|
||||
|
||||
בדיוק קראתי את ההודעה של אותו גיל דור, ורציתי לשאול איך מגיעים למצב כזה מול מישהו שמתחתנים איתו. ואז נדלקה נורה מעל ראשי: אתה בדלן ג'נדרי. בדלן, כמו הפמיניסטיות הרדיקליות - ובניגוד לפמיניסטיות המתונות, ולפמיניסטים המתונים, ולשיוויוניסטים, ששואפים כולם להשתלב. |
|
||||
|
||||
כשאראה פמיניסטית מתונה אחת עם סטיקר שדורש שבנות יתגייסו לצבא לשלוש שנים ויפסיקו להשתמט, אני אשתכנע שיש פה באמת אידאולוגיה של שיוויון. כשאראה הפגנה של פמיניסטיות מתונות נגד העובדה שנשים פורשות לפנסיה לפני גברים, בזמן שהן חיות יותר זמן, או נגד חזקת הגיל הרך - אולי תשכנעי אותי. אבל זה לא יקרה כי הפמיניסטיות זו עדה צבועה ומגעילה, ומה שהכי גרוע - שקרנית. כמה נהרות של דמעות אתן מזילות על הזכות שלכן לבחור כל דבר. איזה זכות יש לגבר בן 18 שמתגייס לצבא לבחור אם הוא רוצה להיות קרבי או לא? תחמניות, שקרניות ומניפולטוריות. אכפת לך מהגיל דור הזה? לא נראה לי. גם הוא בדלן מגדרי לדעתך? |
|
||||
|
||||
חיפשתי ולא מצאתי - אולי למישהו יש לינק להגדרת מושגים בלבניסטיים בסיסיים? יש לי הרגשה שגיל לא הבין אותי, ולכן יורה באוויר. |
|
||||
|
||||
מתוך מאמר של אסתר הרצוג במעריב: שרק לא יחליפו לנו כעת את מופז. עדיין ארוכה הדרך לשוויון בין המינים בצבא ,ודרכו גם בחברה האזרחית. עדיין צריך הצבא לחייב את הנשים באורך שרות שווה לבנים, להבטיח השתלבות מלאה ושווה של הנשים בכל חילות הים האויר והיבשה. כך יקודם ללא הכר שוויון האישה בישראל, בכך יוכל להתקצר גם שירותם של הבנים והנטל הכבד עליהם יצטמצם. בזכות מופז, תהיה אולי אישה רמטכ"לית בעתיד הנראה לעין. אפשר שגם מהות הצבא והמלחמות תשתנה. בהתחשב במה שאנחנו כבר מכירים, זה יכול להיות רק לטובה. |
|
||||
|
||||
למה היא חושבת ששילוב נשים באופן שוויוני בצבא יביא לשינוי ב"מהות הצבא והמלחמות"? יש משהו משונה במנטרה (הפמיניסטית, יש להודות) שנשים בצמרת יביאו לשינוי תפיסתי (והראיה, קשה למצוא הבדלים מהותיים בין צמרות המאוכלסות בגברים ששמותיהם מתחילים באותיות א-כ, לבין אלו שבהן השמות מתחילים באותיות ל-ת). |
|
||||
|
||||
אתה לא מבין: אם נשים ישלטו בצבא, אז ברגע שיהיה אפילו פיגוע הכי קטן, ועוד קודם, מדינת ישראל פשוט תגיש תלונות כזב נגד יאסר ערפאת בבית הדין הבינלאומי בהאג, ויוציאו לו צו הרחקה. ואז יבואו שוטרים חסונים משבדיה עם מדים מגוהצים ויכריחו את ערפאת להביא לנו מזונות, ואנחנו נצא עם השבדים החסונים לסרטים (אבל לא ניתן להם לגעת לנו מתחת לחולצה כמובן - אלא אם יתחשק לנו להזדיין איתם בפראות, שזה בסדר כי זו בחירה שלנו) ויהיה פה שמח. יוולדו לנו ילדים חצי שבדים והשבדים יצטרכו לפרנס אותם כי הם אלימים אז נפעיל נגדם את חיל המצב מגאנה ואז מתוך בחירה נעשה ילד אחד גם עם הגאנאים החסונים והמגוהצים אבל מתוך בחירה נעשה הפלה ואז נקרא לטריה לארסן ותוקם ועדת חקירה. ואיילת וברקת יפהקו להן בהנאה אחרי שעיצבנו אותי, וגם החברה של גדי שהפעילה אותו בהצלחה תרשום וי קטן ביומן וריקי כהן תדבר על זכות בחירה בזמן שהיא חוסמת אותי מלהגיב בטוק-בק למאמר שכתבה. ולכולם תהיה זכות בחירה לגבי הגוף שלהם והחיים שלהם חוץ מאשר לגברים שזכות הבחירה שלהם תהיה בין לוף לבוטנים במילואים ובין עגבניות רכות וקשות בכלא, ובין זה שההוצאה לפועל תיקח להם את האוטו לבין זה שמראש יסעו באוטובוס. וחוץ מלילדים שיוכלו לבחור רק בין חיים בלי אבא לבין ריטלין. לא הבנתי אגב מה הקשר בין מאמר ישן (ממתי? כתוב שם רק יום שלישי, 26 ביוני) לבין בלבניזם לבין הבלבוסטות ועושי דבריהן שמתווכחים איתי כאן. |
|
||||
|
||||
לדעתי המאמר שהביא ברוך סטרין עונה על הדרישה שהצבת במשפט הראשון ב תגובה 200955 |
|
||||
|
||||
זה מאמר. ביקשתי סטיקר. |
|
||||
|
||||
התחכמות נחמדה. זה כמובן לא יפריע לך להמשיך לטעון ש''פמיניסטיות לא תומכות בשירות צבאי מלא לנשים''. |
|
||||
|
||||
מי שתומכת בשירות צבאי מלא לנשים היא לא פמיניסטית אמיתית, מהסוג שהוא יוצא נגדו. אין סיבה שהטיעון הזה לא יעבוד בשבילו, הוא עובד יופי בשביל דמגוגים חרדים שבכל פעם שחרדי עושה פשע טוענים ''אם הוא עשה פשע, לא ייתכן שהוא חרדי''. |
|
||||
|
||||
לטעמי אפשר להחליף את המושג "פמיניסטית אמיתית" (?) ב"פמיניסטית רדיקלית". אסתר הרצוג היא פעילה פמיניסטית ותיקה. דיון בוועדת כנסת שהשתתפה בו בנושא סחר בנשים: |
|
||||
|
||||
לא סחר בנשים, כי אם "סחר בנשים". ר' טיעוניה של דגנית הזונה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2171136,00.h... "כמקצוע, הזנות משותפת לגברים ולנשים. היא דורשת יכולת, מיומנות וכללים אתיים (ככל שהדבר יישמע מוזר). כאשה, העובדה שגברים מזדקקים לשירותי המיניים אינה משפילה אותי ואינה גורמת לי לחוש נחותה. להפך: כמו כל בעלת מקצוע אני חשה מוחמאת כאשר לקוח מסוים מעדיף אותי על פני בעלות מקצוע אחרות. ההגדרה ש"אשה ניתנת לקנייה" עושה עוול: לא האשה נרכשת אלא שירותיה המיניים, ואלה ניתנים לפי הגדרה מראש, וכעסקה מסחרית לכל דבר בין האשה ללקוח. אגב, בהתאם להגדרת הפמיניסטיות המיליטנטיות את הזנות כ"מסחר בגוף האשה" (כלומר, שמישהו אחר סוחר בגוף זה), מה ההבדל בין זונה לדוגמנית, למשל? האם דוגמנות אינה "מסחר בגוף האשה"? האם היא אינה דורשת כישורים גופניים מסוימים? האם, נוכח השכר הגבוה שזוכות לו דוגמניות, אין מדובר במסר לגברים ש"ניתן לקנות אשה"?"" |
|
||||
|
||||
אודה ואתוודה מראש - מעצם היותי עולל תועה, מימי לא הלכתי לזונה. אני מקווה שתקשיב לדברי למרות מום זה. טיעוניה של דגנית מקובלים. זכותה המלאה לעסוק במקצוע שבחרה לעצמה, ואין לי שום טענות אליה. ההפך, אני מאחל לה וללקוחותיה כל טוב. אלא מה? לא כל הזונות הן דגנית. בכל המאמר של דגנית לא הוזכרה כלל מילת הקסם "סרסור". אם איני טועה, ה"סחר בנשים" אין פירושו מכירת יחסי המין עם הנשים בעד כסף הסחר, כי אם העובדה שהנשים הן שפחות, הלכה למעשה, של הסרסורים. הסרסורים הם אלו שקונים אותם, ואז יש להם שליטה עליהן והם עושים בהן כרצונם, בזמן שהנשים עובדות בתנאי עבדות. אני חושב שתסכים איתי שיש להילחם בסרסורים שכאלה? אגב, זה לא ייחודי לנשים - גם אצל העובדים הזרים יש מעבידים שכאלו. שוב - הדבר החשוב ביותר הוא ה*חופש* לאישה לעשות כרצונה. דגנית בוחרת מרצונה לעבוד במקצוע הזה, בבקשה. רבות מהזונות נקלעו למקצוע שלא מרצונן, ובשל הסרסורים, גם אין להן איך לצאת. סחר בנשים, לא "סחר בנשים". |
|
||||
|
||||
אתה כמו אלה שתוקפים את המאמר שלי ב-Ynet ואומרים שזכותה של אשה לא להיות עקרת בית. אבל אני לא אמרתי בשום מקום שנשים לא צריכות לעבוד. המאמר לא אומר שאין סרסורים מנייקים שצריך להיכנס בהם. להיפך הוא אומר שיש, ושצריך לשלוח אותם לעבודת פרך. אבל הוא גם מצביע על כך שהצגת תופעת הזנות כ'סחר בנשים' היא מניפולציה של הלובי הנשי, וטוען כי מרבית נערות הליווי הפכו לכאלה מרצונן ו'יודעות בדיוק במה מדובר'. גם לא טענתי במאמר שלי כאן שאין נשים מוכות או שזה בסדר להכות נשים (כן כן, אני יודע, הדוגמה עם ההיא שהבת שלה התאבדה. שמענו). רק אמרתי שהלובי הנשי מגזים ומנפח את נתונים בעשרות מונים ומנצל אותם לצורך מניפולציה, שלא מסייעת בכלל לקורבנות ולא מונעת התעללויות אלא רק יוצרת קורבנות חדשים. עוד לא מבין מה שאני אומר? |
|
||||
|
||||
אתה לא אמרת בשום מקום שנשים לא צריכות לעבוד, אתה פשוט הצגת תמונת עולם שבה הנשים העובדות שוות פחות מעקרות הבית - פחות מושכות, פחות אהובות, פחות מצליחות. חוזרות אל הבית הריק ואל האומללות שלהן, בניגוד לחיים המאושרים והמלאים של עקרות הבית. אני לא חושב שתופעת הזנות עצמה מוצגת כ"סחר בנשים", אלא תופעת הסחר בנשים עצמו. הטיעון על "מרבית נערות הליווי" נשמע לי מפוקפק מאוד. אין לי סטטיסטיקות, אבל גם דגנית לא הביאה כאלו. האם חברות הועדה, ש(כנראה) שומעות דעות של מומחים שחוקרים את התחום, מכירות את הנתונים פחות טוב מדגנית? ושוב, כאמור, אני בהחלט מבין מה אתה אומר ולאיזו מטרה אתה מכוון, אבל הדרך שבה אתה עושה זאת רק מזיקה לאותה מטרה, לדעתי, ומשכנעת רק את המשוכנעים. |
|
||||
|
||||
לגבי מרבית נערות הליווי, הסתובב כאן פעם הלינק הזהhttp://stage.co.il/Stories/122705 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
המאמר כתוב בצורה טובה מאוד - צורה שמשדרת אמינות, וכאן בדיוק שורש הבעיה. המאמר פורט על רצון הקורא להאמין בכתוב, בייחוד הקורא הזכר1, אך למעשה אין לקורא שום אמצעי לוודא את הנתונים, בייחוד אלו הקשורים בתחושות אישיות של הבנות. לכל הידוע לנו יכול להיות שמדובר בסרסור סוחר בנשים, בעל כשרון כתיבה, ואינטרס. הכותב אינו מזוהה בשום צורה, ומעקב אחרי הלינק בעמוד היוצר שלו מוביל לפורום ביאהו שהגישה אליו חסומה, כנראה בסגנון "חבר מביא חבר". הפרט היחיד שניתן לוודא הוא מחיר המודעות בידיעות אחרונות, מה שידרבן את הסקפטיים לוודא דווקא את הנתון הזה, שזה ניתוב אש מרשים אפילו אם שאר המאמר אמיתי לחלוטין. בקיצור מנקודת מבט של קורא מצוי, הכתבה הזאת יכולה להיות האמת לאמיתה, באותה המידה שהיא יכולה להיות בדיה מוחלטת. 1 ועבדכם הנאמן מודה ומתוודה שהוא עדיין נמנה על המתפתים להאמין למאמר. |
|
||||
|
||||
נכון. פרטי הפרטים האלה גם באים לעשות ''בורגניזציה'' של הזנות. הכותב מתעכב על סידורי עבודה, תעריפים, יחסי אנוש וכן הלאה, כמו במפעל מתוקן (אם מישהי רבה עם הבוס, היא לא תבוא לעבודה למחרת, כך הוא אומר שם). כחלק מזה, הוא מתעלם מזונות העובדות ברחובות, בחצרות או על החוף, וכאלה יש הרבה. גם זונות נרקומניות שעובדות כדי לממן מנת סם לא מוזכרות כלל. |
|
||||
|
||||
"דגנית הזונה" לא היתה ולא נבראה - כתב אותה אורי קציר, ולראיה הקישור אצלו באתר (בעמודה הימנית התחתונה): הוא אומנם מעולם לא הודה שהמאמר שלו, אבל גם לא הכחיש - פשוט מחק את התגובות באתרו (לא תגובות שלי) שהקשו בנושא. לפסקה האחרונה - פמיניסטיות מיליטנטיות מתנגדות גם לתחרויות יופי ולצילומי דוגמנות חשפניים לפרסומת, למרות שהמשתתפות והזוכות בהן זוכות לטובות הנאה כספיות לא מבוטלות. |
|
||||
|
||||
האם את חושבת שגם תיאורטית היא לא יכולה להתקיים? |
|
||||
|
||||
יכולה להיות בחורה שעוסקת לפרנסתה ב"ליווי" ונהנית מזה. אני בכלל לא בטוחה שאם היו נותנים לבחורה כזו לכתוב מניפסט, הוא היה נראה כמו זה של "דגנית". אם כבר, הנה משהו שנכתב בידי אשה, על נערה שבאה לעבוד בזנות מרצונה (זה ב-cache, כי בינתיים היא מחקה חלק מהאתר שלה). "פלוס דרושות": |
|
||||
|
||||
רוני גלבפיש היתה זונה? ידעתי שהיא מוכרת לי מאיפ'שהו. |
|
||||
|
||||
כן, היא היתה שוליה של קסאווירה הולנדר. |
|
||||
|
||||
אופס. בקריאה שנייה, גיבורת הסיפור באה לעבוד במכון עיסוי, שם דווקא מדגישים שאין לשכב עם הלקוחות. |
|
||||
|
||||
אולי הכוונה היא שאין לשכב עם הלקוחות, אלא עם כל לקוח בנפרד? |
|
||||
|
||||
חיפשתי בארכיון של האתר, לא מוצא. |
|
||||
|
||||
מאמר שנשלח היום ברשימת דיוור, עם נתונים על הלחץ הנפשי בקרב פרוצות: |
|
||||
|
||||
אחוזי תסמונת פוסט-טראומטית גבוההים יותר מיוצאי ויטנאם... כמה אירוני. שמעת גיל ? זונות יותר קרביות ממך. עזוב, זונות יותר קרביות מיוצאי סיירות בצה"ל. תוקם אנדרטה לזכר הנופלות לאלתר ! |
|
||||
|
||||
אני די מרחם על הזונות, אגב. אבל נראה לי שהזנות היא יותר שיקוף של חולי חברתי כולל, יותר סימפטום מאשר בעיה. |
|
||||
|
||||
ברקת, אז מה, Ynet שיתפו איתו פעולה? זו לא רמאות מסויימת? האם לא ייתכן שאורי קציר סתם רוצה שאנשים יחשבו שהוא כתב את זה? אני שואל. מי שהפנתה אותי למאמר הזה, אגב, זו אראלה גניסלב, עורכת מדור 'דעות' ב-Ynet. אם זה היה מעשה רמייה הייתי מצפה שהיא תתבייש בו ולא תתגאה בו. ולא היא. |
|
||||
|
||||
לא יודעת. באותה רשימה אצלו מופיע גם וידויו של "עמוס סהר" שעומד לעזוב את הארץ, שפורסם בזמנו בווי-נט. אולי הוא רוצה שאנשים יחשבו שהוא כתב את זה? באמת אולי. קצת מוזר, אבל גם השכן שלי אלביס אומר שהעולם מוזר. |
|
||||
|
||||
אני רואה שגם אני הגבתי לאחת הרשימות שלו. |
|
||||
|
||||
היתה לי אתמול שיחה עם אורי קציר, והוא אומר שלא היה ולא נברא (מדוע לא הגיב לטענות בזמנו? סיבותיו עמו). אז הנה, אני חוזרת בי כאן מההאשמה הזו. |
|
||||
|
||||
אני דיברתי עם דגנית הזונה והיא טוענת שכן היה וכן נברא. Go figure. |
|
||||
|
||||
כן היה וכן נברא מה? אנחנו מדברים על דברים שונים. |
|
||||
|
||||
היא טענה שזה להיפך: היא מתחזה לאורי קציר וכותבת לו את המאמרים שלו. לטענתה, קל לה יותר לחדור כך לעולם העיתונות הגברי. |
|
||||
|
||||
היא צריכה להיות מטורפת לחלוטין, לוותר על כל היתרונות שהמשעא''ז מעניק. |
|
||||
|
||||
קודם כל, זה מאמר בודד, מתקופת ברק (?). דבר שני, היא תומכת שם בהשוואת השירות של הבנות לזה של הבנים אבל בכוונה לדעתי לא אומרת מה יהיה משך השירות ואחר כך אומרת שניתן יהיה לקצר את השירות של הבנים. כלומר, עד כמה שבכלל היתה לה תוכנית מוגדרת בראש, היא ככל הנראה היתה 'להיפגש באמצע' בשנתיים או שנתיים וחצי (אם היינו יודעים מתי נכתב המאמר אפשר היה לדעת מה היה משך שירות הבנות אז. מאוד ייתכן שזה היה בתקופה שבה בנות שירתו רק שנה ו-9 בחוצפתן כי רבה). בסוף היא גם מסבירה שהכל יקרה במסגרת חזון אוטופי בנוסח אביב גפן, ג'ון לנון ושאר מדינאים ריאליסטים. בקיצור, זה חינטרוש מעורפל של אסתר הרצוג והוא נאמר מן השפה אל החוץ. הרי המחוקקות שלכן (אלה שעוד נותרו) יודעות טוב מאוד איך להגיש הצעת חוק בוועדה שלכן (זו שעוד נותרה) ואיך לנהל קמפיין ציבורי. לא היתה הצעת חוק כזאת ולא היה קמפיין כזה (ולכן, אגב, התעקשותי על הסטיקר). בכל מקרה זה כבר לא רלוונטי וזה לא מעניין אף אחד. |
|
||||
|
||||
אני באמת רוצה להבין איך בן אדם שהוא לא חולירע מוחלט יכול לקרוא את הסיפור של גיל דור ולצאת מזה דווקא עם מסקנה שאני בדלן מגדרי, ולא שיש פה מערכת מעוותת שמתעללת באנשים חפים מפשע בגלל המגדר שלהם. כרגע, אני לא רואה שום דרך להגיע למסקנה כזו (שהבנאדם שככה מגיב הוא לא חולירע מוחלט). |
|
||||
|
||||
לא שמעת שיש אנשים שהולכים לחפש מלוכה ומוצאים אתונות? |
|
||||
|
||||
ומה עושים אם לאתונות האלה יש ארגונים ותקציבים ותוכניות כמו "מבט אתוני" בטלוויזיה? |
|
||||
|
||||
אני רואה שקמנו בבוקר ועדיין אתה מחרף ומגדף. יישר כוח. טיפ: נסה "פוסטמה". עלי זה עובד הכי טוב. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא, אני צריכה שזה יבוא מאנטי-פמיניסט. |
|
||||
|
||||
אני מקלל רק את מי שאני אוהב. |
|
||||
|
||||
אתה לא הראשון ולא האחרון. סתם להזכירך, בתגובתך הקודמת קראת לי "חולירע מוחלט", מה שסימן הידרדרות קלה ברמת הדיון (לפחות בחלקי הדיון שבהם השתתפתי אני). נראה שאתה בכלל לא חושב שיש פה צרימה, או שמשהו מצדיק התנצלות, או לפחות ריכוך הטון, או חשיבה מחודשת. ואולי רק הבנה שלא כל הא/נשים בעולם צריכים להעמיד את רגשותיהם ומחשבותיהם לרשות המפתח שאתה קבעת, אחרת הם "חולירע". ושמא נסתפק בהבנה שגם אם חושבים/מרגישים באופן שנראה לך שגוי, אפשר להמשיך לתקשר איתם בלי להיגרר לקללות. נראה שאתה באמת חושב שאם לא פרצתי ביבבה למקרא סיפורו של גיל דור, אלא הפלגתי בהרהורים אל נושא קרוב, אני ראויה לגינוי חריף כזה. אפשר להבין שרמת ההזדהות שלך עם הסיפור הזה, מתוקף הסיפור האישי שלך, גבוהה מאוד - גבוהה כל כך עד שאתה לא מצליח לראות שהוא סיפור של צד אחד בלבד. אם ביקשת שאשפוט (או שכולם ישפטו) את הסיפור, אני מסרבת לעשות זאת על סמך עדות אחת בלבד, כפי שהיה עושה כל שופט שפוי. תנוח דעתך: גם סיפור הפוך לחלוטין, והרבה יותר גרוע - של הישראלי שמואשם ברצח וביתור גופת אשתו בתאילנד - אני לא שופטת, כל עוד לא ברורים הפרטים כולם. עיניך הרואות, אני ממשיכה להסביר ולהתדיין ברצינות אחרי שאתה כבר איבדת את עשתונותיך. כנראה שאני לא "חולירע" אלא סתם נעבעכית. אבל לך כל זה לא משנה, כמובן. |
|
||||
|
||||
לך תבין נשים. אתה רק מקלל אותן קצת, הן כותבות לך תגובה ארוכה ונחמדת. |
|
||||
|
||||
קשה לי לשחזר אבל נדמה לי שחשבתי שאת מקללת גם אותי וגם את גיל דור כשבאה לך ההארה וקראת לי בדלן ג'נרי. בדלן ג'נרי זה נשמע כמו קללה, את יודעת. לדעתי אם תלכי ברחוב בחריש ותגידי לשכנים שלי בדלן ג'נרי, את כבר לא תלכי יותר ברחוב בחריש. |
|
||||
|
||||
(אנחה) מתגובתך הראשונה כבר הבנתי שאתה לא יודע מה זה בדלן ג'נדרי (לא "ג'נרי"). אם זה נשמע לך כמו קללה, זה אולי מפני ש... למה בעצם? (כוחו של הרגל, אולי). קרא את תגובתו של ליאור כאן ואת ההגדרות ל"בדלנים" ו"משתלבים": תגובה 144132 (אני לא אפנה אותך עכשיו למאמר השלם, אבל התגובה היא חלק מדיון במאמר שלם על בלבניזם). לקחתי את המושגים האלה והשלכתי אותם ליחסי גברים/נשים כפי שהם משתקפים בראיית העולם שלך. זה עדיין נשמע לך, אדם צעיר ומשכיל, כמו קללה? אתה עדיין חושב שמוצדק לומר שאני "חולירע"? האם אנחנו עדיין מודדים את יחסי האנוש פה, או בכל מקום אחר, בקנה המידה של חריש (אלוהים יודע מה קורה שם, מהתיאור שלך. לא הייתי שם), או של כל יישוב אזוטרי אחר? אני תוהה אם יש טעם בתגובות שלי אליך, או בחצי-ציפייה שלי שתודה שההתנפלות האימפולסיבית שלך עלי במקרה זה היתה טעות. אולי אפילו שתתנצל. כנראה שזמני עדיין מתבזבז לריק. |
|
||||
|
||||
אני חושב, ברקת כנפו הצעירה, שההגדרות של מר בלבן אינן עניין הדיון כאן, וגם לא ההברקות שלך, שבמסגרתן את מגדירה אותי כבדלן ג'נדרי, או כבלבן אוקטוגנרי. מבחינתי זה הכל שטויות ופילפולים של אנשים עם שמות משפחה היפר-אירופאיים ופסבדו-אציליים כמו בועזסון ואלכסנדרוביץ' שיושבים להם חבושי צילינדרים בקפיטריה של גילמן ומנסים להרשים זה את זה בשימוש במונחים לועזיים ובהסתלבטות פריג'ידית על הקורבן חם-הדם התורן. אם את קוראת זעקה כמו זו של גיל דור, שהיא גם זעקתם של שני ילדים קטנים, אגב, ובניגוד לאשה השחוטה בפיליפינים עוד אפשר להציל אותם, וכל מה שיש לך לומר בתגובה זה שאני בדלן מגדרי (בשביל זה המציאו את המילה 'מגדר', את יודעת? בשביל שלבנטינים כמוני לא יצטרכו לשבור את השיניים על ג'נדרי וג'נרי) לפי התיאוריה הלא-מעניינת-במיוחד של מר בלבן, אז משהו לא בסדר במצפון שלך, ובמקרה הטוב את אדם קר ו/או מנוכר מהמציאות האנושית הסובבת אותו. ייתכן שאת רק אדם קר ו/או מנוכר, ולא חולירע. אני מתנצל איפוא על הכינוי 'חולירע'. |
|
||||
|
||||
אין לי ממש שליטה על השם שנולדתי איתו, אתה יודע. ואני לא מתבייש בו מספיק, למרות אנשים כמוך, כדי לרצות להחליף אותו. זה נחמד שהוא הופך אותי להיפר אירופי פסבדו אצילי. אתה יודע, לשפוט אנשים ע"פ שם המשפחה זה כל כך אייטיז. מה זו הקפיטריה של גילמן? ואיזה מונחים לועזיים נקטתי בניסיון להרשים - את איילת? דווקא אותה? אני באמת לא מבין מדוע אתה צריך את הירידה הזו לפסים אישיים. ואם במקום "גדי אלכסנדרוביץ"' היה כתוב למעלה "ניסים בוזגלו", או אולי "גאולה בת-חיים", זה היה משנה את ההתייחסות שלך למה שכתבתי? |
|
||||
|
||||
לא, זו סתם היתה ירידה לצורכי ירידה והיא אכן לא היתה במקום. |
|
||||
|
||||
ובתור עונש אלוהים שרף לי עכשיו את המיקרוגל ואת הפיתה שהיתה בתוכו וכל הבית מלא עשן לבן. |
|
||||
|
||||
גם זה יספיק בתור התנצלות. הסטנדרטים שלי לא מה שהיו פעם (אולי מפני שאני לא אשכנזייה אלא סתם משתכנזת). עניין הדיון כאן הוא כל מה שהמתדיינים חושבים שהוא עניין הדיון. באת לאייל - שא בכלליו, גם אם תתפתח פה שיחה על "גדל אשר באך" (= לא קללה). והזעקה של גיל מונק היא עדיין סיפור של צד אחד. אבל מילא, אני מניחה שבקבוצת התמיכה לפריג'ידים/יות כבר יסבירו לי הכל. |
|
||||
|
||||
את גדל-אשר-באך קניתי לעצמי כשזה יצא, בארה''ב, שזה היה בערך כשאת יצאת לדעתי. |
|
||||
|
||||
עשר שנים אחרי שאני יצאתי, חבוב. עוד משהו בסוגיית הגיל, או שנעבור לצבע שיער וטקסטורה של חצ'קונים? |
|
||||
|
||||
צבע שיער רואים בתמונה, משהו כהה. חצ'קונים לא רלוונטי, אם היית בת 10 כשיצא הספר באנגלית. ספרי איפה נולדת וככה, אם בא לך. |
|
||||
|
||||
תחילתה של ידידות מופלאה? |
|
||||
|
||||
בהחלט. ידעתי שהיה בשביל מי לשמור את מיץ המנגו כל החודשים האלה. |
|
||||
|
||||
(אגב, לא ניסיתי להתחיל. אני תמיד סקרן לגבי שמות, ייחוס משפחתי וגאוגרפי. ''משמרי'' נשמע כמו משהו קיבוצניקי, ממשמר העמק או משהו). |
|
||||
|
||||
זה יותר ''משהו מעוברת, אילתור של הפקיד שרשם עולים ממצרים, או משהו''... |
|
||||
|
||||
וגם אני וגם ''גדל אשר באך'' מזדקנים בחן. |
|
||||
|
||||
תחשבי על זה ככה: ככל שאת גדלה, גם אשר בך גדל. |
|
||||
|
||||
ואתה דווקא 1משתלב טוב למדי בשיח האיילי, המלא מושגים אשר בור ועם הארץ לא יכירם. 1 לא, לא התכוונתי לקלל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תודה. |
|
||||
|
||||
עלית עלי, ממזר. |
|
||||
|
||||
אהה, אז יצא המרצע מן השק. נוסף להיותך שק חבטות לכל הנשים בחייך, אתה גם סובל משד עדתי משפיל. אכן, רחמי נכמרים, ואגב, מילים כגון ''השכלה'', ''ידע'', ''למידה'' או ''התעמקות'' פרט לכך שאינן מילים גסות, אינן נחלתן של אירופאים, אלא גם של לבנטינים ואולי, אם היית טורח לראות בהן קרש קפיצה ולא התנשאות צילינדרית (ואגב, אצלנו באירופה, נשים לא חובשות צילינדרים, הן סתם סקפטיות) היית יכול גם לכתוב עניינית. עכשיו גם ברור לכל שכדי שתקרא מה שכותבות נשים, הן צריכות להיות היפר אירופאיות ופסבדו אציליות משום שאם שמן הוא ספרדי, הן לא יכולות לדבר בשל התשוקה האנטי-פריג'ידית העוטפת אותן. אני מתנצלת שהתייחסתי לדבריך ברצינות זמנית. |
|
||||
|
||||
איילת, למה את משתמשת במונחים לועזיים כמו "פסבדו", "היפר" ו"פריג'ידית"? את מנסה להרשים אותי? אגב, אני היחיד שמתחיל להרגיש שיש בארץ הזו גזענות, והיא לא בהכרח מופנית כלפי "השחורים"? |
|
||||
|
||||
העתקתי מגיל. אני לא יודעת מה זה אומר. אני בסה''כ אישה. |
|
||||
|
||||
אני אשכנזי גם מצד אבא וגם מצד אמא. אם כי אשכנזי נחות מפולניה ובסרביה, ולא בריטי או ייקה כמו שאביך, ככל הנראה, לפי השם. |
|
||||
|
||||
מעניין. אנחנו מדיינים בינינו כבר כך וכך זמן, מעולם לא חשבת לעיין בפרטי האישיים, להתעמק מעבר לתגובות ואולי לקרוא את מה שכבר הופנית אליו בעבר והוא מאמר בין שני חלקים שלי שפורסם באייל ועוסק בעבריינות נשית ומעל הכל, לא חשבת שאולי אני נשואה ואימצתי את שמו של בן זוגי 1. ולידע כללי, השם "בועזסון" הוא אכן אליטה, אך הולנדית ולא בריטית. אני אתחיל לחשוב שבאמת אין בינינו כלום... ועל עובדת היותך פולני - תנחומי הכנים. 1 שמת לב שאני לא קוראת לו בעלי? זה בגלל הפריג'ידיות. |
|
||||
|
||||
לא העליתי בדעתי שאשה משוחררת כמוך תוותר על שם משפחתה לטובת זה של בן-זוגה. האין בכך ביטול ה'אני' והכרה במבנה הפטריארכלי המדכא של החברה שלנו? |
|
||||
|
||||
במה ביטול ה"אני"? בויתור על שמו של אבי למען שמו של בן זוגי? אני שמחה שאתה מנסה להלעיט אותי בתבניות המקובלות של המבנה הפטריארכלי. גם כדי להיות שנון, צריך לקרוא מעט בטעם ולדאבוני, אתה הופך מעורר רחמים יותר ויותר. אולי רק תנסה להיות ענייני ומקורי ואם אין לך מה לומר, פשוט אל תגיד? |
|
||||
|
||||
לא מבין, אני המצאתי את בילי מוסקונה-לרמן-ברזילי-כהן-רזיאל-ויזלטיר? זה לא איזה קטע קבוע של פמיניסטיות, להגדיל את שם המשפחה במקום להגדיל את המשפחה? |
|
||||
|
||||
גיל, למה יש לי הרגשה שאתה חוטא בחטא הקדמון - משמיץ ציבור רחב בגלל קומץ שלדעתך מייצג את כולו? יתר על כן, למה אתה חושב שגם אם מישהי חושבת שיש צדק בדברי הבילי-ברזילי-ויזילטיר שלך, זה אומר שהיא תנהג בדיוק כמוה, בלי חשיבה עצמית, בלי דברים שבהם היא לא תסכים איתה, בלי רצונות משלה? |
|
||||
|
||||
תחושתי היא שכאשר אני מנסה להיות נחמד איתכם אתם יורדים עלי. אז אני יורד עליכם חזרה, ואז לפחות אתם במגננה. הנה למשל עכשיו - הייתי נחמד וחשפתי את עצמי קצת. אז אתם תרדו עלי. חכה תראה. |
|
||||
|
||||
גיל, כנראה שלא הבנת. ''האייל הקורא'' הוא לא וואיינט. בניגוד לאתר השני, כאן נערכים דיונים על נושאים. צד א' אומר וצד ב' עונה, זו התבנית הפשוטה. אף אחד לא יורד עליך יותר ממה שאתה מאפשר, ואתה לא יכול לזרוק חזיזים ולצפות לתגובות טוקבקיסטיות שגרתיות. אתה מדבר, אנחנו עונים. קוראים לזה דיאלוג, ופה, אפילו נשים משתתפות. |
|
||||
|
||||
"ההגנה הכי טובה היא ההתקפה" זה בשחמט. האייל הקורא לא היה שדה קרב בפעם האחרונה שבדקתי, ואתה עושה כאן נבואה שמגשימה את עצמה: אם תרד עלינו כל הזמן, בסוף באמת יימאס לנו ונגיע בעצמנו לתגובות אישיות, כי ראינו כבר ששום דבר אחר לא עוזר ואתה ממשיך לתקוף אישית. ("אנחנו" זה אני ועוד כותבים היפוטתיים, אף אחד ספציפי). |
|
||||
|
||||
אגב, איילת מדברת אלי לא יפה מהרגע הראשון. אני למשל לא אוהב את הטון התוקפני שבו היא פתחה את אחת התגובות הראשונות שלה: תגובה 188027 זה בדיוק הטון היהיר והכוחני שאני רגיל לשמוע מפמיניסטיות, שחושבות שהן מחזיקות את העולם בביצים. את רוצה לענות לי, תעני לי - מה את מאיימת עלי במלחמות התשה? |
|
||||
|
||||
איילת היא תוקפנית, לא ידעת? היא גם הרביצה פעם למישהו שנגע לה בבטן ההריונית שלה. אני מבינה שקשה לך להתמודד עם נשים שעונות לך, כי כשהן כותבות יפה אז הן חולירעות. 1+1 פשוט. |
|
||||
|
||||
את אכן תוקפנית בדיון הזה. ואף אנטיפטית ולא-כנה. ולמרות שאת אשה, מותר לי לומר לך את זה. |
|
||||
|
||||
אין ויכוח בנוגע לאנטיפתיות. אשמח אם תראה לי, איפה הייתי לא כנה. |
|
||||
|
||||
כאן - ובעיקר בתגובה שבאה אחר כך - היית לא כנה לדעתי: תגובה 189012 אמרת ככה: "כן. הרבה מאמינים לכך שהנתונים שהבאת הן בדותא מוחלטת. נשים הן לא מפלגות חרדיות שיכולות להפיל את הממשלה אם רק ירצו בכך." ביקשתי ממך הסבר לצמד המשפטים האלה, ולא קיבלתי הסבר כן לדעתי. מה התכוונת לומר? אילו נתונים הם בדותא ואיך זה קשור להיותן של הנשים חלשות? האם ניסית לומר שהיות הנשים חלשות מצדיק שימוש מניפולטיבי בנתוני כזב בכדי לקדם את עניינן? |
|
||||
|
||||
א. עניתי לך ב תגובה 189078 . זה שהתגובה לא מצאה חן בעיניך, מעיד על חוסר יכולתך להקשיב לצד השני, ולא לחוסר כנות מצידי. אם היתה בך טיפת נכונות, היית בודק את הרקע שלי לפני שהיית משתלח בגין "דקלומי פמיניזם שינקת מן הסתם בשיעורי מגדר ואינסוף סשנים פמיניסטיים עם אחיותיך..." ב. אין לי עניין לחזור לדיון ההוא, בעיקר משום שהתעלמת מנקודות ענייניות שכן הועלו בו ולא היו נעימות לך לתיאוריה (למשל התגובה הראשונה שלי, שכל מה שהיה לך לומר עליה התייחס לזמן בו הופיעה). ג. כפי שכבר אמרתי, פה זה לא Ynet ואם אתה מצפה להערצה רק בגלל העיניים היפות שלך והעובדה שאתה מסכן כי נתקעת עם מרשעת, טעות בידך. |
|
||||
|
||||
ניפרד כאנטיפתים? |
|
||||
|
||||
למה, כי שוב לא ענית על אותן סוגיות? היה שלום. |
|
||||
|
||||
צ'או. |
|
||||
|
||||
את *באמת* נתת פעם סטירה למישהו שנגע לך בבטן ההריונית? לפני זמן רב נתקלתי בתגובה ההיא וחשבתי שזה סתם סיפור שבא להמחיש פואנטה, לא תיארתי לי שזה היה באמת. (את הפואנטה הבנתי - הנוגעים הם חוצפנים ומסיגי גבול. למרות זאת אודה ואולי אף אבוש מעט - כש*לי* נגעו בבטן ההריונית - זה נעם לי, גם כשזה היה ברשות הרבים. בטן הריונית יש בה את אותו מערך עצבים שבבטן לא הריונית, ואני מניחה שאין שום סיבה מיוחדת שמגע יד אדם לא ינעים לה, כמו לכל בטן אחרת. ההבדל הוא באמת בלגיטימציה החברתית. מילא) |
|
||||
|
||||
אחת בעיטה לביצים, חזקה ואפקטיבית: תגובה 96189 ועוד שתי סטירות, לגבר ולאשה: תגובה 96723 |
|
||||
|
||||
חוץ מזה, כנראה שאחרי הבעיטה לביצים של החצוף קינחה איילת בסטירה מצלצלת תגובה 83453 |
|
||||
|
||||
נו טוף, אני לא הלכתי למועדון ובוודאי לא חשוך, ולא נתקלתי בסיטואציה המתוארת. אולי היא צודקת לגבי המקרה הזה, מה אני יודעת. אשר לשאר הניזוקים - נראה שהייתי מחייכת אליהם בחיבה ואף מחכה בסבלנות, ידיהם/ן על בטני, עד שהתינוק/ת י/תבעט. |
|
||||
|
||||
והתגובה היתה שונה, אם רק היו מבקשים רשות ולא נוהגים בי כרכושם. |
|
||||
|
||||
את יודעת, פעם בעיתון 'העיר' היתה גרפיקאית שצבטה לי את הטוסיק. ולא עשיתי כלום. אם אי-פעם תצבטי לי את הטוסיק, אני רשאי לתת לך בעיטה בפות? |
|
||||
|
||||
גיל רונן, בתגובתי הראשונה למאמר הזה הזכרתי את הסקר שעשו בנוגע לתפיסות הציבור את יעל דיין וצחי הנגבי (אם לא קראת אז, אתה מוזמן עכשיו). בפועל, אני אלימה ואגרסיבית ולא נחמדה ואתה בכיין ומסכן שנפל קורבן בידי אמזונות. אתה חוזר לאחר ימים לנקודות שונות בדיון ומנסה לעורר עליהן דיון פרובוקטיבי ללא שום ערך אחר. אתה מתעלם בבירור מהאנשים שמגיבים לך ומגיב לא לעניין, אך ברגע שנשים הן המגיבות, הן הופכות להיות חולירעות, פסאודו אינטלקטואליות, אירופאיות ושאר ירקות. כרגע הבאת את הדיון הזה לשפל ששכנע אותי שאתה אכן אדם מסוכן. אתה, גיל רונן, מנסה להעמיד את כל הגברים בשורה אחת וכולם אנסים בפוטנציה, רוצחים עתידיים והכל בגלל אישה. הצדקה של רצח תינוקת ע"י אביה, יכולה להתרחש רק אצל מי שיכול לדמיין את הסיטואציה הזו ואני אלימה כי אני הגנתי על גופי? הגברים ברשימה שלך הם מסוכנים והנשים צריכות להכנע להם רק כדי לא לפגוע בעצמן ובילדיהן, כל זכות להגנה עצמית שאינה פסיבית אינה קיימת בלקסיקון שלך ולמעשה, בתמונה האידילית שלך, האישה אמורה לשבת בבית (מתוך בחירה כמובן) כשתפקידה העיקרי הוא לשתוק ולספק את הגבר. כל מה שתבחר לעשות וחורג מגבולות המסגרת הזו, הוא על אחריותה בלבד ולכן היא מאבדת כל זכות להתלונן על כך. למעשה, אני כבר לא מתחרטת שניתנה לך הבמה הזו שכבר מזמן הגיעה למחוזות אחרים. אני לא חושבת שבנקודה זו אתה יכול לשכנע גברים בצדקתך, אלא רק לצרף אליך אספסוף שלא היה צריך אותך על מנת שיפקח את עיניו. אם זכרוני אינו מטעני, אתה ביקשת לסיים את הדיון איתי כבר לפני מספר ימים. יום נעים לך גיל רונן ובהצלחה בכל אשר תפנה. |
|
||||
|
||||
תחת הסיכון שאעורר את רוגזך אני רוצה לשאול אם את רואה את ההקבלה בין הטענה שלו על פימשטיין לטענה שלך שכל אישה שפשעה עשתה את זה בגלל גבר? |
|
||||
|
||||
מתי ואיפה היא כתבה דבר כזה? זה חמור כמעט כמו "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |