|
||||
|
||||
אני מתכוון למה שכתבת בפסקה האמצעית. אם אתה חושב שנסחת זאת ברור ממני, לא אתווכח על כך. אני רוצה גם להגיב על הפסקה שהבאת מדבריו של גלעד דנבום. המשפט המצוטט מתחלק לשלושה חלקים. שני הראשונים יש סתירה ברורה ביניהם, והשלישי בו הוא מייחס "טרור" גם לצד שלנו הוא לא ברור, אם לא למעלה מזה. גלעד מתאקלם עכשיו במקום מושבו החדש. (גרמניה, מרכז המוסר ?), ולא רואים אותו כאן כל כך, אז אולי תהיה לו לפה, ותסביר למה התכוון. |
|
||||
|
||||
יש והיה טרור ישראלי (המחתרת היהודית וכו'), ולכן לא ברור מה לא ברור, הוא מתנגד לטרור הישראלי והפלשתינאי. ובקשר לסתירה, אני יכול לחשוב על שתי פרשנויות: 1. לוחמי חירות הם לא אלימים (למשל, גנדי), ורק בהם הוא תומך. לפי פירוש זה, הוא תומך בכל מלחמת חירות לא אלימה. 2. הוא מזדהה עם לוחמי החירות (גם האלימים), אבל תומך באלו שקוראים לאי אלימות (ז"א הזדהות != תמיכה, אתה יכול להרגיש הזדהות עם אשה מוכה, זה לא אומר שאתה תומך ברצח בעלה). לפי פירוש זה הוא תומך רק במלחמות חירות לא אלימות. |
|
||||
|
||||
טוב. אם זו באמת דרך מחשבתו של גלעד אז אני והוא חושבים ממש אותו דבר. הצרה היא שהעמדות האלה אינן רלונטיות לתקופנו. התנגדות פסיבית נוסח גנדי לא קיימת אצל הפלשתינים, וגם אין הם יכולים לנקוט בהתנגדות כזאת. כידוע הסכמי אוסלו הביאו את רוב רובם של הפלשתינים לחיים תחת שלטון עצמי. איך יתנגדו פסיבית ולמה (ל' שוויה) ? הרי כדי לראות חייל ישראלי הם היו צריכים לצאת ממקום מושבם ולחפש אותו. זו מהותה של המלחמה הנוכחית. יציאה שלהם מהמקומות בהם הם חיים והליכה "לחפש צרות" , כלומר לנקוט בדרך אלימה. הצהרה בזכות התנגדות פסיבית נוסח גנדי , כאמור, לקוחה ממחוזות אחרים ואין טעם להשמיעה בהקשר שלנו. אם כשגלעד אומר שהוא מתנגד לאלימות גם מהצד שלנו הוא מתכוון לתופעות השוליות שהזכרת הרי אני מזדהה עמו הזדהות מלאה בעניין זה, אבל משום מה חושד שלא לכך הוא מתכוון. |
|
||||
|
||||
תגובה 64043 |
|
||||
|
||||
אינני בטוח כי אתה כתבת גם התגובה הקודמת(בעבוע2), אך אשתדל לענות לשניכם, ראשית,ראיתי כתבה/ידיעה מעניינת בעיתון "הארץ" עליו אני מנוי(עיתון יוני לכל הדעות) מאת זאב שיף בעמוד הראשון: מאמץ בלתי פוסק של ערפאת בעיקר (וגם של אסד) לא להניח לפיגועי הטרור לדעוך ולעשות כל מאמץ להוציא לפועל פיגועים כדי לסכל את היוזמה הסעודית,עוד נאמר שם כי יורש העצר הסעודי ונשיא מצרים בכעסם כי רב ניסו לבדוק עם ערפאת הכיצד מתנער הוא מהבטחותיו להם ? גם הם פגשו את המצח הנחושה . . . ("מי זה ברגותי ?!?"), נקודה שניה ומעניינת היא כי אותם אלה שנקראים הגרעין הקשה של השמאל (היה נסיון מאת ארז לנדוור לנסות ולצייר אותם כאיזו קבוצה קטנה ותמהונית,קבוצת שוליים חסרת חשיבות,אך זה לא נכון בצורה מוחלטת,אלה לא אידיוטים,אלה הם הגרעין הקשה של השמאל הישראלי) נוהגים תמיד לומר לי : "הראית את ראש ממשלתנו שהכריז כי לא יהיה שום מו"מ על החזרת שטחים בזמן כהונתו ??? לא פלא ש . . ." אך אותם דוברים אלה אינם מגלים שום רגישות לקריאותיו היוניות של "יונת השלום הפצועה" ערפאת (הגדרה לקוחה מפי פעיל שמאל שנאם בעצרת של גוש שלום בכיכר רבין) , קריאות כגון : "מיליוני שהידים בדרך לירושלים" ואו הצטרפותם של בשארה וטיבי לקריאות אלה . אז אני יודע שהשמאל היום בבעיה אידיאולוגית רצינית , אך יש להודות לפחות על העובדות ולגלות קצת פחות צביעות, הנסיון כרגע לעמוד באור היום בכיכר ולצעוק :עכשיו לילה, עכשיו לילה , אנחנו אינטיליגנטים , אנחנו אף פעם לא טועים, אל תאמינו למי שאומר לכם כי זה אור יום מסביבנו כי הרי בעלטה אנחנו שרויים וכו . . ." |
|
||||
|
||||
1. לא כתבתי בשם בעבוע2, אפילו לא הבנתי מה הוא/היא רצה. 2. עיתון יוני, לא אומר שכל כותביו ימניים (ישראל הראל, נדב העצני,...). 3. לא הבנתי אתה רוצה להגיד בציטוט של שיף. 4. אמור לי מיהם חבריך ואומר לך מי אתה. עם החברים השמאלניים היחידים שאתה מכיר הם טפשים, אתה לא יכול להסיק מכך שכל/ רוב/ הגרעין הקשה של השמאל הישראלי הוא טיפש. נסה לשנות את סביבתך החברתית, ודאי תופתע לגלות שמאלניים חכמים, ימניים טפשים (וההפך). 5. למה אתה חושב (ולא סתם חושב, יודע) ש"השמאל היום בבעיה אידיאולוגית רצינית", השמאל נמצא בבעיה אלקטוראלית, וכחלק מהחברה הישראלית, הוא נמצא בבעיה כלכלית ובטחונית, כמחנה פוליטי, העובדה שאין לו השפעה על השלטון היא ודאי בעיה מבחינתו, אבל למה אידיאולוגית? 6. כל מי שמתעלם מהמציאות נמצא בבעיה, אבל, חובת ההוכחה (שהשמאל הישראלי מכחיש את המציאות ו/או תומך בפיגועים) היא עליך. ציטוטים מחברים אנונמיים, לא יכול להיחשב כהוכחה. כשאתה נוקב בשמו של אדם (גלעד דנבום), עליך להביא ציטוט שלו. חיפוש במנוע החיפוש של האייל הקורא (http://www.haayal.co.il/search.php3) יביא לך 2 מאמרים ו1029 תגובות שהוא כתב, נסה למצוא שם תגובה פרו טרוריסטית או מכחישת מציאות. 7. כל עוד אתה לא מבסס את טענתך, אתה הוא זה שטוען "עכשיו יום, עכשיו יום, אני אינטילגינטי, אני אף פעם לא טועה ....". |
|
||||
|
||||
טוב,קשה שלא להבחין שבכתיבתך מעורבות הרבה אמוציות, האמן לי כי לא התכוונתי לפגוע.להרגיז או להכפיש (לא טענתי שגלעד דנבום או אף אחד אחר באופן ספיציפי הוא תומך בטרור,ניסיתי רק לספר על תכונה שאני חש בה לאחרונה בסביבתי). מדוע לשמאל יש בעיה אלקטורלית ? יש לך תשובה לזה ? האם אין שום קשר לקריסת קונספציית אוסלו וטהרת הכוונות הפלסטיניות לישוב הסכסוך איתנו בדרך לא אלימה ? אוכל לתת לך סיבה אחת לפחות מדוע השמאל בבעיה תמידית (עניין שמצער אותי עד מאד) : חטא ההתנשאות והיוהרה , שים לב לתגובתך הקודמת : " עם החברים השמאלניים היחידים שאתה מכיר הם טפשים, אתה לא יכול להסיק מכך שכל/ רוב/ הגרעין הקשה של השמאל הישראלי הוא טיפש. נסה לשנות את סביבתך החברתית, ודאי תופתע לגלות שמאלניים חכמים, ימניים טפשים (וההפך)." ראשית ישנה שגיאת כתיב די צורמת (החלפת "אם" ב"עם" , שנית,שים לב לרוח הדברים שלך("אמור לי מיהם חבריך ואומר לך מי אתה" למשל),מדוע אתה כ"כ כועס עלי ? אתה מנסה לזרוק בוץ,מדוע ? הרי כך אתה רק מאשש את טענותי על הלחץ והמצוקה של השמאל כשאתה מגיב בדרך זו. |
|
||||
|
||||
לא יודע איפה הבחנת במעורבות של הרבה אמוציות בכתיבתי, כל מה שעשיתי הוא לשים מראה מול כתיבתך. לא התכוונת להכפיש, אבל הכפשת. כתבת "אני טוען שאנשי השמאל רבים (כדוגמת אותו כותב המאמר שפורסם כאן - גלעד דנבום) , נוהגים להתייחס לפיגועים בצורה סלחנית" (תגובה 70502), וזאת הכפשה, מה גם שהציטוט הזה סותר את הצהרתך "לא טענתי שגלעד דנבום או אף אחד אחר באופן ספיציפי הוא תומך בטרור". מדוע לשמאל יש בעיה אלקטורלית: כן, יש לי תשובה לזה, משום שהציבור לא בוחר בשמאל. וגם לשאלה למה הציבור לא בוחר בשמאל יש לי מספר תשובות, אף אחת לא ודאית, משום שלא מדובר במדע מדוייק, אבל המגמה העולמית, המצב הביטחוני, מצב המנהיגות בשמאל, מגמה של אי-רציונליזציה ודתיות במדינה, שנאות ישנות וחדשות, יכולות להוות חלק מהתשובה. איפה אתה מוצא התנשאות שמשפט שציטטת ("עם החברים השמאלניים היחידים שאתה מכיר הם טפשים, אתה לא יכול להסיק מכך שכל/ רוב/ הגרעין הקשה של השמאל הישראלי הוא טיפש. נסה לשנות את סביבתך החברתית, ודאי תופתע לגלות שמאלניים חכמים, ימניים טפשים (וההפך).")? האם אתה לא מכיר את פירוש המילה "ההפך"? יש ימניים טפשים ויש חכמים, יש שמאלניים טפשים ויש חכמים, ההתנשאות היא רק אצל מי שחושב שכל החוכמה נמצאת בצד אחד (רמז, הסתכל במראה). איפה מצאת כעס? איפה מצאת זריקת בוץ (כל מה שכתבתי מנומק ומבוסס, אם אתה חולק על משהו, נמק מדוע)? המשפט "אמור לי מיהם חבריך ואומר לך מי אתה", לא מביע לא כעס, לא התנשאות, ולא זריקת בוץ, קרא אותו שנית, ונסה להסביר איפה הבוץ, איפה הכעס, ואיפה ההתנשאות (אגב, זה פתגם של חז"ל). בינתיים היחיד שמאשש את טענותיך על לחץ הוא אתה. |
|
||||
|
||||
וכמובן, טעות הכתיב לא הייתה מכוונת, סליחה. |
|
||||
|
||||
דיווח לאחרונה מספרד, ארץ שהיא יודן-ריין ומוסלם-ריין מזה 500 שנה. |
|
||||
|
||||
Esti,
When Dov calls Germany, one of the more democratic, pluralistic, and socially advanced countries of our time, the "Center of Morality", I am not surprised; but your simplistic statement about Spain does surprise me. Have you actually studied about the extremely complex and fascinating history of Spain in the 20th century and before that, or are you just writing myths you learned in kindergarten? Also, I would like to add that despite its bad historic record, the Kingdom of Spain is a more democratic and progressive place now then Israel has ever been, it faces problems no less acute then those of the latter, and handles them with much more success. At any rate, I have grown tired of trying to apologize for myself, so I will make it clear (again), once and for all (again): I do not support the usage of violence as a means of solving conflicts. I do not support Terrorism of any kind, be it by the Israeli Government, Israeli militia groups, or Palestinian militia groups. I support the usage of Non-Violence in all possible situations, except for clear cases of Self-Defense (the definition of which I will not get into at the moment). I can sympathize with Freedom-Fighters, since their actions represent a type of moral conviction which I can understand, and their goals are noble. If they use violence in their fight, I can only regret this choice, but I still see them in a favorable way - much more then Terrorists, state or militia ones. The act of killing IDF soldiers is not Terrorism, by all definitions. My undeniable and complete support is given to the brave men and women who, despite all odds, fight for their freedom in a non-violent and peaceful way - they are the true heroes of the human struggle. If only there were more of them... ?What does the court say (About the English - I found a way to write in Hebrew, but it is so cumbersome, that I will stick to English for the moment. My apologies) |
|
||||
|
||||
הערתי על ספרד היתה פשטנית, מפני שהיתה אגבית, ולא התיימרה כלל להוות התייחסות רצינית לנושא. אבל עכשיו שהעלית זאת... אשר למי "מצטיין" יותר, ספרד או ישראל, אני לא רואה כל דרך להתחיל להשוות, הכול שונה מדי. רק אפנה את תשומת לבך לכך, שלא כל ספרד היא מדריד או ברצלונה. סע לאזורי הכפר באנדלוסיה ותראה את שטחי הענק של בעלי אדמות "נפקדים", החיים בעושר בעיר, בעוד האיכרים חיים בעושק ובעוני מחפיר על אדמה ששייכת לאדון. ו- כן, ספרד יכולה בימינו להרשות לעצמה להיות דמוקרטית יותר מישראל, לאחר שסילקה מתוכה את המיעוטים שהיוו איום על הגמוניית והומוגניות האוכלוסיה שלה. ו- מילא גירוש ספרד, אבל הדרך שבה החבר'ה האלה מחו מעל פני האדמה אוכלוסיות שלמות על תרבותן, בעודם שודדים את מכרות הזהב והכסף בארצות רחוקות... האם הם בכלל עושים חשבון נפש בנקודה הזאת? ושוב- לא האינטלקטואלים שלך בברצלונה, אלא האנשים הפשוטים. ואם הם דורשים את גיברלטר בחזרה מהבריטים, למה שלא יחזירו את סאוטה ואת מליה למרוקאים, בהזדמנות חגיגית זאת? [ובעניין גני ילדים, אולי אצלכם בקיבוץ למדו על גירוש ספרד בגיל שלוש. אבל אנחנו בגן-שושנה למדנו את "הסבון בכה מאוד, דני לא רוצה בי עוד..."] |
|
||||
|
||||
[זאת באמת מטאפורה מאוד דקה ומרומזת, אבל כשמשווים אמירה כלשהי לרמת גן ילדים, היא לא באמת חיבת להיות ממש ברמה של ילד בן 4. גם הערות על גירוש ספרד ברמה של כיתה ז' יכולות להיכנס לקטגוריה]. |
|
||||
|
||||
נו אז עניתי על מטאפורה קלושה בבדיחה עוד יותר קלושה. זאת סיבה לבכות? לא! אז תירגע, טוב? |
|
||||
|
||||
[גם גן שושנה היה רק מטאפורה] [ו-אמ- גם השיר על הסבון] |
|
||||
|
||||
יתכן כי הנושא באמת אינו ראוי, והוא ללא ספק כמו שאוהבים להגיד כאן אד-הומינום, אבל נדמה לי שאי אפשר להתעלם מכמות התגובות העוינות (והאלמוניות בדרך כלל), שגוררות הודעותיה של אסתי. השאלה שאני רוצה לשאול היא שאלה מאוד פשוטה: למה? מה יש באסתי שמצליח לעורר אנטגוניזם כזה אצל כמות לא קטנה (כנראה) של מגיבים? |
|
||||
|
||||
יש לי השערה, לא מבוססת במיוחד, שככל שמישהו נתפס ע"י איילים מסוימים כבעל-רגשות-שניתן-לפגוע-בהם, כך הם יותר ינסו לפגוע ברגשותיו. לעניין זה, כל חשיפה אישית או הבעת-רגש נתפס כסימן לפגיעuת. אולי יש גם משקל למגדר, ולאי-שייכות לאף אחת מהקליקות. נ.ב. והם אוהבים להגיד "אד-הומינם". נ.ב.נ. אני לא כ"כ אוהב את מה שקורה פה בזמן האחרון, אני מקווה שאני לא תורם לזה בשום אופן. |
|
||||
|
||||
יש קליקות באייל? פרט, הדגם ונמק. |
|
||||
|
||||
יש קליקה אחת לפחות, הקליקה של דובי, ליאור גולגר, ירדן ניר, ועוד כמה. |
|
||||
|
||||
האם זו קליקה סביב אג'נדה מסוימת?חברים מהגן? |
|
||||
|
||||
מיצפטל היקר! אני כ"כ שמח על ההזדמנות לכתוב לך.האם ידעת שהנך הדמות הנערצת ביותר על בני?(הוא רוצה לשמוע "אטל"). כל יום מסתובב התקליט בביתנו על המקול לפחות פעמיים,ומחטים אללי נדירות בימינו,ובגללך מיץ צריך לנסוע תכופות עד ת"א להשיגן. אבל לענין האתי והאסתי.ראשית אני מחבב אותה,באמת אסתי!(הלואי שהיתה הגננת שלי בגן שולה),וגם אם מה שאתה אומר על מגדר,רגשות,קליקה וכו',נכון בחלקו,רוב הענין שייך לתוכן וסגנון,אם אסתי לא מושכת אש בהגררות לפינה שבה היא מתחילה לנזוף בילדים, הכל יראה אחרת.ואם זה קורה בכל זאת, קצת הומור עצמי נוסח אנשלביץ היקר. אני אגב מספר חודשים באייל,ושמתי לב שיורים כאן על כל דבר שזז,מטעות כתיב ועד...זה חלק מהאפיל של האתר לטוב ולרע. אני נזכר אגב שהעלמה עפרונית מהמגדר הרגשי משכה הרבה סימפטיה,כך שלא להכליל. נ.ב אתה תורם לאייל רק טוב.פשוט כי כך נוצרת.אוכל עשב מתוק. אפשר חתימה לבן? הסבון המעריץ. |
|
||||
|
||||
צר לי על הטרחה שנגרמת לך בעטיי. רצוי שתדע כי הביוגרפיה שלי מופיעה גם על תקליטור. יתכן שלונכח תכיפות השימוש כדאי לך להצטייד בו. אפשרות אחרת היא שתיצור עותק של התקליט על גבי קלטת שמע. זה חוקי למהדרין ואינני רואה בכך קיפוח פרנסתה של חיה שנהב או שלי. |
|
||||
|
||||
תודה מיץ.למען האמת ,חשבתי על עותק על קלטת.אך כנראה קשה לי להגמל,כי אותה תנועה של הנחת הזרוע שבקצה מחט על הרצועה המתאימה,''מעבירה בי שוב אותן צמרמורות עונג ידועות''. |
|
||||
|
||||
1. אני לא "האייל האתי" (למרות הקרבה בשם) 2. אין,ומעולם לא היו לי שאיפות גינון. 3. בניגוד להשערת האייל האתי אני לא חושבת שמדובר ב"המון" אלמונים. 4. גם אלמון אחד הוא יותר מדי, אם הוא תוקף מישהו אחר, ובמיוחד כשזו התקפה אישית. 5.במקרה לא נעלבתי כאן. כשאני איעלב- אתה תדע. 6. זהו. |
|
||||
|
||||
לא טענתי שמדובר בהמון אלמונים. הנוסח המדויק היה: "מה יש באסתי שמצליח לעורר אנטגוניזם כזה אצל כמות לא קטנה (כנראה) של מגיבים"? וברור שאת לא האייל האתי, כאילו דה? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אולי כדאי להקדיש סקר ודיון למספריים של דובי. |
|
||||
|
||||
מסכים עמך! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |