בתשובה ליהונתן בר, 10/07/22 12:40
מילת הקסם ''אכיפה'' 750416
כתוצאה מעצימת עיניים ממושכת של משרד התחבורה והמשטרה, האופניים החשמליים והקורקינטים הפכו להיות בעיה גדולה.

לדעתי אם יש עוד איזושהי תקווה לשינוי, היא מחייבת שינוי החוק שיקבע חילוט מיידי של כלי הרכב של העבריין לתקופה של כמה ימים או שבועות, כשהוצאות הגרירה והאיפסון מוטלות על הבעלים (כך יימנע הצורך בביורוקרטיה משפטית ארוכת נגן. אם הבעלים יעדיף לא לשלם את ההוצאות, כלי הרכב יועמד למכירה פומבית כשההכנסות משמשות כתקציב ייעודי לשיפור התנאים הסביבתיים של העובדים במוסד שביצע את האכיפה, שהיינו העיריה או המשטרה. קצת מוטיבציה לעובדים בעבודה הלא נעימה הזאת לא תזיק).

על פניו זה נראה לא הגיוני לנקוט בצעדים נוקשים יותר נגד קורקינט מאשר נגד משאית 16 טון, אבל לפעמים בעיות קשות דורשות פתרונות קשים, ומה שנראה אבסורדי קצת פחות מציק כשלוקחים בחשבון שהנזק לבעלים קטן הרבה יותר כשמשביתים קורקינט או אופניים לכמה ימים לעומת השבתת משאית.

מנסיוני חלק גדול מעברייני התנועה הנוהגים בכלי רכב קטנים הם שליחים, וחברות השליחים הן אלה שיאכפו בפועל את ההקפדה על מילוי הוראות החוק כי כל רכב מחולט כשהוא בדרך ל"עוד לקוח מרוצה" פירושו משלוח שמתעכב לזמן ארוך, כך שבנוסף להוצאות שהוזכרו קודם צריך להתמודד גם עם לקוחות מתוסכלים. בניגוד למצב כעת, בו מופעל לחץ על השליחים למהר ככל יכולתם, הלחץ ישנה כיוון. אולי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים