|
||||
|
||||
משום שבאמצעות שלט רחוק אי אפשר להזמין ולראות מה שרוצים מתי שרוצים (ולשלם רק על התכנים שאני באמת צורך). באמצעות הכסף שאני חוסך בשנה בשל אי החיבור לכבלים, אני יכול לממן כמות לא מבוטלת של תכנים. |
|
||||
|
||||
באמצעות הכסף שאתה חוסך בשנה בשל אי החיבור לכבלים אתה לא יכול לקנות כמות תכנים שמתקרבת אפילו לכמות התכנים ממנה אתה יכול לבחור בכבלים. |
|
||||
|
||||
אבל כמה סטייקים יכול אדם לאכול ביום? |
|
||||
|
||||
אם אתה אומר. הניסיון לימד אותי שזו אמירה לא מדויקת (אם אתה צופה כבד בטלויזיה) עד לא נכונה בעליל (אם אתה צופה light כמוני). ההלצה שרצה אצלי בבית היא שאנחנו חייבים להתחבר חזרה לכבלים כדי שנוכל להפסיק לראות טלוויזיה. |
|
||||
|
||||
באמצעות הכסף שאתה חוסך על סטייקים במסעדות בשנה אתה לא יכול לקנות את כמות החרא שאתה יכול לאסוף בחינם ברחוב. אבל למה שתרצה? |
|
||||
|
||||
אם מה שמשודר בטלויזיה זה "חרא" אז מה בדיוק אתה מוריד? |
|
||||
|
||||
א. האופציות הן לא רק "הורדה" או "כבלים". יש אופציות נוספות. תכנים רבים ניתן לרכוש על מדיה, באופן חוקי ואפילו בזול יחסית (ebay למשל). אם מישהו בישראל היה מעז גם להרים את כפפת ה-IPTV, אז בכלל היה פה קצת יותר מעניין עבור כולנו. ב. לא כל מה שמשודר מסביב לעולם בטלויזיה משודר בישראל בטלויזיה. כשיש יותר אופציות, יש סיכוי גדול יותר למצוא משהו טוב. לא כל מה שמשודר בטלויזיה זה "חרא". רק הרוב המוחלט הוא כזה. ג. לפעמים (לא תמיד) גם דברים שמשודרים בארץ בטלויזיה (בסופו של דבר), ניתנים לרכישה חודשים (או יותר) לפני שהם משודרים פה לראשונה. אבל גם אם לא, אז אין שום דבר נורא בקצת סבלנות. לא חייבים לראות סדרות בדיוק בזמן שכל העולם רואה אותן. ההבדל בין צריכת תכנים לבין צריכת *שידור* תכנים הוא ברור ואני לא מבין איזו סתירה אתה מוצא בין הטענה שטלוויזיה (בגדול) זה דרעק לא נורמלי לבין הטענה שיש למדיה הזאת גם תכנים טובים להציע. |
|
||||
|
||||
א. נכון. יש אפשרויות מגוונות. לכן, ביטול אחת מהן, ודווקא הזולה, המגוונת והחופשית שבהן, נראית לי לא מובנת. ב. יותר אופציות יש, כמובן, בשילוב בין האפשרויות. אבל אם אתה חייב לבחור רק באפשרות אחת, אז תקבל יותר מבחר בשילוב של כבלים/לווין עם שלט רחוק. האופציה היחידה שלא מחייבת אותך להתחייב על פרק שלם, ומאפשרת לך להעביר אחרי שני משפטים. היחס חרא\סטייק בטלויזיה לא שונה מהיחס בספריות הוידאו או מהיחס באי ביי או בקאזה. ג. מה זה בכלל משנה? בהחלט לא חייבים לראות סדרות בדיוק בזמן שכל העולם רואה אותן. אני לא חושב שטלויזיה זה דרעק, אני חושב שמדובר במדיום האומנותי המעניין ביותר היום. יש הרבה דרעק, אבל גם בספרים יש הרבה דרעק. ההבדל בין שידור לטלויזיה שלך לבין קליטת שידורים בטלויזיה שלך הוא כמו ההבדל בין השאלת ספרים בסיפריה עירונית לקניית ספרים בחנות ספרים. לא תצליח לשכנע אותי שהאפשרות השניה זולה יותר, תרבותית יותר או אינטלקטואלית יותר מהראשונה. סתם פוזה. את רוב הספרים שקראתי בעשור האחרון השאלתי בספריה, ורוב הסדרות הטובות בהן צפיתי צפיתי בזכות עבודת שלט טובה, בלי לשמוע עליהן דבר מראש. |
|
||||
|
||||
א. 1. אף אחד לא הציע להוציא את זה מחוץ לחוק. הובע רק הרצון לאלטרנטיבות, שכן: 2. האופציה "הזולה" שלך לא רק שאיננה באמת הזולה ביותר, אלא שגם אם הייתה, היא עדיין לא הייתה *המשתלמת* ביותר. מסטיק יותר זול מלחם. אתה סועד על טהרת המסטיקים? ב. 1. פשוט לא נכון. הורדות ו/או רכישה של DVD נותנת לך יותר אפשרויות מכבלים. אבל גם אם זה לא היה נכון: 2. שוב, בין אלף אופציות שרק אחת מהן מעניינת אותך, לשלוש אופציות ששתיים מהן מעניינות אותך, אני בוחר באפשרות השניה - שלוש אופציות. "היחס חרא\סטייק בטלויזיה לא שונה מהיחס בספריות הוידאו או מהיחס באי ביי או בקאזה" - אבל באי-ביי אתה משלם רק על מה שאתה רוצה, ובמקרה של שיתוף קבצים אתה לא משלם בכלל. חשבון פשוט - אפס קטן מכל מספר חיובי. ג. גם לא חייבים לעשות סקס הלילה. תחכה חודשיים. זה לא יהרוג אותך. "ההבדל בין שידור לטלויזיה שלך לבין קליטת שידורים בטלויזיה שלך הוא כמו ההבדל בין השאלת ספרים בסיפריה עירונית לקניית ספרים בחנות ספרים" - אה, אם אתה מדבר רק אל אביב, שמשלם כמו פראייר על מה שהוא יכול לקבל בחינם ללא שום סיכון, אני אולי אפילו מסכים איתך. "תרבותית יותר או אינטלקטואלית יותר מהראשונה" - בזה אף אחד לא ניסה לשכנע אותך. |
|
||||
|
||||
א. 1. הובע שיר הלל לצנזורה העצמית. 2. בשורה התחתונה, היא הזולה יותר והמשתלמת יותר. לחם יותר זול, מזין וטעים מצ'יפס. ב. 1. איך בדיוק? 2. לא המכנה ולא המונה ביחס חרא\סטייק הוא המחיר (אם כי, אשמח לשמוע איך יש לך אינטרנט בחינם). |
|
||||
|
||||
א. 1. איפה? 2. בשורה התחתונה, לחם פחות זול ממסטיק, אבל יותר משתלם. ב. 1. יש יותר סדרות ב-DVD מאשר סדרות שמשודרות בכל חברת כבלים בודדת. 2. על חיבור אינטרנט הייתי משלם גם אם לא הייתי מוריד סדרות. אם אני מפסיק להוריד סדרות, אני לא חוסך את ההוצאה הזאת. אני אני מפסיק להיות מנוי לכבלים, אני חוסך הוצאה, ולא מוותר על שום דבר נוסף. |
|
||||
|
||||
2. ב. אז שוב התמודדת עם הטענה, שלא הועלתה מעולם, שיותר תרבותי שלא להיות מנוי לכבלים. |
|
||||
|
||||
אז אולי תתרגם את תגובה 449695 לשפת בני האדם? |
|
||||
|
||||
''מה שהכי זול לא בהכרח הכי משתלם. צריך להתייחס גם לתמורה שאתה מקבל, לא רק לכמה אתה משלם.'' |
|
||||
|
||||
לא הכל חרא. הרוב חרא. עוד דבר - שום חברת כבלים לא מביאה לך את הכל, כך שלצד אלף התוכניות שאתה מקבל מבלי לרצות, ונאלץ לצפות בהן בזמנים שלא נוחים לך, יש הרבה סדרות שאתה מפספס, כי חברת הכבלים שלך לא רכשה אותן. באמצעות הורדות אני מקבל את *כל* מה שאני רוצה. |
|
||||
|
||||
הרוב, אולי, חרא. אבל אף אחד לא רואה את הרוב, כל אחד רואה את המיעוט אותו הוא *בוחר* לראות. אני, למשל, לא בוחר לראות את החרא. למה אתה חושב שאתה כן תבחר לראות את החרא? נכון שיש הרבה סדרות שאני מפספס, אבל יש גם הרבה סדרות שאתה מפספס. מה שחשוב הוא שאתה מפספס יותר סדרות *טובות* ממני, פשוט משום שלי יש את כל הכלים שלך יש, ובנוסף לוו עוד כלי אחד שמנסיוני הוא מוצלח מהשאר. |
|
||||
|
||||
"למה אתה חושב שאתה כן תבחר לראות את החרא?" - ...אני לא? "אתה מפספס יותר סדרות *טובות* ממני" - אז זהו, שלא. אני נתקל ברוב הסדרות (הגדולות) שיוצאות בארה"ב לפחות פעם אחת, וגם בהרבה בריטיות (עכשווית מומלצת - ג'קל [כמו גק'ל והייד]. כנראה תהיה תת-סדרה באורך של שישה פרקים. האחרון ששודר, למיטב ידיעתי, היה השלישי). "פשוט משום שלי יש את כל הכלים שלך יש, ובנוסף לוו עוד כלי אחד שמנסיוני הוא מוצלח מהשאר." - לשנינו יש כלי אחד (האינטרנט) שאין לנו די שעות ביממה בכדי לנצלו במלואו. בזמן שאתה מבזבז חלק מזמנך על האחד הנחות (הכבלים), אני מנצל את כל הזמן שאני מקדיש לטלוויזיה על הכלי החזק יותר. |
|
||||
|
||||
אז מה איכפת לך שבנוסף לתוכנית הטובה שאתה רואה כרגע יש מליון תוכניות מחורבנות שאתה לא רואה? סדרות גדולות הן לא תמיד סדרות טובות, וסדרות טובות הן פעמים רבות לא גדולות. את רצח מאדום לשחור, אולי הטובה שבדור הקודם, כמעט ביטלו עוד במהלך העונה הראשונה. בעזרת השלט וכבלים אני יכול לדגום היטב יותר מעשרים תוכניות בדקה, בעזרת הרשת אפשר לדגום, אולי, 10 ביום. איזה כלי יותר נחות? |
|
||||
|
||||
לא אכפת לי. לא הנתקתי מ-yes בגלל "השיר שלנו". היו לי הרבה סיבות, ואף אחת מהן לא הייתה סנוביזם. רוב הסדרות הגדולות הן לא סדרות טובות, אבל כמעט כל הסדרות הטובות הן סדרות גדולות, עד כמה שאנחנו יודעים. את הסדרות הקטנות לעולם לא תראה. הן משודרות רק בערוץ הקהילתי של חורתחת, אריזונה. גם סדרה כושלת לחלוטין, שמגיעה לארץ, או שמישהו טורח להפיץ באינטרנט, היא סדרה "גדולה". בעזרת השלט והכבלים אתה יכול לדגום הרבה פחות מעשרים תוכניות בדקה, אם אתה רוצה לראות יותר מדלתות נטרקות וקרדיטים מתגלגלים. אחרי הדקה השלישית, אתה כבר דוגם שוב ושוב (ושוב [ושוב*) את אותן הסדרות. ואני יכול לדגום הרבה יותר מעשר סדרות ביום דרך האינטרנט, ידידי שוכן המערות. --- * - ושוב |
|
||||
|
||||
אני דוגם 20 תוכניות בדקה. מדוד על השעון. במהלך הדקה השלישית אני מסיק מסקנות, ומחליט אם יש משהו שווה שאני לא מכיר, או שאין וצריך לעבור למשהו שהכנתי מראש (או לכבות). איך אפשר לדגום יותר מ-10 תוכניות ביום? איך אפשר להוריד 10 פרקים ביום? ממוצע של סרט באיכות בינונית הוא, נגיד, 5 MB לדקה. 10 תוכניות זה 300 דקות, שיוצא ג'יגה וחצי ביום, שיוצא בערך 17 KB לשניה. כזה קצב הורדה ביום יש רק לתוכניות מאוד פופולריות... |
|
||||
|
||||
שוב, אם אתה מודד 20 תוכניות בדקה, אתה לא מספיק לראות שום דבר מהן, כי אתה מקדיש שלוש שניות לכל אחת מהן - פחות אם אתה זוכר שלוקח למכשיר כמה רגעים להחליף ערוץ. חוץ מזה, המטרה היא לא לדגום כמה שיותר תוכניות וללכת לישון, המטרה היא להנות מסדרות - לפעמים מעל עשר עונות, מעל עשרים פרקים לעונה, ובין עשרים לשישים דקות לפרק. מה לזה וליכולת שלך לעבור בקצב של עשרים ערוצים לדקה בין אותו הזבל לאותו הזבל בכל יום בשבוע, בלי לראות משהו אחד מההתחלה ועד הסוף, עונה אחרי עונה, פרק אחרי פרק, מתי שרק מתחשק לך? אני מוריד ב-180 קילובייט לשניה בכל שעה של היום, לא משנה מה אני מוריד, בתשלום של חמישים שקלים לחודש. 17 ממש לא מרשים אותי, ובטח ובטח שלא נשמע לי בלתי-אפשרי כמו לך. מאוד צורמת לי הגאווה שלך ביכולת שלך לקפוץ בין ערוצים כל שלוש שניות, הבטחון שלך שאם אתה לא יודע להוריד בקצב שעולה על 17 קילובייט לשניה אז זה פשוט בלתי אפשרי, והסירוב חסר ההיגיון שלך להודות באפשרות אפילו שיש דרך יותר משתלמת ונוחה לראות טלוויזיה מאשר דרך הכבלים, למרות ההסבר המפורט והמנומק שקיבלת. |
|
||||
|
||||
נכון, בדיוק בגלל זה קוראים לזה דגימה. לרוב התוכניות זה בהחלט מספיק, לאלה שלא, דוגמים יותר זמן עד שמסיקים מסקנה, הממוצע נשאר 20 תוכניות בדקה.. המטרה היא להנות, ואני בהחלט נהנה מתוכניות שאני בוחר. הדגימה היא *אמצעי* בחירה, טוב יותר ויעיל יותר מהאמצעים האחרים שנתתם. 180 ק"ב לשניה? בארץ? כל תוכן? כל היום? תבדוק את המספרים שלך. מאד מוזר לי הנסיון שלך למצוא "גאוה" בזה שמסבירים לך שאתה טועה. |
|
||||
|
||||
דגימה אקראית של 3 שניות? לכל אחת מהסדרות האהובות עלי ביותר, אני די בטוח שאוכל למצוא לא מעט מקטעים של 3 שניות שהיו משכנעים אותי (אם הייתי רואה רק אותם, בפרט במנותק מההקשר) שאין טעם להקדיש לסדרה הזו אלפית שניה נוספת של מחשבה. |
|
||||
|
||||
סתם בצד: יש אסתטיקה אופיינית ומובחנת לכל ז'אנר טלוויזיוני, שמאפשרת לקלוט לאן נקלעת בזפזפך לאותו ערוץ: לטלנובלה, לסדרה בריטית, לסדרת משטרה אמריקנית, לסדרת בי"ח, לתוכנית מלל משפחתית, תוכנית מלל פוליטית, תוכנית בוקר, לייט-נייט1... לא צריך כמעט לזהות פרצופים כדי לדעת תוך 2 פריימים, נאמר, לאיזה ז'אנר השלט שלך הגיע. 1 כאן, אם לא הייתי כ"כ עייפה ופורשת מייד כרגע לאלתר, הייתי עושה קציצות מהדימיון הדלוח של תוכניות לייט נייט ישראליות לוויז'ואל של דיוויד לטרמן וקונאן אובראיין. אני בעיקרון מחרימה תוכניות ישראליות שיש בהן דלפק קעור, ספל קפה למראיין ו"חלון זכוכית ענק" עם רקע מלאכותי של אורות ומגדלי העיר. |
|
||||
|
||||
את צודקת, ולמען האמת, זה די מטריד אותי. אולי מישהו יוכל להסביר לי: כשמראים צילומים של צילומי תוכנית - למשל, "סיינפלד" - ה"מראה" מרגיש שונה לחלוטין מאשר המראה של התוכנית עצמה, אפילו אם צילומי הצילומים מתמקדים בתפאורה ובדמויות, ולא בקהל ובטררם שמסביב. מה גורם להבדל הזה? |
|
||||
|
||||
כל מיני דברים. ה"צילומים של צילומי" מצולמים בפורמט וידאו של חדשות/תעודה שהוא בד"כ הכי "מציאותי" שאפשר. התכנית מצולמת בחלק מהמקרים בפילם ובמקרים אחרים מוענק לה מראה של פילם לאחר הצילום, המצלמות מכוונות לאו דווקא לחדות מקסימלית, ובנוסף בקרות על החשיפה, מהירות התריס, הצבע והקונטרסט, ומעבדי אותות בתוך המצלמה נותנוים לתכנית מראה שונה מזה של סיקור חדשות. אם הצילום התיעודי/חדשותי לא נעשה בעת הצילומים עצמם אלא בעת חזרה, אז סביר שגם התאורה שונה. |
|
||||
|
||||
אחלה תשובה, רק לא ברור לי האם "פורמט" הוא משהו שנמנה על הדברים שפירטת בהמשך או לא. ושאלת המשך - האם יש "סטנדרטים" לכל הפרמטרים הללו (חשיפה, מהירות תריס וכו') עבור תוכניות שונות, ומה הם? ואיפה אפשר לקבל עוד מידע על זה? |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי סטנדרטים, אבל אחד הדברים שהכי משפיעים על ה"מראה" הסופי של סרט (קולנוע או טלוויזיה) הוא תהליך המכונה color grading או color correction או color timing. בלי זה, קשה לשמור על מראה אחיד אפילו בין שוטים שונים של אותה סצינה. עם זה, אפשר לשוות אווירה שונה לגמרי לאותו footage. והנה כמה דוגמאות נחמדות לתיקונים הפשוטים ביותר: (כדאי לעבור עם העכבר מעל לתמונות כדי להשוות). |
|
||||
|
||||
אם אתה לא מוכן להאמין למה שאומרים לך (זאת למרות שבעבר כבר הסברתי בדיוק מאיפה ואיך אני מוריד, כמה זה עולה ואיפה נרשמים), למה שאני אמשיך לנהל איתך את הדיון הזה? אבל לפני שמסיימים, למרות שזה לא מנומס בכלל, אני רוצה להגיד לך שאני חושב שאתה אידיוט. צר לי להשתמש בקלישאה הזאת, אבל לדבר איתך הרגיש כמו לדבר עם הקיר. עם קיר קהה במיוחד. |
|
||||
|
||||
לא ראיתי אולי... מאיפה אתה מוריד? והאם התכוונת שאתה מוריד בקצב של 180KB לכל תוכן, או שאתה מוריד נניח שלושה דברים וזה יוצא ככה? |
|
||||
|
||||
לכל תוכן, מיוזנט (http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet#Binary_content), בעזרת מנוי אצל http://www.100proofnews.com בחמישים שקלים לחודש (או מאה ג'יגה, מה שבא קודם). |
|
||||
|
||||
אם כבר מדברים, למה ספקים כמו בזק לא נותנים למנויים את כל היוזנט? זה לא צריך להיות חלק מהחבילה? (שלא תחשוב חלילה שהשאלה מופנית אליך כנציג הספקים, אולי אתה סתם יודע) |
|
||||
|
||||
הם מספקים, אבל לא תוכל להוריד משם סרטים, סדרות, משחקים ותוכנות. הם מנפים את הקבצים הגדולים, או קבצים מסויימים, או קבוצות (כמו פורומים) מסויימות, או משהו. למה הם לא מספקים? כי אין דרישה כזאת, וכי זה היה עולה להם כסף. (היו צריכים לספק למשתמשים, בנוסף לרוחב הפס המוגבר שהורדות בקצב סביר דורשת, גם שרת שכזה, אחד שיחזיק עותקים של הקבצים [ככה יוזנט עובדת], אולי מאות ג'יגות של קבצים חדשים מדי יום [פלוס חודשיים לפחות של קבצים ישנים], ותכפיל את זה בכמה כוננים שונים שצריך להחזיק בכדי לאפשר לכל המשתמשים גישה במקביל, והשד יודע למי צריך לשלם וכמה בכדי להצטרף ליוזנט...) |
|
||||
|
||||
למה אנשים מצטרפים ליוזנט? |
|
||||
|
||||
למה הם מצטרפים לאייל הקורא? למינינובה? כדי לדבר עם אנשים וכדי להוריד תוכן באופן פיראטי. הצגתי את זה בעבר כהוכחה לכך שפיראטים רבים לא יעדיפו כל חלופה לתשלום, שכן אחרת, הם לא היו משלמים על חשבונות ביוזנט. אם תוכן מקורי היה בסביבות המחיר של יוזנט, ומן הסתם הוא לא היה פחות נוח מהורדה מיוזנט, אז כמובן שהייתי צורך אותו במקום. |
|
||||
|
||||
או.קיי. למה אנשים מעלים חומר ליוזנט? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע, אבל אני מניח שמאותה הסיבה שהם מעלים חומר למקומות אחרים. |
|
||||
|
||||
מוזר. במקומות אחרים השירות הזה ניתן חינם כחלק מחבילת האינטרנט. |
|
||||
|
||||
איפה למשל, ואיך אתה יודע שזה לא מוגבל גם שם? |
|
||||
|
||||
בחו''ל, מנסיוני הקט. |
|
||||
|
||||
ואפשר להוריד סרטים, או שמגלים חיש-קל ש-99.4% מהסרט לא זמין דרך השרת של ספקית האינטרנט, כמו שקרה לי בעבר עם נטוויז'ן (כמדומני)? |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון "אין בעיה"? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |