הם לא יודעים להגזים... 111795
האמן הטוב בכל הזמנים?
למרות ש mutation הוא אלבום שנמצא באופן תמידי אצלי ברכב מה שמעיד על אהדתי לבק , יש גבול לנפיחות.
מה זה אמן טוב בכל הזמנים?
1. מישהי עם חולצת בטן בשם בריטני שמוכרת טוב?
2. בחור נחמד עם מוזיקה טובה שלמרות הסימפטיה, בעוד שנה שנתיים הדיסק שלו יעלה אבק על המדף חוץ מהשמעות מקריות?
3. מוזיקאי שיצר מוזיקה אשר השפיעה על דור שלם ואפילו יותר מזה?

אפשר כמובן להתחיל להתווכח על ההגדרה עד שקליף ריצ'ארד יוציא אלבום אוסף חדש (כלומר בעוד יומיים) אבל אני בוחר באופציה השלישית על אף גולמיותה.
מי אלו בכלל אותם "מבקרי מוזיקה"? אחרי הצהרה כזו אני בספק אם הם יכולים לחבוש כובע מגוחך ולעלות על אוטובוס בתור מבקרי כרטיסים. איך אפשר לטעון למקצועיות ובו בזמן להגדיר מישהו כאמן הכי חשוב עוד לפני שהצבע על עטיפת הדיסק התייבש ?
מה קרה לפרנק זאפפה זצ"ל? איך אפשר להשוות את בק נניח ללד-זפלין שהמוזיקה שלהם לא רק השפיעה ישירות על דור שלם ברחבי העולם אלא שבאופן עקיף בסיס המוזיקה שלהם מתנגן עד היום ע"י להקות עוללים ב mtv ?
אם גל אוכובסקי או איזה "מומחה" אחר מרגיש "נעים בתחת" ממוזיקה דכאונית של בק אז לא נעים לחשוב מה ניק דריק או פיטר האמיל יכולים לעשות לעכוזו של אותו מבקר.

אני אוהב מאוד את כל האלבומים של הילד הפסיכי הזה, אבל עם כל הכבוד ישנם אמנים גדולים ומכובדים ממנו שזכותם לקבל התייחסות מקדימה את זו של בק (כמו טום וויטס שהופיע כאן לא מזמן).
אז מי באמת האמנים הטובים בכל הזמנים? 111800
זו דווקא שאלה לסקר של האייל. השמות שעולים לי בלי יותר מדי מחשבה:
קית' ג'ארט
ויין שורטר
קאן
הביטלס
אום כולת'ום
פיית'לס

כשמשום מה לא מתחשק לי למנות איתם את מיילס דיוויס ולואיס ארמסטרונג, אבל ג'ון קולטריין ות'לוניאוס מונק דווקא כן מדגדגים לי.

ובארץ - מאיר אריאל, שלום חנוך ואריאל זילבר, עם פרסי ניחומים לברי לב ועמיר סחרוף.

בליגה הארצית אציין את דאוס, וו-טאנג קלאן, קינג קרימזון (יסלח לי גידי) ורדיוהד.

פיית'לס לפני רדיוהד? נראה לי שכן, ונימוקי ודאי ירתיח אתכם עוד יותר - פיית'לס מקוריים יותר. וגם נשמעים טוב יותר בהופעה, אבל בזה אפשר להאשים גם את הסאונד בסינרמה...
אז מי באמת האמנים הטובים בכל הזמנים? 111801
במחשבה שניה (אך לא עמוקה במיוחד) הייתי מציין גם את פורטיסהד וראווי שנקר.
ואם לא מציינים את דייב ברבק, חובה להזכיר לפחות את יצירתו האלמותית Time Out (נעימת הפתיחה של 'זהבי עצבני' למי שלא מכיר). אגב, אם אני זוכר נכון לא הוא חיבר אותה כי אם המתופף שלו. האמנם?

אבל מדגדגת לי תחושה מרה של החמצה - את מי ממש אסור היה לי לשכוח?
Time Out?! 111802
Take Five! (כי היא במשקל של חמישה רבעים). אלא אם זהבי התעצבן והחליף לאחרונה.
Take Five! 111803
האלבום הוא טיים אאוט. עם הקוראים הסליחה.
אז מי באמת האמנים הטובים בכל הזמנים? 111849
ואיפה בוב דילן ברשימה?

ובאמת קשה להחליט מי הגדול מכולם בארץ - שלום חנוך או מאיר אריאל?
(הלוואי שאלה היו הדילמות והבעיות היחידות בחיים).
אז מי באמת האמנים הטובים בכל הזמנים? 111864
דילן הוא משורר נהדר אבל מוזיקאי בינוני. לא סתם משווים אליו את אביב גפן (כאילו, כן סתם, אבל לא בכדי). ג'ימי הנדריקס, אריק קלפטון, ג'ים מוריסון וקורט קוביין לוקחים אותו בהליכה. אפילו מאדי ווטרס לא עוצר לו לטרמפ.

במחשבה שלישית הייתי מכניס את הנדריקס. למי אכפת?

__________________
ליאור חזר מ"להתחיל מחדש". כולה טום הנקס מבטיח להלן האנט שישוב מיד, טס לקיבינימט ומוצא כוסית חייכנית עם שיער מואדם וכלב גדול על משאית כחולה.
בוב דילן ואביב גפן? 111866
אבוי להשוואה.
מה בפעם הבאה? שייקספיר ורם אורן?

ושאר המוזיקאים שהזכרת כמובן שגם הם ראויים לרשימה (למעט ג'ים מוריסון הבינוני) וביחוד מאדי ווטרס.
לא רק שאני סולח לך אני גם מוכן לספק לך גם בוטלגים שלהם 111967
הם באמת גדולים יש לי כמה הופעות נדירות שלהם
גידי
אז מי באמת האמנים הטובים בכל הזמנים? 111968
קשה להחליט וכשה גם לומאר כי כול שם שתרשום תשאל את עצמך את מי השמטתי ולמה
אבל מעניין שאף אחד לא ציין מוסיקאים קלאסים אז גם אני לא אציין
פול סימון אם או בלי גרפינקל גטרו טאלל קינג קרימסון גנסיס לפחות בהתחלה ניק דריק לאונארד קוהן גיט בוש קולטרין דיויס דולפי רולאנד קירק
בישראלי עמיר לב תופעת דופלר אילן וירצברג מתי כספי גרוניך שם טוב לוי
ועוד ועוד ועוד אני מסתכל על מעל 1400 הדיסקים שיש לי פה בחדר וקשה לי לבחור אגב מה אם כול מני הרכבי פולק רוק סטילאי ספין פרפורט קונבנשן ועוד
אז מי באמת האמנים הטובים בכל הזמנים? 111972
"אני מסתכל על מעל 1400 הדיסקים"? זה כמו באתר של הספרייה לעיוורים (http://www.clfb.org.il) איפה שכתוב למטה "לא רואים עברית"?
נא להירגע, בבקשה. תודה וסליחה 111872
מה כבר קרה? מישהו פלט מחמאה מוגזמת, מישהו אחר ציטט אותו בטלפון שבור, ויצא שאמרו שבק הוא כך וכך, ולצערנו זה מופיע במאמר שלעיל. עם שני אנשים וחצי שמפהקים לך פה מהמוזיקה שלו, ועוד שניים שנשבעים שלא שמעו אותו מעולם, אתה חושב שיש סכנה שמישהו ישתכנע, חלילה, שבק (או מישהו אחר) הוא "האמן הטוב בכל הזמנים"? יש בכלל דבר כזה?

אבל לא, במקום להקשיב לקול ההיגיון, היית חייב להתלהם! ועכשיו גולגר קיבל את ההנחתה, והתחיל לזרוק שמות כאילו אין מחר. ועכשיו יהיה לנו פה דיון של 300 הודעות בניסיון מופרך להרכיב רשימה מופרכת של "אמנים גדולים". וכמה צורם לי לראות את הרשימות האלה, שבסוף תמיד מזכירות תוכנית של יום שישי בערב - קלאסיקנים של ג'אז, מאיר אריאל, אחד פרנק סינטרה, ומישהו זורק את קורט קוביין ואז כולם נטפלים אליו... שיטת המצעדים והרשימות היא לא שיטה טובה ‏1 לדבר על מוזיקה. אוף.

1 וזו לא אמירה פוסט מודרניסטית - כי לואי ארמסטרונג הוא אמן טוב יותר מאיגי וקסמן. על זה אין ויכוח.
I'm easy like sunday morning 111885
לפני שאת מוציאה דין רודף -
1. אם טרחת לקרוא את המאמר הרי ששמת לב שנושא הפתיח הינו הכתרתו של בק כאמן המילניום ע"י המבקרים.
2. במידה והמשכת בקריאתך עד סוף המאמר בוודאי הבחנת שרוב רובם של הסעיפים עוסקים באותה הכתרה אומללה ודנים באיכותו של אותו ילדון.

המאמר מצויין, הכותבת עשתה עבודה טובה והשאירה את ההחלטה בדבר אותה הגדרה לקוראים.

אז מה את רוצה?
התגובה שלי נראית קצת יותר נוגעת למאמר מאשר פתיל שלם שלך בנושא שיבוש שמות אלבומים.

את טוענת באיזו התנשאות לא מובנת שעכשיו ליאור גולגר יתחיל לזרוק שמות במטרה לבחור את האמנים החשובים ביותר.
1. אני לא אבא שלו
2. זה נראה לי פוטנציאל לדיון מוסיקלי הכי מעניין שיש במידה והמתדיינים יודעים על מה הם מדברים.
I'm easy like sunday morning 111913
מי רודף? אני רק מקטרת. לא שזה עוזר לי - גולגר כבר התחיל לזרוק שמות, אם לא ראית.

איכשהו יצא ש תגובה 111891 , מעט בוטה, אומרת כמה דברים שעלו לי בראש וסוננו. בעיקר זה, שנוגע לסעיף מספר 2 שלך. הרושם שלי הוא, שמתחילים להכין רשימה כיוון ש*לא* יודעים על מה מדברים (והאמת, אני חושבת שאלה שכן יודעים לא מכינים רשימות, אלא אם הם עובדים בווי-נט).
זה בגלל ה - Night Shift 111981
ואתה יודע מה, לעניין ההתנשאות שאתה מאשים אותי בה - שמעתי את זה גם בדיון באייל על "מה זאת אמנות". אולי פשוט צריך לקבל את זה כעובדה קיימת, שרוב כותבי האייל לא לוקחים את האמנויות השונות ברצינות מספקת על מנת להתעמק בהן. בדיונים בנושאים אחרים, פיזיקה למשל, קורה שאנשים שלא מבינים בנושא הדיון פותחים Name Dropping שקשור אליו - סתם לזרוק שמות, בלי הנמקות. זה לגיטימי, אבל מרדד את הדיון ‏1. אז מה שיש לנו פה, במקרה של בק ושל שאר הדיונים על אמנות, זה רק הניימדרופינג, כמעט בלי דיון מעמיק. וכשאני באה להעיר על כך, אתה טוען שאני מתנשאת.

זכור לי סטודנט למשפטים שסיפר לי שהוא נהנה מאוד מ"אהבה במעקב" של אלן רודולף, כי זה היה "סרט על החיים". הוא היה ידען במשפטים, והדיוט גמור בקולנוע. שאומר לו שהקולנוע של רודולף מפורסם דווקא במלאכותיות שלו, באלמנטים של חיקוי ז'אנרי שנמצאים בו? לא אמרתי. אולי הייתי צריכה. אבל אז הוא היה טוען שאני מתנשאת...

כל יצירה טובה אמורה לפנות גם לקהל "מבין" וגם לקהל "לא מבין" ולכלול רבדים שונים. אבל זה לא צריך לגזור על הקהל ה"מבין" דיון בגובה דשא.

1 אבל אז אני לא מרגישה בזה, כי ממילא אני לא מבינה בפיזיקה.
זה בגלל ה - Night delete 112169
דווקא בנוגע לדיון שנערך לגבי אותו פס מקושקש על פיסת בד, תמכתי בעמדתך אף כי לא הייתי צד פעיל בו.
המאמר על העבודה של בק יכול לעורר מגוון של התייחסויות הן מצד חובבים והן מצד מי שאת מגדירה כ"מבינים", זה נכון אך זה עדיין לא משנה את העובדה שלאורך המאמר שזורה ההתיחסות לתואר המדהים שהעניקו לבק מבקרי המוזיקה "המבינים" בישראל.
היות וכמו שכבר כתבתי המאמר די משקף את נקודת ההתיחסות שלי לבק הרי שתגובתי המקורית היתה ביטוי של שאט-נפש מהרמה של אותם "מבקרים ישראלים" שעל פי אינטרסים כאלו או אחרים כותבים שטויות במשך שנים.

אני מבין את התנגדות שלך ל- name dropping כמו שאת קוראת לזה.
את צודקת במידה והדיון מסתכם בתגובות כמו -
"קורט קוביין שולת" (עין הדג נותן אותותיו).
את טועה במידה ויתפתח כאן דיון שחוץ מלכלול שמות פלצניים של מוזיקאים גם יכלול פרספקטיווה ראויה ויצור הגדרות איכותיות ל "אמן חשוב", "אמן משפיע" וגם לאבי ביטר.
לא, זה מרווין גיי 112242
רק לגבי גל אוחובסקי, הוא אכן נפוח - ולו משום שהוא מכתיר ומהלל אלבומים/יוצרים מסיבות אופנתיות כמו "נורא טרנדי עכשיו" או "עושה קאמבק". וכשהוא כותב על אמן ותיק, על-זמני או לא אופנתי, נראה שהוא מרגיש צורך להתנצל.
לא, זה מרווין גיי 112244
לדלג עליו ולעבור מיד להורוסקופ
עכשיו שמישהו יפתור 112268
את החידה הקלה בכותרות שהיו :-)

1. I'm easy like sunday morning
2. night shift
3. מרווין גיי
1 112285
faith no more?

_______
העלמה עפרונית, חזרה פגועה נפשית מהעבודה, אבל עדיין מנסה.
1 112287
זהו, שלא...
נסיון שני- 112289
הקומנדורס?
(ואני משכונעת שיש לזה יותר מגירסא אחת!)
נסיון שני- 112290
תצטרכי להסביר את הקשר לשני הרמזים האחרים.
הגזמת. 112294
נסיון שני- 112298
ואגב, לא שמתי לב אבל נפלה אצלך טעות מזערית בשם הלהקה.

עלמתי, בזזזזזזזזט ארוך - את החוליה החלשה!
קטנונית. commodores 112301
_________
פורצת בבכי חסר מעצורים, ובורחת נסערת אל חדרה. לא עברתי היום מספיק?!
There, there 112304
בואי אני אפתור לך - I'm easy אכן הושר במקור על ידי הקומודורס. Night shift הוא שיר אחר שלהם, והוא הוקדש למרווין גיי.

נא, נא. להירגע.
הם לא יודעים להגזים... 112872
לפני כמה שנים קראתי ביקורת נלהבת על להקה סקוטית. המבקר (לא זוכר מי שה היה אבל יכול להיות שזה היה בהעיר או במוסף תל-אביב) כתב שזו להקה מאד מאד מוזרה ומיוחדת שעושה מוזיקה מהפנטת ולא שגרתית. צפנתי את שמה בפאלמי ובביקור בלונדון כיתתי רגליים ומצאתי את הCD במחיר מפולפל. לא רציתי להזמין באינטרנט כי CD כזה מיוחד, אליבא דמבקר, רציתי לקנות במו ידי.

אחרי השמיעה הראשונה החלטתי למצוא קורבן שאפשר לתת לו את המוצר הבלעדי הזה במתנה, א לה בונבוניירה של קישון.

אמנם ישנם כמה קטעים מענינים בתקליט הזה אבל הם ספורים ומפוזרים מאד.

אגב, באינטרנט יש מעט מאד מידע על Karelia - Divorce At High Noon
קרה גם לי 112940
אומנם לא בלונדון ולא עם להקה סקוטית, אבל הרבה פעמים קניתי על סמך מבקרים והתאכזבתי.

הפתרון הוא למצוא מבקר אחד, שטעמו מקובל עליך פחות או יותר, ואז להעז ולקנות גם את הדברים הלא מוכרים שהוא ממליץ עליהם.
פראנק זאפה? מי זה? 112943
כנ"ל, אגב, לד זפלין. כולם מכירים את סטיירווי. אולי במזל עוד איזה שניים שלושה שירים. אנחנו כבר לא חיים בשנות השבעים, והם לא יותר מנוסטלגיה (למי שלא מתעניין בהם ישירות, כמובן) חוץ מזה, מישהו מכיר משהו, שלא על ידי האזנה אקטיבית?

למאזין ההדיוט, השמות האלו לא אומרים כלום. ההשפעה שלהם עליו, ישירות, אפסית. לעומת זאת, מי לא מכיר את רדיוהד? על כן, אולי המבקרים מנסים להתייחס לשקלול השפעה ישירה על המאזינים, פלוס השפעה על היוצרים, בבחינת תפסת מרובה לא תפסת כי מרוב עצים לא רואים את היער?

בקיצור, ככל שהופכים בו יותר, כך המושג "חשוב" הופך לחשוב פחות ופחות.
הדלתות 112991
לאחרונה רכשתי קופסה שכוללת את כול 6 האלבומים של הדלתות
אני חיב לציין שבתור אחד שהכיר את האלבום הראשון ואולי עוד 5 שירים והינו את המפורסמים של הלהכה הופטעתי לטובה מאוד ואפילו נדהמתי כששמעתי את השירים שאף אחד לא משמיעה שלהם אף פעם ברדיו כול מיני שירים קטנים מ STANGE DAY או מ WATING FOT THE SUN
שירים קטנים ולא חשובים שירים שאפילו לא הגיעו לפינה לשפוטכם אבל כול שיר מדהים כחה זה אם רוב האומנים באמת
ראה סעיף 4 113010
אתה מסתובב במעגלים
1. כפי שכבר הסברתי עוד בתגובתי הראשונה, על מנת ליצור דיון פרודוקטיבי חשוב לקבוע את ההגדרות - איך מוגדר אמן חשוב ואילו סיווגים קיימים בתחום.
2. אתה משום מה מודד את המונח 'חשוב' על פי הפופולריות של אותו אמן. גם אם אותו מאזין הדיוט לא זוכר את העבודות של פייג' מתקופת ציפורי החצר הרי בשעה שהוא יושב מול ה- MTV ומתענג על השיר החדש של THE MUSIC (או אולי קוראים להם THE PEOPLE, לא הספקתי לקלוט מה השם של השיר ומה זה של הלהקה), הרי הוא חייב את אותן דקות עונג לאותו גיטריסט שגם בין היתר ניגן את STAIRWAY.
3. שלא ישתמע שאני טוען שדווקא LED הם החשובים ביותר, אני רק מציין שיש אמנים שתופסים גל, יש אמנים שמחדשים יש כאלו שפורצים דרך ובודדים שמגיעים לרמת גאונות.
החלוקה לאותן קבוצות ניתנת להיעשות בצורה אובייקטיבית.

4. אני כולי תקווה שהכותרת שלך היא תוצאה של ציניות מזוקקת.
לא ממש ציניות 113030
ואפילו לא סרקזם. עד לפני שנה לא היה לי מושג מי זה זאפה. לא היה לי מושג בהרבה דברים (לא שעכשיו יש לי ממש מושג) פשוט כי ההשכלה שלי באה בעיקר מהרדיו. אם כל חטאת. לדעתי, מי שלא מנסה ללמוד ולהכיר בכוחות עצמו, לא ימצא בחיים שום דבר טוב (ממתי השירים הכי טובים של להקה *ששווה משהו* מושמעים ברדיו?) ודווקא בגלל זה, שאלת הפופולריות כל כך קריטית בנוגע לאומנים "חשובים". ההמון הדומם מאזין הרדיו בחיים לא ישמע שום דבר של אותם "חשובים", ועל כן ההשפעה שלהם צריכה להיות הרבה יותר עדינה ועקיפה.

אני הולך ומאבד את הנקודה שלי, ואני לא ממש מרוכז, אז אני אשתוק עכשיו.
פעם הרדיו היה פית ספר טוב 113047
בשנות ה70 וה80 שגאלי צהל התה טחנת טובה והיה את קול השלום יכתלה ללמוד מהרדיו המון
כבר שמעתי אנשים שאמרים שהפעם הראשונה שהם שמעו את קרימסון זה היה בגלץ ב171 או בקול השלום אבל היום קול הרדיו נשמע אותו זבל משריח אני לפעמים מתביש להגיד לאנשים שעבדתי בגאלי צהל.
גאלי צהל וגלגלץ או יותר נכון דגדגץ הם הדבר הכי רע למוסיקה שאפשר לחשוב עליו
פעם הרדיו היה פית ספר טוב 113058
זה היה פעם. אני מדבר על המצב כמו שהוא כיום, מצב שבו לקונספט עמום כמו "מוזיקה אלטרנטיבית" יש הגדרה פשוטה: מה שלא תשמעו ברדיו (חוץ מאשר בתוכניות "אלטרנטיביות")
כן אני יודעה זה באמת עצוב 113061
פעם הרדיו היה פית ספר טוב 113640
למה אתה מלכלך, עד היום גלגלץ משמיעים מידי פעם את השיר הזה של קרימזון וגם את אקווה לאנג יוצא לי לשמוע שם פעם בכמה שבועות.
נזם זהב באף חזיר 113754
אווו... אקוולנג... רטטי התרגשות 114433
עזוב אותך מהתקווה שיום אחד הם יעשו תוכנית מיוחדת וישמיעו את ת'יק, אבל הרי גם לצפות לשיר כמו בייקר סטריט מיוז אין טעם, אז אתה מביא את אקוולנג, להיט רדיו בפוטנציה, בתור דוגמה? חשבתי שפעם תחנות רדיו היו פתוחות לשדר שירי אלבום "קשים", אחרת איך פרוג (אם כבר ג'טרו טאל) היה תופס זמן שידור נורמלי? אבל ברצינות, אני לא שמעתי ברדיו משהו יותר ארוך מסטירווי, שזה בקושי שמונה דקות מסכנות, אורך ממוצע של שיר פרוג. הדברים האלו כנראה נחשבים אסון רדיו מיוחד במינו, אלא אם הם היו להיטי ענק שעד היום כל נגן גיטרה מנסה לחקות (ונשאלת השאלה, עד כמה העובדה שהם נטחנו למוות ברדיו תרמה לכך, ביצה ותרנגולת).
אז לא, אל תביא את אקוולנג או אין דה קורט בתור דוגמה למשהו. בהתבוננות נוספת על ההודעה שלי אני מבין שבסה"כ אמרתי רק "נזם זהב באף חזיר", אבל שיהיה, אני חדש.
שאלת תם 114490
למה אתה מוצא שהתעללות במאזינים (בשירים ארוכים ולא קליטים) היא דבר ראוי כל כך?
עוד שאלת תם 114531
למה אתה מוצא שהתעללות במאזינים בטחינה חוזרת ונשנית של שירים שמזמן יצאו מהאף היא דבר ראוי כל כך?
זהו עצם העניין 114596
רק על עצמי לספר ידעתי, צר עולמם של רוב שומעי מוסיקת הרדיו כעולם נמלה. כל עוד שמעתי רדיו, לא אהבתי מוסיקה. למה? כי השמיעו שירים גרועים. לאלא - טחנו שירים גרועים. אולי פעם באלף שנים שמעתי משהו בסדר.

כשהתחלתי לשמוע דברים "שונים", מהסוג שלא יוצא לאנשים לשמוע ברדיו, סבלתי? ברור שלא.

האם הרוב יסבול? ברור שכן. הרדיו הוא דמוקרטיה עריצה במיטבה, כמו ערוץ 2, כמו ערוץ 10, ןיתור מוחלט על איכות כדי לספק את טעם ההמונים. הם נהנים לגרוס זבל, כנראה, אחרת זה לא מה שהיה נגרס.

בכל זאת, עבור מי שרוצה מוסיקה טובה אבל לא פותח קול המוסיקה, הרדיו הוא התעללות במאזינים. אתה לא יכול לרצות את כל האנשים כל הזמן. לכן נשאלת השאלה, למה לא לנסות לרצות את כל האנשים חלק מהזמן (ולתת מנה רצינית של מוזיקה "טובה", אפילו אם בשעות מיוחדות ומוגדרות מראש) ככה שכולם יהיו מרוצים? כמובן, בגלל שהנוסחה של הרדיו היא "חייבים לרצות כמה שיותר אנשים כל הזמן". כסף כסף כסף. זה המניע שעומד מאחורי המוזיקה ברדיו, לא חשש אמיתי מ"התעללות" בכל אדם שהוא.

התוצאה? אפילו שירים נחמדים כמו, אם כבר מדברים על אר אי אם, לוזינג, הופכים במהירות לשנואי הציבור כי "כמה אפשר לטחון את השיר הזה?" ולחשוב שבאותה מידה אפשר היה להשמיע אחד מהשירים הלא קליטים של אר אי אם (פולס טו קלימב, נניח, אם להביא משהו עדכני) והוא היה מושמע כל כך הרבה אנשים שאפשר היה כבר להתרגל אליו, ולאהוב אותו. אף אחד לא אוהב שיר לא קליט בפעם הראשונה שהוא שומע אותו. לכן תמוה הדבר למה שירים שנטחנים יומם וליל חייבים להיות קליטים.
אווו... אקוולנג... רטטי התרגשות 114672
''נובמבר ריין'' גם די ארוך (לא מדדתי אם הוא יותר או סטירווי, אך נדמה לי שנובמבר יותר).
כן, 9 דקות 114738
אבל גאנס אנד רוזס בכל מקרה תמיד היו יותר פופולריים מכל להקות הפרוג למיניהן, ובכל מקרה אני מדבר על שירי העשרים ושלוש דקות, שלעולם, אבל לעולם, לא ניתקל בהם ברדיו. (גם שתיים עשרה דקות נראה לי כמו חלומות באספמיה, האמת.)
כן, 9 דקות 114775
כש"רפסודיה בוהמית" של קווין שוחרר לרדיו, המנהל האמנותי של הלהקה לא האמין ששיר שאורכו יותר מ-‏7 דקות יצליח לשרוד לאורך זמן.
מקור לתקווה 114821
אני לא חושב ש
"A plague of lighthouse keepers" בן 23 הדקות של ואן דאר גראף יהפוך אי פעם לשיר רדיו פופולרי, אבל
"Supper's ready" של ג'נסיס בן אותו האורך יכול גם יכול. צריך רק אמונה, וזמן השמעה. ואם קיימת תקווה למפלצתון, ודאי שגם לשירים ארוכים קצרים, של 10 דקות וכאלה.

אני אישית אף פעם לא הבנתי מה כל כך פופי ברפסודיה בוהמית ולמה כולם כל כך אוהבים אותו. התשובה "כי זה שיר טוב" לא נראתה לי הגיונית, משום מה (למרות שזה שיר טוב).

כמובן ששירים של עשרים ומשהו דקות אף פעם לא יכנסו לרדיו (שלא במסגרת ספיישל ספיישל) אבל לפחות את התופעה הכואבת של קיצוץ שירים כדי להכניס אותם לרדיו אפשר וצריך להפסיק.

אגב, שירים ארוכים מעלים בעיה אידאולוגית רצינית - מה עדיף, שיר ארוך טוב אחד, או חמישה שירים קצרים טובים? ובאמת שקשה לענות על זה. לא ברור לי אם הדיון הזה היה על שירים ארוכים שאין להם חשיפה, או שירים טובים שאין להם חשיפה. אלו ואלו קיימים בכמויות גדולות.
מקור לתקווה 114824
א. ממתי Queen היא להקת פופ?
ב. מהו "שיר טוב"?
ג. רפסודיה בוהמית הוא שיר מעניין ועשוי בצורה איכותית.
אופס, לחצתי על טריגר רגיש... 114833
או כמו שאומרים, דברי הוצאו מהקשרם.
קווין היא לא ממש להקת פופ, ושיר טוב זה שיר מעניין שעשוי בצורה איכותית. רפסודיה בוהמית, כמו שאמרתי, זה שיר טוב.

למה התכוונתי? הציבור בד"כ אוהב רק שירים "פופיים" (במובן הרע של המילה, כלומר קיטש, חוסר השקעה, פנייה למכנה משותף נמוך ורחב) ולא היה ברור לי מה כל כך פופי ברפסודיה, שבגללו כל כך אוהבים אותו, כי הוא, כאמור, לא נשמע לי כמו פופ.

לא נראה היה לי שהתשובה המתאימה לשאלה למה אוהבים אותו היא פשוט כי זה שיר טוב, כי הציבור הרחב, כאמור, לא אוהב שירים טובים (או שמא הוא בהחלט מסוגל לאהוב שירים טובים אפילו אם הם לא פופיים, ואנחנו סתם מסתכלים עליו בזלזול?)
כולם רוצים שירים פשוטים שירים בשני אקורדים 116612
כולם רוצות מילים פשוטות שלא אומרות לי שום דבר
ויזלטר וגרוניך
listen to what the man said 116616
the people want to fill the world, with silly love songs
what's wrong with that?
I need to know

זה היה ציטוט? 116630
כי בכל מקרה, יש לי ציטוט סמית'ס נגדי:

"The music they constantly play - it says nothing to me about my life"

כל עוד הכרתי רק את מה שמשמיעים ברדיו, לא שמעתי מוזיקה. עכשיו אני מכיר (קצת) דברים אחרים, ואני שומע המון מוזיקה. עוד ציטוט (אני מניח שמזהים את המקור):
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one".
וכאן אני אפסיק לפני שזה יהיה מוגזם כבר.
אכן ציטוט (כפול). 116632
פול מקרטני ולהקת כנפיים מתוך האלבום המשולש המצוין: wings over america.
באלבום זה נמצא השיר המיוחד: band on the run, וגם "live and let die" שליווה את רוג'ר מור לאורך הרפתקאותיו הבונדיות ב"חייה ותן למות".
"שירי אהבה מטופשים" הופיע כבר ב-wings at the speed of sound.
השיר הנוסף ממנו בא ציטוט הוא כמובן "הקשיבו לדבר הגבר".
לשני השירים איכות פופית והם הצליחו מאוד במצעדים בזמנו.

דיסקליימר: הכותב, ביודעו כי האנושות נחלקת לאוהבי ג'ון לנון מחד, ולאוהבי פול מקרטני מאידך, מבקש לא להסיק מהנ"ל על שייכותו הרוחנית.
אכן ציטוט (כפול). 117051
אני מעדיף את ג'ורג' הריסון.
אכן ציטוט (כפול). 117055
שכחת להוסיף זצ''ל.
אכן ציטוט (כפול). 117056
נכון, אבל גם ללנון לא הוצמד זצ''ל בתגובה שמעליי.
אכן ציטוט (כפול). 117057
אז גם הוא שכח.
אז אני אוסיף.
זצ''ל.
שמח שאתה משועשע. 117059
בחנות תקליטים/דיסקים אחת במרכז ירושלים 117067
היתה קופת צדקה להקדוש ר' דייויד בואי.
הי''ד 117168
אכן ציטוט (כפול). 117207
ככה, מקארטני יבשושי משהו, לנון מלא בעצמו, והאריסון ניראה מבואס כל הזמן.

אני מעדיף את רינגו גם בגלל שהוא היחידי שידע להפסיק את הקריירה המוזיקלית שלו בזמן, גם בגלל שקיבלתי את הרושם שמכל הרביעיה הוא ידע הכי טוב להנות מהחיים וגם בגלל שהוא היה חבר טוב של קית' מון (זצוקל''א) שהוא המי המועדף עלי.
I'm a loser, baby 117831
לרינגו היה יתרון אחד ויחיד על פני שאר חברי הביטלס, יתרון שנקרא ברברה באך (וגם היא עזבה אותו בסוף).
:-)
רפסודיה בוהמית 114864
לי נראה שהסיבה שהשיר הזה משודר לא מעט (יחסית לאורכו) היא כי כשמקשיבים לו, זה לא ממש מרגיש כמו שיר ארוך. הוא מכיל בתוכו כמה סגנונות ככה שזה פשוט לא מתחיל להמאס אחרי כמה דקות. (גם לא לאוזן שרגילה רק לשירים קצרים)

וכן- זה שיר טוב.למה לפסול את האפשרות הזו כל כך מהר?

_________
העלמה עפרונית,ודוא"ל חדש
Is this the real life 114871
מישהו מוכן לתת קישור למלים של השיר, שכולנו מסכימים שהוא טוב?
המילים 114875
היה נחמד לגלות שהן עדיין על המחשב שלי, זכר לימים שבהם התחלתי לשמוע מוזיקה.

Is this the real life
Is this just fantasy
Caught in a landslide
No escape from reality
Open your eyes
Look up to the skies and see
I'm just a poor boy,I need no sympathy
Because I'm easy come, easy go,
A little high, little low,
Anyway the wind blows, doesn't really matter to me,
To me
Mama, just killed a man,
Put a gun against his head,
Pulled my trigger, now he's dead,
Mama, life had just begun,
But now I've gone and thrown it all away
Mama oooh,
Didn't mean to make you cry
If I'm not back again this time tomorrow
Carry on, carry on, as if nothing really matters
Too late, my time has come,
Sends shivers down my spine
Body's aching all the time,
Goodbye everybody, I've got to go
Gotta leave you all behind and face the truth
Mama oooh (any way the wind blows)
I don't want to die,
I sometimes wish I'd never been born at all
I see a little silhouetto of a man,
Scaramouche, scaramouche will you do the Fandango
Thunderbolt and lightning, very very frightening me
Galileo,Galileo,
Galileo Galileo
Galileo figaro, Magnifico
But I'm just a poor boy and nobody loves me
He's just a poor boy from a poor family
Spare him his life from this monstrosity
Easy come easy go, will you let me go
Bismillah! No, we will not let you go, let him go
Bismillah! We will not let you go, let him go
Bismillah! We will not let you go, let me go
Will not let you go, let me go
Will not let you go let me go
No, no, no, no, no, no, no
Mama mia, mama mia, mama mia let me go
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me
So you think you can stone me and spit in my eye
So you think you can love me and leave me to die
Oh baby, can't do this to me baby
Just gotta get out, just gotta get right out of here
Nothing really matters,
Anyone can see,
Nothing really matters, nothing really matters to me,
Any way the wind blows....

אגב - למה silhouetto ? 114974
האם המילה באנגלית אינה silhouette ?
(וכמדומני גם בצרפתית ובגרמנית, לא שזה אמור להעיד על משהו...)
אגב - למה silhouetto ? 114984
אני משום מה זוכר אכן את המילה מבוטאת כ silhuetto. מצד שני, אולי זה בגלל שאחריה מופיעה המילה of, והן מתחברות קצת?
אגב - למה silhouetto ? 115037
בשיר אכן המילה היא silhouetto. אבל למיטב ידיעתי אין זה הכתיב הנכון באנגלית, אלא - silhouette. גם לא הצלחתי לאתר האם בשפה אחרת קיימת המילה silhouetto ולכן תהיתי למה התכוון המשורר...
אגב - למה silhouetto ? 682315
וואו אני מגיבה לפורום עתיק רק כי אני שמחה לגלות שאני לא המוטרדת היחידה מזה😀 ניחוש שלי-פרדי ניסה לתת למלים צליל איטלקי משהו (אופרה=איטלקית )שועל
אגב - למה silhouetto ? 682340
(האם זה האמוטיקון הלא-ascii הראשון באייל? הנוער של היום)
אגב - למה silhouetto ? 682373
אני לא רואה שם כלום, רק ריבוע מקווקוו ריק.
אגב - למה silhouetto ? 682404
מה שאני רואה.
אגב - למה silhouetto ? 682408
מרשים!
גם אני ראיתי רק את הריבוע המקווקו.
אגב - למה silhouetto ? 682415
מה שירדן.
ניסיון משלי: 😘
אגב - למה silhouetto ? 682417
בווינדוס 10 רואה את שניהם
אגב - למה silhouetto ? 682425
נראה לי שלא פחות חשוב ממערכת ההפעלה זה איזה דפדפן, מה הקונפיגורציה שלו וכו'.
אגב - למה silhouetto ? 682424
את זה ראיתי.
אגב - למה silhouetto ? 682444
מה שיותר גרוע הוא שאימוג'ים שונים כוללים (בהגדרתם) צבעים שונים.
רוק אופראי וטקסטים 115041
עינינו רואות כי השיר עוסק בחוויותיו המסויטות של רוצח נמלט. עם זאת, איפשהו בסביבות ''פנדנגו'', הטקסט הופך למשחק אסוציאציות חופשי, והכוח של השיר נשען בעיקר על ההרמוניות הקוליות.
מתי פסלתי את האפשרות הזו? 114876
כמה פעמים אני צריך להגיד שהבאתי את השיר הזה בתור דוגמה לשיר טוב?!

ואני לא בטוח לחלוטין בקשר לאמירה על האורך. שיר שמרגיש כמו שיר ארוך, זה כנראה כי הוא נמתח יותר מדי. שירים שנהנים מהם, לא מרגישים את האורך במיוחד, אפילו אם הם עשרים ומשהו דקות.
רפסודיה בוהמית 251570
הנה גירסת הירקות של חלקו של השיר:
אתמול בלילה שמעתי בגל''צ שיר יותר ארוך 115122
שנמשך קרוב לשלוש–עשרה דקות.
השיר נקרא "גירלי" והיה די להיט בזמנו (1971).
וסתם ככה 115224
"או סופרמן" של לורי אנדרסון הגיע בזמנו לראש המצעד הלועזי. נמשך 9:45 דקות.
טיול ליפו 116611
גם לנו יש דוגמא לשיר מצויין של שלום חנוך טיול ליפו שיר ערוך שמושמע רק ביליה אבל שיר אדיר.
לפני 10 שנים הגיעה לידי איזה תקליט שדרים של שיר חדש של שלום אני לא זוכר איזה שיר זה גם לא היה אחד מהמפורסמים אבל על מדבקת התקליט היה כתוב שדרן או עורך יקר עורך שיר זה הוא 7 דקות תוכל להורידו כשסולו הגיטרה מתחיל לאחר 3 דקות 54 שניות שם יש לך זמן לפייד כלומאר להוריד בהדרגה את השיר
שלום חבל
אדם בתוך עצמו הוא גר. 116619
הצצתי קצת בתקליטי שלום שברשותי, וזה שקרוב לזמן שתיארת הוא "בגילגול הזה" מ-‏1991.
השיר הכי ארוך הוא: "אומרים שבלי"-5:35 דקות.
נראה לי שאח"כ יצאו דיסקים שכבר אין לי.
בתקליט "בהופעה חיה נמצא השיר "אני שר"-10:04 ד', כנראה הארוך בשיריו של שלום חנוך.
סליחה תיקון,במסטרפיס "אדם בתוך עצמו" שמתנגן עכשיו ברקע, מופיע טיול ליפו 10:18 ד'.
ראויים לציון גם לילות שקטים 7:44 ד' (המדגים כיצד שלום מפתח את הנה נה, נה נה, נה נה נה ליצירה באורך מלא...), ואדם בתוך עצמו 7:37 ד', מאותו תקליט, בו הרשה לעצמו לפרוש כנפיים אמנותיות ולצפצף על חישובי השמעה ברדיו כגון אורך.
השיר הקצר ביותר באלבום הוא "עיר זרה" 5:30 ד'.
אדם בתוך עצמו הוא גר. 116627
"טיול ליפו" הוא בעיני לא מעניין במיוחד, והשיר הכי חלש באלבום הזה. "אדם בתוך עצמו" מנופח קצת באורכו, בגלל הנה נה נה נה בסופו, שהוא ארוך ואינו מרתק כמו זה שב"לילות שקטים". Having said that, אני מצטרף: אלבום נפלא.
אדם בתוך עצמו הוא גר. 116629
רק לציין שהאלבום יצא מחדש על דיסק בהימאסטר
אם בונוסים ממש לא חשובים מהופעה מלפני שנתיים שיר אם דיויד ברוזה
אגב זה המכום לישאול את חברת התקליטים למה לא לכחתם בונוסים מההופעה אדם בתוך שישנה בגלי צהל
אדם בתוך עצמו הוא גר. 116631
אני די נוטה להסכים עמך בקשר ל"טיול ליפו", כששמעתי אותו ברדיו אי אז, עלי להודות שדי התלהבתי, בעיקר מפשטות המילים, שנים אח"כ כשניסיתי לנגן אותו (גיטרה, ליווי בסיסי) התאכזבתי לגלות עד כמה מדובר באקורדים בסיסיים, D7,Am,G,F,C7, מלודיה בנאלית ודי מונוטונית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים