|
||||
|
||||
1. אתה טועה. קנה המידה לקביעת ״מדינת המוצא״ של אדם היא קביעת המדינה עצמה שהאדם הוא אזרח שלה. מי שאף מדינה איננה ״פורשת עליו חסות״ נחשב בחוק הבינלאומי כחסר לאום 1, ואכן, מאחר שהחוק הבינלאומי מדבר על מדינות מוכרות, הפלסטינים שאינם פליטים מחוץ לארץ ישראל מוכרים באופן כללי כ stateless, מאחר וישראל לא מכירה בהם כאזרחיה (זה לא כך לגבי פליטים פלסטינים בסוריה למשל, שנופלים תחת הגדרה אחרת). יש מדינות שמכירות באזרחות של המדינה הפלסטינית, אולם כמובן שזה לא רלוונטי לדיון שלנו - מי שמכיר באזרחות הפלסטינית לא מנסה להצדיק גרוש של אזרח פלסטיני מרמאללה לעזה בידי ישראל. ארה״ב איננה יכולה לגרש לישראל על פי הדין הבינלאומי אדם שישראל איננו מכירה בו כ ״national" שלה. חד משמעית. ארה״ב לא יכולה להכריח את ישראל להכיר באדם כאזרח ישראל. אם אף מדינה לא מכירה במן דהוא כאזרח שלה, הוא נופל תחת ההגדרה של stateless. אני לא בטוח מה היא ההגדרה של ״הכרה״ של מדינה באדם כאזרח שלה (יש עורך דין בקהל?), אולי עצם זה שהיא הנפיקה לו בעבר תעודת זהות זה מספיק על מנת שתחשב כ״מכירה״ בו, אלא שמי שמנפיק את תעודות הזהות של הפלסטינים בגדה ובעזה זו הרשות הפלסטינית, והיא מדפיסה את המען המעודכן (או לפחות עשתה זאת זמן מה), ישראל פשוט לא מכירה בו. אבל זו בדיוק הנקודה, אתה מבין. בארץ ישראל, ממשלת ישראל קובעת מי הוא אדם ש״מדינת המוצא״ שלו היא עזה. אפילו אם מעולם לא התגורר בעזה ונולד בגדה לאב שנולד ברמאללה ואם שגרה עשר שנים ברמאללה אולם מקום מגוריה רשום כעזה במחשב הצה״לי, ישראל תקבע שהוא תושב עזה. 2. לא קראת את הסעיף אליו הפנית אותי, נכון? משום כך אתה אינך מבחין בין פלפולים לבין מהות. סעיף 28 מפרט, בין השאר (מייד לאחר המשפט שציטטתי) את התנאים בהם יכולה הרשות הפלסטינית ״להעניק תושבות קבע״ לאנשים בגדה ובעזה, -באישורה המוקדם של ישראל- . זה לא פלפול של קדימה אחורה, זה מותיר את השליטה במי נכנס לארץ ישראל בידי ממשלת ישראל, ומתוך הכרה של חשיבות העקרון הזה נקבע בהסכמים שלישראל הסמכות העליונה. לגבי סמכויות אחרות, ביניהן שינוי מען פנימי בתחומי הרשות, נקבע שעל הרשות -לעדכן- את ישראל. גם זה לא פלפול אחורה קדימה, אלא קביעה שהסמכות בענייני מגורי פלסטינים בתחומי הרשות פנימה היא בידי הרשות. ההסכמים לא מבדילים בין הגדה לעזה, מתוך הכרה בעיקרון שעזה והגדה הינן יחידה מדינית אחת. הניסוח הספציפי הזה איננו פלפול, אלא הכרה של ישראל בעיקרון הזה. מאז האינתיפאדה השנייה בשנת 2000, ישראל חדלה ״לעדכן״ את השינויים כפי שביצעה אותם הרשות, ולאחר זמן מה הרשות פשוט הפסיקה לבצע שינויים. משלא התעדכנו המחשבים הצה״ליים, מה שכתוב בתעודת הזהות הפלסטינית חסר משמעות, וגם הם הבינו זאת. החיילים במחסום לא בודקים ברשומות הפלסטיניות. זו היא ההפרה שאני מדבר עליה. העניין הבירוקרטי הזה בוודאי שאיננו ההפרה המהותית ביותר של ההסכמים, אולם ההפרה הבירוקרטית הזו היא למעשה מסווה דק מעל ההפרה המהותית העיקרית של הסכמי אוסלו בידי ישראל - אי קבלה של העיקרון כי העם הפלסטיני בגדה ובעזה הם בני עם אחד, וניסיון (שהינו המשך של אסטרטגיה שקודמת לשנת 2000, שמנוגדת למה שחתמנו עליו) ליישם ״הפרד ומשול״, לנתק את הגדה המערבית מרצועת עזה מבחינה חברתית וגאוגרפית. לאסטרטגיה הזו כבר יש קורבנות רבים מספור, והיא אכן מהווה עוול כבד מנשוא. לא מדובר רק על סטודנטים אלא לטרגדיות רבות שבאופן טבעי מתפתחות כאשר מפרידים בכוח בין שני חלקיו של אותו העם שחיו עד אז במרחק של שעה וחצי נסיעה מהמרכזים העירוניים הגדולים אחד של השני. תחשוב על הפרדה כפויה בין חיפה לתל אביב החל מהיום, תכפיל פי שניים וחצי, ותגיע לחלק מהפוטנציאל הטראגי. משפחתי מחיפה, אני למדתי וחי כיום בתל אביב, משפחתה של בת זוגי גם היא בחיפה. שנמשיך?אם זה מעניין אותך, חפש בגוגל את הדו״ח של ארגון גישה בנושא, הם מביאים מידע רב. מבחינת ישראל כמובן, האינטרס ברור זה שנים רבות, ותואם לכל מה שמכונה ״תהליך ההתנתקות״. ישראל רוצה את האדמות של הגדה, ומנסה לזרוק כמה שיותר ערבים לעזה, ואז לזרוק את עזה לעזאזל. יש בזה הגיון טקטי מסויים - הפלסטינים מהווים כחצי מבני האדם שחיים בין הים לנהר, והעובדה הזו ניתנת לעיכול בידי השלטון הישראלי רק כל עוד אין לה משמעות פוליטית. כל עוד ישראל מסוגלת לחלק את חמשת המליונים הללו לקהילות פוליטיות נפרדות בסטטוסים שונים ובדרגות עימות שונות, ״האיום הדמוגרפי״ ימשיך תמיד להיות בזמן עתיד. זה הרי לא באמת איום מתמטי, מספרי, נייטרלי. זה איום פוליטי, והפוליטיקה קובעת מי בכלל נספר מלכתחילה. מבחינה זו, ״רוב יהודי״ זהו מעין קוד פנימי שמשמעו בעצם שליטה יהודית במשאבים בכלכלה ובנשק. זה מטומטם מבחינה אסטרטגית, כמה מליוני יהודים שהתכנון שלהם לטווח ארוך הוא הישענות על כידונים אמריקאיים במרחב ערבי מתוך עימות מתמיד. צר לי על כך עד מאוד. |
|
||||
|
||||
1. כיוון שאתה בעצמך מודה שאתה לא בקיא בנושא עליו אתה מדבר (אגב, סוריה גם לא מכירה בפלסטינים בשטחה כאזרחים, תושבים דווקא כן), אין הרבה מה להתפלפל פה: כל הדוגמאות שלך חוזרות ומוכיחות שישראל שולטת ביו"ש, אבל לא מוכיחות שישראל *שולטת* בעזה. כי היא לא. היכולת שלך לגרש מישהו עד מעבר למעבר ארז, והעובדה שבדרך זו או אחרת יש לישראל גישה למרשם האוכלוסין הפלסטיני לא הופכת את זה ל'כיבוש' ושליטה בשטח. 2. קראתי את כל ההסכם כבר די מזמן, ואם עכשיו כן להידרש לצמצום למשפט אחד, אז אחרי שמבחינתך שלטון של גוף שמצהיר שהוא לא מכיר בישראל בעזה איננו הפרה של כלום ואחרי שמסתבר שלחימה נגד ישראל איננה הפרה של ההסכם, אז בסופו של דבר אפשר לתמצת את טענתך ל'מה שישראל עושה סותר לגמרי את התפיסה האסטרטגית שלי', וזהו. |
|
||||
|
||||
1. אני מצהיר מראש על חוסר הבקיאות שלי ומנסה ללמוד ולהשלים. אשכרה קראתי על המעמד הבינלאומי של הפלסטינים, על הגדרת האזרחות, על החוק הבינלאומי בנוגע לגירוש. אתה אינך עושה דבר מלבד לחזור כמו בולדוזר על אותו משפט חסר תוכן, ומתפלש בחוסר בקיאותך בהנאה. על תגובה ארוכה ומלאה בפרטים, מה שיש לך לומר שקול מבחינה לוגית לאותו עובד ב״קליניקה לוויכוחים״ של מונטי פייתון. ״לא נכון, אתה טועה״. זה סך כל התוכן שיש בתגובה שלך, ואל מול בורות מרוצה מעצמה שכזו אין לי אלא להחזיק בחוסר הבקיאות שלי בגאווה. 2. זה נכון שהיום מאוד פופולארי לקשור כל דבר לגלעד שליט או ל״יישות שלא מכירה בקיומנו״, אלא שהמדיניות אותה תיארתי בתגובתי עליה הגבת (ואני משתמש במילה ״הגבת״ במובן הטכני ביותר של המילה), כמו גם ההפרה המהותית של ההסכמים, קודמת לעליית החמאס לשלטון בכמה שנים טובות. צר לי, נסה שנית. |
|
||||
|
||||
אז לפחות על חוסר הבקיאות שלך אנחנו מסכימים. הידד! (אה, ויהיה נחמד אם גם אשכרה תשים לב לתוכן של אותו משפט 'חסר תוכן', ולו בגלל העובדה שדחיית כמה וכמה בג"צים נגד המדינה הסתמכה על כך שבית המשפט העליון אשכרה סבר שישראל *איננה* שולטת בעזה כרגע, כמו הפסקה המפורסמת בבג"ץ אלבסיוני: ""בנסיבות אלה, אין מוטלת על מדינת ישראל חובה כללית לדאוג לרווחת תושבי הרצועה ולשמור על הסדר הציבורי בתחומי רצועת עזה, לפי מכלול דיני הכיבוש של המשפט הבינלאומי. לישראל אין גם יכולת אפקטיבית במעמדה הנוכחי להשליט סדר ולנהל את החיים האזרחיים ברצועת עזה. בנסיבות שנוצרו, החובות העיקריות המוטלות על מדינת ישראל ביחס לתושבי רצועת עזה נובעות ממצב הלחימה השורר בינה לבין ארגון החמאס השולט ברצועת עזה; חובות אלה נובעות גם ממידת שליטתה של מדינת ישראל במעברי הגבול שבינה לבין רצועת עזה; וכן מהמצב שנוצר בין מדינת ישראל לבין שטח רצועת עזה לאחר שנות השלטון הצבאי הישראלי באזור"). |
|
||||
|
||||
לעניות דעתי הצולעת, הרדיפה אחר ההוכחה הקטנטונת אשר לפיה ישראל היא עדיין כובשת מנשלת רומסת שולטת- היא אובססיה. הדאגה של הישראלים הנאורים לזכויות האדם של הפלסטינים נוגעת ללב. אין לי ספק שפלסטינים היו עושים את אותו דבר למענך ולמען האחרים. בעיניי חבל על משאבי הנפש שלך או של אחרים. וכי חסרות עוולות בעולם? אם אתם רוצים להועיל, (הכללה מסוייגת) לכו לעזור לקשישים, התנדבו בארגונים למען דו קיום, שבו לכתוב ספרים, תירמו לאנשים שגוועים ברעב, עשו מעשה חיובי, זה שווה הרבה יותר מהידרדרות במדרון החלקלק של ציד המכשפות הביקורתי וההרסני. ושיזדיינו הפלסטינים. |
|
||||
|
||||
"וכי חסרות עוולות בעולם? אם אתם רוצים להועיל..." אין בידי נתונים מדוייקים אבל ממעט הידע האישי שלי לאורך השנים אעז לקבוע בכל הזהירות המתחייבת: אלו הקרויים בפיך בלגלוג "הישראלים הנאורים", אכן פעילים בכל הפעולות שאתה מונה בחצי השני של התגובה, ובעוד הרבה "עוולות", וזה כולל דברים שלא היית (אתה, או אחרים) מעלה בדעתך שקיימים בכלל. מודעות אחת לא באה על חשבון האחרות, אלא, אצל "נאורים" רבים מאוד - המודעות היא כוללת, והיא מביאה איתה עיסוק במגוון פעילויות בד-בבד, ככל שניתן לתמרן בין מגבלות הזמן, המשפחה והעבודה. אגב, עוד משהו הראוי לדיון נפרד ומעמיק בפני עצמו: השאלה מה הפלסתינים היו עושים או לא עושים אינה מעניינת אותי, כסוגיה מוסרית נטו, כשנושא מסויים/כשמישהו מסויים צריך עזרה או הגברת מודעות. זאת ממש כשם שלו, להנחתי, היית אתה רואה על המדרכה גוזל שילדים התעללו בו והותירו אותו פצוע (וסליחה על האנלוגיה השבלונית וה"יפת נפש") - היית אוסף אותו ומטפל בכנפו השבורה מבלי לדון עם עצמך תחילה מה היה הגוזל עושה למענך בסיטואציה הפוכה. |
|
||||
|
||||
לפני יומיים הציגו בחדשות את פעיל השמאל שקיבל מכת שוקר שוכב חצי מעולף על הכביש ופלסטיני עב מידות מנפנף מעליו בפיסת קרטון. בליבי שאלתי את עצמי לרגע האם אותו פלסטיני אינו מנפנף מעליו בבחינת שיפוד. אני מאמין לך שבעיניך הפלסטינים הם גוזל רך ופצוע שרק ממתין שאתה תאסוף אותו. אני רק מסב את תשומת לבך לכך שרבים אחרים אינם מאמינים לכך. בחוש אינטואיטיבי זה נראה להם הצגה, עניין שאנשים נאורים נטפלו אליו כדי להפגין כלפי חוץ ובראש חוצות- אני נאור. זה לא אמין וזה לא מעורר התפעלות. זה לא נראה כמו עוררות של המצפון הפרטי, אלא כמו עוררות של המצפון הפוליטי. לי זה נראה שמידת הכעס המירמור והשנאה של ישראלים רבים כלפי פעילי שמאל הגיעה לרמות לא נורמליות. מכיוון שאני יודע שאת דעותיך אין טעם לנסות ולשנות, ולמה שאתיימר לומר שדעתי טובה משלך, אני רק תוהה האם בשלב מסויים הנאורות תתחיל לאמץ את הלוחמנות של הגוזלים, או לחלופין שישראלים אחרים יתחילו לנקוט באלימות כלפי פעילי השמאל. ואז יהיה כאן שמח. |
|
||||
|
||||
האמת שאפשר להבין אותך - כיף לפנטז על סקס, סמים ורוקנ'רול אצל אחרים, אה? המציאות, למרבה המבוכה, היא לא זוהרת כמו שנדמה: במרבית המקרים, הצופה ה"נאור" עושה את המעשה הטוב היומי שלו והעולם שותק, שלא לומר אדיש. אף אחד לא רואה, אף אחד לא שומע, אף אחד לא יודע, וחוץ מתמונה-שתיים פה ושם עם איזו בר רפאלי או עם ההיא מה-שמה, נו, זאת שעושה סקנדלים ויש לה שם של מלון - חוץ מחסדים נדירים כאלה, הפפראצי משום מה אף פעם לא מסתובבים בשטח ברגע הנכון עם המצלמה הנכונה. אבל באשר לישראלים נוטפי שנאה, בנקודה זו אתה צודק: יש, בהחלט יש. עושה להם טוב להרביץ מכות רצח, עושה להם שמייח, וההפתעה המרגשת: לא צריך לחכות להם בנשימה עצורה, כמה וכמה מהם עושים חיים משוגעים כבר עכשיו - נסה גם אתה ותיהנה. |
|
||||
|
||||
"הדאגה של הישראלים הנאורים לזכויות האדם של הפלסטינים נוגעת ללב". מתברר שהיא גם נוגעת לכיס. שכן להיות פעיל זכויות אדם זו פרנסה טובה. כפי שמספר יותם פלדמן, (בנו של העו"ד) ברשימתו "התנועה למען זכויות האקטיביסט (והאדם)" -http://haemori.wordpress.com/2011/01/17/feldman3/ למען הסר כל ספק, דברים אלה אינם מתייחסים לעמיתנו גיל, והם מובאים בפתיל זה מטעמי נוחות (ע"ע מנוע החיפוש) בלבד. |
|
||||
|
||||
מאמר מעורר מחשבה. חבל רק שהוא לא עבר הגהה בטרם פרסום. |
|
||||
|
||||
פחות נוראי. יותר גרוע זה כשספרים מודפסים לא עוברים הגהה. __________________ זה עתה סיימתי לקרוא את ארבעת כרכי שיר של אש וקרח שיצאו עד כה. בשלישי בכל עמוד שני יש שגיאת הקלדה, לשון, חילופי זכר-נקבה או טעות תרגום. נכון שאלה ספרים עבים. אבל איך זה שבקדמת עדן, ענבי זעם, זעקת הקרב וטירת מאלוויל, כולם ספרים בני מאות עמודים, אין שגיאה אחת? איך זה שבשר הטבעות (תרגום לבנית) על 3 כרכיו אין שגיאות? |
|
||||
|
||||
זה מסתמא הבן הפחות מוצלח של אביגדור פלדמן. |
|
||||
|
||||
אולי הפחות מוצלח אך בעל חוש עיתוי מפותח... אני בספק אם שלטונות מצרים היו ממהרים לשחררו בזריזות כה רבה באם היה נעצר היום. |
|
||||
|
||||
לא מעניין אם הוא הבן הלא מוצלח, הנכד שסרח, או האח שברח, מה שמעניין פה זו הרשימה עצמה. |
|
||||
|
||||
אני לא יודעת אם יש לו עוד בן, אבל הבן הזה כותב בראשית דבריו: "לא רק שצמחה קהילה של זכויות אדם, אלא שגם חבריה החלו להתפרנס מכך באופן סביר ומעלה. מכונית הסובארו הלעוסה-מהוהה של אבא שלי, הפכה לפז'ו, הפז'ו להונדה, וההונדה ל-BMW. כך גם הדירה השכורה ביפו שקודם לג'נטריפיקציה היתה לבית די מרווח בתל אביב (בו אני מתגורר כיום)." מעניין איך עורכי דין מוכשרים אחרים שאינם א' פלדמן ואינם מזוהים עם מאבק לזכויות אדם, הצליחו לקנות דירה, ואיך סתם אנשים הצליחו לקנות דירה, בטח לא ממשלח ידם. הפיסקה הזאת תמוהה ומרמזת על המשך המאמר, שבאין לי שם תואר אחר הייתי אומרת עליו WTF. |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין אנשים שמרוויחים כסף מעבודתם או ממקורות מפוקפקים שרשויות החוק/המס אמורות לבדוק (ועפי"ר גם בודקות, במיוחד בשנים האחרונות עם התעורר המודעות לנושא זה), לבין פעילים בארגונים שמקובל לגביהם במשך שנים (עד לשנים האחרונות) שהם התנדבותיים. הדבר האחרון שיש לומר על הפסקה הזאת הוא WTF. להיפך - היא חשובה ויש בה עניין לציבור במדינה מתוקנת (או במדינה שהיא לפחות מתוקנת בשאיפה). |
|
||||
|
||||
אני לא מבינה את זה. עו"ד אפילו חצי עסוק וחצי מוכשר מעו"ד פלדמן לא יכול לרכוש דירה ומכונית מעמל כפיו? המכונית והדירה של של אביגדור פלדמן הן עדויות למשהו? מה הקשר בין המכונית והדירה של אביגדור פלדמן לבין מה שהבן המבולבל שלו חושב שהוא מנסה לומר? |
|
||||
|
||||
הרי רק הרגע אמרת, בתגובה 573531, "בטח לא ממשלח ידם", ועכשיו זה כבר שינה כיוון ל"... לא יכול לרכוש דירה ומכונית מעמל כפיו?". כוונתי איננה לקנטר אבל צר לי, כל זה לא לעניין והבן של פלדמן לא מבולבל אלא הוא אדם עם ראיה נכוחה ונסיון חיים אישי. פלדמן האב הוא נקודת המוצא שלו לעיסוק בנושא, אבל הנושא הוא העניין כאן, ולא פלדמן באופן אישי או כך-וכך מעמיתיו למקצוע, או אנשים אחרים ואיך הם מרוויחים את לחמם (את התשובה, אגב, את הרי יודעת - התשובה לפחות בחלקה היא שאנשים פשוטים - וכאלה הם רוב האנשים - בד"כ מרוויחים את לחמם בדוחק רב, אם בכלל. הם לא נמצאים באייל, אגב). הנושא הוא העניין והוא שמעניין, והוא נושא רחב פי כמה משלושה-ארבעה פלדמנים. אם מדובר באנשים ישרים (ואני מעדיפה להאמין, לפחות בשלב זה, שאכן מדובר באנשים פחות-או-יותר ישרים) - הדרך להתמודד עם סימני השאלה המועלים ציבורית איננה באמצעות טמינת הראש בחול ואמירות ממחלקת "תלכו לעורכי דין אחרים...", וכיו"ב - הדרך להתמודד היא באומץ, ביושר ובעיקר במתן תשובות אמת לציבור (שחלקו מורכב מאנשים עובדים, שקטים, בעלי דעות שמאליות ובלתי פעילים פוליטית. לא כל מי ששמאלי הוא "אקטיביסט"). |
|
||||
|
||||
(''בטח לא ממשלח ידם'' נאמר באירוניה, ברור שממשלח ידם אלא ממה.) ואני עדיין לא מבינה לאן חותרת, נראה לי שאת מעורה בנושא, תסבירי לי במפורש. |
|
||||
|
||||
היותי מעורה בנושא הוא עניין שאיננו לכאן. אני לא חותרת לשום מקום, לא קולטת אירוניה ולא יודעת איך להסביר את דבריי בעברית טובה יותר משכבר הסברתי. בתגובה 573503 זה נאמר הרבה יותר בקיצור ונראה שגם יותר ביעילות מכל מה שאני הצלחתי לומר. |
|
||||
|
||||
:-( אם הייתי מבינה את המאמר לא הייתי שואלת, אני בכנות לא מבינה לאן הוא חותר ואם הוא בכלל מתאר דברים נכונים (לא, על פי הפסקה שציטטתי), מה המצב, האם הוא מיוחד לשמאל, האם הוא נובע מגודלו האפסי של השמאל, האם הוא נובע מעצלות השמאלני, מה לא בסדר במצב, איך זה אצל אחרים בארץ ובעולם, איך לתקן את הטעון תיקון, והאם חכם לשאול את שאלות כאלה ב"מקור ראשון" שקישר למאמר. |
|
||||
|
||||
אני חושבת שנפל לי האסימון, אני מבינה מה הבן בתמימותו האינסופית מנסה לומר: שאנשים שלוחמים בעד אידאולוגיה אסור שהם יקבלו כסף, זה "לא מוסרי", זה חייב להיות בהתנדבות. ובגלל שהוא ישר הוא מדבר על השמאל ולא מדבר על הימין. ומתוך היושרה השמאלנית הוא מרגיש צורך להביא עדויות מעצמו ולנזוף בעצמו, וגם באביו שכאן הוא ממש מתחיל להתבלבל, ונדמה לו שהאוטו והבית וכל מה שהרוויח אביו העו"ד המצליח הוא מהעבודה על זכויות אדם. עכשיו אני מבינה שהוא ילד מתוק ונאיבי, נאיבי כפול שמונה כי הוא לא חשב איזה חומר קריאה משובח זה להמוני הימנים, שאצלם כמובן כל העבודה היחצנית כולל הטוקבקיסטים היא בהתנדבות ולא ממומנת מתרומות זרים. |
|
||||
|
||||
מה שזה אומר לפחות בעיניי, ולצורך העניין זה לא משנה אם מדובר באג'נדה שמאלנית או ימנית, הוא שאג'נדה, ודעת קהל במשחק הדמוקרטי, הם גם עניין של מקורות מימון. ישנם אנשים, או גופים פוליטיים שמעוניינים להשפיע על דעת הקהל באופן שישפיע על המשחק הפוליטי לטובתם, על דרך של העברת מסרים באופן שיטתי לאורך זמן, ועל דרך של שטיפת מוח לציבור. מה שנראה לעיתים כאילו הוא עוררות של המצפון הפרטי, עשוי להיות בפועל תעמולה מכוונת לפי תכנון מוקדם של מסרים. כולנו רוצים לחשוב על עצמנו כעל בעלי דעות עצמאיות, אבל במקום שבו אנחנו מאבדים את היכולת לבקר לא את האחר אלא את עצמנו, ובמקום שבו אנחנו מגלים קנאות חסרת פשרות, צריך להתחיל לחשוד. מעניין אותי לדעת האם הבחור הזה אשר "היה נתון לעינויים בירושלים" הינו אדם מוסרי בעינייך, או סתם אידיוט. האם הוא מוסרי יותר מאשר אדם שמביע עמדות מתונות יותר כלפי הסכסוך, למשל ממך, ואם לא- מדוע לא? |
|
||||
|
||||
גם יצחק לאור (שפלדמן מקשר אליו במאמרו) הוא ילד מתוק ונאיבי? "מי שציפה לכיכר מלאה בהמוני תומכי "יוזמת ז'נבה", או למפגיני שלום עכשיו מ-1978 - כלחץ על ממשלת נתניהו בשלב המשבר של המו"מ - לא הבחין בשינוי שעבר השמאל בעשור האחרון. התנועות נעלמו, כולל "יוזמת ז'נבה". במקומן יש עמותות. על מודעות הקוראות להפגנה חתומים לפעמים כ-20 גופים, רובם עמותות לזכויות אדם. להפגנה מגיעים בממוצע 20 איש על כל ארגון, לפעמים בחפיפה. העמותות בנויות מכמה מקבלי שכר וחברי הנהלה. אבל יש להן מגרעה - הן אינן חדלות להתקיים, גם אם אין להן תומכים. הן קיימות רק כדי לדווח. לצורך כך יש להן דובר, פרסומים, רואה חשבון ולובי, הנוטל אחוזים בין ירושלים לבריסל". |
|
||||
|
||||
לא קראתי קודם את הקישור, את מה שאיציק לאור אומר אני מבינה, אלה עובדות פשוטות. הסיבה היא כניעה, כמה שמאלנים יש? אחד בטמקא שניים באייל, והם לא טיפוסים מתארגנים. אין צורך בארגון, צריך עמותות למטרות ספיציפיות ורוב העמותות האלה לא עסוקות ביחצנות שמאלית אלה בזכויות אדם וזה עוד יותר יפה. בדרך הטבע עמותות עוברות אבולוציה, חלק נשארות טובות לשנים רבות וחלק מאבדות את המשמעות שלהן. |
|
||||
|
||||
או מוצאות מחוץ לחוק |
|
||||
|
||||
ומתוכו גם זה: "המוסדות שהוקמו בישראל בשנים האחרונת כדי לחזק את האחיזה בשטחים הפלסטיניים מתבססים באופן אותנטי על כללי המשפט הבינלאומי ההומניטארי, ועל עקרונות הדמוקרטיה. אין עוד מדינה שבה בית המשפט העליון מעורב בכל תו ותג של מיזם צבאי... בית המשפט העליון או הייעוץ המשפטי לצבא אינם רק עטיפה פרחונית וקלילה לפעולות מדינתיות אנטי-דמוקרטיות, הם מוסדות דמוקרטיים שמצליחים פעם אחר פעם לעמוד במבחני מציאות מפרכים. בבדיקה השוואתית, קשה לומר שהמתרחש בישראל שונה מאוד מהמתרחש בגרמניה או בצרפת, שם פעילים פוליטיים מוחזקים במעצרי מנע למשך חודשים, או בארה"ב שמענה חשודים באמצעות קבלני משנה במדינות עולם שני ושלישי. על רקע זה שקשה עוד יותר להבין מדוע שארגונים ישראלים יביאו להקמת שלטון מוצלח יותר מזה שמתקיים במדינות שמממנות את אותם הארגונים." |
|
||||
|
||||
זה לגמרי לא מפתיע. כמעט כל העסקנים הפוליטיים התחילו דרכם כאידאולוגים וכמצפוניים. אם הם התבלטו ביכולת שלהם הם הפכו לעסקנים (עסקן=אידאולוג תמורת שכר). מה שצורם במקרה של הפגנות המחאה הוא שהן מציגות עצמן כמצפוניות ללא כוונת רווח כספי. |
|
||||
|
||||
הפגנות המחאה מציגות עצמן כמצפוניות, אבל נדמה לי שלא מדובר בהן על שאלת המימון, מטוב ועד רע. נדמה לי שהדימוי שנוצר סביב ההפגנות, האווירה שנוצרה סביבן, הם של ''ללא כוונות רווח'', אבל אולי הדימוי הזה נוצר לאורך השנים לאו דווקא מתוך כוונה של הפעילים אלא מתוך שחלקים מהציבור העדיפו לראות את הפעילים הללו כחבר בטלנים שחיים אצל אבא-אמא עד גיל מבוגר ועוסקים, חוץ מההפגנות, בעיקר בסמים ובחורות (או בחורים) - כאלה הם, מכל מקום, הדיבורים שאני שמעתי לאורך הזמן. |
|
||||
|
||||
כמו שי' פלדמן כותב במאמר ''מדובר במצב מבלבל למדי, שכן בעומדך בהפגנה... לא ברור אם האדם שלצידך מביע את דעותיו כתוצאה מהתגייסות פנימית או כחלק בלתי נפרד מהמשרה שלו''. |
|
||||
|
||||
ואם כבר העלית את גלעד שליט: "וילנאי: גם הנייה ורמטכ"ל חמאס לא יודעים איפה גלעד". וילנאי מסוגל כנראה לקרוא מוחות של אחרים, אם הוא יודע מה הנייה יודע או לא יודע. |
|
||||
|
||||
מה זה הרהב הקשקשני הזה? לא ידעתי על החיסולים, בשביל מה הוא מברבר - ובשביל מה החיסולים? מה לכל הרוחות ההגיון בהם ואיזה תועלת הם הביאו? כן, אפשר להבין את ההגיון, אם נקודת המוצא היתה שגלעד שליט חשוב כמת. |
|
||||
|
||||
אכן רהב קשקשני ומיותר... "מה לכל הרוחות ההגיון בהם ואיזה תועלת הם הביאו?" את שואלת ברצינות? הנה בקצרה: חיסול של פעילים צבאיים/חיילי אויב מחליש את הכוחו הצבאי של האויב ופוגע במוטיבציה של מתגייסים חדשים להצטרף לשורותיו. אם מדובר במומחה צבאי/ מוקד ידע משמעותי/ מפקד בכיר וכדומה הרי שיש פה פגיעה רצינית אף יותר בכוחו הצבאי של האויב. מספיק תועלת? וחוץ מזה - המדיניות של ישראל מושתתת על הרתעה. מבלי להיכנס לנכונותה של מדיניות זו - אם לא נפגע במי שפוגע בנו, המדיניות הזו לא שווה שום דבר. |
|
||||
|
||||
אבל איזו תועלת הביאו החיסולים שדיבר עליהם וילנאי בהקשר של שליט? נראה שהם גרמו נזק בלבד: לדבריו, מספר אנשים מצומצם יודע היכן מוחזק שליט - ובמקום לחטוף ולחקור אותם, מדינת ישראל מצמצמת את מספרם עוד יותר. |
|
||||
|
||||
ידידיה - אני לא בסוד העניינים, אז אין לי מושג... אולי כן חטפו וחקרו ואתה לא יודע? וחוץ מזה הוא התייחס לכל מי שהיה מעורב בחטיפה, לא בהכרח יש התאמה בין המתכננים והמבצעים לבין מי שיודע את מיקומו. ג'וד - מה שלוקה בחסר זו התגובה שלך. רוצה להגיב? תסבירי את עצמך, אחרת אין הרבה טעם בזריקת סיסמאות ריקות ומעליבות. |
|
||||
|
||||
ישראל מחסלת טרוריסטים ככבר כמה עשרות שנים ולשכת הגיוס של גדודי חללי אל אקצה פועלת בקצב |
|
||||
|
||||
הוא לא אמר שהם חוסלו. הוא אמר שקרו להם תאונות מצערות. |
|
||||
|
||||
הידעת שכל התלקחות בסיכסוך הפלשתיני גורמת להגירה מסיבית של פלשתינים מהשטחים ? האם אתה חושב שהמתגייסים לשירותי הטירור עושים זאת מטעמים אידאולוגיים ולא משיקולי פרנסה ? דו"ח שהזכירו לפני מספר ימים מגלה שב- 6 שנים מבין השנים 2000 עד 2010 (כולל) היה מאזן הגירה שלילי מצטבר בשטחים של כ- 300 אלף פלשתינים ? רוב המהגרים מהשטחים הם צעירים (כולל משפחות צעירות). הנשארים בשטחים הם החלשים יותר מהאוכלוסיה, אילו שקשה להם להגר. בהנחה (סבירה) שבשאר 5 השנים (מהשנים 2000 עד 2010 ) מאזן ההגירה היה אפס פירוש הדבר שב- 11 השנים האחרונות מאזן ההגירה של הפלשתינים מהשטחים הוא בערך 8 אחוזים. המשך הסיכסוך גורם לפלשתינים בשטחים נזק קשה לתיקון. תן לי 50 שנות סיכסוך עוצמתי בשטחים ומספר הפלשתינים שם ירד לחצי ממה שהיה בשנת 2000 . בכך ימצא פתרון לבעיה הפלשתינית בשטחים, שהרי בלי אוכלוסיה פלשתינית אין יותר סכסוך. והיפוכו של דבר בסיום הסכסוך (שאליו מתאווים אנשי השמאל): הקמת מדינה פלשתינית בשטחים תגרום להגירה מסיבית של ערבים לשטחים ולירדן (שגשוג כלכלי הוא המניע העיקרי להגירה). |
|
||||
|
||||
אכן, אנשי השמאל מתאווים לסיום הסכסוך. סוף סוף הצלחתי לזהות אמיתה אחת מבין הגבב שאתה מנפק במקצועיות |
|
||||
|
||||
העובדות שהבאתי חותכות: ירידה של האוכלוסיה הפלשתינית בשטחים בסדר גודל של 7 אחוז ב- 11 שנה זה סתם גבב. נו טוב. אני חושב לטווח ארוך, אני לא חולם על "שלום עכשיו". לי אין פתיל קצר. |
|
||||
|
||||
הכל טוב ויפה אך לא הבנתי ממה נובע הפטיש (פא סגולה) הדמוגרפי שלך. בידך הנתונים לגבי המגמות הדמוגרפיות במדינת ויסקונסין או באיי פארו? השטחים עליהם אתה מדבר יהיו ״חו״ל״ תוך מקסימום 10 שנים , על אפך ועל חמתך. סביר להניח שקודם שזה יקרה נצטרך לנגב עוד נהרות של דם באדיבות חבריך אך מדינה דו-לאומית, כמה שלא תחשוק בה, לא תיכון פה. תנחומיי. |
|
||||
|
||||
תשובתך מתחכמת אבל לא לעניין. השינויים הדמוגרפיים הם נתון יסוד שמשפיע על הסכסוך יותר מכל מלאי הנשק. אם מנהיגי הפלשתינים בשטחים ירגישו שהאוכלוסיה שלהם נוטשת אותם והולכת לארצות אחרות, הם ימתנו את דרישותיהם לגבי הסדר או שיפספסו את הצא'נס שלהם להסדר (הפלשתינים מומחים לפיספוס צ'אנסים). הספקולציות שלך לגבי איך אני רואה את התהליך המדיני (מדינה דו-לאומית), הן ספקולציות פרועות, לא אמרתי מעולם בפירוט מה התחזית שלי לגבי התהליכים המדיניים. אל תצמיד לי "חברים" ותסיק מדעות ימניות שונות ששמעת מהי דעתי. רמז: התהליכים המדיניים לגבי הסיכסוך _לדעתי_ יהיו ממושכים מאוד, סדר גודל של 200 שנה, עם הרבה הסדרים זמניים של 10 עד 50 שנה כל אחד, כל אחד מההסדרים הללו יקרוס. לפי מה אתה קובע שההסדר הקרוב יהיה תוך 10 שנים ? מאז האינטיפדה הראשונה עברו 24 שנים ובינתיים אין שום הסדר. וכן, אם יהיה הסדר האם ההסדר יחזיק מעמד 10 שנה ? 20 שנה ? 30 שנים ? שום ניבוי על לוח זמנים של הסדרים אינו בטוח, אבל דילדול אוכלוסית הפלשתינים בשטחים במצב של סיכסוך אלים מתמשך הוא דבר בטוח. היכולת של ישראל להתקדם בפיתוח המדינה, תוך כדי הסיכסוך, לעומת השחיקה של ערביי השטחים בסיכסוך זה — הוא הנתון הכי חשוב לגבי מה שיקרה בעתיד. מילים כמו "נהרות דם" לא יטשטשו עובדת יסוד זו, סתם מילים של דמגוגיה. |
|
||||
|
||||
לפעמים בורח לי הפיוז ואני נכנס לדיונים מיותרים. הימין מוביל למדינה דו לאומית. המספיק מבוססים יברחו מפה בזמן, לכל השאר אאחל ערב טוב. |
|
||||
|
||||
אל תהיה בטוח שניתן לך לברוח. בעיניי לפחות אתה נכס לאומי. |
|
||||
|
||||
אל דאגה, אני נשאר יש לי אחלה פנורמה פה ותחושה שכשיגיע יום הדין אוכל לתפוס יופי של תמונות לאלבום. |
|
||||
|
||||
אמיתה אחת זה עדיין אחת יותר מהרקורד שלך |
|
||||
|
||||
כמדומני הבחור יכול להסתדר כלל לא רע גם ללא גיהוקיך. |
|
||||
|
||||
הידעת ש 107.6% מכל הסטטיסטיקות שמצוטטות ברשת אינן מדויקות? יש לך קישור לדו"ח ? |
|
||||
|
||||
אביא אולי לינק מחר-מחרתיים . לפי מבט חטוף (ולא בדוק) המספרים מתבססים בעיקר על משטרות הגבולות של ישראל ושל ירדן. יש גם מספרים מגופים אחרים שרובם המכריע טוען שיש הגירה שלילית מהשטחים מאז 1967 עד היום. בהקשר לכך. הריבוי הטבעי בשטחים הוא בערך כמו בישראל (בערך 3.5 ילדים לאשה ), מספר האוכלוסין המשוער בשטחים 2.8 מליון לכל היותר, מזה כ- 40 אחוז בעזה ו- 60 אחוז ביו"ש. הדיווח של ההגירה השלילית שהזכרתי היא חלק קטן מסקירה שדנה בהרבה נושאים דמוגרפיים: בריבוי טבעי של יהודים וערבים בישראל ובשטחים, הערכה של מספר האוכלוסין בשטחים (שונה מממה שנהוג לפרסם), הסקירה עוסקת גם בשינויים אחרים במצב האוכלוסיה הערבית כגון השכלה. לפי מה שהבנתי מדובר בסקירה שנעשתה בגוף מחקרי ימני. לכן מוטב להתייחס רק למספרים שאינם "פרשנות" או "ניבוי" אלא מבוססים על רישום מדוייק. רישומי משטרת הגבולות של ישראל ושל ירדן לגבי הגירה נראים לי מדוייקים. |
|
||||
|
||||
זהו לינק לדף ובו תמצית הדו"ח עליו אני כותב בהמשך. הדו"ח המלא הוא קובץ PDF שניפחו כמדומני 4.5 מגה בייט ואורכו כמדומני 40 עמוד (לא קראתי אותו). מסומן במילים "מחקר 40 עמודים מושקעים". תקציר של הדו"ח המלא הוא קובץ PDF שניפחו כ- 300 קילו בייט ואורכו 13 עמודים. מסומן במילים "תקציר המחקר". לינקים לדוח"ות (המלא והתקציר) יש בתחתית הדף שאת הלינק שלו הבאתי למעלה. מציע שתוריד את התקציר. אם תרצה יותר פירוט תוריד את הדו"ח המלא. |
|
||||
|
||||
מעניין תודה |
|
||||
|
||||
באמת? אם לשכת הגיוס של הפתח' עדיין עובדת בקצב אז הם מגייסים רק לקל"ב מתי בפעם האחרונה התפוצץ מחבל מתאבד ברחובותינו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |