|
||||
|
||||
אם נדייק, זו אינה "הפעלה וגו' כלפי תינוקות", מאחר ותינוק מוגדר כאדם מלידתו ועד גיל שלוש: תינוק [ויקיפדיה] כמדומני שהמושג הנכון הוא עובר (בשורוק), ואם אתה חושב שאילו דקדוקי עניות נראה לי שאתה מפספס את כל המהות של הדיון בעד/נגד הפלות. |
|
||||
|
||||
הגדרה של מי? של ויקיפדיה? ואם נשנה מתינוק לעובר אז מה? עובר מותר להרוג\לרצוח\להיפטר (בחר את ההגדרה המתאימה לך) בשם זכות האישה על גופה, אבל 8 ימים (או 8 שעות) אח"כ אסור להורים לבצע ברית מילה, פעולה שלא הוכח שיש בה נזק כלשהוא. המטרה אינה דיון בנושא ההפלות אלא להראות את האבסורד בדעה שצריך לאסור ברית מילה בחוק. ודרך אגב, מה צריך להיות העונש על "התעללות בחסר ישע" האם הוא צריך להילקח מההורים? ואולי עונש מאסר להורים? |
|
||||
|
||||
טוב, דווקא בעניין הברית אני מסכים איתך שזה מוגזם לאסור בחוק את המנהג הנ''ל. |
|
||||
|
||||
גם אני מסכים שהחוק איננו המקום הנכון להתמודד עם זה. ויש הבדל עצום בין ביצוע פעולה כזו תחת הרדמה מקומית, בהשגחה רפואית, לבין קילוף העורלה ללא הרדמה בציפורניים ומציצת הדם על ידי המוהל. כמו כן, ברור שהפלה בסוף החודש השביעי כבר שקולה להריגה. והפלה בחודש הראשון איננה. מתי בדיוק הופך העובר לאדם? מתי בדיוק צריכות להיות לו זכויות? מה שלא תחליט, תהיה בהחלטה הזו מידה של שרירותיות. אני מניח שאין קו חד שמבדיל בין קבוצת תאים לבין אדם ממש. אבל הקצוות, לפחות, ברורים. לא? |
|
||||
|
||||
הקצוות יותר ברורים כמובן. אני הייתי בכל זאת שם קצה אחד ברגע הלידה, אבל הבה לא נהפוך את הפתיל הזה לדיון בנושאי הפלות, פן נשפוך את התינוק עם המים. |
|
||||
|
||||
שלא להגיד - עם המי שפיר.1 1סליחה, לא התאפקתי. |
|
||||
|
||||
Yes, I was insinuating it.
|
|
||||
|
||||
אני זוכרת ששוחחתי עם אקדמאי מוסלמי שעבר את הברית בגיל 4. אז אפשר להתייחס אליו כ"קורבן" עם תודעה וזיכרון. הוא לא זכר את המילה כמעשה אלימות שנעשה בחסר ישע. הוא היה גאה, כי הוא תפס את העניין כטקס מעבר, שיהפוך אותו לגבר. אני מתקשה להאמין שהוא היה תופס את הטקס באותו אופן אם היו מפקיעים אותו לחלוטין מהקהילה ומפקידים אותו בידיהם הסטריליות של רופאים בחדר ניתוח. אני בכל מקרה (לא דתיה) לא מוותרת על מילה, ולא רוצה אותה בחדר הניתוח, אפילו אם הרופא יהיה מנוסה כמו מוהל (לרוב הוא לא). ואני לא מעוניינת בהזרקת חומרי הרדמה לתינוק בן יומו, גם בזה יש סיכון. אני מעוניינת בטקס בעל אופי דתי בתוך הקהילה - כך יש לו בכלל משמעות עבורי. אני לא מעוניינת להפקיד הכל בידי מוסד הרפואה, אפילו אם הוא משמש מקור סגידה אלטרנטיבי לכמה מבני זמננו. האם ההתנגדות נוגעת לעובדה שמדובר במילה או שאתה מתייחס באותה חומרה להסרת שומות מגופם של תינוקות וילדים, תיקון שפת ארנב וכיו"ב? יש כאן שני לוביאיסטים המתנגדים למילה. הם חוזרים על טיעונים שקראתי בשפות אחרות. טוב לא על כולם, כי בשפה העברית ברור שעניין המילה לא זר לרובו של הקהל. רובנו יודעים מנסיון שאין אמת בדבריהם, אלא אם כן אנחנו אנחנו באמת רוצים להאמין שבעלי העורלה נהנים יותר (איך מודדים את זה בדיוק?) או שהרוב המוחץ עבר טראומה נוראית. בפרפרזה על דידי, פרויד לא נפגע מזה שהוא עבר ברית, הוא נפגע מזה מלראות את אביו היהודי מושפל על ידי אנטישמים. |
|
||||
|
||||
יש מקום אולי להתפעל במיוחד מדימוי העורלה לבוכנה עולה ויורדת ואשר משמנת את תנועת הציר בתוך המנגנון של הטלטל. (מה שלומך אגב, ודרישת שלום) |
|
||||
|
||||
אכן, זה משווה לפעולה הביולוגית דימוי מכאני מאוד. The man machine כמו שקראו לזה בספרות. שלום שלום, שלומי טוב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |