|
||||
|
||||
פה היה פתיל שנגזם באכזריות על ידי עבדכם הנאמן כי באמת מתחיל לקפוץ לו הפיוז. מר הראשון - אנו מודים לך על נכונותך לספק שירות התעמרות באלמונים, אבל אנחנו לא זקוקים לשירות הזה (ויש מידה מסוימת של חוצפה באדם עם כינוי כמו שלך שמתיימר להגן על האייל מפני אלמונים, אם לומר את האמת). למתווכחים עם הראשון - גם זה היה מיותר למדי. די. מספיק. לכו תעשו משהו פרודוקטיבי. דובי, עצבן. |
|
||||
|
||||
שאני אבין: מתחילים לתת פה שיפוטים על כינויים? אולי, מעתה, סעיף חדש בתקנון האייל, הקובע, או לפחות ממליץ, באיזה כינויים להשתמש? שקלתי בעבר להחליף את הכינוי (שאין בו שום כוונה שחצנית) אבל בשלב זה אשאר איתו, דווקא. א. הראשון גם יודע להיות עצבן. |
|
||||
|
||||
השיפוט לא היה על איזה כינוי בחרת, אלא על עצם זה שאתה כותב תחת כינוי שבבירור אינו שמך האמיתי, ומשם אתה מתלונן מרה על אלמונים. אתה יודע, יש גם אנשים שכותבים באייל בשמם האמיתי. זה לא נורא לכתוב עם כינוי, אבל זה לא מאוד רחוק מלכתוב כאלמוני (שגם זה לא פשע). לכן הרעש הגדול שאתה עושה סביב האלמונים הוא קצת לא במקום (רוב הרעשים הם לא במקום, אבל זה יותר). |
|
||||
|
||||
למה בדיוק לכתוב תחת כינוי קבוע זה לא מאד רחוק מלכתוב כאלמונית? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מדהים שאתה מסכים עם התגובה שמעליך. |
|
||||
|
||||
הטענה השגורה נגד האלמונים היא שבחסות אלמוניותם הם יכולים לרסס לכל עבר, כי אין להם שם טוב לשמור עליו. הטענה שלי היא שלבעל כינוי שזהותו כאדם חסויה, השם הטוב הזה לא עד כדי כך קריטי. מקסימום, אם השם הטוב נהיה מספיק רע, אפשר להחליף כינוי ולהמשיך לרוץ. אני לא אומר שזה אותו דבר כמו אלמוני מוחלט, אבל זה אי שם בין אלמוני מוחלט לאחד שמזוהה בשמו האמיתי1. לא יודע איפה בדיוק. אגב, יש כאן רבים שכותבים תחת כינוי, אבל מזוהים (גם) בשמם האמיתי. אלה כבר הרבה יותר רחוקים מהאלמונים. ביניהם: העלמה עפרונית, easy, האייל האנומלי. אני רוצה שוב להדגיש שאני לא מוטרד במיוחד מאלמונים. הייתי הרבה יותר מוטרד מהרעש שא. הראשון ייצר סביבם. 1 כן, כן, מישהו יכול גם לכתוב בשם שנראה כאילו אמיתי וזה לא באמת שמו. הרבה מאלו שכותבים בשם שנראה כאילו אמיתי יכולים להביא ראיות גם מחוץ לאייל לזהותו. |
|
||||
|
||||
נו, אז לא הבנתי. יש לך בעיה עם הטענה? יש לך בעיה עם אנשים שמרססים לכל עבר? שיגעון. אבל מה הקשר בין זה לבין העובדה שבתעודת זהות שלי כתוב שם אחר? מבחינתי, אם מישהו כותב באופן קבוע תחת שם קבוע, אז זה ממש לא משנה אם השם הזה הוא ירדן,או ניר, או עפרונית. אם היו קוראים לי רונית, זה היה טוב יותר? הייתה צריכה להיות לי יותר אחראיות על המילים שיוצאות לי מהמקלדת? אני לא ממש מזוהה עם שם-תעודת-הזהות שלי. הפעמים היחידות שהוא מועלה לדיון, זה בדיוק בדיונים כאלו. 1 בשאר הפעמים- אני עפרונית. כשמעירים לי אני מוערת, כשפונים אלי אני עונה (בעיקר כי אם יש לי משהו חכם להגיד). באותה מידה, יכלתי לכתוב תחת "רונית לב" 2, ללכלך בלי בושה, ולהיות מוטרדת מזה בערך כמו שאני מוטרדת מהגשם שיורד עכשיו בחוץ. למה? כי בעולם האמיתי, אף אחד לא יודע שרונית מלכלכת על אנשים וירטואלים. 1וכשפרסמתי טור ודובי הכריח... דעתי בנושא כבר נטחנה לא פעם. 2בהנחה שככה היו קוראים לי. _____ העלמה עפרונית, לא מוטרדת מהגשם |
|
||||
|
||||
או בקיצור, יש הרבה דרגות של אלמוניות, וכל מיני ניואנסים גם בין בעלי כינויים. לא אני הוא שהעליתי את הטענה שהאלמונים הם חסרי אחריות. וגם את לא. מי שהעלה אותה (וחזר והעלה וטחן), הוא מישהו שגם הוא, במידה לא קטנה, מסתתר. בכך מצאתי טעם לפגם. |
|
||||
|
||||
ואם חצי מהשם שאני משתמש בו הוא במקרה, השם שבו אני מופיע בתעודת הזהות, (והיה לפחות מקום אחד שציינתי זאת), האם גם אז אני בעיניך מסתתר באותה מידה? |
|
||||
|
||||
ויש גם את השועל (כותב תחת כינוי, מזוהה גם בשם). |
|
||||
|
||||
לאחר שכתבתי את תגובה 135187 עברתי שוב על פני התגובה הזאת שלך, וקצת מפריע לי, איך נגיד, הבטחון שלך ש"לבעל כינוי שזהותו כאדם חסויה, השם הטוב הוא לא עד כדי כך קריטי". אתה בטוח? מה מביא אותך לקבוע אם "השם הטוב של כינויי" הוא קריטי לגבי או לא? סופרים/ עיתונאים רבים משתמשים בשם עט, בארץ ובעולם. שם העט שלהם, אם הם משתמשים בו באופן קבוע, הוא חלק מהזהות שלהם, וחשוב, ליחסים שבינם לבין קהלם, לא פחות מהשם שמשרד הפנים רשם בתעודת הזהות. מדוע אתה נצמד כל כך לפורמליסטיקה של תעודת הזהות? השם שהאדם נותן לעצמו, ושהולך איתו ושנצרב במוניטין שלו, הוא האדם לא פחות ואולי אפילו יותר מהשם שהמדינה נתנה. חוץ מזה שהשם שאני משתמש בו מבוסס על השם "הרשמי" שלי, ואני רואה את עצמי זכאי לעשות איתו כל מיני שימושים. אבל לגבי האיל הקורא, כל עוד אני כותב בו בשם הזה, בין אם הוא אמיתי ובין אם הוא כינוי, א. הראשון ראוי לאותו יחס שראוי אליו ירדן ניר, אביב י. או כל אחד אחר, כולל ברקת, שוטה הכפר הגלובלי, העלמה עפרונית ואחרים הכותבים בכינויים קבועים. וכל עוד, עד כמה שידוע לי, לא נוספו כאן כותבים נוספים בשם א. הראשון, או שזאת לא הפכה להיות ברירת המחדל האופציונלית לתגובות, אז תמיד אני (או ירדן, או דובי, או לא משנה מי) הוא אחד בעוד שאלמונים יש אלף היכולים לרסס מכל כיוון, בעוד שלי יש רק את עצמי, והמרחק ביני לבין "אלמוני" לפיכך הוא הרבה יותר גדול ממה שאתה מנסה לקבוע. אני מבקש לחתום את הדיון שהתפתח פה בגללי בנושא האלמונים ומצטער על זה שזה חרג משליטה לא מעט בגלל שנסחפתי מעבר לצורך ל"נחיתוֹת" על אלמונים (אודה שלפעמים נהניתי מזה). הכל התחיל באלמוני שעשה לי משהו מרגיז ולא היתה לי דרך להגיב אליו אישית ומצאתי את עצמי רב עם כל האלמונים, אבל האם לא בדיוק זה מה שממחיש את הנקודה? האלמונים חסינים, אני כא. הראשון לא, ומקבל את ההערות באופן אישי (הספקתי גם לקבל דוא"ל נוזף מדובי. כמה אלמונים זכו לכך?) למרות שהן לא פוגעות בשמי שבתעודת הזהות. זהו, חתמתי את שלי ונשבע שלפחות אשתדל לא להיגרר פה לויכוחים עם אלמונים ועל אלמונים. ולסיום, קצת שירה, מאת זלדה, בהקשר לעניין: לכל איש יש שם שנתן לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו לכל אישי נתנו לו קומתו ואופן חיוכו ונתן לו האריג לכל איש יש שם שנתנו לו ההרים ונתנו לו כתליו לכל איש יש שם שנתנו לו המזלות ונתנו לו שכניו לכל איש יש שם שנתנו לו חטאיו ונתנה לו כמיהתו לכל איש יש שם שנתנו לו שונאיו ונתנה לו אהבתו לכל איש יש שם שנתנו לו חגיו ונתנה לו מלאכתו לכל איש יש שם שנתנו לו תקופות השנה ונתן לו עיוורונו לכלאיש יש שם שנתן לו הים ונתן לו מותו |
|
||||
|
||||
תגובה 135231 נשבעתי שאני לא אגיב, אבל אני חייב. כך בדיוק קבוצה של יחידים/רבים לא ידועים, יוצרת משטר של טרור. היום אני "האויב". מחר מישהו אחר. העזת להגיד מילה על "הפלמונים/הקלמונים" או מי שאלה יהיו? כך בדיוק הם יעשו לך. והמערכת - היא תהיה מוטרדת מהרעש שלך. רייטינג, איכס. |
|
||||
|
||||
נטייתה של המערכת להגן דווקא על האלמוניים מפני קורבנותיהם ''מחוללי הרעש המטריד'', רומזת על האפשרות שמאחורי רבות מהתגובות של ''האייל האלמוני'' מסתתרים חברי המערכת עצמם, המשתמשים ב''אייל האלמוני'' ככלי לפעול בו מתחת לשולחן כנגד כותבים שאינם אהובים עליהם אישית. |
|
||||
|
||||
מה עשו לך נורא כל כך? והאם אתה לא חושב שגם לך יש חלק בכך? |
|
||||
|
||||
טוב, זה אולי לא נורא כל כך לדבר על "לגלגל מישהו בזפת ובנוצות" כמה שזה דימוי קצת אלים, ממ הייתי אומר. אבל אם אני הייתי עונה באותן מטבעות לשון כלפי קבוצת אנשים מסויימת פה, המעדיפה שלא לנקוט בשם (אופציונלי), וכותב שלא במרכאות למשל ש"זה לא נורא לשלוח אותם לחינוך מחדש" או "להחליף להם את ברירת המחדל האופציונלית לברירת מחדל מעליבה", אתה יכול לשער איזה צעקה היתה מתעוררת פה? ולא היה עוזר אם הייתי חוזר 20 פעם ומנסה להסביר שאני לא מתכוון אלא למשל, שזה ההומור שלי וכו'. האם גם לצועקים היית אומר במקרה כזה: האם אתם לא חושבים שגם לכם יש חלק בכך? כי נכון, יש לי חלק בכך ולא הכחשתי זאת בתגובות אחרות שלי פה, אבל החלק שלי בעיקר הוא בכך ש*עניתי* ולמדתי את הלקח שלי, שיש כאלה שאסור לענות להם, כמו שברקת אומרת בתגובה שמתחת. אבל האם זה מה שרצוי באייל, שכל אחד יהסס ויחשוב פעמיים לפני שהוא עונה למישהו, פן ימצא את עצמו מגולגל ולו באופן וירטאלי באיזשהם זפת ונוצות? |
|
||||
|
||||
כולם כבר יודעים שחוש הומור אין לך! |
|
||||
|
||||
לדעתי זה רצוי באייל שכל אחד יהסס ויחשוב פעמיים לפני שהוא כותב כל תגובה. מה שצריך לחשוב הוא, האם יש עניין לציבור במה שאני הולך לכתוב. ובענייני העלבות, הנסיון של אנשים הרבה יותר ותיקים ממני בפורומים וירטואליים אומר ששום דבר טוב לא יוצא לעולם מלנסות לענות למעליבים. |
|
||||
|
||||
זה כמו בגן, א. מי שמציק לך שוב ושוב, תתעלם ממנו. זו הסיבה שרבים כאן לא עונים לאלמונים, ולא איזו שתיקה עדרית שאתה מזהה. |
|
||||
|
||||
האם הודעתו של אץ הראשון הייתה כולה ניבולי פה והחצפות? כי עצם היותה דיון מטה-איילי ודאי אינה סיבה לגדימתה, שכן דיונים כאלו קיימים בעשרות מקומות באתר. |
|
||||
|
||||
כל הקטע של גזימת תגובות היא להסיר דיונים מיותרים. אם אחרי כל גזימה כזו נפתח דיון על הגזימה, זה יאבד את כל היתרון שלו. יש מקומות לנהל דיונים כאלו (ההודעה על ביטול אי השדים, למשל). אם אתה רוצה לשאול אותי על כך שם - זכותך. פה לא אענה, ואודה לכולכם אם תפסיקו לדבר על כך. תודה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |