בתשובה להאייל האלמוני, 22/04/07 10:41
439913
והשאלה מה הוא מחיר סביר פתוחה לדיון.
439920
אמת.

ולפי דעתי, ראוי שאמן מקצועי המופיע בהזמנת מדינת ישראל יקבל על הופעתו לא פחות ממה שהיה מקבל לו היה מוזמן על-ידי מתנ''ס בפתח-תקווה.
439922
ומותר לאמן המיקצועי לסרב, אם הוא מרגיש שהסכום לא מספיק, או שזה כמו מילואים?
439931
מותר לו לסרב, ומותר למדינה (או למתנ''ס הר הרצל) להחליט שהמחיר שהוא מבקש גבוה מדי ושהיא מעדיפה לשלם פחות ולקחת זמרת אחרת.
439932
נכון מאוד. והבעיה היא לא אתו אלא עם המדינה.
439936
יש הרבה בעיות עם המדינה, אבל אילו המדינה לא היתה משלמת לספקיה, או לא עורכת טקסים מכובדים עם אמנים מן השורה הראשונה, היו בה עוד שתי בעיות.
439939
אני לא מכירה את הפרטים ולכן לא יודעת אם המדינה פנתה לאמנים מכובדים נוספים וגם לא מה היו ''הצעות המחיר'' שלהם. אבל גם ''אמנים מהשורה השנייה'' יכולים להוביל טקס מכובד ביותר. זה טקס - לא מצעד הפזמונים.
439942
ודאי שהמדינה חייבת לשלם ל"ספקיה". אבל מדוע צריך דווקא את הספק הזה? ומדוע כדי לערוך טקס מכובד חייבים להזמין אליו אמן מן השורה הראשונה? (וזה עוד בלי לשאול איך אחד כמו גאון מגיע לשורה הזאת).
439924
מסכים (אם כי לא נורא אם יש לספק כלשהו "לקוחות מועדפים" להם הוא נותן הנחות.
ונשאלת השאלה האם מתנ"ס בפתח-תקווה היה משלם ליהורם גאון כמה עשרות אלפי שקלים בתמורה לשני שירים, כפי שנטען בתגובה 439653
439937
אני מנחש שאם איזה אוליגרך היה מזמין את גאון (או את שירי מימון) לשיר בברמצווה של הבן שלו, גאון היה תובע שכר גבוה יותר.
439938
האוליגרך מוזמן לעשות בכספו ככל העולה על רוחו.
439941
טענתי הייתה שזה היה מחיר לאחר הנחה למדינות. המחיר ללקוחות פרטיים היה גבוה יותר.
440011
תודה. עכשיו סוף-סוף הבנתי את הפסוק ממגילת אסתר, "וַיַּעַשׂ הַמֶּלֶךְ מִשְׁתֶּה גָדוֹל, לְכָל-שָׂרָיו וַעֲבָדָיו--אֵת, מִשְׁתֵּה אֶסְתֵּר; וַהֲנָחָה לַמְּדִינוֹת עָשָׂה, וַיִּתֵּן מַשְׂאֵת כְּיַד הַמֶּלֶךְ". לצורך משתה אסתר פנו לאיזה ספק (מן השורה הראשונה). הפסוק מחדש שה"משאת כיד המלך" היא אחרי הנחה למדינות - צא וחשוב איזה משתה היה שם אילו הוא היה עורך את המשתה במצוות המן, ולא מטעם חצר המלכות.
440037
"אֵת, מִשְׁתֵּה אֶסְתֵּר".
מה הרעיון בפסיק אחרי ה"את"?
439943
הוא בכל מקרה לא היה מופיע במתנ''ס...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים