|
||||
|
||||
אני שותף לרבות מההסתייגויות שלך, ויכול להוסיף עליהן משלי (תמרורי עצור מיותרים, למשל), אבל הצד השני של המטבע - אותם מטורפים שמסכנים את חיי השכם והערב - לא פחות חשוב. אגב, אתה טועה בקשר לסיבת התמרורים הטפשיים: העיריה לא רואה גרוש מעבירות של מהירות מופרזת, וכרגיל אין כאן קונספירציה מתוחכמת אלא פשוט ניהול גרוע וחובבני עם קורטוב של כסת"ח מצד מהנדס התחבורה שמחליט על ההגבלות. אי לכך אני מציע הצעת פשרה: הקופסא השחורה תרשום רק מהירויות מעל 120 קמ"ש. |
|
||||
|
||||
אני מוכן להסכים לפשרה שלך. לצורך העניין, אני אפילו אהיה מוכן להפסיק לנסוע 140 בכביש ירושלים-ת"א. בכל מקרה, אני אמרתי שצריך לפעול נגד אלו שמבצעים עבירות משמעותיות (חציית פס הפרדה לבן, נהיגה ברברס בכביש מהיר (על השוליים, כי הם פספסו פנייה, או פנו במקום הלא נכון), מעבר צומת באדום ושאר ירקות שכאלו). אני לא אומר שאני מעודי לא ביצעתי עבירות שכאלו, אבל את הדו"חות שקיבלתי, קיבלתי אך ורק על מהירות מופרזת, וזה מטומטם במידה שלא תאמן. פעם אחת בחיי קיבלתי דו"ח על מעבר באי-תנועה (נזכרתי מאוחר להכנס למסלול לפנייה ימינה, והאי-תנועה הזה מתחיל איזה מאתיים מטר לפני הצומת...), וזה היה הדו"ח היחיד שהשפיע על הנהיגה שלי. מאז אני מקפיד להכנס למסלול הרבה לפני הצומת. אה, ובפעם הבאה שאיזה מטורף מסכן את חייך על הכביש - נפנף לשלום. סביר להניח שזה אני. |
|
||||
|
||||
הרבה יותר קל לרשום בקופסה שחורה את המעבר על 120 ק"מ, מאשר את הרוורס על כביש מהיר-מעבר צומת באדום וכדומה. אבל אני מסכים איתך שאולי צריך לחשוב מחדש על הגבלות המהירות. כדאי בכל זאת שתזכור שמהירות מופרזת היא לא רק גורם לתאונות בזכות עצמו, אלא גם קטליזטור לתאונות מכל סוג אחר - במהירות גדולה יותר, קשה יותר לתקן טעויות, יש לך פחות זמן תגובה, והנזק שייגרם גדול יותר, תמיד. |
|
||||
|
||||
לא מסובך מדי לדאוג שהקופסה תרשום גם עבירות שאינן עבירות מהירות, ועדיין מבלי לפגוע בפרטיות הנהג. |
|
||||
|
||||
יש לך רעיון איך לממש טכנית רישום מעבר באור אדום? שידור גלי רדיו של כל רמזור, למשל? |
|
||||
|
||||
באור אדום מסתדרים כבר עכשיו עם מצלמות, אבל אם רוצים אז כן, אפשר לשדר משהו. ובשביל קו הפרדה לבן אפשר לשים על הפס אפילו משהו מתכתי פסיבי, לדעתי. אבל אני לא מהנדס. |
|
||||
|
||||
נראה לי שזה יעלה הון. בעיקר כי זה חלק מהתשתית, ולא מהרכב. |
|
||||
|
||||
נכון. אז? הופשטטר כבר כתב פעם על העובדה המוזרה שהחברה מוכנה לשלם מחיר עצום בקרבנות בנפש בדרכים, כאילו שזו גזירת גורל. לא שווה להשקיע כסף בלשפר את המצב הזה? נדמה לי שהופשטטר הציג את זה כך: נגיד שאתה נשיא ארה"ב בסוף המאה ה-19, ואומרים לך שיש טכנולוגיה חדשה שתאפשר לכל אחד להגיע במהירות ממקום למקום, אבל דרושה תשתית מאסיבית שיעלה הון לפתח, ודרך אגב, כל שנה ימותו ממנה כמה עשרות-אלפי אמריקאים - אין מה לעשות, ככה זה. היית לוקח? שוב: כל שנה, עשרות אלפים. בשנת 1970 נהרגו יותר אמריקאים בכבישים (52,627) מאשר בכל מלחמת וייטנאם (47,355). אז זה תיאור פשטני וקצת דמגוגי, אבל לפחות תסכים ששווה להשקיע לא מעט כסף אם אפשר להקטין משמעותית את המחיר הזה. נדמה לי שכבר הצליחו לבנות מכונית+כביש כך שהמכונית נוסעת בכביש בלי שהנהג עושה כלום. |
|
||||
|
||||
נראה לי שזה באמת תיאור פשטני, כי המילים ''להגיע במהירות ממקום למקום'' לא מתארות את הרווחים האדירים שאותה טכנלוגיה מביאה איתה. אבל אתה עדיין משכנע את המשוכנעים - נראה לי שזה דובי שמתלונן שכספי המסים שלו הולכים על סלילת כבישים במקומות אזוטריים למרות שהוא שוחק רק כביש אחד. וגם הוא, דומני, יסכים לשלם תוספת כסף לתוספת בטיחות. |
|
||||
|
||||
כן, בסדר, הופשטטר עשה את זה יותר טוב. אבל התוצאה היתה לא פחות משכנעת. |
|
||||
|
||||
דובי אמר את זה כטיעון נגד לטענות האנטי-מיסים של יעקב, הוא לא התכוון לזה באמת. |
|
||||
|
||||
גדי לא חשב שדובי התכוון לזה באמת, לכן הוא הוסיף בסיום ''וגם הוא, דומני, יסכים לשלם תוספת כסף לתוספת בטיחות.'' |
|
||||
|
||||
עצה טובה יותר: בשלב הראשון, נשקיע את הכספים המדוברים בצמצום מספר המכוניות על הכביש (פחות רכבים, פחות תאונות). "שכבר הצליחו לבנות מכונית+כביש כך שהמכונית נוסעת בכביש בלי שהנהג עושה כלום" - אכן. רכבת תחתית. רכבות תחתית תמיד נשמעות לנו הישראלים כמו מד"ב, אבל כאשר מתחילים לדבר על תשתית כבישים אלקטרונית שמתקשרת עם הרכבים ומפקחת על התנועה - זה הזמן להתחיל לפנטז. |
|
||||
|
||||
זו גם עצה טובה (למה "יותר"? אפשר שתיים), אבל נראה לי שלא תוכל לצמצם את מספר המכוניות בכבישי ישראל ביותר מכמה אחוזים בודדים, אם בכלל. |
|
||||
|
||||
טוב. אז רכבת תחתית בכל הערים הגדולות בעדיפות ראשונה. לאחר מכן נמדוד את מצב הכבישים ונפנה משאבים לשם בניית מערכת כבישים אלקטרונית הכוללת תקשורת בין התשתית לכל כלי הרכב הנוסעים עליה. ממד"ב למציאות, בסדר כרונולוגי, "one step at a time". |
|
||||
|
||||
אחלה. והנה קישור לדוגמה - פחות מד"ב ממה שנראה: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |