|
||||
|
||||
אורי שלום, אתה צודק. אני באמת לא השכלתי להפנות לאוניברסיטאות. ואכן אעשה זאת בהקדם. בנושא הפנייה למאמרים, מחקרים - אינני הכתובת, ובכל זאת, נראה לי ששייקה וענת זיו ענו לעניין. לעניין תכניות הלימודים ומבחני הסמכה: בארץ, מכיוון שאין חוק המגן על המקצוע ועל העוסקים בו, האגודה לוקחת על עצמה את תכנית הלימודים, קביעת הקריטריונים האתיים והמקצועיים. אין לנו ברירה אחרת כרגע. בנוסף, אם תעיין בפרטי החבים באגודה, לא תמצא כאלה העוסקים גם באסטרולוגיה ובשאר ירקות (כמו שציינת בעבר). ההתיחסות לככלי האתיקה: כמובן שמחוייבים להם רק החברים המוסמכים, אם כי הכוונה שלי היתה שגם הנבחנים מחוייבים להפנים אותם לקראת הבחינות. אשתדל להשלים את הפרטים החסרים בהמשך. כל טוב, רותי |
|
||||
|
||||
אילו לנדאו וזיו היו מפנים למאמרים או מחקרים לא הייתי מבקש זאת. הם לא הפנו לשום דבר מלבד כמה ספרים ישנים שכפי שצויין, אינם אמורים לשמש אסמכתא כאן. לגבי תוכניות לימודים ומבחני הסמכה: החוסר אינו בחוק אלא בתקנות גילדה ברורות וחד משמעיות. ברוב הגילדות המקצועיות, שלא לומר כולם, אין היחסים, התקנות והקוד האתי מוסדרים בעיקרם על ידי חוק אלא על ידי נוהג ותקנות פנימיים. כאלו לא נצפו על-ידי בשום מקום, כולל האתר של האלג"מ. אשר על כן, אנא הפניות לכאלו. אשר לחברים באגודה, מכיוון שנמנים שם 113 חברים (קורן, כמדומני, אינה אחת מהם) אני יכול להניח כי הרוב המכריע של העוסקים בגרפולוגיה אינם חברים באגודה ולא הוסמכו על-ידה. לגבי עיסוק באסטרולוגיה ובשאר מיני מיסטיקה, לצערי ההבחנה הנאה שאת עורכת ביניהן לבין גרפולוגיה אינה מקובלת על חבריך (ובעיקר חברותיך) למקצוע. כמו במדריכי אינטרנט רבים, גם הם אינם מבחינים בין מיסטיקה לגרפולוגיה ומעניקים שירותים כאלו במעורב: לדוגמה: אורנה הודייה גל ויפית ג'מיל, שתיהן חברות האגודה, מעבירות קורסים בגרפולוגיה ב"קריסטלים" (השם אומר הכל). ג'מיל גם מגדירה עצמה באתר המיסטיקה http://www.alternativli.co.il/ כ"מתקשרת." דליה תמיר (לא חברת אגודה) מעניקה שירותי קריאה בכף היד, אסטרולוגיה וגרפולוגיה כאן: http://www.chazit.co.il/dalia-tamir/. איריס גל מעניקה שירותי אסטרולוגיה, גרפולוגיה, אנרגיות ועוד כאן: http://www.tevalife.com/personalarticle/iris.htm אהרון לב-הארי מעניק שירותי מיסטיקה שונים וגרפולוגיה כאן: http://www.ye-or.com/school.html יובל לוי עוסק בגרפולוגיה ושורה ארוכה של עיסוקים מסטיים כאן: http://www.ye-or.com/school.html אורית פרנקו מעניקה שירותי מיסטיקה וגרפולוגיה כאן: http://www.grafologia.tk/ אתר העידן המיסטי מתיימר להעניק שירותי מיסטיקה וגרפולוגיה כאן: http://www.mystic-age.com/default.asp לידיה צבי מעניקה שירותי נומרולוגיה קבלית, תקשור, וגרפולוגיה כאן: http://www.idan-hadli.net/madrich/dir_members.php?su... דפנה שרון מעניקה שירותי מיסטיקה וגרפולוגיה כאן: http://www.alternativli.co.il/dafna.htm דרור צבי מעניק שירותי גרפולוגיה ו"גרפותרפיה" כאן: http://www.alternativli.co.il/dror-machon.htm בבית הרב קוק מעניקים שירותי מיסטיקה שונים וגרפולוגיה כאן: http://moreshet.co.il/beit-harav/peilut11.asp?x=118&... וגם דרור מזרחי אינו מבחין בין גרפולוגיה ל"סתם" מיסטיקה כאן: http://planet.nana.co.il/shmeshon/katavot/mystic.htm... מצפה בקוצר רוח להשלמת הפרטים החסרים. |
|
||||
|
||||
בינתיים אתיחס לרשימת העוסקים "בכשפים" שהעלית: כל הנ"ל, מלבד אחת, שעניינה בטיפול, אינם חברים באלג"מ. חשוב להבין שהאגודה הוקמה במטרה לקדם את רצינותו של המקצוע,וגם לבדל אותו מן התורות המיסטיות. |
|
||||
|
||||
את טוענת שכל אותם ה''מכשפים'' הרשומים אינם חברים באלג''מ. משמע, בעיניך ובעיני כל חברי אלג''מ, מדובר במתחזים. בעולם הגדול, עד כמה שידוע לי, מקובל לתבוע לדין מתחזים. ככה נדמה לי. אם אני אציג את עצמי כרופא ואעניק טיפול ע''ס הצגה זו, למרות שאינני רופא, הרי שכל אחד רשאי לתבוע אותי לדין, וכנ''ל כל מי שמתחזה לעורך דין או כל בעל מקצוע אחר, בעיקר מקצוע שהעיסוק בו עשוי לחרוץ גורלות אדם. תביעה בבית הדין כנגד אותם מתחזים עפ''י טענתך, גם תועיל כשתזכי בה (והרי את לא מטילה ספק בכך שתזכי...) להציג, כנגד השקר של המתחזה, את רצינותו ואמינותו של העיסוק שלך. העובדה שמעולם לא נתבע ''מכשף שקורא לעצמו גם גרפולוג'' נוסח מה שאת רואה באלה שהוצגו ברשימה שמעלי לדין על התחזות על ידי אחד מהגרפולוגיים ''האמיתיים והרציניים'' כמוך, מחשידה אותכם לפחות בחוסר בטחון ביכולתכם האמיתית להוכיח את רצינותכם, כנראה אתם יודעים שיש לכם מה להפסיד במקום שלו הייתם רציניים יכולתם רק להרוויח (מבחינת מוניטין בעיקר), וזה מצטרף להימנעות שלכם כאן להציג מחקרים רציניים ותכניות לימודים מפורטות. בתמונה הכללית שמצטרפת, העובדה שהקמתם אגודה לא מבדילה ביניכם לבין שאר ''מכשפים'' למיניהם. |
|
||||
|
||||
אני חושב שכדי שתוכל לתבוע על התחזות מקצועית, צריך שהחוק יכיר במקצוע ובהסמכה לו. רופא כן, עו''ד כן, גנן (למשל) לא. אם מישהו חסר כל נסיון וידע בגינון מציג עצמו כגנן, וגובה כסף מאנשים תמורת שתילת שתילים בחצר, אני לא חושב שיש לגננים עילת תביעה נגדו (בהנחה שהוא לא טוען ספציפית לנסיון והכשרה בתחום - זו כבר תהיה עבירה, אני מניח). גרפולוג, אם כן, הוא כמו גנן, ואם אני מבין נכון את רותי אברבנאל, היא היתה רוצה שהוא יהיה כמו רופא, אבל צריך את עזרת המחוקק כאן. |
|
||||
|
||||
אם כך, אז יוקם לאלתר לובי לשכנע את המחוקקים בחשיבות העניין!2 1 "בעיניים". 2 אני מקווה שהצעתי לא תילקח ברצינות, שכן כמו שאני מכיר את מחוקקינו, הם פחות חכמים ממתדייני האייל וכבר חוקקו לא מעט לקידומן של אמונות תפלות. וכפי שהנחתום מעיד על עיסתו, עפ"י עדות הגרפולוגיות כאן, לא מעט מהם כבר פנו לגרפולוגים. |
|
||||
|
||||
סליחה?! אני לא הזכרתי ולא אמרתי וגם לא התכוונתי למושג מתחזים!!! מה זה הסילוף המעוות הזה של דברי?, לאן בכלל אתה מוליך את הדברים? |
|
||||
|
||||
את רוצה אם כן להגיד, שגם אותם העוסקים בכישוף, שאינם חברי האגודה שלכם, גם הם גרפולוגים רציניים! כלומר, יתכן שאת מכירה גם באמינות והרצינות של אותו "כישוף" (כך את קראת לזה, עם מרכאות במקור) שהם עוסקים בו בצד הגרפולוגיה. אני פשוט לא מכיר רופא או עו"ד מוסמכים, שמוסיפים לכרטיס הביקור שלהם גם קריאה בקבלה, ניחוש עתידות בקלפים, הסרת קללות בשמן וכו'. אני לא מתכוון "להוליך" את הדברים לשום מקום, רק הצעתי הזדמנות שבה תוכלו לאמת את הדרך שלכם ע"י השוואתה, קבל עם ועדה, עם דרכם של מתחזים, כפי שהבנתי את דרך הצגתך את "המכשפים" שאינם חברי אגודתכם (ואם טעיתי בהבנתי, עמך הסליחה). אבל אם את טוענת שאין כאן מתחזים וכולם אמינים ורציניים, אין ביכולתי להציע לכם דרך אחרת. |
|
||||
|
||||
אני לא רוצה להיות בוטה, באמת שלא. אבל העסק כבר מייגע וגוזל מדי מזמני ומטונות סבלנותי. יאללה כבר, תרד מהעץ הזה, וגש לפינת הרחוב לבדוק אם יורד גשם! לא רוצה להאמין, להשתמש, ללמוד, להבין גרפולוגיה? לא צריך! מישהו מכריח אותך?! |
|
||||
|
||||
אני מרגיש רטוב, אבל כנראה שזה מהרוק שאינפלציה של שרלטנים כמוך (לא רוצה להיות בוטה, אבל מסתבר שאין ברירה) יורקת על האינטליגנציה שלי ושל אחרים, המגיעה לשיאה בתשובות כאלה. אין לך תשובות ענייניות לשאלות שלי, אז את מנסה לסתום לי את הפה כמו לילד קטן. מה אני אגיד, לא עושה לי חשק ללמוד שום דבר על ה''מדע'' שלך (ובהשקעה בלימוד, לתרום את חלקי להעשרת חשבון הבנק של איזה שרלטן מסוגך.). רוצה לשכנע מישהו, אל תירקי עליו (כי בסך הכל, את מקווה לשתות מן הבאר של הציבור, שאותו את צריכה לשכנע). התשובה האחרונה שלך רק מחזקת את הדימוי ההולך ומצטבר מתשובותיהם של יתר עמיתיך, ואובדן הסבלנות מבטא התפרצותו של תסכול מוצדק. ''גם אויל מחריש חכם ייחשב''. לולא ענית לי בתשובה כזאת, אולי היה נותר בי עוד שמץ של הערכה לך ולמקצוע שלך. כעת לא נותר בי גם זה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תגידי, את עוסקת בכישוף (אחרת איך את מסבירה את זה שהתוכנה נתקעה לי פעמיים אחרי התגובות שלך לדברי)? |
|
||||
|
||||
מישהו מכריח *אותך* לבזבז את זמנך על כתיבת תגובות מעמיקות ומחכימות כמו זאת האחרונה? בניגוד למה שקורה בכנסת, כאן גסות רוח לא ממש נתפסת כטיעון משכנע. לעוד מישהו הדיון הזה מזכיר את ההם על הניסויים בבע"ח, עם רותי אברבאנל בתפקיד ענת רפואה, שייקה לנדאו כתמיר לוסקי, עוזי ו. בתפקיד עצמו ואסף עמית חצה את הקוים לספסלי התביעה ומתקרא יובל נוב? |
|
||||
|
||||
רפי קרסו? |
|
||||
|
||||
אבל אכן יש רופאים מוסמכים שמוסיפים ''הומאופת'' לכרטיס הביקור שלהם. (לא שזה משנה משהו לעצם העניין). |
|
||||
|
||||
ומה תאמר על הדבר הבא, פלצן מתנשא? |
|
||||
|
||||
שמא תיתלה בקנה רצוץ: תגובה 170356 |
|
||||
|
||||
אתה וחברייך המלומדים עד מאוד קבעתם שהקנה הוא רצוץ. האם תוכלו להביא לי מקורות מדעיים למושגים כמו אהבה, חלומות, געגועים? אני חייב לציין כי קראתי את כל השירשור וצר לי עליכם. צר לי שעולמכם צר כקליפת השום. יש בחיינו דברים שמעבר לרמה החומרית או המדעית. רוחניות אינה ניתנת להוכחה ולא יכולה להילמד באוניברסיטה. גם אנתרופולוגיה וסוציולוגיה לא נחשבו מדע עד לפני כמה עשרות שנים. כשתינוקך הראשון נולד והבטת בו: האם ניסית למצוא לתחושותייך צידוק או הסבר מדעי? או שהיו אלו רגשות שהגיעו ממקום עמוק בנפשך, שלא תוכל להוכיחם לעולם? האם מישהו הוכיח אי פעם כי יש דבר כזה שנקרא נשמה בגוף האדם? ואם זה לא הוכח, האם אין לנו נשמה? יש דבר שנקרא אמונה - אמונה זה לא משהו שצריך בכלל להוכיח. אם משהו עושה לאדם טוב בחייו הוא לא צריך להישפט על זה ובוודאי שלא להיקרא שרלטן. ההסתובבות הזו סביב השרלטנות מרתיחה באחת אך גם מסקרנת -מדוע אתם ממשיכים להתדיין בנושא הזה כבר מעל חצי שנה אם הנושא כל כך שרלטני? שימו לב שאתם מתדיינים בינכם לבין עצמכם. חיה ותן לחיות. אם אדם בוחר להאמין בקלפי טארוט/אסטרולוגיה או לחילופין גרפולוגיה שאינה נחשבת לתחום מיסטיקני לעניות דעתי, על אף שלא מצאתי מאמרים התומכים במדעיותה, זכותו. איני חושב שאדם שמספק שירותים שכאלו לציבור שדורש אותם נחשב לשרלטן. לטעמי כל אלו שמנסים כל כך בכוח כמו חלקכם, האיילים, לכנות את תחומי המיסטיקה למינהם כשרלטנות פוחדים מהאמת על עצמם. אתם פשוט חוששים להיחשף לתחום הזה שבו לא תוכלו לקבל הסברים מדעיים מדוייקים והפנייה למקורות. כל מה שלא ניתן להוכחה אך קיים מפחיד אותכם, אינכם יודעים איך להתמודד עימו, ולכן דרככם היא להתנגד לו בכזו עוצמה. |
|
||||
|
||||
אלא שנולדנו במזל שאינו מאפשר לנו לפעול אחרת. |
|
||||
|
||||
הציניות שלך ממש מדהימה אותי... רמת ההתנשאות שלך היא באמת משהו ששווה לעשות עליו איזה מחקרון. אתה רק מחזק לעניות דעתי את שטענתי בתגובתי הקודמת, יש אנשים מסוימים (גם כאלו בקרבתי) שבאמת ובתמים מפחדים להתמודד עם האמת של עצמם ולכן מחפשים לכל דבר בעולם סימוכין והצדקות. חבוב - תניח לזה. לא תשנה אמונות של אנשים והסיכוי הוא דווקא שאתה עם הזמן תיפתח ותלמד לקבל גם דברים אחרים. חיים בלי העולם הרוחני הם חיים בלי רגש, חיים ריקים מתוכן. באת לעולם, לא? אז לפחות תנסה להנות ממנו, בלי לשלוח את הקוצים שלך לכל עבר במסווה האינטרנט. |
|
||||
|
||||
"חיים בלי העולם הרוחני הם חיים בלי רגש, חיים ריקים מתוכן." - אם העולם הרוחני שאתה מדבר עליו מאוכלס בפיות ובאיצטגנינים, חוששני שחיי ימשיכו להיות חסרי תוכן. אם כדי להנות מהעולם אני צריך להפוך לזומבי שה"רוחניות" שלו מתבטאת בחשיבה מיסטית מבולבלת - לא, תודה. מעבר לכך, דאגתך לרווחתי הרוחנית נוגעת ללב, ואם הקוצים שאני שולח (?) מטרידים אותך, אתה יכול להתרכז במאמריה של טלה בר ולדלג על ההודעות שלי. הייתי מוסיף עוד כמה מלים על כמות ההתנשאות שיש בניתוח שערכת לגבי הדינמיקה והאיכות של חיי, אבל זה נראה לי חסר תוחלת. יש אנשים שאת אמונותיהם באמת אי אפשר לשנות, ואם אתה רואה בכך מחמאה - ברכותי. |
|
||||
|
||||
הסבר יחסי, מדוע האמונות הן בלתי ניתנות לשינוי: (ואישית, אגב, אני נהנית *לרקוד*, לא לדלג, ולא על - *בתוך* ההודעות שלך (^+^)) Arrivederci
|
|
||||
|
||||
"מדוע אתם ממשיכים להתדיין בנושא הזה כבר מעל חצי שנה אם הנושא כל כך שרלטני?" כי כך אנחנו אוהבים. אולי כדאי שתעיין גם במאמרים נוספים באתר הזה. "אם אדם בוחר להאמין ב[...], זכותו." ודאי שזו זכותו, וזכותי להאמין שהוא אהבל. "אתם פשוט חוששים להיחשף לתחום הזה" ללא שום ספק. אנחנו רועדים מאימת הטארוט והצלחות המעופפות. אנא, רחם על נשמותינו הקלוקלות, וחשוב עלינו מחשבות טהורות בזמן הריחוף, למען לא תיפגם האאורה שלנו, ונזכה לראות את האור. רק מחשבות חיוביות. |
|
||||
|
||||
האם זכותי להאמין שאתה אהבל ולהניח שאתה אדם חסום רגשית שביומיום עושה מה שהבוס שלו אומר לו והמירמור שבך גורם לך להיות כה מבריק ושנון אולם רק מעל גלי האתר? זכותי להאמין בזה? כי אני כל כך מאמין בזה שעוד רגע קט ארוץ לכדור הבדולח שלי ואנסה לברר האם יש דברים בגו באינטואיציות החזקות שלי וביישויות האור סביבי שממש מדברות איתי עכשיו ולוחשות לי יובל יובל. (גלי האתר = חידוד לשוני נוסף) |
|
||||
|
||||
זכותך להניח שכולנו אהבלים אינה מוטלת בספק. ההבדל בין ההנחה שלך לבין ההנחה המקבילה שלי הוא שאת ההנחה שלי קל לאשש ע''י קריאת ההודעות שלך. |
|
||||
|
||||
אנא הבא לי מקורות אקדמאיים וסימוכין תואמים כדי לשכנעני בעובדה הלא נהירה עבור רוב רובו של הציבור כי מקריאת הודעותיי אתה מסיק שהנני טיפש. ואתה... נשכן? |
|
||||
|
||||
לצערי לא אוכל לשכנע *אותך* בכך, בדיוק כפי שאיני יכול לשכנע את החתול שלי שגרב איננה עכבר. רוב האחרים כבר משוכנעים למרות חסרונם של מקורות אקדמאיים. את הסימוכין ניתן למצוא בעזרת מנגנון החיפוש של האייל. |
|
||||
|
||||
"בדיוק כפי שאיני יכול לשכנע את החתול שלי שגרב איננה עכבר" ובכן, כנראה שהחתול שלך באמת טיפש. חתול מחונן היה מבין כי גרבך הריחנית אינה עכבר. משעשע כיצד לפתע ירדת לעם והתחלת להתבטא כאחד האדם. כמה קל לכנות בן אדם טיפש או אהבל כאשר לא יודעים מה לכתוב לו אולם אין משהו אחר לעשות בחיים... לא ירדתם על חנה קורן בדיוק בנושא זה? שוב - איך שגלגל מסתובב (ממש מיסטי) "רוב האחרים כבר משוכנעים למרות חסרונם של מקורות אקדמאיים" מאחר והשתמשת במושג רוב, אנא תן לי פירוט של מספר המשתתפים ואת האופן בו ביררת מה דעתם בנושא, כדי שאוכל לשפוט האם מבחינה כמותית מדובר באמת ברוב או באדם אחד שמשנה את שמו לכל אורך השירשור (אח שלי עזוב כבר את המחשב!!! שישי בערב, אין לך איזו מסעדה ללכת אליה? אתה כובל גם אותי למחשב כי יצאתי בהצהרה שאני לא אנטוש. אבל וויט אול דיו ריספקט יש לי עוד ארוחה היום ואולי איזה סקס טוב לשם שינוי * סקס = חידוש לשוני מזהיר ביותר. |
|
||||
|
||||
אני מאמץ את ''ענה כסיל כאיוולתו'' (למרות שאני לא קונה את הסיבה שניתנת במקור, כמעט כל הכסילים שאני הכרתי ממשיכים להיות חכמים בעיניהם כך או כך), ומי שהכניס את המושג העמוק ''אהבל'' לדיון הזה היית אתה. בד''כ אני לא גאה במיוחד על הפעמים האלו, וגם לא על ההנאה הקטנה שיש לי מהן. בפעמים אחרות, אני נוקט דווקא ב''אל תען כסיל כאיוולתו'', גם כאן בלי לקבל את ההנמקה ממשלי אלא בשל חוסר התוחלת בכך. למרבה השמחה של עורכי האתר חזרתי (זמנית, חוששני) לאופציה השניה. מצידי אפשר למחוק את כל הפתיל המיותר הזה. |
|
||||
|
||||
אדון "שוטה" יקר אך מעצבן מאוד מאוד: רק לידיעתך (תשדל לדייק להבא ברשותך): תגובה 182517 יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/11/2003 שעה 17:35) "בתשובה להבאתם כבר את הסעיף "מדוע אתם ממשיכים להתדיין בנושא הזה כבר מעל חצי שנה אם הנושא כל כך שרלטני?" כי כך אנחנו אוהבים. אולי כדאי שתעיין גם במאמרים נוספים באתר הזה. "אם אדם בוחר להאמין ב[...], זכותו." ודאי שזו זכותו, וזכותי להאמין שהוא אהבל. "אתם פשוט חוששים להיחשף לתחום הזה" ללא שום ספק. אנחנו רועדים מאימת הטארוט והצלחות המעופפות. אנא, רחם על נשמותינו הקלוקלות, וחשוב עלינו מחשבות טהורות בזמן הריחוף, למען לא תיפגם האאורה שלנו, ונזכה לראות את האור. רק מחשבות חיוביות." ממש לא אכפת לי אם ימחקו את התגובות המרגיזות שלך, אם עוד לא הבנת לא אתה ולא פנינות הלשון המחוכמות שלך מזיזות לי או למישהו אחר הרבה. לצטט משפטים באמת מאוד משכנע שאתה חכם הרבה יותר מכולם. אני לא מוצא שום הנאה בהמשך הויכוח הדבילי איתך, אתה אדם ממש לא לרמתי. השאר בתחומי הפורום הנכבד הזה, כאן זה אולי המקום היחיד בו אתה קרוב לוודאי מקבל תשומת לב או איזושהי הערכה משאר חברייך כאן, שנמצאים באותה הרמה שלך ולכן מוצאים את תגובותייך או משפטייך מהנים. |
|
||||
|
||||
טוב. שנינו לא מפיקים הרבה הנאה מויכוח עם מישהו שהוא למטה מרמתם. מכל מקום, אני חייב לך התנצלות, לפי הציטוטים שהבאת היה זה מר רבינוביץ' שהכניס את המושג העמוק ''אהבל'' לדיון, ואני שגיתי בכך שייחסתי את זה לך. בזאת אני רואה את הדיאלוג שלנו כמגיע אל סיומו בנצחונך המוחץ. שבת שלום. |
|
||||
|
||||
ושבוע טוב |
|
||||
|
||||
אני דורש את זכות הראשונים. אני הכנסתי את המושג העמוק ''אהבל'' לדיון הזה. |
|
||||
|
||||
כן, תוקנתי והודיתי בטעותי. סליחה. |
|
||||
|
||||
תגיד, *ברצינות* יש לך חתול? (כי נדמה לי שהזכרת חתול לא רק כאן) או שזאת מין מטפורה נוחה לצרכים אייליים? כי משום מה, יו דונט סטרייק מי כאיש של חתול. מצד שני מה אני יודע/ת. לא מבין/ה שום דבר לא באנשים ולא בחתולים. שבת שלום |
|
||||
|
||||
זלדה יקירתי, יש כאן מקבץ של שש תגובות מהן עולה בבירור כי לשוטה חתול לא מטאפורי כלל. כמו כן עולה תמונה של יחסים לא פשוטים בין השנים, אך לא אנתח יחסים אלו מפאת חיבתי לשוטה. |
|
||||
|
||||
לא סתם חתול, אלא מצאצאיו של החתול השרדינגרי שזווג עם החתולה מצשייר. אני נמנע מלספר על היחסים הלא פשוטים שלנו כדי לא להנזף פומבית על חריגה מגבולות הטעם הטוב, ולכן אציין רק שהוא ירש מאבי השושלת את התכונה המרגיזה להכנס לסופרפוזיציה כל פעם שאני לא מסתכל עליו, והשיטה הטובה ביותר להוציא אותו מהטראנס חי-מת היא לדרוך עליו בלי משים תוך שאני מגשש את דרכי לשירותים. מצד האם הוא ירש את התכונה להעלם בפתאומיות, שבאה לידי ביטוי כל פעם שיש בידו להביא איזו תועלת שהיא (ג'וק! ג'וק!). מעבר לזה יחסי איתו אינם שונים בהרבה מיחסי עם בנות זוג: אני אוהב אותו אהבת נפש, והוא מצידו מוכן לסבול את נוכחותי כל עוד אני מספק לו מזון. |
|
||||
|
||||
"מעבר לזה יחסי איתו אינם שונים בהרבה מיחסי עם בנות זוג: אני אוהב אותו אהבת נפש, והוא מצידו מוכן לסבול את נוכחותי כל עוד אני מספק לו מזון." לכך רמזתי, רק שהעדפתי לא להכנס לזה... |
|
||||
|
||||
צב"ר! |
|
||||
|
||||
אני קראתי לך אהבל לפני כולם ביחד, ולא קיבלתי על זה לא את פרס ביאליק ולא את פרס פסטיבל אדינבורו. חוצמזה, כששאלתי אותך על החתול, ידעתי במין חוש שישי טמיר ומופלא שתכתוב על החתול של שרדינגר (חתול צ'שייר לא עלה בדעתי, מודה) - ואני מבינה שגם על זה לא יוענק לי שום פרס. אין צדק בעו... אה, אמרתי כבר. What's a Messerschmitt to do?
|
|
||||
|
||||
זלדה, את ילדותית וחמור מזה - מנג'סת. |
|
||||
|
||||
דבריי כוונו אקסקלוסיבית אל השוטה, וזר לא יבין זאת - אף לא מקצתו! |
|
||||
|
||||
אם היו מחלקים פרס לכל מי שקרא לי אהבל, היו הפרָסים נגמרים מזמן. גם האינטואיציה שלך פחות מרשימה ממה שנדמה ממבט ראשון: סקר סודי שנערך בין קוראי האייל העלה ש 90% מהם ניחשו כמוך (כמות התשובות הבלתי צפויה השביתה את השרת לשעות ארוכות, אבל זה כבר עניין אחר). העברתי את המסר שלך לשמידט, והוא אמר "בסדר, אז קבענו בשש". |
|
||||
|
||||
עצם תגובתך היא היפה שבפרסים. אורגניזמים ירודים מסויימים מסתפקים במעט, כל כך מעט. ולעלבון האינטואיציה - זה בסדר. הרי אינטואיציות נוצריות טובות אמורות ליהנות מזה, כשמפ/ח/ליקים להן על הלחי השניה. ואני עדיין שוקדת על מחוות אהבה שתותיר אותך שרוע לרגליו של שרדי, המום, פעור פה ונאבק על שרידי חמצן (^+^). אין צורך שתענה (אלא אם כן אתה ממששש מוכרח, אבל אני בספק). |
|
||||
|
||||
הגיע הזמן להעביר את הדיון הזה ממאמרו של יובל נוב לדואר אלקטרוני. תודה. |
|
||||
|
||||
לא משהו חשוב, אך בכ"ז: חתולך חושב שהגרב היא עכבר, בערך כפי ששחקני כדורגל הרודפים אחר הכדור חושבים אותו לארוחת הצהרים הנמלטת מהם. יונקים באופן כללי משחקים ומאמנים ע"י כך את חושיהם ושריריהם לדבר האמיתי. אנו כמובן לא מודעים או מתייחסים ל"מטרותיה הנשגבות" של האבולוציה, אלא פשוט יוצאים נשכרים מעוד הנאה הטבועה בנו. |
|
||||
|
||||
והמשפט האחרון: חתולים למשל, מבדילים היטב בין צעצוע לדבר האמיתי ומתייחסים אליהם בהתאם. |
|
||||
|
||||
לפי מה אפשר לדעת שהם מבדילים ולמה אתה מתכוון כשאתה אומר "מתייחסים אליהם בהתאם"? |
|
||||
|
||||
שהפילות הגדולות שיחקו איתן בג'ולים וגולות, כידוע, אבל האם מחוץ לחלומות אוכלי עשב אכן משחקים? מסרטי טבע תמיד קיבלתי רושם שזו פריווילגיה השמורה לטורפים וקופים (ואף הוצאתי מכאן רבע-טיעון נגד צמחונות). |
|
||||
|
||||
אפשר לאכול את מי שלא משחק? לא ראית את הפרסומת עם הפילים שמשחקים כדורגל? |
|
||||
|
||||
לא ראית בסרטי טבע עופרים מתנגחים להם להנאתם? אני כן. |
|
||||
|
||||
אוכלי עשב צעירים, זמן קצר לאחר הלידה מתחילים במשחקים עם עצמם ע"י סימלוץ טורף דמיוני ממנו הם מתחמקים בריצות קצרות, תנועות הירתעות חדות. המשחק הוא בד"כ לפרקי זמן קצרים, כדי לא להתעייף. בשלב מאוחר יותר, הזכרים הצעירים מתאמנים בקרבות. אך שוב, בזהירות ומבלי להתעייף, להפצע או לפצוע (הם נולדים עם רכיב הובס buit in), כדי לא לשים עצמם בסכנה לפני שמשהו אמיתי מונח על הכף: נקבות, המלטות מטורף. מעניין אם גם בבגרותם יש לאוכלי עשב משחקים. |
|
||||
|
||||
ב''רכיב הובס'' התכוונתי בבדיחות הדעת לכאילו אמנה חברתית. כמו כן, לא כל קרב שנעשה ב''עצימות נמוכה'' הוא משחק. במינים מסויימים קרבות טכסיים אלו משמשים לקביעת המקום בהיררכיה מבלי לשאת בנזקי גוף ולעיתים אלו קרבות מקדימים שנועדו, לפחות בחלק מן המקרים, למנוע הכנסות לקרב של שיא העונה, ע''י היווכחות ביחסי הכוחות כבר בשלב זה. |
|
||||
|
||||
גדיים משחקים זה עם זה. הם עושים קרבות דמה ומרדפים. |
|
||||
|
||||
"אור ואהבה" אומרים לא "רק מחשבות חיוביות" מה אתה מאמין במיסטיקה? מה פתאום רק מחשבות חיוביות? חשבתי שאתה נגד... |
|
||||
|
||||
אגב, אהבתי את החידוש הלשוני: "עולמכם צר כקליפת השום". לימור כבר הפנימה את זה? |
|
||||
|
||||
אוי, כמה אתה עוקצני וחכם מכולם, אני מאוד מאוד מתרשם. אולי צורת ההתנסחות המתנשאת הזו עובדת על בחורות צעירות שמתרשמות מהיכולת המופלאה שלך להוציא מבין שפתייך משפטים ציניים ומרשימים, לי זה באמת לא מזיז הרבה. שימו לב רבותיי, שאתם יודעים רק לעקוץ, רק לנסות למצוא את הפסול והפגום, ולא באמת מנסים להפנים או לעצור רגע ולחשוב על דברים שנכתבים כאן. יו, איזה אקדמאים מוצלחים אתם, מצטטים פסקה פסקה ומגיבים. מעניין איך אתה אדון רבינוביץ בחיים האמיתיים, האם גם שם אתה כה שנון וחריף, ומנסח את דעותייך באופן כה נחרץ וחד משמעי... משעשע אותי עד מאוד לדמיין אותך במציאות, ומצידי אתה יכול לגחך על השתעשעותי זו עד מחר. צלחות מעופפות או קלפים אינם קשורים לגרפולוגיה - הגיע הזמן שתכניס לך את זה לראש. מלכתחילה עשיתי אבחנה בין תחומים אלו. קלפים ואסטרולוגיה זו מיסטיקה ואין בכך כל עוררין. אם לא היה לך שמץ של עניין בנושא (שלא יכול לבוא לידי ביטוי בחייך בשל הפחד שלך מרוחניות והתמודדות עם דברים שאינך אדוני "הפרופסור" לא יכול להוכיח או לראות) לא היית משקיע כל כך הרבה זמן יקר מחייך לשבת, לקרוא, לענות ועוד באופן כה מושקע (סחתיין עלייך). מבטיח לך כי אם היה זה דיון על פיזיקה, נניח, נושא שלא רק שאיני יודע בו דבר וחצי דבר, הוא גם ממש אבל ממש לא מעניין אותי, לא הייתי טורח להיכנס לדיון הזה מלכתחילה, ובוודאי לא להתדיין עליו במשך כחצי שנה (!!!) מחיי. יובל, וכל שאר האיילים למינהם: לא מזיז לי מה חנה קורן כתבה או מי זו בכלל חנה קורן, גם לא ממש מזיז לי אם אתם מאמינים בגרפולוגיה או לא. אבל אני אוהב שמעמידים דברים על דיוקם, וגרפולוגיה אינה מיסטיקה. ייתכן שזוהי דרך להוציא כסף מכיסם של אנשים, מעניין אותי מה אתם עושים בחייכם המקצועיים - אולי תשתפו אותי כדי שאוכל גם אני להעביר את חוות דעתי האם מקצועכם מיותר או פילנטרופי. ההצטדקות הזו, יפי הנפש: שגרפולוגים גוזלים כסף מאנשים, שהם אחראים לכך שאנשים לא מתקבלים לעבודה... נו באמת, על מי בדיוק אתם עובדים? ממש ארגון התרומות היומי לילד העיוור פתחתם לי פה אוהבי אדם ודואגים שכמוכם. מתכנת מחשבים לא גוזל את כספי לקוחותיו? מתכנת שבא לבית הלקוח לתקן לו מחשב ויוצא עם חצי משכורת של חודש אינו נחשב שרלטן? כמה מכם עוסקים בתחום המחשבים הריאלי היבש והמשעמם עד אימה? עיסוק נהדר עבורכם אני מניח. גרפולוגיה אינה מיסטיקה. מתגובה לתגובה אני פשוט משתכנע כי נסיונכם עם תחום הגרפולוגיה היה רע ומר, אללה יוסטור כמה מר. אני מבין אותכם לחלוטין, זה לא כיף לקבל ביקורת שלילית או ניתוח קוטל מאדם שאינכם מכירים... זה אולי אפילו משפיל. כמה משעשע שזה בדיוק מה שבחרתם אתם לעשות כאן, לחנה, שייקה מה שמו ולכל האחרים... איך הגלגל מסתובב. אתם ממש שנונים ותותחים, מחכה בקוצר רוח למכתבי הציניות הבאים שלך כתגובה - מבטיח לא להפסיק ראשון. גם אני יודע להיות נודניק נוראי ולדבר ולדבר בלי טעם ימים ולילות ,חודשים על גבי חודשים. |
|
||||
|
||||
''גם אני יודע להיות נודניק נוראי ולדבר ולדבר בלי טעם ימים ולילות'' - על זה אף אחד לא יתווכח איתך. אגב, מר רבינוביץ הוא רופא, אם זה משנה במשהו. |
|
||||
|
||||
אוי, עכשיו שציינת שהוא רופא אז כולי מתרשם ונופל למרגלותיו של ד"ר רבינוביץ הרופא שהקדיש 7 שנות לימוד מחייו כמו מרבית חבריי הטובים אך האבודים לטובת מטרה כה נעלה והיא עזרה ומרפא לאנשים אך משתלח באותם אנשים באינטרנט ללא כל רגישות או טעם. אגב, כמה לוקח רופא על ביקור פרטי? מעניין אותי מה תעריפיו של רבינוביץ הנכבד? כי כשאני או אשתי או הקטן שלנו במצוקה ואנחנו חייבים לראות רופא אנחנו בדרך כלל מרגישים ששחטו לנו את הכיס וגזלו מאיתנו אוכל חיוני לביתנו הקט. ואתה, "שוטה הכפר" (ושוטה הכפר? מהיכן מצלצל לי מוכר הביטוי הזה?), מהו תפקידך בכוח, אם יורשה לי? בוא שתף גם אתה את הפורום הנכבד. |
|
||||
|
||||
כמה מוזר ומפתיע!!! להיכן נעלמו תגובותיי האחרונות? האם התפוגגו להן ללא התערבות יד אדם? מפליא הגבול הדק תקף כנראה רק לצד אחד של המתרס. |
|
||||
|
||||
נו, טוב. עבר זמן ותכננתי להניח לזאת, אך גיליתי שאין ביכולתי להשאיר מין נאום שכזה בלי איזו תגובונת. אם את\ה עוד כאן: "אתה וחברייך המלומדים עד מאוד קבעתם שהקנה הוא רצוץ. האם תוכלו להביא לי מקורות מדעיים למושגים כמו אהבה, חלומות, געגועים?" יש בוודאי קשר בין שני חלקי המשפט הזה, אך קטונתי מלראותו. "רוחניות אינה ניתנת להוכחה... האם ניסית למצוא לתחושותייך צידוק או הסבר מדעי?..." גם זה קשור מאוד לקלפי טארוט ואסטרולוגיה. לפי תפיסתך, אם אדם סבור שיואב בן-דב ראוי להוקעה, אין הוא יכול להתרגש מהולדת בתו. אם כך, אני פרדוקס מהלך. "אם משהו עושה לאדם טוב בחייו הוא לא צריך להישפט על זה ובוודאי שלא להיקרא שרלטן... אם אדם בוחר להאמין בקלפי טארוט/אסטרולוגיה או לחילופין גרפולוגיה... זכותו." נכון, באמת זכותו. ואנשים הגונים ימשיכו לנסות לשכנעו שלא כדאי לו לבזבז את כספו על אמונות-הבל במקום לקנות כמה דיסקים (לא מוכחים מדעית) של שופן, לקרוא איזה ספר של איאן מקיואן סתם בשביל הנשמה ואולי ללכת למוזיאון. אתה, לעומת זאת, תרשה בשמחה לבתך לתת 2,000 ש"ח למכשף השוודי שמבטיח לה הצלחה ברומנטיקה ומוות לשונאיה ושיפור בזהו ע"י זה שתתן לו קווצה משערה והוא יוריד אותה באסלה תוך פלבול בעיניים. זה עושה לה טוב, אז מה הבעייה? "אדם שמספק שירותים שכאלו לציבור שדורש אותם אינו נחשב לשרלטן" - אתה, סעיף, אמרת. בהצלחה! "כל מה שלא ניתן להוכחה אך קיים מפחיד אותכם" - בוא, המשך להפחיד אותי, נראה אם אנוס באימה. רק שאלונת: אם אתה האמיץ, ואני הפחדן, למה אני כותב בשמי, ואתה מתחבא מאחורי כינוי אידיוטי? |
|
||||
|
||||
קודם כל, קבל ח''ח על המטאפורה המעורבת המגניבה ''עולמכם צר כקליפת השום.'' לגבי היקף העיסוק בשרלטנות (אסטרולוגיה, גרפולוגיה, טארוט -- כולן תעסוקות שרלטניות) -- העיסוק בזה פרופורציוני לעיוות המזעזע שהוביל לכך שעבודת אלילים מסוג זה הפכה לכלי כביכול רציני לבחינת מועמדים לעבודה או לניתוח אישיות. איש אינו מוטרד מהעובדה שעובדי אלילים נוסח ג'ודי ניר מוזס מארחים מכשפים בתוכניות שלהם. |
|
||||
|
||||
ההתנגדות אינה למי שבוחרים לעסוק במיסטיקה או למיסטיקה כשלעצמה אלא לאדרת הכאילו-מדעית שהגרפולוגים עוטים ולמעמד שניתן להם בתחום בחינת מועמדים למשרות. |
|
||||
|
||||
ומה אמרת בזה? אז, לידיעתך, המצב החוקי הוא בעייתי. רק אל נבחריך ניתן להפנות אצבע מאשימה. לא כל העוסקים במקצוע (חברי אלמ"ג או לא) הם שרלטנים ולא כל מי שמציג עצמו כגרפולוג הוא אכן גרפולוג. במצב הקיים היום בעולם, אף אחד לא מונע ממישהו שחלם על עצמו כגרפולוג לכנות עצמו גרפולוג ולהציג את מרכולתו כגרפולוגיה.אם תנסה לברר, חלק גדול מאלה שהצגת סתם הוסיפו את הגרפולוגיה כיון שהיא מקרבת אותם לקרקע ומקלה את השווק. מצד שני, לא כל אחד שלמד משך שנים, בין אם במכונים מוכרים ע"י האגודה לגרפולוגיה ובין אם לבד, ועוסק בתחום תוך שמירה על כללי האתיקה ובצורה אחראית, הוא חבר באגודה גרפולוגית כלשהי. אין הכרח ואין חובה. דבר נוסף, דווקא האמריקאים (הכי סקפטיים בנושא גרפולוגיה) קיבלו אותה כשייכת לתחום מבחני אישיות ולכן, ספרי הגרפולוגיה מקוטלגים בספרית הקונגרס ליד ספרי הפסיכולוגיה. בהיותם קובעי סטנדרד, כולם יישרו קו איתם. בהיותך בצרפת, אם תרצה לקנות ספר בתחום, תופנה למדפי הספרות הפסיכולוגית. הספרים הרציניים מופיעים בהוצאות שמדפיסות ספרות פסיכולוגית, רפואית. רק בחנויות הספרים בארץ תוכל למצוא את ספרי הגרפולוגיה במדפי ספרי המיסטיקה. רק בארץ, הוצאה רצינית יכולה להדפיס ספר של גרפולוג רציני ושל אחר שיודע לייצר רייטינג תוך שהוא מוכר סיפורי סבתא במסווה של גרפולוגיה. אז מה הפלא שכולם מבולבלים? |
|
||||
|
||||
מבולבלת יקרה, הבעייה אינה המחוקק אלא הגרפולוגיה. אילו היו הגרפולוגים מסוגלים להראות אפילו מראית עין של תיקוף לקביעותיהם, היה המחוקק מעניק להם תמיכה בסגירת שורות הגילדה המקצועית בפני שרלטנים. קיומם של שרלטנים בתחום העיסוק נובע בעיקר משניים: א. יש ביקוש לעיסוק המקצועי (אחרת לא משתלם לשרלטן) ב. אין תחימה ברורה של המקצוע. הסעיף השני הוא הנקודה הקריטית: בהיעדר תיקוף כלשהו לאמיתותה ואמינות ניבוייה של הגרפולוגיה, לא ניתן לתחום את המקצוע באופן ברור. הסיבה לכך היא שבמקום בו גרפולוגיה מניבה תוצאות השוות בערכן לניחוש של הדיוט, אין הבדל כלשהו בתוצרים (הניתוח) בין עוסק מורשה לשרלטן ונוכל. |
|
||||
|
||||
דווקא אני חושבת שסעיף 2 יותר קל ליישום. אם ההתייחסות אל הגרפולגיה תהיה כאל כמבחן השלכתי, כמו TAT, השלמת משפטים, רורשך וכו' ותעשה בה שימוש בשילוב עם עוד מבחן או שניים (אם יהיה אחד מתוך בטריית מבחנים) אזי יתאפשר תיחום (קראתי למעלה באחת שנכון להתייחס אליה כמבחן תומך). אז אולי תשאל השאלה, למה עוד מבחן? צריך לבדוק איזה, משלל התכונות המאובחנות באמצעות הגרפולוגיה, נכון יותר לבחון באמצעותה ולא באמצעות מבחן אחר והאם יש בה אספקט אינטגרטיבי שאין במבחנים אחרים. |
|
||||
|
||||
סעיף ב' אינו ניתן ליישום כלל ביחס לגרפולוגיה משום שבהיעדר מתודה וכללי בדיקה ותיקוף ברורים אין שום ערך לשילובה בתוך סדרת מבחנים. שילוב כזה יהיה שווה ערך לשילוב קריאה בכף היד או מדד לחיצות כף יד (האם היד לחה? יבשה? מעופצת? סיבית אך נימוחה?) או מדד זריזות אכילת כיף-כף בתוך סדרה שכזו. באופן אישי, אני חייב להודות, רוב המבחנים הפסיכולוגיים נשמעים לי כמו חרטא-ברטא בערך כמו הגרפולוגיה, אבל זה כבר עניין אחר. תיאורטית, לכל הפחות, הם אמורים ועומדים לבחינה וניסוי באופן שיטתי ורציף, מה שאין כן הגרפולוגיה. |
|
||||
|
||||
באתר של חנה קורן מצאתי חוות דעת גרפולוגיות על סדאם חוסיין ואוסאמה בן לאדן. לפי הבנתי, זה סותר את כללי הפעולה המקובלים של הגרפולוגים: 1) בבירור ידוע לה במי מדובר 2) ככל הנראה, חוות הדעת האלה אינן לצורך קבלה לעבודה (אפילו שסדאם חוסיין מובטל עכשיו, לא נראה לי שיבקש חוות דעת מגרפולוגית ישראלית דווקא). |
|
||||
|
||||
הדוגמא המובאת של כתב היד של אוסמה בן לאדן נראית כנסיון לכתוב באותיות דפוס. לא כך, לדעתי, כותבים בערבית. לדעתי, זו הוגמה לבעיתיות של ניתוח של כתב בשפה זרה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |