|
||||
|
||||
רז בן כרמלה ז"ל היה לוחם במחסום כשנרצח. דני גונן ז"ל נרצח בשטחים. מלאכי רוזנפלד ז"ל נרצח בשטחים. שלושתם לא רלוונטים לדיון על ה"פחד" של "יהודים" מחוץ ל"תל אביב" (אלא אם ה"מחוץ לתל אביב" יוגבל ל"בשטחים", ואם כך, הפתרון מאד פשוט: חזרו לתחומי המדינה). דוד בר קפרא ז"ל נרצח לפני שלושה שבועות. כל יומיים, בממוצע, נרצח אדם בישראל, כל יום נהרגים, בממוצע, יותר מארבע אנשים נוספים מתאונות, מחלות שונות גובות מחיר גבוה בהרבה מאשר רצח ותאונות ביחד1. כל אחד מגורמי המוות האלה מפחיד בפני עצמו, כולם משותפים ליהודים בישראל ולכל בני האדם בשאר העולם. לא ברור לי למה רצח אחד לפני שלוש שבועות גורם לכם לפחד כל כך הרבה יותר מכל שאר הרציחות שהיו לפניו ויהיו אחריו. מה לעשות, אנקדוטות - כואבות ככל שיהיו - נשארות אנקדוטות, ומי שרוצה "לאיין" סטטיסטיקות צריך לדעת לספור. 1 מקור |
|
||||
|
||||
>מי שרוצה "לאיין" סטטיסטיקות צריך לדעת לספור. גם בפוינטר לא יודעים לספור? "בחלוקה גאוגרפית, האיזור הנגוע ביותר הוא גוש דן, עם 27% מקרב כלל הפריצות שנרשמו בפוינטר - עלייה של 8% ביחס לשנת 2013. גם בשרון נרשמה עלייה ל-17%, אולם בירושלים חל קיטון מ-14 ל-13%. באיזור הצפון גם כן חלה ירידה, כאן מדובר בשיעור של 29% וכן בדרום - קיטון ל-12% לעומת 14% בשנת 2013." "עוד דווח, כי במספר גדול מהגניבות מעורבים גורמים שלוקחים את כלי הרכב לרשות הפלשתינאית". |
|
||||
|
||||
גם לספור וגם לקרוא. נסה לקרוא את הפסקה שהבאת ואת המסקנה שאתה רוצה להסיק ממנה, ותגיד לי לבד, בלי עזרה מהמבוגרים, איך הם סותרות זו את זו. בהצלחה. |
|
||||
|
||||
המסקנה הנכונה: אין פשיעה ערבית בגוש דן ומכאן שאין חשש וחברות כמו פוינטר עוסקות בעמילות מכס במעברי הגבול של היישות הפלסטינית. הפער הושלם. תודה על החינוך מחד"ש. |
|
||||
|
||||
אתה יכול להסביר איך הגעת מהמספרים למסקנה? (ברור שלא) |
|
||||
|
||||
במספר גדול מהגניבות מעורבים גורמים שלוקחים את כלי הרכב לרשות הפלשתינאית. אמנם ניסוח נורא מעורפל בשל המושג גורמים, אותם גורמים עלומים שהפכו בעידן הפולטיקלי קורבט לצעירים או תושבי הכפרים אינם מוגדרים דיים וגם הפניית האשמה כלפי הרשות היא הכללה גסה כי בעלי משחתות הרכב הם מיעוט בקרב העם הפלסטיני כך שכנראה שבאמת ברור שלא. |
|
||||
|
||||
''בעלי משחתות הרכב הם מיעוט בקרב העם הפלסטיני''. א מחייה. |
|
||||
|
||||
לאור ההתלהבות אציע לך טעימה מהפוליטיקלי קורקט שמוגש אצלנו על חסה שלטונית - http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02469.pdf "משטרת ישראל היא המקור הראשי לנתונים על הפשיעה בקרב האזרחים הערבים, כמו על כלל הפשיעה בישראל. לצורך הכנת המסמך ביקשנו מלשכת השר לביטחון הפנים, הממונה על המשטרה, נתונים על הפשיעה במגזר הערבי בחלוקה לסוגי עבירות ובהשוואה לפשיעה בכלל האוכלוסייה. לדאבוננו בחר המשרד לביטחון הפנים שלא לחשוף את הפילוח המלא של נתוני הפשיעה, והנימוק שנמסר להחלטה זו הוא רגישות הנושא והעובדה שמדובר בחומר מסווג." תענוג אורווליאני אמיתי. נזק אדיר (700 מליון ש"ח בשנה רק גניבות הרכב) מפשיעה לאומנית מוסתר מעיני הציבור בטענה שהמידע מסווג ורגיש. כקינוח, שאלה היפותטית: מה מבין האפשרויות תיטיב להסביר את הרגישות הפוליטיקלי קורבטית: 1- ערבים עלולים לכעוס ולהתקומם כי: א. הם עלולים להבין שהיהודים מבצעים כלפיהם פשעים יותר מאשר ליהודים. ב. אם עלולים להבין את מימדי הנזק שגרמו הפושעים היהודים. 2- היהודים עלולים לכעוס ולהתקומם כי: א. הם עלולים להבין שהערבים מבצעים כלפיהם פשעים יותר מאשר לערבים. ב. הם עלולים להבין את מימדי הנזק שגרמו הפושעים הערבים. בהינתן הנתונים: א. היהודים מכילים מיעוט ערבי. אוייב לשעבר שהוכרע במלחמה. ב. אחוז הפשיעה בקרב המיעוט הערבי גבוה משמעותית לעומת הרוב היהודי. ג. רכוש היהודים עדיף ועודף בהיבט מסחרי ומהותי. ד. אינסוף אירועים שבהם הובעו תחושות ניכור והסתייגות מסממני השלטון ע"י מיעוט הערבים. ה. האיסור לציין בתקשורת את גזע הפושע. ו. היהודים שלא כמו הערבים אינם נוהגים לרדוף אחרי הגנב עם גרזן או לחפש אותו עם חברים במשך שנים תוך שליחת איומים. ז. רוב המכוניות הגנובות נכנסות לשטחים ע"י דוברי ערבית. אמחייה, אינדיד. |
|
||||
|
||||
נסה שנית. |
|
||||
|
||||
כאנקדוטה או סתם? |
|
||||
|
||||
ערבים, יהודים, ישראל, פחד, אונס, רצח, גניבה, פריצות.... גם אני יכול לזרוק מילים. |
|
||||
|
||||
תמשיך לזרוק. קיבלת הסבר מפורט מדוע הדרישה לנתונים כתנאי להוכחה היא דמגוגיה אינפנטילית. לא טוב? אל תקנה. |
|
||||
|
||||
לא קניתי. בהצלחה במכירה הבאה. |
|
||||
|
||||
רז בן כרמלה לא ז"ל, לא היה לוחם, לא היה במחסום וגם לא נרצח. הוא שוטר מג"ב שנדקר ע"י ערבי באמצע הרחוב בירושלים, נפצע קשה והצליח לירות במחבל. לשמחתנו הוא התאושש ונמצא כיום בשיקום. לדעתי 4 טעויות מתוך 4 היגדים זה שיא חדש. דני גונן, מלאכי רוזנפלד ודוד בר קפרא ז"ל כולם יהודים תמימים שנרצחו בידי ערבים בארץ ישראל ממניעים לאומניים. כשרצף של "אנקדוטות" מגיע לגודל מסויים הוא הופך להיות סטטיסטיקה. |
|
||||
|
||||
צודק, טעיתי. כן, כולם יהודים תמימים שנרצחו בידי ערבים, אבל לא על זה הדיון. הגודל שיהפוך רצף אנקדוטות לסטטיסטיקה הוא גודל מוגדר היטב. לגבי הסטטיסטיקה של רציחות בישראל, 2 מקרים בחודשיים נמוך משמעותית מהגודל הדרוש. גם עם כל הנרצחים על רקע לאומני, גם אם תוסיף את החיילים ואת אלה שנהרגו בשטחים, המספר יהיה עדיין קטן משמעותית (יחסית לגודל האוכלוסיה) ממספר הנרצחים בארה"ב. |
|
||||
|
||||
הגודל שיהפוך רצף אנקדוטות לסטטיסטיקה הוא גודל מוגדר היטב. > תוסיף את הפער בין מספר היהודיות שנאנסו ע"י ערבים ובין מספר הערביות שנאנסו ע"י יהודים. מאמי יא מאמי, אני כמעט משתכנע שאין בעולם מספיק סטטיסטיקות כדי לרצף את השביל שמוביל למציאות. |
|
||||
|
||||
הסגנון שלך מתדרדר, עד כמה שזה אפשרי, אבל העלגות מחווירה לעומת זיהום הדיון (1) בשטויות חסרות הקשר. מדברים על רצח ואתה עונה בגניבת מכוניות ועכשיו באונס. הבנו, אתה מפחד מערבים באשר הם ערבים ובטוח שכולם כמוך. הבנו שאתה לא מבין כלום לגבי סטטיסטיקה. אז עכשיו שיישרנו קו, אתה יודע לאן אתה רוצה להתקדם מפה או שאתה פשוט נהנה לחזור על קיאך? (1) הטפל לחלוטין. |
|
||||
|
||||
רצח, גניבות, אונס, פרוקטשן ועוד מיני ברכות שהארץ התברכה בהן לא מתקשרים אצלך לתחושת פחד. גיבור שעובר ללשון רבים כדי להגדיל את מימדי צילו- איך תתקדם אם לא הבנת מה הקשר? |
|
||||
|
||||
אוקיי, הבנתי שיש מתאם חיובי בין פשיעה לערביות. מה הלאה? |
|
||||
|
||||
מוות לערבים וטרנספר. למה בדיוק ציפית? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג... זאת בדיוק הסיבה שאני שואל. אם לפרט, נראה שאתה מנסה לשכנע שערבים (או ערביוּת) הם מפחידים ושכולנו מפחדים מהם (תקן אותי אם אני טועה). אבל כטבעם של ויכוחים, יש מצב שלא תצליח לשכנע פה איזה שניים שלושה אנשים. לכן הצעתי שנזרום יחד ותחשוב מה קורה הלאה - אם היית מציע ערוץ טלוויזיה של הקרנות בלופ של דובוני אכפת לי מדובב לשתי השפות ו/או אינטגרציה קשוחה מאוד בבתי הספר ובמגזר הפרטי והציבורי, יכול להיות שהויכוח על הערבופוביה היה מסתיים מחוסר עניין. |
|
||||
|
||||
לעײד, יותר משמדובר פה בערבופוביה( או שמא איסלמופוביה), זו איננה אלא כסות דקה, טיח, מעל כל-דאלים-גברפיליה. קרי, מתן גט כריתות ובעיטה רבתית להשגי המחשבה החברתית והקידמה החברתית שהמערב השיג בדמים מרובים במאות השנים האחרונות. מדובר על שאיפה לחזרה לעולם הפרא שאצילותו באה מכוחניותו. |
|
||||
|
||||
ולכן אנחנו תומכים בלאומיות הפלסטינית. |
|
||||
|
||||
אבחנה מעניינת. אם יחווה דעתו עליה ברצינות אולי נלמד משהו. |
|
||||
|
||||
הישגי המחשבה המערבית התרחשו למרות המתקרנפים שמלמלו את הרצוי הצפוי והרפוי והתנהלו בזהירות סביב בורות הפוליטיקלי קורקט עמוק ובתוככי העדר כדי להבטיח את עתידם. אני לא רואה שום דבר אצילי בצ'צני שהצטרף לדאעש תמורת 600$ בחודש ואספקת קטינות יזידיות. מצד שני אני רואה בליברל זוכה פרס הנובל לשלום המתנוסס על פסגת הנאורות המערבית כאחראי ראשי למליוני פליטים ומאות אלפי הרוגים. ומה נתפסת לטיח -אין דוגמאות אחרות? מעניין אותי אם ערבבת טיח, הרבצת טיח, פילסת פינות, סרגלת קירות, הגשת לטייח על פיגום ואולי ניהלת קבוצת טייחים. האם הספקת לחזות במשאבת הפלא? שמת תוסף, איזה תוסף? האם קשרת את הפיגום דרך החלון לתומכות יציקה בצורה שלא יפריע לשליכט - האם אכלת טונה בשמן או במי מלח והאם הבנת שלא טונה זהובת סנפיר, ולא כחולת סנפיר הפכו לפירורים שבקופסא. אני לא בטוח אגב לגבי הלימון ובטח שלא על הקפדה על נטילת הידיים כדי לא להעליב ולשמש דוגמא לצעירים שמבין הצעירים אם אתה מבין למי רמזתי. בשלב הבא, דאחקות עם הספרנית. |
|
||||
|
||||
להערכתי, דעות חתרניות אנטי-ישראליות עקביות וחוסר פטריוטיות ישראלית מעמידות מכשול בפני ''זכות העמידה'' והבעת דעה בדיון שהוא ישראלי לעילא. |
|
||||
|
||||
התעלמות מהזכות לכלותנו לא תאפשר לנו לעמוד, בוודאי שלא לאורך זמן. |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכון, זה מעלה את השאלה הבאה: כיצד גינוי של ערבים שאינם פטריוטים ורובם אנטי ישראליים, זוכה אצלך לכינוי "דעה חתרנית אנטי-ישראלית וחוסר פטריוטיות"? |
|
||||
|
||||
מה בדבר מתן גט כריתות ובעיטה רבתי1 לאלה המסרבים לאמץ את השגי המחשבה החברתית והקידמה החברתית שהמערב השיג בדמים מרובים? בכל אופן מדובר על אנשים ששואפים להשאר בעולם הפרא, וגאוותם על כוחניותם. ונחזור לציטוט האלמותי: "מוכנים למות למען אבו חזיר" הוא כבר מת. מה יעזור שהם ימותו "למענו"? לך חפש היגיון אצל פרא-אדם. ____________ 1 רבתי - לשון נקבה. כמו שאומרים א' - אות - נקבה - א' רבתי. או "רבתי בגויים, שרתי במדינות" (מגילת איכה). |
|
||||
|
||||
אתה לבדך אחראי לעולם אותו אתה רואה כקנה המידה שלך. |
|
||||
|
||||
כמוני כמוך. מה הופך את קנה המידה שלך לעדיף על שלי? הסבר אובייקטיבי בבקשה. |
|
||||
|
||||
יש דווקא אנקדוטה ידועה על בחורה בדואית שנאנסה בידי יהודים. אני מרשה לעצמי לקרוא לזה אנקדוטה כי ככל הידוע לי זה קרה פעם אחת ב70 השנים האחרונות (זה כמובן נובע, אליבא דהאוניברסיטה העברית, מהגזענות הנוראית של היהודים) |
|
||||
|
||||
"אליבא דהאוניברסיטה העברית" - עבודה לצורך קבלת תואר MA עוד לא הופכת להיות העמדה של האוניברסיטה. אני מניח שלטעמך העבודה הזאת היתה צריכה להפסל. מעניין אם קראת אותה, או שהמסקנה הספיקה לך. |
|
||||
|
||||
האוניברסיטה אישרה את התיזה והעניקה למחברת תואר, ואפילו אות הצטיינות על ה"מחקר" הזה. מצד שני, מסתבר שהאוניבסיטה העברית דווקא כן מתנגדת לאונס. עובדה - מנחה התיזה, פרופ' אייל בן ארי, הושעה לצמיתות מן האוניברסיטה לאחר שהתברר כי הוא נהג לאנוס את תלמידותיו (מעניין אם הוא דאג שלא לקפח את הערביות שבהן, או שמא גם הוא נהג בגזענות ואנס רק יהודיות) |
|
||||
|
||||
:) צחקתי. |
|
||||
|
||||
וזה, אליבא דרחל, מצדיק את האמירה ''אליבא דהאוניברסיטה העברית'', ממש כאילו דובר האוניברסיטה הכריז על כך. אני בטוח שבאונברסיטאות במדינה שאת רוצה לראות לא ייכתבו עבודות מאסטר שמועצת האייטולות לא אישרה מראש. |
|
||||
|
||||
בקיצור: גועל נפש :) מעניין מי יטרח לקרוא דבר כזה, תמהני. |
|
||||
|
||||
מכיר, אכן אנקדוטה. |
|
||||
|
||||
אנחנו לא מחפשים "מספיק" סטטיסטיקות, אנחנו (או, לפחו אני) מחפשים אחת. לא ברור לי אם אתה לא מבין את ההבדל בין אנקדוטה לסטטיסטיקה, או שאתה לא מבין למה הסטטיסטיקות הלא מבוססות שאתה זורק לא מקדמות את הטיעון שלך, אבל משהו פה לא עובד כמו שצריך. במקום להתחיל שוב לקלל, אולי תקח לעצמך רבע שעה, נסה לנסח את עצמך מחדש באופן הגיוני שמבוסס על עובדות, מספרים אמיתיים ומסקנות הגיוניות, ותחזור אלינו עם הטיעון מנוסח כראוי? אני מבין שאתה מאד מפחד, אבל בכל זאת, פחד זה לא תירוץ טוב מספיק להפסיק לחשוב. |
|
||||
|
||||
אולי אתה מתקשה להבין את התועלת והשימוש בעובדות וסטטיסטיקה תגובה 659601 סטטיסטית ועובדתית בישראל לא נהרג אף אדם מכריש ב-50 השנים האחרונות. האם הדבר מעיד שאין פחד מכרישים? סטטיסטית ועובדתית בישראל לא מוסרים פילוח גזע לגבי פשיעה. על מה הדבר מעיד? נתונים ועובדות לא יכולים לבדם לחולל את הפלא שבתהליך ההבנה. התנאי הראשוני הוא שצריך לרצות להבין, קאפיש? |
|
||||
|
||||
"סטטיסטית ועובדתית בישראל לא נהרג אף אדם מכריש ב-50 השנים האחרונות. האם הדבר מעיד שאין פחד מכרישים?" לא. רוב האנשים בישראל לא מפחדים מכרישים. אנשים מפחדים מכרישים במקומות בהם יש סכנה להפגע מכרישים. בישראל, רק אנשים שסובלים מפוביה מכרישים או אנשים שנמצאים במקומות בהם יש סיכוי להמצאות של כרישים (=בים) פוחדים מכרישים. רוב האנשים לא סובלים מפוביה מכרישים ולא נמצאים בים (כרגע, למיטב ידיעתי, ואם יש לך מידע שונה, זה המקום לתקן אותי). "סטטיסטית ועובדתית בישראל לא מוסרים פילוח גזע לגבי פשיעה. על מה הדבר מעיד?" לא יודע, אני בטוח שתגיד לי, אבל אולי, רק אולי, לפני שאתה עובר נושא ומעלה טענה חדשה בפעם המליון בדיון הזה, נסה בכל זאת להענות לאתגר בתגובה 659609. "נתונים ועובדות לא יכולים לבדם לחולל את הפלא שבתהליך ההבנה. התנאי הראשוני הוא שצריך לרצות להבין, קאפיש?" בו נבדיל בין "לרצות להבין" לבין "לרצות להאמין" אני מאד רוצה להבין את הטענות שלך, ואם תנסה להתרכז ולהציג אותם באופן מסודר, אולי אני גם אצליח. לרצות להאמין זה משהו שאני משאיר לאנשים דתיים, אם יש לך עובדות ונתונים שתומכים בטענות שלך, תביא אותן ואז אולי אני אבין אותך, אם אין לך וכל מה שאתה מבקש ממני זה אמונה עיוורת בכך שאתה צודק... טוב, זה לא יקרה. רצון להבין, אגב, זה משהו דו צדדי, אם במקום לנאום ולקלל תראה קצת רצון להבין את הבעיות בטיעון שלך, אולי זה יעזור גם לך. |
|
||||
|
||||
ניסית להצדיק את הטענה שרוב האנשים לא מפחדים מכרישים בכך שהם לא נמצאים בים או כי אין להם פוביה וגרמת לי לתהות אם חידת התנין הירוק לא אופסנה מזמן. נראה שאתה תקוע ברובד הפילוסופי האמוני ועלול לפספס את משטח הנחיתה לקרקע המציאותית. נחזור להתכחשות שאותה אתה מסביר בקשיי בהבנה ואסביר לך, הפעם בכפית. נתחיל בעובדה הנוגעת להיבט אחד מובהק ואחר כך נתפלש בניתוח הנתונים והסכומים (שתביא אם מתחשק לך). אתה משלם עבור השירותים הבאים: אבטחת בתי ספר, גן ילדים, מוסדות חינוך. אבטחת מקומות בילוי, אירועים המוניים. אבטחת וליווי טיולי ילדים בבתי ספר ותנועות נוער. אבטחת מתקנים אסטרטגיים. אבטחת תחבורה ציבורית. אבטחת מטוסים ספינות ונמלי תעופה. אבטחת יישובים. אבטחת מקומות עבודה. כל הסעיפים הנ"ל הם חלק מרשימה ארוכה בהרבה שנועדה להגן עליך מפני ערבים1. אמרנו בלי לגמגם! היהודים לא עושים במדינתם פיגועי טרור. הערבים הם המפחידים בהיבט זה. אתה יכול לטעון שלא ביקשת הגנה, אתה יכול לטעון שאני מדמיין, שאין סטטיסטיקות ושאין פחד בעולם כלל- אבל אם תצדיק הוצאה של מיליארדי ש"ח בשנה כטרלול טמילי, כגזענות נמרית או מציאות מדומה תצא לא חכם בכלל. -מדוע ? כי מדובר בהר עתיר ממצאים שמורכב מכסף, מומחים, משרדי ממשלה, עובדים, מטודולוגיות, מרכזי הדרכה, מיגונים, ציוד אלקטרוני, חברות ענק וההר הזה נועד להגן על חייך מפני ערבים אם תאמין ואם לא. קיבלת הוכחה מובהקת קשיחה ונרחבת (מבחינת היקף שכיחות) לקיומו של הפחד מפני הערבי ובשלב זה כל שנותר לך הוא ללעוס לבלוע ולעכל. ההבנה תצטרף בהמשך השבוע לחייך עוד לפני שנזדקק להסביר את קיומו צבא ההגנה מפני מה. 1. לא כל הערבים טרוריסטים אבל כל מבצעי הפיגועים בישראל הם ערבים. מה שמפחיד אותך הן צעקות 'אללה הוא אכבר' ולא 'שמע ישראל'. 2. תוכל להמשיך להתעלם מהפיל שבחדר או להוסיף את סעיף אבטחת אישים ויגאל עמיר כהוכחה ניצחת -אבל היא אנקדוטאלית (מבחינת סכומים ושכיחות) לפי הגדרתך השטחית והשטותית שעליה אחלוק גם במקרה זה. |
|
||||
|
||||
אני מבין שהחלטת לעבור נושא בפעם השמינית. מה הטעם? האם יש יותר "אבטחת בתי ספר, גן ילדים, מוסדות חינוך, אבטחת מקומות בילוי, אירועים המוניים, אבטחת תחבורה ציבורית" בחיפה מאשר בתל אביב? האם אתה מכיר מדינה אחת בעולם שלא מאבטחת "מתקנים אסטרטגיים" או "מטוסים ספינות ונמלי תעופה"? ל"אבטחת יישובים" התייחסתי בתחילת הדיון (זה שאתה מתעלם ממה שאומרים לך לא מעיד על יותר מידי רצון להבין). מה זה "אבטחת מקומות עבודה"? לא קיבלתי שום "הוכחה". קיבלתי רשימה של מושגים שמתחילים ב"אבטחה". אולי תוסיף גם "הבטחת הכנסה" ותכריז על שחמט. מעניין לציין שאתה יודע לזהות אנקדוטה כשהיא לא מתאימה למטרה שאתה מצייר מסביב לחץ. |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן להציע הסבר חלופי לקיומן של השירותים שמתחילים באבטחה. בזמנך החופשי. |
|
||||
|
||||
לפני שאני אציע ''הסבר חלופי'' אני צריך להבין את ההסבר שלך. נסה לענות לשאלות שנשאלת. |
|
||||
|
||||
נסה להבין. אחרת מה הטעם? סתם כך לזרוק מילים. חבל. |
|
||||
|
||||
אני מנסה, לצורך זה אני שואל שאלות. למה אתה לא עונה? |
|
||||
|
||||
אם אתה לא מפחד מערבים, כדאי שתתחיל לפחד מכרישים. |
|
||||
|
||||
לא רלוונטי לספר לנו כמה אנשים נרצחים כל שבוע בישראל. רלוונטי לברר כמה מתוך הנרצחים הם יהודים שנרצחו בידי ערבים, וכמה הם ערבים שנרצחו בידי יהודים. דגש על השורש ר.צ.ח. אתה יכול להחיל את הרעיון גם לגבי תאונות, גניבות רכב ושאר ירקות. |
|
||||
|
||||
80% מאוכלוסיית ישראל היא יהודית. לכן, גם אם כל הרציחות הם של יהודים בידי ערבים המספרים עדיין קטן יותר (בהרבה). אתה יכול להחיל את הרעיון גם לגבי תאונות, גניבות ושראר ירקות. |
|
||||
|
||||
אתה יכול לכתוב את זה עוד פעם, אבל בשפה העברית? |
|
||||
|
||||
זה בעברית מאד פשוטה. אני יכול לתת מספרים אם זה יעזור. בארה"ב מתוך 100,000 בני אדם מידי שנה נרצחים 4.7 בני אדם. בישראל מתוך 100,000 בני אדם נרצחים מידי שנה 1.8 בני אדם. בו נעמיד פנים שכל הנרצחים האלה הם יהודים, וכל הרוצחים הם ערבים. ז"א 1.8 נרצחים מתוך 100,000 בני אדם הם 1.8 מתוף 80,000 יהודים, שזה 2.25 יהודים מתוך 100,000 יהודים, שזה פחות מחצי מכמות הנרצחים בארה"ב. ברור יותר? |
|
||||
|
||||
סטטיסטית יש בעולם כ 3,000,000,000 נשים ולא ידוע למדע אפילו על מקרה בודד שבו עכבר או מקק הרגו אישה או הזיקו לה. בנוסף, אי אפשר להוכיח שהצרחות והטיפוס על רהיטים וגברים בסביבתן כשהן פוגשות מקק אינן הבעות שמחה, עצב או תשוקה. לא רק זאת, ידוע על נשים שלא מתרגשות מהיצורים וברוב הזמן נשים לא פוגשות בהן. בקלות ניתן לשלול את קיומם של הוכחה והרושם שהשתרש בקרב הציבור -שנשים מפחדות ממקקים ועכברים. -ומכיוון שאפשר לשלול את קיומה של הוכחה לקיום הפחד אפשר בעברית פשוטה לטעון: נשים לא מפחדות ממקקים וג'וקים. חשבתי שעוד לא הגעת לשם, אבל בעצם כן. |
|
||||
|
||||
(עכברים ומקקים, כנראה, הפיצו מחלות שדווקא די ידועות למדע כמחלות שהרגו כמה וכמה נשים וגברים. לכן, כנראה, פוביה מנושאי מחלה פוטנציאלים היא דבר מאד נפוץ בקרב בני המין האנושי. אבל, לא נראה לי שזה מה שרצית לומר) הפתיל שבתגובה 659744 יוצא נקודת הנחה שה"פחד" הזה הוא רציונלי, ולכן הדוגמא שלך לא רלוונטיות. אם יבוא יום ובכל זאת יתחשק לך להסביר את הטענות שלך במקום לנאום, לכתוב כתבי חידה, או להתפרץ לדיונים בלי לקרוא את ההקשר יש כמה שאלות שעדיין מחכות לתשובה שלך. |
|
||||
|
||||
עלית על הנקודה! זה קונצנזוס ידוע שנשים פוחדיות מעכברים ומקקים; אבל, אם הנושא היה עולה באייל ומישהו היה כופר בעובדה הזו, הייתי נאלץ לשבת ולחפש סטטיסטיקות, מחקרים והוכחות. אתה אומר ״אמא שלי פוחדת מעכברים, אבא שלי לא, ומכאן - נשים פוחדות מעכברים יותר!״ |
|
||||
|
||||
עליתי על הרבה נקודות. למשל, אם קיים קונצנזוס לאף אחד אין מניע לחקור או לדבר עליו ולכן לא תמצא ''הוכחות''. השמים נראים לי כחולים. אנקדוטה. גם לרוב האנשים שאני מכיר. קונצנזוס. עכשיו אבקש הוכחה שהשמים נראים לרוב האנשים בגווני כחול ואאחל לך בהצלחה. |
|
||||
|
||||
> אם קיים קונצנזוס לאף אחד אין מניע לחקור או לדבר עליו ולכן לא תמצא "הוכחות" זה פשוט לא נכון. אנשים חוקרים כל-מיני דברים, גם מה שיש עליו קונצנזוס: זו הדרך היחידה לדעת אם מדובר באמת או שבהטיה פסיכולוגית כלשהי. הרי בהיסטוריה היה קונצנזוס שהשמש סובבת סביב כדור-הארץ, עד שקופרניקוס חקר וגילה שהקונצנזוס לא נכון. |
|
||||
|
||||
אנשים נוטים שלא לחקור קונצנזוסים וההסבר כאנקדוטה, אפילו טמון בהגדרה. זה הגיון פשוט ונכון. ההגיון שאתה מפגין לאורך הדיון לא נשמע אמין במיוחד. |
|
||||
|
||||
אוקיי, אז עכשיו שסייגת את ''לאף אחד אין מניע לחקור'' ל- ''אנשים נוטים שלא לחקור'', באמת זה נשמע יותר נכון. עכשיו נשאר לך לסייג את ''היהודים מפחדים מערבים'' ל''אני מפחד מערבים'' ונסגור את הבסטה. אני לא יודע איזה ''הגיון'' לא נשמע לך אמין, אבל אם יש לי טעויות אשמח אם תצביע עליהן ולא תזרוק דברים לאוויר. |
|
||||
|
||||
הבנת הנקרא - איך ראית בדברי הסתייגות? הסיבה שאנשים לא נוטים לחקור קונצנזוסים היא העדר המניע. אתה לא נשמע אמין והנחפזות למסקנות ונצחונות דמה מוסיפה רובד נוסף. |
|
||||
|
||||
מי שכן חוקר קונצנזוס - אם אין לו מניע, למה הוא עושה את זה? |
|
||||
|
||||
תשאל את אלה שחוקרים קונצנזוסים. הרי שמעת לפחות על שני מקרים ולכן לא מדובר באנקדוטה. |
|
||||
|
||||
א. "תשאל" זה יופומיזם של "לא יודע"? ב. התשובה היא שיש להם מניע: פרסום, יוקרה, סקרנות, וואטאבר. ג. בלי קשר - כל הדיון הזה ואתה עדיין חושב ששני מקרים זה לא אנקדוטלי? |
|
||||
|
||||
א. אני שואל. ב. התשובה שאף אחד לא יזכה לפרסום, יוקרה וואטאבר ממידע שמהווה קונצנזוס. ג. כמובן שבלי קשר ראה את המפץ הגדול כאנקדוטה שממשיכה להזיז לך הגבינה עד עצם היום הזה. |
|
||||
|
||||
ב. אני אנסח מחדש את המשפט המלא, כי נראה לי שלא הבנת: קיים מניע לחקור גם דברים המוגדרים בקונצנזוס, הגם שהמניע פחות חזק ולכן פחות אנשים חוקרים זאת. למה? הסיכוי להפתיע נמוך אך היוקרה בשבירת הקונצנזוס גבוהה. כמו הון-סיכון, לפעמים עדיף להמר על דברים בסבירות נמוכה. לסיכום: יש מניעים לחקור קונצנזוס, להבדיל ממה שנרשם בתגובה 659919 ("לאף אחד אין מניע לחקור"), ובהתאמה למה שנרשם בתגובה 659945 ("אנשים נוטים שלא לחקור"). ג. מה? |
|
||||
|
||||
ננסה מכיוון אחר. אם בארה"ב מתוך 100,000 בני אדם נרצחים 4.7, זה אומר שבממוצע יש לנו 4 רוצחים ל-100,000 בני אדם1. אם בישראל מתוך 100,000 בני אדם נרצחים 1.8, יש לנו בערך רוצח וחצי1. היות וכ-70 אחוז ממעשי הרצח בישראל נעשים על ידי ערבים, זה אומר שעל 80,000 יהודים יש לנו פחות מחצי רוצח, ועל כ-17,000 ערבים יש לנו רוצח שלם עם תוספת זיפים2. אם נחזיר את המספרים להשוואה של 100,000 בני אדם, זה אומר שאצל הערבים יש לנו 6.17 רוצחים3, בעוד שאצל היהודים יש לנו חצי רוצח עם זיפים4. מכאן שאני צריך לפחד מערבי פי עשר ממה שאני מפחד מיהודי. וזה עוד לפני שאני מכניס את המרכיב הלאומני. אם תוכל לספק נתונים על רצח בין גזעי. כמה ערבים רצחו יהודים וכמה יהודים רצחו ערבים. דגש על השורש ר.צ.ח. נראה לי ששם ההפרש גבוה בהרבה. ___________________ 1 כי יש רוצחים חסכוניים שהורגים יותר מאדם אחד בבת אחת. 2 1.05 - למען הדיוק. 3 1.05 רוצח מתוך 17% ערבים שהם 17,000 מתוך 100,000. לכן 1.05 לחלק ל-17 כפול 100 = 6.17647. 4 0.45 מתוך 80%, לחלק לארבע מנות של 20% כפול 5 שזה 100% = 0.5625. |
|
||||
|
||||
פחד, בהנחה שהוא רציונלי, נובע מהסיכוי שיקרה לך משהו. למרות שהרבה מחולי ה<הכנס כאן מחלה חשוכת מרפא מאד נדירה> מתים מהמחלה, רובנו לא מפחדים ממנה בגלל שהיא נדירה. השאלה היא לא כמה אתה מפחד מערבי יותר מאשר מיהודי. הטענה של הנמר היתה שיהודים מחוץ לתל אביב מפחדים מערבים. |
|
||||
|
||||
זה אתה שהרחבת וצמצמת את הטענה בין גושדן לתל-אביב כדי לצאת צודק -אני זה שטען ועדיין, שיהודים מפחדים 1 מערבים בכל הארץ. הסברתי שיש בתלאביב אוכלוסיה מסויימת ממחנה פוליטי מסויים שחי בבועה שמאמין שאינו מפחד. 1. מפחדים מערבים יותר מאשר מפחדים מלא ערבים. מפחדים לאורך חייהם ברמת חישה ומודעות משתנה. מפחדים בגלל טרור, פשיעה רגילה, פשיעה לאומנית, היסטוריה מדממת, צפיה בחדשות, הפחד לא מכיר בניכוי הסטטיסטי של מעשי ערבים ממדינות שכנות, גזענות ערבית במדינות אחרות והמשטר האיראני בגלל ההקשר המוסלמי. |
|
||||
|
||||
אתה באמת חושב שכל כך קשה לבדוק? |
|
||||
|
||||
מאוד קשה לבדוק. א. כמות המחקרים. ב. שיטות המחקרים. ג. איכות המסקנות. ד. הסתרת 1 נתונים בסטטיסטיקה רשמית. ה. העדר 2 התייחסות תקשורתית. ו. אחוז הדיווחים מכלל מקרי הפשיעה. ז. אחוז מקרי הפשיעה שפוענחו יחסית לכמות המקרים. אבל קל מאוד להבין את התמונה אם מסתכלים בעין בלתי מזויינת לאן הולך הכסף, מספרי נרצחים מפעולות טרור 3, היכן נמצאים היהודים 4 והיכן נמצאים הערבים. 1. משטרת ישראל היא המקור הראשי לנתונים על הפשיעה בקרב האזרחים הערבים, כמו על כלל הפשיעה בישראל. לצורך הכנת המסמך ביקשנו מלשכת השר לביטחון הפנים, הממונה על המשטרה, נתונים על הפשיעה במגזר הערבי בחלוקה לסוגי עבירות ובהשוואה לפשיעה בכלל האוכלוסייה. לדאבוננו בחר המשרד לביטחון הפנים שלא לחשוף את הפילוח המלא של נתוני הפשיעה, והנימוק שנמסר להחלטה זו הוא רגישות הנושא והעובדה שמדובר בחומר מסווג. אין נתונים מלאים ואמינים על מימדי הפשיעה לאומנית מצד ערבים, אם פספסת תגובה 659607 2. לא יפרסמו עיתון ועיתונאי דבר שיש בו משום הסתה או עידוד לגזענות. http://www.the7eye.org.il/ethics/3347 3. כאן הסטטיסטיקה היא כמעט חד צדדית והיקף הנתונים עצום וקדום אפילו לקום המדינה. 4. ערבים נמצאים בכל מקום בישראל, היהודים לא. |
|
||||
|
||||
לא קשה לבדוק מה טענת בתחילת הדיון (אם היית לוחץ על קישורים אולי גם היית מבין על מה מדברים איתך) ולא קשה לראות שאתה לא אומר אמת. |
|
||||
|
||||
אני עומד מאחורי טענותי מתחילת הדיון ולגבי האמת שלך, סחה. יש בעלי חיים שהולכים בתלם קבוע בגלל הגבלת ראיה. קצת מפתיע שאדם בוחר מה לא לראות במיוחד כשלא מדובר באיום קיומי. אם היית טורח לענות על השאלות שנשאלת בכנות היתה לך הצדקה לבוא בטענות. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהיתה שאלה אחת שלא עניתי לה. אולי לא התשובה אותה ביקשת, אבל למיטב זכרוני עניתי לכל שאלה שראיתי. לעומת זאת, אין לי ספק קל שהרבה שאלות ששאלתי אותך נשארו ללא תשובה. ברור לי שאתה עדיין עומד מאחורי טענתך. העובדה ששינית אותה חמש פעמים, או שכל ''עובדה'' שהסתמכת עליה הובהרה כלא נכונה, לא מפריעות לך, וכנראה גם לא יפריעו לך בעתיד, לעמוד מאחורי טענתך. קצת מפתיע שאדם שטועה כל כך הרבה לא מסוגל לשקול את העובדה שהוא מסוגל לטעות. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהיתה שאלה אחת שלא עניתי לה. אולי לא התשובה אותה ביקשת, אבל למיטב זכרוני עניתי לכל שאלה שראיתי. לעומת זאת, אין לי ספק קל שהרבה שאלות ששאלתי אותך נשארו ללא תשובה. >זאת התשובה הכנה שעליה גאוותך. תגובה 659565 מחרטט ואחר כך מתפלא על התוצאה... |
|
||||
|
||||
לא גאה ולא מתבייש. שאלת שאלה וקיבלת תשובה כנה. אולי היא לא התשובה אותה רצית לקבל, אבל מה לעשות, ככה זה שאתה שואל שאלות, לפעמים אתה מקבל תשובות שלא ציפית לקבל. |
|
||||
|
||||
לא התייחסת לשאלה הספציפית. לכן, אמנם השבת אך לא ענית לשאלה והתשובה שסיפקת לא כנה. |
|
||||
|
||||
אולי לא הבנת את ההתייחסות שלי, אולי אני לא הבנתי את השאלה שלך, אבל למיטב הבנתי התייחסתי שלוש פעמים. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהטענה המקורית היתה שיהודים מפחדים מערבים הרבה יותר מאשר ערבים מפחדים מיהודים. המסקנה הנובעת מכך היא שהיהודים מקופחים, מפני שהערבים יכולים להלך בחופשיות בכל מקום בלי פחד מהיהודי, בעוד שהיהודי לא יכול להלך בכל מקום, ואפילו בביתו שלו הוא מפחד מהערבי. לאחר מכן טען מישהו שאין פחד מערבים, והנמר פסל את דבריו בטענה שזו נקודת חשיבה תל-אביבית, מאלה שחיים במקום מסוים בתל-אביב, שאולי שם לא מרגישים את הפחד הזה. |
|
||||
|
||||
... ואפשר גם לבדוק. הדיון התחיל בדבריו של הטמילי בתגובה 659199, אליו הגבתי. מיד לאחר מכן כתב בתגובה 659249: "היהודים נרדפים גם בארצם וחשים שנאה ופחד... תחושות החשש והפחד מבוססות ניסיון רב שנים". אין השוואה מול ערבים, רק אמרה אבסולוטית בסגנון ״היהודים מפחדים״. עד כה הובאו רק אנקדוטות להוכחת הנקודה (״אני מפחד״, ״דוד שלי מפחד״, ״השכן ממול מפחד״). |
|
||||
|
||||
אם יהודי נרדף גם בארצו, יש היקש לרדיפה שאיננה בארצו - על ידי לא יהודים. מכאן אני למד שגם בארצם הם נרדפים על ידי לא יהודים, וכל הפתיל מצביע על כך שהכוונה היא לערבים דווקא, ולא לרוסים שיכורים ששורפים בתי כנסת ומרביצים להלך תמים שעבר ברחוב. ו...כן. גם האחרונים קורים במדינת ישראל של ימינו. ניתן למצוא מקרים משלושת השנים האחרונות. |
|
||||
|
||||
תראה, יש יהודים שנרדפים (למשל הילד של השכנים נרדף ע״י חבורת הבריונים), יש יהודים שמפחדים (כמו הטמילי) ויש יהודים מקופחים (למשל גברים אתיופים בכניסה למועדונים). השאלה היא לא אם יש כאלו, אלא האם אפשר לומר ש״היהודים נרדפים ומקופחים (ומפחדים)״. זה משפט הרבה יותר משמעותי וחזק בגלל הכוללנות שלו... והוא לא נכון לרובם של היהודים ב- 99.99% מזמנם. |
|
||||
|
||||
אם אנו דנים ביחסי יהודים-ערבים, הרי שהחיכוך בין יהודים לערבים הוא נושא הדיון. אם יהודי לא מרגיש מקופח ונרדף ומפוחד בגלל שהוא לא רואה ערבים ואין לו שיג ושיח איתם, זה לא אומר כלום. באותו מובן, הערבי שלא רואה יהודים ואין לו שיג ושיח איתך, לא נרדף, לא מקופח ולא מפוחד. מי ירדוף אותו ומי יקפח אותו אם אף אחד לא מדבר איתו? ממה הוא יפחד? לכאן לדעתי זה לא קשור לחלוקת הזמן באופן כללי, או לחלוקת היהודים באופן כללי. אפשר לנסות אחרת. מתוך היהודים שנמצאים במגע עם ערבים, כמה מהם מרגישים מאוימים ומפחדים כתוצאה מהמגע עם הערבים, וכמה זה תופס מתוך כלל הזמן שבו יש או יכול להיות להם מגע עם ערבים? |
|
||||
|
||||
לפי דעתי "ממה מפחדים היהודים בישראל" זה דווקא מאוד מעניין. צריך להתייחס לדברים שכאלו בכובד ראש: האם הפחד מוצדק, האם יש דרכים למנוע אותו או שאולי לנטרל אותו וכולי. מהפן הזה, הפחד של היהודים אומר לנו הרבה. אדרבה - פחדם של אנשים שאין להם שיג ושיח עם ערבים גם יכול ללמד אותנו דברים - בשנות התשעים והאלפיים יהודים בישראל פחדו מפיגועים, היום הם יכולים לפחד מהפצצה האיראנית, או מעליית יוקר המחיה, או מהאריתראים. צריך לחקור ולהבין באילו פחדים מדובר. מצד שני, להסתכל רק על הקבוצה שנמצאת במגע עם ערבים גם יכול להביא אותנו להסתכלות צרה: האם כשמדברים על פחד מאריות, סופרים רק את מי שנמצא כרגע בתוך כלוב של אריה? אם כן, אז הפחד מאריות הוא מאוד נפוץ ושכיח... בקרב הקבוצה המצומצמת הזו. בכל אופן, הטמילי שהעלה את הנושא מעולם לא סייג את דבריו והתייחס לקבוצה המצומצת שהגדרת. |
|
||||
|
||||
לפי משטרת ישראל: "85% מכלל קורבנות עבירות המין הם יהודים. 12% מכלל החשודים אשר ביצעו עבירות עבירות מין כלפי המגזר היהודי אינם יהודים. בנוסף, ב-24% מכלל עבירות המין זהות התוקף אינה ידועה." 1 "כ-80% מכלל קורבנות עבירות השוד הם יהודים. 25% מכלל החשודים אשר ביצעו עבירות שוד כלפי המגזר היהודי, מהם אינם יהודים. בכ-40% מהמקרים בהם בוצעו עבירות שוד כלפי המגזר הלא יהודי זהות התוקף אינה ידועה." 37 "כ-55% מכלל קורבנות עבירות אלימות חמורה הם יהודים. 15% מכלל החשודים אשר ביצעו עבירות אלימות חמודה כלפי המגזר היהודי, אינם יהודים. ב-20% ממקרי האלימות החמורה זהות החשוד אינה ידועה"4 "כ-76% מקורבנות האלימות הקלה הם יהודים. מכלל החשודים אשר ביצעו עבירת אלימות קלה כלפי המגזר היהודי, 6% מתוכם אינם יהודים. מתוך קבוצת קורבנות של המגזר היהודי, ב-44% מהמקרים זהות התוקף אינה ידועה." 5 "... מרבית החשודים במקרי אלימות כלפי קורבנות מהמגזר היהודי הם יהודים. לעומת זאת מרבית החשודים אשר ביצעו עבירה מכל סוג שהוא כלפי קורבנות מהמגזר הלא יהודי, הם לא יהודים. כלומר, ניתן לסכם ולומר כי במרבית המקרים התוקף והקורבן הם מאותו המגזר." 1 משמע - יהודיות נאנסות יותר2, ויהודים אונסים יותר. 2 או, סביר יותר מתלוננות יותר. 3 משמע, יהודים וערבים נשדדים בהתאם לגודלם היחסי באוכלוסיה, ערבים שודדים יהודים פי ארבע מחלקם באוכלוסיה. 4 משמע, ערבים מהווים קורבנות לאלימות חמורה באופן גדול בהרבה מחלקם באוכלוסיה. ערבים מבצעים פחות אלימות חמורה כלפי יהודים מיהודים כלפי יהודים (במספרים מוחלטים ובהתחשב בגודל האוכלוסיה). 5 משמע, ערבים מהווים קורבנות לאלימות קלה באופן שעולה במעט על חלקם באוכלוסיה. חלק קטן מהמבצעים אלימות קלה כלפי יהודים הם ערבים6. 6 או לפחות, חלק קטן מאלה שגם היתה לגביהם תלונה וגם נתפסו על ידי המשטרה. 7 למרות שאין את המספרים המדוייקים, מעניין לציין שלפי הגרף רוב מקרי השוד במגזר הערבי לא פוענחו. |
|
||||
|
||||
לפי משטרת ישראל אין פשיעה לאומנית של ערבים כלפי יהודים במדינת ישראל. הלאה. |
|
||||
|
||||
בקיצור, אתה טוען טענות ללא צורך לבסס אותן על נתונים ואם יש נתונים שמחלישים את הטענות שלך אז אפשר פשוט להתעלם מהם עם נפנופי ידיים והמילה ״הלאה״. בוגר. |
|
||||
|
||||
אתה זה שבוחר מחקרים ונתונים שנוח לך להבין. הסברתי מדוע: גופי המדינה שרואים במידע עניין רגיש ולכן אינם מספקים אותו. לדידך, אם במסמכי המשטרה אין נתונים מפשיעה לאומנית - סימן שהיא לא קיימת? שוב, אנקדוטה? |
|
||||
|
||||
דווקא יש. הלאה? |
|
||||
|
||||
המדינה הצהירה שמבחינתה מדובר בנתונים רגישים. יותר ברור מזה לא יכול להיות. המשמעות היא שאין מקבל משכורת שהתייחס לסוגיה והנתונים קיימים בפומבי. אני תוהה כיצד המושג פשיעה לאומנית מובן לכם ואין צורך להסבירו. |
|
||||
|
||||
טענת ש:"לפי משטרת ישראל אין פשיעה לאומנית של ערבים כלפי יהודים במדינת ישראל." הראו לך שזה פשוט לא נכון. זה המקום לומר: "טעיתי" ולא המקום לשנות נושא בפעם המליון ולטעון עוד טענה (שגם היא לא נכונה, כמובן). |
|
||||
|
||||
מעניין, לפי הנתונים שהבאת, ב2013, לא יהודים היוו 25% מהגורמים לתאונות דרכים ו31% מהנפגעים בתאונות דרכים (הרבה יותר מאשר שיעורם בין הנהגים, ואפילו משיעורם באוכלוסיה). דו"ח של אור ירוק בנושא מעלה (בין השאר) כי חלקם של נהגים צעירים ערביים כפול מחלקם של נהגים צעירים יהודיים בתאונות דרכים, כנ"ל גם אצל נהגי משאיות, וכי מניעים לאומניים ("תחושות חוסר הזדהות עם המדינה וניכור מהחברה" בלשון הדוח) מוצאים ביטויים גם בהתנהגות מסוכנת בכביש. הלאה? |
|
||||
|
||||
זלזול בבנורמות ובחוק הישראלי-יהודי כביטוי לאומני. השלכת פסולת, הצתת יערות, נהיגה פרועה ועוד תופינים שרואים מחוץ לגוש דן. תל אביבים רואים אבל מתקשים לקשר. |
|
||||
|
||||
כשאתה לא מצליח לנסח מחשבה באופן מסודר כנראה שגם המחשבה עצמה לא ממש מסודרת. |
|
||||
|
||||
נראה שהתחמשת בפתגמי רס''ר לכבודי. שוף ותראה עד כמה הדבר פשוט (וסבלנותי שופעת חמלה). החוק מסמל את השליט ולכן זלזול בחוק נתפס כזלזול ביהודי ובערבי הנוצרי שהתגייס ובערבי המוסלמי שעובד במשטרה ''שלהם''. --- גנבי רכב המוכשרים ביותר במגזר היו נהגו להתרברב על עליונותם לעומת ביצועי השוטר הציוני. בבתי קפה בטול כרם וקלקיליה התפתחה מורשת קרב ואפילו התערבויות פנטסטיות. זה נגמר רע מבחינתם אבל המורשת חיה ובועטת ויש לה צביון גזעני מובהק. לא חסרים טנדרים וג'יפים בטירה וטייבה והם קרובות בהרבה לגדה מאשר תל אביב. צא ולמד, לא רק שהגונב מיהודי פטור מעונש ומוניטין קלוקל אלא זוכה להערצה ומשמש מודל לחיקוי. כן, אנקדוטה. |
|
||||
|
||||
וזה מחזק את הטיעון ש"לפי משטרת ישראל אין פשיעה לאומנית של ערבים כלפי יהודים במדינת ישראל"?! |
|
||||
|
||||
מה צריך לחזק אם הגוף הרלוונטי הצהיר על כך במפורש כשנדרש לעניין ע"י גוף המחקר של הכנסת? אני חושד שלא מדובר בקושי בקלאסי בהבנת הנקרא: הנתונים קיימים. המשטרה התייחסה לקיומם. באופן פומבי היא נמנעת מלמסור אותם (פרשנות שלי: כדי שלא ניתן יהיה לקשר בין פשיעה וגזע 1). בגלל שהנתונים לא נמסרו, המחקר לא יכול להציג סטטיסטיקה של פשיעה לאומנית. מכיוון שבלי סטטיסטיקה אתה לא מקבל את קיומו של כלום- יוצא שבעיניך הפשיעה הלאומית לא קיימת. 1. הסתרה שאני תומך בה במקרה שהשלטון הציוני בדיוק כמוני- מעוניין בהשתלבות הערבים במדינה היהודית ורואה בה מטרה ראויה. מצד שני, אם המצב הגיע לידי כך שבגלל ההסתרה נמנעים נתונים והגענו להזנחת בעיה (שיש לטפל בה) וסילוף תפיסת המציאות (כפי שרואים בדיון) הרי שמדובר במעשה נאור ואופייני כמו הסתרת העובדות והמציאות בשם קידוש האג'נדה (ראה פשעי סטאלין ועלילות השמאל הישראלי). |
|
||||
|
||||
טענת ש''לפי משטרת ישראל אין פשיעה לאומנית של ערבים כלפי יהודים במדינת ישראל'' הביאו לך מקור בו המשטרה במפורש טוענת שיש דבר כזה. או שטעית או ששיקרת, אין אופציה שלישית וכל השאר לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
הבאתי מקור שטוען שהנתונים לא ימסרו מחשש לרגישות. או לא קראת, או שלא הבנת, או ששיקרת או שלדלעת יש גלגלים. |
|
||||
|
||||
''נתונים לא ימסרו'' זה לא אותו דבר כמו ''לא קיים''. טענת ש''לפי משטרת ישראל אין פשיעה לאומנית של ערבים כלפי יהודים במדינת ישראל'' הביאו לך מקור בו המשטרה במפורש טוענת שיש דבר כזה. או שטעית או ששיקרת, אין אופציה שלישית וכל השאר לא רלוונטי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |