בן 16 שהרכיב על אופניים חשמליים את חברו שנהרג בתאונה, ייחקר במשטרה באזהרה | 3883 | ||||||||
|
בן 16 שהרכיב על אופניים חשמליים את חברו שנהרג בתאונה, ייחקר במשטרה באזהרה | 3883 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ייתכן מאד שהוא עבר על החוק. זה שנהרג החבר הטוב שלו הוא ודאי עונש מספיק עבורו1, אבל אולי יכול, במסגרת החוקית הקיימת, להפחית מחומרת העברה של אספה. דומני שכבר הצעתי כאן (אם כי מנוע החיפוש טוען שלא) את הרפורמה הבאה: 1. כל נהג בתאונת פגע וברח מאבד את חזקה החפות בשאלה אם היה תחת השפעת סמים או אלכוהול. חובת ההוכחה שלא היא - עליו. 2. כל נהג שעשה תאונה כשהוא תחת השפעה נחשב אשם ב 100% מהתאונה, בלי קשר להתנהגות הצד השני, כלומר להוציא את "הקשר הסיבתי" בין הפעולה לבין התוצאה מההגדרה. כן, אם שני שיכורים מתנגשים זה בזה שניהם אשמים במאה האחוזים. 3. נהיגה תחת השפעה הופכת את כלי הרכב לנשק קטלני, כך שכל נוהג ייאשם לא רק בנהיגה בשכרות אלא גם בנשיאת נשק קטלני ללא אישור. 4. הריגה בנסיבות אלה תיחשב לעברת ההמתה החמורה ביותר - ההיא שהעונש המקסימלי עליה הוא 20 שנה. אולי איזו ציפור שיר חביבה תרצה להעיר את הערותיה? _______________ 1 אני מעריך שלו היה קורה לי משהו כזה בגילו לא הייתי מצליח להשתקם. |
|
||||
|
||||
פרשיית אסלאן-איטח הביאה לידיעתי פסיקה מרגיזה של בג"ץ לפיה אם מישהו לא ברח מיד ממקום התאונה, אלא חיכה עד בוא השוטרים (או נהג החילוץ) אך לא יידע אותם בכך שהוא הוא הנהג הפוגע אלא הסתלק מהמקום, הרי הוא פטור מאשמת הפקרה. אני בטוח שיש בפסיקה הגיון משפטי רב, וגם מילולית קשה להתווכח עליה, אבל כהדיוט מן השורה אני מזועזע. אני לא יודע אם זאת אשמת השופטים או המחוקקים, אבל משהו חייב להשתנות כדי למנוע את הפירצה הזאת. הרפורמה המוצעת למעלה תפתור את הבעיה אם רק ההגדרות ישונו במקצת. במקום "תאונת פגע וברח" יש להחיל אותה על כל נהג פוגע שמתנהג כך שנמנעת בדיקה מיידית אלכוהול וסמים (כמו מר אסלאן). ובהזדמנות זאת אני שמח להודיע שהרפורמה המוצעת הורחבה והיא כוללת כעת גם חליטה מיידית של ב̶י̶צ̶י̶ם̶ כל כלי רכב שנעשה בו שינוי שעלול לסכן את הציבור (כמו העלאת המהירות האפשרית באופניים חשמליים וגלגלנועים), וזאת בנוסף לקנס כספי. ממשרד התחבורה הודיעו ליוזם הרפורמה שהשרה תתפנה לעסוק בה מיד לאחר שיושג פתרון לבעיה הדחופה יותר של התמרורים הטרנסז'נדרים, כלומר אחרי החגים. |
|
||||
|
||||
לקח למרי ווייקפילד 15 שנים להבין שהיא טועה כשהיא מגינה על רוכבי האופניים נגד האנטי-רוכבים. פרספקטיבה אחרת על רכיבת אופנים בעיר1. רוכבי אופניים הם אנשים לא נעימים, לא מתחשבים אחד בשני, לא מתקשרים אחד עם השני. נהגי מכוניות מקיימים סוג מסוים של תקשורת, של הכרה הדדית, למרות התחרות בכביש. רוכבי אופנים מרוכזים רק בעצמם וברכיבה. הצביעות של רוכבי האופנים היא סוג של מחלה מוסרית לפיה יכולת רכיבה מקנה להם רשות להתנהג רע בדרך. הם מרשים לעצמם להתנהג בגסות בגלל שהם לא צריכים לשאת בתוצאות. 1 לצערי אני נפגש בהתנהגות דומה גם ברכיבת שטח בסינגלים כשרוכבים חזקים נצמדים באגרסיביות לרוכבים רגילים (לעיתים בליווי מילולי) שכביכול "מפריעים" להם. גרועים מהם זה רוכבי אופנועי שטח שנכנסים לסינגלים (למרות שאסור לרכב שם ברכב ממונע) ומתנהגים בביריונות כלפי רוכבי האופניים (גרועים כי הם מקלקלים את השביל, ומזהמים את האוויר ברעש, אדי דלק ואבק) |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |