|
אתה מציע לבסס את מסד הנתונים שלך על מידע שמקורו בדיווחי לקוחות. ללא מידע עדכני וכיסוי מינימלי של המוצרים הפופולריים יותר, המיזם לא יעבוד. לכן מעבר לשאלות הטכניות צריך לנסות לנחש לכמה דיווחים לכל חנות ליום אתה זקוק כדי לכסות חלק סביר של המוצרים שיש בחנות במידע עדכני. השאלה היא האם המספר הזה ריאלי, כלומר אם אתה יכול לפתות מספיק לקוחות לעבוד בשבילך. אתה צריך לזכור שאתה לא נותן סיפוק מיידי ללקוח. ללקוח שמדווח לך לאחר שהוא יוצא מהקופה, לא יוצא שום דבר מהדיווח באופן מיידי. אתה מצרף אותו ל"מועדון" כלשהו של אנשים שיכולים להנות מאינפומציה שמקורה באנשים אחרים, אבל באופן מיידי לא יוצא לו דבר.
האמת היא שמכל הסמארטפון אתה זקוק רק למצלמה. פשוט מצלמה במקום סורק. אין גם שום סיבה שהלקוח יצלם את החשבון במקום העסק. הוא יכול בהחלט לצלם או לסרוק את החשבון לאחר שהוא חוזר לביתו, להעביר את התמונות למחשב ולהעלות לאתר שלך. אולי זו גם השיטה הרצוייה, מפני שהאתר יכול לספק ללקוח כהיזון חוזר צילום מאוחד ומנורמל בצד המידע שנשלף, והלקוח יכול להכניס תיקונים... אם ירצה בכך.
מיזמים אחרים שראיתי בעיקבות המאמר שלך מתבססים על החנות של עצמם, על שיתוף פעולה של סוחרים ועל סריקה באינטרנט. יש לך דוגמאות למיזמים שמבוססים על מידע המגיע מהציבור?
|
|