|
||||
|
||||
נדמה לי שזה פשוט מושך יותר תשומת לב, בפרט אצל אנשים שלא מתבוננים בכל הספרים בחלון הראווה. |
|
||||
|
||||
איך זה יכול למשוך יותר תשומת לב? נשמע קצת מוזר. |
|
||||
|
||||
אם אתה מסתכל בחלון ראווה ורואה בו 20 ספרים, ייתכן מאוד שלא תשים לב ל"עלילות ביש גדא" שנמצא למטה מימין. לעומת זאת, אם כל 20 הספרים הם "עלילות ביש גדא", קשה יהיה לפספס אותו. כמובן שלא מדובר כאן על יותר משיכת תשומת לב של אדם אקראי שהולך ברחוב כדי לגרום לו להסתכל *מלכתחילה* בחלון הראווה, אבל אני לא בטוח שאין גם אפקט כזה: יש משהו באחידות שמושך את העין, לדעתי. |
|
||||
|
||||
ראשית, אם אינני טועה, מטרתן של חנויות הספרים למכור כמה שיותר ספרים, לא? ולא רק ספר אחד... שנית, גם אם הם מאוד רוצים למכור דווקא את "ביש גדא בארץ הפילים הסגולים", אין כל סיבה להציג אותו למטה מימין גם בחלון ראווה כללי יותר. קל מאוד לשים אותו בנקודה מרכזית ובולטת ולדאוג שאותו יראו ראשון. שלישית, אות ךבאמת מושכים יותר חלונות ראווה אחידים? |
|
||||
|
||||
ראשית, כבר דיברו על הנקודה הזו. אני לא בטוח שיש תשובה אחידה לכאן או לכאן - זה תלוי מה בעצם ההשפעה של חלון ראווה. ייתכן מאוד שבום שיווקי של ספר אחד (בפרט רב מכר זמני, שעוד חצי שנה אף אחד לא יתעניין בו) רווחי יותר מאשר מתן פרסום לכמה ספרים בו זמנית. שנית, למרות שאולי אפשר להגיד מהו "מקום מרכזי" (מהו?) זה עדיין לא אומר שהצגת 20 עותקים של אותו הספר לא מרכזת בו את תשומת הלב הרבה יותר מאשר המקום המרכזי. שלישית, כן, כשהכוונה היא "צדים את העין" ולא "גורמים לך לרצות לעמוד ולהביט בהם הרבה זמן". |
|
||||
|
||||
טוב. ראשית, אולי. שנית, המקום המרכזי הוא במרכז. ומהספר הספציפי הזה אפשר לשים עוד שני עותקים וגם לסדר אותם בצורה מעניינת. שלישית, מוזר מאוד. לגבי, לפחות, זה עובד הפוך. אני אפילו לא מתקרבת מספיר לראות באיזה ספר מדובר. |
|
||||
|
||||
גם אני לא אתקרב כדי לראות באיזה ספר מדובר, אבל זה כי אני ''אנטי'' הפרסום המעצבן הזה. זה לא משנה את העובדה שאת העין שלי זה תפס, ושאם לא הייתי ''אנטי'' ייתכן מאוד שהייתי מתקרב וקורא. |
|
||||
|
||||
על האפקטיביות שלו, להבדיל כשיופלה התחילו להיות משווקים, הם מילאו לחלוטין את אגף היוגורטים בסופרמרקטים המראה שנגלה היה מדף אדום לחלוטין מהמוצרים. |
|
||||
|
||||
מה שהיה מוטעה. אני, למשל, מקשרת אדום עם תות. אני לא אוהבת יוגורט תות. ואין לי כוח להתחיל להסתכל מקרוב מה כל תות אומר, ושאולי התות הוא לא תות אלא ''אגס שובב'' או ''אפרסק נדיב''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |