|
||||
|
||||
לא הבנתי אותך. דוגמה קטנה: ישראל מסרבת להחזיר גופות. יש בעקבות כך הפגנות אלימות. האם נראה לך סביר שישראל הייתה מעזה לעשות משו דומה לאזרחי מדינה זרה? ומה הקשר לזוועות שבסוריה? אתה באמת רוצה שזה יהיה קנה המידה שלנו? ולא, טיראן לא האשים בכך את הכיבוש (הישראלי. הכיבוש של דאעש בהחלט אשם). |
|
||||
|
||||
אין בדבריך שום פרט ענייני, והיה אפשר לראות בהם מעין הרמה להנחתה, אך לא אעשה זאת הפעם כי פשוט עייפתי מלתת תשובות מובנות מאליהן. אם לא הבנת, תחשוב עוד ואולי תבין. |
|
||||
|
||||
ישראל לא החזירה גופות של אזרחי מדינה זרה (לבנון) עד שבוצעה עִסקה עם החיזבאללה בנדון. הגופות בילו שנים לא מעטות בבית קברות ארעי ליד גשר בנות יעקב - יתכן שגם היום יש שם גופות. |
|
||||
|
||||
ר' בתי הקברות לחללי אויב [ויקיפדיה] (רציתי לכתוב שלמיטב ידיעתי בית הקברות ליד גשר בנות יעקב אינו פעיל יותר ואכן צדקתי. בית הקברות עבר משם). מדובר על ארצות אויב שישראל נמצאת פורמלית במצב לחימה איתן (לבנון, ובעבר ירדן) ובפועל שהחללים אינם של צבא המדינה עצמו אלא של ארגונים שאינם בדיוק המדינה. לא ידוע לי האם הגיעה תביעה מסודרת nממשלת לבנון לקבל את הגופות. |
|
||||
|
||||
במקרה של הרשות מדובר על ישות שנמצאת במצב של חצי-לחימה-חצי-לא עם ישראל, והגופות אינן של חללים מטעם ארגוניה הרשמיים. בוא נניח לרגע שבידי ישראל היו כמה גופות של חללים סוריים והיתה מגיעה דרישה מסודרת להחזרתן. האם ישראל היתה מחזירה אותן? לדעתי, היא היתה אומרת "לא, עד שתחזירו אתם את גופותיהם של חללי סולטאן יעקוב ושל אלי כהן". ההחזרה לא היתה בלתי-מותנית אלא היתה קלף מיקוח - וגם במקרה הזה כך המצב, אם כי במקרה הזה אין ספק שהכוונה מלכתחילה לא היתה להשאיר את הגופות אצלנו לזמן ממושך (ולכן גם לא קברו אותן). |
|
||||
|
||||
הנקודה היא שאין כאן בדיוק מדינה מאחוריהם. לא היה בית קברות לחללי אויב מצריים או סוריים, למיטב ידיעתי. |
|
||||
|
||||
אנדרטה. לא קבר. |
|
||||
|
||||
אבל השאלה היא אם קיומה של מדינה היה משנה. האם ישראל היתה מסכימה להחזיר חללים סוריים רק מפני שמי שעומד מאחוריהם הוא מדינה, כשיש גופות של ישראלים שהסורים לא מחזירים? דווקא בהקשר הפלשתיני אפשר לטעון שמי שרוצה בהחזרת הגופות אינו (באופן ישיר) מי שמחזיק בגופות של גולדין ושל אורון שאול. |
|
||||
|
||||
רגע... אבל הסיבה שישראל מסרבת להחזיר גופות, היא בגלל הפגנות אלימות - שזו הגדרה ממעטת וקלושה לגל טרור שבו רוצחים יהודים, והגופות הן גופות מחבלים. |
|
||||
|
||||
גם החזרת הגופות יוצרת הפגנות אלימות ומסיתות שתופסות טרמפ על הלוויות של אותם מחבלים. אגב, מן המפורסמות הוא שגם הדמוקרטיה הגדולה ארה''ב לא החזירה את גופתו של המחבל אוסמה בן לאדן. |
|
||||
|
||||
עוד מקרה מיוחד. לבין לאדן לא הייתה כבר אזרחות סעודית מאז 1994. |
|
||||
|
||||
אז מה? אני בטוח שאחרים, ממשפחתו ועד ארגונים או מדינות שאינן סעידיה היו שמחים לקבל את גופתו. גם למשפחות המחבלים ברובן אין אזרחות, הלא כן? |
|
||||
|
||||
משפחתו של בין לאדן התנערה ממנו וגינתה אותו. כך גם סעודיה (כבר בשנת 1994). לגבי המחבלים: הוא שאמרתי: אין להם אזרחות. מה שמפתיע הוא שאנחנו מקבלים את זה בקלות ראש שלאוכלוסיה שלמה אין אזרחות. בין לאדן היה צריך להיות קשור לפיגוע במגדלי התאומים כדי שזה יקרה לו. |
|
||||
|
||||
אתה רואה איך הופכים טיעון על פיו? התחלנו בסיבות לאי-החזרת גופות מחבלים (בגלל טענות לאלימות לכאן או לכאן), ואתה הזזת את הנושא לענייני אזרחות או לא. נושא מעניין אולי כשלעצמו, אבל לא קשור לענייני החזרת הגופות. אם אתה לא מצליח לסתור את טיעון האלימות וההסתה בלוויות שממנו חוששים קובעי המדיניות, אז כנראה שהוא טיעון טוב, ואין צורך להסיט את הנושא למשהו אחר לגמרי כדי להתחמק מהמסקנה הזאת. |
|
||||
|
||||
השאלה היא איפה "התחלנו". שים לב ש"התחלנו" בתגובה לתגובה 666733. |
|
||||
|
||||
כנראה שאני הבנתי אחרת את הדגשים בתגובה התחילית הנ''ל. אבל בטח שלוש הספרות השמאליות במספר התגובה הטעוני, מעשה שטן. |
|
||||
|
||||
כנראה רובנו לא מפנימים את עניין האזרחות. בראיון שנתן איוו מוראלס לעיתונאים אמריקאים, הוא אמר שהם אינם מפנימים את העובדה שלרוב האינדיאנים בבוליביה לא הייתה כלל תעודת זהות. השגת תעודת זהות הייתה התקדמות גדולה. |
|
||||
|
||||
שבע גופות שוחררו - נשים וקטינים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |