|
פרשיית אסלאן-איטח הביאה לידיעתי פסיקה מרגיזה של בג"ץ לפיה אם מישהו לא ברח מיד ממקום התאונה, אלא חיכה עד בוא השוטרים (או נהג החילוץ) אך לא יידע אותם בכך שהוא הוא הנהג הפוגע אלא הסתלק מהמקום, הרי הוא פטור מאשמת הפקרה. אני בטוח שיש בפסיקה הגיון משפטי רב, וגם מילולית קשה להתווכח עליה, אבל כהדיוט מן השורה אני מזועזע. אני לא יודע אם זאת אשמת השופטים או המחוקקים, אבל משהו חייב להשתנות כדי למנוע את הפירצה הזאת.
הרפורמה המוצעת למעלה תפתור את הבעיה אם רק ההגדרות ישונו במקצת. במקום "תאונת פגע וברח" יש להחיל אותה על כל נהג פוגע שמתנהג כך שנמנעת בדיקה מיידית אלכוהול וסמים (כמו מר אסלאן). ובהזדמנות זאת אני שמח להודיע שהרפורמה המוצעת הורחבה והיא כוללת כעת גם חליטה מיידית של ב̶י̶צ̶י̶ם̶ כל כלי רכב שנעשה בו שינוי שעלול לסכן את הציבור (כמו העלאת המהירות האפשרית באופניים חשמליים וגלגלנועים), וזאת בנוסף לקנס כספי.
ממשרד התחבורה הודיעו ליוזם הרפורמה שהשרה תתפנה לעסוק בה מיד לאחר שיושג פתרון לבעיה הדחופה יותר של התמרורים הטרנסז'נדרים, כלומר אחרי החגים.
|
|