|
||||
|
||||
בזה הרגע הסתיים דיון בסוגיה ברשת ב' שכלל מנהל של בית חולים פסיכיאטרי (לא שמעתי את הדיון מתחילתו ולכן איני יודעת במי מדובר) והוא ציין שהקטנת זמינות האמצעים מקטינה משמעותית את מספר המתאבדים. גידור של מקומות ''אהובים'' על מתאבדים בארה''ב הוביל לירידה במספרם. על אחת כמה וכמה הרחקת נשקים. |
|
||||
|
||||
אני יודע שזה נראה כאילו אני מנטפק אותך למוות, אבל אל תקחי את זה אישית. כשאת מסימת את התגובה שלך במשפט "על אחת כמה וכמה הרחקת נשקים" זאת הרי תוספת שלך לדברי אותו רופא, אבל הקורא התמים עלול לקבל את הרושם שאת מתכוונת להגיד שאותו מנהל בי"ח הוא שאמר גם את המשפט הזה. מכאן ועד ל"שקרנית סמולנית שאל-תשאלו-מה-היא-עושה-עם-ערבים-ואיך-אמא-שלה-מתפרנסת" הדרך קצרה ולא מומלצת - אין אפילו נוף יפה. וכדי להוכיח את נקיון כפי אעבור בשתיקה על אותו "נשקים" משוקץ שטוב היה לו לא להיוולד (יחד עם "רכבים" תאומו). |
|
||||
|
||||
(הרגת אותי. אבל אני לא לוקחת זאת אישית.) חשבתי שהדבר ברור. באמת צריך ללכת על ביצים? התרגלתי ל"סמולנית...." רק אל תכניס(ו) את אמא שלי לעניין. בבקשה דבר, מה רע בנשקים/רכבים? שאלמד. |
|
||||
|
||||
הם הורגים :-) וברצינות, זאת פשוט גחמה של מי שהעביר את מרבית חייו עם "כלי נשק" ו"כלי רכב" וקשה לאוזניו הקשישות להתרגל לצלילים חדשים גם אם הם תקינים בהחלט. אם לשאול ביטוי שמערב חוש אחר, הייתי אומר שהם כשרים אבל מסריחים. |
|
||||
|
||||
אתה מקשר למאמר שמראה שלא רק שהביטויים הנ"ל כשרים, אלא אף כשרים מדאורייתא, אז על מה ולמה אתה מתלונן? |
|
||||
|
||||
אם היית יודע על כמה דברים מ"אורייתא" אני מתלונן לא היית שואל את השאלה הזאת. אתה חושב שאני אתחיל לאהוב את "קוֵיתי" בגלל הענבים שנרקבו לחברר ההוא של ישעיהו, או שאני מחבב את מפזרי "שתי שקל" לכל עבר בזכותו של איזה זוג דובים מקראיים? גם אם היתה מצווה מפורשת באורייתא לחרוק עם גיר על לוח (אני יודע? אולי "כי חרקים הייתם בארץ מצריים", לא היה בה כדי לבטל את הצמרמורת שזה עושה לי. הנה משפט חביב שקראתי אצל תמר עילם גינדין: "אי אפשר להכשיר כל שרץ רק מפני שהוא קיים גם בתנ"ך או בלשון חכמים, כי רוב השרצים קיימים שם." הייתי מוסיף עוד מילה או שתיים משלי על שרצים ועל תנ"ך אבל אולי נשאיר זאת לפעם אחרת. |
|
||||
|
||||
האקדמיה עושה עם המקורות מה שהיא רוצה. כשהיא רוצה להכשיר עבירות בניה אז כמו ועדה מקומית בראשות סגן ראש העיר מהמפלגה המקורבת היא תמצא כל תקדים דחוק כדי להכשיר. כשהיא רוצה לעשות ההפך, אז היא תקבע שאת המלים ''אלהים'', ''מאד'' ו-''כהן'', למשל, יש לכתוב עם ו' אפילו כאשר מנקדים אותן - אף שכל אחת מהמלים האלה מופיעה בתנ''ך (שכמובן אינו מנוקד) מאות ואלפי פעמים ללא שום צורך ב-ו'. לזכותה ייאמר שהיא מוכנה ברוב טובה לאשר לאלה ששם משפחתם הוא ''כהן'' להמשיך לאיית את שמם ללא ו'. |
|
||||
|
||||
עניין ההרגל מעניין. ישנם מצבים בהם נוח לי להשתמש במלה: "רכב" או "מכונית" ובהקשר אחר במלה: "אוטו" ואוי לאזניים שכך שומעות, לפעמים ב"אוטואים" מסיג הגבול. אתה יכול להתנחם בעקביות שבהרגליך במקום הגחמנות חסרת הכללים שהיא מנת חלקם של אחרים. מנשק(נ)ים רצוי להתרחק. (למרות שהם הורגים אותך ברכות). |
|
||||
|
||||
גם מחבקים? |
|
||||
|
||||
ממתכת? על אחת כמה וכמה. מפאת כבוד המקום ולשם מניעת הדרדרות הדיון עוד יותר, אמנע מלפרט את האסוציאציה הנובעת מההקשר שעלתה בי. |
|
||||
|
||||
(אבל מגוון מרשים ומפתיע) |
|
||||
|
||||
תכירו, מאיה - גוגל תמונות, ולהיפך. :) |
|
||||
|
||||
תודה. אתה אחלה שדכן. סומכת עליך שוידאת שהוא ממשפחה טובה. |
|
||||
|
||||
מה זה טובה, הכי טובה. וגם חשבון הבנק שלו מרשים. |
|
||||
|
||||
אנחנו לא מדברים על קשרי עבודה, כן? ואני לא נערה (פחחח... היו זמנים) חומרנית. |
|
||||
|
||||
טוב, במקרה הזה אני לא בטוח שאני ממליץ, הוא נוטה להיות כל הזמן במוד חיפוש :-/ |
|
||||
|
||||
אם כך, אסתפק ביחסי ידידות קורקטיים. |
|
||||
|
||||
אני כיוונתי לאסוציאציה אנלוגית לזאת בה השתמשת, כולל ה-(נ) . |
|
||||
|
||||
כן. לקחתי צעד אחורה, לעולם שהתגלם בתמונות. |
|
||||
|
||||
רק להבהרה, אני לא טרחתי לגלול מטה, כך שנחשפתי רק ל10 התמונות הראשונות. אחרת ייתכן והייתי שוקל מחדש את צעדי. |
|
||||
|
||||
כנ''ל ובפרט למראה עגלות התינוק וזוג הדובים החמוד. (גללתי לאחר שליחת התגובה) |
|
||||
|
||||
אמצעים להתאבדות נמצאים בכל מקום ורובם אינם נקראים כלי נשק. מי שרוצה למות ימצא דרך. גם לגבי הקטלניות אני לא משוכנע שאקדח הכי יעיל. בנוסף אני לא רואה במנהל מוסד פסיכיאטרי כאוטוריתה לשפיות או כמישהו שיציג עמדה נייטרלית וגם לא וכנ"ל לגבי עורך התכנית. בתקשורת האג'נדה והסיפור חשובים יותר מהאנשים ומהאמת. יש ארגונים שעוסקים במניעת אובדנות. הם מכירים את הנתונים יותר טוב מכולם וזועקים בכאב שזוכה להתעלמות מהממסד והתקשורת. אני מסכים שהספונטניות לצד הגירוי האסוציאטיבי מנוכחותו של נשק זמין עלולים להעלות את הנסיונות, אבל : 1. בכמה אחוזים בדיוק זמינות הנשק מעלה את כמות הנסיונות? 2. האם בקרב אלה ששומרים על הנשק בהתאם להנחיות הבטיחות (כספת, נוקר ותחמושת מופרדים) הנתונים דומים? אם יתברר שבארץ שלאזרחים מותר להחזיק נשק ורובם שומרים על נהלי בטיחות אחוז הנסיונות גבוה ב 20% -נראה שכדאי לאסוף נשקים ולבדוק עוד 5 שנים מה קרה. אם גבוה רק ב-10%, סביר שבהעדר הרתעה והגנה הנזק מפושעים חמושים יעלה על התועלת. |
|
||||
|
||||
2. מי ששומרים על הנשק בצורה כזו כל הזמן לא מסתובבים איתו ולכן הוא גם לא זמין עבור הגנה ועבור התאבדות. |
|
||||
|
||||
"מי שרוצה למות ימצא דרך" זה משפט נכון רק בחלקו. כל אנשי בריאות הנפש (ואנשים שעוסקים במניעת האבדנות אינם חולקים על העובדות הללו) ששמעתי במשך שנים (כך גם במחקר המצורף שבדק את הנתונים)אומרים שאחוז מסויים, קטן בחלקו היחסי, ישוב וינסה להתאבד ולבסוף יצליח. מרבית המנסים להתאבד ונכשלים (ורוב המנסים להתאבד נכשלים) נשארים בחיים. מכאן שזמינות של נשק קטלני, לעומת כדורים או אמצעים אחרים שכושלים (כטביעה, סליחה ומחילה על המקאבריות, ואכילת סופגניות) תגדיל את שיעור ה"מצליחים". לגבי איסוף הנשקים, זכור לי (ודברנו על כך כאן בעבר) שכאשר נאסר על שומרים, מאבטחים וכ"ו לקחת את נשקם לביתם, ירד מספר הנשים שנרצחו ע"י הבעל. לגבי ההנחה שבשורה האחרונה, בעיני לא סביר בכלל שכן מספר הפשעים "הביתיים" (לא מדובר כרגע בטרור) שנבלמו ע"י המחזיקים נשק בביתם, זעום. במחקר המצורף שעקב אחר המנסים והמצליחים להתאבד בתקופה של 7-11 שנים שנים, מתוך 900 מנסים, 400 ניסו שוב. יותר מחצי לא שבו לנסות ובניגוד לשיעורי ה"הצלחה" באמצעים אחרים שהם נמוכים למדי, בתלייה (80%) ובנשק (100%) ה"הצלחה"גבוהה במובהק. לא ניתן לאסוף חבלים מבתים אבל בהחלט ניתן להקטין ולהגביל את מספר כלי הנשק (שכ"ג, בשבילך..) שאזרחים יורשו להחזיק. השיטה ש"עובדת" תמיד: נשק חם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |