|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אכן. כשהם מתארים את העינויים האכזריים בבתי הכלא במדינות ערב, אנחנו מאמינים להם. הם גם מקור אמין לדיווחים על רציחות ומעשי נקמה פנים-פלסטיניים, למשל: "Palestinian security services continued to operate with impunity, despite recurring cases of torture, arbitrary arrests, and prolonged detention without charge or trial. An overwhelmed judiciary was further weakened by repeated executive branch interference in its work. Critics of these and other Palestinian Authority (P.A.) abuses were frequently subject to harassment, arrest, and in some instances, violent attacks. Military and state security courts issued death sentences after grossly unfair trials, which were not subject to appeal." אבל כשהם כותבים עלינו? אז הם פשוט חבורה של אנטישמים.
|
|
||||
|
||||
הם מקבלים את רוב המימון שלהם מקרן אנטישמית במפגיע (קרן פורד). |
|
||||
|
||||
קרן פורד הוקמה על ידי אדסל פורד, בנו של הנרי. אין בקרן פורד שום דבר "אנטישמי" ובטח שלא "במפגיע". במילים שלהם: "Our goals are to:
* Strengthen democratic values, * Reduce poverty and injustice, * Promote international cooperation and * Advance human achievement " |
|
||||
|
||||
הנרי פורד היה אנטישמי גדול ופעיל. |
|
||||
|
||||
רוסיה היא המדינה עם השטח הגדול ביותר. |
|
||||
|
||||
מסקנה: רוסיה היא מדינה אנטישמית. |
|
||||
|
||||
אני מניח שהעובדה שהשכן שלך הוא מפיץ מספר אחת בעולם המערבי של פורנוגרפיה פדופילית לא תפריע לך לתת לבן שלו לעשות ביביסיטר לילדים שלך. |
|
||||
|
||||
אני מניח שהעובדה שהשכן שלך רצח 29 פלשתינאים חפים מפשע תפריע לך לתת לבן שלו להיות טייס קרב שאמור להגן עליך. התפוח לא בהכרח מעיד על העץ. |
|
||||
|
||||
ברצח יש להוכיח כוונת זדון ומצב נפשי.גם לשיטתך הרואה בכל חיילי צה''ל פושעים, זו רשלנות פושעת. מה שאומר שגם לססמאות דביליות צריך להכין לפעמים קו מחשבה. |
|
||||
|
||||
יש להניח שהוא התכוון לבן של גולדשטיין ממערת המכפלה ולא לבן של חלוץ ( אם הוא טייס בכלל). אלא אם אתה חושב שגולדשטיין ההוא אינו רוצח, ואז יש לי בעייה איתך. |
|
||||
|
||||
כן, לא הבנתי למי הוא מתכוון. |
|
||||
|
||||
היא ודאי לא תפריע לי לקחת ממנו כסף. |
|
||||
|
||||
" Ford Foundation, which he had founded with his father seven years earlier. מקור:" וכן "The Ford Foundation was founded in 1936 with grants from Henry Ford and his son Edsel Ford" מקור: |
|
||||
|
||||
קרן פורד הוקמה ע"י אדסל פורד בכספו של הנרי פורד "Edsel Ford, the only son of Ford Motor Co. founder Henry Ford, created the foundation in 1936 " http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...
The Ford Foundation was chartered on January 15 th, 1936 by Edsel Ford and two Ford Motor Company executives" http://www.fordfound.org/about/history.cfm "The Ford Foundation, established by Edsel Ford in 1936 " http://www.realclearpolitics.com/articles/2006/06/th... "Edsel was instrumental in the creation of the Ford Foundation in 1936." http://www.michmarkers.com/startup.asp?startpage=S04... |
|
||||
|
||||
כולם אנטישמים בלי שום קשר, כולל השכן שלי ממול שעושה רעש בין 2 ל 4. השאלה היא אם החקירה שלהם נכונה או לא. שאני שומע שהחוקר גלארסקו *שוחח* עם רופאים שהוציאו רסיסים מגופות הפצועים האלרגן של הבדותות הפלשתיניות עובד אצלי שעות נוספות. מצד שני, אתה כמובן יכול לטעון שגם אצלנו טרחו לרמות והרסיס שהוצא מגוף הפצוע שאושפז אצלנו הובא משטח אש בנגב או שהמעבדה שבדקה את הרכב המתכת שלו זייפה את התוצאות. בקיצור, כולם אנטישמים. |
|
||||
|
||||
לא בדקתי את דיווחי HRW על אחרים, ולכן אין לי דעה בנושא. כן בדקתי את הרקורד שלהם לגבי ישראל, והוא בעייתי ביותר. אבל בתגובתי הקודמת לא אמרתי דבר על אנטישמיות ואני מאוד לא אוהבת ששמים דברים בפי. אז ביום רביעי הגבתי על דבריך באופן מעט בוטה, תגובתי הוסרה, ואין לי תלונות על כך. אבל בינתיים הלכתי ובדקתי גם את נושא האנטישמיות, שכן זה שיש ישראלים/יהודים שצועקים "אנטישמיות" על כל ביקורת על ישראל (אגב, אין הרבה מקרים כאלה, ובד"כ שומעים יותר תגובות כמו שלך, בסגנון "אתם ישר צועקים "אנטישמיות"...) ובכן, זה שיש כאלה שצועקים "אנטישמיות" עדיין לא אומר שבהכרח /אין/ בבקורת על ישראל אף שמץ של אנטישמיות. אז כאמור,בדקתי. ולא נאלצתי לחפש הרבה- גיגול מהיר העלה את זה: http://www.ngo-monitor.org/archives/op-eds/041304-1.... הנ"ל נכתב ע"י המשפטנית אן בייפסקי. פסקה שניה: רות' (מראשי ה HRW) חלק על כך של- HRW רקורד בעייתי בנושא הקונפליקט הישראלי ערבי, והציע לקחת את ועידת דרבן 2001 כמקרה מבחן. אם ניתן לתקוף את תפקיד הארגון בועידה זו, הוא אמר, אז אפשר יהיה לדחות את האובייקטיביות של דוחות הארגון על ישראל.1 פסקאות 7-10: בייפסקי נכחה בועידת דרבן כנציגת אגוד המשפטנים ועוה"ד היהודים והיתה אמורה להשתתף בישיבה סגורה שבה גובש המסמך המסכם של הארגונים הלא ממשלתיים. במסמך זה נכללו אמירות שהשוו ציונות לגזענות, והגדירו את ישראל כמדינת אפרטהייד האשמה ברצח-עם ובטיהור אתני. כאשר הגיעה בייפסקי (ואחרים מארגונה) לישיבה, אמר לה נציג ה-HRW, המשפטן ריד ברודי, שכנציגת ארגון יהודי היא אינה רצויה שם ולא תוכל להשתתף. דעותיו של ארגון יהודי, הוא הסביר, לא יהיו אובייקטיביות, וההחלטה איך להצביע תוכל להיערך רק בהיעדרם של נציגי ארגונה. אף אחד מהנוכחים האחרים לא התנגד לדבריו אלה של ברודי. ואומרת בייספסקי: תפקיד ה HRW בדרבן? לחסום יצוג הולם של המשפטנים היהודים, ולמנוע הגנה על ישראל. 2 (בסופו של דבר נטשו הארגונים היהודים את הועידה, שהפכה לאורגיית שנאה לישראל. אחריהם נטשו גם ישראל, וארצות הברית.) אז- מה הוא ארגון הHRW, אנטישמי? אנטי ציוני? אנטי ישראלי? אני לא יודעת. אבל דבר אחד ברור לי מאוד- אובייקטיבים הם לא. 1 Roth, however, volunteers a test of his organization's reliability when it comes to the Arab-Israeli conflict, namely Human Rights Watch's behavior at the UN's infamous "anti-racism" conference held in Durban, South Africa shortly before 9/11. If the organization's actions were assailable there, he says, it would make "it easy to reject the objectivity of Human Rights Watch reports on Israeli conduct
2 As a representative of the IAJLJ, I was a member of the caucus of international human rights nongovernmental organizations. Human Rights Watch, along with others such as Amnesty International and the Lawyers Committee for Human Rights (renamed Human Rights First), was also a member of this caucus. Together we had a right to vote on the final NGO document, and hours before the last session gathered together to discuss our position. The draft included egregious statements equating Zionism with racism, and alleging that Israel is an "apartheid" state guilty of "genocide and ethnic cleansing designed to ensure a Jewish state." As we arrived at our meeting the chief Durban representative of Human Rights Watch, advocacy director Reed Brody, publicly announced that as a representative of a Jewish group I was unwelcome and could not attend. The views of a Jewish organization, he explained, would not be objective and the decision on how to vote had to be taken in our absence. Not a single one of the other international NGOs objected. THE HUMAN Rights Watch role at Durban? To inhibit Jewish lawyers and jurists from being fairly represented or defended |
|
||||
|
||||
עבור מי שרוצה לצפות ולהאזין לגברת (בלונדינית?), בתגובה 250614 הבאתי קישור לדבריה בכנס נגד האנטישמיות באו"ם. פרופ' בייפסקי מצביעה שם על האו"ם כמוביל העיקרי כיום של האנטישמיות בזירה הבינ"ל. |
|
||||
|
||||
השגות נוספות: בעד גרסת צה"ל: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3264097,00.h... , בעד הגרסה הפלסטינית: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3263838,00.h... מזכ"ל האו"ם, אגב, אמר בינתיים שדבריו לגבי תחקיר צה"ל עוותו. |
|
||||
|
||||
אם בנאדם יכול לחזור ל1948 ולאמר שהמדינות הפרו-ישראליות באירופה של 2006 יהיו גרמניה, פולין ואיטליה, היו מאשפזים אותו בו במקום. |
|
||||
|
||||
גאוני,כל עוד מתעסקים עם זה, אף אחד לא שואל שאלות על הנפגעים האזרחיים של החיסול של חולית הקאסם. |
|
||||
|
||||
זה אפילו מספיק כדי להאפיל על הנפגעים האזרחיים של נסיון החיסול של אתמול. |
|
||||
|
||||
וזה המקור בגרמנית מהזוד דויטשה צייטונג אשר סותר את הגרסה הפלסטינית. תודה לאלכס מאן על הקישור: http://www.sueddeutsche.de/ausland/artikel/315/78237 |
|
||||
|
||||
כל הויכוח הזה טוב ויפה, אבל הקו של ישראל צריך להיות שכל עוד נורים קסאמים אין שום אפשרות טכנית להבטיח שארועים כאלה לא יקרו, עם כל הצער שבדבר. |
|
||||
|
||||
אכן כל הויכוח הזה טוב ויפה, אבל ישראל לא צריכה להתוות "קו" שכזה. הרי זה מה שקורה - אמנם הרג בני משפחת ראליא היה אירוע בעל תהודה חדשותית גדולה, אבל עוד לפני כן נהרגו לא מעט אזרחים תמימים פלסטינים מירי תותחי צה"ל (בלי שום ספק לגבי זה). חלקם הגדול נהרג לאחר שצה"ל "צמצם את טווחי הבטחון" (כלומר - אפשר לירות קרוב יותר לאזרחים). האם לפי דעתך זה מוסרי? זה נכון? זה יעיל? |
|
||||
|
||||
מאוד יעיל. זה מבטיח עוד קסאמים ועוד נסיונות פיגועים, מה שמאפשר לנו להמשיך להפגיז. |
|
||||
|
||||
בניגוד אליך, אני לא חושב שישראל ממשיכה את ההפגזות כדי לאפשר לה להמשיך את ההפגזות. תיאוריות כאלו, הגובלות בקונספירציה, תמיד נראות לי מעט מוגזמות. אני כן חושב שהירי הנמשך, תוך ''צמצום טווחי הבטחון'' (יופמיזם), תוך ''סיכולים ממוקדים'' בתוך שטחים מאוכלסים ועוד, נובע ישירות מהרקבון המוסרי שפשה בנו. אנו לא מסוגלים לראות בפלסטינים בני אדם, הזכאים לזכויות שלהם. השיח המוסרי אינו קיים כאשר באים לדבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אפילו כשמדברים על ''ההתכנסות'' (ולפני זה - על ההתנתקות) השיח הציבורי כמעט ולא נשמע. הרי חלק גדול מהחד-צדדיות של המהלך נעוצה בדיוק כאן. |
|
||||
|
||||
אני דווקא לא נוטה לתיאוריות קונספירציה, אבל גם מעבר לרקבון המוסרי נראה לי שיש כאן איזה טמטום מובנה בחוסר האפשרות לנסות פעם צעדים לא צבאיים. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "השיח המוסרי לא קיים"? אולי לדעתך השיקולים המוסריים לא משפיעים מספיק על החלטות הממשלה, אבל השיח מתקיים. בפרט, איש לא טוען שהפלסטינים אינם בני אדם, ומזה שלוש שנים כולם מצהירים שהם זכאים למדינה. מה אתה רוצה מהשיח? הבעייה היא במדיניות! |
|
||||
|
||||
אולי זה רק אני. אבל ממה שאני רואה השיח הזה לא קיים בכלל. אף אחד לא שואל מה מוסרי לעשות והאם צעדים כאלו או אחרים הם מוסריים. שואלים האם הם יעילים. מעלים טענות רבות ושונות בנוגע לאיך העולם יראה את זה, אבל אף אחד כמעט לא שואל מה נכון לעשות מבחינה מוסרית. כשמדברים עכשיו על ההתכנסות, אף אחד לא שואל איך תראה המדינה הפלסטינית העתידית. השיקולים היחידים עליהם מדברים זה ''מקסימום יהודים ומינימום ערבים'' ושיקולים של אילו התנחלויות יפונו ואילו לא. אף אחד לא חושב בכלל על הצד השני. גם בהתנתקות, הסיפור היחיד היה של ההתנחלויות שפונו, אף כלי תקשורת לא הציג ברצינות את הצד הפלסטיני. את אותו הדבר ניתן להחיל גם על הדיון ב-''סיכולים הממוקדים'' - שאלת המוסריות של הכלי בכלל לא עולה. השיקולים היחידים שמתקרבים לזה הם ''מה יגידו בעולם'', וזה לא בדיוק אותו דבר. אני מצטער, אבל אולי אני מושפע יותר מדי מהטוקבקים, או מהגרפיטי של ''מוות לערבים'' שרוסס לפני כמה ימים על קירות הבניין שלי, או מההתבטאויות של אורי אריאל (או מי שזה לא היה שאמר ''מתייחסים פה לאנשים כמו שלא מתייחסים לערבים'') - להגיד ''איש לא טוען שהפלסטינים אינם בני אדם'' נשמע לי כמו חלום באספמיה. בכל מקרה, על ההשלכות המוסריות של היותם של הפלסטינים בני אדם - בפרט מתן זכויות - אף אחד כמעט לא מוכן לדבר. |
|
||||
|
||||
באמת ובתמים, במשך 6 שנות העימות הנוכחי לא ראית דיונים מוסריים בעיתונות, בממשלה, בבתי המשפט? לא היה דיון האם מוסרי יותר לשלוח חיל רגלים לג'נין במקום הפצצה מהאוויר? לא היה דיון לגבי מקום חומת הגבול ונחיצותה? האם לדעתך אתה הוא הראשון ששואל האם חיסול לוחמים בסביבה אזרחית הוא פעולה מוסרית? הגזמתי כשאמרתי ש"איש לא טוען שהפלסטינים אינם בני אדם". אולי יש כאלה. ובכל זאת, מדינת ישראל כבר מזמן מכירה בהיות הפלסטינים עם בעל זכויות (ובוודאי זכויות אדם). |
|
||||
|
||||
אני מצטער להגיד, אבל באמת ובתמים לא הרגשתי שיש דיון מוסרי. כלומר, היו התעטפויות באצטלת "הצבא המוסרי ביותר בעולם"1 אבל אף אחד לא באמת חשב מה מוסרי לעשות בג'נין (אולי לא "איצטדיון טדי" באמצע מחנה הפליטים). בטח שלגבי מיקום חומת הגבול אף דיון מוסרי לא התקיים. נכון, בית המשפט מתחשב בשיקולים מוסריים, אבל נמתחת עליו ביקורת בשל כך, ובתקשורת ובציבור2 לא מתעוררות שאלות מוסריות בנוגע לכך. הדיונים שכן התקיימו הם שאלות לגבי ההשלכות על ההתנחלויות, וכמובן "כיצד זה יתפס בעולם". אני לא הראשון ששואל האם חיסול לוחמים בסביבה אזרחית הוא פעולה מוסרית, אבל כל מי ששואל את זה נמצא כמעט תמיד בשוליים3. השאלות שנשאלות בתקשורת ובציבור2 הן שאלות תועלתניות, לא מוסריות. 1 הידעתם? היתה תחרות וניצחנו בגמר המוסר בפנדלים מוסריים את הצבא הבליזי, ובכך שמרנו על תוארנו כצבא המוסרי ביותר בעולם (במאבק על המקום השלישי גברה מונגוליה על איסלנד לאחר נגיחה מוסרית בדקה החמש-עשרה). 2 אלו שאני נחשף אליהם. 3 ואני לרגע לא משלה את עצמי שאני נמצא במקום יותר מרכזי. |
|
||||
|
||||
אתה אולי בשוליים, אבל בית המשפט העליון - ממש לא. בית המשפט פסל קטע מתוואי החומה משיקולים מוסריים נטו. במקומות אחרים נתקבלה הצעת המדינה - לאחר דיון בו עומתו דרישות הביטחון מול זכויות אדם של ערבים. בתביעה נגד הפצצות מן האוויר, הכריע השופט לשעבר חשין ששליחת חיל רגלים למשימה מסוכנת בג'נין אינה מוסרית יותר. בתקשורת וציבור מתעוררות שאלות מוסריות. כנראה שהתשובות לשאלות אלה לא מוצאות חן בעיניך, בדרך כלל. התשובה המפורסמת בדבר "מכה קלה בכנף" היתה לשאלה מוסרית: מה אתה מרגיש כשאתה מפיל פצצת טון על בית אזרחי? היה עיתונאי שזה עניין אותו. בקיצור, הדיון המוסרי *קיים*. אתה לא קול קורא במדבר. אם כי, העיתונות מטבעה היא רדודה, והפוליטיקה היא פרקטית, וענייני מוסר תמיד יהיו משניים שם. |
|
||||
|
||||
אולי אתה צודק. אולי רק ראיית השחורות שסיגלתי לעצמי בשנים האחרונות גרמה לי לראות את הדברים כפי שאני רואה אותם, ושהמציאות היא אחרת. אני מקווה שזה כך, אם כי קשה לי להאמין בזה. |
|
||||
|
||||
אל תמהר לפזר את חשרת העננים מבין עינך. המצב חרא. כל מה שאמרתי הוא שמדברים על זה. |
|
||||
|
||||
בית המישפט העליון נאלץ לחפש את הנימוק הביטחוני לכל בניה בשטחים. כל ההנמקה להתנחלויות מבוססת על הנימוק הביטחוני אחרת היא סותרת את המשפט הבין לאומי-אמנות ז'נבה שישראל חתומה עליהן. בעניין הגדר הדבר דומה. |
|
||||
|
||||
אכן זה מה שקורה, או מה שיקרה במוקדם או במאוחר, ואין שום צורך להתנצל על כך. הדברים היו משתנים אם הצד השני היה עושה כל מה שביכולתו כדי להפסיק את ירי הקסאמים. ממה שאני מבין, הוא עושה מעט מאד, אם בכלל. הרעיון לשבת ולגנוח כאשר מפגיזים אוכלוסיה אזרחית שלך לא נשמע לי רעיון מוסרי, נכון או יעיל. ייתכן שיש דרכים אחרות להגיב בצורה אפקטיבית יותר, אבל אני לא בטוח1. מה שאני יודע בסבירות די גבוהה הוא שבמטכ"ל לא יושבים אידיוטים צמאי דם. _____________ 1- הבנתי שהפסקות חשמל אינן באות בחשבון כי בתי החולים שם אינם מצויידים בגנרטורים. לא הבנתי למה אי אפשר להפציץ בתים של מקורבים לשלטון (לאחר הודעה מראש), ואני מנחש שהסיבה היא שדווקא לאותם בתים מיועדים יזמינו את הטיול השנתי של כיתה ג' בביה"ס השכונתי. |
|
||||
|
||||
אם מחסור בגנרטורים בבתי חולים היא מה שמונעת הפסקות חשמל, אז אפשר להעניק להם גנרטורים במתנה1. 1 ולוודא שהם אכן ימצאו את דרכם לבתי החולים ולא לראשי השלטון שירצו להמשיך ולראות את משחקי המונדיאל גם בזמן הפסקות החשמל 2. 2 כמובן שאם הם כה חפצים לצפות במשחקים, אפשר לדאוג שיגיעו לבית החולים. |
|
||||
|
||||
זה לא רק בתי חולים. יש, ככל הנראה, הרבה פעילויות חיוניות שדורשות אספקת חשמל רציפה. לא יודע. |
|
||||
|
||||
זו בדיוק המטרה של הפסקת החשמל - לשבש את פעילות החיים שלהם (כמובן בלי לגרום לאבדות בנפש). |
|
||||
|
||||
מזכיר לי במשהו את הקטע בסרט ''לוק, סטוק ושני קנים מעשנים'' שבו סוחר הסמים בבר הפולינזי, שמפריעים לו לצפות במשחק הכדורגל, יוצא החוצה, מכניס פנימה מטף כיבוי, ניגש למי שהפריע לו לצפות, יורק את המשקה ששתה על פניו, ומצית אותו. לחילופין, מזכיר לי את התהיה שאני מעלה לעתים לפיה אנשים מסוימים ירגישו יותר טוב עם עצמם לו מספר הנפגעים הישראלים היה עולה ומתקרב למספר הנפגעים הפלסטינים, או, לחילופין, שעלינו למסור לפלסטינים כלי נשק כבדים כדי שנוכל לראות מלחמה של ממש ולא לוחמה נגד כוחות גרילה טרוריסטיים. |
|
||||
|
||||
אולי אתה מתכוון אנשים שירגישו טוב יותר לו מספר הנפגעים הפלסטינים היה יורד ומתקרב לזה של הנפגעים הישראלים, או לחילופין - לו הפסיקו להיפגע בכלל בשני הצדדים? |
|
||||
|
||||
לא. התכוונתי למה שכתבתי. |
|
||||
|
||||
אתה מכיר כאלה? |
|
||||
|
||||
כן. האיש הזה למשל: http://www.haayal.co.il/author?id=3 <דמיין קישור לחילופי דברים ביני לבינו באייל לפני כשש שנים>. |
|
||||
|
||||
האם זו אחת הסיבות שהפסיק לכתוב לאייל? |
|
||||
|
||||
איני יודע. כשאתה כותב "זו אחת הסיבות" למה אתה מתכוון ב"זו"? |
|
||||
|
||||
הוויכוח ביניכם. |
|
||||
|
||||
לא נראה לי. עוד שאלות? |
|
||||
|
||||
לא. תודה.:) |
|
||||
|
||||
לגבי גורביץ, אני מנחש שאין זו דעתו כיום. אני זוכר שאכן נשמעו אז בשמאל טיעונים מהם ניתן היה להסיק שאיפה לכך שמספר הנפגעים הישראלים יעלה כי אחרת זה לא פייר. |
|
||||
|
||||
איפה אתה שמעת על שאיפות מעניינות כאלה? |
|
||||
|
||||
בתקשורת. |
|
||||
|
||||
לא זוכר פרטים. זה היה לפני כחמש שנים. |
|
||||
|
||||
ואתה מדבר על דברים שנאמרו במפורש? |
|
||||
|
||||
לא. מדובר ב''טיעונים מהם ניתן היה להסיק...'' אני זוכר את זה כי זה נשמע לי אז אחד הטיעונים התמוהים ביותר ששמעתי, לפחות עד אותו הזמן. |
|
||||
|
||||
ולא יכול להיות שלא לזה התכוון המשורר? |
|
||||
|
||||
גידעון ספירו בגדה השמאלית1: "התקשורת הכתובה והאלקטרונית בישראל דיווחה בימים האחרונים על שתי נערות מתנחלות בנות 15 שעמדו בתחנת טרמפים בשטחים הכבושים וכמעט שנחטפו על ידי שלושה פלסטינים חמושים באקדח. ... ראשית לכל, יש לשבח את שלושת הפלסטינים, שעל אף שהיו מצוידים באקדח לא ירו בנערות, .... ... אני מעז לערער על המקובל כאן, וטוען, כי מה שעשו הפלסטינים, אינו חטיפה אלא ניסיון לעצור פולשים הנמצאים שם באורח בלתי חוקי, הליך חוקי שמוכר כ"מעצר בידי אזרח". ... אילו נמניתי עם תנועת ההתנגדות הפלסטינית הייתי מקים יחידה מיוחדת למעצר פולשים ישראלים, הן מתנחלים והן חיילי צבא הכיבוש, מכין מקום מסתור שצבא הכיבוש היה מתקשה לאתר, לא פוגע בשערה משערות ראשם של העצורים, ..." כאן לא מדובר בנפגעים חס וחלילה, אבל אני מרשה לעצמי להניח שאם הפולשים החמושים היו מעיזים להתנגד למעצר, ספירו הייה מתיר לאנשי החוק שימוש בנשק לשם הגנה עצמית... |
|
||||
|
||||
כן, אמירות כאלה (וקיצוניות מאלה, כמו זו של גורביץ1) אני מכיר, אבל זה לא ממש דומה לתגובה 391777. 1 תגובה 12164 |
|
||||
|
||||
נו נו, נדמה לי שזוהי הגזמה די פראית. עכש"ז לא נשמעו אז בשמאל טיעונים שניתן היה להסיק מהם שאיפה להגדלת מספר הנפגעים הישראלים, אלא השאיפה המשתמעת היתה שמספר הנפגעים הפלסתינים יקטן, ע"מ שהרושם התקשורתי העולמי לא יכלול פער כל כך בולט. למישהו יש לינקים באיזה מקומות, שנוכל לרענן את הזכרון? |
|
||||
|
||||
לא מצאתי תגובה דומה לזאת, יש לך קישור? |
|
||||
|
||||
מוציא החוצה מטף כיבוי. |
|
||||
|
||||
באמת חיכיתי לנודניק שיזכיר שגם בלונדון מטפי כיבוי לא מסתובבים ככה סתם ברחוב. (עוד כמה דקות ואני הייתי הנודניק הזה) |
|
||||
|
||||
אתה יכול להמשיך לחכות. |
|
||||
|
||||
"הדברים היו משתנים אם הצד השני היה עושה כל מה שביכולתו כדי להפסיק את ירי הקסאמים. ממה שאני מבין, הוא עושה מעט מאד, אם בכלל". אז אנחנו נחכה עד שהם יפסיקו, הם יחכו עד שאנחנו נפסיק, שכ"ג ישראלי יתווכח עם אלמוני ממנג ישראלי ושכ"ג פלסטיני יתווכח עם אלמוני ממנג פלסטיני ובינתיים אנשים ימשיכו למות. לא אמרתי שצריך "לשבת ולגנוח" כאשר מפגיזים אוכלוסיה אזרחית שלנו, אבל "אין שום צורך להתנצל" על כך שמשפחה תמימה אחת נמחקה כמעט כולה בעת פיקניק בחוף הים 1 נשמע לי כמו מתכון לגסות לב ולאטימות לעובדה הפשוטה שגם שם חיים אנשים. כמו שהעובדה שנהרגים מתנחלים מעציבה אותי בדיוק באותה מידה שנהרגים שמאלנים, כי חיי בני האדם יקרים לי ללא קשר ל-"אחריות" שלהם לסכסוך. גם לא אמרתי "שבמטכ"ל יושבים אידיוטים צמאי דם", אבל בהחלט מפריע לי שכל הפתרונות כולם נובעים מתוך קנה התותח. נקודתית, "צמצום טווח הבטחון" בינתיים לא הועיל בכלל לצמצום ירי הקסאמים, אבל בהחלט העלה את מספר ההרוגים בקרב האזרחים החפים מפשע הפלסטינים 2. לו שיקולים מוסריים היו מכתיבים את מדיניות ישראל, כבר מזמן היו מבטלים את ההיתר הנוראי הזה. 1 זה לא משנה כרגע אם אנחנו עשינו את זה או לא. ניתן להחליף בהרוגים אזרחיים תמימים רבים אחרים בכל רגע. 2 אני מאמין שאתה, בשונה מקהלת, בדעה שקיים יצור שכזה כמו "פלסטיני חף מפשע". |
|
||||
|
||||
הבעיה שדרך התגובה נובעת מגישה המאמינה שאם לא ילך בכוח אז ילך בקצת יותר כוח. הבעיה של היושבים במטכ''ל היא שהם קובעים מדיניות ולא רק מבצעים אותה. אמנם להלכה זה איננו כך, אך למעשה -כן. זהו מצב שנמשך כבר עשרות שנים עם הפסקה קטנה פה ושם. |
|
||||
|
||||
שאלה: לו היתה אתה מתמנה היום 21.6.06 ב17:00 להיות שר הביטחון של מדינת ישראל, כיצד אתה מפסיק לחלוטין את ירי הקסאמים? |
|
||||
|
||||
אנחנו לא *נחכה* שהם יפסיקו. זה בלתי מוסרי בעליל לשבת ולחכות. אנחנו נעשה את כל מה שביכולתנו (במסגרת הסביר, לא כולל "יריחו תחילה" וכדומה) כדי שהם יפסיקו. בדרך, למרבה הצער, ימותו אנשים תמימים משני הצדדים; הם ימותו מפני שאין דרך אחרת לסיים את העניין. הצגת המצב כסימטרי, עם ה"הם יחכו שאנחנו נפסיק" ו"אנחנו נחכה שהם יפסיקו" עושה עוול למציאות. מאחר ואתה קורא אותם עיתונים כמוני, אני לא חושב שיש צורך לפרט. על הטענה לגבי יעילות הצעדים הננקטים אין לי תשובה מלבד העניין הקטן שכל צעד צריך להשקל יחסית לאלטרנטיבה, לא יחסית לעולם של ילדי הפרחים. אני חושב שלא תהיה זאת השערה פרועה מדי להניח שאם ירי הקסאמים היה עובר בלי תגובה, הוא היה הולך ומתגבר (נראה לי שזה בדיוק התהליך שעברנו מאז פינוי עזה). לשמחתנו אין לנו קבוצת ביקורת, כך שלא נראה לי שנוכל להכריע בשאלה הזאת, אבל אולי המצב בגבול הצפון יכול לרמוז על כיוון אפשרי. אני באמת לא יודע, ייתכן שמר אנשלוביץ' צודק ולא יהיה מנוס מהכנסת הצבא בחזרה לשטחים הארורים ההם. מה שבטוח הוא שישראל לא יכולה להשלים עם ירי יומיומי של קסאמים ו"לחכות שהם יפסיקו". זה נראה לי כל-כך מובן מאליו שאני מתפלא שאני כותב את המשפט הזה בכלל. אם יש לך פתרונות שאינם נובעים מקנה התותח, הצג אותם. אני באמת לא יודע אם הפסקות חשמל, למשל, הן עניין אפשרי במסגרת האילוצים הקיימים, והייתי שמח אם העניין היה עולה לדיון ציבורי. |
|
||||
|
||||
שוטה, הפסקות חשמל ממש מתבקשות, לדעתי. בעייה- בתי חולים. אז: אם יש שליטה על אזורי משנה בתוך עזה, אולי אפשר לדאוג שאיזורים שבהם יש בתי חולים לא ייפגעו. או שאפשר לתת לבתי החולים גנרטורים + דלק. או להודיע מראש שבשעה זו וזו החשמל ינותק לשעתייים. כדי שיעשו מה שאפשר בנוגע לזה. אני לא מצליחה לחשוב על בעייה אחרת מלבד בתי החולים. אתה? בכלאופן, ירוט חוליות קסאם ברכביהם נוסה, והוא בעייתי, ולא מועיל. בעייתי, כי אחוז הפגיעות באזרחים לעומת הפגיעות במטרות הוא לא מספיק טוב. ולא מועיל- עובדה, ירי הקסאמים נמשך. לכן שווה לנסות דרך אחרת. הפסקות חשמל הן דרך אחרת.. אז למה לא, בעצם? ואגב- אסור בתכלית האיסור לפגוע באספקת המים לרצועה. |
|
||||
|
||||
יש לשער ש''הבעיה האחרת מלבד בתי החולים'' היא דעת הקהל העולמית, שלא תיכנס לכל הדקויות האלה ואנחנו ניראה הכי רע מכל הרע שכבר נראינו. זוהי בעיה מן הסוג שהממשלה כנראה לוקחת בחשבון (בגבולות מסויימים המשתנים עפ''י הסיטואציה), גם אם מנקודת הראות של גולשי הרשת אין לה כל משמעות. |
|
||||
|
||||
לא יודע. יש לי הרגשה שמישהו שם ידאג לכך שהגנרטור יתקלקל בדיוק בזמן הנכון, ולגמרי במקרה יהיה גם צלם עיתונות שבא לתומו לעשות כתבת צבע על בית-החולים, ואשר יצלם את החולים המונשמים מפרפרים ומתים להם אל מול העדשה. חוששני שכמה תמונות כאלה יחזירו אותנו למשבצת הראשונה במהירות הבזק. בכלל, יש בעיה עם פגיעה מכוונת בציבור רחב שבאופן ברור לא שייך לכוח הלוחם. נכון שגם היום נהרגים חפים מפשע, אבל הלחימה מתבצעת כנגד האשמים. למרות האמור לעיל, אני לא סגור עם עצמי על הנושא. הרס רכוש מנהיגי הציבור בעזה נראה לי הכי סביר (עם ההסתייגויות שהעליתי בתגובה קודמת באותו נושא). |
|
||||
|
||||
הבעיה מתחלקת לשתיים: א. פעולה ישראלית, מטרותיה ותוצאותיה; ב. דעת הקהל בעולם. א. בפעולות עצמן צריך למקסם פגיעה במחבלים, ולמזער פגיעה בחפים מפשע. הנפגעים בצד הפלסטיני הם בדרגות שונות של אשמה-חפות (מחבלים/צופים-בכיף-בשיגור-קסאמים/עוברים-בדרך-למכולת). והנזק הוא בדרגות שונות של חומרה (חיים---רכוש). ככל שהנפגע קרוב יותר לקצה העליון של סקאלת האשמה הוא צריך להינזק גבוה יותר בסקאלת הנזק. ולהפך. ב. תמונות הסבל האזרחי שמפיצים הפלסטינים הן אכן מבוימות לפעמים. אבל מבוימות או לא, יש שימוש קבוע שלהם בתמונות כאלה לניגוח ישראל בעולם. לדעתי, זה שיקול חשוב, אבל פחות חשוב משיקולי סעיף א. כלומר: אם נתת גנרטור, נתת דלק, הזהרת מראש, וכולי- עשית את שלך. ואז פרפורי החולים וכו' הם לא על מצפונך. ואם גם מושגת המטרה (פחות קסאמים) אז בכלל אין בעיה. כי ילד שדרותי בן 12 שמרטיב במיטה כל לילה מפחד הקסאמים, ואין תמונות של זה, חשוב לי יותר מתמונות של חולה מפרפר בבי"ח עזתי לקול מקהלת הגינוי העולמית. צריך לשקול /כל/ הזמן את /כל/ הגורמים שלעיל. ונוצר הרושם שבזמן האחרון מי שנותן את הטון בצבא זה לא השוקלים תמידית, אלא דווקא אלה שמתעקשים על דפוסי פעולה קבועים: יש קסאמים- נטווח רכבים. לא עזר? נצמצם טווחי ביטחון. ובינתיים גם נחקור ונסביר שמשפחת ראליה זה לא באשמתנו. (ובעוד צה"ל עסוק בהסברים על זה, קורה עוד פקשוש מטרה+פגיעה באזרחים, מה שמקלקל מעט את ההסברים היפים על הרסיסים וכל זה). והקסאמים? טוב תודה, נמשכים כהרגלם. ולכן אולי הגיע הזמן לחדש משהו, איכשהו. |
|
||||
|
||||
היתה לי תגובה. עדיין יש לי. אבל גיליתי שבימים האחרונים, לא זאת בלבד שהשקעתי באייל יותר זמן ממה שהייתי רוצה, אלא שגם הגבתי תגובות שאני לא גאה בהן, בלשון המעטה. אני מעדיף לפרוש בכלל מהאייל לזמן הקרוב. |
|
||||
|
||||
זה מצער אותי. מכל מקום, יש להניח שתמצא אותי כאן אם וכאשר תחזור. |
|
||||
|
||||
"אנחנו לא *נחכה* שהם יפסיקו. זה בלתי מוסרי בעליל לשבת ולחכות". "מה שבטוח הוא שישראל לא יכולה להשלים עם ירי יומיומי של קסאמים ו"לחכות שהם יפסיקו". זה נראה לי כל-כך מובן מאליו שאני מתפלא שאני כותב את המשפט הזה בכלל". אני מבינה שבעיניך הדברים האלה מובנים מאליהם; אבל לי, למשל, הם לא נראים מובנים כל כך. לכן אשמח אם תסביר: מה נראה לך "בלתי מוסרי"? לא לנקום? או לא להתגונן? כלומר, לא להשיב למפגעים כגמולם, או להפחית ככל שניתן את מספר הנפגעים שלנו? כי זה לא בהכרח אותו הדבר. עד כמה שראינו בינתיים כל הפעולות הכוחניות שמבצע צה"ל לא ממש הביאו להסרת האיום על שדרות. הן גם לא סיימו באופן סופי את האיום בפיגועי התאבדות. נהפוך הוא: כל חיסול, ממוקד ובעיקר לא ממוקד, מגביר את ההתראות ואת רצון הנקמה של הפלסטינים. עד היום ניסינו את השיטה הזאת שוב ושוב לאודך זמן. הרבה לא הרווחנו מזה. מה שלא ניסינו הוא להפסיק באופן מוחלט את פעולות צה"ל (למעט בדיקות במחסומים) לתקופה מסוימת ולראות מה קורה. אולי אפילו - שומו שמים - לנסות לדבר עם החמאס. או לפחות לתת לאבו מאזן אפשרות לעשות זאת. כעת, לא בהכרח מצב כזה יפסיק סופית את הקסאמים. סביר שלא, כמובן. אבל צריך לראות אם זה לא מפחית את שיגוריהם. אם לא יורדות ההתראות לפיגועי התאבדות. ואם כן - כלומר, אם אחרי הודנה *מוחלטת* מצדנו - יש ירידה ממשית במספר הנפגעים, אולי זה חשוב יותר מנקמה? אולי אפשר לוותר להם על כמה הרוגים שלהם בתמורה לכמה אנשים שלנו שלא ימותו? |
|
||||
|
||||
''מה שלא ניסינו הוא להפסיק באופן מוחלט את פעולות צה''ל (למעט בדיקות במחסומים) לתקופה מסוימת ולראות מה קורה'' מה שקורה, הוא שארגוני הלוחמה הפלשתינים מפתחים בשלווה ובנחת את כוחם, ומוציאים אותו לפועל בפעולת-ראווה כגון פיצוץ במלון בנתניה. תכונה נוספת של השיטה שלך, היא שהיא נשכחת במהירות ולאחר כמה חודשים בא שמאלני תורן ואומר שמעולם לא ניסינו להבליג. (בנוגע לשיחות עם חמאס אתה צודק. חייבים להביך את הנייה בהזמנה לפסגה במעון ראש הממשלה.) |
|
||||
|
||||
אני יודעת שזה ייראה לך מאוד קטנוני מצדי, אבל אני התכוונתי ל''הבלגה'' כזו שאפילו חיסולים אין בה. |
|
||||
|
||||
זה לא נראה לי קטנוני, אלא שכחני. בחודשים ההם נמנעה ממשלת שרון מהרג מפקדים (אם כי לא הפסיקה את הנסיונות להרוג מתאבדים בדרכם. אולי זה מה שהיה מפסיק את המוטיבציה הפלשתינית להילחם) |
|
||||
|
||||
אולי כדאי להזכיר את איומי האפוקליפסה עכשיו שניבאו לנו חלק מהעיתונאים שלנו מייד אחרי חיסול יאסין, ואת מה שקרה בפועל. |
|
||||
|
||||
מצדך זה בהחלט שכחני. יום-יומיים לפני הפיגוע בנתניה היו איזה שני חיסולים קטנים. |
|
||||
|
||||
הנחת היסוד שלך היא שאנו נתונים ב"מעגל דמים"; תגובה גוררת תגובת נגד וחוזר חלילה. קשה לערוך ניסוי מבוקר כדי לבדוק תאוריה זאת. אני חושש שאת מזלזלת בשני הצדדים הלוחמים כאשר את מיחסת להם מודל התנהגות רפלקסיבי האופייני לבעלי חיים ירודים. לפלסטינאים יש תוכנית ידועה וגלויה לחסל את ישראל כמדינת לאום יהודית. לתוכנית זאת תמיכה רחבה של כלל האוכלוסיה הפלסטינית. לישראל יש עניין חיוני לסיים את המלחמה בהסכם שלום שיאפשר המשך קיומה כמדינה יהודית. מאחר שהדבר אינו אפשרי, ישראל מעדיפה להמנע ממשא ומתן. התוצאה היחידה של משא ומתן תהייה העברת זירת המלחמה לבמה הפוליטית הבין לאומית שבה יש לפלסטינאים יתרון מוחלט. חילופי האש בעזה דומים לקרב איגרוף שבו אחד המתאגרפים חלש מכדי לנצח, והאחר חושש מתגובת הקהל אם יכה חזק מידי... זאת הסיבה שהקרב נמשך זמן רב כל כך ללא הכרעה. ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לא להגיב, מחשש לדמורליזציה מוחלטת של הציבור, אובדן אמון ביכולת המדינה להמשיך להתקיים לאורך זמן, ויצירת רקע בדעת הקהל המתאים לכוחות פוליטיים המובילים לכניעה לפלסטינאים. הרשי לי להעיר בלעג שאם "לנסות לדבר עם החמאס." לא יעזור, אפשר אולי לנסות "לדבר עד שיצא עשן לבן." (דיבורים פורטה), או לרקוד את ריקוד הגשם, או להתחפש להרי פוטר ולנסות את מטה הקסמים שלו. |
|
||||
|
||||
מעניין שהוספת את הקטע האחרון הזה. למען האמת, זה אחד הדברים שתכננתי ושכחתי לכתוב לשוטה: אם איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים, אולי באמת אפשר לרקוד את ריקוד הגשם, להגיד תהלים או להדליק נרות על קברותצ הקדושים. אפילו פולסא דנורא נראה לי יותר אפקטיבי להפחתת ההרג מאשר מה שנעשה עכשיו. |
|
||||
|
||||
מזל שרק תיכננת ולא הוצאת את זה אל הפועל, אחרת עוד הייתי מתפתה להכנס לביצה הזאת שוב. |
|
||||
|
||||
אני נוטה להסכים לכל מה שכתבת, אבל כדאי לשים לב שהפסקה הלפני-אחרונה שייכת לז'אנר קצת מטריד (גם אם לעתים קרובות תקף) של טיעונים, זה שבו הנחה מרכזית היא שיתר הציבור לא חכם כמונו1. אם אנחנו עושים מעשה X רק בגלל שאחרת תהיה דמורליזציה בציבור, משתמע שאין תועלת *אחרת* ב-X. ואז, אילו כל הציבור היה חכם כמונו וידוע זאת, ממילא X לא היה מונע דמורליזציה. נכון שלפעמים אנשים מתנשאים בצורה הזו אפילו על עצמם: "התחלתי לצאת להליכות בערב / לאכול אורז מלא, רק כדי להרגיש שאני עושה משהו". 1 מי זה "אנחנו" כאן? אנחנו המתדיינים, ואולי מקבלי ההחלטות שבנעליהם אנו שמים את עצמנו. |
|
||||
|
||||
זהו בדיוק ה"סובייקט שאמור להאמין" של ז'יז'ק (הוא טוען, נראה לי בצדק, שלמבנה הזה יש נוכחות חזקה הרבה יותר מאשר סתם "ז'אנר מטריד של טיעונים". ראה למשל את תגובה 276181 של טל כהן): According to a well-known anecdote, anthropologists studying "primitives" who supposedly held certain superstitious beliefs (that they descend from a fish or from a bird, for example) asked them directly whether they "really" believed such things. They answered: "Of course not - we're not stupid! But I was told that some of our ancestors actually did believe that." In short, they transferred their belief onto another.
We do the same thing with our children by going through the ritual of Santa Claus. Since our children (are supposed to) believe in him and we do not want to disappoint them, they pretend to believe so as not to disappoint us by puncturing our belief in their naivety (and to get the presents, of course). Isn't this also the usual excuse of the mythical crooked politician who turns honest? "I cannot disappoint the ordinary people who believe in me." Furthermore, this need to find another who "really believes" is also what propels us to stigmatize the Other as a (religious or ethnic) "fundamentalist." In an uncanny way, some beliefs always seem to function "at a distance." In order for the belief to function, there has to be some ultimate guarantor of it, and yet this guarantor is always deferred, displaced, and never present in persona. The point, of course, is that this other subject who directly believes does not need to actually exist for the belief to be operative: It is enough precisely to presuppose his existence, i.e. to believe in it, either in the guise of the primitive Other or in the guise of the impersonal "one" ("one believes..."). |
|
||||
|
||||
היי, בלי ללכלך על הארי פוטר. אחד מהמאפיינים הבולטים של הסדרה הוא שגם יכולות הקסמים של הארי ושות' לא מבטיחות להם הצלחות אינסטנט. |
|
||||
|
||||
"לפלסטינאים יש תוכנית ידועה וגלויה לחסל את ישראל כמדינת לאום יהודית" "ישראל יש עניין חיוני לסיים את המלחמה בהסכם שלום שיאפשר המשך קיומה כמדינה יהודית." 1. איך מסתדרים המעשים וההצהרות של הישראלים והפלשתינאים עם התוכניות הגלויות והידועות שלהם? 2. יכול להיות שלישראל ו/או לפלשתינאים יש יותר מאינטרס/תוכנית אחד/ת? "ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לא להגיב, מחשש לדמורליזציה מוחלטת של הציבור, אובדן אמון ביכולת המדינה להמשיך להתקיים לאורך זמן, ויצירת רקע בדעת הקהל המתאים לכוחות פוליטיים המובילים לכניעה לפלסטינאים." 3. אתה רציני? הציבור יאבד "אמון ביכולת המדינה להמשיך להתקיים לאורך זמן" בגלל הקאסמים? זה קרה אי פעם בהיסטוריה האנושית? 4. אתה רואה תסריט אפשרי שמתחיל בקסאם שנופל בשדרות, ונגמר בהודעת "סגירת מדינה" של אולמרט? 5. איך "הגבה" תשנה את התסריט הזה? |
|
||||
|
||||
1-2. אני ממש מקווה שלא מתחשק לך להתווכח על השאלה האם ישראל באמת חפצה בשלום, או האם הפלסטינאים באמת מתכוונים ברצינות לממש את זכות השיבה. 3-4-5. מדינת ישראל נמנעת מלהפעיל את מלוא כוחה הצבאי כנגד אירגוני הטרור. בין אם מדיניות זאת ראוייה ובין אם לאו, תוצאת הלוואי אינה מפתיעה: הטרור נמשך, וציבור גדול אינו מאמין שניתן לנצח במלחמה. הסיסמה "תנו לצה"ל לנצח!" הפכה למשל ולשנינה. הקונצנזוס הוא "אי אפשר לנצח טרור", "ניסינו הכל", "אין פתרון צבאי - רק פתרון מדיני". אני חושב שהציבור חש שהמדינה איבדה חלק מחיותה. אין אמון רב ב"גנרלים" ובמנהיגים הפוליטיים, וכאשר מישהו מציב "קו אדום" או מאיים בתגובות קשות, דבריו מתקבלים בציניות. בעיית הטרור תובעת פתרון, הקהילה הבינלאומית תובעת פתרון. ומה "הפתרון" המדיני אם האוייב מתעקש על זכות השיבה ואין חלופה צבאית? עמדותיה המדיניות של ישראל הולכות ונשחקות; בנקודת שפל, בשיחות טאבה ב2001, הדברים הגיעו לידי כך שהפלסטינאים כמעט והשיגו הסכמה ישראלית עקרונית לקבל את זכות השיבה כבסיס להמשך המשא ומתן. הכף נוטה לרעת מדינת ישראל; בהיבט הצבאי של המאבק, יש לישראל יתרון, אך היא אינה מממשת אותו בשל שיקולים מדיניים ופוליטיים-פנימיים. בחזית המדינית יש לפלסטינאים יתרון מוחלט. אני חש שאם היו מציגים בסקר את השאלה "האם אתה מאמין/נה בקיומה של מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית בעוד עשרים שנה?" שיעור התשובות החיוביות היה מתחת ל100%... תגובה כלשהי, "גביית מחיר" מהצד השני, מקטינה את תחושת התסכול ואי האמון בחוסנה של המדינה, ומחזקת את כושר העמידה של הציבור. |
|
||||
|
||||
1+2. לא. אני מקווה שאתה מבין שאי אפשר ליחס רצון למדינות או לעמים. רצון שייך לאנשים, לפרטים, לא לקולקטיבים. אני מקווה שאדם בוגר מבין שקיומו של רצון לבד לא אומר כלום. השאלה היא מה המחיר אותו מוכן לשלם הפרט תמורת מימוש אותו הרצון. ואז נשאלת השאלה האם ישראל רוצה בשלום ומוכנה לשלם עבורו באי הקמת התנחלויות (למשל). ההיטוריה של שלושים השנה האחרונות מוכיחה את ההפך (עובדה, ישראל כן הקימה התנחלויות, והרבה). אני מקווה שאתה שם לב להבדל בין ההצהרה "הפלסטינאים באמת מתכוונים ברצינות לממש את זכות השיבה" לבין "לפלסטינאים יש תוכנית ידועה וגלויה לחסל את ישראל כמדינת לאום יהודית", למעשה, מדובר על שתי הצהרות שונות לחלוטין, שמלבד ששתיהן שייכות לתחום הפאנטזיה, אני לא מוצא הרבה קשר ביניהן. 3 + 4 + 5. שאלתי שאלות ברורות, במקום לענות לעניין, אתה ממשיך להצהיר הצהרות מוזרות והזוויות. הסיסמא "תנו לצה"ל לנצח!" הפכה למשל ולשנינה משום שהיא סיסמא מטופשת, ויש בציבור הישראלי אנשים יותר אינטליגנטים ממה שאתה חושב. "אני חושב שהציבור חש שהמדינה איבדה חלק מחיותה. אין אמון רב ב"גנרלים" ובמנהיגים הפוליטיים" ואני חושב שלהפך, הציבור בישראל מוכיח שהוא לא איבד חלק מחיותה, עובדה, "אין אמון רב ב"גנרלים" ובמנהיגים הפוליטיים". "מדינת ישראל נמנעת מלהפעיל את מלוא כוחה הצבאי כנגד אירגוני הטרור." משום שהם לא אירגונים צבאיים, ואי אפשר להפעיל מולם "את מלוא כוחה הצבאי". בני האדם הרבה יותר חזקים וגדולים מהדבורים, עדיין אין הרבה גאונים שישתמשו "במלוא כוחם הפיזי כנגד כוורות הדבורים". "בעיית הטרור תובעת פתרון," מה? ממי היא תובעת דבר שכזה? "הקהילה הבינלאומית תובעת פתרון" אתה בטוח? ואם היא תובעת, אז? "עמדותיה המדיניות של ישראל הולכות ונשחקות" אתה מתכוון שב47 הסכים כל העולם לתת לפלסתינאים מדינה עצמאית שכללה את "גבולות החלוקה", ואת כל מי שהתגורר בזמנו בארץ, והיום אפילו הפלשתינאים לא חושבים לבקש דבר כזה? זאת שחיקה? "הכף נוטה לרעת מדינת ישראל" להפך, הכף נוטה לטובת מדינת ישראל, רק טפשות ישראלית לא מסוגלת למנף מספיק את הכף הזאת, ובמקום זאת מקשיבה לעצות חושי כמו אלא שאתה מנפק בסיטונאות. ""גביית מחיר" מהצד השני, מקטינה את תחושת התסכול ואי האמון בחוסנה של המדינה" להפך, בגיית מחיר מהצד השני מגדילה את חוסר הצידוק בקיומה של מדינת ישראל, מה הטעם שמדינת ישראל תמשיך להתקיים, אם בסופו של דבר היא סתם תהפך לעוד מדינה ערבית ש"גובה מחיר" מהצד השני על חשבון הצד שלה? רוב הישראלים, להבדיל ממך, לא רוצים לחיות בסוריה או מצרים, אלא במדינה שמנסה להטיב עם אזרחיה. |
|
||||
|
||||
"עמדותיה המדיניות של ישראל הולכות ונשחקות" אתה מתכוון שב47 הסכים כל העולם לתת לפלסתינאים מדינה עצמאית שכללה את "גבולות החלוקה", ואת כל מי שהתגורר בזמנו בארץ, והיום אפילו הפלשתינאים לא חושבים לבקש דבר כזה? זאת שחיקה? עמדותיה המדיניות של ישראל הולכות ונשחקות מאז מלחמת יום כיפור. התיקון הזה מספק אותך, סמיילי? תזכורת מן המציאות: אש"ף קיבל את החלטות האום 242 ו338 כבסיס למשא ומתן, אולם עקב כישלון שיחות טאבה עראפאת הצהיר כי הבסיס לשלום צודק הוא החלטה 181 - "החלטת החלוקה". מפלגת השלטון בפלשתין אינה מכירה בסמכות הארגון המתקרא "או"ם" להחליט החלטות לגבי שטחי ואקף מוסלמי. לכן, הממשלה הפלשתינית אינה דורשת את גבולות החלוקה אלא סילוק מוחלט של הפולשים האימפריאליסטים. יש היגיון במסירת שטחים לאויב, בפירוק ישובים, בהימנעות מהתקפות רצחניות על אזרחים וכ'. לא צריך לבסס אותו על עצימת עיניים. |
|
||||
|
||||
איזה "עמדה מדינית" של ישראל נשחקה מאז מלחמת יום כיפור? ערפאת הצהיר הרבה הצהרות. מה זה שייך לדיון? מה הקשר בין הדרישות שאתה מעלה בשם "הממשלה הפלשתינית" לבין הדיון? לא הבנתי את המשפט האחרון שלך. |
|
||||
|
||||
1. איזה שטח ראוי שיהיה בשליטה ישראלית בהסכם שלום עתידי. 2+3. טענת שהפלשתינים לא חושבים לבקש את גבולות החלוקה. הפרכתי טענתך. 4. ביקשתי שתפקח עינך. המסקנות שלך אולי נכונות, אך הנימוק שאליו התייחסתי שגוי ומתעלם מן המציאות. |
|
||||
|
||||
1. באיזה הקשר אתה שואל? 2+3. איפה טענתי טענה כזאת? איפה הפרכת את טענתי? 4. איפה ביקשתי ממני דבר כזה? לאיזה נימוק התיחסתי? למה הוא "שגוי ומתעלם מהמציאות"? |
|
||||
|
||||
1. לא שאלתי כלום. 2+3. מי כתב "היום אפילו הפלשתינאים לא חושבים לבקש דבר כזה" בקשר לתוכנית החלוקה בתגובה 392641? אם זה היית אתה-טעית. 4. המשפט "יש היגיון במסירת שטחים לאויב, בפירוק ישובים, בהימנעות מהתקפות רצחניות על אזרחים וכ'. לא צריך לבסס אותו על עצימת עיניים" היה סוג של בקשה שלא להשתמש בטיעון כאילו הפשתינים אינם מבקשים את גבולות החלוקה. |
|
||||
|
||||
1. אז לא הבנת (ואני עדיין לא מבין) מה אתה רוצה להגיד בסעיף הזה. 2+3. ואיפה הפרכת את טענתי? 4. המשפט "היום אפילו הפלשתינאים לא חושבים לבקש דבר כזה" לא הובא בתור טיעון בעד או נגד "מסירת שטחים לאויב", "פירוק ישובים", ו/או "הימנעות מהתקפות רצחניות על אזרחים", אלא בתור טיעון נגד הפאניקה שבוטאה ב-"עמדותיה המדיניות של ישראל הולכות ונשחקות". |
|
||||
|
||||
2+3 הפלשתינים תובעים, מדי פעם, את גבולות החלוקה. צריך רק להקשיב להם. |
|
||||
|
||||
גם הישראלים "תובעים", מדי פעם, את ארץ ישראל השלמה. אז מה? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |