|
||||
|
||||
מה הסיפור הזה עם העץ? |
|
||||
|
||||
יש ''חבילות בחינות'' פסיכומטריות שמבקשים בהן, בין השאר, לצייר עץ. ציור העץ יכול להעיד על האישיות. |
|
||||
|
||||
פסיכומטריות או פסיכוטכניות (או פיסכו-משהו-אחר)? |
|
||||
|
||||
פסיכוטכניות. צודק. |
|
||||
|
||||
ציירת עץ המעיד על יסודיות: ניכר בך שאתה יסודי מספיק כדי לחרוש את הספר "יסודות האיבחון על פי בחינות פסיכוטכניות" לפני הבחינה. |
|
||||
|
||||
מעניין כמה נבדקים, בעיקר בוגרי מדעי המחשב, מציירים עץ בינארי וחושבים שבכך הם סופר-מתחכמים, ומה חושבים על זה המאבחנים. |
|
||||
|
||||
''או שהבן אדם דביל או שהוא סובל ממחשבה בינארית'' |
|
||||
|
||||
אני הייתי מאבחנת מיד שמדובר בדביל. |
|
||||
|
||||
את סובלת אם כך ממחשבה בינארית. קחי 10 אקמול ותתקשרי בבוקר. |
|
||||
|
||||
זה לא יועיל. אני סובלת מפסיכולוגיטיס מתקדם, אימן לזה תרופה. |
|
||||
|
||||
גרפולוגיה אחרת, פענוח ציורי ילדים: |
|
||||
|
||||
הצלחת להבין איך נעשה הפענוח? |
|
||||
|
||||
אני לא הצלחתי, אבל מאוד אהבתי את זה(בהשמטות): שאלה: ==== שי בן 3.5 האם לרשום אותו לגן עירוני בשנה הבאה, או להשאירו עוד שנה בגן פרטי? תשובה(חלקית): ============ הייתי ממליצה להשאירו שנה נוספת בגן פרטי, אם מצבכם הכלכלי מאפשר זאת. זאת משום שבגן פרטי יש, בדרך כלל, מספר רב יותר של גננות ומטפלות שיוכלו להעניק לו יותר תשומת לב. |
|
||||
|
||||
אני מבינה שההמלצה נראית לך אווילית משהו. אנא הסבר. |
|
||||
|
||||
אנסה לתת אנלוגיה: שאלה: סבתא שלי חולה מאוד והיא מאושפזת בסנטוריום פרטי. להלן תוצאות הבדיקות האחרונות. האם את ממליצה להעביר אותה לבית חולים ציבורי? תשובה: הייתי ממליצה להשאירה בסנטוריום פרטי, אם מצבכם הכלכלי מאפשר זאת. זאת משום שבסנטוריום פרטי יש, בדרך כלל, מספר רב יותר של רופאות ומטפלות שיוכלו להעניק לה יותר תשומת לב. |
|
||||
|
||||
האנלוגיה שלך איננה בדיוק אנלוגית. הגן הציבורי נועד לגיל מבוגר יותר, ומבחינת הגיל אפשר להעביר אליו את הילד - ואפשר שלא. לגיל בוגר יותר יש לגן הזה יתרונות על הגן הפרטי. כך שהשאלה היא אם רצוי שהילד יסתובב בחברת ילדים ''בוגרים'' הקרובים לגילו, או שהוא זקוק עדיין ליותר טיפול. |
|
||||
|
||||
אפשר להשאיר ילד בגן חובה ציבורי שנה נוספת, אין הכרח להעביר אותו לגן פרטי לשם כך. |
|
||||
|
||||
ראשית, התבלבלת: אפשר להשאיר ילד בגן *פרטי* שנה נוספת. נכון מאוד. ויש שיקולים לכאן או לכאן, כפי שאמרתי לראובן. |
|
||||
|
||||
את הבת שלי שנמצאת היום בכיתה א', רצו להשאיר שנה נוספת בגן העירוני, כי היא עושה דברים לאט1. הגננת המליצה להשאיר אותה עוד שנה, הגן המיועד הוא הגן העירוני - שאינו גן פרטי עד כמה שידוע לי (לפחות התשלום הולך לעיריה). אפשר להשאיר ילד שנה נוספת בגן חובה, גם בגנים עירוניים. 1 מסתבר שהיא מציירת לאט כי היא מדייקת כמו ילדה בכיתה ב', וכותבת לאט כי היא רק בגן חובה. |
|
||||
|
||||
מהמדגם הלא מחייב שאני מכיר (ומהמדגם הלא מחייב אף הוא, אך הגדול יותר באופן משמעותי, שאני מכיר ממקור שני) מספר האנשים המתחרטים כי השאירו את ילד(ת)ם בגן שנה נוספת (כאשר היתה התלבטות בנושא), קטן משמעותית עד זניח ממספרם של אלו אשר מתחרטים על שאצה להם הדרך לכתה א'. |
|
||||
|
||||
ממה שידוע לי, את הבנים משאירים כמעט אוטומטית עוד שנה בגן - כיוון שאם אינם די גדולים (פיזית) ומפותחים מוטורית לגילם, הם עלולים לסבול הרבה הצקות מבנים אחרים. לגבי בנות ה גמיש יותר, אבל בהחלט סביר שהחרטה היא נחלתם של המזדרזים. |
|
||||
|
||||
הנחיה: הורים לא יקבעו האם להשאיר ילד בגן "מנכ"לית משרד החינוך פרסמה הנחיה, לפיה השארת ילד שנה נוספת בגן חובה לפני עלייתו לכיתה א', לא תוכל להיעשות ביוזמת הוריו, שכן "ההורים הם נטולי מקצועיות כי זה פרי בטנם". רק הגננת ופסיכולוג הגן יוכלו ליזום את המהלך, כיוון שהם "כוח מקצועי". הורים שידם משגת יוכלו להיעזר בפסיכולוג פרטי, אך ייאסר עליו לערוך תצפיות בגן כדי לגבש החלטה הורים רבים בוחרים להשאיר את ילדם שנה נוספת בגן חובה לפני עלייתו לכיתה א'. אולם החל משנת הלימודים הבאה (תשס"ו) יהיה קשה יותר לעשות זאת. על פי נהלים חדשים שפרסמה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, ההורים לא יוכלו ליזום את הישארות הילד בגן, אלא רק הגננת. בנוסף, חל איסור על הישארות הילד בגן שנה נוספת מעבר לשנה החריגה שאושרה לו." |
|
||||
|
||||
הורים שמחליטים האם להשאיר את ילדם שנה נוספת בגן, מבלי להסתמך על אבחון של בעל מקצוע, משולים בעיני להורים המלעיטים את ילדם באנטיביוטיקה בלא להתיעץ ברופא. הורים המחליטים שלא להפנות את בנם לאבחונו של בעל מקצוע, למרות המלצת הגננת, משולים באותו משל להורים הנמנעים מלקחת את ילדם לרופא. תגובה 337007 התיחסה למקרים (ויש כאלו) בהם המלצת הגורם המקצועי אינה חד משמעית. |
|
||||
|
||||
סביר להניח ששיקולי משרד החינוך כלכליים. עוד שנה בגן (י''ג במערכת) זה הרבה כסף. |
|
||||
|
||||
נכון, שיקולי משרד החינוך כלכליים, אבל הוא לא סגר את הדלת בפני השארת הילד בגן. הוא מתנה את זה בצורך אמיתי (או לפחות כזה שמקבל גבוי מבעל מקצוע) ו(מה שהיה נכון גם עד היום) בהסכמת ההורים. ההמלצה שלי להורים - בכל מקרה שבעל מקצוע ממליץ, גם אם המלצתו אינה נחרצת וחד משמעית - השאירו את ילדכם שנה נוספת בגן. (כמה שנאמר: אם יש ספק - אין ספק). |
|
||||
|
||||
בהחלט. חשוב לציין שבעל המקצוע הוא הפסיכולוג ולא הגננת. |
|
||||
|
||||
כן, (אם כי אני לא בטוח שהוא חייב להיות פסיכולוג, ולא יועץ חינוכי או משהו כזה) אבל כדאי להקשיב להמלצת הגננת (שכאמור מסתכמת בהפניה לאיבחון ולא למסקנותיו). בסופו של דבר היא נפגשה עם יותר ילדים בגילאי 4-6 מאשר להורים יהיו אי פעם, וגם (לרוב) אין לה שיקולים זרים1. ___ 1 אם לא מדובר בגננת המתוגמלת פר קפיטה, לרוב האינטרס האגואיסטי שלה הוא דווקא להעביר את הילד הלא בשל הלאה, ולא להמשיך ולטפל בו (וילדים כאלה דורשים לרוב יותר השקעה מצידה של הגננת מאשר ילדים בוגרים) שנה נוספת. |
|
||||
|
||||
נכון מאוד. פשוט החלוקה הקודמת הייתה בין גן פרטי לגן ציבורי, לא בין גן ציבורי לבית ספר. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאתה לא מצליח להבהיר להם את הנקודה שלך. אם הבנתי נכון, הבעיות שלך עם התשובה של הגרפולוגית הן: 1. היא בנאלית. 2. אין לה שום קשר לגרפולוגיה. |
|
||||
|
||||
תודה. |
|
||||
|
||||
וממילא ניכר שגם ה''שאלות'' חוברו בסגנון אחיד ע''י מפעילי האתר או ע''י הגרפולוגית, לנוחותה ובהתאם ל''תשובות''. |
|
||||
|
||||
די מקובל במקרים כאלה לתמצת את השאלות בסגנון הזה. |
|
||||
|
||||
אני רואה שראובן אישר את השערתך, ומניחה שגם אתה תומך בהתנגדויות האלה. אם כך - 1. מדוע היא בנאלית? יש ילדים שרצוי מאוד להעביר דווקא לגן ציבורי, שמתאים יותר להתפתחותם. הבחירה להשאיר את הילד בגן פרטי איננה אוטומטית. 2. מדוע אין לה שום קשר לגרפולוגיה? אם הגרפולוגיה כוללת פענוח ציורים, ואם הגרפולוגית הגיעה למסקנות שהגיעה אליהן מגבי אישיותו ומצבו הקוגניטיבי של הילד לפי הציור, נראה שיש לה קשר רב לגרפולוגיה. |
|
||||
|
||||
ההבדל בין גן (או בית ספר) פרטי וציבורי הוא הבעלות, ולרוב1 נגזרים מכך גם איכות השרות והמחיר. גן ציבורי איננו שלב התפתחותי בין גן פרטי לבית הספר. מההנחה שהשרות שגן פרטי מספק עולה על זה של גן צבורי (וכמוהו המחיר), נגזרה תשובת הגרפולוגית. ___ 1 מבלי לפתוח דיון בן אלפי תגובות על יתרונות השרות הפרטי מול מעלות השרות הצבורי |
|
||||
|
||||
אם אינני טועה, גנים ציבוריים יש בדרך כלל לילדים גדולים יותר, לא? |
|
||||
|
||||
גנים עירוניים יש לגילאי טרום-חובה וחובה. גנים פרטיים יש מגיל 0 ועד גן חובה. |
|
||||
|
||||
לילדים גדולים יותר ממה? גנים ציבוריים מיועדים לילדים החל מגיל 3, וגנים פרטיים, למיטב ידיעתי כנ"ל. (מסגרות לילדים מתחת לגיל זה נקראות לרוב "מעונות", "פעוטונים", "משפחתונים" ושאר ירקות). בתי ספר פרטיים מיועדים לילדים עד גיל 18, ובתי ספר פרטיים כנ"ל. באוניברסיטאות ומכללות ציבוריות כמו גם בפרטיות אין חסם גיל. |
|
||||
|
||||
אני שמעתי סיפור על מישהו שצייר נחש, ועל סמך זה החליטו שהוא אדם בעל תכונות שליליות (של נחש). סליחה על האיחור בחודש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |