יישום טלפוני להשוואת מחירים 3406
מדור חדש באייל - רעיונות והמצאות. הפעם: יישום טלפוני להשוואת מחירים

"האייל הקורא" מציג בזאת מדור חדש, המיועד להצגת רעיונות יישומיים מקוריים. צחי בר חונך אותו, עם הצעה ליישום צרכני מקוון.

אחת הדרכים למכור מוצר ביוקר היא לסבך ולהקשות על השוואת המחירים עד כדי כך שבאופן מעשי ההשוואה הופכת לבלתי אפשרית. אחרי חברות הסלולר הישראליות שהביאו את השיטה הזאת לכלל אומנות, סופרמרקטים הם המומחים הגדולים ביותר לסיבוך השוואת מחירים. מבצעים המשתנים השכם והערב בהרכבם ובערכם הם לחם חוקן של רשתות הקמעונות. כל מי שניסה להשוות את מחירה של רשימת הקניות הפרטית שלו מבין עד כמה הדבר בלתי אפשרי.

מכאן עולה הצורך בכלי פשוט ונוח להשוואת מחירים של רשימת הקניות הפרטית שלך.

הפתרון הוא יישום לטלפון חכם המאפשר לצלם את חשבון הקנייה שלך עם הטלפון הנייד ולהעלות אותו לשרת החברה, ולקבל:
  1. רשימת חנויות סמוכה עם אומדן המחירים של הקנייה האחרונה.
  2. הצעות מחיר מותאמות לפרופיל הרכישות שלך לקראת הרכישה הבאה
  3. קופונים והנחות מותאמים אישית לקניה הבאה שלך
  4. אפשרות לרכוש באופן מקוון על בסיס רשימות קניה קודמות
העיקרון המנחה של הצד הטכני: כאשר אתה וקונים נוספים מעלים את רשימת הקניות העדכנית, אתם בונים בסיס נתונים עדכני לאותה חנות המשמש את כל הרוכשים בחנות.

ליישום כזה יש חלופות שזמינות כבר כיום: אתרי השוואת מחירים המתבצעת על ידי סורקים אנושיים, השוואת מחירים של פריטים בודדים, והשוואת מחירים של חנויות מקוונות. יתרונות היישום המוצע כאן הם שהוא מקיף יותר, עדכני יותר, פשוט וקל יותר לשימוש.

מודל עסקי - "איך עושים מזה כסף?"

אפשר להשתמש במודל התשלומים של דפי זהב: החנות והקונה בוחרים אם ברצונם לשלם עבור המידע. אם החנות רוצה לשלם עבור הכללתה בסקרים היא תופיע אצל כולם, כולל מי שלא משלם עבור הסקר. אם קונה מוכן לשלם הוא יקבל הצעות מחיר מכולם, גם מחנות שלא רוצה לשלם עבור השרות. וההפך.

כמו כן, אפשר ליצור פורטל לרכישות מקוונות, ולהציג בו פרסומות מותאמות אישית לפי פרופיל רכישות ומיקום של הקונה, המאומתות באמצעות מימוש שובר קניה ברכישה.

להערכתי הכנסות סבירות הן:
  • אגורה עבור כל מוצר שמקבלים את המחיר שלו, ס"כ כ 3-10 ₪ בחודש לקונה
  • פרסומות: 2-5 ₪ בחודש לקונה
  • גבייה מהחנות על רכישות דרך הפורטל: 0.5-1% מהמחזור

הוצאות: תמיכה ללקוחות, תחזוקה, מניעת רמאויות, שיווק.

גודל שוק פוטנציאלי: מיליארדי דולרים בשנה בכל העולם.



אם לכם יש רעיון אחר - למוצר, שירות, או יוזמה מכל סוג שהוא, לאו דווקא מסחרי, ואתם רוצים לפרסם אותו באייל, לעורר דיון ולקבל משוב - שלחו אותו למערכת! לא חובה לפרט מודל עסקי כמו כאן - די בכך שההצעה תהיה מעניינת.
פרסום תגובה למאמר


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יוזמה מיותרת 589040
גם כך כואב הראש מהשוואת מחירים, מי צריך עוד כאב ראש ?
589051
לדעתי אין טכנולוגיה סבירה שתמיר את צילום הקבלה למידע דיגיטלי באופן משביע רצון. למעשה, אני לא מצליח לעשות את זה ידנית באופן משביע רצון. גם לצלם קבלה ארוכה זה קשה ולא נוח.
589060
רעיון אחר. אתה נותן לאתר רשימת קניות, והוא רוכש עבורך את המוצרים במקום הזול ביותר היום (ביצים במגה, חלב בשופר-סל, ולשלושה שצריכים ביצת-הפתעה של קינדר הוא רוכש 2+1 במבצע ונותן להם את זה בזול יותר).
589063
רעיון מעניין. אבל במחשבה ראשונה עולה לי השאלה 'מה אם המתווך הנוסף קונה את המוצרים מקמעוני?' הוא יהיה חייב למכור את המוצר יותר ביוקר כי צריך להוסיף עוד מישלוח, איסוף, אריזה ומנהלים שצריכים להתפרנס בדרך.
589066
זה עדיין יותר טוב מלקנות למשל מ-''שופר-סל באינטרנט''. את העלויות של השינוע ממילא ישולמו ממישהו, ויש סיכוי טוב שהלקוח שממילא מתכנן לקנות אונליין, יעדיף את המתווך שיקנה עבורו את ההצעה הכי זולה וכולל גם חנויות אמיתיות (כי איכשהו נראה שלשופר-סל ששולטת על המחירים באתר ובחנות, יש אינטרס לקבוע את המחירים באתר שלא לטובתך...).

נראה שמתווך שמביא את ההצעה הזולה יכול לתת חבילת קניות יותר זולה, גם אם העלות הנוספת שלו גבוהה קצת יותר משל שופר-סל. (ואם לא גם להצעה שלך אין הרבה מאד ערך - כי זה אומר שאין רווח גדול ללקוח מקניה בכמה מקומות - המחירים מאד דומים).
589106
מבלי לחוות דעה על עצם הרעיון, נראה לי שמתחת לפני השטח של המודל העסקי שהצגת מסתתר המודל האמיתי והוא ניתוח התנהגות צרכנית פרטנית, וממנה התנהגות בחתכים שונים, ומשם פרסומות והצעות קניה תפורות לאדם מסוים או לחתך צרכני.
589120
אולי הייתי צריך להבליט את זה יותר. בכל אופן, זה לא מתחת לפני השטח אלה הסעיף השני במקורות הכנסה.
589062
אני לא איש של image processing, כך שאני לא יכול לתת תשובה של ממש. אני יכול לומר שכשהתייעצתי עם אנשים בתחום של Optical Character Recognition (OCR) הם אמרו שזה מסוג הדברים שאפשר לעשות, בוודאי עם מצלמות של הטלפונים הקצת יותר מתקדמים.

אם יש כאן איש של image processing*, שיופיע ויגיד מה דעתו.

*אני אופתע אם אין אחד כזה כאן
589065
יותר פשוט שכל חנות המשתתפת בפרויקט הזה תדפיס בסוף החשבון בר קוד דו מימדי עם הפירוט.
589067
גם אם נניח שכן, מה אם האתגר ללקוח לצלם חשבונית באורך מטר (וללקוח עם חשבונית קצרה ממילא לא שווה כ"כ להתאמץ ולחסוך...)

ראובן: אם כבר החנות משתפת פעולה, שתשלח לך את הפירוט באימייל אוטומאטית. אבל לחנות אין כ"כ אינטרס לשתף פעולה, בשביל זה צריך OCR.
589068
לחנות יש אינטרס לשכנע אותך שהבחירה בה היא הטובה ביותר. אני חושב שראיתי חנות שנותנת לך לבדוק בסוף הקניה כמה היית משלם עבור אותם מוצרים ברשת מתחרה.
589074
כן, קיימים אתרים כאלה של הכנסת רשימת קניות וקבלת הצעת מחיר, אפילו מכמה רשתות קניות, אבל הלכה למעשה הרעיון בקושי מתרומם אולי בגלל הטירחה והזמן הרב שלוקח להכניס כזאת רשימה, ולעדכן אותה.
589076
ההבדל הוא שכאן כל מה שאתה מכניס הוא את מספר הקבלה...
589079
קצת בצד, אפשר שהרשימה תורכב ע''י המוכרים וכך יוכלו להתחרות בינהם במחירים הזולים יותר.
589069
אנחנו לא רוצים שהחנות תדע את האימייל שלך, רק שתדפיס את החשבון בצורה קריאה. אני מניח שיהיו לזה עוד שימושים.
589070
אז שלפי מספר הקבלה תוכל לשלוף מהאתר של שופרסל את רשימת המוצרים עד יומיים מהקניה (ולא, אי אפשר לנחש את מספר הקבלה אם הוא מספיק ארוך ומספיק אקראי, גם לא יהיה שם מידע שישייך את הקבלה אליך, אז הדבר הכי נורא שיכול לקרות הוא שידעו שהתבצעה קניה מסויימת ביום מסויים).

להדפיס קבלות אחרת זה אומר לשנות את החומרה שמדפיסה את הקבלות בכל המסופים. קשה לי למצוא לזה הצדקה כלכלית.
589201
בשביל זה צריך OCR

ואם המיזם יצליח מדי, צריך יהיה לפענח קאפצ'ות כדי לקרוא קבלה...
ואולי, אותו ארגון המחייב את החנויות להפיק קבלה, יחייב אותן למבנה אחיד וקריא, ולאפשרות משלוח דיגיטלית?
589072
יש בעיות טכניות מעבר לזיהוי ההדפסה. חישוב המחירים בחשבונית לא תמיד מקומי. כלומר בסמוך למוצר יופיע מחיר, אבל מאוחר יותר יכולה להופיע הנחה התלויה בכמות, במבצע או בסוג הלקוח. יש צורך לבנות מודל של מבנה החשבוניות השונות ולבצע סימולציה כלשהי המודלים העיסקיים של החנות כדי לזהות את המחיר הסופי... וכמובן לעדכן את האפליקציות. העידכון הוא כאב ראש אמיתי מפני שלפני כל צילום יהיה צורך להוריד פרמטרים שמתארים את החנות הספציפית. אם החנויות לא משתפות פעולה יהיה צורך לזהות מוצרים זהים ע"פ שמותיהם המקוצרים או הקודים המופיעים בחשבוניות בחנויות שונות: בעיית מעקב עידכון נוספת. למעשה אני לא רואה פתרון אחר אלא להעסיק צוותים שיעקבו אחר כל החנויות, וגם אז התוצאות יהיו לא 100%.

צילום החשבונית יעשה כמובן לאחר הקנייה. מה התגמול המיידי שמקבל הלקוח על פעולה זו? אני חושב שמודל שבו הלקוח מדווח מחיר של מוצר שהוא רואה על המדף לפני הקנייה, ובתגובה הוא מקבל דיווחים של לקוחות אחרים "מהזמן האחרון" ואולי הצעות מחיר מחייבות (קופונים) של סוחרים אחרים עשוי להיות מפתה (מסקרן) יותר עבור הלקוח, והרבה יותר מעשי מבחינה טכנולוגית. שימוש בתפריטים יפגע כמובן באלמנט המגניבות.

כל מודל שמבוסס על דיווחי לקוחות ללא שיתוף פעולה והצעות מחיר של מתחרים יסבול מבעיות של אמינות בדיווח, כיסוי חלקי ואולי חלקי מאוד, ופגות תוקף של המידע.
589073
זה נכון שיש מבצעים מורכבים, זה בדיוק הרעיון מאחורי הצורך לאפליקציה הזאת.

נכון גם שכנראה יהיה בלתי אפשרי לפענח מהחשבונית את כל המבצעים, אבל לדעתי אפשר יהיה לקבל אומדן די טוב עבור מספר רב של מוצרים (80%?), וזה כבר יתן ללקוח קריאת כיוון איפה כדאי לקנות.
589088
אני מכיר סטארט-אפ ישראלי (כזה אמיתי, עם משקיעים, עובדים, משרדים ומכונת קפה) שעובד על מוצר שיאפשר לך לצלם מוצר כלשהו עם הסמארטפון שלך ולקבל מייד השוואת מחירים של אותו מוצר בחנויות שונות, והצעות למוצרים דומים או מתחרים.
וכל זה לפי תמונה בלבד, בלי שטרחת להגיד לסמארטפון בעיה מוצר מדובר בכלל (שזה אומר שבפעם הבאה שאני הולך עם חברה שלי לקניות ואני שואל אותה: "מה דעתך על החולצה המוזרה-אבל-מיוחדת הזו?" והיא עונה לי: "זו לא חולצה", אני אוכל לבדוק מייד איך בנות המין היפה נוהגות לקרוא לפריט הלבוש הזה, ולשכוח מייד אחר-כך, בלי שאצטרך לשאול אותה ולשמוע את ה"אמרתי לך כבר 30 פעם...").
589091
לפני מספר שנים עשיתי קומיקס בדיוק על זה:
חברות הסלולר, על מנת להגדיל מכירות, משיקות את המשקפיים הסלולריים, שהמשתמש בהן יכול לראות - כל דבר שהוא רואה - כמה עולה בחנויות הקרובות למקום הימצאו.
חבורת אנרכיסטים פורצת למאגר הנתונים, ומשנה אותו כך שכל מוצר יציג את מה שכרוך בייצורו - מבחינת התעללות בבע"ח / מחיר אקולוגי / זכויות עובדים / השלימו כטוב בעיניכם.
הם מצליחים מעבר למצופה: אנשים מפסיקים לקנות. הם גם משמידים את המשקפיים הסלולריים.
אלא שהכלכלה קורסת כליל. הואיל ואין כמעט מוצרים חפים מפשע, העסקים קורסים, אין להשיג כלום, ואת המסיבה שהם עורכים לרגל ההצלחה האדירה שלהם הם נאלצים לעשות על תה צמחים מהגינה ועוגיות תוצרת בית.
589128
לינק ?
ברכות לרגל פתיחת מרכז הרווח החדש של האייל! 589057
יש כמובן פוטנציאל לאפליקציות של השוואת מחירים. כשחיפשתי price-comparison apps בגוגל קבלתי 83 מליון דפים. יש אפילו 5 הטובות ביותר.
ברכות לרגל פתיחת מרכז הרווח החדש של האייל! 589061
במבט חטוף נוסף נדמה לי שהתגובה משאירה רושם לא טוב של פסילה על הסף מהנימוק של ''חשבו על זה כבר''. זו בכלל לא הייתה כוונתי. פשוט גיגלתי, זה מה שיצא, ולי יצאה תגובה טוקבקיסטית לא מועילה כל כך ואולי מעליבה. סליחה.
ברכות לרגל פתיחת מרכז הרווח החדש של האייל! 589118
העפתי מבט חטוף על האפליקציות ורובן ככולן, עד כמה שהצלחתי להבין, עוסקות בהשוואת מחירים של פריטים בודדים, או בהשוואה של רשימה כאשר מכניסים אותה ידנית.

היתרון של השיטה המוצעת הוא קלות הכנסת הנתונים, במקום להכניס מוצר מוצר המשתמש מכניס את כל הרשימה בבת אחת על ידיי העברת הטלפון מעל הרשימה. יכול להיות שאפילו אפשר לעשות זאת עם מצלמת הווידאו (לא נראה לי כי בדרך כלל הרזולוציה של ווידאו נמוכה משל סטילס)
ברכות לרגל פתיחת מרכז הרווח החדש של האייל! 589126
אתה מציע לבסס את מסד הנתונים שלך על מידע שמקורו בדיווחי לקוחות. ללא מידע עדכני וכיסוי מינימלי של המוצרים הפופולריים יותר, המיזם לא יעבוד. לכן מעבר לשאלות הטכניות צריך לנסות לנחש לכמה דיווחים לכל חנות ליום אתה זקוק כדי לכסות חלק סביר של המוצרים שיש בחנות במידע עדכני. השאלה היא האם המספר הזה ריאלי, כלומר אם אתה יכול לפתות מספיק לקוחות לעבוד בשבילך. אתה צריך לזכור שאתה לא נותן סיפוק מיידי ללקוח. ללקוח שמדווח לך לאחר שהוא יוצא מהקופה, לא יוצא שום דבר מהדיווח באופן מיידי. אתה מצרף אותו ל"מועדון" כלשהו של אנשים שיכולים להנות מאינפומציה שמקורה באנשים אחרים, אבל באופן מיידי לא יוצא לו דבר.

האמת היא שמכל הסמארטפון אתה זקוק רק למצלמה. פשוט מצלמה במקום סורק. אין גם שום סיבה שהלקוח יצלם את החשבון במקום העסק. הוא יכול בהחלט לצלם או לסרוק את החשבון לאחר שהוא חוזר לביתו, להעביר את התמונות למחשב ולהעלות לאתר שלך. אולי זו גם השיטה הרצוייה, מפני שהאתר יכול לספק ללקוח כהיזון חוזר צילום מאוחד ומנורמל בצד המידע שנשלף, והלקוח יכול להכניס תיקונים... אם ירצה בכך.

מיזמים אחרים שראיתי בעיקבות המאמר שלך מתבססים על החנות של עצמם, על שיתוף פעולה של סוחרים ועל סריקה באינטרנט. יש לך דוגמאות למיזמים שמבוססים על מידע המגיע מהציבור?
ברכות לרגל פתיחת מרכז הרווח החדש של האייל! 589514
אתה מעלה שאלה מצויינת. אני הייתי מציג את הרעיון לא כעבודה של הלקוחות בשביל החברה אלא בשביל שני הצדדים. למעט הלקוחות הראשונים של הסניף שתורמים מידע לפני שהם יכולים להנות ממנו, הרי הלקוחות הבאים כבר נהנים מהשרות.

כמובן שההצלחה של שיטה כזאת תלויה ברמת שיתוף הפעולה בכל אזור ואיזור, אבל באופן טבעי רמת הכיסוי פרופורציונאלית למכירה של המוצר. מוצר שהרבה רוכשים אותו יתעדכן לעיתים תכופות, וההפך.

יש שפע דוגמאות של אתרים שפועלים בזכות תרומה ופעילות של הקהל שלהם, לדוגמה, האייל הקורא :), ויקיפדיה ועוד שפע אתרים אחרים.
בקרת רעש 589064
בלי קשר להצעה המקורית: רעיון מתבקש אחר שעלה במוחי היום. מכיוון שהרעיון עצמו כ"כ פשוט, אני די בטוח שכבר חשבו עליו לפני, ומן הסתם הוא כבר מומש.

בעקבות כתבה ב"הארץ" על סכנות מרעש מנגנים ניידים, מתבקש שתוכנה תרוץ על הנגן ותתריע על רמה מצטברת של רעש שעלולה לגרום נזק. הנגן יודע הרי מהי רמת הרעש בכל זמן נתון. אפשר לנחש שחיבור לרמקול חיצוני הוא תמיד חיבור לאזניות (זה יכול להיות גם משהו בהגדרות התוכנה).
בקרת רעש 589099
עוצמת הרעש בפועל תלויה גם באוזניות.
בקרת רעש 589141
כמה מסובך למדוד את זה בעזרת המיקרופון?
בקרת רעש 589142
דיי מסובך, אם אתה לא יודעת את מיקום האוזניות (מרחק וזווית) ביחס למיקרופון בכל רגע נתון - והרי יש להן חוט אלסטי, כך שאפשר לקרב או להרחיק אותן מהכשיר (וכך מהמיקרופון) באופן משמעותי.
אף לא תגובה אחת 589132
אודות קונגלומרטיזציה ורגולציה .הקרטליזציה ,האוליגופולי והמונופול שפשו בכל קטגוריה שיווקית ובת קיימא של החיים הכלכליים,הפכו לחלק אינטגרלי מדפוס החשיבה וההתנהגות החברתית.ללא שבירת התבנית בה בעל -אחזקות קובע באמצעות חברות-בת ובעלי אחזקות בודדים נוספים ,את מחיר השוק ,בשיתוף ממשלתי של שתיקה ,אי פיקוח ושבירת המודל הרב- שכבתי המנקז לידי מעטים את הבעלות על הייצור,אמצעי הייצור,התוצר ,לא תיתכן ראשית,כל תחרות אמיתית וחופשית ושנית כוח -הקנייה והביטוי הצרכני הריאלי של כוח זה לא יבוא לביטוי ולמימוש.
בימים אלו של מאבק בסיסי ומר, לשינוי המבנה הכלכלי של המשק הסגור הפלוטרכי,הנוגד כל אינטרס צרכני ואיכות חיים כלכלית אזרחית שיוויונית,המודל ,בעצם היותו בנוי על פילוסופיה מוטה מראש לרעת החברה, המוחק את ערך שעת העבודה המוסף הריאלי של ה''פועל''-הייצרני,כבסיס להצבר ההון של הפלוטרך, הרעיון הזה ,הינו למעשה,משתתף ושותף ביצירת העיוותים וב'משחק המכור הלא הוגן מראש',המקבל את הרעה החולה כאקסיומה ,בלשון המעטה.
אף לא תגובה אחת 589168
קצת פחות מילים לועזיות היו הופכות את התגובה שלך לקריאה יותר.
אף לא תגובה אחת 589435
אייל אלמוני יקר.
ניצול בהסכמה לא מודעת והשתתפות במשחק המשק הריכוזי הפלוטרכי זה העיקרון הבסיסי לאי-שיוויון.(מילה אחת בלעז שנהירה גם לך משוכנעני).
אף לא תגובה אחת 589436
אני אלמוני אחר, ולא רק שהמילה ''פלוטרכי'' לא נהירה לי, אלא שהיא לא נהירה גם לגוגל.
אף לא תגובה אחת 589440
לא יגעת..

שורה ראשונה, מילה אחרונה
אף לא תגובה אחת 589441
תודה. פלוטרכי זה שילוב של פלוטוקרטי (שלטון של בעלי הממון) ואוליגרכי (שלטון של שכבה שלטת). רק שיהיה למי שיחפש בגוגל.
אף לא תגובה אחת 589480
מצחיק. "קראט" ו"ארכ" הן בעלות משמעות זהה בהקשר הזה, וגם מקורן הוא באותה השפה: יוונית. "פלוטו-ארכיה" זה בעצם "פלוטוקרטיה". המילה יכלה להיות באותה מידה גם שילוב של "פלוטוקרטיה" ושל "אנרכיה" או של "מונרכיה".
אף לא תגובה אחת 589479
פלוטארכוס [ויקיפדיה] היה פילוסוף יווני.
589162
כידוע, הרשתות הגדולות מאפשרות לנו להצטרף למועדון הלקוחות שלהן, ולזהות אותנו בכל קניה עפ"י כרטיס מועדון או מס' ת.ז. אח"כ הן שולחות אלינו קופונים, מבצעים מותאמים אישית והמלצות לקניה. מכאן אני מסיק שכל רשת מחזיקה מאגר מידע ובו היסטוריית הקניות המלאה של כל לקוח.

ועכשיו לשאלה משפטית: האם יש לי זכות לדרוש מהרשת לספק לי העתק מהמידע הזה?

רק לצורך הדוגמה, הנה מספר סעיפים מתקנון ממועדון הלקוחות של שופרסל
4. פרטים אישים של החבר ועדכון פרטים
4.4 על אף האמור לעיל ובכפוף להוראות כל דין שופרסל תהייה רשאית להעביר מידע מפורט ומזוהה של רכישות הלקוח ברשת לצדדים שלישיים, בהתאם ובכפוף לקבלת הסכמת הלקוח לעשות כן במפורש או מכללא, ו/או בהתאם להוראות של כל גוף שלטוני/שיפוטי מוסמך.
4.5 בהצטרפותו למועדון, החבר מסכים כי מידע שיקבל המועדון מהחבר, לרבות פרטיו האישיים של החבר ופירוט בדבר רכישותיו, יוחזק במאגר מידע אחד או יותר של שופרסל בגינו, וכי ייעשה במידע זה שימוש בהתאם למטרות מאגרי מידע אשר יעודכנו מעת לעת עפ"י שיקול דעתה של שופרסל ולהוראות כל דין.

7. אפליקציית "שופרסל" במכשיר סלולאר מסוג "אייפון"
7.2 באמצעות האפליקציה, יתאפשר לחבר המועדון הראשי, לצפות ברשימת המוצרים שנקנו בקניות האחרונות בשופרסל אגב הזדהות כחבר מועדון. רשימה זו כוללת צירוף של כלל המוצרים שנרכשו ע"י התא המשפחתי (כהגדרתו בסעיף 1.4 לעיל) בארבעת הרכישות האחרונות של חבר המועדון בשופרסל או בתקופת שלושת החודשים האחרונים – המועט בניהם. כמות המוצרים שתוצג ברשימה, תהא הכמות הממוצעת והמעוגלת של הפרטים שנרכשו ע"י חבר המועדון ובהצגת מינימום יחידת כמות אחת לכל מוצר. במוצרים שקילים יוצג המשקל הממוצע של ארבעת הרכישות האחרונות (להלן:"רשימת המוצרים הממוצעת").
מד דציבלים 589257
אוף טופיק, האם אפשר לקמבן מד דציבלים? (בעזרת המצלמה והמיקרפון)
לא ברור בשביל מה צריך מצלמה? 589418
אם הכוונה למדידה של עוצמת הרעש, אז התשובה היא כן.

הנה למשל אפליקציה לאייפון:
לא ברור בשביל מה צריך מצלמה? 589423
אפליקצית סמארטפון שמחנה לבד את המכונית. עד כמה זה מעשי? http://www.youtube.com/watch?v=nZP8xaV3lCM
לא ברור בשביל מה צריך מצלמה? 589437
לפי האתר של החברה, מכוניות המצוידות במערכת הזאת נמכרות כבר כמה שנים טובות.

בכל מקרה, הסמארטפון כאן הוא בכלל לא רלוונטי. החלק החשוב של המערכת הוא חיישנים שמותקנים על הרכב, ותוכנה שאני משוכנע שרצה על מחשב יעודי בתוך הרכב. החניה עצמה היא אוטומטית, ממשק משתמש צריך כנראה בשביל הבטיחות (שאפשר יהיה לעצור את המכונית במצב חרום).

נשמע כמו צעצוע לא זול ואם מישהו ירצה להביא כזה לארץ, יכולות להיות לו הרבה בעיות עם משרד התחבורה.
יש כבר 589271
אין סיבה 589698
הרשתות הגדולות לא יהיו מעוניינות בשקיפות כי היא תפגע להם בעסקים והמידע המצטבר (מה, מי ובכמה קנה) שווה זהב למתחרים. בנוסף, מדובר בגופים שמרניים ומסורבלים מאוד מבחינת היכולות לבצע שינויים במערכות המידע. יש חידושים שהבטיחו אפס סיכונים ותשואה גבוהה על השקעה שנדחו על ידי השכבה היותר בכירה.

מצד הצרכן אין הצדקה מוחשית להשקיע שעות של צילום קבלות בחודש כשאינו יודע אם יחסוך בקניה הבאה של אותו מוצר, וכמה.

עוף טופיקון
מה שיעשה טוב לצרכנים הוא מהלך מתואם של נטישת הרשתות הגדולות (כמעט בכל תחום) והתאגידים ולרכוש מאנשים ועסקים פרטיים במקום לרדוף אחרי מותגים.
אין סיבה 589741
לפחות בתחום המזון‏1 העוף טופיקון שלך לא נכון. רוב מוצרי המזון זולים יותר ברשתות הארציות מאשר בחנויות המכולת השכונתיות. זאת לא חוכמה כל כך גדולה בהתחשב בכך שלרשתות הגדולות יש כח רב לכפות על הספקים מחירים נמוכים יותר.

____
1גם בתחום הספרים. אני מקפיד לקנות ספרים בחנות פרטית, בידיעה שהייתי יכול להשיג אותם ספרים במחיר נמוך יותר בסטימצקי או צומת ספרים, מתוך סימפטיה אישית לחנות ולבעלת החנות,ובגלל חווית הקניה השונה.
אין סיבה 590797
הגיוני מאד שהרשתות הגדולות לא ירצו בשלב הראשון לשתף פעולה, היתרון הוא שאין צורך בשיתוף פעולה שלהן.
הצרכן לא צריך לבזבז שעות על צילום קבלות, פשוט מעביר את הטלפון מעל החשבונית וזהו (לפחות הרעיון).
יש קשר? 617806

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים