|
||||
|
||||
דגימה אקראית של 3 שניות? לכל אחת מהסדרות האהובות עלי ביותר, אני די בטוח שאוכל למצוא לא מעט מקטעים של 3 שניות שהיו משכנעים אותי (אם הייתי רואה רק אותם, בפרט במנותק מההקשר) שאין טעם להקדיש לסדרה הזו אלפית שניה נוספת של מחשבה. |
|
||||
|
||||
סתם בצד: יש אסתטיקה אופיינית ומובחנת לכל ז'אנר טלוויזיוני, שמאפשרת לקלוט לאן נקלעת בזפזפך לאותו ערוץ: לטלנובלה, לסדרה בריטית, לסדרת משטרה אמריקנית, לסדרת בי"ח, לתוכנית מלל משפחתית, תוכנית מלל פוליטית, תוכנית בוקר, לייט-נייט1... לא צריך כמעט לזהות פרצופים כדי לדעת תוך 2 פריימים, נאמר, לאיזה ז'אנר השלט שלך הגיע. 1 כאן, אם לא הייתי כ"כ עייפה ופורשת מייד כרגע לאלתר, הייתי עושה קציצות מהדימיון הדלוח של תוכניות לייט נייט ישראליות לוויז'ואל של דיוויד לטרמן וקונאן אובראיין. אני בעיקרון מחרימה תוכניות ישראליות שיש בהן דלפק קעור, ספל קפה למראיין ו"חלון זכוכית ענק" עם רקע מלאכותי של אורות ומגדלי העיר. |
|
||||
|
||||
את צודקת, ולמען האמת, זה די מטריד אותי. אולי מישהו יוכל להסביר לי: כשמראים צילומים של צילומי תוכנית - למשל, "סיינפלד" - ה"מראה" מרגיש שונה לחלוטין מאשר המראה של התוכנית עצמה, אפילו אם צילומי הצילומים מתמקדים בתפאורה ובדמויות, ולא בקהל ובטררם שמסביב. מה גורם להבדל הזה? |
|
||||
|
||||
כל מיני דברים. ה"צילומים של צילומי" מצולמים בפורמט וידאו של חדשות/תעודה שהוא בד"כ הכי "מציאותי" שאפשר. התכנית מצולמת בחלק מהמקרים בפילם ובמקרים אחרים מוענק לה מראה של פילם לאחר הצילום, המצלמות מכוונות לאו דווקא לחדות מקסימלית, ובנוסף בקרות על החשיפה, מהירות התריס, הצבע והקונטרסט, ומעבדי אותות בתוך המצלמה נותנוים לתכנית מראה שונה מזה של סיקור חדשות. אם הצילום התיעודי/חדשותי לא נעשה בעת הצילומים עצמם אלא בעת חזרה, אז סביר שגם התאורה שונה. |
|
||||
|
||||
אחלה תשובה, רק לא ברור לי האם "פורמט" הוא משהו שנמנה על הדברים שפירטת בהמשך או לא. ושאלת המשך - האם יש "סטנדרטים" לכל הפרמטרים הללו (חשיפה, מהירות תריס וכו') עבור תוכניות שונות, ומה הם? ואיפה אפשר לקבל עוד מידע על זה? |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי סטנדרטים, אבל אחד הדברים שהכי משפיעים על ה"מראה" הסופי של סרט (קולנוע או טלוויזיה) הוא תהליך המכונה color grading או color correction או color timing. בלי זה, קשה לשמור על מראה אחיד אפילו בין שוטים שונים של אותה סצינה. עם זה, אפשר לשוות אווירה שונה לגמרי לאותו footage. והנה כמה דוגמאות נחמדות לתיקונים הפשוטים ביותר: (כדאי לעבור עם העכבר מעל לתמונות כדי להשוות). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |