בתשובה למאיה, 19/06/15 12:10
מירי תעשי לי נכד 657571
עיררבת בין דיעות פוליטיות הנוגעות למצב כיום לטענת <העדר קיום של התיישבות פלסטינית קדומה בבקעה>. להזכירך אנחנו עוסקים בתקינות מצפונו של מר עיסא (ישו בערבית). מצפונו אני משוכנע, מודע לכך שבבתים ערביים ביפו שבה מתגוררים אמנים יהודים ומכאן שאין להשוות את מימדי הנישול והגזל שהתרחש בבקעה לבין זה של יפו, רמת אביב, עין הוד, עכו, חיפה ועוד עשרות קיבוצים וכפרים רבים. דווקא בבקעה מימדי הנישול הקיפוח והשפעת הפשע הציוני זניחים אם בכלל. לעיונך, מפה מפורטת להפליא שערכו חוקרים בריטים בארץ ישראל.
שמה PEF 19880 והיא מופיעה בסימניה מימין <באתר עמוד ענן http://amudanan.co.il>
לפי ראות עיני שטחו מלקרוא פרסומים של "זוכרות", Palestine remembered וידענים מסוגו של לנדו מלבד יריחו לא התקיים בבקעה אף יישוב פלסטיני. גם טריסטרם וסיירים אחרים שעברו בבקעה וטרחו לציין כל מאהל, ציפור חולפת ועלה נידף ברוח אינם מעידים על יישובים פלסטינים בבקעה. ליתר דיוק טריסטראם מתאר פשיטה על מאהל בדואי ששכן סמוך לים המלח ע"י ליסטים משבט בדואי שכן שהסתיימה באבידות בנפש וברכוש. אני משער שמצפונו של האמן נורמן עיסא לא מוטרד בזוטות פיקנטיות מסוג זה.
מירי תעשי לי נכד 657573
תקלדה- PEF 1880.
מחפשים יישוב בשדה שמימין לדלג ומשווים מאז ומקדם.
* לזכרה של ג'ואן פיטרס.
מירי תעשי לי נכד 657575
אתר "זוכרות" מתעד ישובים שנחרבו במלחמת העצמאות. שטחה של הבקעה לא נכבש במהלך מלחמת העצמאות. דוגמה נגדית ליישוב שאינו יריחו והיה קיים: עוג'ה א-תחתא [ויקיפדיה].
מירי תעשי לי נכד 657576
ציינתי יישוב אחד ונניח שיש שניים כי אני לארג' (ההבדל שאתה מוצא בין הכיבוש ב- 48' לזה של 67' שרבים מחברינו נוטים להאחז בו אינו מובן לי וכנראה שלרוב הערבים בעולם). אם אתה חושב שמדובר בהבעת עמדה פוליטית ומצפונו של עיסא- זה שאינו מטאפורה "לא השמיע הגה" הדיון מיותר. אם בעיניך הפער בין מימדי הנישול הצער ועוגמת הנפש ביפו וביישובי הבקעה מעידים שתפקודי המצפון של מר נורמן עיסא תקינים אשמח להסבר.
מירי תעשי לי נכד 657580
בקיצור, מי אני שאפריע לך עם עובדות?
מירי תעשי לי נכד 657586
אתה לא מפריע, להיפך:
"בבקעה ככל הידוע לי לא התקיימה התיישבות קבע ערבית למעט יריחו וכפר ששכחתי את שמו."
מירי תעשי לי נכד 657590
עוד כפר ששכחת את שמו: פארעה אל-ג'יפתליק [ויקיפדיה].
מירי תעשי לי נכד 657620
אתה מסרב לרדת לסוף דעתי בנוגע למימדי ‏1 ההתיישבות הפלסטינית הקדומה במקום הנמוך בעולם לעומת חבלי ארץ אחרים. כל מתקן מצפונים טירון יודע שהנפש הומיה בדרך שונה למראה עקירת יער נרחב בן 2,000 לעומת עקירת חורשת אורנים דלידה בת 20.

יכול להיות שהאומן שהביא את מצפונו כעד מומחה לקדמת הבמה התבלבל בין מצפון לדברים אחרים כמו רבים אחרים ששחקו את הטיעון לפניו. הרי לא ייתכן ששיקר כי עצם השחיקה של סממני מוסר נעלה למטרות רווח אישי או פוליטי אינה מצפונית בעליל. בכל זאת מדובר באומן וידוע שאמנים ניחנו מתוקף הגדרתם במדרגה רוחנית נעלה שאיננה מסוגלת לעוולות ופליטת מטבעות לשון סתמיות.

1. הפרוייקט להנצחת הכפרים הערביים נשען על מקורות פלסטינים מפוקפקים שלא ראויים להכלל בויקיפדיה העברית:
לא פעם מתעלמים המדענים הערבים (והמצטטים החדשים) מהישוב היהודי שעליו צמח הכפר.
כפרים רבים נוסדו לאחר פרוץ הציונות והתנופה שהביא היישוב היהודי. נקודה שמערערת במקצת את טענת השורשיות והבעלות.
נתקלתי במספר מקרים של חושה וחצי ששימשה אריס זמני שהוגדרה ככפר בעל מאות נפשות בעוד שזקני המקום (ערבים ויהודים) מעידים אחרת.

ממליץ בחום על ספרות המסעות בשלהי המאה ה-‏19.
מירי תעשי לי נכד 657621
יש מקורות יותר אמינים. לדוגמה, מפקד האוכלוסין שערכו שלטונות המנדט בשנט 1931.

אבל זוכרות הוכנס על ידיך לדיון בגלל כפרים שלא הופיעו בו ולא בגלל כפרים שהופיעו בו.
מירי תעשי לי נכד 657625
צפריר,
היכן היו יותר ערבים- ביפו חיפה ועכו או בבקעה?
מירי תעשי לי נכד 663962
1931? זה קצת מאוחר. כל השאלה בסכסוך הזה היא מאיזו שנה מתחילים לספור.

ראה את מקרה העקורים ממצרים שהביאו התורכים לאזור יפו (ע"ע אבו כביר) באמצע המאה ה-‏19. לאחר הניצחון במלחמת העצמאות, כלומר לאחר כשלושים שנה, התרוקנו הבתים וכיום שוכנת שם תל כביר. מה עושים? האם "זוכרים", "זוכרות", "מדחיקים" או "מתעלמות בנימוס"? לא יודעת. זו דוגמא שוודאי הבאתי כבר באייל אבל הסיבה היא פשוט שקראתי חומר רב על הנושא. האנשים הללו נעקרו ממקומם פעמיים תוך שלושה דורות. אכן, חיים קהילתיים קשים ונעדרי המשכיות. אבל לתבוע את בעלותם על אבו כביר זה כמו לדרוש זכות שיבה והשבת נכסי נפקדים לתאילנדים שמישהו פינה ממושב בערבה.

ניחוש פרוע: לנדאו בוחר היטב את השנים שאליהן הוא מתייחס, כמו שאר המשתתפים בדיון זה. לכן גם אם כל מקורותיו אמינים ובדוקים, הם מציגים תמונה חלקית. עם כל פוסט פוליטי (לאו דווקא שלו) שאני קוראת, הדבר היחידי שנותר בזיכרון הוא לקחת את כולם, אבל כולם, בעירבון מוגבל.

אני קצת מתביישת לומר, עם חברים אני לא מדברת על זה (זה מסוג הנושאים שעליהם אומרים בבית מרקחת "חברה שלי סובלת מ...") - אבל למי בעצם שייכת חברון? לא לפי התנ"ך. לפי ההיסטוריה הקרובה. רחוב השוהאדא, מה היה שם? וקודם מה היה שם? ולפני זה? לא אלפיים שנה אחורה. רק מאה.

ולסיום חמוץ משהו, סיפור (גנוז בינתיים) שכתבתי די מזמן סייע לי להבין שהזכות העיקרית על אדמה זו שייכת לניאנדרתלים, שהם היחידים שבאמת היו שם לפני כולם.
מירי תעשי לי נכד 663988
לא נשמע הגיוני שהרי הניאנדתרלים חיו הרבה לפני השילוש הקדוש של ג'ון לוק, ''חיים, חירות וקניין''.
מירי תעשי לי נכד 664059
''השילוש הקדוש'' אתה אומר. נאה.
מירי תעשי לי נכד 664072
גם מגורשי ספרד כך. זה לא מפריע לממשלת ספרד להשיב בנים לגבולם.
מירי תעשי לי נכד 664073
אמנם הסיפור של ''השבת מגורשי ספרד לגבולם'' נע בין ההזוי לבזוי אבל אני מתקשה לראות את הקשר לנשוא הדיון והוא זכות הקניין כירושה היסטורית.
מירי תעשי לי נכד 664081
לא כל כך דיברתי על "נכסים". יותר על "זכות אבות", "כמיהה למולדת" וכולי (או כמו שאמר יאיר לפיד: ירושלים היא רעיון).
מירי תעשי לי נכד 664130
אני מתבייש ששמו של יאיכ לפיד שורבב לכאן.

בכל מקרה, יש כמה מובנים לביטוי ''זכות אבות''. למשל, מעניקים אשראי למי שאין לו משהו מיוחד חיובי או אולי יש לו דברים שליליים אך לאבותיו מיוחסים ערכים ומעשים חיוביים. מובן אחר זה המובן שקשו לזכות הקניין, מעין ירושה בזכות קשרי דם או אחר ללא קשר לערכים ומעשים של האבות והבנים.

כמדומני שכאשר מדברים על זכות אבות לטריטוריה הידועה כארץ ישראל משתמשים במובן השני, זה הקשור לקניין וירושה.
מירי תעשי לי נכד 664138
אנאכרוניזם של אתיקה (או הקפדה להימנע ממנו) הוא הדבר האחרון שמטריד את הצדדים בסכסוך הזה. וכנראה שגם בסכסוכים אחרים.

סלח לי אם תשובתי לא תהיה אתית או משפטית. זכות האבות לשנ"צ כנראה נלקחת ממני היום וההכרה בזה קשה מאוד.

לקשר בין אדם לאדמתו יש, בפרספקטיבה של 1948, כמה רמות:
1) בית הילדות ("המפתחות שמורים אצלנו").
2) זכות קניין על הנכס (חוזה מכירה).
3) זכות על האדמה ויבולה, הקשורה בפרנסה וקיום (שדות שעיבדה המשפחה, בארות, עצים וכדומה).
4) אובדן חיי קהילה (במקרה של כפר שלם שברח/גורש) שנעקרו ולא ישובו להיות כפי שהיו.
5) אובדן זהות מקומית ותיקה, הגדולה גם מן הקהילה באותו כפר (אובדן המיתרגם במקרה הפלסטיני, בטעות או בצדק, לפי הדעה שהבאת אתך מהבית, לפגיעה בעם שלם ובזהותו הלאומית).
6) אולי פחות קשור, אבל רגשות נקם כלפי האחראים והקשורים לבריחה/גירוש (רגשות מהסוג שגורם לתבוע פיצויים).
האבות והאמהות 664144
ומה נאמר אנו, אזובי הקיר, שהזכות לשנ"צ נשללת מאיתנו על בסיס קבוע?
האבות והאמהות 664149
בינתיים היה גם שנ''צ, תודה. מה שלא משפר את התגובה אבל מילא.
האבות והאמהות 664151
שפר גורלך.
האבות והאמהות 664152
בורגנית זמן
מירי תעשי לי נכד 657578
המצב בערים שציינת הוא נתון וסטטי ואילו ההתעמרות, אי מתן תוכניות מתאר לבניה והנישול באוכלוסיה הפלסטינית בבקעה מתרחשים כיום ואני מניחה שנורמן עיסא מודע לכך ובנוסף אינך בוחן כליות ולב כך שההנחות שלך לגבי מצפונו הן בגדר ניחוש ומוטות פוליטית. האדם מעיד על מצפונו והוא המקור התקף לכך. יתכן וקודם לא היית מודע לעוולות המתרחשות היום בבקעה אך הנתונים מדברים בפני עצמם אם רק תטרח לקרוא.

הישוב הפלסטיני כולל את הכפרים הבדואים שבהם מבני מגורים, בתי ספר, בארות מים, לפי הסטנדרטים שלהם. לנדו מקפיד לבסס את דבריו על מקורות מהימנים כולל של ישראל הרשמית.

כאשר אתה מוציא צווים רשמיים לתפיסת אלפי דונמים פרטיים של פלסטינים ומעביר אותם להתנחלות היהודית, אינך יכול במקביל לטעון שאותם ישובים פלסטינים, אותה אדמה פלסטינית, אינם קיימים. ביולי 1967 הוציא האלוף עוזי נרקיס צו צבאי שמסדיר את השמירה וההגנה על נכסי הנפקדים. המדינה עקפה את הצו והעבירה אלפי דונמים פרטיים למתנחלים בבקעה, צעד שהוקע כלא חוקי ע"י היועץ המשפטי של המנהל האזרחי עצמו.

כנ"ל כאשר אתה מוציא צווי הריסה לבתים בכפר כלשהו אינך יכול בד בבד לטעון שהכפר אינו קיים אבל אני מניחה שקל יותר לא לקרוא וללמוד, לא להתמודד עניינית עם גופם של טיעונים ואפילו לנסות לחלוק עליהם, מה שדי קשה שכן לנדו הוא סוג של ייקה קפדן ומעמיק, עובדה שעוזרת לו בעבודתו הבלשנית ובכתביו הפחות פורמליים.

הנתונים של לנדו מגובים ומפורטים ולכן אינך יכול להפריך אותם עניינית גם אם הם סותרים תמונה דמיונית שציירת בראשך.
מירי תעשי לי נכד 657585
"האדם מעיד על מצפונו והוא המקור התקף לכך."

האם ניתן להוכיח שמשקלו המוסרי של מצפונה של כבוד השרה מירי רגב פחות ממשקל מצפונו של אמן ערבי?
האם ניתן להשוות את מימדי האסון הציוני שהתרחש על ראשם של כ-‏70,000 ערביי יפו (בלבד) לעומת מאות פלאחים?

אנחנו דנים בתוקף ההצהרה שנוגעת לתפקוד מצפונו של האמן, כן?
מירי תעשי לי נכד 657588
העניין הוא שכיכר העיר אינה ריקה, לא שם ולא כאן, לא אז ולא עכשיו, למרות הרומנטיקה המתנחלית.

אנשים שקופים, זה פופולארי היום.
מירי תעשי לי נכד 657594
מירי תעשי לי נכד 657595
כאמור, רומנטיקה מתנחלית, אנשים שקופים.
מירי תעשי לי נכד 657599
כן,אדיוט רומנטי שכמותו,מתלונן שאהובתו לא איתו.
אם הוא לא היה כזה אדיוט רומנטיקן היה מבין שאהובתו עם מישהו אחר במיטה,והיא לא לבד.

עכשיו אני מבין על מי נאמר ''אדיוט שימושי''.
מירי תעשי לי נכד 657631
ההבדל בטרמינולוגיה בין נאמני א"י (להלן "הימין") לבין אבירי זכויות האדם (להלן "השמאל") נובע מדירוג שונה של ערכים.
אצל הימין הזכות לחזור לארץ האבות היא חובה מוסרית/מצווה ראשונה במעלה, שמקדשת את האמצעים.
אצל השמאל זכויות האדם היסודיות הן ראשונות במעלה וסכסוכים טריטוריאליים חייבים להתחשב בהן.
כל צד עיוור לסולם הערכים של השני ולכן כל צד לא מבין כמה מטומטם/חסר אחריות יכול להיות השני.
יגאל עמיר רצח את רבין בדיוק תחת העיוורון הזה. הסיבה ששמאלנים לא רוצחים ימנים היא בגלל שסולם הערכים שלהם לא מאפשר להם. לו היה להם סולם ערכים שאינו מעמיד את כבוד האדם וחירותו במקום הראשון היו גם הם רוצחים.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657642
אחרי כ"כ הרבה זמן ועדיין לא הבנת?!
אנחנו מדברים לא מהיום נכון?! האם אתה יכול להגדיר אותי כ" נאמני א"י (להלן "הימין")"?
האם אי פעם טענתי בזכותנו על הארץ כה-סיבה לא למסור שטחים?! (אם לא נשאלתי ישירות לא התייחסתי לזה כלל)

מבחינה מוסרית,של זכויות אדם אסור למסור שטחים לערבים. הפקרנו את הערבים ביו"ש בידי כנופיה מושחתת שמתעללת בהם.הנוצרים סובלים בצורה שאינה מתקבלת על הדעת. הפקרנו את הערבים בעזה ואת תושבי הדרום לפסיכופטים רצחניים.
אנחנו מפקירים את היהודים שחיים בארץ בידי ארגוני השמאל אנטשימים שעושים הכל ע"מ שצה"ל יקבל על עצמו אמות מוסר לא סבירות והגיוניות ע"מ שימותו יותר חיילים. הם מספקים את ליטרת דם היהודים לנאצים באירופה.
אין לשמאל דבר וחצי דבר עם זכויות אדם,אחרת למה שירצו למסור שטחים לפשיסטים שמתייחסים לנשים,יהודים,ונוצרים כמו בקר? למה לנסוע לשוויץ לספר שקרים ע"מ לפגוע בשמו של צה"ל שיקשה עליו להגן על המשפחות שלהם פעם הבאה?!
היודנראט האלה מקדמים את המוסר/חיי אדם או פוגעים בו? החלאות אדם האנושיות האלה בוגדות בעם ישראל בשביל כסף ומסכנות את משפחתם שלהם בשביל כסף-איך אתה יכול להגיד שהם תומכים בזכויות אדם?!
מי שתומך בזכויות אדם צריך לתמוך בזה שישראל תשלוט על כמה שיותר שטחים.

איך אפשר להגיד שצריך למסור שטחים לרשות שיש בה גזר דין מוות למי שמוכר דירה לבן דת מסויימת?! זה מוסרי?! איזה מוסר זה מקדם בדיוק?!
זה שאנחנו לא מנסים לנצח מלחמות אלא חיים מסיבוב טמטום אחד למשנהו זה פוגע בחיי אדם או מוסיף?!
זה שח"כ עולה לקברו של רוצח היהודים הכי גדול מאז השואה-זה מוסר? זה שחכי"ם תומכים במכחיש שואה (שגם היום תומך בחוק של הוצאה להורג של מי שמוכר דירה ליהודי) זה מוסרי?!
לגרש אנשים מהבית שלהם רק כי הם יהודים זה מוסר?! לחשוב שזה מקובל אצל בן אנוש תרבותי להגיד שאסור לא' לגור בעיר AAA כי הוא בן דת III והעיר הזאת צריכה להיות נקיה מיהודים-זה מוסרי?!

יש לך פה באתר מגיב,שכל מה שצריך לעשות כדי שהוא יצא להגנתך זה להרוג מספיק יהודים-זה מוסר?! (אף אחד כמובן לא מתחלחל מהתועבה הזאת,כי זאת לא חתולה כמו אצל האביר-רק יהודון) ואחד אחר טוען שזה שהשווצרים לא הצילו את היהודים מכל מיני סיבות וזה עיניין של נרטיב וטעון ויכוח (משהו בסגנון) (לא היה להם בעיה של נרטיב "להציל" את הכסף והאומנות של היהודים)-אף אחד פה לא כתב לו כלום!! בושה וחרפה!
לאביר על איזה חתולה (דבר מזעזע בפני עצמו) אוכלים לו את הראש כבר חצי שנה.

השמאל הישראלי הם האנשים הכי מושחתים מוסרית שקיימים.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657643
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657648
חלק מכבוד האדם וחירותו הוא הזכות לממשל עצמי ולהגדרה לאומית. כמה התנשאות יש בתגובתך המכתיבה לבני לאום אחר במה עליהם לחפוץ במקום להיות מסוגל להקשיב לדעתם שלהם על מהו רצונם.

אתה אוסף סיבות הגיוניות או הגיוניות לכאורה ומכתיב להם ולכולם מהו המצב הראוי.

הם *חיים* את המציאות שאתה מדבר עליה והפלא ופלא הם אינם מסכימים עם אישקש. הם חפצים להיות עם חופשי בארצו גם אם המחיר הוא לחיות עם כל העוולות שציינת ובוודאי שיש בהם תקווה לשיפור תהליכי בחייהם, מה שאינם רוצים הוא שהיהודי יכתיב להם מי יהיה בממשלתם, איך וכמה אפשר להם לבוא ולצאת בגבולותיהם וכל הכיבוש הזה.

אתה, שחי גאה במדינתך, שאתה חופשי וריבון מעז לומר לאנשים מלאום אחר מה עליהם לרצות. זו גישה כה מתנשאת.

יתכן והלהיות עם חופשי בארצו אינו מתאים לערכים ולתפיסת המציאות שלך אבל זו זכות יסוד מהותית בתחושת הרווחה הנפשית של האדם ואתה היית נלחם כמותם על הזכות הזו.

זו גישה החשודה בצביעות, להעמיד פנים שבשם הרווחה שלהם עליהם לרצות להמשיך לתת ליהודים להכתיב את חייהם, לו המצב היה הפוך אתה היית נלחם לשנות את המצב שלך.

אריק חידד בתגובה קצרה וברורה את ההבדל בסולם הערכים של השמאל והימין. הטיעון שלך הוא: "אבל הם לא אמורים להרגיש, לחשוב ולרצות כך." הם חוזרים ואומרים שזה בדיוק מה שהם רוצים, להיות בני חירות במולדתם כולל הבעיות הפנימיות שלהם. הפסק להכתיב לאנשים מה ראוי או לא ראוי לגבי חייהם שלהם. זהו חוסר כבוד בסיסי ואתה לא היית מעוניין שמישהו יכתיב לך את רצונותיך וערכיך.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657659
היהודים שרצו להיות עם חופשי בארצם פעלו באופן שונה מאוד מהפלסטינים. הסתפקו בכל גרגיר אדמה והתמקדו בהקמת ארגונים ותשתיות לניהול מדינה עצמאית. זכותם לפעול באופן שונה ולהצהיר על תכנית השלבים ושיבת כלל הפליטים לביתם ורצונם במדינה ללא יהודים ומימון טרור וזכותי להעריך שאין בפעולות הפלסטינים דבר מלבד רצון להרוס את מדינת היהודים. את התוצאה שבין הרצון להרוס מול הרצון לבנות רואים בשטח. ישראל צמחה ומשגשגת והפלסטינים עם עשרות המליארדים שקיבלו לאורך השנים עסוקים בפלסטיניות.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657714
אני לא רוצה להעליב אבל את מערבבת בין מושגים,משתמשת בהם בצורה לא נכונה,ומבלבלת בינהם.אני לא חושב שאת עושה זאת בכוונה אבל כדי שתיסגרי עליהם לפני שאת מפתחת אג'נדות.

1.אין קשר בין כבוד האדם וחרותו (שזו זכות אישית) להגדרה לאומית (שהיא "זכות" לאומית).

2.מאיפה את יודעת מה הם רוצים? את בטוחה שהם לא מעדיפים שישראל תשלוט שם? מתי היו שם בחירות? ואני מתנשא (את מבינה מה המילה הזאת אומרת נכון?!)

3.את מעדיפה (מסיבה לא ברורה ומוזרה מאוד) "ערך" מסויים של "הגדרה עצמית" על כל ערך מוסרי אחר בצורה קטגורית זהו מעשה אנטי-מוסרי במהותו.

4.את (כפוסט-מודרנית טובה) טוענת שאסור עלי להחיל את הקוד המוסרי שלי על אוכלוסיה אחרת,אבל כן מצפה שאני אחיל את הקוד המוסרי שלי בהתיחסות אליהם.

5.איך קרה ש"הפלסטיני" פה "חפץ להיות עם חופשי בארצו" ובן משפחתו 500 מ' ממנו תחת האשמים או אסד-לא?!

6.מה זאת הזכות הזאת שאת מקדשת כ"כ? אם הסינים בציינטאון יחליטו שהם שונים אתנית ותרבותית מהאמריקאים,ע"פ הקוד המוסרי שלך האמריקאים יהיו מחוייבים מיידית לתת להם מדינה כי "חלק מכבוד האדם וחירותו הוא הזכות לממשל עצמי ולהגדרה לאומית"?

7.גם אם מה שכתבת נכון - הם כובשים בארצנו. הם ניסו לבצע בנו רצח עם. את כאדם מוסרי רוצה שלא יהיה מחיר לאלימות קיצונית כזאת? איזה מין מוסר זה? זאת הפקרות ברברית.

8.אני לא קובע להם כלום,להפך,אני מעודד את "זכותם" לכל שקר שתמציאו -בירדן. מה ההגיון שיש מדינה עם רוב "פלסטיני" ועוד מדינה עם רוב "פלסטיני" ועוד מדינה עם מיעוט "פלסטיני" -איך זה נשמע לאדם נורמלי הגיוני באיזה שהיא תצורה?!

9.כלומר לא אכפת לך שיתעללו בנשים ילדים ונוצרים כי זאת "התרבות שלהם",העיקר שאת תלכי לישון יפה ו"מוסרית".

10.למה הם לא נלחמים על הזכות הזאת בירדן?! איך "הזכות" הזאת התעוררה רק לאחר הציונות? למה המנהיג המיתולוגי שלהם חג' אמין אל חוסני היה גמיש מאוד "מוסרית" עם זכות ההגדרה העצמית והסכים להיות תחת שלטון הנאצים,אבל לא היה מוכן לוותר על רצח המוני של יהודים? זכותו את אומרת,אי אפשר לשפוט אותו,אחד מתנדב במד"א ואחד אוהב לרצוח יהודים ואנחנו לא נקבע להם מה יותר מוסרי נכון?!

11.טוב מאוד שילחמו,לא בישראל,ילחמו בישראל-הם,המשפחות שלהם,השכנים שלהם והכלב שהם מתעללים בו- כולם ימותו מוות אכזרי.

12.את יכולה לחשוב שאני צבוע.את לא יכולה להגיד שזה לא המצב האובייקטיבי.

13.מולדתם?!

לסיכום,גם אם הם כן (והם לא) ילידי הארץ ,גם אם ישנה זכות אדם של הגדרה עצמית (ואין) ,גם אם מגיע להם חלק מישראל (ולא) הם ניסו לבצע רצח עם וביצעו פרוגרומים ביהודים-אין להם "זכות" לדבר,כלום,נדא. הם יכולים רק לבקש כל יום סליחה מאיתנו.

חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657746
אני לא רוצה להעליב אבל השיפוטיות וחוסר ההבנה השגויה הזו שלך משעשעים.

תחושת כבוד וחירות יכולות להיות הן פרסונליות והן לאומיות וכשמדובר בתחושה אישית, יש לה קשר עמוק גם להגדרה לאומית, לפחות לגבי מרבית בני האדם.

באת והטפת מדוע הם צריכים לרצות שהיהודי ימשיך לשלוט בהם. אם אינך רואה את ההתנשאות בעמדה הזו, אין ביכולתי לעזור.

אתה צודק. הם לא מתנגדים לכיבוש, הם מעריצים את המוסר היהודי. הם רוצים שנמשיך להכתיב להם את התנהלותם בכל שטחי חייהם. קטונתי.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657753
אני מבין את הכשל.כשאת כותבת מושגים אני מבין אותן במובנם המקובל ולא במובנם שנמצא רק אצלך בסוד ותחת הרעיון הפוסט-מודרני שהמשמעות של כל דבר הוא הכל.
כשאת כותבת "זכות אדם",אני מבין את זה כמושג המקובל בעולם המודרני כ"זכות אדם" ולא כ"הרגשה" או "שולחן" או "עורב ביצות".
והכנסת עכשיו "כבוד" לעניין,אם במושגים שיש להם תוכן מקובל את משתמשת בצורה כלכך חופשית,זה יהיה מעניין מה בדמיון שלך המילה "כבוד" אומרת.

בכל מקרה,ענית בצורה כ"כ טובה על כל נקודה ונקודה,רק על עיניין אחד לא ענית- למה "תחושת כבוד וחירות שיש לה קשר עמוק גם להגדרה לאומית" לא פרצה פתאום גם ב"פלסטיני" שנמצא 500 מ' מה"פלסטיני" בארץ?! הם אותה משפחה,אותה שפה,אותה תרבות מה יש לערבי בארץ ש"הכבוד" (או כל מילה שתמציאי לצורך העיניין) פרץ לו פתאום ולא לאחיו לידו?!

אני יודע שזה יראה לך מוזר כי סיפרו לך שאת פלורליסטית,ליברלית,מתקדמת,חופשית,מוסרית וכו' כי יש לך את הדעות "הנכונות"-בפועל את פנאטית קלאסית.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657664
משמח לדעת שעוד אנשים ראו את החושך שבמחנה הנאור ומסוגלים להצביע על ההבדל הערכי שמסתתר מתחת לאקסיומות ומטבעות הלשון. לערבים במזרח התיכון אין אלטרנטיבה למקום בטוח, מוסרי ומאפשר יותר מהשלטון היהודי.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657715
בכיף.
אם אני זוכר נכון הנמרים הטמילים היו ארגון הטרור הראשון שביצע פגועי התאבדות לא?!
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657716
כך אומרים.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657736
אני חייב להצטרף למחאתו של אישקש.
החלוקה היא לא בין נאמני א''י (הימין) לאבירי זכויות האדם (השמאל). אין כאן חלוקה בין נאמני האדמה לנאמני האדם באשר הוא, כי אם חלוקה בין הנאמנים לבני עמם ולמורשתם, לבין הנאמנים לכל דבר ובלבד שלא יהיה עמם או מורשתם.
אין זה מקרה שבצד אחד יש אנשים שאכפת להם מהמתנחל עם הסנדלים, הדוס עם המגבעת והאישה קשת היום מדרום תל אביב, ומצד שני יש אנשים שאכפת להם ממחבלים, מסתננים-פושעים וחתולים.
הרי רק בדיון זה אנחנו מדברים על אנשים שלא היה אכפת להם מכאבם של בני עמם, משפחות נפגעי הטרור, אבל מאוד מאוד אכפת להם מכל מיני מחבלונים אומללים שלא הצליחו להשמיד אותנו בכל מיני מלחמות, ואיכשהו זה הסתיים בכך שלקחו מהם בחזרה את השטח שהם (או אבותיהם) גזלו.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657742
הדעות שלך אינן הדעות המייצגות במה שקראתי הימין.
לכאורה אתה אומר - ישנו הערבים את דרכיהם ויבחרו הנהגה דמוקרטית ומתונה ואז בשמחה נוותר להם על השטחים.
בימין דעה כזו אינה מקובלת משום שקודם כל הימני רוצה את השטח, ואמירה שכוללת אפשרות ולו התאורטית ביותר לוויתור על השטח לא תהיה מקובלת על הימין.

תחשוב על כל המתנחלים הדתיים. האם הם היו מסכימים עם העמדה שלך שלא זכותנו על הארץ עומדת בבסיס האחיזה בשטח?
תחשוב זאב אלקין.

לעניין אי המוסריות של מה שאתה קורא השמאל הישראלי- כבר עניתי לך מספר פעמים ואני מזכיר לך שוב: נוח לך להשתמש בדעות של השוליים הקיצוניים ולהדביק אותן על המחנה כולו. הצד השני עושה את זה גם כן. אני מתאר לי שלא היה לך נוח אם היית צריך להגן על העמדות של רבני המתנחלים שמטרתם הסופית היא מדינת הלכה קומפלט עם בית מקדש וקרבנות.
תראה, הפלא ופלא, מה יש לענת קם להגיד על הקוטלרים.
חיות מחמד-כל אחד והעדפה שלו-יהודון או חתול. 657754
לא,אסור למסור שטחים לערבים.
לא בגלל שזאת ארצנו ההיסטורית,לא בגלל שצריך להיות מחיר לאלימות ולא בגלל זכות אבות או הבטחה תנכית (שהכל כמובן נכון)-מי שמוסר שטחים ממולדתו מביא על עצמו (או נכדיו) את המלחמה הבאה.
אם ויתרת על X למה שלא תוותר על Y? רק צריך ללחוץ יותר.

אני כן חושב שזכותנו על הארץ עומדת בבסיס האחיזה בשטח,רק שהטענה הזאת לא רלוונטית למי שלא מעוניין לקבל אותה ,אז אני לא טוען אותה.

שוליים?! למה אתה לא כתבת "רוצח" "פושע" וכו' לשוקי שמאל?! אף אחד פה לא כתב לו כלום! אף אחד לא כותב כלום לארז על תמיכה ברוצחים והגנה על פסיכופטים (ואנחנו יודעים שאין לכם בעיה לשבת על מישהו במשך חצי שנה ולחפור לו (בצדק דא"ג) ) אז יש חתול ויש יהודי.

מה אתה חושב על "שוברים שתיקה" לדוגמה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים