|
||||
|
||||
ר' בתי הקברות לחללי אויב [ויקיפדיה] (רציתי לכתוב שלמיטב ידיעתי בית הקברות ליד גשר בנות יעקב אינו פעיל יותר ואכן צדקתי. בית הקברות עבר משם). מדובר על ארצות אויב שישראל נמצאת פורמלית במצב לחימה איתן (לבנון, ובעבר ירדן) ובפועל שהחללים אינם של צבא המדינה עצמו אלא של ארגונים שאינם בדיוק המדינה. לא ידוע לי האם הגיעה תביעה מסודרת nממשלת לבנון לקבל את הגופות. |
|
||||
|
||||
במקרה של הרשות מדובר על ישות שנמצאת במצב של חצי-לחימה-חצי-לא עם ישראל, והגופות אינן של חללים מטעם ארגוניה הרשמיים. בוא נניח לרגע שבידי ישראל היו כמה גופות של חללים סוריים והיתה מגיעה דרישה מסודרת להחזרתן. האם ישראל היתה מחזירה אותן? לדעתי, היא היתה אומרת "לא, עד שתחזירו אתם את גופותיהם של חללי סולטאן יעקוב ושל אלי כהן". ההחזרה לא היתה בלתי-מותנית אלא היתה קלף מיקוח - וגם במקרה הזה כך המצב, אם כי במקרה הזה אין ספק שהכוונה מלכתחילה לא היתה להשאיר את הגופות אצלנו לזמן ממושך (ולכן גם לא קברו אותן). |
|
||||
|
||||
הנקודה היא שאין כאן בדיוק מדינה מאחוריהם. לא היה בית קברות לחללי אויב מצריים או סוריים, למיטב ידיעתי. |
|
||||
|
||||
אנדרטה. לא קבר. |
|
||||
|
||||
אבל השאלה היא אם קיומה של מדינה היה משנה. האם ישראל היתה מסכימה להחזיר חללים סוריים רק מפני שמי שעומד מאחוריהם הוא מדינה, כשיש גופות של ישראלים שהסורים לא מחזירים? דווקא בהקשר הפלשתיני אפשר לטעון שמי שרוצה בהחזרת הגופות אינו (באופן ישיר) מי שמחזיק בגופות של גולדין ושל אורון שאול. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |