|
||||
|
||||
מי זה קמר אבו חמאד? |
|
||||
|
||||
מתוך הקישור: קמר אבו-חאמד, בת 12.5 מדליית אל-כרמל קמר היתה בדרכה הביתה מבית הספר כשארע הפיגוע. פריד באשה, דודה של קמר, שהיה קצין משטרה וחבלן, תיאר את בת אחותו כילדה שקטה אשר "אהבה את כולם ועשתה את הכל כדי להצליח בבית הספר". גופתה של קמר הגיעה בשעות הלילה המאוחרות לאחר שזוהתה, ואבל כבד ירד על בני המשפחה והכפר. קמר הובאה למנוחות היום בצהריים בבית העלמין בדליית אל-כרמל. |
|
||||
|
||||
מסתבר שכן - ''אדם נשך כלב'' זה חדשות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ראה תגובה 133948. פיגוע שנהרגו בו חמישה-עשר אנשים - לא מעניין; הרוגה ערבית בפיגוע: מעניין עד-מאד. |
|
||||
|
||||
אני או מישהו מהמערכת אמר ש"הרוגה ערבית בפיגוע" זה "מעניין עד-מאד"? |
|
||||
|
||||
לא, אתה רק ענית לשואל התמים מתגובה 133926. וחוץ מזה, הנכונות של אותם מחבלים להתפוצץ במקום שיש בו ערבים רבים היא מעניינת ומוזרה. הרי לכם משהו "בעל פוטנציאל". |
|
||||
|
||||
האם אתה אותו אלמוני מכאן: תגובה 133962 ? כמו שהבהרתי שם ובמקומות אחרים, כמדיניות, האייל הקורא אינו מפרסם עידכוני חדשות על פיגועים, אלא במקרים יוצאי דופן. פרסמנו בעבר, והפסקנו. אני יכול להעיד על עצמי שאני כבר לא רואה מה יש לחדש בנושא ואיזה דיונים או תובנות חדשות אפשר להוסיף, ואני לא רוצה שהאייל יהפוך לעוד במה באינטרנט בסגנון הטוקבק של YNET שבה אנשים מוציאים קיטור - פה זה אתר דיונים. האייל אינו אתר חדשות או עיתון יומי מעצם הגדרתו אלא משתדל להיות מגזין דיונים לענייני חברה ואקטואליה (כתוב שם, מעל הלוגו) ככזה, טור החדשות שמופיע בו מיועד כדי להעלות נושאים לדיון מבלי שמוקדש להם מאמר שלם (וזו אחת הסיבות שהוספנו את טור החדשות). |
|
||||
|
||||
תגובה 133894 (עם הכותרת הנאה שלה) אינה שלי, אבל כשהצהרת שזו מדיניות, רציתי (תגובה 133897) לדעת למה (תגובה 133948). תגובה 133962 אף היא שלי. הרפלקס הפבלובי בתגובה 133908 (שכזכור אינה פונה אלי) הוא מגונה בעיני, אבל תגובה 133926 אינה שלי. אני מניח שהתשובה שלך עונה לתהיה מי היא קמר אבו-חמאד, ובכל זאת, כששלפת את המידע הביוגרפי עליה, היו מונחים בפניך שמותיהם של שאר 14 ההרוגים. תגובה 133949 הזעופה, ההסבר בתגובה 133960, וגם תגובה 133963 - שלי הם. לבסוף, גם התגובה הזו - כולה שלי. |
|
||||
|
||||
א. הרפלקס הפבלובי מגונה גם בעיני. שקלתי אם לציין את זה, החלטתי שלא להתייחס. ב. כן, היו מונחים בפני שמותיהם של עוד 14 ההרוגים. אז? |
|
||||
|
||||
אתה מהטובים (באמת), וסליחה שאני מציק. |
|
||||
|
||||
(מצטער, הייתי מוכרח לבדוק אם זה עובד). כדי להשלים את התמונה, תגובה 133981 אינה שלי. |
|
||||
|
||||
"לא רואה מה יש לחדש בנושא"? נראה היה לי שיש מקום לדיון בפיגוע האחרון. למשל, העובדה שחמא"ס לא לקח אחריות עליו. העובדה שבכלל חמא"ס לא קשור לפיגועי-תופת בישראל כבר יותר מחודשיים, למרות ה"סרבנות" ב"שיחות קהיר", ולעומת זאת מבצע שיגורי רקטות, שמאפשרים לצה"ל להצדיק פעולות בצפון הרצועה |
|
||||
|
||||
זה באמת מעלה שאלות מעניינות. רעיונות? מישהו יודע אם ארגון כלשהו לקח על עצמו את האחריות בסופו של דבר? |
|
||||
|
||||
לאור העובדה שהרוצח מזוהה כאיש חמאס, קשה להאמין שארגון אחר ייקח אחריות על הפיגוע. נדמה לי שדווח גם שהוא נשא חומר-תעמולה בערבית (משהו בזכות פיגועי 9.11). זה נשמע לי די מוזר וגם חריג. האם מישהו יודע אם אכן זה כך, ומה יכולה להיות המשמעות של זה? |
|
||||
|
||||
המ... בינתיים לקחו אחריות, והיום צה"ל פגע, לראשונה זה שנה וחצי, באיש הדרג המדיני של החמא"ס. הארץ: |
|
||||
|
||||
מישהו מוכן להסביר לי את האבחנה בין "דרג מדיני" לבין "דרג צבאי" בחמאס? מי עושה אותה ועל סמך מה? |
|
||||
|
||||
אילו האנשים עליהם אתה שואל. אותם אילו שהביאו את עראפת לכאן, נתנו להם רובים, וטענו שאילו קורבנות השלום. ראש הנחש רבין,פרס, ביילין ועוד. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהמשפט השני שלך מגדיר קבוצה ריקה, האנשים במשפט השלישי בוודאי לא נמנים עם הקבוצה המוגדרת במשפט השני. ועדיין, האבחנה קיימת. תשובתך שגויה. |
|
||||
|
||||
ירדן אמר על זה פעם משהו: תגובה 12194 |
|
||||
|
||||
אשר אמר על זה פעם משהו: תגובה 99601 |
|
||||
|
||||
ורק שכח לציין באותה תגובה 99601, שנחום ברנע, פרט להיותו עיתונאי ושמאלני, הוא גם אדם, אשר שכל את בנו בפיגוע. |
|
||||
|
||||
שכח? אולי הוא בכלל לא ידע זאת. על כל פנים, אם תקרא גם למה אשר הגיב, אולי תבין מדוע הוא אפיין את ברנע דווקא כ"עיתונאי שמאלני". |
|
||||
|
||||
תגובה 62654 |
|
||||
|
||||
אוי לבורות -- אני לא מבין את הכותרת (ולכן מחמיץ את המסר). |
|
||||
|
||||
חושבני שהאלמוני כיוון להודעה זו: תגובה 62670 ממנה עלה כי לבשן ידע כבר 7 חודשים קודם כי נחום ברנע הוא אב שכול. |
|
||||
|
||||
את התגובה ראיתי ואת המשתמע ממנה הבנתי, אך עדיין אני תוהה מה באה הכותרת לומר לי. האם זו ציטטה? סימן ליודעי ח"ן? |
|
||||
|
||||
"טמנו גאים פח לי וחבלים פרשו רשת ליד מעגל מקשים שתו לי סלה" תהלים קמ:ו |
|
||||
|
||||
אני מיואש. נראה שאין טעם ולא רצוי להמשיך את הדיון הזה באייל. אם יש לך מה להוסיף – פירוש או רמז (או סוד), באמת אשמח לקבל זאת בדואל. אם תגובה 134164 נכתבה ע"י אשר לבשן, ובעצם גם אם לא, זו הזדמנות לומר שחבל לי שכבר לא נכתבות באייל תגובות בחתימתו. |
|
||||
|
||||
נסיון אחרון מיצ, כי אני מיואש וגם עייף. עוד מעט פורים,אז לבשן צובר שעות מגילה. מרדכי יודע שאם ישתחווה להמן אלוהים יעניש אותו,ואם לא המלך/המן יענישו אותו. בין הפטיש לסדן. כמו כאן שמשמיצים את לבשן.אם ישתוק, שמו הטוב יפגע. ידבר-שמו הטוב יפגע.1 או שההחלטה שלו "להאלם" תפגע. 1תחשוב לבד למה. |
|
||||
|
||||
מר לבשן מגיב באתר לעתים תכופות, וקשה להחמיץ את כתב היד שלו. אני מצטרף למיץ, שמיץטער שהוא בוחר להגיב בעילום שם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ואני הייתי בטוח שלבשן הוא עוזי ו. |
|
||||
|
||||
השלם את החסר: אנחנו מוכרחים להיות אותו בן-אדם, כי הרי שנינו .... הוסף שאלות הבהרה מיץ-פטליות כיד המלך. |
|
||||
|
||||
שניכם אוהבים ויודעים מתמטיקה, שניכם אוהבים ומכירים את המקורות, ככל שהכתיבה שלך נהיית דומיננטית, הכתיבה של לבשן נעלמה, הדעות שלכם לא רחוקות, סגנון הכתיבה די דומה... |
|
||||
|
||||
גם עוזי וישנה וגם אשר לבשן אינם פסואודונימים, ואת שמות שניהם ראיתי בעיתון (אשר במדור "הזירה הלשונית" בסופשבוע של מעריב, ועוזי בarXiv). מצד שני, גם את השם של מיץ פטל ראיתי בעיתון, אז זה לא מי יודע מה קריטריון... |
|
||||
|
||||
מה זה arXiv? |
|
||||
|
||||
תגובה 128099 |
|
||||
|
||||
לוח פירסומים ופרהפרסומים אקדמאיים. המראה הקרובה: http://il.arxiv.org (נסה לחפש Vishne, ההנאה מובטחת) אולי הכלי הכי חשוב בקורסים לתואר שני שאני לוקח. |
|
||||
|
||||
אני ממליץ (שוב) לוותר על התענוג. ראה תגובה 128099. |
|
||||
|
||||
כן, אבל ממש נחמד להציק לך. אתה מוצק מלא חן. |
|
||||
|
||||
תנסה את זה |
|
||||
|
||||
הניתוח הזה לא נכון, כמו כל שאר הניתוחים שלי http://www.haayal.co.il/search.php3?SearchStr=&S... |
|
||||
|
||||
הלכתי בדרך האבנים הצהובות מן התגובה הזאת של האלמוני, והאל הטוב או מישהו כזה הוביל אותי לתגובה 121662, וממנה לתגובה 121746 (תודה). מה שיפה (ומחמיא? קשה לקבוע אם כן או לא) זה שאיש אינו מעלה בדעתו שיושקו הוא בעצם אשה. וביתר פירוט: אשה לא צעירה, משועממת, אם לשישה, הולכת לקופ"ח כשהילד מצונן, הולכת לסופר לקנות ארבעה אשל... |
|
||||
|
||||
היה עלי להגיב בטרם שכבתי לישון, אולי הייתי חוסך את הפתיל המיותר הזה. כותרת ההודעה שלי היתה רק מחווה קטנה לאייל האלמוני והארסי, שלמרות שמו המטופש, כותרות הודעותיו הן בדרך כלל מעשה חושב ושיר הלל לזמר העברי. אין צורך לדרוש תגי אותיות: חיפשתי פסוק ובו "מעגל" לציון פתלתלות הקישורים, שהובילו להודעה שנכתבה במקור למיץ, וזה מה שנזכרתי בו. הוסף את הרשת הקטנה בה נלכד מר הגלילי, והנה שבר פסוק משובש ומתאים למחצה. כדי לא לשקוע לגמרי במטא-איילות, אציין שהביטוי "קרבנות השלום" התפרסם עוד לפני מותו של יונתן ברנע, ולפיכך הערתו של אשר לבשן היתה מיותרת, ודרישתו המשתמעת של דורון הגלילי היתה תמוהה. |
|
||||
|
||||
תהילים (בדוק בסנונית) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
קרא למשל את הידיעה הזאת דיון 1079ואולי גם (תוך התעלמות מהתגובות האהבליות שבעקבותיה) את תגובה 116622 ואז תחשוב מי נתן להם יותר. |
|
||||
|
||||
לא יעזור להגיון השמאלני כלום. עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד ועוד... יהיה שקט. וגם שקט (עם פתח מתחת ל ''ש''). |
|
||||
|
||||
דווקא נראה שהמתנחלים הולכים ומתמעטים. נגיד אתמול בלילה. |
|
||||
|
||||
יש כבוד להרוגים מבני עמך, יש הזדהות, יש צורך בחוסר ניתוק, ויש צורך בחוסר התנכרות. יש לאזכר את מתינו. יש גם כבוד מינימלי שהאייל יכול לתת. |
|
||||
|
||||
הוא ענה לך. האייל אינו אתר חדשות או עיתון יומי. אבל אם אתה טוען שיש לאזכר את מתינו, בחוסר ניתוק וחוסר התנכרות וכד', מדוע שלא תדרוש לאזכר בכל יום גם את ההרוגים בתאונות דרכים? ואת המובטלים שמספר המתאבדים בהם עולה לאחרונה? למה יש הרגשה ש"מתינו" חשובים לך רק כשזה במישור הלאומני? |
|
||||
|
||||
דרוזית. אבל מה זה מעניין, כנראה. דרוזים, ערבים, רוסים, כולם אותו דבר - גויים ימ''ש. |
|
||||
|
||||
איפה כתבתי ימ"ש? הרפלקסים שלך מהירים, וזה יפה, אבל הם פועלים בכיוון הלא נכון. |
|
||||
|
||||
נכון שלא כתבת ימ''ש. בסך הכל עשיתי הרחבה פארודית על הסגנון שלך, ועל רוח הדברים שהוא משקף. |
|
||||
|
||||
כדי שהנלעגות של התגובות שלך כאן תבלוט אף יותר - תוכל בבקשה להסביר את הקשר בין מה שכתבתי לבין ה"הרחבה הפארודית"? |
|
||||
|
||||
פרודיה — (עפ"י אבן שושן) יצירה שנכתבה מתוך חיקוי מכוון ליצירה רצינית וחשובה לשם לעג או יתול או שנינה וכדומה. הפרודיה *שומרת על הצורה* האמנותית, אך משנה את התוכן, באופן שנוצר ניגוד משונה או מלעיג. למרות ש"יצירתך" אינה כה רצינית, חשובה ואמנותית, עשיתי לך כבוד ואתה גומל לי ב"הנלעגות של התגובות שלך". יופי. ועכשיו לגוף העניין: אתה טוען ש"דיווח על הרוגה ערביה = אדם נשך כלב". מרוב רצונך ללעוג לעג סמוי לשמאל (ואל תנסה להכחיש זאת.) אתה מתעלם תוך כדי להיטותך מן העובדה שההרוגה היא דרוזית. אני *מניח* שלשיטתך הלאומנית - הבדל זה אינו חשוב לך במיוחד, כשברקע דרישתך, במקום הלא מתאים ובדיווח הלא מתאים, שיפרסמו את "מתינו". (כאילו אחרים אינם מתים). מכאן הרחבתי את הרחבתי הפארודית על סגנונך, באמצעות המילה ימ"ש. ללא הימ"ש, אני מרשה לעצמי לנסח את טיעונך אחרת: השמאל מתעניין רק בהרוגים ערבים (כך לשיטתך). הרוגים יהודיים אינם מעניינים אותו. הנה הזדמנות להביך את "השמאלנים באייל הקורא" ולספר להם שגם ערביה נהרגה בפיגוע (אדם נשך כלב! מצויין! מי הכלב?). נכון שזאת לא ערבייה, אבל (וכאן אני עושה הרחבה פארודית על טיעונך) המציאות לא תבלבל אותי. |
|
||||
|
||||
דרוזים מדברים ערבית ולכן הם גם ערבים החלוקה בין ערבים לדרוזים התבצעה בגלל רצון הממשלה להשתמש ב''הפרד ומשול'' |
|
||||
|
||||
יבורך על כן המגיב האלמוני, שביטל את ה''הפרד ומשול'' כדי לנגח את הסמול וכדי לחזק את לאומיותינו הכפופה כמזלג. |
|
||||
|
||||
(אני אפילו לא יודע אם זה משנה לו, או אם זה מפתיע מישהו), שכותב ההודעה שמעלי הוא המגיב ''א. הראשון''. |
|
||||
|
||||
כותב ההודעה מעליך הוא פוליטיקוס. ומלבד זאת, מה עשה לך א. הראשון? |
|
||||
|
||||
בקשר למשפט הראשון: כלומר, היה פוליטיקוס, עד שהגבתי גם כלפיו. |
|
||||
|
||||
בדרך כלל כשמתייחסים אל "ההודעה שמעלי", הכוונה היא דווקא לא אל המשמעות המילולית הישירה (בעיקר בשל הסיבה אותה ממחיש כותב תגובה 134050 למשל. אחח, הצדק הפואטי), אלא יותר אל המשמעות המטאפורית (שלא לומר כמעט לירית) של: "ההודעה שאליה אני מגיב". א. הראשון דווקא לא עשה לי כלום למיטב ידעתי. אתה טוען שאתה זה לא הוא? טוב, אם כבודו יפרסם כאן הכחשה תחת הניק שלו, אני כמובן אחזור בי. (כבר עשיתי את זה לא מעט פעמים בעבר, אבל לאחרונה דווקא חוויתי תקופה ארוכה ומוצלחת, מה קוראים אותה "השוונג". יכול להיות שזה נגמר). |
|
||||
|
||||
אז (כלומר, אם א. הראשון לא עשה לך כלום) אז מדוע א. הראשון צריך להכחיש שזה הוא? או לאשר? אם, נגיד ונאמר שאותו כותב נמצא מאחורי ניקים אחדים, האם העובדה שהוא שולח את "א. הראשון" לחופשה ומשתמש בניק אחר, אינה קשורה בכך שהוא רוצה שלא יטרידו את "א. הראשון?" או במלים אחרות: איזו הנאה מפיק מר משה פלמוני 1בחשפו דמויות שאינן חפצות רוצות להיחשף? אין פה קצת כבוד לפרטיות של בעל הניק? 1אין כוונתי ספציפית לטעון ששם הכותב "משה פלמוני", אלא אני משתמש בשם זה כמשל כדי לבטא את נכונות הדברים לגבי כל אדם. אך כבודו רשאי להכחיש אם ברצונו שכולם יהיו בטוחים שאיננו משה פלמוני. |
|
||||
|
||||
אני אזרח שומר מסים ומשלם חוק, ואין שום סיבה לגרור אותי לדיון הזה. |
|
||||
|
||||
א. הראשון לא צריך לעשות כלום. שמורה לו אותה הזכות, השמורה לכל מגיב שהוא ביחס לכל הודעה שהיא. הוא יכול להתעלם ממנה, והוא יכול להתייחס אליה (ואז לאשר ו/או להכחיש, ו/או לא לאשר ולא להכחיש, ו/או לספר על יחסיי הגומלין בינו לבין קבוצת הכדורגל האהודה עליו). כל מה שאמרתי הוא שכרגע אני עומד מאחורי ניחושי, עמידה שתסתיים במידה וא. הראשון יבחר גם להגיב וגם להכחיש. "אם נגיד ונאמר שאותו כותב נמצא מאחורי ניקים אחדים", אז אני מוצא את דרך פעולתו כלא הוגנת כלפיי יתר הקוראים/מגיבים באתר, וכלא מכובדת במיוחד. אני לא טוען שזאת פגיעה נוראית, או פשע בלתי נסלח, אבל כן, אני לא מרגיש מחויבות גדולה ל"שאיפתו" של אותו הכותב (במידה ושאיפה כזאת אכן קיימת) "שלא יטרידו" את אחד מן הניקים שלו. >>>"איזו הנאה מפיק מר משה פלמוני1 בחשפו דמויות שאינן חפצות [רוצות] להיחשף?" ככה. לא משהו. אני יודע? גג 2 ב"סולם ליקרט". אבל אני שונא את הסולם הזה, אף פעם לא מצליח לדרג עליו כמו שצריך. בוא נגיד גג 3.5 בסולם של 1 עד 10. >>>"אין פה קצת כבוד לפרטיות של בעל הניק?" האמת? עכשיו כשאני חושב על זה, דווקא כן גיליתי כאן בעבר כבוד לפרטיות של כל מיני בעלי ניקים. מה שעלול קצת לפגום בעקביות שלי, ולעלות שוב את השאלה "אז מה עשה לי א. הראשון?". הממ... טוב, כנראה ש (אתה מבין, כאן כבר קצת התעייפתי, אחרי שהתשובה הזאת התארכה מעבר למה שתכננתי, אז סליחה מראש על הקלישאה) בשביל כבוד צריך לעבוד. 1 סתם התחכמות מיותרת שהורסת לי את הציטוט בטכניקת הקאט-אנד-פייסט. |
|
||||
|
||||
גם לך שמורה הזכות, השמורה לכל מגיב שהוא ביחס לכל הודעה שהיא, אתה יכול להתעלם או להתייחס לטענה שראו אותך היום מתרוצץ עירום ביציע במשחק של מכבי (קבוצת הכדורגל האהודה עליך, אם הבנתי. איך ביעסה אותכם כפר סבא...). גם ראיתי אנשים שצילמו את זה. כל מה שאני אומר הוא שכרגע אני עומד מאחורי ניחושי שזה היית אתה, עמידה שתסתיים ואולי לא, ברגע שתבחר להכחיש. כמובן שהידיעה הנ"ל בדיונית, אבל לא היית מרגיש מוטרד אם מישהו היה כופה עליך להכחיש ידיעה כזאת, או להוכיח שאין לך אחות? הטכניקה שאתה משתמש בה כופה על א. הראשון להגיב, ואולי הוא לא רוצה. וזו סוג של הטרדה שצריך להיות במידה מסויימת סדיסט ואו מציצן אינטלקטואלי כדי לבחור בסוג של הטרדה כזאת. או להיות צדקן, שזה מה שאתה כנראה, על פי תגובתך בפיסקה השנייה. "אני מוצא את דרך פעולתו כלא הוגנת כלפי יתר הקוראים/המגיבים באתר, ולא מכובדת". מי אתה שתעמוד על משמר ההגינות והכבוד שבאתר? מי שמך? אולי יש לבחור סיבות (למשל המרדף שחבריך האלמוניים הלא מקוריים מנהלים אחריו לכל מקום)? עם כל הכבוד, גם אתה נחשדת בעבר, כמדומני, בהסתתרות מאחורי ניקים שונים, אם תטרח ותוכיח לי שלא, אתקן ואתנצל. בוא לא נהיה צדקניים, אנשים מחליפים פה ניקים, ואולי הדבר בא להבליט צדדים שונים של האישיות, או תחום אחר של מסרים, אני לא יודע את הסיבה, אבל אם יש עקביות מסויימת במסר שמאחורי כל ניק, מצידי דיינו בכך. מה זה סולם ליקרט, אנא האר את עינינו הבורים. ובעניין ה"בשביל כבוד צריך לעבוד", אנא קבע לנו סף עבודה דרוש לשם קבלת כבוד מהאלמוני המקורי (מהדיון ההוא). יש לי גם מה לומר על הניק שלך לגופו, אבל נשמור זאת לפעם אחרת. עייפות. |
|
||||
|
||||
שלא אכחיש ולא אאשר בכל פעם שמישהו ייחס לי ניק אחר שבאייל. אין לי סבלנות לזה, וכמו שאבא שלי היה אומר: "הרוחץ את ראשו של החמור, מפסיד את הסבון". אז מי שנהנה לחפש אותי מאחורי ניקים חבויים, שייהנה. לי יש הנאות אחרות בחיים. ואת עירית לינור יש להאלים. |
|
||||
|
||||
מה זה להאלים? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
"להציק". מילה נאה. אני מדמיין לעצמי את האיילים האלמוניים ה"מוצקים" על–ידי. את שנתם הטרופה בלילות, את ההתעוררות תוך בכי, את השעות הנוספות של הפסיכולוג. תעריכו לפחות את זה שנתתי לכם סיבה להתבכיין. |
|
||||
|
||||
לגביי הפיסקה הראשונה אני מסכים עם כל מה שכתבת. באמת לא נראה לי שאני אוטרד במיוחד אם תכתוב שאנשים צילמו אותי עירום ביציע של מכבי, במשחק מול כפ"ס. אולי אני אפילו אהיה די מרוצה, כי זה יתן לי צידוק להתייחס לכמה מנושאי הכתיבה המועדפים עליי, כגון: כדורגל1, אני ועצמי (לא בהכרח בסדר הזה). לכן אם ניסית להביא כאן את הדברים לידי אבסורד, זהו ניסיון לא מוצלח. אבל בוא אני אעזור לך קצת. השאלה המתבקשת כאן היא - אם כבר - איך אני הייתי מרגיש, לו מישהו היה מעלה ניחוש/השערה/האשמה שכותב הודעה מסוימת/הודעות מסוימות הוא אני? תשובתי (בקיצור נמרץ) היא, שכל עוד זה היה נעשה בתדירות סבירה2, לא הייתה לי עם זה בעיה מיוחדת. כלומר יכול להיות שהייתי מגיב בחריפות/עוקצנות, תלוי באופן שבו היו מנוסחות אותן "האשמות", אבל לא הייתי חולק על עצם הלגיטימיות של אותן ההודעות. אגב, מה דעתך על הודעתו של עוזי ו., ממש כאן בדיון הזה (תגובה 134216)? שים לב איך הוא מטריד את לבשן, וכופה עליו להוכיח שאין לו אחות. למה שלא תלך להאשים אותו בכל מיני סוגים של הטרדות? (ומי יודע, אולי אם לא תהיה עייף מידי, תוכל גם לחלוק איתו את דעותיך על "הניק שלו לגופו"). אם אני צריך לבחור בין סדיסט לבין מציצן אינטלקטואלי, אני מעדיף ללכת על מציצן אינטלקטואלי, כי בכל זאת, תמיד חלמתי להיות אינטלקטואל (או סתם לסיים תואר ראשון). אה, אפשר גם להיות צדקן? לא, אני חושב שאני בכל זאת אשאר עם מציצן אינטלקטואלי. בכל זאת, אני יודע מה זה "סולם ליקרט", ואתה לא. (אם תסביר לי בשמם של איזה עוד בורים אתה כותב, אני אהיה מוכן להאיר את עיניכם). כמה דברים ברמה העקרונית, שנראה כי אתה מתקשה להבין: כשאני כותב "אני מוצא את דרך פעולתו כלא הוגנת כלפי יתר הקוראים/המגיבים באתר, ולא מכובדת", אני לא מנסה לקבוע סטנדרטים כלל איילים להוגנות/מכובדות דרכי פעולה. כפי שניתן היה להבין מן ההקשר בו נכתב המשפט הזה, זוהי הסיבה מדוע *אני* לא חש מחויבות לשאיפתו (כביכול) של אותו הכותב, ש"לא יטרידו" את הניקים שלו. כך גם בקשר למשפט "בשביל כבוד צריך לעבוד". *אני*, מסיבותיי הסוביקטיביות, חש יותר כבוד כלפי קבוצת כותבים X מאשר כלפי כותב Y. לכן פנייתך הנרגשת: "אנא קבע לנו [למי? לכם הבורים?] סף עבודה דרוש לשם קבלת כבוד...", היא אכן מרגשת, אבל (שוב) לא ממש רלוונטית. __________ 1 אה, בעצם כבר נתת לי את הזדמנות, אז זהו, באמת רציתי להגיד בהמשך לתגובה 134077 , שאם היה למישהו ספק, אז ברור שצפיתי במשחק, וברור שאם לא הייתי צופה בו, מכבי הייתה מנצחת. כמו כן, אני מבקש לנצל את ההזדמנות, כדי להתנצל בפני סל הכביסה של אמא שלי - ואולי גם בפני אמא שלי, למרות שבעלה (הידוע גם בכינוי: אבא) האוהד הפועל הזה, עיצבן אותי לאורך כל המשחק, אז אולי מגיע לה - על כך שבעקבות תקלה מצערת (בעיטת פלאש בדקה ה95 של המשחק), נשברה אחת מידיותיו. 2 האמת היא שלצורך תמונת המראה המושלמת, אותו כותב היה צריך להיות גם כותב קבוע בעל ניק קבוע. |
|
||||
|
||||
ואחרי כל ההרצאה הזאת, שעיקרה באמת "עצמי, אני וכדורגל", עדיין אתה עומד על זכותך להציק לקבוצה Y, שלכותביה אתה חש פחות כבוד מאשר לקבוצה X. זאת כבר שאלה למערכת האייל אם היא מוכנה לסבול הצקות כאלה מעל דפי אתרה, בפעם האחרונה ששאלתי היא לא נשמעה כ"כ מוכנה, אך מכיוון שלא באמת ביקשתי אותך לבחור בין צדקן/סדיסט/מציצן אינטלקטואלי, ומאחר שאתה מודיע כי אינטלקטואל אתה לא (זה שאתה יודע מה זה "סולם ליקרט" לא אומר כלום, אך בשבילך באה שתי תגובות מלמטה הצעה שלי לסקר בנושא) אני בוחר בשבילך את האפשרות של סדיסט, שחלק מההנאה הידועה שלו מ"אני, עצמי" שלו נבנית על הצורך המוגשם שלו כאלמוני מקורי (מהדיון ההוא, תחפשו לבד טפשים, כמה אני מחוכם! כם! כם! כם!) לעקוץ ולרדת ולהרגיש עליון ובלתי פגיע. לפסיכולוגיה יש הרבה מה להגיד על כך. אך מה אכפת לי, ועד שמישהו יקח את האתגר שהצעת ויתן לך בלא קמצנות להרגיש מה זה כשמזהים אותך עם אחר, אסיים רק (למרות שכאוהד בית"ר זו אמורה להיות בשבילי כפירה בקודש) בקריאה: י א ל ל ה ה פ ו ע ל !!! |
|
||||
|
||||
למה הפכת את כותב Y ל_קבוצת כותבים_ Y? למה טפשים אצלך בלשון רבים? למה אתה נעלב בשם כל הבורים? והמושטים, והקרפיונים? מאיפה לעזאזל הצורך להגדיר את עצמך כאני קיבוצי כל הזמן? לפסיכולוגיה יש הרבה מה להגיד על כך. כמו אחד שניסה לעשות פה רושם שהוא עומד בראש מחנה שלם שנלחם לטהר את האתר משבטי אלמונים שמטנפים אותו, ואיזה פלא, כשהוא קצת השתתק, האתר נהיה הרבה יותר נקי. "זאת כבר שאלה למערכת האייל אם היא מוכנה לסבול הצקות כאלה מעל דפי אתרה, בפעם האחרונה ששאלתי היא לא נשמעה כ"כ מוכנה" מי שכותב משפט כזה צדקני וחנוני לא יכול להיות אוהד בית"ר. מכבי! מכבי! |
|
||||
|
||||
"כמו אחד שניסה לעשות פה רושם שהוא עומד בראש מחנה שלם שנלחם לטהר את האתר משבטי האלמונים שמטנפים אותו, ואיזה פלא, כשהוא קצת השתתק..." בתור מי שאין לו ספק שאליו מכוונות שורות אלה, אז: א. לא השתתקתי, ראה למשל תגובה 134614 מאתמול, ותגובתי כעת. ב. אם האתר נהיה קצת יותר נקי, זה בזכות הימנעותי מלהתייחס לשבטי האלמונים, שאכן, רבים מהם מטנפים את האתר, והגעתי למסקנה שהתייחסות אליהם רק מגבירה את התיאבון שלהם ואת תודעת הזהות המעמדית שלהם, בבחינת "מתייחסים אלי - משמע אני קיים" המשודרגת במהרה לכדי "משמע אני משהו" ולכדי "משמע מותר לי לעשות באתר ככל העולה על רוחי". אני מקוה ומאמין שהפסקת הזנתם של האלמוניים תוריד את כמות התגובות הממוצעת שלהם, ובכך תשמור על המשך נקיונו של האתר. ונריע כולנו לנבחרת ישראל, שתמשיך לחלום על יורו 2006, מונדיאל 2008 וכן הלאה... |
|
||||
|
||||
משנתך ברורה וסדורה, מעשה אמן ממש, ורק נקודה אחת נשארת לא סגורה: למה אתה חושב שלך דוקא מותר לעשות באתר ככל העולה על רוחך? |
|
||||
|
||||
פה היה פתיל שנגזם באכזריות על ידי עבדכם הנאמן כי באמת מתחיל לקפוץ לו הפיוז. מר הראשון - אנו מודים לך על נכונותך לספק שירות התעמרות באלמונים, אבל אנחנו לא זקוקים לשירות הזה (ויש מידה מסוימת של חוצפה באדם עם כינוי כמו שלך שמתיימר להגן על האייל מפני אלמונים, אם לומר את האמת). למתווכחים עם הראשון - גם זה היה מיותר למדי. די. מספיק. לכו תעשו משהו פרודוקטיבי. דובי, עצבן. |
|
||||
|
||||
שאני אבין: מתחילים לתת פה שיפוטים על כינויים? אולי, מעתה, סעיף חדש בתקנון האייל, הקובע, או לפחות ממליץ, באיזה כינויים להשתמש? שקלתי בעבר להחליף את הכינוי (שאין בו שום כוונה שחצנית) אבל בשלב זה אשאר איתו, דווקא. א. הראשון גם יודע להיות עצבן. |
|
||||
|
||||
השיפוט לא היה על איזה כינוי בחרת, אלא על עצם זה שאתה כותב תחת כינוי שבבירור אינו שמך האמיתי, ומשם אתה מתלונן מרה על אלמונים. אתה יודע, יש גם אנשים שכותבים באייל בשמם האמיתי. זה לא נורא לכתוב עם כינוי, אבל זה לא מאוד רחוק מלכתוב כאלמוני (שגם זה לא פשע). לכן הרעש הגדול שאתה עושה סביב האלמונים הוא קצת לא במקום (רוב הרעשים הם לא במקום, אבל זה יותר). |
|
||||
|
||||
למה בדיוק לכתוב תחת כינוי קבוע זה לא מאד רחוק מלכתוב כאלמונית? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מדהים שאתה מסכים עם התגובה שמעליך. |
|
||||
|
||||
הטענה השגורה נגד האלמונים היא שבחסות אלמוניותם הם יכולים לרסס לכל עבר, כי אין להם שם טוב לשמור עליו. הטענה שלי היא שלבעל כינוי שזהותו כאדם חסויה, השם הטוב הזה לא עד כדי כך קריטי. מקסימום, אם השם הטוב נהיה מספיק רע, אפשר להחליף כינוי ולהמשיך לרוץ. אני לא אומר שזה אותו דבר כמו אלמוני מוחלט, אבל זה אי שם בין אלמוני מוחלט לאחד שמזוהה בשמו האמיתי1. לא יודע איפה בדיוק. אגב, יש כאן רבים שכותבים תחת כינוי, אבל מזוהים (גם) בשמם האמיתי. אלה כבר הרבה יותר רחוקים מהאלמונים. ביניהם: העלמה עפרונית, easy, האייל האנומלי. אני רוצה שוב להדגיש שאני לא מוטרד במיוחד מאלמונים. הייתי הרבה יותר מוטרד מהרעש שא. הראשון ייצר סביבם. 1 כן, כן, מישהו יכול גם לכתוב בשם שנראה כאילו אמיתי וזה לא באמת שמו. הרבה מאלו שכותבים בשם שנראה כאילו אמיתי יכולים להביא ראיות גם מחוץ לאייל לזהותו. |
|
||||
|
||||
נו, אז לא הבנתי. יש לך בעיה עם הטענה? יש לך בעיה עם אנשים שמרססים לכל עבר? שיגעון. אבל מה הקשר בין זה לבין העובדה שבתעודת זהות שלי כתוב שם אחר? מבחינתי, אם מישהו כותב באופן קבוע תחת שם קבוע, אז זה ממש לא משנה אם השם הזה הוא ירדן,או ניר, או עפרונית. אם היו קוראים לי רונית, זה היה טוב יותר? הייתה צריכה להיות לי יותר אחראיות על המילים שיוצאות לי מהמקלדת? אני לא ממש מזוהה עם שם-תעודת-הזהות שלי. הפעמים היחידות שהוא מועלה לדיון, זה בדיוק בדיונים כאלו. 1 בשאר הפעמים- אני עפרונית. כשמעירים לי אני מוערת, כשפונים אלי אני עונה (בעיקר כי אם יש לי משהו חכם להגיד). באותה מידה, יכלתי לכתוב תחת "רונית לב" 2, ללכלך בלי בושה, ולהיות מוטרדת מזה בערך כמו שאני מוטרדת מהגשם שיורד עכשיו בחוץ. למה? כי בעולם האמיתי, אף אחד לא יודע שרונית מלכלכת על אנשים וירטואלים. 1וכשפרסמתי טור ודובי הכריח... דעתי בנושא כבר נטחנה לא פעם. 2בהנחה שככה היו קוראים לי. _____ העלמה עפרונית, לא מוטרדת מהגשם |
|
||||
|
||||
או בקיצור, יש הרבה דרגות של אלמוניות, וכל מיני ניואנסים גם בין בעלי כינויים. לא אני הוא שהעליתי את הטענה שהאלמונים הם חסרי אחריות. וגם את לא. מי שהעלה אותה (וחזר והעלה וטחן), הוא מישהו שגם הוא, במידה לא קטנה, מסתתר. בכך מצאתי טעם לפגם. |
|
||||
|
||||
ואם חצי מהשם שאני משתמש בו הוא במקרה, השם שבו אני מופיע בתעודת הזהות, (והיה לפחות מקום אחד שציינתי זאת), האם גם אז אני בעיניך מסתתר באותה מידה? |
|
||||
|
||||
ויש גם את השועל (כותב תחת כינוי, מזוהה גם בשם). |
|
||||
|
||||
לאחר שכתבתי את תגובה 135187 עברתי שוב על פני התגובה הזאת שלך, וקצת מפריע לי, איך נגיד, הבטחון שלך ש"לבעל כינוי שזהותו כאדם חסויה, השם הטוב הוא לא עד כדי כך קריטי". אתה בטוח? מה מביא אותך לקבוע אם "השם הטוב של כינויי" הוא קריטי לגבי או לא? סופרים/ עיתונאים רבים משתמשים בשם עט, בארץ ובעולם. שם העט שלהם, אם הם משתמשים בו באופן קבוע, הוא חלק מהזהות שלהם, וחשוב, ליחסים שבינם לבין קהלם, לא פחות מהשם שמשרד הפנים רשם בתעודת הזהות. מדוע אתה נצמד כל כך לפורמליסטיקה של תעודת הזהות? השם שהאדם נותן לעצמו, ושהולך איתו ושנצרב במוניטין שלו, הוא האדם לא פחות ואולי אפילו יותר מהשם שהמדינה נתנה. חוץ מזה שהשם שאני משתמש בו מבוסס על השם "הרשמי" שלי, ואני רואה את עצמי זכאי לעשות איתו כל מיני שימושים. אבל לגבי האיל הקורא, כל עוד אני כותב בו בשם הזה, בין אם הוא אמיתי ובין אם הוא כינוי, א. הראשון ראוי לאותו יחס שראוי אליו ירדן ניר, אביב י. או כל אחד אחר, כולל ברקת, שוטה הכפר הגלובלי, העלמה עפרונית ואחרים הכותבים בכינויים קבועים. וכל עוד, עד כמה שידוע לי, לא נוספו כאן כותבים נוספים בשם א. הראשון, או שזאת לא הפכה להיות ברירת המחדל האופציונלית לתגובות, אז תמיד אני (או ירדן, או דובי, או לא משנה מי) הוא אחד בעוד שאלמונים יש אלף היכולים לרסס מכל כיוון, בעוד שלי יש רק את עצמי, והמרחק ביני לבין "אלמוני" לפיכך הוא הרבה יותר גדול ממה שאתה מנסה לקבוע. אני מבקש לחתום את הדיון שהתפתח פה בגללי בנושא האלמונים ומצטער על זה שזה חרג משליטה לא מעט בגלל שנסחפתי מעבר לצורך ל"נחיתוֹת" על אלמונים (אודה שלפעמים נהניתי מזה). הכל התחיל באלמוני שעשה לי משהו מרגיז ולא היתה לי דרך להגיב אליו אישית ומצאתי את עצמי רב עם כל האלמונים, אבל האם לא בדיוק זה מה שממחיש את הנקודה? האלמונים חסינים, אני כא. הראשון לא, ומקבל את ההערות באופן אישי (הספקתי גם לקבל דוא"ל נוזף מדובי. כמה אלמונים זכו לכך?) למרות שהן לא פוגעות בשמי שבתעודת הזהות. זהו, חתמתי את שלי ונשבע שלפחות אשתדל לא להיגרר פה לויכוחים עם אלמונים ועל אלמונים. ולסיום, קצת שירה, מאת זלדה, בהקשר לעניין: לכל איש יש שם שנתן לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו לכל אישי נתנו לו קומתו ואופן חיוכו ונתן לו האריג לכל איש יש שם שנתנו לו ההרים ונתנו לו כתליו לכל איש יש שם שנתנו לו המזלות ונתנו לו שכניו לכל איש יש שם שנתנו לו חטאיו ונתנה לו כמיהתו לכל איש יש שם שנתנו לו שונאיו ונתנה לו אהבתו לכל איש יש שם שנתנו לו חגיו ונתנה לו מלאכתו לכל איש יש שם שנתנו לו תקופות השנה ונתן לו עיוורונו לכלאיש יש שם שנתן לו הים ונתן לו מותו |
|
||||
|
||||
תגובה 135231 נשבעתי שאני לא אגיב, אבל אני חייב. כך בדיוק קבוצה של יחידים/רבים לא ידועים, יוצרת משטר של טרור. היום אני "האויב". מחר מישהו אחר. העזת להגיד מילה על "הפלמונים/הקלמונים" או מי שאלה יהיו? כך בדיוק הם יעשו לך. והמערכת - היא תהיה מוטרדת מהרעש שלך. רייטינג, איכס. |
|
||||
|
||||
נטייתה של המערכת להגן דווקא על האלמוניים מפני קורבנותיהם ''מחוללי הרעש המטריד'', רומזת על האפשרות שמאחורי רבות מהתגובות של ''האייל האלמוני'' מסתתרים חברי המערכת עצמם, המשתמשים ב''אייל האלמוני'' ככלי לפעול בו מתחת לשולחן כנגד כותבים שאינם אהובים עליהם אישית. |
|
||||
|
||||
מה עשו לך נורא כל כך? והאם אתה לא חושב שגם לך יש חלק בכך? |
|
||||
|
||||
טוב, זה אולי לא נורא כל כך לדבר על "לגלגל מישהו בזפת ובנוצות" כמה שזה דימוי קצת אלים, ממ הייתי אומר. אבל אם אני הייתי עונה באותן מטבעות לשון כלפי קבוצת אנשים מסויימת פה, המעדיפה שלא לנקוט בשם (אופציונלי), וכותב שלא במרכאות למשל ש"זה לא נורא לשלוח אותם לחינוך מחדש" או "להחליף להם את ברירת המחדל האופציונלית לברירת מחדל מעליבה", אתה יכול לשער איזה צעקה היתה מתעוררת פה? ולא היה עוזר אם הייתי חוזר 20 פעם ומנסה להסביר שאני לא מתכוון אלא למשל, שזה ההומור שלי וכו'. האם גם לצועקים היית אומר במקרה כזה: האם אתם לא חושבים שגם לכם יש חלק בכך? כי נכון, יש לי חלק בכך ולא הכחשתי זאת בתגובות אחרות שלי פה, אבל החלק שלי בעיקר הוא בכך ש*עניתי* ולמדתי את הלקח שלי, שיש כאלה שאסור לענות להם, כמו שברקת אומרת בתגובה שמתחת. אבל האם זה מה שרצוי באייל, שכל אחד יהסס ויחשוב פעמיים לפני שהוא עונה למישהו, פן ימצא את עצמו מגולגל ולו באופן וירטאלי באיזשהם זפת ונוצות? |
|
||||
|
||||
כולם כבר יודעים שחוש הומור אין לך! |
|
||||
|
||||
לדעתי זה רצוי באייל שכל אחד יהסס ויחשוב פעמיים לפני שהוא כותב כל תגובה. מה שצריך לחשוב הוא, האם יש עניין לציבור במה שאני הולך לכתוב. ובענייני העלבות, הנסיון של אנשים הרבה יותר ותיקים ממני בפורומים וירטואליים אומר ששום דבר טוב לא יוצא לעולם מלנסות לענות למעליבים. |
|
||||
|
||||
זה כמו בגן, א. מי שמציק לך שוב ושוב, תתעלם ממנו. זו הסיבה שרבים כאן לא עונים לאלמונים, ולא איזו שתיקה עדרית שאתה מזהה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |