בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 16/04/04 10:42
לא מתלהב 212271
אני מוכן להסכים לפשרה שלך. לצורך העניין, אני אפילו אהיה מוכן להפסיק לנסוע 140 בכביש ירושלים-ת"א. בכל מקרה, אני אמרתי שצריך לפעול נגד אלו שמבצעים עבירות משמעותיות (חציית פס הפרדה לבן, נהיגה ברברס בכביש מהיר (על השוליים, כי הם פספסו פנייה, או פנו במקום הלא נכון), מעבר צומת באדום ושאר ירקות שכאלו). אני לא אומר שאני מעודי לא ביצעתי עבירות שכאלו, אבל את הדו"חות שקיבלתי, קיבלתי אך ורק על מהירות מופרזת, וזה מטומטם במידה שלא תאמן. פעם אחת בחיי קיבלתי דו"ח על מעבר באי-תנועה (נזכרתי מאוחר להכנס למסלול לפנייה ימינה, והאי-תנועה הזה מתחיל איזה מאתיים מטר לפני הצומת...), וזה היה הדו"ח היחיד שהשפיע על הנהיגה שלי. מאז אני מקפיד להכנס למסלול הרבה לפני הצומת.

אה, ובפעם הבאה שאיזה מטורף מסכן את חייך על הכביש - נפנף לשלום. סביר להניח שזה אני.
לא מתלהב 212274
הרבה יותר קל לרשום בקופסה שחורה את המעבר על 120 ק"מ, מאשר את הרוורס על כביש מהיר-מעבר צומת באדום וכדומה. אבל אני מסכים איתך שאולי צריך לחשוב מחדש על הגבלות המהירות. כדאי בכל זאת שתזכור שמהירות מופרזת היא לא רק גורם לתאונות בזכות עצמו, אלא גם קטליזטור לתאונות מכל סוג אחר - במהירות גדולה יותר, קשה יותר לתקן טעויות, יש לך פחות זמן תגובה, והנזק שייגרם גדול יותר, תמיד.
לא מתלהב 212276
לא מסובך מדי לדאוג שהקופסה תרשום גם עבירות שאינן עבירות מהירות, ועדיין מבלי לפגוע בפרטיות הנהג.
לא מתלהב 212277
יש לך רעיון איך לממש טכנית רישום מעבר באור אדום? שידור גלי רדיו של כל רמזור, למשל?
לא מתלהב 212287
באור אדום מסתדרים כבר עכשיו עם מצלמות, אבל אם רוצים אז כן, אפשר לשדר משהו. ובשביל קו הפרדה לבן אפשר לשים על הפס אפילו משהו מתכתי פסיבי, לדעתי. אבל אני לא מהנדס.
לא מתלהב 212292
נראה לי שזה יעלה הון. בעיקר כי זה חלק מהתשתית, ולא מהרכב.
לא מתלהב 212296
נכון. אז? הופשטטר כבר כתב פעם על העובדה המוזרה שהחברה מוכנה לשלם מחיר עצום בקרבנות בנפש בדרכים, כאילו שזו גזירת גורל. לא שווה להשקיע כסף בלשפר את המצב הזה?

נדמה לי שהופשטטר הציג את זה כך: נגיד שאתה נשיא ארה"ב בסוף המאה ה-‏19, ואומרים לך שיש טכנולוגיה חדשה שתאפשר לכל אחד להגיע במהירות ממקום למקום, אבל דרושה תשתית מאסיבית שיעלה הון לפתח, ודרך אגב, כל שנה ימותו ממנה כמה עשרות-אלפי אמריקאים - אין מה לעשות, ככה זה. היית לוקח? שוב: כל שנה, עשרות אלפים. בשנת 1970 נהרגו יותר אמריקאים בכבישים (52,627) מאשר בכל מלחמת וייטנאם (47,355).

אז זה תיאור פשטני וקצת דמגוגי, אבל לפחות תסכים ששווה להשקיע לא מעט כסף אם אפשר להקטין משמעותית את המחיר הזה. נדמה לי שכבר הצליחו לבנות מכונית+כביש כך שהמכונית נוסעת בכביש בלי שהנהג עושה כלום.
לא מתלהב 212297
נראה לי שזה באמת תיאור פשטני, כי המילים ''להגיע במהירות ממקום למקום'' לא מתארות את הרווחים האדירים שאותה טכנלוגיה מביאה איתה. אבל אתה עדיין משכנע את המשוכנעים - נראה לי שזה דובי שמתלונן שכספי המסים שלו הולכים על סלילת כבישים במקומות אזוטריים למרות שהוא שוחק רק כביש אחד. וגם הוא, דומני, יסכים לשלם תוספת כסף לתוספת בטיחות.
לא מתלהב 212462
כן, בסדר, הופשטטר עשה את זה יותר טוב. אבל התוצאה היתה לא פחות משכנעת.
לא מתלהב 212566
דובי אמר את זה כטיעון נגד לטענות האנטי-מיסים של יעקב, הוא לא התכוון לזה באמת.
לא מתלהב 212574
גדי לא חשב שדובי התכוון לזה באמת, לכן הוא הוסיף בסיום ''וגם הוא, דומני, יסכים לשלם תוספת כסף לתוספת בטיחות.''
לא מתלהב 212370
עצה טובה יותר: בשלב הראשון, נשקיע את הכספים המדוברים בצמצום מספר המכוניות על הכביש (פחות רכבים, פחות תאונות).

"שכבר הצליחו לבנות מכונית+כביש כך שהמכונית נוסעת בכביש בלי שהנהג עושה כלום" - אכן. רכבת תחתית. רכבות תחתית תמיד נשמעות לנו הישראלים כמו מד"ב, אבל כאשר מתחילים לדבר על תשתית כבישים אלקטרונית שמתקשרת עם הרכבים ומפקחת על התנועה - זה הזמן להתחיל לפנטז.
לא מתלהב 212444
זו גם עצה טובה (למה "יותר"? אפשר שתיים), אבל נראה לי שלא תוכל לצמצם את מספר המכוניות בכבישי ישראל ביותר מכמה אחוזים בודדים, אם בכלל.
לא מתלהב 212451
טוב. אז רכבת תחתית בכל הערים הגדולות בעדיפות ראשונה. לאחר מכן נמדוד את מצב הכבישים ונפנה משאבים לשם בניית מערכת כבישים אלקטרונית הכוללת תקשורת בין התשתית לכל כלי הרכב הנוסעים עליה. ממד"ב למציאות, בסדר כרונולוגי, "one step at a time".
לא מתלהב 212455
אחלה. והנה קישור לדוגמה - פחות מד"ב ממה שנראה:


חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים