|
||||
|
||||
לקטר או לחפש פתרונות? אם הראשון, אתה עושה זאת די יפה אם השני, יש לך עוד 2 דרכי פעולה לפחות א- לפנות במכתבים רשומים לחברות האשראי עם הודעה שהם עוסקים עם נוכלים (שם החברה ושם המנהל) המתחמקים מבתי המשפט ושאם ימשיכו לסלוק עבורם, הם מסתכנים שלא יוכלו לרחוץ בנקיון כפיהם מול התביעה הבאה ב- לפרסם את הענין בתפוצת נאט"ו- בפייס, באמצעות המייל עם בקשה לכולם "העבר הלאה- זה יכול להיות הרבה כסף עבור החברים שלך". זה יגרום להם בפירוש הרבה נזק. אני לא רוצה להסתבך עם מישהו שלך תדע מה יהיה (צרף את העתקי המכתבים הרשומים לחברות כרטיסי האשראי כך שהקורבן הבא באמת יוכל לתבוע את חברת כרטיסי האשראי להחזרה) אבל! תזכור שאז זה לקחת אחריות על עצמך ועל הסיפור. אתה מוכן לזה? |
|
||||
|
||||
א. נדמה לי שציינתי את זה, אבל החברה הזאת לא עובדת מול חברות האשראי. החיוב מתבצע מול חברת ההשכרה ישירות והיא בתורה מעבירה את העמלה לסוכן. את זה גיליתי כשהתברר לי שלא ניתן לעקל כסף דרך חברות האשראי. אולי ניתן לפנות לחברות ההשכרה עצמן, אבל אני לא רואה מה האינטרס שלהן בסיפור הזה. ב. רעיון יפה, אפילו חשבתי לעשות את זה כשנזכרתי שאני לא פעיל באף רשת חברתית ויש לי בדיוק שלושה חברים בפייסבוק. החברים שלי הוזהרו כולם שלא להשתמש בשירותי אותה חברה, אבל כמוני, גם הם לא נוהגים להפיץ מיילים בתפוצת נאט״ו. |
|
||||
|
||||
הזמנת רכב דרך סוכנות ישראלית שלא לקחה פרטי כרטיס אשראי (איך הם ידעו שבכלל תגיע לסוכנות ו/או תכבד את ההזמנה?) ונגיד שביצעת את הגיהוץ וההתחשבנות ישירות באוסטריה, לא עלה על דעתך לחזור שם על העובדה שאתה מטייל גם מחוץ לאוסטריה נמשיך- חזרת לארץ ולא עלה על דעתך לפנות לחברת כרטיסי האשראי בתלונה שהם יבדקו מול חברת ההשכרה מה קרה? תזכורת- על פי הפרטים שלך באייל, אתה בן 41, עם תואר שני כך שיש דברים מסויימים שאתה כבר צריך לדעת אין לך פייסבוק ויש לך בדיוק שלושה חברים וזה לא שווה הקמת חשבון ו/או הפצת מייל לכל העולם "נא העבירו הלאה" אלא רק כתיבת מאמר באייל הקורא לגופו של ענין, אני לא בדיוק מאמין לך או שאתה רק רוצה לקטר על מר גורלך (בסדר, מותר לך) או שיש כאן עוד איזשהו משהו שאתה לא מספר |
|
||||
|
||||
הסוכנות לקחה גם לקחה את פרטי כרטיס האשראי שלי, לא עשתה בהם שום שימוש ורק העבירה אותם לחברת ההשכרה. לא עלה בדעתי לעבור עם חברת ההשכרה על פרטי החוזה (בגרמנית!). עד היום לא נתקלתי בבעיות מיוחדות (ועשיתי זאת פעמים רבות, כולל באוסטריה). חוץ מזה, נגיד שהייתי שואל ביום שבת בבוקר (עכשיו בדקתי באיזה תאריך זה קרה) את חברת ההשכרה לגבי יציאה מגבולות המדינה ומגלה שזה כרוך בתשלום נוסף. מה היית מציע לי לעשות? לוותר על שכירת הרכב? להתחיל לבזבז זמן ושיחות טלפון בינלאומיות בנסיון לדבר עם הסוכן ולדרוש ממנו לתקן את המצב (אתה בטוח שהם היו בכלל עונים ואם כן, מסדרים את זה מייד ללא תשלום נוסף?) או אולי, לקחת את הרכב, לעשות את הטיול המתוכנן ובסוף לדרוש מהסוכן שיחזיר לי את ההפרש (שזה למעשה מה שעשיתי בסופו של דבר, רק בלי להתעכב בנמל התעופה של וינה ללא צורך). מה הקשר של חברת האשראי לסיפור? יש לחברת ההשכרה חוזה שאני חתום עליו ושמתיר לה לחייב את כרטיס האשראי שלי בין השאר עבור יציאה מגבולות המדינה. מה בדיוק אני אמור לטעון מולם? פניתי לסוכנות והם פנו לחברת ההשכרה וחזרו אלי עם התשובה שלפיה הם לא יודעו מראש על הבקשה לצאת מגבולות המדינה. אני אמנם בן 41, אבל נסיון החיים שלי כולל לפחות 5 פעמים קודמות שבהן שכרתי רכב ויצאתי איתו מגבולות המדינה בה שכרתי אותו והתואר השני שלי הוא בכלל בפיזיקה אז יש דברים שאני יודע ויש גם הפתעות בחיים. כאמור, המטרה של המאמר הזה היא לא לנקום בסוכן וגם לא לקטר על כל הרמאים והתחמנים שיש לנו במדינה. בשביל זה יש את כלבוטק. המטרה כאן היא לעורר דיון בהתנהלות של מערכת המשפט ושל מערכת האכיפה והגבייה, שעל רקע מחדליה, ספקי שירותים מרשים לעצמם להיות תחמנים, רשלנים ואולי אפילו רמאים. יש בדיון הזה גם קיטורים במידה מסויימת, אבל לא כלפי הנתבעת, אלא כלפי הביורוקטיה, חוסר היעילות, העצלות, האדישות ושאר הרעות החולות של השירות הציבורי בישראל. לו השירות הציבורי בישראל היה יעיל יותר, תופעות כמו זו שנתקלתי בה היו נדירות בהרבה (במצב הנוכחי אני מתפלא שהתופעה הזאת לא נפוצה יותר), אבל יעול השירות הציבורי לא יבוא משליחת מיילים בתפוצת נאט"ו או מסטטוס עוקצני בפייסבוק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |