בתשובה לאסף עמית, 19/12/01 15:46
שאלות נוספות 48851
לפי חוקי הכשרות היהודיים, יש לשחוט עוף תוך הקפדה על חוקי שחיטה מדוקדקים, אחרת הוא יהיה לנבלה שאכילתה חמורה.
מכיוון שאין יסוד להניח שמישהו ירצה לשחוט עוף שחיטה כשרה אם אין לו סיבה טובה לעשות זאת, סתם עוף מוחזק ע''י יהודים ''טרף''. לעומת זאת, סתם בירה היא כשרה, אלא אם יש סיבה טובה שלא תהיה (אם יספר לנו מר מאן כי בבווריה נוהגים לבזוק אבקת עגל לתוך הבירה, אני מניח שיהודים טובים לא ישתו ממנה).
''חזיר באבי אביו'' זו המצאה של גדי שמשון.
הלא דין בירה כדין יין? 48854
ידוע כי עובדי היקבים הכשרים בישראל חייבים להיות יהודים יראי-שמיים. דומני אף כי ברמה"ג היינן הוא גוי גמור, ולכן נאסרת עליו הכניסה ליקב. איך זה מתיישב עם מה שכתבת לגבי בירה?

[ניחוש שעולה על דעתי תוך כדי כתיבה: הדרישות המחמירות ביקבים נובעות מהצורך שיינות המיוצרים בכל ימות השנה יהיו כשרים לפסח. בירה היא ממילא חמץ]
הלא דין בירה כדין יין? 48866
דין יין אינו כדין בירה. שתי סיבות לאיסור על יין גויים: הסיבה הראשונה - מחשש שמא ניסכו ממנו לפני אלילים. יין זה נקרא "יין נסך", וחשש זה בדרך כלל לא קיים בימינו.
הסיבה השניה - כדי למנוע קרבה בין יהודים ובין גויים. איסור זה נקרא איסור "סתם יינם". חכמי היהודים, שקבעו את האיסור, אף הרחיבו אותו כך שיחול על יהודים מחללי שבת (שדינם כגויים לענינים מסוימים).
על משקאות משכרים שאינם מענבים לא נגזרו האיסורים. לפיכך נהנים שלומי אמוני ישראל משתיית שיבאס.
הלא דין בירה כדין יין? 48876
נדמה לי שיכולה להיות בעית כשרות בבירה שיש בה קצת פירות, ואולי גם בירה שמיוצרת בישראל בשנת שמיטה
הלא דין בירה כדין יין? 48929
זה מה שרציתי לדעת. האם יש בירות שמערבים בהן חומרים נוספים? אלו פירות מוסיפים לבירה?
הלא דין בירה כדין יין? 48996
תותים ,פטל ,לימון ,דבש ,ג'ינג'ר ,ענבים?
יש גם בירה שעשויה מחיטה - וויסביר, בירה לבנה
שאלות נוספות 48982
עד כמה שידוע לי, תעודת כשרות לא תוענק גם למפעל שמעסיק יהודים בשבת, גם אם המפעל הזה מייצר במקרה רק מים מינרליים.

אני לא זוכר מי המציא את הגדי בחלב אמו וחזיר באבי-אביו, אבל לדעתי זה קרה כשגדי שמשון עוד היה בגן חובה אם לא קודם לכן. אולי דן בן-אמוץ?
שאלות נוספות 49031
אני לא בטוח ששלילת תעודת כשרות ממפעל המעסיק יהודים בשבת (אם יש לו היתרים מתאימים להעסקתם, אחרת זו עבירה פלילית) היתה עוברת בבג''ץ. להזכירך, בג''ץ פסק כי על הרבנות לתת תעודת כשרות למסעדת אלימלך על אף שהיא פועלת בשבת (ושבועיים לאחר שניתנה לו התעודה היא נשללה ממנו שנית בשל טענה לזיופי כשרות). לאחרונה אף פסק בג''ץ כי אין לשלול תעודת כשרות ממשלוחי הבשר הכשר של משחטה המוכרת גם בשר טרף.

אשר לנקודה השניה - הרסת לי מיתוס בן שנים רבות...
שאלות נוספות 49057
מר לבשן הנכבד,

יכול בהחלט להיות שבבאווריה זורים אבקות תועבה טריפות שונות למשקאות אלכוהול למיניהם - אך אבקשך להסביר במקום זה מהו 'חשש שביעית' ו'חשש עורלה' בהקשר יינות ומשקאות אלכוהוליים, וזאת מעבר לרצון המפורש להפריד בין יהודים וגויים אף בשתייה.

בברכה

א. מאן
שאלות נוספות 49160
שביעית היא שנה בה אסורה על היהודים עבודת האדמה. גידולים שגודלו כידי יהודים בשנת שביעית (AKA שמיטה) אסורים באכילה (אלא אם בוצעו טריקים מיוחדים שלא ניכנס אליהם כאן).
פרי העץ אסור באכילה בשלוש-ארבע השנים הראשונות להולדת העץ, וזהו "איסור ערלה".
שני האיסורים, כמו כל המצוות הקשורות לעולם הצומח, נוהגים אך ורק בארץ ישראל. לפיכך אין שום חשש לאלו בגולה הדוויה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים