בתשובה לדורפל, 30/09/05 15:23
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334130
1. פלורליזם? הצחקת את סטימצקי. *אין* שם פלורליזם, פשוט בגלל שמה שיש שם הוא *רק* מה שצפוי להיות. מבחר של 20-30 ספרים בתחום הסיפורת, *אפס* שירה, *מעט מאוד* מחזות, תסריטים וכד', *כמעט אפס* ספרי עיון רציניים. מה יש? ספרי מתנה, דיאטה, בישול, ניו-אייג' ושטויות של מפורסמים. זה *לא פלורליזם, תסלח לי מאוד.
2. סטימצקי וההוצאות: סטימצקי דורשת מהוצאות סכומי כסף נוספים כדי לקבל את הספרים. האם זה בעיניך לגיטימי? באם כך, אני מניח שאתה קפיטליסט, שעבורו כל דבר לגיטימי אם זה מרוויח כסף. בעיני לא.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334148
1. פלורליזם אמרתי!
2. אם יש להן אינטרס כזה, שהוצאות הספרים תחרמנה את סטימצקי. לי אין אינטרס כזה. החרמה ומקח שכאלו לגיטימיים לדידי משני הצדדים. רצויים אפילו.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335440
אלא שמול ההוצאות סטימצקי היא מונופול (בגלל כמות הקונים הגדולה בה) ולהוצאות אין כוח כלכלי להחרים אותה (אם כי היו נסיונות). לי יש אינטרס לחזק את ההוצאות במאבקן ולכן לא אקנה בסטימצקי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334552
"מבחר של 20-30 ספרים בתחום הסיפורת" – נשמע כאילו אתה מתבונן רק על שולחנות הספרים שבמרכז החנות, ולא על המדפים... לא זכור לי סניף של סטימצקי שיש בו פחות מכמה מאות ספרי סיפורת. כמובן שלא כולם זוכים להדר וליוקרה של מיקום מרכזי, שלא לדבר על חלון הראווה, ועדיין.

(אגב, מישהו כאן התלונן על חנויות הראווה המציגות רק ספר אחד. גם אני לא אוהב את זה, אבל למען ההגינות יש לציין שזו לא המצאה של סטימצקי, השיטה הזו נפוצה מאוד בחנויות ספרים בחו"ל. כנראה שזה עובד, sales-wise).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334553
גם *אפס* שירה נשמע לי די קלוש. ככלל, לא ברור באיזה חנויות סטימצקי מבקרים המבקרים. הייתי בדי הרבה חנויות סטימצקי בחיפה ולמרות שחסרים בהם כמה דברים שהייתי שמח לראות, את הבסיס שאפשר לצפות לו יש גם יש (אולי מישהו יביא שם של ספר "קנוני" שאי אפשר למצוא בסטימצקי? ויגדיל לעשות מי שיביא ספר "קנוני" שאי אפשר גם *להזמין* בסטימצקי אבל יש בכל חנות ספרים "משפחתית" ממוצעת).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335441
אכן, קצת הגזמתי, אבל קחו בחשבון שבחלק מחנויות סטימצקי המצב יותר טוב ובחלקן יותר גרוע. באף חנות של סטימצקי לא ראיתי יותר מחצי מדף של שירה (לעומת שישה מדפים בדיונון, שלושה בתולעת ספרים וכן הלאה). גם מדפי הסיפורת מצומצמים מאוד.
נכון שכמעט הכל אפשר להזמין (ספרים של רסלינג אני לא בטוח) אבל כל העניין הוא שמה שאני רוצה בחנות ספרים זה לחוש את תרבות הספר בחנות עצמה, ולא בקטלוג (אם הקטלוג הוא העניין, עדיף כבר לקנות באינטרנט).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334575
באיזה חו"ל נפוצים חלונות ראווה חד-ספריים?
ובכל מקרה, זה ממש דוחה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334591
אישית נתקלתי בתופעה בבריטניה, גרמניה, נורבגיה וספרד. לא ב*כל* החנויות, כמובן, ובטח שלא בחנויות יד שניה, אבל כן בחנויות הגדולות (המקבילות המקומיות ל"סטימצקי", אני מניח, למעט אולי נתוני פלח השוק).

כמו בסטימצקי בארץ, זה לא תמיד *חד*-ספרי, אבל מספר זעום של ספרים, עם עשרות עותקים מכל אחד.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334596
מדכא ביותר. אני משוכנעת שבצרפת זה איננו. וכמעט משוכנעת שגם באיטליה זה לא קיים.
אגב, יש לך איזו השערה למה זה "מוכר"?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334598
"אם חוזרים על משהו מספיק פעמים, הוא ייתפס כנכון" – ומכאן אולי "אם מוכרים ממשהו המון עותקים, הוא בטח טוב"? (וכמובן, "אם יש הרבה עותקים בחלון הראווה, הם בטח מוכרים המון מזה"?)

סתם השערה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334603
נדמה לי שזה פשוט מושך יותר תשומת לב, בפרט אצל אנשים שלא מתבוננים בכל הספרים בחלון הראווה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334755
איך זה יכול למשוך יותר תשומת לב? נשמע קצת מוזר.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334763
אם אתה מסתכל בחלון ראווה ורואה בו 20 ספרים, ייתכן מאוד שלא תשים לב ל"עלילות ביש גדא" שנמצא למטה מימין. לעומת זאת, אם כל 20 הספרים הם "עלילות ביש גדא", קשה יהיה לפספס אותו.

כמובן שלא מדובר כאן על יותר משיכת תשומת לב של אדם אקראי שהולך ברחוב כדי לגרום לו להסתכל *מלכתחילה* בחלון הראווה, אבל אני לא בטוח שאין גם אפקט כזה: יש משהו באחידות שמושך את העין, לדעתי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334767
ראשית, אם אינני טועה, מטרתן של חנויות הספרים למכור כמה שיותר ספרים, לא? ולא רק ספר אחד...
שנית, גם אם הם מאוד רוצים למכור דווקא את "ביש גדא בארץ הפילים הסגולים", אין כל סיבה להציג אותו למטה מימין גם בחלון ראווה כללי יותר. קל מאוד לשים אותו בנקודה מרכזית ובולטת ולדאוג שאותו יראו ראשון.
שלישית, אות ךבאמת מושכים יותר חלונות ראווה אחידים?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334770
ראשית, כבר דיברו על הנקודה הזו. אני לא בטוח שיש תשובה אחידה לכאן או לכאן - זה תלוי מה בעצם ההשפעה של חלון ראווה. ייתכן מאוד שבום שיווקי של ספר אחד (בפרט רב מכר זמני, שעוד חצי שנה אף אחד לא יתעניין בו) רווחי יותר מאשר מתן פרסום לכמה ספרים בו זמנית.

שנית, למרות שאולי אפשר להגיד מהו "מקום מרכזי" (מהו?) זה עדיין לא אומר שהצגת 20 עותקים של אותו הספר לא מרכזת בו את תשומת הלב הרבה יותר מאשר המקום המרכזי.

שלישית, כן, כשהכוונה היא "צדים את העין" ולא "גורמים לך לרצות לעמוד ולהביט בהם הרבה זמן".
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334771
טוב. ראשית, אולי. שנית, המקום המרכזי הוא במרכז. ומהספר הספציפי הזה אפשר לשים עוד שני עותקים וגם לסדר אותם בצורה מעניינת.
שלישית, מוזר מאוד. לגבי, לפחות, זה עובד הפוך. אני אפילו לא מתקרבת מספיר לראות באיזה ספר מדובר.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334779
גם אני לא אתקרב כדי לראות באיזה ספר מדובר, אבל זה כי אני ''אנטי'' הפרסום המעצבן הזה. זה לא משנה את העובדה שאת העין שלי זה תפס, ושאם לא הייתי ''אנטי'' ייתכן מאוד שהייתי מתקרב וקורא.
יש השפעה של נפח הפירסום 335171
על האפקטיביות שלו,
להבדיל כשיופלה התחילו להיות משווקים, הם מילאו לחלוטין את אגף היוגורטים בסופרמרקטים המראה שנגלה היה מדף אדום לחלוטין מהמוצרים.
יש השפעה של נפח הפירסום 335174
מה שהיה מוטעה.

אני, למשל, מקשרת אדום עם תות.
אני לא אוהבת יוגורט תות.
ואין לי כוח להתחיל להסתכל מקרוב מה כל תות אומר, ושאולי התות הוא לא תות אלא ''אגס שובב'' או ''אפרסק נדיב''.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334756
זה אפשרי, אבל אז זה טוב בעיקר למחבר. לא כל כך לחנות, לא? החנות אמורה למכור קצת יותר מספר אחד...
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334834
אני מנחש שמנחה את החנויות השערה דומה לאחת הבאה: יש שני סוגים עיקריים של לקוחות פוטנציאליים. יש את אלו שקוראים הרבה. הם יודעים מה הם מחפשים (שמעו מחברים, קראו ביקורת וכו') כשהם נכנסים לחנות, או שהם נכנסו כדי להעביר זמן בשיטוט, וישקלו ברצינות לקנות משהו שהם יתקלו בו לראשונה רק (בערך) אם הוא של מישהו שהם מכירים. ויש את אלו שקוראים ספר פעם בחמש שנים, או מחפשים מתנה. חלון הראווה מיועד למשוך את הקוראים מהסוג השני. על אלו מהסוג הראשון אין לו השפעה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334844
כשקראתי את הודעתך ניסיתי לחשוב מה היחס בין מבט בחלון ראווה של חנות ספרים לבין קנייה בה, אצלי. וראיתי שאין יחס קבוע כזה בכלל. זה גם מאו' תלוי אם מדובר בחנות קבועה שלי או חנות מזדמנת, ואם באתי אליה במיוחד כדי לקנות ספר מסוים או סתם עברתי בסביבה. הדבר היחידי העקבי שאני רואה הוא, שלחנות שחלון הראווה שלה מציג רק ספר אחד, לעולם לא אכנס באופן מקרי. הסיכוי היחידי שאקנה בה הוא רק אם באותו רגע אני מחפשת ספר ספציפי כלשהו.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334613
מצטערת לאכזב- אני נתקלתי בתופעה גם בצרפת.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334754
זה אכן מאכזב ביותר. מה הטפיש אותם עד כדי?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334837
מההודעה שלך אפשר לחשוב שלכל אזרח צרפתי יש לפחות שני פרסי נובל לספרות מתחת לכל זרוע, מלבד שני גברים ואישה אחת ממחוז בורגונדי (ולא שלא הגיע להם. זה הכל פוליטיקה בפרסים האלו, אתה יודע).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334853
תראה, יש עניין של מנטליות של עם ויחסו לדברים שונים, כולל יחסו לספרים. למיטב הבנתי, הצרפתים מתייחסים לספרות, כמו גם לשפה, ביראת כבוד יחסית. ולי אישית נראה שחלונות ראווה ''חד ספריים'' מצביעים על זלזול ניכר בספרים ובקוראיהם. מכאן תגובתי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334630
לדעתי זה אמור לתת הרגשה חגיגית של אירוע ("יצא החדש של עמוס עוז!").
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334753
''יצא החודש ספר של רות סירקיס''. הרבה יותר סביר.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334766
אני לא יודע איפה להדביק את זה בדיוק, אבל מתבקש להזכיר כמשקל נגד לתופעות שצוינו לעיל את כל העניין של The Long Tail: http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334780
לא הבנתי מה כאן משקל הנגד.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336055
אתה יכול להדביק את זה כאן תגובה 255003.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336072
או, תודה! אני כמובן התכוונתי לכך שסטימצקי (עפ"ז) מתנהגים כמו Barns & Noble בכך שהם מגבילים את המלאי שלהם בחנויות, וכך מפספסים את "הזנב הארוך". עם זאת, נדמה לי שדווקא באתר האינטרנט שלהם אפשר למצוא ספרים שאי אפשר למצוא באתרי הספרים האחרים. אולי יש להם מחסנים גדולים של כל הספרים שלא נמכרו.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336167
Barnes & Noble "מגבילים את המלאי בחנויות"? לא לכל חנות ספרים יש שטח המדף של ספריית הקונגרס. מה הם יכולים לעשות?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336179
הכוונה לחנות הרשת של B&N (מחזיקים רק 130K הכותרים הפופולריים ביותר, לעומת אמזון שמחזיקים הכל), לא לחנויות.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336183
מזמני המשלוח השונים של אמאזון לספרים שונים, מהעיכובים הלא צפויים לפעמים ומהעובדה שבאתר שלהם רשומים גם ספרים שיצאו מהמלאי והופסקה הדפסתם, אני מסיק שהם לא מחזיקים את הכל, אלא מזמינים במיוחד. ברנס אנד נובל לא עושים את זה?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336188
לא. B&N מגבילים את המצאי באתר ל-‏130K כותרים (זה מה שאני זוכר מהדוגמה במאמר על הזנב הארוך).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 336191
מה הם יכולים להרוויח מהגבלת המצאי ב*אתר*? שיקנו עוד דיסק.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 337332
לא ידוע לי אם נכונה הטענה שאתר האינטרנט מגביל את מספר הכותרים שניתן להזמין ממנו, אך הדבר נשמע לי קצת לא הגיוני מכיוון שבחנויות עצמן יכולים להזמין לך כל ספר שנמצא בהדפסה אך אינו בחנות, והגדילו לאחרונה ושכללו את המערכת כך שיכולים לחפש לך עותקי יד שניה לספרים שגם אינם בהדפסה, דרך הסכמים עם חנויות יד שניה שונות ברחבי ארה''ב שהתחברו למאגר הממוחשב של הרשת.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 337357
יכול להיות שהם עשו זאת בדיוק בגלל הביקרת עליהם במאמר על "הזנב הארוך"?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 337376
זה תלוי ממתי המאמר. התכנה שודרגה וקיבלה את התוספת הזו בערך בתחילת 2005.
בכל אופן, לא נראה לי שהציפיה מחנות של ספרים חדשים שתהיה מסוגלת להשיג לך גם ספרים שיצאו מהדפסה כל כך טריוויאלית.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 337419
המאמר אכן פורסם קודם :)
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 337447
הצצתי עכשיו במאמר, וראיתי שהוא מהאוקטובר 2004. חודשיים בכל זאת נראה לי כמו פרק זמן קצר מכדי להשפיע על המהדורה החדשה של BookMaster שיוצאת בערך פעם בשנה.
בכל אופן, לינקקתי את המאמר לחברי מהחנות ואראה אם מישהו מהם יודע יותר ממני על הנושא.
תשובה מעובד ותיק בחברה 337757
לפי מה שהוא אומר, אתה ככל הנראה צודק. הנה חלק מהתשובה הארוכה שכתב:

Thanks for sharing this. Fascinating article.

I don't remember the timeline Out of Print was
implemented. However, it's not too hard to implement
it if you think about it. The OP search provides very
little information and is more title based than ISBN
based. For example, when you use the OP search it
returns both hardcover and paper options for the same
title. No description other than what shape the book
is in and the cost, which is why most customers I do
OP searches for don't follow through and make a
purchase. The main reason it's simple to implement is
that all the info comes from what was probably an
existing database: Alibris.

Long before the Alibris search in Bookmaster, BN.Com
offered used book options online by partnering with
various used bookstores (not just Alibris). However,
I think this came after amazon.com's similar offering
of used books being sold by any Joe/Jane. When I'm
unable to find a used book for a customer in
Bookmaster I always make sure to point the customer to
bn.com where there are more options.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334857
האסוציאציה שלי לחלונות כאלה היא "חגיגה": הוצאתו לאור של הספר החדש היא מאורע שמצדיק את מילוי כל חלון הראווה בעותקים שלו.
דרך פחות נחמדה לחשוב על זה היא שהצגה של הספר בחלון פעמים רבות מגדירה מה צריך לקרוא היום כדי להיות בעניינים. זאת חלק ממתקפת יחסי-ציבור (וזה הרי תפקידם של פרסומות וחלונות ראווה בחנויות אופנה).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334862
האם זו אסוציאציה ממשית? למשל, כזו שתגרום לך לקנות את הספר, או לפחות להיכנס במיוחד לחנות כדי לדפדף בו?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334871
היא לא תגרום לי לקנות את הספר או לדפדף בו (הספרים בחלונות הראווה בד''כ אינם לטעמי), אבל היא כן יכולה למשוך אותי פנימה בגלל התחושה ש''קורה שם משהו''. אני קונה ספרים בקצב מהיר יותר מהקצב שבו אני קורא אותם, כך שלכאורה אין טעם שאכנס לחנות ואקנה עוד ספרים. אבל התחושה שיש ''התרחשות'' היא תחושה שקשה לי לעמוד בפניה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334882
אהמ... זו בעצם הייתה הטענה של ברקת, אבל מצידה זה נשמע לי כמו רעיון תיאורטי יותר. אם אתה אומר שזה עובד בפועל, אז יש בזה הסבר מסוים...
במחשבה שנייה, ייתכן שגם עליי זה היה יכול לעבוד באופן דומה לולא הסידור המאוד מעוצב של העותקים. כלומר, לו הם היו מונחים, נניח, במין ערימות זרוקות כאלה - מעין ''זה עתה הגיע'', יכול להיות זה היה מושך. אולי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335214
הייתי היום בחנות "סטימצקי" בקניון עזריאלי. מצאתי שם הרבה יותר מ*אפס* שירה - לפחות שלושה מדפים מלאים (לא התעמקתי אם יש יותר שפספסתי, וכנראה שיש). אז נכון שלא חוכמה שיהיה לך את וולך ועמיחי, אבל היה שם (למשל) גם את ייטס ורמבו. גם במחזות היו לא מעט דברים (למרות ששוב - להציף בחנוך לוין זו לא חוכמה, אבל הוא לא היה בודד שם). לא חיפשתי ספרי עיון (הייתי שם בקושי דקה) אבל אני מנחש שיש שם יותר מאשר כמעט אפס.

אני חושב שאתה, ועוד כמה מהמתדיינים בדיון הזה, מגזימים בצורה דרסטית בביקורת שלכם על סטימצקי. נכון, יש להם לא מעט בעיות ואני מעדיף את "צומת ספרים", אבל אתם מציגים אותם בצורה כמעט דמונית בכל הנוגע למכירת ספרים, עד כדי כך שיש כאלו שמייחלים שהם לא יהיו קיימים אפילו אם לא יהיה אף אחד אחר במקומם. אני חושב שזה מוגזם ביותר. יש להם הרבה יותר מאשר 20-30 ספרים "קנוניים" בתחום הסיפורת (מלחמה ושלום, יוליסס וכו') וגם באגף הנוער יש להם המון ספרים נהדרים (וגם אגף המד"ב והפנטזיה לרוב מכיל את כל הספרים הקנוניים הבסיסיים, אבל לא זו לא ספרות יפה, מה?)
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335256
מזכיר לי שכל פעם שאני נכנסת לחנות ספרים לא מוכרת ושואלת אם יש להם מד"ב, עונים לי "יש - הנה, הארי פוטר שם".

אגב, את זה אתם מכירים? http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=32789
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335261
במדפי המד"ב והפנטזיה של סטימצקי (לפחות אלו שבהם אני הייתי) נפקד מקומם של ספרי הארי פוטר, שהיו בד"כ במדף של ספרות נוער או בדוכנים של הספרים האולטרה פופולריים.

אהבתי את "אני קורא רק ספרי מתמטיקה" (מי אומר דברים כאלו?) ו"יש הרבה יותר ספרים ממה שחשבתי" (מתקשר להודעה הקודמת שלי).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335266
למה ללכת לבלוגים של זבני סטימצקי אלמוניים, כשיש לנו זבנית סטימצקי משלנו?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335275
לא שמת לב שאני נמנעת מלהתערב?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335276
זהו, ששמתי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335282
אז יש לי הרבה טענות לרשת סטימצקי, שנובעות מהשנים בהן עבדתי בחנויות של הרשת, וגם מסיפורים ששמעתי מקולגות בהשתלמות מנהלים שעשיתי לא מזמן. מאחר ואני לא עובדת בחנות של הרשת, אלא של זכיין, כל השטויות האלו לא קשורות אלי. אין לי גם תחושת נאמנות לרשת (לחנות שלי כן, אבל לא לרשת). עם זאת, אני חושבת שהטענות שנטענו כאן אינן נכונות ככלל, ובודאי שאם נמצא בהן גרעין של אמת (ונמצא) הן מוגזמות בצורה מגמתית. אבל אני הרי עובדת בסטימצקי, כך שממילא טענות הנגד שלי לא יתקבלו ברוח הוגנת. יתכבד נא ערי סטימצקי ויבוא להגן בעצמו על כבודו.

ודבר אחד אני כן אגיד - כל חנות מחזיקה מלאי לפי הדרישה בסביבה. אני למשל מקבלת את כל ספרי ההוצאות רסלינג, בבל, ינשוף, עברית, אנדלוס וכדומה. כי הם נמכרים אצלי. ספר שלא נמכר (אם הפצרותי והמלצותי לא עוזרות) תופס מקום מדף לספר אחר. יש המון המון ספרים נפלאים בעולם, שאנשים צריכים לקרוא, ושאני יודעת שאם יחשפו אליהם יאהבו אותם, ויש מעט מעט מקום על המדפים. כל ספר שלא ימכר (ואני יודעת בד''כ מה ימכר כי אני מכירה את הלקוחות שלי) תופס את מקומו של אחר שיש לו סיכוי.
כל זה לא אומר שספרים מסוימים לא יהיו על המדף בין אם יקנו אותם ובין אם לא - קלסיקות למשל, שפשוט חנות ספרים אינה ראויה לשמה אם הם לא נמצאים על מדפיה. ולפעמים קונים גם אותם.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335287
אכן טבעי שבמתחם שלנו אנשים יחפשו את הוצאת אנדלוס (או יידעו שהיא בכלל קיימת).

מה שכן, בבואי לקנות ספר אני תמיד מתלבטת אם להיכנס לחנות העצמאית הקטנה שנמצאת 50 מטר מכם, שהיא קצת אינטימית-מדי לטעמי, ולהסתכן בכך שלא יהיה לה והיא תציע להזמין, ואולי לא בא לי לחכות... או לגשת אליכם ולהעשיר את ערי.
בפעם שעברה דווקא ניגשתי אליכם (את לא היית!) ונפלתי על מבצע של "3 חינם" או משהו, לאוחזי כרטיס ויזה או משהו, כך שזה השתלם.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335382
במובן הזה אין ממש הבדל, כי גם אנחנו וגם היא קונים את הספרים מסטימצקי, כך שערי מקבל את הנתח שלו בכל מקרה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335387
רצינית? אנא הסבירי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335443
מה יש להסביר? סטימצקי הוא גם המפיץ הגדול ביותר של ספרים בארץ, כלומר מי שיוצר את הקשר בין הוצאות הספרים לחנויות הספרים (בעל המשאיות, במילים אחרות) להוצאות הגדולות מאד יש מערך הפצה משלהן, אבל רוב הקטנות והבינוניות משתמשות בשרותיו של מפיץ.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335508
את זה לא ידעתי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335399
כל הספרים על הערי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335293
איפה החנות שלך?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335303
במכנסים.
קיבלת הרעלת אייל? 335312
וואללה איזה חכם אתה. עכשיו אני כבר לא יקבל תשובה בגלל שאתה נדחף כל הזמן עם החוכמות המטופשות האלה
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335380
שינקין.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335444
אתה שופט אותי לא נכון - אני דווקא מאוד אוהב מד"ב, ובחנויות החביבות עלי יש לא מעט מד"ב (קפוץ ל'קדמת עדן' בתל אביב, או ל'פרוזה מודן', ואני אמבטיח לך שלא יפנו אותך להארי פוטר בענייני מד"ב.
שנית, החנויות של סטימצקי שונות זו מזו בגודלן. זו בעזריאלי היא אחת הגדולות. בחנות בקניון רמת אביב, למשל, כמעט ואין סיפורת/שירה (וגם לא מד"ב). באחוזים, ספרי הבישול/מתנות ממלאים גם את החנויות הגדולות של סטימצקי, וכנ"ל מבחינת ההבלטה.
אולי הסיבה שלקחתי את התגובות לקיצוניות היא שבעיני, המינון הנכון בחנות ספרים הוא משהו כמו 50% סיפורת ושירה, 40% עיון, ו-‏10% בישול ופנאי. המינון בסטימצקי, ורמת ההבלטה, כל-כך שונה, שהדבר פשוט מרגיז.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335448
אני מכיר את ''קדמת עדן''. כן ירבו.

לא הייתי בחנות בקניון רמת אביב כבר הרבה זמן, אבל הייתי במספר חנויות סטימצקי בקניונים בחיפה והמצב לא כל כך שונה. אגב, יש גם הרבה חנויות של צומת ספרים (אני חושב שעל כל אחת של סטימצקי שאני מוצא, יש גם אחת של צומת ספרים שאני מוצא) מה שקצת פוגע בטיעון המונופול, אבל מילא.

לי אין מושג מה ''המינון הנכון'' בחנות ספרים צריך להיות. אם היית מבסס אותו על הטעם שלי היה כנראה אחוז גבוה בהרבה של פרוזה לעומת שירה, יותר מד''ב וספרות מתורגמת ופחות פרוזה מקומית. קשה לי להגיד שזה ''נכון'' - ברור שזה שונה עבור אנשים שונים. אני בהחלט יכול להבין איך המינון של סטימצקי התקבל דווקא כי הוא המינון הנכון עבור קהל היעד של החנות - ובטענות אני אבוא רק לקהל היעד. טעם רע בספרות לא נוצר בגלל חנויות הספרים, למרות שאני משער שזו טענה שחלק מהמתדיינים כאן לא יסכימו איתי עליה.

לא ברור לי מה זו ''רמת ההבלטה'' - בכל פעם שאני בסטימצקי אני שם לב בעיקר לספרי פרוזה, ואולי פה ושם ספר ''עזרה עצמית''.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335468
אני רק הערה: אתה לא חייב להאשים את בעלי החנות עצמם, כדי לנמק את החרם על החנות. השאלה אם הטעם הרע נוצר בגלל חנויות הספרים או בגלל הקהל, לא ממש רלבנטית. רודי סולד מתרבות הספר (הלקויה לדעתו) שמייצרת ו/או משתתפת בה סטימצקי כמכלול (שזה כולל את צרכני סטימצקי ואת רשת החנויות כאחד). רודי (כנראה) מעדיף להשתתף ולתמוך במסיבה אחרת (ולא חשוב אם המסיבה גרועה בגלל המוזמנים, המארגנים או ה-DJ).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335472
חרם על חנות איננו הוגן אם האשמים בו אינם בעליה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335494
הייתי מנגן על הכינור הקטן בעולם לכבוד בעלי סטימצקי, אבל אף אחד לא חייב לבעל החנות שקל (אלא אם הוא קונה אצלו ספר).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335495
אתה מנגן בכינור?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335496
לא כרגע.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335474
מתי אמרתי שמישהו צריך לנמק את החרם על החנות? אנחנו חברה חופשית, ואם מישהו לא רוצה לקנות משהו במקום כלשהו, בין אם בגלל שאותו המקום מבסס תרבות צריכה גרועה ובין אם בגלל שהמוכר הוא אשכנזי והוא שונא אשכנזים, זו זכותו המלאה לא לקנות שם.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335491
מתי אמרתי שאמרת?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335538
דווקא אגף המד''ב שלהם איום ונורא. אותם הספרים בכל החנויות כל הזמן, והרבה יותר מחצי מהם הם זבלונים סדרתיים (ספרים שמבוססים על משחקי מחשב או סדרות טלוויזיה וסדרות ספרים שנכתבות על פי הזמנה). זה לפחות המצב באגף האנגלית. אני מניח שבמתורגמים המצב קצת פחות רע - את הזבלונים הנמוכים ביותר לא מתרגמים, וההוצאות הקטנות שלנו בטח דואגות לתחלופה מינימלית של הספרים כשהן מוציאות תרגומים חדשים ושולחות לפנסיה ספרים שהשוק כבר רווה מהן.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335560
כנראה שאנחנו לא מבקרים באותן החנויות, או שאני לא צרכן מד"ב/פנטזיה רציני כל כך. מה שראיתי במדפים שלהם (גם ואולי בעיקר באנגלית) נראה לי בהחלט סביר (אם כי היצע רחב של פראצ'ט הוא תמיד דרך נוחה לשחד אותי).
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335633
אני לא חושבת שמוציאים ספרים לפנסיה.
מנסים למכור אותם כל עוד יש עותקים, ואם השוק רווה לא מוציאים הדפסה נוספת.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335663
לא מדויק יש ספרים שנגרסים.
הא? 335715
ספרים?
נגרסים?
למה?

ההדפסה עולה המון!
לא חבל?

_______
"במקום בו נגרסים ספרים יגרסו גם אנשים".
הא? 335717
גם הנייר עולה לא מעט. וגם האחסון. ספרים שנראה שלא יימכרו תופסים יותר מדי מקום...
הא? 335720
כמו שכתב האלמוני מעלי, ספרים תופסים מקום, מקום עולה כסף.
הפתרון של לחלקם בחינם, או אפילו למכרם במחיר סמלי (לספריות, בתי ספר, מועדוניות וכו') הוא פשוט בניגוד לעיקרי אמונתן של הוצאות הספרים.
הא? 335727
מזכיר את חנויות הפרחים, שמשמידות פרחים לקראת שעת הסגירה, כדי שאף אחד לא יתרגל לבוא מאוחר ולקנות פרחים נבולים בזול.
הא? 335730
זהו, שספרים לא נובלים מעצמם.

__
למרות שיש פרס נובל לספרות ואין לפרחנות.
הא? 335746
הפרס הזה כבר נובל שנים, ותודה לאל, לא משמידים אותו.
אגב 335913
יש מכירה של ספרים בבית ציוני אמריקה בתל אביב. כל יום מ-‏10 עד 22, כולל שבת. שישי וערבי חג עד 16:00. עד ה-‏24.10.

המחירים נעים בין 5 ל-‏30 ש"ח (ויש עוד סטנד עם ספרים ב-‏50% ממחירם הקטלוגי).

הוצאות משתתפות: הקיבוץ המאוחד-ספרית הפועלים-יבנה-יסוד-כרמל-רסלינג (מי התלונן שבסטימצקי אין? הנה פה יש)-שופרא-ביתן-מסדה-תמוז-סיטרא אחרא-תמר-המעורר-טפר-ליברוס-נהר.

הנה דבר מבורך שעושים עם עודפים ופגומים.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335766
לזה התכוונתי.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335912
למה התכוונת?
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 335933
התכוונתי לספרים שמפסיקים להדפיס. בגלל שהשוק כאן קטן, ניחשתי שזה קורה לעיתים יותר תכופות (אני מדבר על התרגומים ביחס לספרים המקוריים, שלרוב נבחרים לתרגום בגלל שהם מוכרים יפה מאוד באנגלית, וממשיכים להדפיס אותם באנגלית עוד הרבה זמן). את המקוריים אפשר להמשיך לייבא בכמויות קטנות ממקומות שבהם הם מודפסים ונמכרים בכמויות רווחיות יותר, בזמן שבארץ התרגומים נעלמים מהמדפים לגמרי כשהמכירות שלהם צונחות מספיק נמוך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים