|
||||
|
||||
שוב המצחיקול עם טיעון הפנסיה התקציבית של השמאל. נו, אנשי ועד התעשייה האווירית הם שמאל? חברי הכנסת הם שמאל? כל מי שקיבל כאן משכורת קבועה לפני הרבה שנים הוא שמאל? השאלה היא עבור מה החרדים מפגינים. הם מפגינים לרוב עבור שחרור עריקים. כזכור, עיקר ההפגנות בשנים האחרונות הגיעו מה שמכונה הפלג הירושלמי. הם הפלג הקטן יותר והקיצוני יותר של הליטאים. הם לא מיוצגים בכנסת ויש להם אתוס של אי שיתוף פעולה עם המדינה (הם גאים בכך שמוסדות החינוך שלהם לא מקבלים כסף מהמדינה, למרות שבפועל חלק מהם כן מקבלים). ברמת הרשויות המקומיות הנציגות שלהם (מפלגת עץ) נמצאת לפעמים בקואליציות. הם רצו לאמץ עמדה נוקשה בעניין הגיוס. אבל כשיצא חוק הגיוס הנוכחי (זה שעדיין בתוקף, למרות שבית המשפט פסל אותו וביקש מהכנסת להכין חוק חדש) התברר שאין שום בעיה. לכן הם מצאו לעצמם מחלוקת מלאכותית: לפי החוק כל מה שאברך צריך לעשות זה להגיע ללשכת הגיוס ביום הגיוס המיועד עם אישור מהישיבה ולקבל פטור. הם החליטו שזה מעודד פריצות או הכרה בסמכות מדינת ישראל או תירוץ כלשהו, והחליטו שתלמידי הישיבות שלהם לא מתייצבים בלשכת הגיוס. הם נרשמים כעריקים אבל לוכדי העריקים של המשטרה הצבאית לא מחפשים אותם. מדי פעם קורה שאחד כזה נעצר על ידי המשטרה מסיבות שונות, ואז צצה גם הידיעה על עריקות. אז מבחינתי הפגנות הפלג על לגבי עריקים לא מקבלות הבנה. מדובר על פלג קיצוני שמחפש סיבה לריב ומתנגש בכוונה עם מוסדות המדינה, למרות שיש דרך טכנית פשוטה להימנע מכך (שמקובלת על ליטאים אחרים). |
|
||||
|
||||
ראשית , ארשה נא לי לחדד לך שבנושאים הללו , המספרים הם - הם שמדברים ולא הגיגי ליבי או ליבך . ואני מציע לך בהחלט לעיין מהו החוב האמיתי של המדינה כלפי משרתיה ולנסות לענות לי בכנות , האם הצר שווה בנזק המלך באם לאוו. הדימויים שלי על הפנסיות לא היו על מהות התשלום לעובדים, שכן גם אני סמוך בחלקי על שולחן המלך התקציבי , אלא על מי יכול להפסיד אם המדינה תתפרק. ומכאן שכל מי שסמוך על שולחנו של המלך יכול להפסיד אם המלך ימות 1, וכעת תנחש נא לי אדוני הנכבד - מי באמת מפסיד כשהמלך מת - הדוס שמקבל 300/700 ש"ח או זה שמקבל 15,000 ש"ח ? ומכאן - חשוב לשמור על השלטון , שכן אחרת - נפסיד הרבה כסף, נכון מר כהן ? ובתגובה ליתר דבריך : מה זה משנה על מה האדם מפגין ? כשם שזכותו של יוסי להפגין על כך שמגיע לו זכויות להטביות , כך מגיע לדוסי את הזכות להפגין על כך שהוא שונא את צבא השמד ויתר הקללות הכתובות בתורה. מבחינתי - כל מחשבה אחרת , חושפת את הכותב למציאות אשר סותרת את כל מה שהוא מצהיר. 1 והמלך במקרה זה לא חלילה הקיסר ביבי , אלא לשלטון כריבון. |
|
||||
|
||||
טיעון הפנסיות הוא מסיח. אף אחד לא רוצה לפרק את המדינה. ולכן נשים אותו בצד. לי אישית יש בעיה עם מפגינים שחוסמים צירי תנועה ראשיים (וזה כולל נכים, שמקבלים הנחות, אתיופים, ואחרים) וזה כולל גם חרדים. |
|
||||
|
||||
יש משהו מציק ומעיק ברמת הפרט לקבל את חסימת הכביש ובייחוד שזה גורם לפרט להתקע בפקק. אבל מאידך, יש משהו מוסרי ומרומם עם השראה דמוקרטית נעלית אשר משרישה את זכות ההפגנה כזכות מקודשת במחשבה הציבורית וזאת למרות שהיא חוסמת לא צומת אלא עשרות צמתים. כמובן שיש נימוקים למה ברוב עם הדרת מלך ומיעוט עם מרדדת את המלך, אבל כח ההמון לא יכול לבטל את הפרט המפגין רק מנימוקי פקקלוגיה. אני רוצה לדעת שיש למפגין שנושא איתו את עול המחאה את הזכות לחסום לך את הדרך מידי פעם. |
|
||||
|
||||
הם לא חוסמים לי את הדרך: אני מספיק רחוק משם. |
|
||||
|
||||
מסכים. וכמובן שהפרט יתרגז כאשר הוא לא מזדהה עם מטרות ההפגנה ויהיה סלחני כאשר הוא מזדהה איתן. ככה זה. החלק מעורר ההשראה הוא כאשר הפרט מתרגז על ההפרעה לסדר יומו אבל מקבל את עליונות הזכות להפגין למרות שהוא לא מזדהה עם מטרותיה של ההפגנה. |
|
||||
|
||||
לא נכון לפחות לגבי פרט אחד אותו אני פוגש כל בוקר במראה. מרגיז אותי יותר דווקא כאשר אלה שאני מזדהה איתם עושים מעשים בניגוד למה שנראה לי נכון, ובזאת נכללות חסימות כבישים בהפגנות. לדעתי הזכות להפגין אינה הזכות לחסום כבישים יותר משחופש הדיבור פירושו שמותר לשכן שלי לקחת מגפון ולהרצות את דעותיו מבעד לחלון הפתוח. |
|
||||
|
||||
פתאום עולה בדעתי שעוד כמה התבטאויות כאלה ואני מתמנה להיות השר לבטחון פנים. |
|
||||
|
||||
אני תומך בחופש הביטוי גם כשהוא גורם אי נעימויות. כזכור גם התנגדתי לחסימתם של מגיבים באייל שלא הצליחו להתבטא באופן תקין. כמובן שחסימת צירים היא עניין קיצוני. לדעתי ככל שהקבוצה המוחה תרגיש מושתקת, ותזעם יותר על הממסד, כך היא תפנה לאמצעים קיצוניים שמשבשים את הסדר. זו פשוט הדרך היחידה שבה הם ירגישו שזעקתם נשמעת, ובצדק. ראה הפגנות יוצאי אתיופיה- לו היו רק עומדים ושרים שירים מול תחנות משטרה בלי לשבש את הסדר מי היה מקשיב להם? איזה סיקור היו מקבלים? |
|
||||
|
||||
ובאותו נושא - אני כבר אומר מזמן שההפגנו בתל אביב, כולל חסימת כסישים, יעילות הרבה פחות מאלו שבירושלים - ועל כן אני שמח שבקמפיין הנוכחי המוקד עבר לשם. מה אכפת לביבי או ל(רוב) שרי הממשלה אם חוסמים את איילון ומעכבים מאות אלפים וגם אותי בדרך הביתה? שיפגינו. הימים האחרונים מראים שזה הרבה יותר אפקטיבי כשזה נמצא בעיר שמקבלי ההחלטות עובדים בה. |
|
||||
|
||||
רוב שרי הממשלה חיים ועובדים בתל-אביב ובמרכז. בכל מקרה איש מהם, ירושלמים או לא, לא נחסם בגלל ההפגנות. אני מוכרח לציין שאני עובד במרחק של כמה מאות מטרים ממוקד ההפגנות והן לא חוסמות אותי - בניגוד מוחלט למצעדי יום ירושלים או גאווה וכיו"ב שמשתקים את כל האיזור. כבר קרה לי שבגלל מצעד יום ירושלים נסעתי חזרה הביתה במסלול של 11 ק"מ במקום הארבעה הרגילים; כאן לא הוספתי מטר. כשאני חוצה את גן העצמאות ליד רחוב אגרון יש שם איזור שמשמש את המשטרה להתארגנות כל ערב והופך לחניון של ג'יפי מג"ב ויס"מ, כלבנים, פרשים ומכת"זיות - מה שנראה כמו הכלאה בין מחנה צבאי לקרקס נודד. אבל אני חוצה אותו בלי הפרעה. |
|
||||
|
||||
למה לחסום כבישים אם אפשר במקום זה לשפוך דבק למנעולים של המכוניות. |
|
||||
|
||||
זה הרבה יותר יעיל. חסמת את האיילון - עצרת מאה אלף מכוניות. אתה יודע כמה צריך לעבוד כדי לשפוך דבק למאה אלף מנעולים? ומי בכלל עוד מכניס מפתח למנעול של רכב בימינו? |
|
||||
|
||||
אני מציע אפליקציה שבה יוכל כל אדם להנחות מפגינים כיצד הוא מעדיף שיפירעו לו: חסימת כביש (ואיזה), דבק למנעול, ניקוב צמיגים, מגאפון מתחת החלון או קקי בחצר. כמובן זה יתחבר למאגר המידע של משרד התחבורה, כי לוודא שהאזרח מזהה את מכוניתו שלו ולא של שכנו, וכדומה. |
|
||||
|
||||
לייק! |
|
||||
|
||||
אפשר להתייעל: נקב את צמיגיך בעצמך, צלם והעלה לענן של השירות הממשלתי |
|
||||
|
||||
אם תרצה אתה יכול לנקב את צמיגיו של מישהו עצבני במיוחד, ואז אולי תזכה לעלות בעצמך לענן! אם גם אתה העליה לענן אתה רוצה בשירות עצמי, תצטרך לנקב את צמיגיך בעצמך - הצמיגים שלך, לא של האוטו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |