|
||||
|
||||
אני לא איש של image processing, כך שאני לא יכול לתת תשובה של ממש. אני יכול לומר שכשהתייעצתי עם אנשים בתחום של Optical Character Recognition (OCR) הם אמרו שזה מסוג הדברים שאפשר לעשות, בוודאי עם מצלמות של הטלפונים הקצת יותר מתקדמים. אם יש כאן איש של image processing*, שיופיע ויגיד מה דעתו. *אני אופתע אם אין אחד כזה כאן |
|
||||
|
||||
יותר פשוט שכל חנות המשתתפת בפרויקט הזה תדפיס בסוף החשבון בר קוד דו מימדי עם הפירוט. |
|
||||
|
||||
גם אם נניח שכן, מה אם האתגר ללקוח לצלם חשבונית באורך מטר (וללקוח עם חשבונית קצרה ממילא לא שווה כ"כ להתאמץ ולחסוך...) ראובן: אם כבר החנות משתפת פעולה, שתשלח לך את הפירוט באימייל אוטומאטית. אבל לחנות אין כ"כ אינטרס לשתף פעולה, בשביל זה צריך OCR. |
|
||||
|
||||
לחנות יש אינטרס לשכנע אותך שהבחירה בה היא הטובה ביותר. אני חושב שראיתי חנות שנותנת לך לבדוק בסוף הקניה כמה היית משלם עבור אותם מוצרים ברשת מתחרה. |
|
||||
|
||||
כן, קיימים אתרים כאלה של הכנסת רשימת קניות וקבלת הצעת מחיר, אפילו מכמה רשתות קניות, אבל הלכה למעשה הרעיון בקושי מתרומם אולי בגלל הטירחה והזמן הרב שלוקח להכניס כזאת רשימה, ולעדכן אותה. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא שכאן כל מה שאתה מכניס הוא את מספר הקבלה... |
|
||||
|
||||
קצת בצד, אפשר שהרשימה תורכב ע''י המוכרים וכך יוכלו להתחרות בינהם במחירים הזולים יותר. |
|
||||
|
||||
אנחנו לא רוצים שהחנות תדע את האימייל שלך, רק שתדפיס את החשבון בצורה קריאה. אני מניח שיהיו לזה עוד שימושים. |
|
||||
|
||||
אז שלפי מספר הקבלה תוכל לשלוף מהאתר של שופרסל את רשימת המוצרים עד יומיים מהקניה (ולא, אי אפשר לנחש את מספר הקבלה אם הוא מספיק ארוך ומספיק אקראי, גם לא יהיה שם מידע שישייך את הקבלה אליך, אז הדבר הכי נורא שיכול לקרות הוא שידעו שהתבצעה קניה מסויימת ביום מסויים). להדפיס קבלות אחרת זה אומר לשנות את החומרה שמדפיסה את הקבלות בכל המסופים. קשה לי למצוא לזה הצדקה כלכלית. |
|
||||
|
||||
בשביל זה צריך OCR ואם המיזם יצליח מדי, צריך יהיה לפענח קאפצ'ות כדי לקרוא קבלה... ואולי, אותו ארגון המחייב את החנויות להפיק קבלה, יחייב אותן למבנה אחיד וקריא, ולאפשרות משלוח דיגיטלית? |
|
||||
|
||||
יש בעיות טכניות מעבר לזיהוי ההדפסה. חישוב המחירים בחשבונית לא תמיד מקומי. כלומר בסמוך למוצר יופיע מחיר, אבל מאוחר יותר יכולה להופיע הנחה התלויה בכמות, במבצע או בסוג הלקוח. יש צורך לבנות מודל של מבנה החשבוניות השונות ולבצע סימולציה כלשהי המודלים העיסקיים של החנות כדי לזהות את המחיר הסופי... וכמובן לעדכן את האפליקציות. העידכון הוא כאב ראש אמיתי מפני שלפני כל צילום יהיה צורך להוריד פרמטרים שמתארים את החנות הספציפית. אם החנויות לא משתפות פעולה יהיה צורך לזהות מוצרים זהים ע"פ שמותיהם המקוצרים או הקודים המופיעים בחשבוניות בחנויות שונות: בעיית מעקב עידכון נוספת. למעשה אני לא רואה פתרון אחר אלא להעסיק צוותים שיעקבו אחר כל החנויות, וגם אז התוצאות יהיו לא 100%. צילום החשבונית יעשה כמובן לאחר הקנייה. מה התגמול המיידי שמקבל הלקוח על פעולה זו? אני חושב שמודל שבו הלקוח מדווח מחיר של מוצר שהוא רואה על המדף לפני הקנייה, ובתגובה הוא מקבל דיווחים של לקוחות אחרים "מהזמן האחרון" ואולי הצעות מחיר מחייבות (קופונים) של סוחרים אחרים עשוי להיות מפתה (מסקרן) יותר עבור הלקוח, והרבה יותר מעשי מבחינה טכנולוגית. שימוש בתפריטים יפגע כמובן באלמנט המגניבות. כל מודל שמבוסס על דיווחי לקוחות ללא שיתוף פעולה והצעות מחיר של מתחרים יסבול מבעיות של אמינות בדיווח, כיסוי חלקי ואולי חלקי מאוד, ופגות תוקף של המידע. |
|
||||
|
||||
זה נכון שיש מבצעים מורכבים, זה בדיוק הרעיון מאחורי הצורך לאפליקציה הזאת. נכון גם שכנראה יהיה בלתי אפשרי לפענח מהחשבונית את כל המבצעים, אבל לדעתי אפשר יהיה לקבל אומדן די טוב עבור מספר רב של מוצרים (80%?), וזה כבר יתן ללקוח קריאת כיוון איפה כדאי לקנות. |
|
||||
|
||||
אני מכיר סטארט-אפ ישראלי (כזה אמיתי, עם משקיעים, עובדים, משרדים ומכונת קפה) שעובד על מוצר שיאפשר לך לצלם מוצר כלשהו עם הסמארטפון שלך ולקבל מייד השוואת מחירים של אותו מוצר בחנויות שונות, והצעות למוצרים דומים או מתחרים. וכל זה לפי תמונה בלבד, בלי שטרחת להגיד לסמארטפון בעיה מוצר מדובר בכלל (שזה אומר שבפעם הבאה שאני הולך עם חברה שלי לקניות ואני שואל אותה: "מה דעתך על החולצה המוזרה-אבל-מיוחדת הזו?" והיא עונה לי: "זו לא חולצה", אני אוכל לבדוק מייד איך בנות המין היפה נוהגות לקרוא לפריט הלבוש הזה, ולשכוח מייד אחר-כך, בלי שאצטרך לשאול אותה ולשמוע את ה"אמרתי לך כבר 30 פעם..."). |
|
||||
|
||||
לפני מספר שנים עשיתי קומיקס בדיוק על זה: חברות הסלולר, על מנת להגדיל מכירות, משיקות את המשקפיים הסלולריים, שהמשתמש בהן יכול לראות - כל דבר שהוא רואה - כמה עולה בחנויות הקרובות למקום הימצאו. חבורת אנרכיסטים פורצת למאגר הנתונים, ומשנה אותו כך שכל מוצר יציג את מה שכרוך בייצורו - מבחינת התעללות בבע"ח / מחיר אקולוגי / זכויות עובדים / השלימו כטוב בעיניכם. הם מצליחים מעבר למצופה: אנשים מפסיקים לקנות. הם גם משמידים את המשקפיים הסלולריים. אלא שהכלכלה קורסת כליל. הואיל ואין כמעט מוצרים חפים מפשע, העסקים קורסים, אין להשיג כלום, ואת המסיבה שהם עורכים לרגל ההצלחה האדירה שלהם הם נאלצים לעשות על תה צמחים מהגינה ועוגיות תוצרת בית. |
|
||||
|
||||
לינק ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |