|
||||
|
||||
משיחות עם כמה מידידי הצמחונים התברר לי שבתקופה האחרונה רבים מהם חזרו לאכול בשר (מדובר באנשים שנמנעו מאכילת בשר ודגים במשך שנים רבות). האם עוד מישהו שם לב לתופעה כזו או שמדובר באנומליה של סביבתי הקרובה בלבד? |
|
||||
|
||||
ההתרשמות שלך, אני מבין, היא שאולי החזרה לבשר היא מאפיין של תקופתנו, לעומת תקופות קודמות. זה מעניין לבדיקה סטיסטית; הייתי משער משהו אחר, שגם הוא ניתן לבדיקה: אולי הדה-צמחונות מאפיינת, סטטיסטית, קבוצת גיל מסוימת. אני יכול לנחש סיבות לכך, ואני יכול לנחש שבין ידידיך יש נטייה סטטיסטית לקבוצת גיל מסוימת (זו שלך, לרוב), מה שיכול להסביר את ההתרשמות שלך. |
|
||||
|
||||
בדיוק כפי שצמחוניזציה היא אפיינית לגיל קבלת הווסת (וחכו עד שהפרק הרלוונטי של סאות' פארק יגיע אליכם). |
|
||||
|
||||
כן, לצערי הרב צמחונות מאפיינת את *בנות*-העשרה. אבל אצלי דווקא החלה בגיל הזה קורניבוריזציה:) וכמובן, אין כמו שווארמה עשויה היטב-היטב-היטב. |
|
||||
|
||||
אבל רוב חברותי הן בגיל העשרה וכמו שציינו גיל זה מתאפיין בצמחונות. אני לעומת זאת התלבטתי קשות בין נא למדיום-ריר. בסוף בחרתי בנא כי אני אוהבת אותו עסיסי, אבל זה מאוד תלוי היכן אוכלים. |
|
||||
|
||||
אני גם שמתי לב שמספר חברים צמחוניים החלו לטעום פה ושם בשר ואחת אף ויתרה על צמחונותה. אף על פי שהיתה ועדיין צמחונית על בסיס אידיאולוגי |
|
||||
|
||||
נזכרתי מי כתב על זה, ניטשה בספר על וואגנר. וואגנר היה צמחוני דוקטרינירי שהשפיע על גיסו של ניטשה. על זה ניטשה כתב לאמו ''...צמחונות כזו הופכת אופי כזה למרגיז יותר.'' צמחוני הוא מי שנזקק לסם ממריץ, המחשבה שמשהו מזיק היא מחשבה מזיקה, ולהיות מסוגל להמנע מדבר מה מזיק היא סימן לנעורים וחיוניות. התשושים נמשכים לדברים המזיקים, הצמחונים לירקות. מחלה יכולה להמריץ את החיים אבל צריך להיות בריאים מספיק כדי להזקק לתמריץ הזה. כמו שניטשה לא סבל את האנטישמיות של וואגנר, כך הוא בז לצמחונות שלו. (התרגום לקוח מהטקסט האנגלי של קאופמאן). |
|
||||
|
||||
המחשבה שמשהו מזיק היא מחשבה מזיקה... אכן, אין כמו איגנורנטיות המתודלקת בהדוניזם עיוור לחיזוק הנפש והגוף. תודה על התגובה המרשימה שמשלבת את חוק גודווין עם טיעון אד הומינם שאיש חכם אמר פעם, והכל בפסקה אחת קצרה. |
|
||||
|
||||
אני מניח שניטשה היה תומך בגרסה המשופמת של הצימחונות. אדולף היטלר, כפי שידוע, היה צימחוני - לא מטעמי מוסר או רכרוכיות - אל כי ציד לשם אכילה היא דבר זול וברברי, ציד צריך להעשות רק לשם ציד. אני חושב שהוא גם אמר פעם, שחיה לא ראויה להיות מאכל לפיו. |
|
||||
|
||||
להנחה שלך אין רגליים כי בפרוש ציטטתי את מה שהוא כתב. חוצמזה להבנתי, מי שמנסה להעביר את ניטשה לאיזו סביבה קונקרטית עושה זאת על אחריותו הבלעדית. |
|
||||
|
||||
הכתיבה של ניטשה היא כתיבה כ''כ מלאת פאתוס ומלאת שניות (למשל, חתימת ''הצלוב''), כך שאני חושב שהשענות על ציטוט מסויים הוא לא בהכרח הוכחה. מי שמנסה להעביר את ניטשה לסביבה קונקרטית עושה זאת על אחריותו, נכון. אמרתי שאני חושב, לא אמרתי שזה מה שהיה עושה. זה נקרא השערה. |
|
||||
|
||||
דיון קצר שהתקיים כאן לאחרונה בנושא צמחונותו (או אי-צמחונותו) של היטלר: תגובה 66074 (לא, אין מסקנה בסוף). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |