|
||||
|
||||
למרות שהוא מדורג במקום השני ? אולי אנשים חושבים שהוא נעדר את העומק הסיפרותי של גיבורים אחרים ? ומה עם דמוית אלמותיות כגון side show bob ? או רשע (לטענת אחדים) בן ימינו - ביל גייטס ? לדעתי רשע אמיתי זה אחד שצריך לנסות לפגוע בכולם תמיד, גם כשזה לא משרת או אפילו פוגע באינטרסים שלו עצמו. הוא לא חייב עומק דמות, אין לו צורך במונולוג פנימי (אלא אם כן הוא מתדיין עם עצמו עד כמה הוא רשע), היכולת להונות ע"י העמדת פני תם מועילה אף היא (מה שחסר לסאורון). רשעים הפועלים ממניעים אישיים הם לא רשעים באמת אלא תוצר של אבולוציה. אני בחרתי בגרגמל, אך במוחי הוא גרגומל. הפגמים ברשעים פה רק מעידים על הצורך לכתוב על רשע אמיתי, רצוי שלא בתור דמות משנית. |
|
||||
|
||||
אבל נזכרתי בו רק לאחר ששלחתי את תגובתי, זה הוא הנחש כמובן. |
|
||||
|
||||
למען האמת, ב''הסילמריליון'' רואים כי סאורון, ב''תחילת דרכו'' אכן מונה (מלשון הונאה) על ידי העמדת פני תם. ב''שר הטבעות'' פוגשים אותו כבר בסוף דרכו, אחרי שכל המרצעים כבר יצאו מהשק. אגב, רשע שדי מתאים לדרישות שלך הוא אלסוורת' טוהי מ''כמעיין המתגבר''. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
רבים מאיתנו אכן מסכימים שגרגמל הוא רשע מרושע, אך עובדת היותו יהודי שומר מצוות מניעה אותנו מלדון ברשעותו וכך להוסיף שמן למדורה האנטישמית ששמה 'הדרדסים'. |
|
||||
|
||||
גרגמל לא היה יהודי עד כמה שידוע לי. יז וכן כל מי שיש בו עזות פנים, ואכזרייות, ושונא את הברייות, ואינו גומל להם חסד--חוששין לו ביותר, שמא גבעוני הוא: שסימני ישראל האומה הקדושה--ביישנין, רחמנים, וגומלי חסדים; ובגבעונים הוא אומר "והגבעונים לא מבני ישראל המה" (שמואל ב כא,ב)--לפי שהעיזו פניהם, ולא נתפייסו, ולא ריחמו על בני שאול ולא גמלו לישראל חסד למחול לבני מלכם, והם עשו עימהם חסד והחיום בתחילה. |
|
||||
|
||||
אנא שים לב לראיות הבאות: א. לגרגמל אף גדול במיוחד. ב. הוא לובש שחורים. ג. הוא מתבודד, גר לבד ורחוק משאר יושבי היער. ראיות אלה מספיקות, לעניות דעתי, בשביל לקבוע כי גרגמל הוא יהודי חרדי, המנסה לחיות את חייו בשקט ושלווה ביער אירופי יפהפה, אך נתון לרדיפתם האנטישמית של יושבי קומונה בעלי אידיאולוגיה מרקסיסטית (לדרדס-אבא כובע אדום, להזכירך!). אם כך, אין מנוס מלהכריז כי הסדרה הפופולרית "הדרדסים" היא בעצם סיפור מחדש של עלילות דם אנטישמיות, הנכתבה כמובן ע"י מפיצי תעמולה מברית המועצות לשעבר. - לתשומת ליבם של ציבור ההורים - |
|
||||
|
||||
א) לאפ-ארוכוס יש אף יותר ארוך, והוא לא יהודי. ב) לבוש שחור אינו ייחודי ליהודים אלא ליושבי ארצות הקור. תסתכל על הכמרים היונים האורתודוקסים בירושלים והשווה לזברות. ג) כאן נפלת. החרדים גרים בחמולות ולעולם אינם גרים לבד. אם מר גרגמל היה יהודי רווק הוא היה גר עם הוריו ולא מתבודד לו לבד. האכזריות שלו פוסלת אותו מכל וכל מלהיות יהודי. גם כעלילה אנטישמית הדברים אינם מתקבלים על הדעת, עקב היות הגמל סמל ערבי יותר משהוא סמל יהודי. בנוסף, אף אחד אנטישמי לא היה מציג את הגויים כגמדים אל מול יהודי גבה קומה ויפה תואר. |
|
||||
|
||||
גרגמל - גבר יפה תואר? שיקול דעתו של אדוני חייב להיות קלוקל, ולכן טיעוניו נדחים בו במקום. האמת תצא לאור, ודבר לא יעמוד בפניה! |
|
||||
|
||||
איני רוצה לרדת לפסים אישיים, אולם האפשרות היחידה שמישהו לא יראה את חוט החן על פניו של גרגמל, היא היותו דרדס. ולא חלילה שאני רוצה להגן על אותו רשע הזוכה לפופלריות גדולה אצל בורים כמוני אשר לא מכירים כמעט אף אחד משאר הדמויות בסקר, אלא מכיון שאיני חושב שראוי לזלזל ביכולות של הרע. אם הוא יפה תואר יש לאמר זאת כדי שנוכל להלחם ברע ביעילות 1. 1 למשל על ידי חומצה בפנים. |
|
||||
|
||||
אם גרגמל יהודי- הרי שהוא נוהה אחר הגויים והגורמה הדקדנטי שלהםץ הוא הרי מנסה לצוד את הדרדסים על מנת להנות מבשרם הנימוך, אך למרבה הצער, טרף... |
|
||||
|
||||
ומכיון שיהודי לא ירד כל כך נמוך 1, הרי שגרגמל אינו יהודי. מש"ל 1 תרתי משמע |
|
||||
|
||||
אם כך, מה תאמרו על זה? (אוף, האתר המעולה ירד. טראגי. טוב, הנה כמה קטנים: ) http://www.geocities.com/Hollywood/Cinema/3117/socio... כל זאת ועוד, חפשו כאן:http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml . |
|
||||
|
||||
נו? זה בדיוק העניין. לא ייתכן שהמחבר רצה להעביר מסר אנטישמי כי גרגמל איננו מזכיר את היהודי. לעומת זאת, בהחלט ייתכן שהוא רצה להעביר מסר קומיניסטי. ואם זה כך, הרי שהרשע הגדול ביותר איננו גרגמל אלא כותב הסדרה, אשר רצה להטביע אותנו בתוך ים של קומוניזים. |
|
||||
|
||||
ברור שהרשע הוא הכותב. אך את מי הוא מנסה להראות לנו כרשע? את גרגמל. הטובים הם הקומוניסטים; חיים להם בשיתוף, הכל נחמד ויפה, עובדים כולם יחדיו, אוסיף - לבנים, אחידים. לעומתם יש את הרע: גרגמל היהודי (יש אף ארוך - ויש אף יהודי, מה שנקרא. לגרגמל יש אף יהודי), וחתולו - הנקרא אזראל. הם קפיטליסטים. מקובל באנטישמיות להציג את היהודי כקפיטליסט. אין חשיבות לחרדיותו, התבודדותו או כל דבר אחר. יוצר הסדרה לא ביקש להציג את היהודי האמיתי, כמו כל דבר אנטישמי אחר. ממתי הם ביקשו להציג את היהודי כמו שהוא באמת? הרי הוא גדול, מכוער, לובש מעיל שחור ומפתה ילדים קטנים לקחת סוכריות ולאפות מהם מצות! מתי ראית לאחרונה יהודי כזה? היה רצון להעביר מסר קומוניסטי, אך גם אנטי-קפיטליסטי ואנטי-שמי. |
|
||||
|
||||
תחילה סברתי שהואיל ודרדסים אינם מפריסי פרסה, מעלי גרה ושוסעי שסע, הרי שאינם כשרים, ואי לכך ובהתאם לזאת גרגמל אינו יהודי. אבל כמה גויים יודעים את זה? הרי גם ילדים נוצרים/מוסלמים אינם כשרים! הרי לנו יוצר אנטישם ושונא נשים. איך הסדרה הזו הגיעה לארץ, להיות מוצגת לילדים רכים? |
|
||||
|
||||
שאלה גדולה שאלת. דבר תמוה הוא, שהתורה לא אוסרת בשום מקום אכילת בני אדם. איך זה יכול להיות? אם אדם אחד יאכל אדם אחר, ואדם שני יאכל כלב, אוכל הכלב ייענש יותר מאוכל האדם?! שכחתי מי זה שמסביר, שאם התורה הייתה אוסרת זאת, המצב היה אבסורד. אכילת אדם היתה הופכת לדבר אפשרי, הרי, אי אפשר לאסור משהו בלתי אפשרי. טוב, נו, אכלת אדם, תקריב חטאת ולך הביתה. אין דבר כזה! קניבליזם זה לא דבר אנושי! אכילת צלם אנוש אחר אינו דבר שניתן להעלות על הדעת! לכן התורה לא אוסרת קניבליזם. מזכיר, להבדיל, את השאלה על חוסר הברכה על מצוות משלוח מנות איש לרעהו בפורים. ומסבירים, שמטרת המצווה היא קירוב. אם היית מברך עליה, יכול היה להידמות שביצעת אותה בגלל החיוב, וזה היה מונע קירבה. |
|
||||
|
||||
תשובה נאה ענית, רק שבעוד אני שואל על מאכל נוצרים, אתה עונה לי על מאכל בני אדם. הלו ממתי נוצרים הם בני אדם? |
|
||||
|
||||
מיום שא-לוהים ברא אותם ככאלו. רוצה לשמוע משהו? גם ישו היה בנאדם. לא, הוא לא היה אלוהים, לא בנו של אלוהים, ולא בן-בנו של אלוהים. היה אנושי לגמרי. כ-ו-ל-ם כאלו. שתי רגליים, שתי ידיים, הדברים הרגילים. אפילו אפילו - האפיפיור יוחנן פאולוס השני, המנוח. (הה הה.) |
|
||||
|
||||
ישו היה אפילו יהודי. ממזר, חוטא אבל יהודי. |
|
||||
|
||||
הפילפול שהעלית, למרות שאני מניח כי הוא מקובל מאד בחוגים העוסקים בכך, נראה לי עקום ומיותר לחלוטין. אכילת בשר אדם כרוכה בהכרח באחת משלוש האופציות: 1. חיתוך מן החי. 2. רצח. 3. אכילת בשר נבלה (וכפועל יוצא גם מגע עם טומאה). את שלושתן התורה אוסרת במפורש (פרט למקרים שבהם האדם עמלקי או פושע שדינו מוות, שאז האופציה השניה מותרת, ומן הסתם גם אכילתו). |
|
||||
|
||||
ודאי. צודק. מחק את המשפט של גודל העונש. העניין הוא שאין איסור מפורש. ''אסור לאכול בני אדם'' כמו ש''אסור לאכול חיות טמאות''. |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי, אין רשימה מלאה של כל החיות הטמאות שאסורות במאכל. יש קריטריונים, ולגבי כל חיה שאינה עומדת בהם, היהודים כבר מצופים להבין לבד (או עם קצת עזרה מחברים, במידת הצורך) שאין לאוכלה. |
|
||||
|
||||
אדם ובהמה אינם נמצאים באותה המדרגה. אם מצאו לנכון בפרשתנו האחרונה לציין ארבע דוגמאות (אם אני זוכרת נכון - ארנבת, גמל, שפן וחזיר), ודאי שיכלו להוסיף את האדם - שנמצא בקטגוריה אחרת לגמרי. |
|
||||
|
||||
הדוגמאות הן של בעלי חיים שמפריסים פרסה אך לא מעלים גרה, או להיפך. אלו שחסרים את שני הסימנים לא נמנו כלל. |
|
||||
|
||||
התורה קמצנית במילים ומבקשת שנבין דבר מתוך דבר. כפי שאין איסור על אב לשכב עם ביתו, אך יש איסור על אדם לשכב עם נכדתו, ויש איסור על אדם לשכב עם אשה ובתה. אדם, גם אם הוא ילדים נוצרים, אינו מעלה גירה (אפילו אם הוא לועז מסטיק), אינו מפריס פרסה, ואינו שוסע שסע. צריך את כל שלושת התנאים ולאדם אין אפילו אחד מהם. |
|
||||
|
||||
החמור, למשל, לא צוין במפורש (כמדומני), למרות היותו בהמה שכיחה ביותר בסביבתו של העברי התנ"כי. גם הכלב לא. אף על פי כן, ברור למדי מה מעמדם כמרכיב דיאטטי, מתוקף הקריטריון הכללי הנ"ל 1. אם כל הדרכים הטכניות שיכולות להוביל לאכילת אדם אסורות מתוקף ציוויים אחרים (כמו "לא תרצח"), הרי שגם אילו היתה התורה מציינת במפורש כי אין לה התנגדות לדבר, זה עדיין היה בלתי קביל עפ"י חוקיה. 1 התורה מדגישה את איסור אכילתן של חיות המקיימות את אחד הקריטריונים, אך לא את משנהו, כדי למנוע אי הבנות. לגבי אלו שלא עומדות באף אחד מהתנאים, ההנחה היא כי ברור בעליל שאין לאוכלן. |
|
||||
|
||||
אין מה לעשות זאת סידרה אנטישמית..שים לב: 1)לגרגמל יש אף גדול. 2)גרגמל רשע ונראה מאיים על הדרדסים שרוצים לחיות בשקט בכפר שלהם...הם מגרשים אותו כל הזמן מהכפר. 3)הדרדסים הם גרמנים ארים שחיים בכפר משלהם בהרמוניה. 4)דרדסית בלונדינית והיא מסמלת את הנערה הארית יפת התואר. זהו בערך זה מספיק כדי להוכיח שזאת סידרה אנטישמית ושגרגמל כן יהודי... |
|
||||
|
||||
בשבוע שעבר ראיתי סרט בשם "מעוף הדרקונים". בשעתו, כשהסרט הוקרן בערוץ 1, הוא הופסק באמצע (מה שגרם טראומה קשה לזאטוטים רבים, מה גם שלא ניתן שום הסבר בזמן אמת) בגלל הורים זועמים שהתקשרו והתלוננו שהדמות הראשית נראית כמו קריקטורה אנטישמית. בשבוע שעבר, כאמור, ראיתי את הסרט, ואכן, לאחת הדמויות (לא הראשית, אם כי היא מהבולטות ביותר בהתחלה) יש אף ארוך. כמובן שלא עניין אף אחד שזו גם דמות חיובית, או שלא חייבים להיות יהודים כדי שיהיה לך אף ארוך - אם מישהו מזכיר לך קריקטורה אנטישמית, סימן שהוא קריקטורה אנטישמית, נקודה. דבר דומה קרה עם הפרנגים ב"מסע בין כוכבים". משום מה יש טענות רבות שהם יהודים, בגלל שהם מכוערים, תאבי בצע וכו'. אני חייב להודות שאני תוהה אם לא רתמנו איפה שהוא בדרך את העגלה לפני הסוסים. |
|
||||
|
||||
''אני חייב להודות שאני תוהה אם לא רתמנו איפה שהוא בדרך את העגלה לפני הסוסים.'' נדמה לי שבעניין האנטישמיות אנחנו עושים איזה על בסיס קבוע. |
|
||||
|
||||
גר לבד? ומה חתחתול, כלב? |
|
||||
|
||||
אם כבר מדברים, אני סבור שאין על הרשעות הצרופה של Itchy |
|
||||
|
||||
מוזר שאף אחד לא מעלה את הסוגיה עתיקת השנים, אבל... דרדס-אבא, או דרד-סבא? |
|
||||
|
||||
אבא. בדוק! (יש גם דרד-סבא אבל הוא הופיע כמדומני רק בפרק אחד). |
|
||||
|
||||
כל חיי חשבתי שמדובר בדרדס סבא, עם דגש בסמך. מזל שבאתי לגלוש באייל הקורא. אני מתחנן שלא לסגור את האתר המספק לנו ידע חיוני ממדרגה ראשונה. |
|
||||
|
||||
"בילדותנו, הילדים התחלקו לשניים. החלק האינטליגנטי יותר, שידע שלמרות שיש אבא לילדים ולא סבא לילדים, לא נכנע לנורמות חברתיות וחשב שקוראים לסבא דרדסבא ולא דרדסאבא. היו כמובן את הדיסלקטים - והם הרי חלק אינטגרלי מהחברה שלנו - שגרסו בתוקף שאומרים דרדסאבא. לך תבין." |
|
||||
|
||||
מצפיתי בטלביזיה הירדנית, הריני לדווח ששם נקרא הנ''ל בשם ''באבא-סנפור'' . |
|
||||
|
||||
איכשהו תמיד היה נראה לי מאוד לא טבעי שהדרדסים מדברים באנגלית או בערבית, מין גניבה כזאת של הגויים. הרי ברור שדרדסים צריכים לדבר עברית! |
|
||||
|
||||
דרדס-סבא, לא? |
|
||||
|
||||
לא |
|
||||
|
||||
כבר יש דרדס סבא, והוא מופיע בעונות החדשות בבגדים צהובים וקול מטופש להחריד. |
|
||||
|
||||
דרדס אבא =papa smurf דרדס סבא = grandpa smurf |
|
||||
|
||||
גרגמל אוהב כסף, וחולם לתפוס את הדרדסים כדי לעשות מהם זהב. שימו לב גם לטרנספורמציה שעוברת דרדסית: מדרדסית שחורה, פאם פאטאל, מפתה ומדיחה היא הופכת לדרדסית בלונדית, מצחקקת ותמימה. |
|
||||
|
||||
כל דרדס קרוי על שם אפיון שלו (קונדסון, ברמוח, וכאלה) ורק דרדסית, טוב, היא נקבה. זה מספיק, לא? __________ העלמה עפרונית, מתעסקת במה שחשוב באמת, ומקווה לשביתה. |
|
||||
|
||||
זה בגלל שבמקור היא דרדס-סית'. |
|
||||
|
||||
לגרגמל יש חתול. היהודים החרדים אינם נוטים לגדל חיות מחמד. |
|
||||
|
||||
זו משום מה ההנחה בקומיקסים אמריקאים וסדרות אנימציה: מי שרשע יפגע בכו-לם, סתם ככה כי הוא רשע, בין אם זה עולה בקנה אחד עם האינטרסים שלו ובין אם לא. "הא הא הא! עכשיו השתלטתי על משגר החלל הבין כוכבי ואני אשמיד את כל היקום!" ובמי תשלוט, טמבל, אחרי שתשמיד את כל היקום? ההנחה השניה היא ששליט רשע יפקיר את עושי דברו. מי שלא דואג לוסאלים שלו - לא יהיו לו וסאלים. |
|
||||
|
||||
אני אעשה קצת שירות דוב לעצמי (כי כבר מזמן נמאס לי מדיוני השוקחופשי) ואנצל את התגובה שלך כדי להעלות עוד נושא שמטריד אותי. אחת הטענות נגד תומכי השוק החופשי היא שברגע שלא יהיה פיקוח יאמירו מחירי המוצרים והשירותים כך שהאוכלוסייה לא תוכל להרשות לעצמה לרכוש אותם, אבל כאן שוב יש בעיית שיווי משקל - אם המחירים יאמירו אז אף אחד לא יקנה את המוצרים והשירותים (או שפלח השוק יקטן יותר ויותר) ואז גם בעלי ההון יתמוטטו (כמו השליט שלא דואג לווסאלים שלו). בדרך כלל אנשי השוק החופשי מסבירים (ומביאים דוגמאות) ששיווי המשקל שיווצר דווקא יעמוד על מחירים *נמוכים* יותר מהמחירים שהיו נהוגים עם פיקוח (בשל חיסכון בהוצאות על פיקוח והקטנת ההוצאה הציבורית הדרושה לשם אכיפה, שהיא פונקציה של המיסוי, שמתגלגל על היצרנים והצרכנים). |
|
||||
|
||||
הכל טוב ויפה - אז מה מטריד אותך כאן? העובדה שלא ברור אם באמת שיווי המשקל ייצור מחירים יותר נמוכים? זה באמת מזמין עוד דיון שוקחופשי מלא ציטוטים ונתונים שמוכיחים דבר והיפוכו. |
|
||||
|
||||
מטריד אותי שפעם אחר פעם טוענים שהיזמים יתנהגו כשליט שלא דואג לווסאלים שלו. אולי זה לא צריך להטריד אותי. |
|
||||
|
||||
מטריד אותך שאנשים כותבים דברים לא נכונים? |
|
||||
|
||||
האם אתה מתכוון שאתה מקבל את ההשוואה בעלי-הון-אזרחים לשליט-וואסלים? |
|
||||
|
||||
כמו כל אנלוגיה - בחלק מהפרמטרים שלה. |
|
||||
|
||||
גרגמל רשע בינוני ביותר, אם בכלל. מיזנטרופ גלמוד. חי לבד עם חתול. כל הרוע שלו מתגלם ברצון שלו לאכול דרדסים. זה מזונו האהוב. יתר על כן - הוא הרבה יותר מוסרי מקוראי אייל ממוצעים: הוא נותן למזונו לשוטט חופשי, לנהל חיים תקינים ויפים, עד שהוא תופס אותם (איך שהוא הם תמיד מתחמקים) ומנסה לבשל אותם. הרבה יותר מוסרי מאכילת תרנגולות בצפיפות אימתנית1, מקטיעת מקורים, ועוד כהנה וכהנה, שלא לדבר על פיטום אווזים. 1 פעם עבדתי בתור כתבנית בחברת יועצים חקלאיים, ואני מצטטת (ציטוט חופשי מזיכרון): "הכנסת חמש תרנגולות לכלוב במקום ארבע, תביא לחסכון של 0.3 אגורות לראש" (מתוך הצעות להבראת לול כושל). |
|
||||
|
||||
למה כולם חוזרים ומאשימים את גרגמל ברעב לבשר כחול? אני זוכר שהמטרה היתה בכלל ליצור זהב, ולשם כך היה עליו לבשל 5 דרדסים (המספר ניתן לוויכוח) עם אוזן עטלף ושאר שטות קוסמים. |
|
||||
|
||||
הרשי לי לצטט את האדון ג.: "אני שונא דרדסים." ממש בפתיחת כל פרק. הדבר הראשון שהוא אומר. נראה שאכילתם היא סתם פינוק קטן שהוא מפרגן לעצמו על ההישג של הריגתם. |
|
||||
|
||||
האם לא הגיע הזמן לאסור שידור תכניות מעין אלו המעודדות אלימות? |
|
||||
|
||||
אם חבורה של גמדים כחולים ותמימים היו עושים ממני צחוק מול כל צופי הטלוויזיה בכל פרק, גם אני הייתי שונא אותם. |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על האופן המרושע בו הוא מתיחס אל חיית המחמד המוזנחת שלו - חתחתול. _________ קישור לקורס האקדמי - דרדסים 101, למי שרוצה להיזכר בדמויות: |
|
||||
|
||||
על איזה חומר סמוגל? (והאם סתם צרוף מקרים הוא ששמו הלועזי של כצכצול דומה להפליא לזה של מדינה מסוימת במזרח התיכון?) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
למעשה, אין לנו כל עדות על רשעותו של גרגמל וטוב ליבם של הדרדסים, אלא עדות שמיעה בלבד, המובאת, פעם אחר פעם בפתיח של כל אחד מפרקי הסאגה. לאחר מכן מתפתחת העלילה באופן שונה בכל פרק, אבל עם קו מנחה ברור: הדרדסים מציקים לגרגמל, מתעללים בו, והוא מחבל תחבולות כיצד להפרע מהם, אך לעולם אינו מצליח. ואני שואל אותך: לו אתה במקום גרגמל, לא היית שונא דרדסים? |
|
||||
|
||||
תגובה 289484 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |