|
||||
|
||||
ככל הנראה, לא. (מתוך פרסומי הכנסת) 16.3.98 חוק הבשר. התקבלה בקריאה ראשונה הצעת תיקון (מס' 2) לחוק יסוד: חופש העיסוק, לפיה איסור היבוא של בשר לא-כשר יהיה ללא הגבלת זמן, בהתאם לסיכום עם סיעות הקואליציה. שר המשפטים צחי הנגבי כלל בתיקון זה גם הארכה למשך ארבע שנים (עד שנת תשס"ב-2002) של סעיף שמירת הדינים בחוק לגבי תוקפם של חוקים קיימים שמנוגדים לחוק היסוד. בתקופה זו יפעלו משרדי הממשלה לתקן את החוקים שבאחריותם ברוח חוק היסוד. התיקון עבר ברוב של 18:65 ו-5 נמנעים לוועדת חוקה חוק ומשפט לשם הכנתו לקריאה שניה ושלישית. 18.3.98 חוק הבשר (2). החוק הנ"ל התקבל בקריאה שניה ושלישית ברוב של 17:66 ו-4 נמנעים, לאחר שסיעת העבודה נתנה חופש הצבעה ו-8 מחבריה תמכו בחוק והעניקו לו את הרוב הדרוש. וגם: טרוניה כללית: למה, לעזאזל, אין באתר הכנסת דף פשוט עם רשימת החוקים וקישורים לתוכן החוק? |
|
||||
|
||||
אתם לא יודעים אילו פנינים נפלאות מסתתרות להן במעמקי הפרוטוקולים של דיוני הכנסת. הרי דוגמה קטנה: שר הפנים א' ישי: "אדוני היושב-ראש, בעניין מכירת החזיר. אין לי שום דבר נגד החזיר, אסור לפגוע בו, כי זה צער בעלי-חיים." אח, דוגמה ומופת לדור הצעיר של האקטיביסטים החרדים, באשר הם. |
|
||||
|
||||
לא יכולתי להתאפק. המשך הצהרותיו של שר הפנים: "אגב, אני בעד הפרלמנט, אני בעד שיהיו דיונים טובים." זהו. לילה טוב. |
|
||||
|
||||
האם מותר לייבא לישראל שרימפס ומאכלי ים בלתי כשרים? האם מותר לייבא לישראל חזירים חיים לצרכי הרבעה וכ'? האם מותר לייבא לישראל בירה בלתי כשרה? והשאלה החשובה מכולם: האם מותר לפתוח ברחבי מדינת ישראל הריבונית מסעדה טריפה (לא סתם 'בלתי כשרה') בכל מקום שהוא, או שמא חוקי העזר העירוניים עלולים למנוע ולחבל בפתיחה שכזו? שלך בברכה אלכסנדר מאן |
|
||||
|
||||
אתה היית פה לאחרונה, לא הסתכלת סביבך? מסעדות סושי בכל פינה, שרימפסים בכל פסטריה שמכבדת את עצמה, ואפילו פיצות אפשר להשיג עם שרימפס. לא ראיתי לובסטר עדיין, אבל זה בטח בגלל שאני סטודנט עני. שלא לדבר על כמות המקומות בהם אתה יכול בשקט לאכול בייקון ושאר מוצרי חזיר. |
|
||||
|
||||
איך מייצרים בירה שאינה כשרה? מוסיפים יין? בדרך כלל, בירה (וקולה) נחשבים המשקאות המתאימים ביותר לשומרי כשרות, לצריכה בכל מקום בעולם ללא הכשר. חזיר אסור בייבוא לארץ, כדי להגן על תוצרת החזיר המקומית (להזכירך, שר החקלאות לשעבר חיים אורון הוא עובד מן המנין בחזיריית קיבוץ להב). מייבאים לארץ מיני תועבות אחרים, אבל לא בשר בקר טרף. |
|
||||
|
||||
בירה שאינה כשרה מייצרים בדיוק כמו שמייצרים בירה כשרה, אלא שלא משלמים לשום גורם רבני על מנת שיחתים אותה בחותמת כשרות. מבחינה הלכתית, ולמעט שיקולים של ''מראית עין'', אין עד כמה שידוע לי הבדל משמעותי בין אכילת גדי בחלב אמו או חזיר באבי-אביו לבין אכילת שניצל עוף שמסיבה זו או אחרת אינו נושא את חותמת הכשרות של הרבנות הראשית. כל אחד מן המעשים הללו מהווה בפני עצמו עבירה חמורה ביותר על חוקי שמירת הכשרות. |
|
||||
|
||||
לפי חוקי הכשרות היהודיים, יש לשחוט עוף תוך הקפדה על חוקי שחיטה מדוקדקים, אחרת הוא יהיה לנבלה שאכילתה חמורה. מכיוון שאין יסוד להניח שמישהו ירצה לשחוט עוף שחיטה כשרה אם אין לו סיבה טובה לעשות זאת, סתם עוף מוחזק ע''י יהודים ''טרף''. לעומת זאת, סתם בירה היא כשרה, אלא אם יש סיבה טובה שלא תהיה (אם יספר לנו מר מאן כי בבווריה נוהגים לבזוק אבקת עגל לתוך הבירה, אני מניח שיהודים טובים לא ישתו ממנה). ''חזיר באבי אביו'' זו המצאה של גדי שמשון. |
|
||||
|
||||
ידוע כי עובדי היקבים הכשרים בישראל חייבים להיות יהודים יראי-שמיים. דומני אף כי ברמה"ג היינן הוא גוי גמור, ולכן נאסרת עליו הכניסה ליקב. איך זה מתיישב עם מה שכתבת לגבי בירה? [ניחוש שעולה על דעתי תוך כדי כתיבה: הדרישות המחמירות ביקבים נובעות מהצורך שיינות המיוצרים בכל ימות השנה יהיו כשרים לפסח. בירה היא ממילא חמץ] |
|
||||
|
||||
דין יין אינו כדין בירה. שתי סיבות לאיסור על יין גויים: הסיבה הראשונה - מחשש שמא ניסכו ממנו לפני אלילים. יין זה נקרא "יין נסך", וחשש זה בדרך כלל לא קיים בימינו. הסיבה השניה - כדי למנוע קרבה בין יהודים ובין גויים. איסור זה נקרא איסור "סתם יינם". חכמי היהודים, שקבעו את האיסור, אף הרחיבו אותו כך שיחול על יהודים מחללי שבת (שדינם כגויים לענינים מסוימים). על משקאות משכרים שאינם מענבים לא נגזרו האיסורים. לפיכך נהנים שלומי אמוני ישראל משתיית שיבאס. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שיכולה להיות בעית כשרות בבירה שיש בה קצת פירות, ואולי גם בירה שמיוצרת בישראל בשנת שמיטה |
|
||||
|
||||
זה מה שרציתי לדעת. האם יש בירות שמערבים בהן חומרים נוספים? אלו פירות מוסיפים לבירה? |
|
||||
|
||||
תותים ,פטל ,לימון ,דבש ,ג'ינג'ר ,ענבים? יש גם בירה שעשויה מחיטה - וויסביר, בירה לבנה |
|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי, תעודת כשרות לא תוענק גם למפעל שמעסיק יהודים בשבת, גם אם המפעל הזה מייצר במקרה רק מים מינרליים. אני לא זוכר מי המציא את הגדי בחלב אמו וחזיר באבי-אביו, אבל לדעתי זה קרה כשגדי שמשון עוד היה בגן חובה אם לא קודם לכן. אולי דן בן-אמוץ? |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח ששלילת תעודת כשרות ממפעל המעסיק יהודים בשבת (אם יש לו היתרים מתאימים להעסקתם, אחרת זו עבירה פלילית) היתה עוברת בבג''ץ. להזכירך, בג''ץ פסק כי על הרבנות לתת תעודת כשרות למסעדת אלימלך על אף שהיא פועלת בשבת (ושבועיים לאחר שניתנה לו התעודה היא נשללה ממנו שנית בשל טענה לזיופי כשרות). לאחרונה אף פסק בג''ץ כי אין לשלול תעודת כשרות ממשלוחי הבשר הכשר של משחטה המוכרת גם בשר טרף. אשר לנקודה השניה - הרסת לי מיתוס בן שנים רבות... |
|
||||
|
||||
מר לבשן הנכבד, יכול בהחלט להיות שבבאווריה זורים אבקות תועבה טריפות שונות למשקאות אלכוהול למיניהם - אך אבקשך להסביר במקום זה מהו 'חשש שביעית' ו'חשש עורלה' בהקשר יינות ומשקאות אלכוהוליים, וזאת מעבר לרצון המפורש להפריד בין יהודים וגויים אף בשתייה. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
שביעית היא שנה בה אסורה על היהודים עבודת האדמה. גידולים שגודלו כידי יהודים בשנת שביעית (AKA שמיטה) אסורים באכילה (אלא אם בוצעו טריקים מיוחדים שלא ניכנס אליהם כאן). פרי העץ אסור באכילה בשלוש-ארבע השנים הראשונות להולדת העץ, וזהו "איסור ערלה". שני האיסורים, כמו כל המצוות הקשורות לעולם הצומח, נוהגים אך ורק בארץ ישראל. לפיכך אין שום חשש לאלו בגולה הדוויה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |