|
||||
|
||||
"מהרסייך ומחריבייך..." קודם כל, אם בויקיפדיה: הלובי הערבי עם השמאל הישראלי לא היו מחליטים ש'הארץ' הוא RS מקור מוסמך, אז כל ההשמצה לא היתה קורית. כי באותו קו הם מחליטים שכל האתרים שהם הפוך מ'הארץ' הם מוסמכים. וכמובן הם מאשרים את 972mag+ של שיזף ["שיחה מקומית" ]... וכך הם גם מעלים את המדיה הקטארית אל ג'זירה [M.E.E ,Al Jazeera, TheNewArab], והמדיה של הממשלה התורכית ל"מוסמכים". שלא לדבר על האנטישמית פרנצסקה אלבנסה [Francesca Albanese] שעוד ב-2014 השמיצה ב"ג'גנוסייד." ומשתמשת באו"ם נגדינו. (היא גונתה בהרבה, ב-2015 על התבטאויותיה). אגב, טלי שפירו שברמאללה מתראיינת בערוצים הערביים ו"מכחישה" מקרי האונס של ה-7 באוקטובר. "מהרסייך ומחריבייך..." אז משהו על ברטוב, לא קראתי את הגארדיאן מטעמים מובנים. אבל תוך שבועות לתוך המלחמה הוא התראיין אצל האנטי ישראלית אמאנפור ב CNN ותמצית דבריו היתה שאם נתניה ירחיק את הקיצונים (קרי בן גביר וסמוטריץ) אז ה"גנוסייד" לא יהיה קשור. שני קיצונים אלו הן לא לרוחי בכלל ואני מגנה הרבה מה שהם אומרים ועושים. הם עושים נזק עצום לעם. אבל נקודתי היא, שברטוב הראה שכל דבריו הם פוליטיקה ולא עובדות. והנזק שב"ג'נוסייד" כ"עובדה" כביכול, הוא לדורות. |
|
||||
|
||||
תיקון: שכל האתרים שהם הפוך מ'הארץ' הם 'לא' מוסמכים. |
|
||||
|
||||
מכיוון שלא התייחסת למה שכתב שוקי, אני מרשה לעצמי לא להתייחס למה שכתבת, ורק להמליץ על האזנה למיני סדרת פודקאסטים. המעבדה הוא הסכת מבית כאן הסכתים. כל שבוע הם מעלים מיני סדרה של כמה פרקים (בדרך כלל שניים עד ארבעה) של שיחה עם חוקר. לא מזמן הייתה אחת כזו על המרוץ לתרופה לאלצהיימר. לפני כמה שבועות עלתה סדרה של ארבעה פרקים על ההיסטוריה של הג’נוסייד. ספויילר: לא מתייחסים שם בכלל (לפחות לא במפורש) למקרה האחרון שלנו. |
|
||||
|
||||
סתם אוסיף, שהשבתי למישהי אמריקאית שהתחילה לנאום לי על גנוסייד ואוהבת מאד את אתר 'הארץ'. אז, מדוע אורך כמעט שנה שלימה אם ישראל פשוט רוצה "להשמיד" אותם? שאלתי. היא לא ידעה לענות, התחילה בגמגומים, אולי גדעון לוי ועמוס שוקן ימציאו משהו. או יותר מהיר מעופר כסיף. |
|
||||
|
||||
אז למשל הערב, יוליה נובק של "בצלם" זורקת עוד צואה על עם ישראל בטלביזחה האמריקאית. אחרי שהיא נואמת על עדויות קשות... אמנפור שואלת את יוליה נובק: איך קיבלתם את הדיווח ? בצלם זה ארגון ישראלי, ויש לנו יהודים ופלסטינים והפלסטינים שמעו "עדויות". וואו ממש ראיה מוכיחה. אגב, כל השפה הזו של "יהודים ופלסטינים" - יש בזאת רמז של תעמולה שקרית. כי או זה יהודים וערבים או ישראלים ופלסטינים. הכוונה בתעמולה השקרית לרמוז כאילו ה"פלסטינים" הם עם נפרד מהעם הערבי.. |
|
||||
|
||||
סתם נקודה קטנה משם: אחד הדגלים האדומים זה שבזמן מלחצה פתאום מוצאים סיבות להתייחס לכולם כאויבים מסוכנים ולא אנושיים. כולם בעזה הם אנסים פוטנציאליים, נכון? ולכן צריך להרוג את כולם, נכון? |
|
||||
|
||||
למרבה הצער נראה שלא מעט מ"מהרסייך ומחריבייך" (קרי: סמולנים בכלל ובועלי שפנים בפרט) אכן עומדים לצאת מציון החדשה המתהווה לנגד עינינו. פעם קראו לזה ירידה והיום זה נקרא רלוקיישן כי מהמקום בו אנחנו נמצאים קשה מאד לרדת. אל דאגה! אותו אל רחום וחנון שהציל את אבותינו מאושוויץ הוא משעננו האמיתי, ולא מפתחי החץ וכיפת ברזל וקלע דוד וחברות ההזנק והייצוא המתוחכם בכללו. בהצלחה לכולנו. |
|
||||
|
||||
תמיד הייתי אתאיסט ו/או אגנוסטי וחשבתי שזהו אין לי מה להוסיף לעצמי בנושא. זה הפתיע אותי שהתווספה לי שכבה נוספת לאתאיזם שלי (לא במקום אלא בנוסף) בשנים האחרונות, במישור הריגשי, בלי קשר לטיעונים רציונליים או פילוסופיים. בניסוח גס - לא סתם הסתייגות מדת אלא ממש תחושת גועל. בניסוח שמנסה קצת יותר לתאר את הסנטימנט: גם אם רציונלית אני חייב להודות שאני לא יודע אם יש או אין אלוהים, אחרי שאני צופה כל חיי באיך שהיהודים והמוסלמים סוגדים לאל שלהם במזרח התיכון (בישראל ובשכונה מסביב), יש דבר אחד שאני בטוח ומאמין בו במאת האחוזים וללא ספק. פה בטוח שאין אלוהים. בשום מקום ובשום לב. במילים אחרות: גם אם אולי היה פה אלוהים, מתישהו בהיסטוריה, גם לו נמאס וגם הוא עשה רילוקיישן. |
|
||||
|
||||
אביב, בטוח שאתה "אתיאיסט" ב-100% או שאתה רק בספק? או מאמין ב"כוח עליון" איכשהו ועדיין מנסה להגדירו? משתלם לך להסתכן? חצי הומור חצי ברצינות. |
|
||||
|
||||
אני שותף לתחושת הגועל הזו. כבר עשור ומעלה, וכמובן בחריפות יתר בעשור הנוכחי. הקבס המירבי נגרם על ידי מתק השפתיים הסיון מאירי ונגזרותיו. |
|
||||
|
||||
בולעי שפנים? בועלי שפנים, זה עוד לא האשימו אותנו. |
|
||||
|
||||
מי זה "אותנו"? כאילו שכל אלו שטוענים שהם "אתיאיסטים" (לא מעט, כדי שלא יהיו תחת עול) הם ממש על "אותו" קו. |
|
||||
|
||||
מי זה אנחנו, זו שאלה מצויינת. לרגע מסויים, נראה היה שהציבור נחצה לשני מחנות ברורים: הימין החדש- תומכי קואליציית ה-64, והשמאל החדש - אלו הרוצים בהפלתה. הקושי היחיד בקונספציה הזאת היה שהעבר המשיך להתקיים בהווה. מצד אחד, בתוך "השמאל החדש" המשיך להתקיים השמאל הקלאסי (נניח יאיר גולן ותומכיו) ומנגד מפלגות ימין מובהקות מצאו עצמן לפתע במחנה השמאל החדש (בנט, סער וליברמן). אלא שהרגע הזה חלף ונחשפה שוב תשתית העדות והזהויות המתפצלות ההופכות את הקריאה לאחדות לפאתטית ולמעשה רמייה ונוכלות. הפוליטיקה הישראלית מתגלה כפסיפס שלא פחות משהוא מייצג אידאולוגיות ואג'נדות, הוא מייצג סבך של שנאות אישיות בין פוליטיקאים וזהויות עדתיות ודתיות לא קונסטרוקטחביות. ההבדל היחיד בין בנט, סער וליברמן לבין ח"כים אחרים הנמצאים בליכוד, נסב על איזשהו סכסוך עם נתניהו שהוא רביכה בלתי ברורה של נסיבות אישיות וטיעונים ענייניים. מה שמדגיש יפה את המצב היא העובדה הבאה: אחרוני תמימי הימין ממשיכים להתלונן, מתוך אינרציה, על מחנה הרק לא ביבי והחרמות כביכול, בזמן שהעשייה הפוליטית המשמעותית היחידה של בני גנץ מנהיג מחנה הרל"ב כביכול, היתה פעמיים ישיבה בממשלותיו של BB. ולכן כקאטו הזקן אשוב שוב לטענתי על הצורך בהקמת מחנה משותף של מפלגת המרכז. הפילוג בין גנץ ולפיד שכביכול אמור לייצג הבדלים של בני גוון של הימין והשמאל הישנים, יוצר רשימות מחנאיות שקשה מאד להבדיל מי יושב איפה. המחנה הממלכתי, יש עתיד ואפילו מחנה יאיר גולן יכלו לשבת במפלגה מרכזית גדולה שיכלה לייצג מגזר ראשי בחברה הישראלית. בפועל מה שמונע זאת, זה איזה עוינות אישית לא ברורה בין גנץ ללפיד. הקריאה להחלפתו של גנץ באייזנקוט, נראית באמת משונה. מדוע להחליף מנהיג לא מצליח אחד בבן דמותו האפור והלא כריזמטי? התשובה המוחצת התקבלה כאשר הדמוקרטים בארה"ב החליפו את ביידן בסגנית הנשיא הממש לא בולטת ולא חדשה האריס. המומנטום שיצר המהלך למחנה, יותר משנבע מאישיותה והישיגיה של האריס, נבע מן הרצון של המחנה הדמוקרטי להציל את ארה"ב מעוד קדנציה של טראמפ. הצורך של המחנה שלנו להחליף את גנץ באייזנקוט ולהתלכד סביב מועמדותו אינו בגלל שאייזנקוט הוא המשיח שיגאל את עם ישראל מסאת ייסוריו. הסיבה היא הצורך הדחוף למנוע את המשך שלטונו של קרקס הפריקים של ע. אליהו, גוטליב, מאי גולן, סילמן, שקלי, ואטורי, אלמוג מלרע כהן, חנמאל, בנחמין וסמארטץ'. אוסף ההזויים הזה המסתתר מאחורי גבו של הקוויזלינג המתקרבן, נחזה להיות הקש שישבור את גב הגמל הישראלי. |
|
||||
|
||||
שוקי, תראה מה קורה ברשת. סנונית ראשונה לכיוונך? |
|
||||
|
||||
ומצד שני, ראיתי עכשיו את הנאום של אייזנקוט, הוא גורם לבני גנץ להיראות רהוט והחלטי. הוא לא מסוגל לומר משפט אחד בלי לגמגם ולהתבלבל והטון שלו משועמם ומשעמם. וגם הטקסט רדוד וחלש ומרוכך. הוא לא יכול כרגע להנהיג החלפת שלטון. |
|
||||
|
||||
אייזנקוט אכן אדם הנוטה אל האפור והלא מלהיב. בנסיבות הישראליות זה עשוי גם להיות יתרון. יחד עם זאת, בדיקה של החלטות העבר שלו, נוטה לטובתו כאדם בעל שכל ישר שפעל נכון במקום שרבים וטובים נכשלו בו. כפי שכבר הזכרתי גם קמלה האריס לא הרשימה עד שהחליפה את ביידן במירוץ לבית הלבן. |
|
||||
|
||||
וראה מה כותב אחינו אורי משגב. נ.ב. אם כתבתי על החלטות נכונות של אייזנקוט: הוא לא היה שם, בחתונה של בבצ'יק. |
|
||||
|
||||
וכן נאמץ את מטבע הלשון של אורי משגב: קואליציית החורבן על מלא מלא. |
|
||||
|
||||
אכן קשה להתעלות על הגיינץ החמישי בהחלטות עלובות. זה לא הופך את אייזנקוט למנהיג דגול. אפילו להיפך - זה מדגיש את הצורך במנהיגות אחרת, והוא לא עובר מסך ברמות קשות. ההופעה שלו אתמול היתה מקבלת ציון חלש בקורס העברת מצגות בפני מחלקה בבה"ד 1. |
|
||||
|
||||
מתי החלטנו שמעשה פסול של חבר מפלגה לא מכתים את כל חברי המפלגה? הבחירות בישראל הן לא על בסיס אישי וההשוואה לקמפיין הריצה לנשיאות בארה״ב זו השוואה בין תפוחים לאפרשזיפים. אייזנקוט לא הצטלם כמו גנץ, אבל הוא חבר ברשימתו (שאפילו לא העביר ביקורת על המעשה, גם כשניתנה לו הזדמנות לעשות זאת1) ולכן גם הוא לא ראוי. אף אחד ברשימה הזאת לא ראוי. המחנה הממלכתי הוכיחו כבר מספר פעמים שהם דרעק. הם במרחק פסע מקואליציית ה 64 וביבי השתמש באנשים האלה כאידיוטים שימושיים כבר מספר פעמים (ולכן סביר שיוכל לעשות זאת שוב). יש אנשים ומפלגות ראויים יותר. אייזנקוט שמייזנקוט. ___________ 1 אייזנקוט כאשר נשאל על הצילומים: ״זה אירוע שולי בעיניי. בני גנץ הוא בנאדם. מי שמושיט לו יד הוא מושיט לו בחזרה. הוא לא ילבין את פניו.״ |
|
||||
|
||||
אומר זאת בצער - מסכים עם כל מילה. ואלה האנשים הכי בכירים ומוכשרים שבקצה הפירמידה של צה"ל כבר שנים? אולי זה עוד רמז למה גם שם צריך לעשות חפיר עמוק "אחרי המלחמה". (עדיף אתמול כמובן, והנסיבות ידועות) |
|
||||
|
||||
א. השתלחות לכל עבר וקריאה לפטר את הכל ואת כולם אינה תוכנית רצינית. ב. יש ללא מחלוקת בעיה גדולה מאד ביכולת החשיבה והפיקוד של רבים בהירארכיה הצה"לית. ואני מדבר כעת בעיקר על הדרגים המבצעיים ולא על העורף הלוגיסטי. בנושא זה יתכן אפילו שמוגל הליוצנטרי הוא נכון. אם הצמרת המדינית העליונה היא מה שהיא, סביר שהאלגוריתם לבחירת דרגי הפיקוד בצבא תושפע מכך לא טוב (ע"ע בנחמין במשטרה). יחד עם זאת, מהות התקלה הזו אינה ברורה ואין יודעים להגדיר בדיוק מהי מהות המחלה שפגעה בדרגי הפיקוד הצבאי. כל עוד אינך יודע לומר מה פסול בפיקוד הנוכחי, לא תדע מה הם הקריטריונים שצריכים לשמש לבחירת מחליפיהם. פיטורין של הכל וכולם בדרגי הפיקוד הבינוני והגבוה בצה"ל אינה אפשרית ואינה חכמה. ג. לא ראיתי את ההופעה של אייזנקוט ולכן לא אתווכח אתך בעניין זה. אחזור על מה שטענתי: הרקורד של אייזנקוט מלמד שבעבר הוא נהג באופן שקול והגיוני בתדירות גבוהה יותר מן המועמדים האחרים. ד. האנלוגיה לקאמלה האריס היא תקפה מכיוון שהיא מתיחסת אך ורק להיבט של הקושי לבלוט ולזכות בהערכה כאשר אינך בתפקיד בעל סמכות ביצועית בכירה. ה. פתוחה לפניך ולפני אזרחים אחרים הדרך לבחור במפלגתם של יאיר לפיד או יאיר גולן. העניין הוא שמפלגות אלו הן מפלגות נישה המייצגות מגזר או שבט מסויים בישראל שיתקשה לעבור את מחסום עשרים המנדטים. האלקטורט הגדול שמייצג המחנה הממלכתי אומר שהשמאל הישראלי החדש מכיל קבוצות אוכלוסיה שהן גדולות יותר מן המגזרים שיצביעו עבור לפיד או גולן. ו. החשיבות שאני רואה בהיווצרות מפלגת שלטון אוניברסלית גדולה עם מועמד ברור ומוסכם לרוה"מ, היא בהכנת הקרקע לנפילת קואליציית החורבן על מלא מלא. נפילת ממשלת נתניהו לא תתרחש בגלל זריית אנרכיה ברחובות, שלטון ההמון במרחב הציבורי או שלטים עם סיסמאות מתחכמות המשכנעות את המשוכנעים. אני חושב שהיא עשוייה להתרחש כאשר סדרי הכוחות הפוליטיים יוכיחו לחברי הכנסת של ה-64 שהזמנים הם עומדים להשתנות והגיע הזמן לתכנן את המשך המודל התעסוקתי שלהם. |
|
||||
|
||||
ו. הבעייה העיקרית במודל הזה שלך היא גנץ. הוא הוכיח שבדיוק במצב כזה הוא תוקע סכין בגב הגוש שבחר אותו ומפרק את המפלגה הגדולה הזו אחרי הבחירות. אילולא הנסיון הכושל איתו אולי הייתי מסכים איתך על זה. |
|
||||
|
||||
פיקנטריה: לפני כמה שבועות הופיע בהפגנה בכפ"ס ח"כ מיקי לוי, שבחר לסיים את דבריו בתפילה. כאשר נציג המפלגה ששמה את החילוניות במקום גבוה מאד באג'נדה שלה מדבר כמו איש ש"ס, אני יודע שהמצב באמת חמור. |
|
||||
|
||||
לא שאכפת לי ממיקי לוי, אבל... זה כבר באמת קטנוני. לפחות 80% מהציבור בישראל מאמין באלוהים ולמושג תפילה יש משמעויות תרבותיות/חברתיות/קהילתיות/מסורתיות אפילו עבור אלה שמאמינים קצת פחות. לסמן מישהו כ״נשמע כמו ש״סניק״ כי הזכיר את המושג תפילה, נשמע קיצוני אפילו לאוזניים האתאיסטיות שלי. בני אדם מאמינים בכל מיני שטויות והישראלים לא מיוחדים בעניין זה. זה מה יש. |
|
||||
|
||||
לפיד לא יספר לך, אבל הוא בשיתוף עם גנץ מזהים את ש״ס כחוליה החלשה בקואליציית 64 וזאת על רקע המאבק האלקטורלי האמיתי בינם לבין אב״ג. וכמו שצוין לא אחת, ש״ס מעדיפים את האליטה החילונית ליברלית על האליטה הדתית לאומית. רק שאני לא בטוח שהפעם העדפה זו תבוא לידי ביטוי בקלפי. כל מעטפה שסניקית תומר למעטפה בנגברית. |
|
||||
|
||||
הרישא היא נכונה. הבעיה היא שש''ס מעולם, אבל מעולם לא בחרה באליטה החילונית הליברלית. היא תמיד, אבל תמיד, בחרה באליטת השלטון הימנית. גם הסיפא שלך נכון. גם אם האליטה השלטונית בעולם הישיבות הספרדיות תרצה הפעם כן להחליף צד, הם יתקשו מאד לעשות זאת בשל אובדן האלקטורט בש''ס שאינו שייך לעולם הישיבות. ברמה התאורטית יש למהפך כזה הצדקה. שכן באופן שיהיה קשה להסביר ולהוכיח אותו, ש''ס כציבור בחרה ללכת בנתיב האזרחי ממלכתי ולא בדרך האירידנטה של החסידות האשכנזית. גנבים ומושחתים כמו אריה דרעי יש בכל מקום ובכל זמן. אבל רוב האוכלוסיה של ש''ס בחרה לשרת בצה''ל ולהשתתף במערכת הכלכלית-חברתית הישראלית. הדרך היחידה לפרוץ את המבוי הסתום הזה, היא לצרף חלק משמעותי מן האלקטורט ה''חילוני'' של ש''ס (המכונים מסורתיים) לשמאל החדש. אם ש''ס תרצה להחזיר אליה את הקולות האלו הלא יהפןך לכן. |
|
||||
|
||||
ש״ס מבקשת את חסות הליברליזם ולא כי היא חולקת איתה את אותם ערכים, אלא כי מודעת היא - בדומה לערביי ישראל - למעמדה הנחות בחברה הישראלית והיא בוחרת ברע במיעוטו מתוך 3 האליטות שיוכלו להיטיב עימה ; הליברלית חילונית - הדתית לאומית - החרדית ליטאית. משהו בזכרון הרחוק של יוצאי עדות המזרח היה מודע לברכה שהקולוניאליזם האירופאי בלבושו החילוני והליברלי מביא איתו ליהודים במדינות ערב ואת היתרונות שיצמחו להם מחסות אליטה חילונית ליברלית על פני כל חלופה אחרת. גם היום ש״ס מבינה היטב שהשידוך הזה בו היא נגררת ללאומנות אותה היא סייגה מאז דיכוי הכהניזם, נגררת להוכיח שהם הימין של הימין, מפוחדת מהנקמה ביום בו גוש ה-64 יתפרק ויותיר אותם מחוץ לקיבוץ הפוליטי כשהם חסרי מנת חסד כלשהי מצד המנצחים כשאין לה גב פוליטי בשלטון ומצד המפסידים שיאשימו אותה ב׳שמאלנות׳. ש״ס כידוע, מרדה עוד בימיה הראשונים כמעט בכל האליטות : מהאליטה האשכנזית ליטאית, מהאליטה הדתית לאומית אשכנזית, מהאליטה הלאומית - הליכוד וזאת לטובת מפלגת העבודה ב-92. ולא רק שהם מרדו ב׳משפחה׳ אלא גם המליכה בקולותיה את האליטה החילונית ליברלית בראשות רבין. ולמרות ה׳רק לא ש״ס׳ בכיכר רבין הם גם השתתפו בממשלת ברק ב-99, עם שרון ואולמרט בקדימה. ומכאן שקשה לטעון שש״ס הם ימין במהותם. הספדו של הרב הראשי בדימוס יצחק יוסף על אחד מהחטופים שנרצחו - המשפחה כנראה מש״ס - נקט במילים שאוזן ׳ימנית׳ לא מסוגלת לעכל בימים אלו והם דרישתו לשחרר אלפי מחבלים עם דם על הידיים - במקור - לטובת עיסקה. אלו סימנים ברורים לאיחוד עמדות עתידיות, אבל כאמור, הסנטימנט הלא ישיבתי /תורני שחולק כבוד למרן ולאוו דווקא לבן המרן, יכולים ויאמרו - אין לנו חלק בבית משפחת יוסף ולא נחלה לנו בש״ס ואיש לאהליו ישראל. בהעדר סנן דתי - הדרך לעוצמה היהודית הכי מתבקשת. |
|
||||
|
||||
הרב עובדיה היה יוני ומתון בדרך כלל. אני מנחש שקהל מצביעי ש"ס היום הרבה יותר ימני ממנו. נכון שש"ס מרדה בכל האליטות, וזה היה כוחה. אבל הם כבר חברים קבועים בכל הממשלות עשרות שנים. במה ימרדו? ואף אחד עדיין לא מורד באמת בליטאים. כשמדובר בנושאי ליבה כמו גיוס חרדים כולם מיישרים קו - גם ש"ס וגם המשיחיים. |
|
||||
|
||||
לפחות מהשיח הציבורי הבוטה בין ש״ס וג׳ לעוצמה יהודית אנו למדים על המתחים בין המפלגות החרדיות לבין עוצמה יהודית. המאבקים הללו לאחרונה - בדגש על ש״ס - גולשים גם למאבק סמוי - אם כי הוא תמיד היה שם - בין ש״ס לבין הליכוד, כדוגמת, מלכיאלי-אמסלם. באם דרעי קיבל החלטה אסטרטגית לחבור לגוש המרכז-שמאל ע״ח גוש הימין - דתי לאומי, וזאת בדומה לחבירתו של בנט, הרי שהוא מאמין שאם לא את כל המלכות הוא יקבל, אז לפחות את מחציתה בתוספת ׳שקט ציבורי ותקשורתי׳ בוודאי שיקבל. מבחינת דרעי, גם אם החלקים הלא ״דוסיים״ בש״ס יזהו זאת - חלקם יותר מרומזים שש״ס ׳בוגדת׳ בימין (ראה התגובות על ארבל)- וינטשו את ש״ס, דרעי לא מתכוון להרתע, שכן הוא יודע שיש לו תמיד בייס קבוע אצל בני הישיבות והארגונים החרדיים הספרדיים שיהיו תמיד ׳נאמנים׳ לו : אם מהפחד המוצדק לנקמה כלכלית וחברתית וימנע מהם תקציבים כשהוא יחבור לממשלת השינוי הבאה, או בגלל תום ליבם שמאמינים שמרן נמצא שם למעלה וצופה בקלפי אם הם שמו ש״ס. בייס פוליטי זה מוערך כ-6 מנדטים שהם פחות או יותר מה שבנט הביא בשביל לקבל את הכתר. |
|
||||
|
||||
ברור שיש מתחים. הרי המשיחיים רוצים להקים את בית המקדש במו ידיהם בזמן שהחרדים בחרו לפני 2000 שנה להתפלל שאלהים יעשה את זה בעצמו. היחס להר הבית הוא המייצג- חרדים אולד סקול לא היו נוגעים אפילו באבני הכותל, ובן גביר מסתובב מסביב לקודש הקודשים כבעל בית. אין לי מושג מה עובר לדרעי בראשץ הוא פוליטיקאי ממולח. אולי הוא מנחש שהגוש הליברלי עלול לקחת את הבחירות הבאות, והוא מכין את הקרקע להיות עם הצד המנצח. |
|
||||
|
||||
״השופט מטעם ישראל בהאג: המפגינים נגד ההפיכה המשטרית נגעלים ממזרחים ופוחדים מחרדים״ - הארץ. מתוך איפכא מסתברא |
|
||||
|
||||
נו באמת. חכה חכה. אנחנו פסע מ״נציג של ישראל״ שידאג להגעת פרשת ילדי תימן להאג. |
|
||||
|
||||
אם ׳הארץ׳ לא היה מפרסם את זה, לא הייתי שומע על התובע בהאג שהחליף את ברק. |
|
||||
|
||||
שופט מטעמה של מדינת ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק. מה קשור ״התובע בהאג״? |
|
||||
|
||||
יש (לא כאן באייל, כמובן) הרבה שמאלנים בורים כאחיהם הפרוגרסיביים מעבר לים. לקחת אותם כבני השיח זו לא חכמה. אפשר בתמונת מראה להתווכח עם העמדות של חרדים אנטי ציונים, או עם חסידי ברוך הגבר. קיצונים בורים יש בכל הקצוות של המפה הפוליטית. שיטת הממשל שלנו היא די ייחודית. מצד אחד זו מורשת בן גוריון שהיה איש מעשי והיה חשוב ודחוף לו להקים מדינה, והוא עשה את זה בדרך היחידה שהוא היה יכול. מצד שני הדורות הבאים לא השכילו להשלים את המלאכה- 75 שנה מאז פשרת הררי ועדיין לא נחקק חוק יסוד: החקיקה, אבן הראשה של מה שאמורה להיות החוקה. אבל השיטה עבדה היטב 50-60 שנה, כאשר בית המשפט העליון ממלא ככל יכולתו את הלקונות החוקתיות באמצעות "עקרונות השיטה". אבל מרגע שהתחילה שיטת "הקריצה וההנהון" שאפשרה לקבוצות פורעות חוק לקבל פטור מהחוק הישראלי1, להפוך בעצם לאקס טריטוריות, הבניין העומד על כרעי תרנגולת החל לאט לאט להסדק. תחילת שנות התשעים היתה בדיעבד שירת הברבור של המרכז-שמאל החילוני-יוני-ליברלי בקביעת כללי המשחק. מצד אחד המהפכה החוקתית (1992) ומצד שני הסכמי אוסלו (1993-1995) שניהם עמדו ועומדים עד היום כעצם בגרונם של השמרנים2 שהגוש שלהם עלה לשלטון ב 1996 ובקושי שמט אותו מאז. אמנם אין בכוחם עדיין לבטל את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ולא לשנות את מעמדה של הכרזת העצמאות, אבל הם סוללים דרכים עוקפות- בחוק הלאום, לדוגמה, שמצטט רק את החלקים החביבים עליהם בהכרזת העצמאות, ובנסיונות המתמשכים לקעקע את מעמדו של בג"ץ, ששיאם ברפורמה המשפטית. האם זה רע ששיטת הממשל שלנו ייחודית? פרופ' שפירא מציג את זה כך, ואני ממש לא מסכים. אנחנו מדינה ייחודית. השילוב של לאום ודת, קיבוץ הגלויות והתרבויות השונות, האיום הקיומי על המדינה מצד שכניה מיום שהוקמה, מורשת סוציאליסטית של הדור המייסד מול מורשת שמרנית דתית בת אלפי שנה, ועוד ועוד מאפיינים יחודיים. כל אלה די מחייבים שיטת ממשל ייחודית. ____________________ 1 והקרדיט לשמעון פרס, שכשר בטחון בקדנציה הראשונה של רבין התפשר עם גרעין אלון מורה להקים יישוב בשומרון בניגוד להחלטות הממשלה. אחר כך האקס טריטוריה של המתנחלים הלכה והתרחבה, וגם החרדים קיבלו אקס טריטוריה משלהם. 2 משני הסוגים- דתיים ולאומנים, ובעיקר כמובן הדתיים-לאומיים, שרואים באוסלו אסון לדורות ועל בג"ץ רוצים לעלות עם D9. |
|
||||
|
||||
נראה לי שלפני ששואלים "האם זה רע ששיטת הממשל שלנו ייחודית?" כדאי לשאול "האם אפשר לקיים מדינה עם שיטת ממשל לא ייחודית?" ו"האם יש מדינה עם שיטת ממשל לא ייחודית?" |
|
||||
|
||||
אני לא מומחה מספיק בשיטות ממשל בחו''ל ומקבל את דבריו של פרופ' שפירא, שכנראה מבין יותר ממני, כפי שהם. |
|
||||
|
||||
הוא אמר שקיימת מדינה עם שיטת משטר לא יחודית? |
|
||||
|
||||
הוא הציג את זה כאילו אנחנו יוצאי דופן בכך ששיטת הממשל שלנו ייחודית. לא מפורשות, אבל אחרת למה לומר זאת? |
|
||||
|
||||
נראה לי שהוא התייחס ליחודויות מסויימת ולא לעקרון של היחודיות - אותו, למיטב הבנתי, אי אפשר לבטל (למשל, אמריקאי שאומר שצריך לבטל את קולג' האלקטורים בגלל ששיטה כזאת לא קיימת בשום מדינה אחרת לא אומר בהכרח שארה''ב צריכה להפסיק להיות יחודית). |
|
||||
|
||||
כדברי האימרה המפורסמת של מרגרט מיד: "you are absolutely unique. Just like everyone else" |
|
||||
|
||||
זה שפוליטיקאים המגלומנים (מלבד ביבי) לא מעלים בדעתם שהופעה בפני העיתונות מחייבת לימודים, אימונים והכנה ספציפית לפני כל ארוע (בחיאת, אייזנקוט, תחשוב על זה כעל פעילות מבצעית) מתחרה רק בכך שגם מרצים באוניברסיטה, ומעסיקיהם, חושבים שחוקר טוב לא צריך ללמוד איך להיות מורה. מדי כמה שנים אנחנו מקבלים איזה נאום גראנדמייזר שמציף את הטמטום לאור השמש, אבל גם בלי הפיקנטריה הזאת רמת השיח ירודה מאד. |
|
||||
|
||||
בהחלט מסכים. נראה לי שאתה עושה קצת עוול לחוקרים באוניברסיטה: א. בחלק ניכר מהמוסדות האקדמיים חוקרים מקבלים גם ציון על איכות ההוראה שלהם (כולל סקרי סטודנטים בסיום כל קורס), וזה מתמרץ אותם להשקיע גם בהוראה. ב. ניתן היה לחשוב על עולם או מודל, שבו מותר שיהיו גם קבוצה של חוקרים שהם נהדרים במחקר וגרועים מאד בהוראה, ואלה יתכבדו וישבו להם במעבדות המחקר שלהם וישאירו את ההוראה לאחרים. לעומת זאת *בלתי אפשרי* להחיל מודל כזה על פוליטיקאים - מאחר ועצם המהות של תפקידם הוא להוביל ציבור, לתקשר עם התקשורת ודעת הקהל וכן הלאה. רוצה לומר שאצל פוליטיקאים זה חלק מעמודי התווך של המקצועיות שלו, אצל חוקר לאו דוקא1. 1 אפילו קראתי פעם שאינשטיין נאלץ לעבור אוניברסיטה (ומדינה לצורך הענין) כדי להגיע למוסד שלא הטריד אותו עם יותר מדי שעות הוראה. |
|
||||
|
||||
סקרי דעת קהל (ועוד קהל שמורכב מאלה שהמרצים נותנים להם ציונים) לא יכולים לבוא במקום הכנה מסודרת לנושאים פדגוגיים. אין לי, כמובן, שום דבר נגד גאונים שמקבלים פטור מהצורך להרצות פרונמטלית, אבל האחרים צריכים לכל הפחות לעבור איזה קורס, ובסימסטר הראשון שהם מרצים הייתי מצפה שאיזה מרצה בכיר ומנוסה יקשיב לפחות לחלק מההרצאות שלהם וייתן להם פידבק. ואגב, מגזר נוסף שבטוח שהכשרון הטבעי שלו מספיק ואין צורך בהכשרה (ובעיקר בפיד בק לצרכי לימוד) הוא מראיינים באמצעי התקשורת. בימים שעוד נהגתי להקשיב למלל האינסופי מהאולפנים הייתי לא פעם צועק בתסכול על המראיין. |
|
||||
|
||||
(ודייק: סקרי הציונים מועברים לסטודנטים *אחרי* הבחינה הסופית1. מה שדוקא יכול להביא להטייה הפוכה - סטודנטים שכועסים על הציון שלהם יגיבו בציון נמוך למרצה). אגב, אצלי בתואר השני היה סמינר שבו כל פעם סטודנט אחר העביר הרצאה על הפרויקט (תיזה/ניסוי) שלו, והמרצה היה נותן הערות כשכל המטרה היא שיפור יכולת ההרצאה. אני מסכים שבין זה לבין הוראה "טובה" יש מרחק. אני גם לא חושב שכל החוקרים חושבים שהם מספיק מוכשרים כדי להיות מורים. פשוט זה חלק מהדרישות מהם (וכאן אולי אני אסכים איתך שיש כאן אפקט של שקלול התמרוץ). 1 לפחות בחלק מהמקרים. |
|
||||
|
||||
(אבל המרצה יודע את זה...) |
|
||||
|
||||
(ומה זה עוזר לו? הוא כבר נתן את הציונים ולא יודע מה יכתוב כל סטודנט. אם כבר זה אומר שזה מתמרץ אותו ללמד היטב ולתת מבחן הוגן). |
|
||||
|
||||
(זה מתמרץ אותו לתת מבחן קל, ואז אם הוא מרצה גרוע הוא עדיין יקבל פידבק טוב. כל זה בסוגריים, אני חושב שהאפקט הזה לא גדול, ביחס ללא-הרבה שעושים בכלל עם סקרי ההוראה, לפחות כפי שזה היה בזמני.) |
|
||||
|
||||
(להיות חביב על הסטודנטים ולהיות מרצה טוב הם שני דברים שונים, אם כי קיימת חפיפה מסוימת). |
|
||||
|
||||
זאת פראפראזה ידועה על ''בועלי נידות ואוכלי שפנים'' (המקור, כמדומני, של הרב שך או איזה גאון הדור אחר שזואולוגיה לא היתה הצד החזק שלו. כאילו דה). |
|
||||
|
||||
אמן. כשיש גזירה משמים אז שום הגנה לא עוזרת. ראינו בשמחת התורה ההיא. רק תפילה ואחדות יעזרו למערכות ההגנה וחיילינו. |
|
||||
|
||||
והנה, בממשלה עם הכי הרבה תפילות, הכי הרבה תמיכה בחרדים פרזיטים על חשבון כל השאר, קרה האסון הכי נורא. אני מחכה ללקיחת האחריות האישית וכתבי ההתפטרות של רבני הישיבות המובילים שכשלו כשלון חמור ב-7 באוקטובר. |
|
||||
|
||||
אני לא יודעת להצביע על איזה עוון. אבל אם אתה כל כך גדול וכביר ומושלם שמיזיק עצמו לשפוט... אז הזכרת שורה: "הכי הרבה תפילות" ? האומנם? האם באמת שכחנו את ה'אנטי תפילות' ביום כיפור (תשפד) בפומבי בביזיון הענק - הכי נוראה בהיסטוריה מבחינת 'תפילה'? |
|
||||
|
||||
אני מציע שתעברו לארץ שבה אין כל כך הרבה אנטי תפילות. |
|
||||
|
||||
מאות אלפי אברכים מתפללים כל יום וכמה קיצוניים פרובוקטורים שהתעקשו על תפילה בהפרדה ביום כיפור נטרלו את כל הטוב הזה? כמה חלשות התפילות האלה... משענת קנה רצוץ. אפשר להפנות את המיליארדרים שהשקינו בהם לחינוך אמיתי לילדים חילוניים יועילו למדינה ולא רק ימצצו את את משאביה. |
|
||||
|
||||
מה שקרה ביום כיפור היה בפרהסיה קבל תבל ומלואו. ללא תקדים. אז יש אנשים שבוער להם נושא הסקס אפילו ביום הזה, וממש, ממש, כ"כ מפריע להם ביום הקדוש לעם ישראל כשהעם מדבר עם בורא עולם כמו שעשה אלפי שנים. ___ מה הקשר לגיוס וכסף שמביאים חרדים (הקשורים לכביכול "פר_זיטים") לנכסי דלא ניידי למדינה? |
|
||||
|
||||
לענ''ד הח'ברה שלך שכחו מזמן את ההבדל שבין תפילה להפגנה. אני לא עושה לך מצעד גאווה בבני ברק ואת אל תתפללי לי בכיכר דיזינגוף. |
|
||||
|
||||
אדרבא! בוא ניקח את שיטתם ונעביר את כל הישיבות החרדיות לקו הגבול, שישמרו עלינו בלימוד ובתפילות. |
|
||||
|
||||
למה להסתפק בכיפת ברזל? אפשר גם שטריימל פלדה, ספודיק טיטניום וקולפיק טונגסטן. |
|
||||
|
||||
עכשיו?! אני עושה את זה כבר איזה חצי מאה. |
|
||||
|
||||
אז עדיין יש להתחיל לדבר על הא' ב' של אמונה? __ שוב אני מדגישה. לא מתיימרת לשפוט ולהצביע על מה זה קרה לנו. רק עניתי למה שהוא כתב "הכי הרבה תפילות." |
|
||||
|
||||
איזה יופי. ממש אותו הדבר: מצעד "גאווה" ותפילה. לאן הגענו? איזה עם בעולם מתנגד לתפילה? בושה וחרפה. |
|
||||
|
||||
המרצחים השפלים, חיות האדם, הם מאוווד אוהבים תפילה. אולי כדאי שלא נהיה כמוהם? |
|
||||
|
||||
בגלל שהיטלר היה צמחוני אז כדאי שלא להיות צמחוני? מה קשור? |
|
||||
|
||||
אני כלל לא בטוח שהיטלר היה צמחוני. טבעוני בוודאי שלא היה לאור יכולתו לחסל עוגות קצפת עם ביצים וחלב במהירות הבזק, וגם צמחוני בספק לאור העובדה שהוא אכל קותלי חזיר בהמלצת רופאו ד״ר מורל. ובכלל - האידיאולוגיה הנאצית הייתה אנטי צמחונית /טבעונית ורדפה את חבריה ואפילו מתכון צמחוני יכול היה לשלוח את הצמחוני למחנה ריכוז. |
|
||||
|
||||
היטלר אהב בעלי חיים. אז,אסור לאהוב בע"ח בגלל כך? |
|
||||
|
||||
מניין לך שהיטלר אהב בעלי חיים? הביוגרפיה שלו לא מראה כך. ובכלל - אין איסור שלא לאהוב בעלי חיים, יש איסור לצער בעלי חיים. מאחר ושאלותייך הן שאלות לוגיות, אני בטוח שיש כאן איילים שיסבירו את טעותך בהשוואות הללו. |
|
||||
|
||||
לא חושב שהיה באמת חובב כלבים. נהג לטייל עם הכלבה האלזסית שלו בלונדי, מטעמי פעילות גופנית אני חושב. בהקשר זה חשוב לציין שלפני מותו הרעיל את הכלבה כדי לבדוק את יעילותם של גלולות הציאניד שספק הס''ס לו ולרעייתו הטרייה, לפני שירה לעצמו ברקה. בכלל אצל בעלי אישיות פסיכופטית, יש חיקויים, לעתים מוצלחים למדי של אמפטיה אנושית. |
|
||||
|
||||
הרי לך עוד ׳אוהב כלבים׳ : ׳ השחקן המנוח אלן דלון ביקש להיקבר עם כלבו - שעדיין בחיים׳. — |
|
||||
|
||||
זה מסוג הדברים שכדאי לבדוק בשבע עיניים. השחקן הזה היה ידוע בחיבתו לבע''ח בכלל. |
|
||||
|
||||
לפי טמקא האיש היה בטוח שכלבו ימות משברון לב לאחר מותו שלו כך שבעיניו (הסניליות במקצת לדעתי) זה היה מעשה חסד: "דלון הצהיר... על כוונותיו המטרידות: "אם אמות לפניו, אבקש מהווטרינר שייקחו אותנו ביחד. שירדימו אותו בזרועותיי. אני מעדיף לעשות את זה מאשר לדעת שהוא ימות בסבל על הקבר שלי". |
|
||||
|
||||
לא יודע, זה נשמע לי נרקסיזם קיצוני, ובגיל כזה אפילו קצת פתטי. די תואם את הסטריאוטיפ על שחקנים. |
|
||||
|
||||
מסכים. באמת נראה שדלון היה שחקן סטראוטיפי. חידה - מה משותף לאלן דלון, דניס הופר ומאט דיימון? |
|
||||
|
||||
אגב, בניגוד למה שכתוב בויקיפדיה העברית, הספר ''המשחק של ריפלי'' דווקא כן תורגם לעברית בהוצאת כתר. אמנם זה קרה אחרי מותה של המחברת פטרישיה הייסמית (כנראה שהיורשים פחות אנטישמיים ממנה). |
|
||||
|
||||
Hitler's dogs: The Nazis and their pets – DW – 06/08/2020
Jun 8, 2020 — Hitler admired wolves. He liked his friends to call him by the nickname "Wolf |
|
||||
|
||||
לא היה צמחוני. סבל מבעיות בריאות ובפרט עיכול שיתכן שהחלו כאשר נפגע קשה למדי משאיפת גז מרעיל במלה''ע הראשונה. גם סדר היום הלא סדיר שלו וחוסר שינה לא תרמו. היה מכור לתרופות, זריקות וסמים ולרופאים בכלל. במסגרת זו גם ניסה להקפיד על תפריט קל שאיכשהו השתלב אצלו עם זלילת עוגות ודברי מתיקה. מאחר והיה ער בלילות, התעורר בשעות מאוחרות וארוחת הצהריים שלו היתה בעצם ארוחת בוקר קלה של פסטה ותבשילי ירקות. בשלב מסויים שכנע את עצמו שזהו התפריט שאוכלים החיילים בחזית. איאן קרשו השווה את התפריט הספרטני שלו לעופות, פסיונים ובקבוקי השמפניה והברנדי בליווי סיגרים שהובאו לצ'רצ'יל אל מיטתו. איאן קרשו תאר את בריאותו בשנים האחרונות כמצב שבו אישיותו הפסיכופטית הלכה ווהשתלטה על מצבו הפיזיולוגי והיה ברור שהוא סובל ממצב דמוי פרקינסון ההולך ומשתלט עליו. זה התבטא ברעידות בלתי נשלטות של אחת מידיו ובמינון ההולך וגדל של סמי הרגעה שהזריק לו רופאו האישי, ד''ר מורל. היטלר לא הרבה לאכול בשר וגם לא שתה אלכוהול או עישן. אאז''ן הוא גם השתעמם מאוד במשך השעות הארוכות שנכח באופרות של ואגנר והתפריט הקולנועי החביב עליו היה מיוזיקלס וסרטים מצויירים מארה''ב. אחד הפרטים שריתקו אותי היה שהמגעים הידועים שלו עם יהודים היו טובים והוא לא טען אחרת. הרופא שטיפל באמו חולת הסרטן, סוחר האמנות שמכר את ציוריו והקצין שהמליץ על הענקת דרגה ומדליה לחייל היטלר, היו כולם יהודים. הניחוש שלי היה שהאנטישמיות הפסיכופטית שלו היתה פוליטית במקורותיה. הוא התרשם מאד מן הפופולריות של ראש העיר האנטישמי של וינה, קרל לואגר. ממנו למד כנראה שהאנטישמיות היא משתלמת פוליטית. |
|
||||
|
||||
המקורות שהוא אכל בשר או לפחות אכל בשר עד תחילת מלחמת העולם ה-2 מופיעים בעיקר אצל רוברט פיין, כך למשל :'בשלב מתקדם של המלחמה עבר היטלר במצוות רופאו, Theodor Morell, לדיאטה שכללה כמויות קטנות של קותלי חזיר, חמאה, שומן חזיר וחלבון ביצה'. למרות הביקורת המוצדקת עליו, גם קרשו ואחרים רבים גורסים שזאת הייתה דיאטה ולא צמחונות אידיאולוגית. הוא כן שתה לעיתים רחוקות ברנדי כשהוא מוהל אותו בתה. במלחמת העולם הראשונה ליבו אטום היה לנוכח ההרג של אלפים ועשרות מחבריו, אבל נפתח כאשר כלבו הראשון פסקל נעלם. הוא אהב חיה כשהיא כנועה, ורק כלב עמד בתנאי זה. הוא אהב את 'בלונדי' בגלל 'שרק לו הוא ציית'. בשנת 1926 הכה את כלבו האלזסי פרינץ באכזריות לעיניה של מימי רייטר, נערה בת 16 שהתעניינה בו (37) ואותה ניסה להרשים. אותה נערה העידה: "הוא הצליף בכלבו כמו משוגע עם שוט הרכיבה שלו באחזו בכלב בחוזקה בקולר. הוא נהיה נלהב מאוד... לא יכולתי להאמין שאדם זה יכול להכות כך חיה ללא רחם - חיה שלפני רגע אמר שאינו יכול לחיות בלעדיה" |
|
||||
|
||||
זאת התשובה המלאה שלך? אני התכוונתי לזה שאנשים מאמינים בדרך כלל חושבים שהחוקים האלוהיים (כפי שנמסרים להם על ידי חכמי הדת) הם עליונים על כל חוק אחר. ואז אם חכם הדת אומר להם, לדוגמה, שאלוהים אמר שהם יהרגו כופרים, הם הורגים כופרים. זה קרה הרבה מאוד לאורך ההיסטוריה עם דתות שונות, כולל יהודים. אנחנו הרי המצאנו את הג'נוסייד. |
|
||||
|
||||
ובעודנו מדברים, הנה דוגמה חמה מהתנור ל יהודים משיחיים הורגים כופרים. |
|
||||
|
||||
אין כזה דבר אלימות מתנחלים. אמור מעתה- טרור מתנחלים. לאט לאט (ועכשיו הרבה יותר מהר) אנחנו הופכים ליותר ויותר דומים לשכנינו. אם יהודים שמים נפשם בכפם כשהם נכנסים לישובים בשטחי הרש''פ, עכשיו גם ערבים ישראלים שמים נפשם בכפם כשהם נכנסים להתנחלות. אגב תשעה באב, חשבתי שוב על כך שבכל התקופות (הקצרות) בהיסטוריה שליהודים היתה ריבונות בא''י, הם (אנחנו) היו מאוד רצחניים. |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על הצביעות. למוסלמים מותר בתל אביב. אבל האפליה נגד היהדות בפרהסיה. זה כן. מגעיל עד לשמים. תרתי משמע. |
|
||||
|
||||
הנה התשובה! ה 7 באוקטובר זה עונש מאלוהים על זה שלא הרשו בתל אביב תפילות בהפרדה ביום כיפור. ברור כמו 2+2. (כן, היה זה לא טוב, היה רע לתפארת, אם יהיה זה שנית אל יהיה זה אחרת) |
|
||||
|
||||
אני לא כמוהו ששפטתי 'למה' זה קרה. רק ה' יודע. אבל עניתי על מה שהוא אמר "הכי הרבה תפילות".. אם כבר מדברים על תפילה? אז אני שוב שואלת: איזה עם אחר בעולם עשה את האנטי תפילה המכוער כמו שהיה ביו"כ? === "כשהן עולים, עולים עד לרקיע, כשהם יורדים יורדים עד לתהום" |
|
||||
|
||||
יהודי שרוצה להתפלל בלי להפריע לציבור הרחב, כפי שהמוסלמים עושים, לא נתקל בשום קושי. כך, לדוגמא, אני רואה מדי פעם מכונית בשולי הכביש כשבעליה מתפלל ערבית (אופס! שוב הערבים המניאקים נדחפים) או מה שזה לא יהיה, ואין פוצה פה ומצפצף מילולית ומטאפורית. אפילו השוטרים לא מטרידים את עבריין התנועה הזה, כי מי יעז להפריע ליהודי להתפלל במדינת היהודים? כאשר, במסגרת מלחמת התרבות מנסים לקיים תפילה המונית במרכז חילוני למהדרין, מה שמהווה גם אצבע בעין וגם מטרד להולכות רגל, וזאת כאשר מכספי המסים ש(גם) הציבור החילוני משלם בונים עבור שומרי המצוות בתי כנסת לצורך זה, וכאשר התפילה נערכת בפומבי לא מתוך הכרח כמו במקרה של המוסלמים שמתפללים בד"כ ליד מקום עבודתם כי המסגד הקרוב נמצא 50 ק"מ מהם, הפירוש ההסביר היחיד הוא שמדובר בפרובוקציה, והתגובה בהתאם. אגב, אפליה קיימת דווקא לטובת הנוצרים שרק להם מותר לגדל חזירים בארץ הקודש, בעוד היהודים חייבים להסתפק באלה שממלאים את הכנסת. לעומת זאת, אם את רוצה להתלונן על החופש שיש למואזין לטנף את המרחב הציבורי בזיהום ווקאלי, אני איתך. |
|
||||
|
||||
עיריית תל אביב מציגה: אפליית יהודים במרחב הציבורי ניסים סופר | 20/06/2024 שמונה חודשים לאחר שאסרה את קיומה של תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בגלל הפרדה מגדרית, מתירה עיריית תל אביב תפילה מוסלמית בהפרדה מלאה תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף שפוצצה ביום כיפור 2023. צילום מסך מתוך יוטיוב השבוע חוגגים המוסלמים את חג הקורבן (עיד אל-אדחא), וכחלק מאירועי החג בתל אביב נערכה תפילה המונית בפארק ביפו. כמדי שנה, גם הפעם ערכו המוסלמים את תפילתם בהפרדה מגדרית, עם מחסומים המציינים את קו ההפרדה בין נשים לגברים. אירוע זה שב והוכיח, והפעם באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי עיריית תל אביב אימצה מדיניות עקבית של אפליה פסולה כנגד יהודים, תוך פגיעה קשה בעיקרון השוויון, ועושה שימוש מניפולטיבי ומכוון באכיפה בררנית, כדי לקדם אפליה זו. |
|
||||
|
||||
בפארק ביפו... למיטב ידיעתי, בבני ברק לא אוסרים תפילות יהודים ברחוב, בהפרדה למהדרין מן המהדרות, אלא שמשום מה דווקא שם לא מעוניינים לנצל את האפשרות המפתה הזאת (ואפילו להיפך, כפי שלמדנו בזמן הקורונה). לעומת זאת כיכר דיזנגוף היא בדיוק המקום המתאים לתפילות. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |