בתשובה לאלון עמית, 28/11/03 3:32
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182484
אתה וחברייך המלומדים עד מאוד קבעתם שהקנה הוא רצוץ. האם תוכלו להביא לי מקורות מדעיים למושגים כמו אהבה, חלומות, געגועים?
אני חייב לציין כי קראתי את כל השירשור וצר לי עליכם.
צר לי שעולמכם צר כקליפת השום. יש בחיינו דברים שמעבר לרמה החומרית או המדעית. רוחניות אינה ניתנת להוכחה ולא יכולה להילמד באוניברסיטה. גם אנתרופולוגיה וסוציולוגיה לא נחשבו מדע עד לפני כמה עשרות שנים.
כשתינוקך הראשון נולד והבטת בו: האם ניסית למצוא לתחושותייך צידוק או הסבר מדעי? או שהיו אלו רגשות שהגיעו ממקום עמוק בנפשך, שלא תוכל להוכיחם לעולם?
האם מישהו הוכיח אי פעם כי יש דבר כזה שנקרא נשמה בגוף האדם? ואם זה לא הוכח, האם אין לנו נשמה?
יש דבר שנקרא אמונה - אמונה זה לא משהו שצריך בכלל להוכיח. אם משהו עושה לאדם טוב בחייו הוא לא צריך להישפט על זה ובוודאי שלא להיקרא שרלטן.
ההסתובבות הזו סביב השרלטנות מרתיחה באחת אך גם מסקרנת -מדוע אתם ממשיכים להתדיין בנושא הזה כבר מעל חצי שנה אם הנושא כל כך שרלטני? שימו לב שאתם מתדיינים בינכם לבין עצמכם.
חיה ותן לחיות. אם אדם בוחר להאמין בקלפי טארוט/אסטרולוגיה או לחילופין גרפולוגיה שאינה נחשבת לתחום מיסטיקני לעניות דעתי, על אף שלא מצאתי מאמרים התומכים במדעיותה, זכותו. איני חושב שאדם שמספק שירותים שכאלו לציבור שדורש אותם נחשב לשרלטן.
לטעמי כל אלו שמנסים כל כך בכוח כמו חלקכם, האיילים, לכנות את תחומי המיסטיקה למינהם כשרלטנות פוחדים מהאמת על עצמם.
אתם פשוט חוששים להיחשף לתחום הזה שבו לא תוכלו לקבל הסברים מדעיים מדוייקים והפנייה למקורות. כל מה שלא ניתן להוכחה אך קיים מפחיד אותכם, אינכם יודעים איך להתמודד עימו, ולכן דרככם היא להתנגד לו בכזו עוצמה.
אתה צודק, כמובן 182486
אלא שנולדנו במזל שאינו מאפשר לנו לפעול אחרת.
אתה צודק, כמובן 182487
הציניות שלך ממש מדהימה אותי... רמת ההתנשאות שלך היא באמת משהו ששווה לעשות עליו איזה מחקרון.
אתה רק מחזק לעניות דעתי את שטענתי בתגובתי הקודמת, יש אנשים מסוימים (גם כאלו בקרבתי) שבאמת ובתמים מפחדים להתמודד עם האמת של עצמם ולכן מחפשים לכל דבר בעולם סימוכין והצדקות.
חבוב - תניח לזה. לא תשנה אמונות של אנשים והסיכוי הוא דווקא שאתה עם הזמן תיפתח ותלמד לקבל גם דברים אחרים.
חיים בלי העולם הרוחני הם חיים בלי רגש, חיים ריקים מתוכן.
באת לעולם, לא? אז לפחות תנסה להנות ממנו, בלי לשלוח את הקוצים שלך לכל עבר במסווה האינטרנט.
אתה צודק, כמובן 182492
"חיים בלי העולם הרוחני הם חיים בלי רגש, חיים ריקים מתוכן." - אם העולם הרוחני שאתה מדבר עליו מאוכלס בפיות ובאיצטגנינים, חוששני שחיי ימשיכו להיות חסרי תוכן. אם כדי להנות מהעולם אני צריך להפוך לזומבי שה"רוחניות" שלו מתבטאת בחשיבה מיסטית מבולבלת - לא, תודה.

מעבר לכך, דאגתך לרווחתי הרוחנית נוגעת ללב, ואם הקוצים שאני שולח (?) מטרידים אותך, אתה יכול להתרכז במאמריה של טלה בר ולדלג על ההודעות שלי.

הייתי מוסיף עוד כמה מלים על כמות ההתנשאות שיש בניתוח שערכת לגבי הדינמיקה והאיכות של חיי, אבל זה נראה לי חסר תוחלת. יש אנשים שאת אמונותיהם באמת אי אפשר לשנות, ואם אתה רואה בכך מחמאה - ברכותי.
עוד ממשפחת ליבוביץ' 182504
הסבר יחסי, מדוע האמונות הן בלתי ניתנות לשינוי:

(ואישית, אגב, אני נהנית *לרקוד*, לא לדלג, ולא על - *בתוך* ההודעות שלך (^+^))

Arrivederci
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182517
"מדוע אתם ממשיכים להתדיין בנושא הזה כבר מעל חצי שנה אם הנושא כל כך שרלטני?"
כי כך אנחנו אוהבים. אולי כדאי שתעיין גם במאמרים נוספים באתר הזה.

"אם אדם בוחר להאמין ב[...], זכותו."
ודאי שזו זכותו, וזכותי להאמין שהוא אהבל.

"אתם פשוט חוששים להיחשף לתחום הזה"
ללא שום ספק. אנחנו רועדים מאימת הטארוט והצלחות המעופפות. אנא, רחם על נשמותינו הקלוקלות, וחשוב עלינו מחשבות טהורות בזמן הריחוף, למען לא תיפגם האאורה שלנו, ונזכה לראות את האור.

רק מחשבות חיוביות.
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182535
האם זכותי להאמין שאתה אהבל ולהניח שאתה אדם חסום רגשית שביומיום עושה מה שהבוס שלו אומר לו והמירמור שבך גורם לך להיות כה מבריק ושנון אולם רק מעל גלי האתר? זכותי להאמין בזה? כי אני כל כך מאמין בזה שעוד רגע קט ארוץ לכדור הבדולח שלי ואנסה לברר האם יש דברים בגו באינטואיציות החזקות שלי וביישויות האור סביבי שממש מדברות איתי עכשיו ולוחשות לי יובל יובל.

(גלי האתר = חידוד לשוני נוסף)
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182545
זכותך להניח שכולנו אהבלים אינה מוטלת בספק. ההבדל בין ההנחה שלך לבין ההנחה המקבילה שלי הוא שאת ההנחה שלי קל לאשש ע''י קריאת ההודעות שלך.
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182548
אנא הבא לי מקורות אקדמאיים וסימוכין תואמים כדי לשכנעני בעובדה הלא נהירה עבור רוב רובו של הציבור כי מקריאת הודעותיי אתה מסיק שהנני טיפש.
ואתה... נשכן?
מלכוד 22 182553
לצערי לא אוכל לשכנע *אותך* בכך, בדיוק כפי שאיני יכול לשכנע את החתול שלי שגרב איננה עכבר. רוב האחרים כבר משוכנעים למרות חסרונם של מקורות אקדמאיים. את הסימוכין ניתן למצוא בעזרת מנגנון החיפוש של האייל.
מלכוד 22 182554
"בדיוק כפי שאיני יכול לשכנע את החתול שלי שגרב איננה עכבר"
ובכן, כנראה שהחתול שלך באמת טיפש. חתול מחונן היה מבין כי גרבך הריחנית אינה עכבר.

משעשע כיצד לפתע ירדת לעם והתחלת להתבטא כאחד האדם. כמה קל לכנות בן אדם טיפש או אהבל כאשר לא יודעים מה לכתוב לו אולם אין משהו אחר לעשות בחיים... לא ירדתם על חנה קורן בדיוק בנושא זה? שוב - איך שגלגל מסתובב (ממש מיסטי)

"רוב האחרים כבר משוכנעים למרות חסרונם של מקורות אקדמאיים"
מאחר והשתמשת במושג רוב, אנא תן לי פירוט של מספר המשתתפים ואת האופן בו ביררת מה דעתם בנושא, כדי שאוכל לשפוט האם מבחינה כמותית מדובר באמת ברוב או באדם אחד שמשנה את שמו לכל אורך השירשור (אח שלי עזוב כבר את המחשב!!! שישי בערב, אין לך איזו מסעדה ללכת אליה? אתה כובל גם אותי למחשב כי יצאתי בהצהרה שאני לא אנטוש. אבל וויט אול דיו ריספקט יש לי עוד ארוחה היום ואולי איזה סקס טוב לשם שינוי

* סקס = חידוש לשוני מזהיר ביותר.
לפעמים 182593
אני מאמץ את ''ענה כסיל כאיוולתו'' (למרות שאני לא קונה את הסיבה שניתנת במקור, כמעט כל הכסילים שאני הכרתי ממשיכים להיות חכמים בעיניהם כך או כך), ומי שהכניס את המושג העמוק ''אהבל'' לדיון הזה היית אתה. בד''כ אני לא גאה במיוחד על הפעמים האלו, וגם לא על ההנאה הקטנה שיש לי מהן.

בפעמים אחרות, אני נוקט דווקא ב''אל תען כסיל כאיוולתו'', גם כאן בלי לקבל את ההנמקה ממשלי אלא בשל חוסר התוחלת בכך.

למרבה השמחה של עורכי האתר חזרתי (זמנית, חוששני) לאופציה השניה. מצידי אפשר למחוק את כל הפתיל המיותר הזה.
לפעמים 182597
אדון "שוטה" יקר אך מעצבן מאוד מאוד:
רק לידיעתך (תשדל לדייק להבא ברשותך):

תגובה 182517
יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/11/2003 שעה 17:35)

"בתשובה להבאתם כבר את הסעיף
"מדוע אתם ממשיכים להתדיין בנושא הזה כבר מעל חצי שנה אם הנושא כל כך שרלטני?"
כי כך אנחנו אוהבים. אולי כדאי שתעיין גם במאמרים נוספים באתר הזה.

"אם אדם בוחר להאמין ב[...], זכותו."
ודאי שזו זכותו, וזכותי להאמין שהוא אהבל.

"אתם פשוט חוששים להיחשף לתחום הזה"
ללא שום ספק. אנחנו רועדים מאימת הטארוט והצלחות המעופפות. אנא, רחם על נשמותינו הקלוקלות, וחשוב עלינו מחשבות טהורות בזמן הריחוף, למען לא תיפגם האאורה שלנו, ונזכה לראות את האור.

רק מחשבות חיוביות."

ממש לא אכפת לי אם ימחקו את התגובות המרגיזות שלך, אם עוד לא הבנת לא אתה ולא פנינות הלשון המחוכמות שלך מזיזות לי או למישהו אחר הרבה. לצטט משפטים באמת מאוד משכנע שאתה חכם הרבה יותר מכולם.
אני לא מוצא שום הנאה בהמשך הויכוח הדבילי איתך, אתה אדם ממש לא לרמתי.
השאר בתחומי הפורום הנכבד הזה, כאן זה אולי המקום היחיד בו אתה קרוב לוודאי מקבל תשומת לב או איזושהי הערכה משאר חברייך כאן, שנמצאים באותה הרמה שלך ולכן מוצאים את תגובותייך או משפטייך מהנים.
לפעמים 182600
טוב. שנינו לא מפיקים הרבה הנאה מויכוח עם מישהו שהוא למטה מרמתם. מכל מקום, אני חייב לך התנצלות, לפי הציטוטים שהבאת היה זה מר רבינוביץ' שהכניס את המושג העמוק ''אהבל'' לדיון, ואני שגיתי בכך שייחסתי את זה לך. בזאת אני רואה את הדיאלוג שלנו כמגיע אל סיומו בנצחונך המוחץ.

שבת שלום.
לפעמים 182602
ושבוע טוב
זכות ראשונים 182598
אני דורש את זכות הראשונים.

אני הכנסתי את המושג העמוק ''אהבל'' לדיון הזה.
זכות ראשונים 182601
כן, תוקנתי והודיתי בטעותי. סליחה.
בעית החתול 182563
תגיד, *ברצינות* יש לך חתול? (כי נדמה לי שהזכרת חתול לא רק כאן) או שזאת מין מטפורה נוחה לצרכים אייליים? כי משום מה, יו דונט סטרייק מי כאיש של חתול.
מצד שני מה אני יודע/ת. לא מבין/ה שום דבר לא באנשים ולא בחתולים.
שבת שלום
בעית החתול 182582
זלדה יקירתי, יש כאן מקבץ של שש תגובות מהן עולה בבירור כי לשוטה חתול לא מטאפורי כלל.
כמו כן עולה תמונה של יחסים לא פשוטים בין השנים, אך לא אנתח יחסים אלו מפאת חיבתי לשוטה.
בעית החתול 182596
לא סתם חתול, אלא מצאצאיו של החתול השרדינגרי שזווג עם החתולה מצשייר. אני נמנע מלספר על היחסים הלא פשוטים שלנו כדי לא להנזף פומבית על חריגה מגבולות הטעם הטוב, ולכן אציין רק שהוא ירש מאבי השושלת את התכונה המרגיזה להכנס לסופרפוזיציה כל פעם שאני לא מסתכל עליו, והשיטה הטובה ביותר להוציא אותו מהטראנס חי-מת היא לדרוך עליו בלי משים תוך שאני מגשש את דרכי לשירותים. מצד האם הוא ירש את התכונה להעלם בפתאומיות, שבאה לידי ביטוי כל פעם שיש בידו להביא איזו תועלת שהיא (ג'וק! ג'וק!).

מעבר לזה יחסי איתו אינם שונים בהרבה מיחסי עם בנות זוג: אני אוהב אותו אהבת נפש, והוא מצידו מוכן לסבול את נוכחותי כל עוד אני מספק לו מזון.
בעית החתול 182610
"מעבר לזה יחסי איתו אינם שונים בהרבה מיחסי עם בנות זוג: אני אוהב אותו אהבת נפש, והוא מצידו מוכן לסבול את נוכחותי כל עוד אני מספק לו מזון."

לכך רמזתי, רק שהעדפתי לא להכנס לזה...
בעית החתול 182910
צב"ר!
אין צדק בעולם 182979
אני קראתי לך אהבל לפני כולם ביחד, ולא קיבלתי על זה לא את פרס ביאליק ולא את פרס פסטיבל אדינבורו.

חוצמזה, כששאלתי אותך על החתול, ידעתי במין חוש שישי טמיר ומופלא שתכתוב על החתול של שרדינגר (חתול צ'שייר לא עלה בדעתי, מודה) - ואני מבינה שגם על זה לא יוענק לי שום פרס.

אין צדק בעו... אה, אמרתי כבר.

What's a Messerschmitt to do?
אין צדק בעולם 182988
זלדה,
את ילדותית וחמור מזה - מנג'סת.
אין צורך להידחף 183009
דבריי כוונו אקסקלוסיבית אל השוטה, וזר לא יבין זאת - אף לא מקצתו!
צר עולמי כעולם חתולה 182992
אם היו מחלקים פרס לכל מי שקרא לי אהבל, היו הפרָסים נגמרים מזמן. גם האינטואיציה שלך פחות מרשימה ממה שנדמה ממבט ראשון: סקר סודי שנערך בין קוראי האייל העלה ש 90% מהם ניחשו כמוך (כמות התשובות הבלתי צפויה השביתה את השרת לשעות ארוכות, אבל זה כבר עניין אחר).

העברתי את המסר שלך לשמידט, והוא אמר "בסדר, אז קבענו בשש".
באופן (בלתי?) צפוי ולאור נסיון עבר עגום, 183008
עצם תגובתך היא היפה שבפרסים. אורגניזמים ירודים מסויימים מסתפקים במעט, כל כך מעט.

ולעלבון האינטואיציה - זה בסדר. הרי אינטואיציות נוצריות טובות אמורות ליהנות מזה, כשמפ/ח/ליקים להן על הלחי השניה.

ואני עדיין שוקדת על מחוות אהבה שתותיר אותך שרוע לרגליו של שרדי, המום, פעור פה ונאבק על שרידי חמצן (^+^).

אין צורך שתענה (אלא אם כן אתה ממששש מוכרח, אבל אני בספק).
באופן (בלתי?) צפוי ולאור נסיון עבר עגום, 183011
הגיע הזמן להעביר את הדיון הזה ממאמרו של יובל נוב לדואר אלקטרוני. תודה.
22 חוליגנים 184179
לא משהו חשוב, אך בכ"ז: חתולך חושב שהגרב היא עכבר, בערך כפי ששחקני כדורגל הרודפים אחר הכדור חושבים אותו לארוחת הצהרים הנמלטת מהם.
יונקים באופן כללי משחקים ומאמנים ע"י כך את חושיהם ושריריהם לדבר האמיתי. אנו כמובן לא מודעים או מתייחסים ל"מטרותיה הנשגבות" של האבולוציה, אלא פשוט יוצאים נשכרים מעוד הנאה הטבועה בנו.
22 חוליגנים 184181
והמשפט האחרון: חתולים למשל, מבדילים היטב בין צעצוע לדבר האמיתי ומתייחסים אליהם בהתאם.
22 חוליגנים 184211
לפי מה אפשר לדעת שהם מבדילים ולמה אתה מתכוון כשאתה אומר "מתייחסים אליהם בהתאם"?
מה חולמות האיילות בלילות? 184209
שהפילות הגדולות שיחקו איתן בג'ולים וגולות, כידוע, אבל האם מחוץ לחלומות אוכלי עשב אכן משחקים? מסרטי טבע תמיד קיבלתי רושם שזו פריווילגיה השמורה לטורפים וקופים (ואף הוצאתי מכאן רבע-טיעון נגד צמחונות).
רבע טיעון נגד צמחונות? 184210
אפשר לאכול את מי שלא משחק?
לא ראית את הפרסומת עם הפילים שמשחקים כדורגל?
מה חולמות האיילות בלילות? 184214
לא ראית בסרטי טבע עופרים מתנגחים להם להנאתם? אני כן.
משחק החיים 184218
אוכלי עשב צעירים, זמן קצר לאחר הלידה מתחילים במשחקים עם עצמם ע"י סימלוץ טורף דמיוני ממנו הם מתחמקים בריצות קצרות, תנועות הירתעות חדות. המשחק הוא בד"כ לפרקי זמן קצרים, כדי לא להתעייף. בשלב מאוחר יותר, הזכרים הצעירים מתאמנים בקרבות. אך שוב, בזהירות ומבלי להתעייף, להפצע או לפצוע (הם נולדים עם רכיב הובס buit in), כדי לא לשים עצמם בסכנה לפני שמשהו אמיתי מונח על הכף: נקבות, המלטות מטורף.
מעניין אם גם בבגרותם יש לאוכלי עשב משחקים.
משחק החיים 184219
ב''רכיב הובס'' התכוונתי בבדיחות הדעת לכאילו אמנה חברתית.
כמו כן, לא כל קרב שנעשה ב''עצימות נמוכה'' הוא משחק. במינים מסויימים קרבות טכסיים אלו משמשים לקביעת המקום בהיררכיה מבלי לשאת בנזקי גוף ולעיתים אלו קרבות מקדימים שנועדו, לפחות בחלק מן המקרים, למנוע הכנסות לקרב של שיא העונה, ע''י היווכחות ביחסי הכוחות כבר בשלב זה.
מה חולמות האיילות בלילות? 184227
גדיים משחקים זה עם זה. הם עושים קרבות דמה ומרדפים.
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182551
"אור ואהבה" אומרים
לא "רק מחשבות חיוביות"
מה אתה מאמין במיסטיקה?
מה פתאום רק מחשבות חיוביות?
חשבתי שאתה נגד...
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182518
אגב, אהבתי את החידוש הלשוני: "עולמכם צר כקליפת השום".
לימור כבר הפנימה את זה?
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182531
אוי, כמה אתה עוקצני וחכם מכולם, אני מאוד מאוד מתרשם. אולי צורת ההתנסחות המתנשאת הזו עובדת על בחורות צעירות שמתרשמות מהיכולת המופלאה שלך להוציא מבין שפתייך משפטים ציניים ומרשימים, לי זה באמת לא מזיז הרבה.
שימו לב רבותיי, שאתם יודעים רק לעקוץ, רק לנסות למצוא את הפסול והפגום, ולא באמת מנסים להפנים או לעצור רגע ולחשוב על דברים שנכתבים כאן. יו, איזה אקדמאים מוצלחים אתם, מצטטים פסקה פסקה ומגיבים. מעניין איך אתה אדון רבינוביץ בחיים האמיתיים, האם גם שם אתה כה שנון וחריף, ומנסח את דעותייך באופן כה נחרץ וחד משמעי... משעשע אותי עד מאוד לדמיין אותך במציאות, ומצידי אתה יכול לגחך על השתעשעותי זו עד מחר.
צלחות מעופפות או קלפים אינם קשורים לגרפולוגיה - הגיע הזמן שתכניס לך את זה לראש. מלכתחילה עשיתי אבחנה בין תחומים אלו. קלפים ואסטרולוגיה זו מיסטיקה ואין בכך כל עוררין. אם לא היה לך שמץ של עניין בנושא (שלא יכול לבוא לידי ביטוי בחייך בשל הפחד שלך מרוחניות והתמודדות עם דברים שאינך אדוני "הפרופסור" לא יכול להוכיח או לראות) לא היית משקיע כל כך הרבה זמן יקר מחייך לשבת, לקרוא, לענות ועוד באופן כה מושקע (סחתיין עלייך). מבטיח לך כי אם היה זה דיון על פיזיקה, נניח, נושא שלא רק שאיני יודע בו דבר וחצי דבר, הוא גם ממש אבל ממש לא מעניין אותי, לא הייתי טורח להיכנס לדיון הזה מלכתחילה, ובוודאי לא להתדיין עליו במשך כחצי שנה (!!!) מחיי.
יובל, וכל שאר האיילים למינהם: לא מזיז לי מה חנה קורן כתבה או מי זו בכלל חנה קורן, גם לא ממש מזיז לי אם אתם מאמינים בגרפולוגיה או לא. אבל אני אוהב שמעמידים דברים על דיוקם, וגרפולוגיה אינה מיסטיקה. ייתכן שזוהי דרך להוציא כסף מכיסם של אנשים, מעניין אותי מה אתם עושים בחייכם המקצועיים - אולי תשתפו אותי כדי שאוכל גם אני להעביר את חוות דעתי האם מקצועכם מיותר או פילנטרופי. ההצטדקות הזו, יפי הנפש: שגרפולוגים גוזלים כסף מאנשים, שהם אחראים לכך שאנשים לא מתקבלים לעבודה... נו באמת, על מי בדיוק אתם עובדים? ממש ארגון התרומות היומי לילד העיוור פתחתם לי פה אוהבי אדם ודואגים שכמוכם. מתכנת מחשבים לא גוזל את כספי לקוחותיו? מתכנת שבא לבית הלקוח לתקן לו מחשב ויוצא עם חצי משכורת של חודש אינו נחשב שרלטן? כמה מכם עוסקים בתחום המחשבים הריאלי היבש והמשעמם עד אימה? עיסוק נהדר עבורכם אני מניח.
גרפולוגיה אינה מיסטיקה. מתגובה לתגובה אני פשוט משתכנע
כי נסיונכם עם תחום הגרפולוגיה היה רע ומר, אללה יוסטור כמה מר. אני מבין אותכם לחלוטין, זה לא כיף לקבל ביקורת שלילית או ניתוח קוטל מאדם שאינכם מכירים... זה אולי אפילו משפיל.
כמה משעשע שזה בדיוק מה שבחרתם אתם לעשות כאן, לחנה, שייקה מה שמו ולכל האחרים... איך הגלגל מסתובב.
אתם ממש שנונים ותותחים, מחכה בקוצר רוח למכתבי הציניות הבאים שלך כתגובה - מבטיח לא להפסיק ראשון. גם אני יודע להיות נודניק נוראי ולדבר ולדבר בלי טעם ימים ולילות ,חודשים על גבי חודשים.
דון קישוט וטחנות הרוח(ניות) 182534
''גם אני יודע להיות נודניק נוראי ולדבר ולדבר בלי טעם ימים ולילות'' - על זה אף אחד לא יתווכח איתך.

אגב, מר רבינוביץ הוא רופא, אם זה משנה במשהו.
דון קישוט וטחנות הרוח(ניות) 182537
אוי, עכשיו שציינת שהוא רופא אז כולי מתרשם ונופל למרגלותיו של ד"ר רבינוביץ הרופא שהקדיש 7 שנות לימוד מחייו כמו מרבית חבריי הטובים אך האבודים לטובת מטרה כה נעלה והיא עזרה ומרפא לאנשים אך משתלח באותם אנשים באינטרנט ללא כל רגישות או טעם.
אגב, כמה לוקח רופא על ביקור פרטי? מעניין אותי מה תעריפיו של רבינוביץ הנכבד? כי כשאני או אשתי או הקטן שלנו במצוקה ואנחנו חייבים לראות רופא אנחנו בדרך כלל מרגישים ששחטו לנו את הכיס וגזלו מאיתנו אוכל חיוני לביתנו הקט.
ואתה, "שוטה הכפר" (ושוטה הכפר? מהיכן מצלצל לי מוכר הביטוי הזה?), מהו תפקידך בכוח, אם יורשה לי? בוא שתף גם אתה את הפורום הנכבד.
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 182547
כמה מוזר ומפתיע!!!
להיכן נעלמו תגובותיי האחרונות?
האם התפוגגו להן ללא התערבות יד אדם?
מפליא
הגבול הדק תקף כנראה רק לצד אחד של המתרס.
אז נביא גם את 7 ג' 183013
נו, טוב. עבר זמן ותכננתי להניח לזאת, אך גיליתי שאין ביכולתי להשאיר מין נאום שכזה בלי איזו תגובונת. אם את\ה עוד כאן:

"אתה וחברייך המלומדים עד מאוד קבעתם שהקנה הוא רצוץ. האם תוכלו להביא לי מקורות מדעיים למושגים כמו אהבה, חלומות, געגועים?"

יש בוודאי קשר בין שני חלקי המשפט הזה, אך קטונתי מלראותו.

"רוחניות אינה ניתנת להוכחה... האם ניסית למצוא לתחושותייך צידוק או הסבר מדעי?..."

גם זה קשור מאוד לקלפי טארוט ואסטרולוגיה. לפי תפיסתך, אם אדם סבור שיואב בן-דב ראוי להוקעה, אין הוא יכול להתרגש מהולדת בתו. אם כך, אני פרדוקס מהלך.

"אם משהו עושה לאדם טוב בחייו הוא לא צריך להישפט על זה ובוודאי שלא להיקרא שרלטן... אם אדם בוחר להאמין בקלפי טארוט/אסטרולוגיה או לחילופין גרפולוגיה... זכותו."

נכון, באמת זכותו. ואנשים הגונים ימשיכו לנסות לשכנעו שלא כדאי לו לבזבז את כספו על אמונות-הבל במקום לקנות כמה דיסקים (לא מוכחים מדעית) של שופן, לקרוא איזה ספר של איאן מקיואן סתם בשביל הנשמה ואולי ללכת למוזיאון.

אתה, לעומת זאת, תרשה בשמחה לבתך לתת 2,000 ש"ח למכשף השוודי שמבטיח לה הצלחה ברומנטיקה ומוות לשונאיה ושיפור בזהו ע"י זה שתתן לו קווצה משערה והוא יוריד אותה באסלה תוך פלבול בעיניים. זה עושה לה טוב, אז מה הבעייה? "אדם שמספק שירותים שכאלו לציבור שדורש אותם אינו נחשב לשרלטן" - אתה, סעיף, אמרת. בהצלחה!

"כל מה שלא ניתן להוכחה אך קיים מפחיד אותכם" - בוא, המשך להפחיד אותי, נראה אם אנוס באימה. רק שאלונת: אם אתה האמיץ, ואני הפחדן, למה אני כותב בשמי, ואתה מתחבא מאחורי כינוי אידיוטי?
היזהר באיזה אילן אתה נתלה 183618
קודם כל, קבל ח''ח על המטאפורה המעורבת המגניבה ''עולמכם צר כקליפת השום.''

לגבי היקף העיסוק בשרלטנות (אסטרולוגיה, גרפולוגיה, טארוט -- כולן תעסוקות שרלטניות) -- העיסוק בזה פרופורציוני לעיוות המזעזע שהוביל לכך שעבודת אלילים מסוג זה הפכה לכלי כביכול רציני לבחינת מועמדים לעבודה או לניתוח אישיות. איש אינו מוטרד מהעובדה שעובדי אלילים נוסח ג'ודי ניר מוזס מארחים מכשפים בתוכניות שלהם.
קראת ולא הבנת... 199592
ההתנגדות אינה למי שבוחרים לעסוק במיסטיקה או למיסטיקה כשלעצמה אלא לאדרת הכאילו-מדעית שהגרפולוגים עוטים ולמעמד שניתן להם בתחום בחינת מועמדים למשרות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים