך, לא מעבירים הכרעות קשות ושנויות במחלוקת (כמו התנתקות או אוסלו) דרך המנגנון אלא משתקים את מנגנוני הבקרה. מענינת, בחירת המלים שלך, גזע, פשיזם - פרובוקציות קטנות כמובן, מדינת יהודה - מותר לחלום, אבל צורך בשיתוק מנגנוני הבקרה? ואת הצד השני אתה מתאר כבעיה אוטואימיונית? סחה על האופטימיות, אתה כנראה סומך על התחזיות של עצמך ב100 אחוז, ד"ר האוס שכמותך, מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנתק את כל מערכות תמיכת החיים אם אנחנו רוצים להציל אותו, מהר! |
|
||||
|
||||
נראה שלא הצלחת להבין מי עוסק יום וליל בשיתוק מנגנוני הבקרה ומסלף את השיח. בג"צ הוא מנגנון בקרה בעיניך. מהצד שלי זה נראה כאילו הוא עוסק בהגנה על אלה שהורסים את הבית. הרצל קבע דמוקרטיה יהודית. מי שרוצה למחוק את המילה יהודית מסכן את החזון. לי אין צורך למחוק לא את הדמוקרטית ולא את היהודית. אני עם החזון הציוני וטוב לי. רוצה לחזור לבאזל ונפתח שולחן סביב שאלת היהודי? אין בעיה. עצור את האנטישמים ששופכים תרומות מבחוץ וסלק את הבוגדים ובוא נברר מה היהודים רוצים. שכחתי. היהודים בעצם כבר בוחרים בכנסת ומסתבר שהם לא רוצים מדינת כל אזרחיה. אגב, השיח משתנה כל הזמן והסיקור התקשורתי של הפעילות נגד ארגוני הקרן לישראל חדשה לא היה מתקיים לולא חולמניים עלומים רגישים זרעו במשך שנים את האמת וסימני השאלה. לכן, התשובה חיובית. אני חושב שהמחנה נוהג להשתיק קולות אחרים בדיוק כמו פאשיזם, הוא לוקה בגזענות קשה וסובל ממחלה אוטואימיונית ואנחנו, אני ואתה או מי שירצה נשנה אותו. |
|
||||
|
||||
תודה. כשאתה מדבר על המחנה שמשתיק ומצנזר אתה מתיחס למחנה הבוגדים מהפסקה השניה, הנשלטים ע"י האנטישמים מבחוץ? תוכל להצביע על מובילי העניין בעולם? אני מתקשה להאמין שמדובר, מעבר לקשרי האקדמיה-ארגונים אזרחיים בניהול ערבי בלבד. או שכן - הקשר ישיר עד כדי כך? תוכל להצביע על דמות או דמויות בעולם הערבי שקשורות בניהול התהליך? בעולם המערבי? בג"צ. אם אתה לא רואה בו מנגנון בקרה, ואפילו מנגנון בקרה מקולקל, ואתה טוען בזכות ביטולו ולא תיקונו או החלפתו במנגנון בקרה אחר (כי הוא לא מנגנון בקרה לתפיסתך), אז אתה בפירוש מוחק אקטיבית את המלה דמוקרטיה מהמצמד יהודית-דמוקרטית. בג"צ מוגדר כמנגנון בקרה בדמוקרטיה הישראלית ומנגנוני בקרה מוגדרים כעקרון הראשון בדמוקרטיה. פיצול הכח. ללא קשר ל-כל אזרחיה. בפיצול הכח השילטוני אתה תומך או לא? |
|
||||
|
||||
פיצול הכח לירוק וכתום? |
|
||||
|
||||
בלי ספוילרים. |
|
||||
|
||||
זה לא הכח, זה השוורץ. |
|
||||
|
||||
השוורץ הוא הכח החזק ביקום! |
|
||||
|
||||
לינץ' אינטרנטי הוא לא המטרה. יותר חשוב לשנות את השיח ולהכניס חזרה את השפיות והאינסטינקטים הבריאים. את צינורות המימון והאנשים מאחורי הקרן לישראל חדשה וארגונים אחרים תוכל למצוא לבד אם ממש תרצה. מה שיותר חשוב הוא החיפוי והגיבוי שהללו מקבלים במשך שנים מקבוצה מסויימת של אומנים, תקשורתאים, אקדמאים ופוליטיקאים שרואים בעצמם מעצם התשייכותם למחנה, כמוסריים וערכיים. בקרב הקבוצה הזאת שנמצאת בחזית תמצא רהיטות ולמדנות אבל אתיקה ורוח לא תמצא שם. ניצול מיני של עמדות כוח, בהחלט. הדמויות שנאבקות באלימות מינית וטוהר מידות שלטוני, כולל פמיניסטיות בכירות מודעות היטב למקרים שבהן נערות מהפריפריה הרוויחו את הנשגב בדרך מפוקפקת כולל נערים אבודים שנוצלו ופעם אחר פעם בחרו למלא את פיהם במים. כשכהן בן 60 משגל אבודה בת 18 שתעשה הכל למען השם הנאורים שותקים. כצ'חצ'חים בעיריות של ימנים חוגגים את מעמדם מדובר בבעיה לאומית וכולם יוצאים לצקצק מהחורים. לגבי מערכת הצדק ועמדתה ממליץ שתענה בעצמך לשאלה מדוע לקרן לישראל חדשה חשוב לשתול דרך שת"יל משפטנים במערכת המשפט הישראלית ולא לממן באותם עשרות מליונים תכנית לעובדים סוציאלים או יועצים עסקיים או לשפר את מעמד האישה הערבית. הנזק שמערכת המשפט הישראלית גורמת במקרים שבהם עוות הצדק אפסי לעומת העוני, הבורות והבדלי המעמדות. איך הכשרת משפטנים תעזור למאות הפאטמות שעדיין נמכרות בקומץ דולרים מעניי הגדה לערביי ישראל? נסה להיזכר אם שמעת מנהיג מהמחנה הנאור הרהוט, האומנותי והתקשורתי שמגנה את הפוליגמיה של שותפיהם להרס המדינה היהודית. הנאורים שותקים ומסתירים כשכדאי ולכן אתה ושאר הציבור לא יודעים מי מממן את החגיגה הטהורה. המימון מוסתר בקלות. לדוגמא, בהארץ הציגו בעבר מאמר שעסק במעצרו של פעיל שמאל שניהל אתר אינטרנט שתכניו קראו לאלימות נגד מתנחלים. במאמר כינו אותו ואת חבריו מתנדבים. במשך שנים אותו פעיל אוטו-אנטישמי קיבל שכר מלא על עבודתו בוילה בשכונת יוקרה שממנה התנהלה האופרציה. הכרתי אותו מקרוב ואת גודל אסונו. אפשר לטעון שהכתב לא ידע ואפשר להאמין שכל הבוגדים שפועלים להרס המדינה עושים זאת בהתנדבות גם כשהם עוברים במשך שנים בין תפקידים בעמותות שונות וגם כשהם מגדלים ילדים וקונים בתים ומקבלים ג'ובים במוסדות ונשלחים לחו"ל להשתלמות קיקיונית. זה לא רק סורוס ופורד וזה לא רק קטאר והאיחוד או הקרן. הפואנטה שניתן להסתיר הזרמה של מליונים כל עוד יש לך חיפוי ומראית עין מכובדת ואתית. אני בסה"כ מיידה אבנים במראה כדי להגביל את הכוח השלטוני. בג"צ הוא כוח שלטוני וגם לתקשורת שחוקרת מעמידה לדין את מי שצריך ומחפה על מי שצריך יש כוח לא מבוטל. |
|
||||
|
||||
אני. רוצה להגיד לך משהו אחר, וסליחה על אי ההגההה. אני בהחלט מבין את תחושת הנרדפות עעי השלטונות של צעירי חומש. בסכ השלטונות האלו שלחו אותם תוך גיוס 100% מאמונתם ושליחותם ואחכ בגדה בהם והתחילה לרדוף אותם כפושעים. ועל כך הוסיפו בגידה המבוגרים האחראיים של התנועה שלהם עצמם, ששיכנעו אותם שהנה אלוהים נותן אות בהתנתקות למשל אתה יכול אגב לומר לי למה מופיע יחצ בפרסומי החדשות עליהם? יש לי כמה השערות, רובן הגדול לטובתם. |
|
||||
|
||||
ואני מציע לכל הערבים באתר שחושבים על זה, להתפקד לתקשורת. |
|
||||
|
||||
התקשורת משרתת אותם יפה. נתערב שלא תשמע בחדשות ערוץ 2 את מנטרת הנמר: "הגורמים הפלסטינים הבזויים שהקימו סוכות אבלים לזכרו [*של המחבל הפלסטיני ישראלי] הם אויבי ישראל וצריכים לדעת, אנחנו לא נעצור עד שנהרוס ונמגר את תאי השנאה וההסתה שהם יוצרים, ומעודדים גלי טרור כנגד חפים מפשע. ככה אמר שתקן אחד, איסמו בוז'י. מנהיג המחנה שהדביק על עצמו את המדבקה "הציוני". |
|
||||
|
||||
מה בוז׳י אמר? את מה שציטטת בין המרכאות? בכל אופן לא תשמע את ההפרקה הזאת בערוץ 2 כי זה מניפסט ולא עיתונות. |
|
||||
|
||||
הסבר מוזר כי מרוב מניפסטים של אנשי שלום יש כאלה שהתנתקו מאותה "עיתונות" מגוחכת. אני רוצה להבין. ראש מחנה "נמסור את יהודה ושומרון ליש פרנטר" מכנה את אנשי הפרטנר "אויבי ישראל" וקורא לביטול חגיגות השאהידיזם המסורתיות וזה לא ידיעה מספיק חדשותית בעיניך? למתקשים להבין את גודל ההצהרה מצד האיש הקטן: "בפוסט שפרסם הערב בעמוד הפייסבוק שלו, כתב הרצוג: "הטרוריסט נשאת מלחם הוא רוצח נתעב שנטל בדם קר את חייהם של שלושה ישראלים, שני יהודים ואחד מוסלמי והותיר את משפחות רוימי, שעבאן ובקל אבלים בכאב נורא. הגורמים הפלסטינים הבזויים שהקימו סוכות אבלים לזכרו הם אויבי ישראל וצריכים לדעת, אנחנו לא נעצור עד שנהרוס ונמגר את תאי השנאה וההסתה שהם יוצרים, ומעודדים גלי טרור כנגד חפים מפשע. הרשות הפלסטינית צריכה לבער מתוכה את הפושעים הנתעבים האלה ולהוריד לאלתר את שמו של הרוצח מאתר משרד הבריאות הפלסטיני". |
|
||||
|
||||
יהיה יותר טוב אם זה יאמר גם עם סימן שאלה ומפי אנשי חדשות ערבים, לא? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג ירוק לגבי צעירי חומש וגוגל יעזור לך יותר ממני. |
|
||||
|
||||
עזוב, אני משלים עכשיו את מנת הטלויזיה ורואה שהשאלה שלי מיותרת. אז אולי עדיף ספר. |
|
||||
|
||||
המשפט הראשון (לדוגמא) הוא: "כשאתה מדבר על המחנה שמשתיק ומצנזר אתה מתיחס למחנה הבוגדים מהפסקה השניה, הנשלטים ע"י האנטישמים מבחוץ?" אני יודע שזאת שאלה לפי זה שיש סימן שאלה בתו האחרון - אבל חוץ מזה שום דבר במשפט עצמו לא רומז שהוא שאלה ולמעשה לא ברור לי מה כאן השאלה ולאיזה תשובה אתה מצפה. האם התכוננת לכתוב: "האם כשאתה מדבר על המחנה שמשתיק ומצנזר אתה מתיחס למחנה הבוגדים הנשלטים ע"י האנטישמים מבחוץ מהפסקה השניה?" או שאולי: "כשאתה מדבר על המחנה שמשתיק ומצנזר אתה מתיחס למחנה הבוגדים מהפסקה השניה, האם הם נשלטים ע"י האנטישמים מבחוץ?" או אולי: "איכפת לך לפרט למה כוונתך כשאתה מדבר על המחנה שמשתיק ומצנזר אתה מתיחס למחנה הבוגדים מהפסקה השניה (הנשלטים ע"י האנטישמים מבחוץ)?" או שאתה פשוט מנסה לעשות פרודיה על סגנון הכתיבה הלא קוהרנטי של בן שיחך? |
|
||||
|
||||
שוב אותו אלמוני עם הקוהרנטי שמוהרנטי. חבוב, לפעמים ככה זה בחיים. תבין מה שאתה מסוגל בהתאם לנסיבות שהביאוך עד הלום. אף אחד לא ישנה את סגנונו בשל האובססיה החיננית שלך להסתת דיונים למחוזות התפל ולא בזכות הקרניים. רוצה להתמרמר? תפדל: http://the--temple.blogspot.co.il/2016/01/blog-post_... בינתיים, קח טישו וחכה במסדרון. יש עניינים יותר חשובים מסגנון. |
|
||||
|
||||
מה הטעם לכתוב בסגנון שמונע מאחרים להבין את הדברים הכל כך חשובים (אם הם באמת כל כך חשובים)? איזה תועלת יש בתגובה לא מובנת? אני רוצה להבין קצת יותר מהמגבלות הזמניות שלי, ולכן אני שואל שאלות ומקווה גם לקבל תשובות, ואם אפשר תשובות שיהיו קוהרנטיות ובאמת יעזרו לי להבין, מה טוב. מנסיוני, שאלה ותשובה עניינית עוזרת להבין דברים שבלעדי זה היו נשארים בגדר דברים שאני לא מסוגל להבין. אני יודע שזה נשמע לך מוזר, אבל יש אנשים שבאמת קוראים במטרה להבין ולא במטרה לפרוץ בעוד נאום לא קשור. |
|
||||
|
||||
רואה? כשאתה רוצה, הסגנון הטמילי מספיק קוהרנטי. תצביע נקודתית מה בתשובה לשאלה הלא קוהרנטית קשה לך להבין או שתמתין לאזרח ששאל. גלה לי בהזדמנות מה כמות התווים שהופכת תגובה לנאום. -מחמם מנוע- ותסביר לי מה רע בנאומים? -גולש בראשון לקו הזינוק- הכל חייב לעבור בססמאות קצרות וקליטות שנכנסות ברוחב שורה של 5 אינץ' במסך של הפאקינג סמארטפון? גם באייל הקצרנות והצייצת הפכו לסטנדרט לדיון? -מרים יד ימין- |
|
||||
|
||||
הבעיה היא שזה לא כשאני רוצה, אני תמיד רוצה. מה שמוזר הוא שלפעמים אתה כן כותב תגובות קוהרנטיות, ואז ככל שאתה מתרגש יותר התגובות שלך פחות ופחות קוהרנטיות. בגלל שברור שאתה מסוגל לכתוב תגובות קוהרנטיות, אפשר לצפות ממך גם לנסות לעשות את זה. לא כמות התווים הופכת תגובה לנאום אלא חוסר הקשב. וזה, חוסר הקשב, הוא מה שרע בנאומים. טוב, לא ''רע'', פשוט לא מתאים לאופי של אתר דיונים (ונראה לי שזה עונה גם לשאר התגובה שלך, קצת יותר הקשבה והיית חוסך לעצמך איזה מנוע או שניים). |
|
||||
|
||||
סיפור אמיתי: סטודנט באוניברסיטה, ממארגני קבוצת מחאה גדולה שדרשה רפורמות שילטוניות. בתגובה הממשלה פתחה במסע השמצות והכפשות במטרה לבצע דה לגיטימציה של מנהיגי המחאה ולצייר אותם כמי שעובד בשרותם של מדינות מערביות או כיהודים הפועלים כנגד עמם ומדינתם. הממשלה הוקיעה את המנהיגים כסוכנים זרים, בוגדים. הסטודנט נעצר, נזרק מהאוניברסיטה ובסוף היגר למדינה אחרת, פתוחה וליברלית אמיתית. |
|
||||
|
||||
...ובכך העלה את ממוצע הIQ בשתי המדינות |
|
||||
|
||||
NICE
|
|
||||
|
||||
מה כבר כל כך נחמד בטיפשות הזו? לטובת שאר הקוראים, עו"ד מיכאל ספרד מספר על אביו שהיה ב-1968 ממובילי מחאת הסטודנטים נגד המשטר הקומוניסטי בפולין. |
|
||||
|
||||
ישראל של שנות השבעים היתה "פתוחה וליברלית אמיתית"? אם כך, ישראל היום היא ודאי מופת לחירות. |
|
||||
|
||||
פולין, כאמור. |
|
||||
|
||||
כתבת ''היגר למדינה אחרת, פתוחה וליברלית אמיתית''. למיטב הבנתי, הוא ''היגר'' לישראל. |
|
||||
|
||||
המדינה עד כדי כך פתוחה וליברלית, עד שהיא מתירה לרשות מרשויותיה לענות ולהרוג אנשים חפים מפשע (שכל חטאם הוא שהם מוכרים אדמה לאוכלוסיה הילידית) , ולארגוני זובור וגזנגה להסגיר את אותם חפים מפשע לידי הרשות הנ"ל. ראו לאיזה תהומות של שפלות מוסרית הביאו אותנו הסכמי אוסלו. |
|
||||
|
||||
על זה נאמר-כל התומך ברצח יהודים סופו לתמוך ברצח ערבים. |
|
||||
|
||||
לא,זה לא יתואר האם אנחנו עדים להפיכת ארגוני השמאל מנאצים לטנטים לנאצים גלויים? |
|
||||
|
||||
לא יתואר אם לא שמעת את הנמר. שאל כאן השבוע מי ששאל מי מממן את החלאות. ובכן, ראינו את הנאורים מעבירים לביטחון המסכל* מידע ומבקשים להעבירו במו ידיהם. המחנה עדיין מתקשה להאמין שהערבים מתגמלים אותם ושאותו ביטחון מסכל שכל פלסטיני שפוי רועד ממנו, לא בדיוק פועל בקוד המוסרי האירופאי שמשלם להם מעל השולחן. כהני המחנה טוענים גם היום שהם לא בוגדים בשכר, הם לא סייעני אוייב, ואינם שותפים לרצח של חפים מפשע מחזיקים בידיהם את המדבקה "זכויות אדם" על מצחם. העדר כמו עדר, שותק או מדקלם את דברי הכהנים ואילנה דיין ננזפת על שהעלתה לגידון לוי שמתפרנס מאותם ידייים את הסעיף. אני לא חוגג את ההוכחה כי אני לא צריך הוכחה וגם כי זה לא ישנה דבר בתמונה הגדולה. המחנה שסירב לקרוא לסטאלין רוצח גם כשהעדויות והתיעוד חלחלו מכל עבר ימשיך באנטישמיות והאנטי-ציונות ויספר לעצמו ולאחרים שמדובר בזכויות אדם עד שהלחץ החיצוני יתחיל לתת את אותותיו. |
|
||||
|
||||
לא התכונתי ''לא יתואר'' במובן של לא מאמין,אלה במובן שאנחנו עדים לתהליך חשוב מאוד וזה קורה לנו מול העיניים בחי. |
|
||||
|
||||
בדיוק כך |
|
||||
|
||||
ישראל של אז היתה פתוחה וליברלית? ומה היום? |
|
||||
|
||||
פולין דאז היתה ליברלית? סוציאליסטית? פתוחה? (ישראל דהיום פתוחה אך יש לה עדיין כברת דרך לליברליות. דוגמה לא קטנה היא העובדה שהמדינה שוללת מתושביה את הזכות הבסיסית של חופש נישואים וגירושים). |
|
||||
|
||||
אני מפספס משהו? נראה לי שאת התארים הללו הענקת למדינת היעד (ישראל, תחילת שנות השבעים) ולא המקור. אם אז היתה ליברלית, היום על אחת כמה וכמה. |
|
||||
|
||||
אם לב הליברליזם היא החרות האוטנומית-ריבונית של האינדיבידואל ללא כפיה מוסדית של דת, מלוכה, עריצות פוליטית וכלכלית וכדו', אזי כפי שכתבתי לישראל היום יש כברת דרך לעשות. מה עוד שבכביש הליברלי הסלול עליו נסעה המדינה, מזה שנים לא מועטות רצים לפני הגלגלים חבורה גדולה שמפוררת את הכביש, כורה בו בורות ומהמורות בכדי להסיט, לעצור ולהפוך את כיוון הנסיעה. |
|
||||
|
||||
במדינה ליברלית כמו שוודיה אתה לא יכול לשנות את שם משפחתך... ליברליות מורכבת מהמון פרטים שיוצרים הווי חיים. תהיה זו שגיאה להתפס לאחד מן הפרטים ועל כן לטעון שאין כאן ליברליות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תנסה פה דיון 3641 |
|
||||
|
||||
אישה אחת1 פותחת גלגל"צ באוטו בדרך לעבודה ושומעת "פקקים אדירים באיילון בגלל רכב אחד שנוסע נגד הכיוון". רכב אחד? - היא תמהה - יש כאן אלף רכבים שנוסעים נגד הכיוון. 1 ככה אני מכיר את הבדיחה מזה עשרות שנים. בלי הגבלת הכלליות, למי שזה מציק לו/לה. |
|
||||
|
||||
נו, גם אני חושב שישראל לא מי יודע מה ליברלית, ובפרט שהיא אטטיסטית. רק תמהתי על ייחוס ליברליות לישראל של פעם. לדעתי היא היתה ליברלית פחות מישראל היום כמעט בכל היבט. |
|
||||
|
||||
עיני כוסתה דוק דימעה למיקרא קרן אור של הסכמה שהבליחה על מסך האייל. |
|
||||
|
||||
גם אני רמזתי להסכמה, אבל כנראה שהיא נעלמה תחת מעטה ההומור ופרצי הצחוק הבלתי נשלטים. |
|
||||
|
||||
אני ממש מצטער שהחמצתי הזדמנות נוספת לנחמה. אכן המולת הגיחי גיחי האלים מפריעה למוץ. |
|
||||
|
||||
מי שלא מבין את ההבדל בין קומוניזם לדמוקרטיה יש לו בעיה מוסרית קשה. |
|
||||
|
||||
בדיוק |
|
||||
|
||||
זה רק עושה את הבגידה של מיכל ספרד ליותר חמורה.לא רק במ.ישראל ועם ישראל הוא בוגד-הוא בוגד גם באביו. |
|
||||
|
||||
אלה אשר מאמינים בדברים אבסורדים, כתב וולטיר, יבצעו מעשי זוועות. כבר עניתי לך בתגובה אחרת מעודנת פחות, שהמערכת בחכמתה כי רבה החליטה למחוק, שאין בתגובותיך אלא עווית מרופשת פאבלובית למשמע פעמון המוסר. |
|
||||
|
||||
לא מאמין לך. |
|
||||
|
||||
יצא בזול. משפטי פראג [ויקיפדיה] משפט הרופאים [ויקיפדיה] ויש קינוח: http://www.haaretz.co.il/literature/poetry/1.1466547 |
|
||||
|
||||
הכל נכון, והתגובה שלי לא אמרה אחרת. התגובה שלי לקחה משם קדימה- הרושם שלי (שמכה הדים גם אצלך) הוא שזה הולך ונעשה פחות נכון ממה שזה היה, והמגמה מטרידה אותי. אני חושש מכך שאנחנו, כפרטים וכחברה, הולכים ונעשים דוגמטיים (אין פרטנר), גסי רוח וערלי לב, ומאבדים את הסולידריות שהיתה הנס והעוצמה שלנו. המילים הן אותן מילים, אבל הן הולכות ומתרוקנות ממשמעות (מבגין לאולמרט, מאולמרט לביבי, מביבי ללפיד), עד שמי שעדיין משתמש בביטויים הישנים בלי ציניות (ציפי לבני) נתפס כנאיבי ואנכרוניסט. בשנת 2015 נהרגו בתאונות דרכים 96 קשישים, לעומת 68 בשנה שעברה, ו 53 בלבד לפני שנתיים. |
|
||||
|
||||
התייחסתי בתגובה 670959 לפשר המגמה: "במציאות מעוותת וחסרת טעם וסיבה אף אחד לא ימצא צידוק או מניע להלחם על מה שטוב." החשש שלך לגבי הסולידריות מובן אך בכל מלחמה ומבצע רואים שעיוות השיח לא ביטל את הציונות והמשמעות הבסיסית ביותר- מדינה ליהודים, מתקיימת גם אם נראה אחרת. גסות הרוח וערלות הלב נזקפת לחובת המחנה והתקשורת ששוללים, מעוותים, מסלפים ונאבקים במשמעות וההבדלים בין הדברים (יהודים נהרגים בפיגוע, ערבים נרצחים). |
|
||||
|
||||
מי דרס למוות כמעט 100 זקנים בשנה שעברה, כמעט פי שניים מאשר ב 2013? התקשורת? השמאלנים? החמאס? דאעש? לא ולא. אני ואתה דרסנו. וביבי וישראל כץ. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "התפיסה של אביר הקרנפים"? אני מוכן לקחת את המכלול השלם של חזון נביאי ישראל וליישם אותו מהחל ועד כלה. אתה מטיל הסתייגויות על חלקים רבים של אותו החזון. מה שאומר שאני מקבל את החזון ואתה משתמש בו לצרכיך. אין כאן עניין של תפישת החזון, אלא את השאלה עד כמה החזון מחייב אותך ומורה לך את דרכך. בנוגע למגמה הלאומית, אני חושב שהעם נדד מעט שמאלה עם התחושה שיש לנו מדינה ואנו כבר לא נלחמים על קיומנו. התחושה הזו הולכת ומתפוגגת, ואנשים חוזרים למצב הקודם. כשאתה מדבר על נדידת האידאולוגיה ומציג תמונה כביכול חדשה, אתה שוכח שכבר בשנות החמישים קיימו פעולות תגמול, ובמלחמת ההתשה הפגיזו ערים מיושבות בתגובה לירי. זו לא המצאה של הדור הנוכחי, ואפילו לא של הימין. |
|
||||
|
||||
כנראה התחלתי לענות לך אז אודות ניפוץ העוללים ולא סיימתי. תמצית העניין שלדעתי מנסחי הכרזת העצמאות ראו את חזונם של נביאי ישראל באופן שונה לגמרי ממה שאתה רואה אותו. להזכירך- בן גוריון ורעיו אמנם ידעו תנ"ך אבל לא מילאו כרסם בפוסקים. עבור הציונות מהרצל עד בן גוריון חזונם של נביאי ישראל היה (כך לימדו אותי בבית הספר) חזון אוניברסלי של סוציאליזם וזכויות אדם. של משפט צדק ועזרה לחלש (עוד לא המציאו אז את הביטוי "מגזר מוחלש"). חביב עלי במיוחד הנביא עמוס(ההדגשה שלי): "החטאים שמזכיר עמוס בנבואותיו הם מן התחומים שעליהם אמרו חז"ל "יהרג ואל יעבור": עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים, אך עיקר נבואתו של עמוס שייכת לתחום הקלקול החברתי-מוסרי שהוא מוצא בעם: לפגיעה בחלשים בגזל אביונים, בעושק משפטי, במעשי חמס ושוד. החטאים האלה המכונים בבראשית "חמס", מראים על שחיתות מידות, אשר אינה מאפשרת קיום חברה תקינה, חברה צודקת. דור המבול עבר על החטאים החמורים ביותר: "ותשחת הארץ לפני האלוהים", אך עונשם נחתם בגלל החמס. בבבלי סנהדרין דף ק"ח ע"א כתוב: א"ר יוחנן: בא וראה כמה גדול כוחה של חמס, שהרי דור המבול עברו על הכל ולא נחתם עליהם גזר דינם עד שפשטו ידיהם בגזל, שנאמר: "כי מלאה הארץ חמס מפניהם והנני משחיתם את הארץ"." |
|
||||
|
||||
אני לא מתייחס לפוסקים. אני מתייחס לכתובים עצמם. והוא אשר אמרתי - מנסחי הכרזת העצמאות העדיפו להעלים עין מחלקים גדולים בחזונם של נביאי ישראל, ולנופף בגאון בחלקים שכן התאימו להם. בקשר לכל השאר, אין לי ויכוח. |
|
||||
|
||||
הניסוח שלך מטעה. כשאתה כותב "העדיפו להעלים עין" אתה מייחס להם תכונה שלילית. הם אכן נופפו בגאון בחלקים שהתאימו להם. זו היתה הציונות שלהם- חילונית אבל שואבת את ערכיה מהתרבות היהודית. כן, הם בחרו את החלקים שהם רצו, ולא בחרו את החלק של ניפוץ עוללים. בכלל הם בחרו לרוב לדלג על כל החלק של אדוני אלוהינו בתנ"ך. עכשיו אתה יודע למה הם התכוונו כשהם כתבו "חזונם של נביאי ישראל". זה שונה מהתפיסה שלך של חזונם של נביאי ישראל, שונה מאוד. מכיר את המחלוקת על אזכור צור ישראל בהכרזת העצמאות? בחציו השני של המאמר הזה תוכל למצוא פירוט. בסוף אמר בן גוריון: " [היהדות מצווה על היהודי:] ׳זאת תעשה׳ ו׳זאת לא תעשה׳, איך להאמין - על זה אינה מצווה. כל אחד מאתנו, לפי דרכו והבנתו, מאמין בצור ישראל כפי שהוא מבין את זה. אין בזה (אני מביע את דעתי אני והרגשתי אני היהודית והאנושית) שום פגיעה שום כפיה. אנחנו אומרים שהננו בוטחים בצור ישראל. אני יודע מהו צור ישראל שאני בוטח בו. אני בטוח שחברי מימין יודע היטב במי הוא בוטח ואני גם יודע כיצד חברי מהצד השני בוטחים בו. הייתי מבקש בקשה: שלא אצטרך להעמיד פסוק זה להצבעה" |
|
||||
|
||||
אז זה לא שונה מהתפישה שלי את חזונם של הנביאים, אלא שהתפישה שלהם שונה מהחזון עצמו. אני סמוך ובטוח שהם לא התכוונו להתחייב בצורה מלאה לחזונם של הנביאים כפי שהוא. אני מערער על הניסוח המטעה והשימוש הבלתי פוסק במילים האלה, במטרה להציג את המצב כאילו דווקא אני זה שסטה מדרך הנביאים. כיצד באותה הודעה אתה יכול להודות שהם לא אימצו את חזון הנביאים כהווייתו, ואז לטעון שלי יש "תפישה שונה" של אותו החזון? |
|
||||
|
||||
אתה מניח שיש איזו אמת מונוליטית בלתי משתנה שהיא "החזון עצמו" "כפי שהוא" וכל אדם, שלא לומר כל יהודי, רואה אותה באותה דרך- ולא היא. כל אידאולוגיה לוקחת מחזונם של הנביאים את מה שמתאים לה, וקוראת לזה "חזונם של הנביאים". עמוס הרי התנבא על חורבן ממלכת ישראל, שאכן קרה, ותשעה וחצי השבטים אבדו. למה הוא מעניין את דוד בן גוריון, הרב שרלו ואותי? הוא מעניין אותנו בגלל המסר האוניברסלי של נבואותיו. למה הוא מעניין אותך? לא יודע, אתה תספר לי. אני לא מנסה להציג שאתה סטית מדרך הנביאים, חלילה, אלא שאתה סטית מהחזון של הכרזת העצמאות, שבהחלט אינו כולל ניפוץ עוללים. |
|
||||
|
||||
אם אנו מדברים על החזון עצמו, ללא פרשנות, הרי שיש אמת מונוליטית: קח את הכתובים וקרא בהם. לא כל אידאולוגיה לוקחת מחזונם של הנביאים. יש אידאולוגיות הכפופות לחזון הנביאים, בשלמותו. בלי "לקחת" חלקים. אם כן, למה עמוס מעניין אותי? כי אני כפוף לחזון בשלמותו. אם עמוס הוא חלק מהתנ"ך, הרי שדבריו הם חזון הנביאים, והם מחייבים אותי ומשפיעים עלי. לדעתך: האם חזונם של הנביאים כולל ניפוץ עוללים, השמדת האויב, סקילת מחללי שבת וכו'? |
|
||||
|
||||
אתה רציני? כמעט כל חברי הליכוד בכנסת ה8 (כולל הליברלים) היו מזדעזעים ו/או מתהפכים בקברם לו היו שומעים שיו"ר הליכוד מדבר על מדינה "פלסטינית" בארץ ישראל המערבית. |
|
||||
|
||||
לא יודע מה יצמח מכאן, אבל אם אתם מתכוונים ללכת לפתוח כמה קברים נא הודיעו לי לפני כן, זה יוכל לעזור לי באיזה ניסוי קטן שאני מתכנן. |
|
||||
|
||||
אתה רציני? תן מקור לפיו איזה שהוא מנהיג בליכוד דיבר על מדינה "פלסטינית" בארץ ישראל המערבית לפני נתניהו. |
|
||||
|
||||
לא טענתי דבר כזה, אז למה שאביא לזה מקור? |
|
||||
|
||||
דרשת ממני מקור לכך שהם התנגדו לזה. |
|
||||
|
||||
תזכורת למה שאריק כתב: > נראה לי שהאידאולוגיה הדתית לאומית הופכת למרכזית יותר ויותר, על חשבון האידאולוגיה הציונית הסוציאליסטית כמובן, אבל גם על חשבון האידאולוגיה הימנית הליברלית, ותוכיח ההתפלגות של חברי הכנסת מהליכוד היום לעומת הכנסת השמינית "ימנית ליברלית" אינה קשורה בהכרח לדיעותיהם לגבי ארץ ישראל השלמה, אלא לגבי זכויות אדם, מעורבות המדינה, וכדומה. השווה לדוגמה את ארנס (אמנם איש חרות ולא הליברלים במקור) שהתנגד לפינוי סיני ועד היום מעדיף מדינה דו לאומית (סיפוח) על פני מדינה פלסטינית, אולם ברור לו שלפלסטינים מגיעות זכויות (ולדעתו הן יכולות להיות במסגרת מדינת ישראל). |
|
||||
|
||||
ההתנגדות למדינה ''פלסטינית'' אינה זהה לתמיכה בארץ ישראל השלמה. אני למשל מתנגד למדינה ''פלסטינית'' מתוך התנגדות עקרונית לאימפריאליזם מכל סוג שהוא (כולל האימפריאליזם הערבי, שה''פלסטינאיות'' אינה אלא מסווה מתוחכם למימושו), ולא מתוך תמיכה ברעיון ארץ ישראל השלמה (וכבר כתבתי שאתמוך במימוש שאיפות לאומיות של דרוזים, שומרונים וכו', כשברור שזה יהיה גם על חשבון ארץ ישראל השלמה) |
|
||||
|
||||
אשמח אם תסביר את העניין של התנגדות עקרונית לאימפריאליזם מכל סוג שהוא. האם אתה שואף למדינות לאום אתניות בכל רחבי העולם? מה עם האינדיאנים והאבוריג'ינים? |
|
||||
|
||||
הסברתי פעמים רבות: המזרח התיכון הוא ערש התרבות כפי שאנו מכירים אותה היום, מכמה סיבות, שהעיקרית שבהן היא היותו אזור המפגש בין 3 היבשות של העולם הישן על תרבויותיהן המגוונות. כל זה נפסק עם הכיבוש הערבי, שהחריב את התרבויות שהיו פה - בין אם פיזית או רוחנית, השליט פה תרבות אחת מונוליתית של מוות ואלימות, והפך את האזור כולו למדבר אחד גדול - בכל המובנים. כדי שהמזרח התיכון יחזור להיות מרכז תרבותי, עלינו להיפטר מהכיבוש הערבי, כפי שמזרח אסיה נפטרה מהכיבוש האירופאי, והחלה לפרוח מאז. לגבי עמים מרוחקים כמו האינדיאנים והאבוריג'ינים - עניי עירך קודמים. |
|
||||
|
||||
מוות ואלימות? לא מזמן הזכרנו כאן את הקריאה הנואשת מימי התנ"ך: נלנצח תאכל חרב? ספרי יהושע, שופטים, שמואל ומלכים מתארים מלחמות בלתי־פוסקות (וגם הממצאים הארכאולוגיים תומכים בכך). תרבויותיהם המגוונות? גאוני בבל (בחלקם), תור הזהב בספרד, ועוד חיו תחת השלטון המוסלמי. כמוכן פעלו שם אל חווריזמי, עומר כיאם, אבל חלדון, ועוד. הישגי התרבות היוונית הגיעו לאירופה במידה רבה דרך הערבים. מעבר לכך, בניגוד לאירופה, שבה היתה דת אחת שלטת (לפחות במרכזה ומערבה), במרחב המוסלמי הצליחו להשמר כל מיני דתות שונות וכתות שונות (גם אם במאה השנים האחרונות זה כבר לא נכון ורסיסי דתות כאלו הולכים ונעלמים) הרבה יותר מאשר באירופה. לדוגמה: כל מיני כתות נוצריות. |
|
||||
|
||||
כדאי שתנגב את החומר החום הנוטף מלשונך. |
|
||||
|
||||
רבי יהודה בר עילאי היה גאה בך. |
|
||||
|
||||
מה כבר עשו למעננו הרומאים, תגיד לי. |
|
||||
|
||||
במקור שחביב עלי עד מאוד מסתתרות מעבר לאדי האלכוהול שליוו את כתיבת יצירת המופת כמה נקודות טובות: הרומאים עשו בעיקר למען עצמם. אם משווים את השקעת האימפריה הערבית, העותמאנית והבריטית בקהילות עוינות נראה שהאימפריה הציונית הנדיבה ביותר כלפי מתנגדיה. |
|
||||
|
||||
אפשר לכנות את תקופת השלטון הערבי כאור לגויים ועד עלטה מוחלטת כי באמת מדובר בתקופה ארוכה וממשל שהתפרס על שטח עצום וכלל עשרות קבוצות אתניות דוברי שפות ואמונות שונות ומנהגים ייחודיים ומה לא. אף אנקדוטה לא תשנה את העובדה שמדובר בכיבוש אימפריאליסטי שדחק, רדף והכביד על אוכלוסיות וקהילות אנדמיות עד שלבסוף תפס את מקומם. האימפריאליזם הערבי מימש את שאיפותיו הלוחמניות של מוחמד ובכך הביא לצמצום מגוון קהילות צבעים ואמונות. על כך, אני מאמין שאפילו לך אין ספק. לכן, עם כל הכבוד למשחק הגוונים ולאירועים יוצאי הדופן שבוודאי התרחשו אנחנו עוסקים באימפריאליזם ולמרות שערבי הוא עדיין אימפריאליזם. קצת מפתיע שנאורים לא פעם מגלים שבליבם פינות חמות השמורות לזמני האימפריאליזם הערבי ומצד שני לא מוצאים תועלת או סימן שאלה לגבי סיפוח יהודה ושומרון. אולי כשתקום אימפריה יהודית שתכבוש בחזרה את חאלב מידי חיות האדם ותחזיר לרחובותיה את היהודים זה יקרה, מי יודע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |