|
||||
|
||||
יש לך רעיון איך לממש טכנית רישום מעבר באור אדום? שידור גלי רדיו של כל רמזור, למשל? |
|
||||
|
||||
באור אדום מסתדרים כבר עכשיו עם מצלמות, אבל אם רוצים אז כן, אפשר לשדר משהו. ובשביל קו הפרדה לבן אפשר לשים על הפס אפילו משהו מתכתי פסיבי, לדעתי. אבל אני לא מהנדס. |
|
||||
|
||||
נראה לי שזה יעלה הון. בעיקר כי זה חלק מהתשתית, ולא מהרכב. |
|
||||
|
||||
נכון. אז? הופשטטר כבר כתב פעם על העובדה המוזרה שהחברה מוכנה לשלם מחיר עצום בקרבנות בנפש בדרכים, כאילו שזו גזירת גורל. לא שווה להשקיע כסף בלשפר את המצב הזה? נדמה לי שהופשטטר הציג את זה כך: נגיד שאתה נשיא ארה"ב בסוף המאה ה-19, ואומרים לך שיש טכנולוגיה חדשה שתאפשר לכל אחד להגיע במהירות ממקום למקום, אבל דרושה תשתית מאסיבית שיעלה הון לפתח, ודרך אגב, כל שנה ימותו ממנה כמה עשרות-אלפי אמריקאים - אין מה לעשות, ככה זה. היית לוקח? שוב: כל שנה, עשרות אלפים. בשנת 1970 נהרגו יותר אמריקאים בכבישים (52,627) מאשר בכל מלחמת וייטנאם (47,355). אז זה תיאור פשטני וקצת דמגוגי, אבל לפחות תסכים ששווה להשקיע לא מעט כסף אם אפשר להקטין משמעותית את המחיר הזה. נדמה לי שכבר הצליחו לבנות מכונית+כביש כך שהמכונית נוסעת בכביש בלי שהנהג עושה כלום. |
|
||||
|
||||
נראה לי שזה באמת תיאור פשטני, כי המילים ''להגיע במהירות ממקום למקום'' לא מתארות את הרווחים האדירים שאותה טכנלוגיה מביאה איתה. אבל אתה עדיין משכנע את המשוכנעים - נראה לי שזה דובי שמתלונן שכספי המסים שלו הולכים על סלילת כבישים במקומות אזוטריים למרות שהוא שוחק רק כביש אחד. וגם הוא, דומני, יסכים לשלם תוספת כסף לתוספת בטיחות. |
|
||||
|
||||
כן, בסדר, הופשטטר עשה את זה יותר טוב. אבל התוצאה היתה לא פחות משכנעת. |
|
||||
|
||||
דובי אמר את זה כטיעון נגד לטענות האנטי-מיסים של יעקב, הוא לא התכוון לזה באמת. |
|
||||
|
||||
גדי לא חשב שדובי התכוון לזה באמת, לכן הוא הוסיף בסיום ''וגם הוא, דומני, יסכים לשלם תוספת כסף לתוספת בטיחות.'' |
|
||||
|
||||
עצה טובה יותר: בשלב הראשון, נשקיע את הכספים המדוברים בצמצום מספר המכוניות על הכביש (פחות רכבים, פחות תאונות). "שכבר הצליחו לבנות מכונית+כביש כך שהמכונית נוסעת בכביש בלי שהנהג עושה כלום" - אכן. רכבת תחתית. רכבות תחתית תמיד נשמעות לנו הישראלים כמו מד"ב, אבל כאשר מתחילים לדבר על תשתית כבישים אלקטרונית שמתקשרת עם הרכבים ומפקחת על התנועה - זה הזמן להתחיל לפנטז. |
|
||||
|
||||
זו גם עצה טובה (למה "יותר"? אפשר שתיים), אבל נראה לי שלא תוכל לצמצם את מספר המכוניות בכבישי ישראל ביותר מכמה אחוזים בודדים, אם בכלל. |
|
||||
|
||||
טוב. אז רכבת תחתית בכל הערים הגדולות בעדיפות ראשונה. לאחר מכן נמדוד את מצב הכבישים ונפנה משאבים לשם בניית מערכת כבישים אלקטרונית הכוללת תקשורת בין התשתית לכל כלי הרכב הנוסעים עליה. ממד"ב למציאות, בסדר כרונולוגי, "one step at a time". |
|
||||
|
||||
אחלה. והנה קישור לדוגמה - פחות מד"ב ממה שנראה: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |